abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:07:42 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_43640836


Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7


Wil je een nieuw topic openen? Klik hier voor de openingspost.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:14:57 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43640896
Ik rammel ook nog maar even mee hier!
***
pi_43640929
Ik rammel ook (weer) mee!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_43641321
meldt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:25:36 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_43641601
Heb de topic maar even geopend, maar kon vervolgens geen tweede post maken omdat Fok! soms een beetje laaaaaangzaaaaaam is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_43642090
Eerst maar even een tvp-tje
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43642504
meld me ook maar weer even
We zijn ondertussen in de fase van het "ongelukje"
weet trouwens niet hoe ik dat moet rijmen met mijn wens om een andere job te zoeken (nog geen sollicitatiegesprekken zoals bij jullie hoor!)
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:14:12 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43643183
Ik ben ook aan het solliciteren hoor!
Ik ga geen keuze maken tussen een baan of een baby... Die keuze moet maar voor me gemaakt worden.
***
pi_43643308
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel ook nog maar even mee hier!
nog maar even? heb ik iets gemist?

Ik rammel voorlopig ook weer gezellig mee!
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:22:38 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43643375
Och, ik zal blijven rammelen tot ik eindelijk eens zwanger ben.
***
pi_43643500
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:22 schreef Brighteyes het volgende:
Och, ik zal blijven rammelen tot ik eindelijk eens zwanger ben.
dan doe ik gezellig mee
pi_43650970
Ik meld me hier ook maar Wel onder een kloon, want er lezen hier veel te veel bekenden mee die niet allemaal hoeven te weten wat er in mijn gedachten omgaat

Ik twijfel over werk (ik wil eigenlijk een nieuwe baan en ben ook op zoek), geld (maar als mensen met een uitkering het kunnen moet het ons tweeverdieners toch ook lukken?), en alle wereldreizen die ik nog wil maken. Maar ondertussen rammel ik als een idioot! We maakten er altijd grapjes over, maar m'n vriend heeft inmiddels door dat ik het serieus meen. En hij wil eigenlijk ook. Maar we houden het nog lekker vaag door te roepen "later!" (zo'n fijne term die "morgen" of "over 3 jaar" kan beteken), zodat we ons nog niet hoeven te wagen aan serieuze overwegingen en het doorhakken van die grote knoop.

Wat ik moeilijk vind, is dat nog geen enkele van mijn vriendinnen hiermee loopt. Zij roepen om het hardst dat ze nog láng geen kinderen willen. Bij dat soort gesprekken houd ik gewoon m'n mond, maar ondertussen...
pi_43651616
Welkom LittleMissSunshine.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43651617
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel ook nog maar even mee hier!
Even?
pi_43651777
Geinig, wat een sollicitanten hier. Ik ben dus ook aan het solliciteren. Maar ik vertel nog effe niks over de functie, namelijk geen flauw idee of hier meegelezen wordt door bekenden, en op mn werk wil ik het stilhouden en alleen vertellen als ik aangenomen ben.

Welkom LittleMissSunshine! Juist hier kan je dan alles komen vertellen, bij mij is ook niemand in mn vriendenkring(nou heb ik ook maar een paar vriendinnen) omgeving met kinderen krijgen bezig.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43651879
Succes mevrouwKorn .

Bij mij in mn vriendenkring zijn al aardig wat mensen met kindje(s) of zwanger...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43652412
Dat carrière-gedoe is inderdaad wel een issue voor veel vrouwen. Het is ook lasig.

Ik heb nu een vast contract, en werken in deeltijd zou hier gemakkelijk kunnen. Klinkt perfect, maar ik vind het werk zo saai. Bij een nieuwe werkgever zou ik echter niet aan kinderen durven te beginnen voordat ik weer een vast contract had. Mijn vriend is heel nuchter, die zegt zoek een andere baan, wacht een jaar op je vaste contract, en dan komt dat kindje daarna. Maar ik vind dat zo lang duren nog

Pff, ben wel blij dat ik hier een plekje gevonden heb waar ik dit soort gedachten kwijt kan, het zit me toch hoger dan ik dacht! Wat zijn voor jullie de overwegingen om nog een tijdje te blijven rammelen en niet nu al te gaan voor een kindje eigenlijk?
pi_43652588
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:45 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Pff, ben wel blij dat ik hier een plekje gevonden heb waar ik dit soort gedachten kwijt kan, het zit me toch hoger dan ik dacht! Wat zijn voor jullie de overwegingen om nog een tijdje te blijven rammelen en niet nu al te gaan voor een kindje eigenlijk?
- nog geen eigen huis (maar je bent natuurlijk eerst 9 maand zwanger )
- binnenkort veranderen van job en dus vind ik het nog wat moeilijk om het eerste jaar zwanger te zijn (maar eigenlijk als we in september volgend jaar zouden beginnen zou het sowieso juni 2008 zijn )

Zo zie je maar, dat er heel belangrijke redenen zijn voor mij, maar anderzijds... argh, het is zo moeilijk om objectief te blijven rond dit onderwerp
pi_43653391
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:45 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Pff, ben wel blij dat ik hier een plekje gevonden heb waar ik dit soort gedachten kwijt kan, het zit me toch hoger dan ik dacht! Wat zijn voor jullie de overwegingen om nog een tijdje te blijven rammelen en niet nu al te gaan voor een kindje eigenlijk?
Wij wachten nog op een uitnodiging van het genetisch centrum om ons te laten voorlichten en te kijken of zij ons kunnen helpen met het maken van een keuze ivm een erfelijke oogafwijking.
En daarbij zit ik op t moment niet lekker in mn vel wat de nodige twijfels met zich meebrengt over of ik het uberhaupt wel zou kunnen een kindje opvoeden enzo. Paar maanden geleden wist ik het zeker en nu weer zoveel twijfels. Maar ben bezig om te kijken of ik mezelf weer een beetje op de rails kan krijgen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:43:25 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43653975
Ik kom steeds vaker en vaker in OUD

hier ons verhaaltje:

Ik denk dat je niet echt ver terug in de tijd hoeft te gaan dat kinderen zowel bij mij als bij mijn vriendin de reactie bleeghh nee bedankt opriepen, kinderen zijn leuk maar ze zijn het leukst als je ze aan het einde van de dag weer terugbrengen naar de rechtmatige eigenaars. En die stelling hebben we zeker 15 jaar volgehouden

Maar helaas, toen begon het grote broeden bij vrienden om ons heen, en heel stiekem begonnen er bij ons allebei van binnen allemaal hormoontjes aan te slaan en het zelfs het gehuil van kleine kinderen kon ons niet meer meer verstoren.

In het begin dachten we hellupiee, vader en moeder gevoelens, da's eng, da's vreemd en zochten we allerlei redenen om er vooral niet aan te beginnen, maar na een tijdje kwamen we erachter dat al die redenen onzin waren, en zo komt het dat we op vrij late leeftijd (allebei 35) aan het kinderavontuur beginnen.

Een heleboel dingen zijn nog steeds eng, weg vrijheid, weg het oude vertrouwde leven, hoe doe je dit, hoe gaat zus wat doe je met zo, maar al die vragen en problemen zijn dingen waar elke toekomstige ouder mee zit, dus ik wens iedereen hier dezelfde wijsheid toe en soms duurt het even, maar het komt wel.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43657056
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:45 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Dat carrière-gedoe is inderdaad wel een issue voor veel vrouwen. Het is ook lasig.

