abonnement Unibet Coolblue
pi_43650150
Ik snap het niet,
we zetten mensen op de maan,
maken auto's die zo veilig zijn dat je met 120 km/h tegen een boom kan knallen en vrolijk wegloopt,
voeren open-hart operaties uit...

maar een middeltje tegen keelpijn lijkt schier onmogelijk!

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat er geen middeltje is als de kwaal al op zijn hevigst is.Of als er sprake is van een keelontsteking. Of er moet iemand op dit forum zijn die me kan verassen??

Maar goed dan heb je ook nog een hele zwik middelen die (zogenaamd) bij "beginnende" keelpijn helpen.
Eentje daarvan is Trachitol. Ook ik heb standaard een doosje in huis liggen, en braaf als ik een kriebeltje voel neem ik
een tabletje....
Maar dan.....
Niks....
Helemaal niks...
Ik voel geen verschil en voorkomen dat het erger wordt gebeurd (bij mij) al helemaal niet...

Nu ben ik benieuwd hebben meerdere mensen dit? En zijn er misschien mensen met wel een goede remedie?
pi_43651113
Bij mij werkt Oscillococcinum perfect, zowel bij keelpijn en griep, beginnend of al op zijn hevigst. Er zitten 6 buisjes met korreltjes in en om de 6 uur moet je zo'n buisje innemen.

amokaapjeeh O+
pi_43651219
Als ik keelpijn heb maak ik altijd groene thee met flink wat honing d'r door heen, works like a charm.
pi_43651235
Trachitol bevat lidocaïne, een lokaal verdovend middel. Als het goed is, voel je je tong doof worden als je trachitol gebruikt. Men zegt dat Trachitol de keelpijn verlicht, maar dat effect is slechts tijdelijk.

Die het als een soort paracetamol, het haalt de pijn (tijdelijk) weg maar de oorzaak niet, het is alleen symptoombestrijding.
pi_43651245
Trachitol helpt wel
Je mag er alleen maar 4 tabletjes per dag van hebben vanwege de medicijnen die 'r inzitten
pi_43651261
Codeïne, dat werkt als een tiet. Maar het is hier alleen op recept te krijgen. In België vrij verkrijgbaar.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:38:08 #7
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43651272
Trachitol werkt bij mij ook niet.
Hibitane werkt bij mij ook niet.

Alcoholische versnaperingen werken altijd nog het beste!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43651319
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:38 schreef timmeeeh het volgende:
Trachitol werkt bij mij ook niet.
Hibitane werkt bij mij ook niet.

Alcoholische versnaperingen werken altijd nog het beste!
Dropshot is wel een aanrader bij keelpijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:52:36 #9
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43651502
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dropshot is wel een aanrader bij keelpijn.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43651511
Ik neem dat Trachitol bij beginnende keelpijn en het zet nooit door.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:54:40 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_43651526
citroenthee bij keelpijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:55:30 #12
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_43651536
ik krijg altijd gewoon n verdoofde tong omdat je die lidocaine met je tong sabbelt..geen enkel effect in mn keel....dropjes zuigen werkt beter! maar als je echt keelontsteking hebt


ooo en eindelijk weet ik weer hoe die korreltjes heten!
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:56:30 #13
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_43651544
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:55 schreef scrub_nurse het volgende:
ooo en eindelijk weet ik weer hoe die korreltjes heten!
Is ook niet echt een naam die je makkelijk onthoudt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_43651623
Maar die korreltjes(Oscillococcinum) werken ook tegen keelpijn? en ze zijn vrij verkrijgbaar bij de drogist? Griep is nl. want anders dan keelpijn...

ik heb ook wel eens gehoord dat gorgelen met zout-water-oplossing ook helpt

[ Bericht 12% gewijzigd door tinny op 18-11-2006 11:10:12 ]
pi_43654102
flink veel thee met honing drinken werkt bij mij het beste..
pi_43654193
Trachitol werk vooral tegen die nare slikreflex, die waarvan je denk dat het vast helpt tegen de pijn, maar die het alleen maar erger maakt. En de voorgeschreven dosis, die moet je gewoon negeren, even een paar dagen te veel van die dingen eten, niet meer zo veel slikken, dan zakt de pijn en klaar is kees!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_43655765
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:03 schreef tinny het volgende:
Maar die korreltjes(Oscillococcinum) werken ook tegen keelpijn? en ze zijn vrij verkrijgbaar bij de drogist? Griep is nl. want anders dan keelpijn...