Ik heb nu een vast contract, en werken in deeltijd zou hier gemakkelijk kunnen. Klinkt perfect, maar ik vind het werk zo saai. Bij een nieuwe werkgever zou ik echter niet aan kinderen durven te beginnen voordat ik weer een vast contract had. Mijn vriend is heel nuchter, die zegt zoek een andere baan, wacht een jaar op je vaste contract, en dan komt dat kindje daarna. Maar ik vind dat zo lang duren nog

Pff, ben wel blij dat ik hier een plekje gevonden heb waar ik dit soort gedachten kwijt kan, het zit me toch hoger dan ik dacht! Wat zijn voor jullie de overwegingen om nog een tijdje te blijven rammelen en niet nu al te gaan voor een kindje eigenlijk?
wij moeten allebei eerst eens de studie afronden, en dan een baan vinden...
We zitten allebei in het laatste jaar, dus dat is straks hopelijk wel uit de weg...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_43666286
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:45 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Dat carrière-gedoe is inderdaad wel een issue voor veel vrouwen. Het is ook lasig.

Ik heb nu een vast contract, en werken in deeltijd zou hier gemakkelijk kunnen. Klinkt perfect, maar ik vind het werk zo saai. Bij een nieuwe werkgever zou ik echter niet aan kinderen durven te beginnen voordat ik weer een vast contract had. Mijn vriend is heel nuchter, die zegt zoek een andere baan, wacht een jaar op je vaste contract, en dan komt dat kindje daarna. Maar ik vind dat zo lang duren nog

Pff, ben wel blij dat ik hier een plekje gevonden heb waar ik dit soort gedachten kwijt kan, het zit me toch hoger dan ik dacht! Wat zijn voor jullie de overwegingen om nog een tijdje te blijven rammelen en niet nu al te gaan voor een kindje eigenlijk?
Ik zat een paar jaar geleden in een verglijkbare situatie: ik heb er toen voor gekozen te blijven waar ik was (vast contract=zekerheid) en eerst voor een kindje te gaan. Omdat er verder nog van alles in m'n priveleven speelde is het achteraf wel de beste keuze geweest, maar ideaal was het niet. Tegen het eind van m'n zwangerschap was m'n motivatie voor het werk tot een nulpunt gedaald en dat had invloed op m'n werkprestaties en m'n zwangerschap (veel harde buiken). Vlak voor m'n verlof moest ik daarom al minder werken en ik ben zelfs iets eerder gestopt dan ik had bedacht geloof ik.

Na mijn verlof bleek m'n motivatie niet echt verbeterd en begon ik meteen met solliciteren. Helaas lukte dat allemaal niet zo snel en daarom zie je mij ook af en toe in het rammelaarstopic, omdat we nog steeds niet kunnen/willen gaan proberen voor een tweede. M'n zoon is namelijk al ruim 2 jaar en ik heb pas net een nieuwe baan gevonden
En rond Lucas z'n 1e verjaardag was ik al klaar voor een 2e, dus nu is het helemaal *RAMMEL*

Hoe het allemaal verder gaat lopen weet ik nog niet, maar wat ik wel zeker weet is dat ik deze keer niet ga wachten op een vast contract
pi_43670430
ha piglet!! hoe bevalt je nieuwe werk?
pi_43701560
Hee, nog meer sollicitaties en nieuwe-baan wensen, nou maar met z'n allen hopen dat die nieuwe banen er zo zijn..
Ik had gisteren een dag met mijn oude opleiding. Door wat hints in een e-mail had ik al geraden dat een oud studiegenootje zwanger was. En ja hoor, niet te missen. Dus ik blij, eindelijk iemand die ik ken, met dezelfde opleiding, die ook een kindje wil. Helemaal in mijn nopjes, ik rammel niet als enige...Fout gedacht. Het was helemaal niet gepland! Ze was al 20 weken toen ze het ontdekte en ging er eigenlijk van uit dat ze zonder medicijnen helemaal niet zwanger zou worden...pff.
En vanmiddag in een meubelzaak bijna op de baby-afdeling beland. Vriendlief wilde er wel even overheen wandelen, maar daar had ik echt effe geen zin in...daar word mijn humeur echt niet beter van.
Ach ja, we rammelen maar weer vrolijk verder...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 20 november 2006 @ 08:39:55 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_43708596
Gisteren de echofoto's gezien van mijn schoonzusje in kindje in wording. Zag er leuk uit, maar het deed me eigenlijk niets
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43708711
ik word volgend jaar ook tante, en heb afgelopen week de eerste echofoto's gezien..
Maar ik had er ook niet zo heel veel mee moet ik zeggen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 20 november 2006 @ 08:56:17 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_43708748
Ik heb meer met de echo's van de dames uit het Z&G topic dan met de echo's van mijn schoonzusje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43715135
Een collega is vader geworden en we zijn dus een cadeautje aan 't kiezen van de geboortelijst... Vraag me werkelijk af wat nu de echte noodzakelijkheden zijn voor zo'n kleintje, want wat er allemaal opstaat
Je vult er makkelijk een bestelwagen mee...
(en wij zijn net voor het ongelukje aan 't gaan, ook al wonen we relatief klein)
pi_43752903
In het vorige topic hadden we het over puberen.
Telt puistjes krijgen dan ook mee.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:08:48 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_43753431
Hoe kun je nou voor een ongelukje gaan? Dan ga je toch gewoon voor een kindje, al dan niet met extra klussen. Als je graag een ongelukje wilt lijkt het me meer gepland dan een ongeluk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43754040
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:08 schreef Troel het volgende:
Hoe kun je nou voor een ongelukje gaan? Dan ga je toch gewoon voor een kindje, al dan niet met extra klussen. Als je graag een ongelukje wilt lijkt het me meer gepland dan een ongeluk.
Misschien noemen ze het zo omdat ze hun ogen er nog even voor willen sluiten zogenaamd, dus dat ze niet meer zo goed oppassen met voorbehoedsmiddelen.

Al zou ik het zelf dan ook niet zo noemen hoor.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43754098
Mijn leerlingen vonden trouwens vandaag dat er iets 'anders' was aan mij.. aan mijn gezicht...

"Ben je misschien zwanger mevrouw?"

Nee hoor (inwendig: )


Tot zover mijn ik-probeer-er-wat-minder-mee-bezig-te-zijn
pi_43754295
Haha wat erg Leonieke dat ze dat dus vaker aan je vragen, maar daar heb je ook wel de leeftijdscategorie naar, van die lekkere pubers!
Ik heb soms ook het idee of het van mijn voorhoofd af te lezen valt, of dat ik het uitstraal.
Maar dat is meer mijn eigen idee, eigenlijk wordt het nooit gevraagd gelukkig.

Manlief is hard bezig met meerdere dingen die hij leuk vindt op gebied van werk en vrije tijd, en met onze relatie gaat het gewoon nog steeds zoals altijd; prima.
Ik blijf toch de postieve kanten zien en heb hoop dat ik ergens in 2007 mee kan gaan posten in het ''grote buikentopic''
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43754387
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Haha wat erg Leonieke dat ze dat dus vaker aan je vragen, maar daar heb je ook wel de leeftijdscategorie naar, van die lekkere pubers!
Ik heb soms ook het idee of het van mijn voorhoofd af te lezen valt, of dat ik het uitstraal.
Maar dat is meer mijn eigen idee, eigenlijk wordt het nooit gevraagd gelukkig.
Het is wel veel erger geworden nu ze weten dat we in de vakantie getrouwd zijn. Dat kan toch maar één iets betekenen he
Nochtans heb ik al verschillende malen gezegd dat ik zeker nog 3 of 4 jaar wil wachten (hell no ) kwestie van de vragen wat af te wenden. Maar ja, een meisjesklas vol 14-jarigen die geen les willen hebben en dus proberen te babbelen over vanalles en nog wat
quote:
Manlief is hard bezig met meerdere dingen die hij leuk vindt op gebied van werk en vrije tijd, en met onze relatie gaat het gewoon nog steeds zoals altijd; prima.
Ik blijf toch de postieve kanten zien en heb hoop dat ik ergens in 2007 mee kan gaan posten in het ''grote buikentopic''
Dat zou natuurlijk wel fantastisch zijn mocht dat lukken
pi_43762039
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:08 schreef Troel het volgende:
Hoe kun je nou voor een ongelukje gaan? Dan ga je toch gewoon voor een kindje, al dan niet met extra klussen. Als je graag een ongelukje wilt lijkt het me meer gepland dan een ongeluk.
Ok, ongelukkige formulering... We zijn dus afgestapt van condooms en ik slik foliumzuur. Maar we gaan niet om de twee dagen vrijen, temperaturen, cyclussen in de gaten houden...
Een zwangerschap zal dus zeker met blijdschap onthaald worden.
pi_43762358
ow ja, en voor de rest ben ik een beetje sociaal gehandicapt... ik lees heel veel mee maar weet bijna nooit hoe te reageren... en meestal nog te laat ook als ik dan toch wat bedacht heb om te posten...
't is dus niet dat ik niet meevoel/denk met jullie verhalen...
pi_43766493
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:05 schreef Iksje het volgende:
ow ja, en voor de rest ben ik een beetje sociaal gehandicapt... ik lees heel veel mee maar weet bijna nooit hoe te reageren... en meestal nog te laat ook als ik dan toch wat bedacht heb om te posten...
't is dus niet dat ik niet meevoel/denk met jullie verhalen...
Nou dat is me oprecht nog nooit opgevallen!
Enne het is toch ook beetje flauw om alleen te gaan reageren op mensen die op jou ook hebben gereageerd? Ik reageer ook echt niet op alles hier, maar lees en leef wel mee met zo'n beetje alles wat in dit topic getypt wordt.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 22 november 2006 @ 08:18:28 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_43772544
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:58 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ok, ongelukkige formulering... We zijn dus afgestapt van condooms en ik slik foliumzuur. Maar we gaan niet om de twee dagen vrijen, temperaturen, cyclussen in de gaten houden...
Een zwangerschap zal dus zeker met blijdschap onthaald worden.
Niet om de twee dagen maar elke dag twee keer zeker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43772763
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:58 schreef Iksje het volgende:

[..]

Ok, ongelukkige formulering... We zijn dus afgestapt van condooms en ik slik foliumzuur. Maar we gaan niet om de twee dagen vrijen, temperaturen, cyclussen in de gaten houden...
Een zwangerschap zal dus zeker met blijdschap onthaald worden.
Leuk toch.
Ik had het stukje stoppen met de condooms gemist..
pi_43773284
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:29 schreef leonieke het volgende:
Mijn leerlingen vonden trouwens vandaag dat er iets 'anders' was aan mij.. aan mijn gezicht...

"Ben je misschien zwanger mevrouw?"

Nee hoor (inwendig: )


Tot zover mijn ik-probeer-er-wat-minder-mee-bezig-te-zijn
Leuk hoor pubers
pi_43777905
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Manlief is hard bezig met meerdere dingen die hij leuk vindt op gebied van werk en vrije tijd, en met onze relatie gaat het gewoon nog steeds zoals altijd; prima.
Ik blijf toch de postieve kanten zien en heb hoop dat ik ergens in 2007 mee kan gaan posten in het ''grote buikentopic''
Wat gaaf ga flink meeduimen
pi_43778417
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:32 schreef jolene het volgende:

[..]

Wat gaaf ga flink meeduimen
Duimt ook mee... wie weet staan we er volgend jaar wel met z'n drieën in

Leonieke! Jammer dat de pubermeisjes niet in de val "over 3-4 jaar" trappen... Hoop wel dat ze je nu weer even met rust laten over het onderwerp... je lijkt het er de laatste tijd erg moeilijk mee te hebben...
Heb je nog nieuws van die baan bij de Hogeschool?
pi_43781723
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:48 schreef Iksje het volgende:

[..]

Duimt ook mee... wie weet staan we er volgend jaar wel met z'n drieën in

Leonieke! Jammer dat de pubermeisjes niet in de val "over 3-4 jaar" trappen... Hoop wel dat ze je nu weer even met rust laten over het onderwerp... je lijkt het er de laatste tijd erg moeilijk mee te hebben...
Dat laatste voel ik ook meer en meer. Ik weet niet aan wat het ligt. Misschien het seizoen ofzo. Ik krijg het niet uit mijn hoofd de laatste tijd, terwijl ik al zooooveel jaar weet wat er verkeerd is aan mijn lichaam en ik de laatste keer in augustus bij de dokter ben geweest en het dan redelijk goed van mij af kon zetten.

En daarom hoop ik dus ook zo hard dat die bouwgrond nu eens in orde zou kunnen komen, omdat we dan 1. al enige vooruitzichten hebben voor de toekomst en nog veel belangrijker 2. onze (lees mijn :p ) gedachten op iets anders kunnen storten. Want er moet echt dringend iets veranderen
quote:
Heb je nog nieuws van die baan bij de Hogeschool?
Ik heb hem Ik heb vandaag al mijn persoonlijke gegevens (+ bankrekeningnummer ) moeten bezorgen
Na de kerstvakantie (8 januari dus) beginnen
Nog iets om me op te concentreren
pi_43782030
voor Leonieke

De eerste nieuwe baan is binnen...nu de rest nog!

Leonieke, ik schreef eerder al dat een oud studiegenoot van mij bijna 20 weken zwanger was zonder het te weten en ik geloof dat ze hetzelfde heeft als jij. Dus misschien..
En neem van mij aan, een nieuwe baan en straks misschien nog wel bouwgrond houden je gedachten echt wel weg van een baby.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_43782171
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:43 schreef mefke79 het volgende:
voor Leonieke

De eerste nieuwe baan is binnen...nu de rest nog!

Leonieke, ik schreef eerder al dat een oud studiegenoot van mij bijna 20 weken zwanger was zonder het te weten en ik geloof dat ze hetzelfde heeft als jij. Dus misschien..
En neem van mij aan, een nieuwe baan en straks misschien nog wel bouwgrond houden je gedachten echt wel weg van een baby.
Thx voor de jompels

Hmz, zou ik daarom wat bijgekomen zijn de laatste dagen? En willen mijn daarom niet doorbreken? (nee hoor ik heb sporanox moeten gebruiken en dat kan de cyclus wat ontregelen )

Maar ik denk het ook: nieuwe job en dan misschien bouwgrond... Ik ga niet meer weten wat ze bedoelen met kinderen binnen een paar maand
pi_43782193
En nu is het dus aan jullie toer hoor om een andere job te vinden
pi_43783214
tof dat je mag beginnen! Geef je er ook les of is het iets anders?
Ik probeer ondertussen naarstig een brief op poten te krijgen, zodat ik eindelijk kan reageren op de advertenties die me wel wat lijken.
pi_43783262
Nee, gedaan met lesgeven (en wat krijg ik soms schrik ) studenten- en trajectbegeleiding (dus babbelen met studenten over hoe ze zich voelen, problemen helpen oplossen en ze helpen bij de keuze van hun studievoortgang ) en dan ook nog infodagen, beurzen, ...
pi_43783811
Ik ga voor de grap van het jaar...

Als ik vrijdag nog niet gemenstrueerd heb moet ik testen

"Maar mevrouw, ik heb PCO, ik heb nog nooit in mijn leven een eisprong gehad en in de bijsluiter van Sporanox staat er dat er veranderingen kunnen zijn aan de cyclus."
"Ja, test toch maar even vrijdagmorgen"

Uhu... laat die maar komen, ik heb geen zin om te testen
pi_43784042
Gefeliciteerd met je baan Leonieke!