ik heb ook wel eens gehoord dat gorgelen met zout-water-oplossing ook helpt
Oscillococcinum werkt ook tegen keelpijn ja. En het is gewoon verkrijgbaar bij de drogist, het ligt meestal bij de Strepsils e.d.
amokaapjeeh O+
pi_43655882
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:36 schreef koningin-winvis het volgende:
Trachitol helpt wel
Je mag er alleen maar 4 tabletjes per dag van hebben vanwege de medicijnen die 'r inzitten
Ik zit zelf al een paar dagen aan de Trachitol, maar op de verpakking die ik hier heb staat dat volwassenen maximaal 8 tabletten per dag mogen

Dampo keelpastilles zijn ook erg fijn (en lekker). Ook hoop ik dat de belachelijke hoeveelheid thee die ik op een dag drink meehelpt om mijn keelpijn te bestrijden
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_43656108
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:37 schreef Isegrim het volgende:
Codeïne, dat werkt als een tiet. Maar het is hier alleen op recept te krijgen. In België vrij verkrijgbaar.
Huh? Ik liet me eens vertellen door een zuiderbuur dat je in België al voor een normale pijnstiller naar de huisarts moet?
pi_43656140
die Trachytol dingen helpen wel redelijk bij mij.. Strepsils zijn ook wel OK.
pi_43657612
Superol werkt ook ernorm goed bij zowel beginnende als hevige keelpijn. Je hebt verschillende soorten maar ik neem altijd de oplostabletjes. Deze doe je in een glas water en los je op en vervolgens moet je hiermee gorgelen.

http://www.chefaro.com/superol.html
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:39:06 #22
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_43659348
Ik heb ook altijd Trachitol in huis, en toevallig heb ik het afgelopen dagen ook gebruikt. Merkte enigszins dat het verlichtend was, maar geen grootse effecten hoor. Soms werkt het ook helemaal niet.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_43659429
Ik heb al meer dan een jaar keelpijn en ben al een paar keer bij de huisarts geweest die me dan een of ander poedertje voorschreef wat ik moest oplossen in water en dan opdrinken.

Dat hielp geen fuck, vervolgens naar de KNO arts geweest en die raadde me aan om eens een week of 2 te stoppen met roken. Dan zou het wel minder worden.
Dat gedaan, na een maand terug, was nog net zo erg, maar volgens de NKO arts al een stuk minder.

Flikker maar op, ik heb keelpijn, nou en, ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken en zuipen. Daar stop ik wel een keer mee als het mij uitkomt en als ik er zelf achter sta.

Tot die tijd heb ik keelpijn denk ik. Achja, in afrika gaan ze dood van de honger en aids, dus mij hoor je niet klagen over een zere keel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:51:18 #24
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_43659676
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:42 schreef vosss het volgende:
Ik heb al meer dan een jaar keelpijn en ben al een paar keer bij de huisarts geweest die me dan een of ander poedertje voorschreef wat ik moest oplossen in water en dan opdrinken.

Dat hielp geen fuck, vervolgens naar de KNO arts geweest en die raadde me aan om eens een week of 2 te stoppen met roken. Dan zou het wel minder worden.
Dat gedaan, na een maand terug, was nog net zo erg, maar volgens de NKO arts al een stuk minder.

Flikker maar op, ik heb keelpijn, nou en, ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken en zuipen. Daar stop ik wel een keer mee als het mij uitkomt en als ik er zelf achter sta.

Tot die tijd heb ik keelpijn denk ik. Achja, in afrika gaan ze dood van de honger en aids, dus mij hoor je niet klagen over een zere keel
Waarom heb je geen zin om te stoppen met roken
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:40:59 #25
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43664717
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:42 schreef vosss het volgende:
Ik heb al meer dan een jaar keelpijn en ben al een paar keer bij de huisarts geweest die me dan een of ander poedertje voorschreef wat ik moest oplossen in water en dan opdrinken.

Dat hielp geen fuck, vervolgens naar de KNO arts geweest en die raadde me aan om eens een week of 2 te stoppen met roken. Dan zou het wel minder worden.
Dat gedaan, na een maand terug, was nog net zo erg, maar volgens de NKO arts al een stuk minder.

Flikker maar op, ik heb keelpijn, nou en, ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken en zuipen. Daar stop ik wel een keer mee als het mij uitkomt en als ik er zelf achter sta.

Tot die tijd heb ik keelpijn denk ik. Achja, in afrika gaan ze dood van de honger en aids, dus mij hoor je niet klagen over een zere keel
Zuipen en roken is het beste middel tegen keelpijn!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')