Iksje succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43784242
Ow ja, en ik moet nog een meisjesnaam vinden... heb afgelopen maand al enkele keren gedroomd dat ik bevallen was van een meisje maar we raakten het niet eens over de naam. De ene keer stonden we bij de burgerlijke stand te discussiëren, de andere keer kregen we de geboortekaartjes dus niet verzonden.
Hoezo veel mee bezig?
pi_43784817
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:33 schreef leonieke het volgende:
Ik ga voor de grap van het jaar...

Als ik vrijdag nog niet gemenstrueerd heb moet ik testen

"Maar mevrouw, ik heb PCO, ik heb nog nooit in mijn leven een eisprong gehad en in de bijsluiter van Sporanox staat er dat er veranderingen kunnen zijn aan de cyclus."
"Ja, test toch maar even vrijdagmorgen"

Uhu... laat die maar komen, ik heb geen zin om te testen
gefeliciteerd met je nieuwe baan! Laten we hopen dat dit het begin is van een reeks aan goed nieuws voor jou!

Opzich wel vervelend dat je niet helemaal serieus genomen wordt en dat ze volhouden dat je moet testen, lijkt mij extra confronterend.
quote:
Ow ja, en ik moet nog een meisjesnaam vinden... heb afgelopen maand al enkele keren gedroomd dat ik bevallen was van een meisje maar we raakten het niet eens over de naam. De ene keer stonden we bij de burgerlijke stand te discussiëren, de andere keer kregen we de geboortekaartjes dus niet verzonden.
Hoezo veel mee bezig?
iksje dat probleem hebben wij gelukkig niet. Hoe stom het misschien ook klinkt/is wij zijn al helemaal uit de namen voor zowel jongen als meisje, dit komt ook omdat we graag bepaalde initialen aan ons kind willen geven.
pi_43785409
Leonieke, was dat je huisarts of de helpdesk van de fabrikant? Nu ja, de huisarts zal ook die waterkans uit willen sluiten denk ik...

Flower-Ti-Amo, de jongensnaam hebben wij ook al, was niet zo moeilijk omdat we ook al twee voorletters hadden... maar die meisjesnaam hè. De naam die ik momenteel het liefst hoor, is op één letter na dezelfde als die van mijn zus
pi_43785559
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:13 schreef Iksje het volgende:
Leonieke, was dat je huisarts of de helpdesk van de fabrikant? Nu ja, de huisarts zal ook die waterkans uit willen sluiten denk ik...

Flower-Ti-Amo, de jongensnaam hebben wij ook al, was niet zo moeilijk omdat we ook al twee voorletters hadden... maar die meisjesnaam hè. De naam die ik momenteel het liefst hoor, is op één letter na dezelfde als die van mijn zus
De assistente van de gynaecologe

De naam van jouw zus of de naam van het kind van jouw zus? Want dat is toch een groot verschil denk ik...

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 22-11-2006 16:25:00 ]
pi_43786778
De naam van mijn zus, die denkt nog lang niet aan kinderen
Al zeurt ze me soms wel de oren van het hoofd wanneer ze nu eindelijk meter wordt...
pi_43786908
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:44 schreef Iksje het volgende:
De naam van mijn zus, die denkt nog lang niet aan kinderen
Al zeurt ze me soms wel de oren van het hoofd wanneer ze nu eindelijk meter wordt...
Dan kun je daar toch een mooie draai aan geven, dat je jouw kind wou noemen naar haar meter

Ik zou het fantastisch vinden moest mijn zus haar kindje Leo noemen (grapje uiteraard )

Maar nee serieus, de meisjesnaam die wij in gedachten hebben is dezelfde naam als die van mijn overgrootmoeder en de grootmoeder van mijn dus dat vind ik wel leuk meegenomen
  woensdag 22 november 2006 @ 16:53:48 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_43787142
Als mijn schoonzusje d'r kind noemt naar mijn lievelingsnaam die al tijden op mijn lijstje staat, dan heet mijn kind alsnog zo hoor.

Het is dat je namen pas kan vastleggen als de kinderen geboren zijn, anders had het al vastgelegd geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43787274
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:53 schreef Troel het volgende:
Als mijn schoonzusje d'r kind noemt naar mijn lievelingsnaam die al tijden op mijn lijstje staat, dan heet mijn kind alsnog zo hoor.

Het is dat je namen pas kan vastleggen als de kinderen geboren zijn, anders had het al vastgelegd geweest.
Ik heb mijn zus en schoonzus al op de hoogte gebracht van mijn voorkeuren

Maar ik dacht dat het hier ging over de naam van haar zus.
Stel ik heet leonie (ja stel je maar eens voor )
En mijn zus vindt die naam zo fantastisch en noemt haar kind Leona...

Doe maar zou ik zeggen (wel erg voor het kind )
  woensdag 22 november 2006 @ 16:58:17 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_43787313
Ja, ik zou daar ook geen problemen mee hebben.

Chiara van Melonovy heet volgens mij naar de zussen van Melonovy, ik vind dat iets heel moois hebben, is toch een soort eerbetoon.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43787382
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:58 schreef Troel het volgende:
Ja, ik zou daar ook geen problemen mee hebben.

Chiara van Melonovy heet volgens mij naar de zussen van Melonovy, ik vind dat iets heel moois hebben, is toch een soort eerbetoon.
Inderdaad Zoals naar ouders of grootouders enzo...

Ik moet nu wel toegeven dat het bij ons toeval is hoor, ik hoor die naam al zo lang zo graag dat het pas later uitkwam dat er twee familieleden ook zo heetten vroeger
pi_43787392
Raar is dat he namen.
Wij willen wel graag mijn zus in een van de namen proberen te vernoemen.

Weet alleen nog niet hoe.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:01:45 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_43787465
Ik zou dat ook wel willen, maar ik heb nog geen zus kunnen vinden

Sorry, flauwe bui.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43788402
Oef, namen, dat gaat hier nog wat worden denk ik. Toen we een paar maanden geleden een puppy kochten was het al zo moeilijk om een naam te verzinnen.
En meestal vind hij de namen die ik mooi vind helemaal niks, en andersom hetzelfde..
Gelukkig zijn we het er wel over eens hoe de babykamer ongeveer gaat worden, dus als het zover is hoeven we alleen nog maar over de namen te 'vechten'
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_43788793
Haha jullie doen dat dus ook, alvast namen verzinnen. Een naam voor onze pup die in december geboren gaat worden hebben we al wel, eigenlijk heel snel waren we het daar over eens.
En een naam voor een toekomstige dochter hebben we ook al zoals ik al wel eens gepost heb hier, maar voor een zoon.. ik vind nu best wel wat namen leuk maar manlief noemt het een kaknaam. (Ik vind Mees echt geweldig).
We hadden eerst dat we allebei Mick erg leuk vonden, maar ik vind het toch weer te engels/amerikaans.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43790090
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:53 schreef Troel het volgende:
Als mijn schoonzusje d'r kind noemt naar mijn lievelingsnaam die al tijden op mijn lijstje staat, dan heet mijn kind alsnog zo hoor.

Het is dat je namen pas kan vastleggen als de kinderen geboren zijn, anders had het al vastgelegd geweest.
hehe ja vervelend is dat he! Daarom hoop ik inderdaad ook dat ik de eerste ben en niet zij.

Leonieke vind je het niet jammer dan dat je (schoon)zussen dan ook al ongeveer de naam zullen weten, ik zou dat juist tot het eind geheim willen houden.
pi_43791416
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:15 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

hehe ja vervelend is dat he! Daarom hoop ik inderdaad ook dat ik de eerste ben en niet zij.

Leonieke vind je het niet jammer dan dat je (schoon)zussen dan ook al ongeveer de naam zullen weten, ik zou dat juist tot het eind geheim willen houden.
Mijn zus had die naam vermeld toen ze bezig was over namen dus moest ik het wel vertellen dat ik eigenlijk die naam in gedachten had moest het ooit lukken. Mijn schoonzus zei dat haar naam op een a ging eindigen, dus toen moest ik toch ook ff ingrijpen

Jammer vind ik het eigenlijk niet. Ik ga het ook niet verder rondvertellen en verwacht ook van hen dat ze zwijgen. Trouwens, ik ga toch alleen maar zonen op de wereld kunnen brengen aangezien we daar geen goeie naam voor vinden
  woensdag 22 november 2006 @ 19:33:55 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_43792795
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:15 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

hehe ja vervelend is dat he! Daarom hoop ik inderdaad ook dat ik de eerste ben en niet zij.

Leonieke vind je het niet jammer dan dat je (schoon)zussen dan ook al ongeveer de naam zullen weten, ik zou dat juist tot het eind geheim willen houden.
Nouja, in dat geval moet ik begin januari bevallen, want anders is zij toch echt de eerste.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43793050
moet lukken Troel
  woensdag 22 november 2006 @ 19:40:23 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_43793100
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:39 schreef Iksje het volgende:
moet lukken Troel
Zou ik daarom zo'n buikpijn hebben?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43794319
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:40 schreef Troel het volgende:

[..]

Zou ik daarom zo'n buikpijn hebben?

Ik begrijp jou verhalen in de vorige delen trouwens wel hoor, dat jij liever de eerste zou willen zijn. Ik heb dat opzich ook wel. Bij ons vermoed ik ook wel dat wij de eerste zullen zijn aan mijn kant zeker want mn broertje is pas 16 en aan de kant van mn vriend zie ik het ook nog niet binnen nu en 3 jaar gebeuren.
pi_43800088
Wij hebben wel een meisjesnaam, die ik lekker nog voor me hou. Daar waren we het ook wel vrij snel over eens. Maar een naam voor een jongetje gaat nog lastig worden... Maar goed zo ver zijn we nog lang niet...

Troel zet em op
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 november 2006 @ 08:27:56 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_43811403
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:47 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben wel een meisjesnaam, die ik lekker nog voor me hou. Daar waren we het ook wel vrij snel over eens. Maar een naam voor een jongetje gaat nog lastig worden... Maar goed zo ver zijn we nog lang niet...

Troel zet em op
Woei! Ik bevallen van een mooi bruin drolletje.

Helaas is nog niet bekend van welk geslacht het is, dus de naam houden jullie van me tegoed. Geen knip, niet ingescheurd, dus ook geen hechtingen. Er was even een kans op een keizersnee, maar gelukkig was het uiteindelijk niet nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43823863
Gefeliciteerd Troel
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43827676
Proficiat Troel

En ik moet niet testen
pi_43845698
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:44 schreef leonieke het volgende:

En ik moet niet testen
Stom is dat he.
Een klein beetje hoop had je denk ik stiekum wel.
pi_43845732
Miss-D, hoe is met jou eigenlijk?
pi_43850009
Ik kom het gewoon effe vertellen want volgens mij leest er toch niemand mee die ik in reallife ken..

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek

Ben echt blij, zo kan ik hoe het ook loopt wel zeggen dat ik een kans gehad heb. Ik weet dus toevallig van nog 2 andere vrouwen dat zij ook een brief gestuurd hadden maar verder (nog) niks gehoord hebben.
Dat streelt toch stiekem een beetje m'n ego, vonden ze mn brief vast leuk.
De functie is via dezelfde werkgever, maar dit is voor een groepleidster op een kinderdagopvang voor kindjes met een verstandelijke beperking en dat dagverblijf komt samen met een regulier dagverblijf in 1 gebouw te zitten zodat de kindjes samen kunnen spelen enzo.
Volgende week woensdag moet ik, vind het echt spannend

edit: volgens mij heb ik een blz gemist, Leoniek gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Dat is nog eens een leuk begin van 2007!

[ Bericht 4% gewijzigd door MevrouwKoRn op 24-11-2006 14:09:13 ]
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43851128
Klinkt goed mevrKorn . Ik ga voor je duimen woensdag, voor een positief gesprek .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43851172
Goed nieuws mevr. Korn
pi_43857192
Goed banen-nieuws allemaal, wat leuk!

Een oudere collega (een man) vroeg vandaag aan mij "Mag ik je een persoonlijke vraag stellen? Ben je zwanger de laatste tijd? Er zitten wel een paar kilootjes bij hè". En bedankt! Ik ben zwaarder omdat ik gelukkig ben, dat is altijd terug te zien in m'n gewicht. Ik voel me heerlijk 's avonds toastjes etend op de bank met mijn lief, en daar krijg ik nou eenmaal een dikke kont van Liever gelukkig en wat zwaarder, dan niks door m'n keel krijgen en afvallen omdat ik zo ongelukkig ben!

Maargoed, er zijn 2 collega's zwanger en ik vermoed dat een 3e dat ook stiekem is. Het eerst. En ik wil ook!!
pi_43897834
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:01 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek

Volgende week woensdag moet ik, vind het echt spannend

edit: volgens mij heb ik een blz gemist, Leoniek gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Dat is nog eens een leuk begin van 2007!
Ik kreeg gisteren een brief thuis..

ook ik mag woensdag voor een gesprek
pi_43897986
Woehoe jolene .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43898255
jompelt even voor de sollicitanten
veel succes ermee!
pi_43898768
Ik ben gisterenmorgen om 5.12u tante én doopmeter geworden van Emiel

Hij is mooooiii
Wel 4 weken te vroeg geboren en zo klein 47,5 cm, 2635 gram.

Ik had wat schrik in het begin om hem vast te nemen maar toen ik hem vasthad was ik al een vluchtroute aan het bekijken om heel onopvallend met Emiel naar huis te gaan
pi_43898818
gefeliciteerd leonieke!
pi_43898978
Dank u wel

En natuurlijk rammel ik nu gewoon verder
pi_43899438
Gefeliciteerd Leonieke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43899670
Jolene wat leeeuukk, ook jij succes voor woensdag!

Leonieke gefeliciteerd met Emiel!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43899709
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:38 schreef Nijna het volgende:
Gefeliciteerd Leonieke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Er is maar één ding die wat ambetant is en dat is dat hij normaal borstvoeding krijgt, dus ik moet nog zien hoe ik dat probleem ga oplossen

Thx MevrouwKorn
pi_43900656
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:54 schreef leonieke het volgende:


Er is maar één ding die wat ambetant is en dat is dat hij normaal borstvoeding krijgt, dus ik moet nog zien hoe ik dat probleem ga oplossen
Daar zit dan wel weer wat in... Misschien toch beter om Emiel lekker bij zn mama te laten voorlopig en vaak op bezoek te gaan
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43901386
Leonieke gefeliciteerd met Emiel!

En iedereen met goed-banen-nieuws ook gefeliciteerd en succes!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_43901621
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Daar zit dan wel weer wat in... Misschien toch beter om Emiel lekker bij zn mama te laten voorlopig en vaak op bezoek te gaan
En nu heb ik inderdaad zoiets van: damn, ik woon op meer dan 100km van Emiel
Maar in het weekend ga ik wel regelmatig kunnen langsgaan.
pi_43922465
En ook hier goed nieuws: morgen tweede gesprek bij een leuk bedrijf!
Maar wel een dillema: ik heb vrijdag ook nog een gesprek bij een hogeschool (= veel vrij, makkelijk in deeltijd werken, maar wel nog een studie voor lesbevoegdheid). Dat bedrijf waar ik morgen op gesprek mag is anders (commercieel, 40 uur per week, minder vrije uren) maar wel erg leuk...ik denk dat ik toch voor het commerciele bedrijf ga....lastig hoor, babytechnischgewijs is een hogeschool misschien handiger

En Leonieke, je moet de papa en mama van Emiel gewoon een weekendje weg cadeau doen over een week of 10, en dan biedt je jezelf aan als oppas...(moet ie wel van de borstvoeding af zijn, anders wordt het nog knap lastig )
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 november 2006 @ 10:17:37 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_43922489
Gefeliciteerd Leonieke!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43922518
wat een hoop sollicitatiegesprekken zo zeg, iedereen toitoitoi, en hopen dat er wat uitkomt..

Leonieke, gefeliciteerd met je neefje!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_43923549
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:16 schreef mefke79 het volgende:
En ook hier goed nieuws: morgen tweede gesprek bij een leuk bedrijf!
Maar wel een dillema: ik heb vrijdag ook nog een gesprek bij een hogeschool (= veel vrij, makkelijk in deeltijd werken, maar wel nog een studie voor lesbevoegdheid). Dat bedrijf waar ik morgen op gesprek mag is anders (commercieel, 40 uur per week, minder vrije uren) maar wel erg leuk...ik denk dat ik toch voor het commerciele bedrijf ga....lastig hoor, babytechnischgewijs is een hogeschool misschien handiger

En Leonieke, je moet de papa en mama van Emiel gewoon een weekendje weg cadeau doen over een week of 10, en dan biedt je jezelf aan als oppas...(moet ie wel van de borstvoeding af zijn, anders wordt het nog knap lastig )
mefke, succes..
pi_43923714
Mefke succes .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43929997
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:16 schreef mefke79 het volgende:
En ook hier goed nieuws: morgen tweede gesprek bij een leuk bedrijf!
Maar wel een dillema: ik heb vrijdag ook nog een gesprek bij een hogeschool (= veel vrij, makkelijk in deeltijd werken, maar wel nog een studie voor lesbevoegdheid). Dat bedrijf waar ik morgen op gesprek mag is anders (commercieel, 40 uur per week, minder vrije uren) maar wel erg leuk...ik denk dat ik toch voor het commerciele bedrijf ga....lastig hoor, babytechnischgewijs is een hogeschool misschien handiger

En Leonieke, je moet de papa en mama van Emiel gewoon een weekendje weg cadeau doen over een week of 10, en dan biedt je jezelf aan als oppas...(moet ie wel van de borstvoeding af zijn, anders wordt het nog knap lastig )
Oeh oeh oeh mag ik de vacature van de hogeschool van je overnemen?

Ik werk al op een hogeschool, maar daar is nu een vacaturestop en ik wil dus de onderwijskant op omdat dat stukken beter betaald dan waar ik nu zit. En ik wil mijn lesbevoegdheid ook gaan halen dan Maar het zal vast niet in Limburg zijn he?

Overigens hoorde ik mezelf zaterdag tegen lief zeggen dat ik op Fok had gelezen van een stel dat 35 was en nu was begonnen "voor het echie" (Klonk & vriendin in het tweede streepje) en dat me dat wel oké leek. Hij stemde er uiteraard meteen mee in maar ik heb nu dus alweer spijt. 33 is OOK een leuke leeftijd toch? of 32?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_43934365
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:12 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oeh oeh oeh mag ik de vacature van de hogeschool van je overnemen?

Ik werk al op een hogeschool, maar daar is nu een vacaturestop en ik wil dus de onderwijskant op omdat dat stukken beter betaald dan waar ik nu zit. En ik wil mijn lesbevoegdheid ook gaan halen dan Maar het zal vast niet in Limburg zijn he?

Overigens hoorde ik mezelf zaterdag tegen lief zeggen dat ik op Fok had gelezen van een stel dat 35 was en nu was begonnen "voor het echie" (Klonk & vriendin in het tweede streepje) en dat me dat wel oké leek. Hij stemde er uiteraard meteen mee in maar ik heb nu dus alweer spijt. 33 is OOK een leuke leeftijd toch? of 32?
Tuurlijk is dat een leuke leeftijd Ik vind 25 zelfs al een leuke leeftijd maar is er niet ingetrapt

Ik had zo wat zitten vissen of hij nu niet meer zin heeft gekregen door het zoontje van mijn zus, maar hij zei duidelijk dat hij zijn mening niet gaat veranderen. Het is gewoon nog té vroeg
pi_43935709
Nee joh 23 is gewoon helemaal DE leeftijd
Ik roep al jarenlang dat ik voor mn 25e mn eerste kind hoop te krijgen, dus eigenlijk heb ik nog even, maar eigenlijk ook weer niet want om 1 of andere reden wil ik gewoon haast hebben
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43936144
Ik ga als ik 32 ben gewoon zeggen dat ik met de pil stop omdat ik eerst wil weten of wel een eisprong heb enzo. Wat ook de waarheid is want ik twijfel er nog steeds aan. Als alles ok is is dat mooi als het niet ok is hebben we het tenminste ontdekt voordat ik 35 ben en kunnen we er rekening mee houden. Temperatuurgrafiekjes bijhouden! Billingsmethode!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_43937586
iedereen met sollicitatie gesprekken succes!

Leonieke gefeliciteerd!

Syrena, poeh nog wachten tot je 35ste, ik hoop niet dat ik nog zo lang hoef te wachten. Gelukkig is mijn vriend vijf jaar ouder er wil liever geen oude vader zijn, scheelt weer.
pi_43941653
@Syrena: tis wel in het zuiden, maar niet in Limburg, kan je daar mee leven?
Ik moet morgen eerst eens even afwachten, anders hou ik em zelf (hoor mij, moet ik ook nog door de selectie komen...)
En ik vind 28 ook een hele leuke leeftijd (tja liever 27, maar dan moet ik wel heeel erg snel zijn)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_43989112
Zelfs washandjes krijgen me aan het rammelen
pi_44003102
zo heb ik een paar jaar geleden zitten twijfelen over een aanbieding van rompertjes met de troetelberen erop..

uiteindelijk maar niet gedaan... Maar ik rammelde er wel bij
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 29 november 2006 @ 20:27:02 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_44003157
Dat heb ik altijd als ik de rompertjes van de V&D zie met de dagen van de week erop. Alsof je aan een rompertje per dag genoeg hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 november 2006 @ 20:28:01 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44003202
Die washandjes zijn leuk!
***
pi_44004819
hier even snel baan-nieuws. Gisteren op tweede gesprek, vandaag zou ik het horen tussen 13.00 en 14.30 uur. Om 15.00 uur nog niets gehoord, ik was op van de zenuwen. Uiteindelijk zelf gebeld, was er iets tussengekomen en daardoor was er nog niet gebeld. En ze hadden nog geen keuze kunnen maken, dus nu moet ik nog een case gaan presenteren . Op zich niet erg, maar...pas over twee weken! Dus nog minstens twee weken spanning.
Vrijdag nog gesprek bij de hogeschool, dus wel vol goede moed.
Die washandjes, hoe lief! En de hond die ze nu bij de AH hebben, ook al zo snoezig...maar ik koop niets...nog niet...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 29 november 2006 @ 21:24:11 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44005326
Tjee, 2 weken is wel heel lang idd.

Enneh... ik heb ook banennieuws, ik heb maandag een sollicitatiegesprek.

En dan ga ik nadat ik dit gezegd heb, heel flauw doen maar jullie toch wel vriendelijk verzoeken om het iets minder over banen en werk en iets meer over rammelende eierstokken te hebben. We hebben dit ook ooit eens in het 2e streepjes topic gehad en dan worden het bijna SC enclaves op zichzelf en dat is nou eig. niet de bedoeling. Dus voor nog meer banennieuws verwijs ik jullie naar het speeltuinbankje. En daar bijten ze echt niet hoor!
***
  woensdag 29 november 2006 @ 21:26:35 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44005390
Oh, en om dan maar even gelijk on-topic te gaan...
Ik heb gelogen.

Stiekem waren stinkie en ik toch al maanden bezig met kindjes maken, dus technisch gezien niet meer alleen maar rammelen, maar aangezien het niet echt lukt klappert het best aardig nog. Mijn 'verhaal staat in dat andere topic.
***
pi_44005504
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:24 schreef Brighteyes het volgende:
Tjee, 2 weken is wel heel lang idd.

Enneh... ik heb ook banennieuws, ik heb maandag een sollicitatiegesprek.

En dan ga ik nadat ik dit gezegd heb, heel flauw doen maar jullie toch wel vriendelijk verzoeken om het iets minder over banen en werk en iets meer over rammelende eierstokken te hebben. We hebben dit ook ooit eens in het 2e streepjes topic gehad en dan worden het bijna SC enclaves op zichzelf en dat is nou eig. niet de bedoeling. Dus voor nog meer banennieuws verwijs ik jullie naar het speeltuinbankje. En daar bijten ze echt niet hoor!
Daar blijven ze voornamelijk heel stil als je iets zegt

Maar euh... om ff ontopic te gaan, als ik ook nog maar durf te kijken naar de foto's van mijn neefje dan smelt ik helemaal weg...
En 2008 is nog zoooooooo ver weg
  woensdag 29 november 2006 @ 21:32:36 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44005572
Gewoon stug doorkleppen! Een keer kom je er doorheen.
Nee, maar zonder dollen, het is gewoon niet leuk als er overal van die eilandjes ontstaan. Dan ga je ook zo hard naar van die 'november-mama's' topics. En dat moesten we maar gewoon op andere fora houden.
***
pi_44005574
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en om dan maar even gelijk on-topic te gaan...
Ik heb gelogen.

Stiekem waren stinkie en ik toch al maanden bezig met kindjes maken, dus technisch gezien niet meer alleen maar rammelen, maar aangezien het niet echt lukt klappert het best aardig nog. Mijn 'verhaal staat in dat andere topic.
Bwa, daar hadden sommige hier toch al een groot vermoeden van hoor denk ik

Maar ik wil jullie hier nu toch nog eens alle succes van de wereld toewensen

(en hoe lang waren jullie al precies bezig? )
pi_44005579
Offtopic: Mefke, 2 weken is nog wel lang. Succes in elk geval en ook BE heel veel succes met je gesprek!!!

Ontopic: Ik rammel wel, als ik van die kleine frummeltjes op tv zet of als er op de peuterspeelzaal van die peuters zijn die me heel enthousiast begroeten of nog even een kus komen brengen voor ze naar huis gaan .

Wij hebben nog steeds niks van het genetisch centrum gehoord, ik moet er misschien toch maar eens achteraan bellen, we zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en nog geen uitnodiging of bevestiging gehad. Zit nog steeds niet zo lekker in mn vel, het idee aan eigen kindjes schuif ik nog maar ff een heel end voor me uit. Maar wie weet komt dat ooit wel weer...

Edit: BE, lees net je andere berichtje ook.
Heel veel succes
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 november 2006 @ 21:33:31 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44005613
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bwa, daar hadden sommige hier toch al een groot vermoeden van hoor denk ik

Maar ik wil jullie hier nu toch nog eens alle succes van de wereld toewensen

(en hoe lang waren jullie al precies bezig? )
Dit was ronde 11.
***
pi_44006134
Brighteyes, ik had het net ook al gelezen in het andere topic, wat vervelend dat het nog niet zover is joh....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 29 november 2006 @ 22:03:18 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_44006770
BE, ik denk dat iedereen eigenlijk wel een beetje dat vermoeden had (ik wel tenminste).

Succes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 november 2006 @ 22:04:23 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44006811
Het is dan ook niet alsof ik het echt supersupersuper geheim heb gehouden. Een klein hintje hier en daar.
***
pi_44007641
BE
Ik had laatst ook zo'n vermoeden dat jullie gestart waren. Ik dacht toen van: binnenkort duikt ze wel op in Z&G met het goede nieuws...
Hoop dat je snel nieuws krijgt en verder kan. Denk dat heel Fok! je dat ukkie wel gunt.
pi_44008172
BE, wat een leuk nieuws vertel je! maar echt onwijs balen dat je toch al een behoorlijk tijdje aan het proberen bent zonder resultaat.
Ik hoop voor jullie dat het niets is, of maar een kleinigheidje en dat je via de makkelijkste weg zwanger gaat worden en heeeeel spoedig met ERG goed nieuws komt!
Ongelovelijk hoelang jij je geduld hebt weten te bewaren, zelfs al wist voordat je DE man was tegengekomen dat er hoe dan ook een kindje zou gaan komen.
Nu heb je gewoon genoeg gewacht, echt het is jullie zo gegund!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 29 november 2006 @ 23:42:22 #121
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44010374
Jeetje BE, jouw berichtje maakt dit wel een beetje tot een dubbele dag zo hoor. Ik moest nog aan je denken vanmorgen, toen ik die brief in de bus stopte. Dat we nu in ieder geval allebei in actie zijn m.b.t het rammelen... en nou kom ik vanavond hier en dan dat berichtje.

Ben er helemaal een beetje verdrietig van! Hier ook nog een knuf
  donderdag 30 november 2006 @ 08:27:47 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44014601
Jullie berichtjes zijn allemaal zo lief!
***
pi_44017335
jeetje BE. ik schrik ervan.
Bah
pi_44017912
BE
Net als iedereen had ik jou gewoon in Z&G verwacht, niet in dat ander topic..
Voordat ik hier 'uit de kast kwam' lurkte ik al een paar jaar, en ik gun het je echt van harte.
We gaan gewoon met zijn allen heel hard duimen dat je je héél snel kan melden in Zwangerschap en geboorte!!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44018397
Ik heb voor mezelf besloten dat hier het komende jaar nog geen kindjes gaan komen. Heb zelfs mijn zorgverzekering aangepast, nu heb ik een jongerenverzekering en daar zitten geen extra vergoedingen in voor zwangerschap ed.
Vriendje wil toch het komende jaar nog niet, vooral om financiele redenen, en ik zit ook nog niet helemaal lekker in mijn vel dus voorlopig kan ik ook de medicijnen (anti-depressiva) nog niet gaan afbouwen. En ik wil eigenlijk eerst een jaar me goed voelen voordat ik wil gaan proberen een kindje te krijgen. Gaat heel lastig worden, want ik heb een tijdje terug te horen gekregen dat mijn depressie chronisch is
wist ik eigenlijk al, want het duurt nu al 9 jaar, met betere en slechtere periodes, maar het was toch wel k*t om het bevestigd te krijgen

Best vreemd, maar het geeft eigenlijk wel een beetje rust, ik heb nu echt zelf besloten dat 2007 geen baby-jaar gaat worden, ipv steeds te 'wachten' tot het eindelijk kan...
Maar ik blijf wel hier meerammelen hoor, dat gerammel hou je toch niet tegen
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44018447
Dat gerammel hou je zeker niet tegen.. zucht....

Maar vriendje wil eerst trouwen en een ander huis... en dan gaan we voor de 2e....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44018916
jeetje BE wat vervelend voor je! Zo te lezen blijf je er zelf wel vrij rustig onder ik duim voor je!

Vicky, eerst trouwen hmmz, hebben jullie al trouwplannen?
pi_44018972
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
jeetje BE wat vervelend voor je! Zo te lezen blijf je er zelf wel vrij rustig onder ik duim voor je!

Vicky, eerst trouwen hmmz, hebben jullie al trouwplannen?
moeten eerst gaan sparen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:55:50 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44019014
Balen MissPink, maar goed, idd besluiten dat het gewoon even nog niet gaat gebeuren geeft dan wel rust. Je goed voelen is idd ook wel wat waard.

Vicky, op naar het stadhuis dan maar he!

Flower-Ti-Amo, ik ben nu wel heel rustig hoor, maar soms...
***
pi_44019142
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

moeten eerst gaan sparen...
Tsja helaas is een bruiloft niet iets wat je financieel zomaar even doet, tenminste als je er echt iets van wil maken, denk ik dan. Gelukkig heb je wel al een prachtige dochter waar je vast veel van geniet!

BE: kan me heel goed voorstellen dat het op sommige momenten verschikkelijk frustrerend is.
pi_44019758
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:59 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Tsja helaas is een bruiloft niet iets wat je financieel zomaar even doet, tenminste als je er echt iets van wil maken, denk ik dan. Gelukkig heb je wel al een prachtige dochter waar je vast veel van geniet!
Geniet van haar met volle teugen

Hoef geen grote bruiloft met groot feest, maar wil wel een mooie jurk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44025603
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Geniet van haar met volle teugen

Hoef geen grote bruiloft met groot feest, maar wil wel een mooie jurk
uiteraard
  zondag 3 december 2006 @ 11:00:25 #133
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_44097927
Help! Volgens mij is mijn vriend om! Hij zei gisteren "Stop maar met de pil, ik wil wel zo'n kleine jankerd"

En nu krijg ik dus opeens de zenuwen hè Vandaag gaan we het er nog eens goed over hebben, of hij het zeker weet, en over hoe we de toekomst zien. Maar volgens mij... gaat het wel goedkomen
pi_44098408
Haha LMS . Die van mij lag vanmorgen ook al praatjes te hebben in bed. Maar ik geloof dat ik op het moment degene ben die het grootste struikelblok vormt .

Succes met jullie gesprek over toekomst enzo
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 3 december 2006 @ 11:37:49 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44098506
LMS, wat gaaf!
***
  zondag 3 december 2006 @ 12:16:52 #136
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_44099350
quote:
Op zondag 3 december 2006 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
LMS, wat gaaf!
Hè verdorie, ik ging m'n berichtje typen en dacht "eerst even zeggen hoe rot ik het vind voor BE". En vervolgens in m'n enthousiasme vergeet ik dat gewoon! Dat wou ik dus ook nog even kwijt, ik vind het zo rot als ik lees dat mensen ervoor gaan en het lukt "gewoon" niet.

Misschien is dat best gek om te horen van iemand die je verder niet kent, maar als voormalig lurker in OUD weet ik al zoveel van de vaste users zonder dat zij nog maar iets van mij weten, dus ik meen het wel
  zondag 3 december 2006 @ 12:22:37 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44099470
Is niet gek hoor...
Ik ben wat dat betreft blij dat ik uit de kast gekomen ben. Ik krijg nu een soort van bevestiging dat het idd gewoon shit is zeg maar. Dat weet je op zich wel, maar toch, iets 'hardop' zeggen maakt het wel reeeler.

En verder zijn al die reacties natuurlijk gewoon hardstikke lief!
***
pi_44100630
LMS! Leuk voor jullie! Veel succes met je gesprek vandaag!
Er worden hier toch wel stappen genomen de laatste maand - straks is er geen rammeltopic meer

En BE, heel veel succes in de volgende ronde!
  zondag 3 december 2006 @ 13:46:34 #139
100412 mefke79
komt goed!
pi_44101493
Nou, Iksje, ik blijf nog wel effe rammelen hoor. Zolang er geen baan is moet ik wel, want ik ga niet aan een zwangerschap beginnen zonder baan.

BE, goed dat je uit de kast bent en heel, heel, erg jammer dat het niet zo spontaan lukt. Maar wie weet is deze maand wel jullie maand! Ik duim voor je.

Hier gisteren nog een rotsituatie. We zitten bij vrienden en vanwege Sint enzo komt het gesprek op kinderen. Flapt er eentje uit: wordt het bij jullie niet eens tijd? Dus ik zeg: tja, eerst maar weer een nieuwe baan, ik ben werkloos na 1 januari. Zegt die vriend: oo, dan wordt jij dus zo'n stom iemand die wij moeten gaan onderhouden!
Ik werd me toch kwaad en verdrietig. Alsof ik er iets aan kan doen dat mijn baas zijn zaken niet op orde heeft. En ja, ik zou ook liever een vast contract hebben en gewoon mijn geld verdienen. En dan over een half jaartje eens gaan kijken of ik zwanger kan raken, maar tja het zit er gewoon niet in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44101889
Oh Mefke, wat bot van die vriend ... Kan me voorstellen dat je daar kwaad en verdrietig van wordt.
Ik blijf nog wel ff gezellig met je meerammelen hier.
En er komen vast ook wel weer nieuwe rammelaars, dus ik ben er niet zo bang voor dat er straks geen rammeltopic meer is hoor Iksje...
En voor BE en lief wens ik een vruchtbare maand december, ik gun het jullie zoooo!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44102205
Ik blijf sowieso nog meer dan een jaar rammelen, dus ik zou me niet te veel zorgen maken Nijna

LMS: wat goed!

Mefke: het is inderdaad wel bot hoor van die vriend van jou. Maar misschien bedoelde hij het niet zo en was het eerder een grapje. Ook al is dat niet echt een onderwerp om over te lachen.
  zondag 3 december 2006 @ 14:19:24 #142
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_44102500
LMS: Meid wat geweldig voor jullie!!

Iksje: Ik ben er en blijf hier vast helaas nog wel een hele poos, gesprekken lopen hier jammer genoeg uit in niets, gelukkig ook niet in ruzie, maar ook niet in de woorden waar ik wat mee kan of op hoop
Dus het rammeltopic houden we vast met een clubje mensen nog wel aardig lang open ''helaas''.

Mefke: Misschien kwam het er rotter uit dan hij bedoelde? Maar hoe dan ook, WAT een k.. opmerking.
Ik zou te verbijsterd zijn om te reageren op dat moment, maar zou ondertussen wel zin hebben om te zeggen "Fijn, heb jij per direct dan een baan voor me??!"

gewoon voor iedereen hier

[ Bericht 2% gewijzigd door MevrouwKoRn op 03-12-2006 14:54:23 ]
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_44103309
Inderdaad, wat een rotopmerking. Alsof jij er voor gekozen hebt om geen baan meer te hebben...
  zondag 3 december 2006 @ 14:59:35 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44103763
vicky, toch nog plannen voor een 2e leuk!! ga maar snel sparen voor een leuke bruiloft en een mooi nieuw huis
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44113117
LMS Wat gaaf!!

pinquit, nog ff niet hoor... maar nummer 2 komt er echt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 3 december 2006 @ 22:19:08 #146
100412 mefke79
komt goed!
pi_44116827
Helaas, het was geen grapje, hij was een gemeende opmerking. Ach, ik weet wie het zegt, maar het deed toch wel pijn.
En voor iedereen die het gaat proberen: heel veel succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44121807
LMS
Wat leuk joh! En spannend natuurlijk!

En mefke, das inderdaad een k*topmerking zeg...kan me voorstellen dat het pijn doet.

Had ik besloten dat hier het komende jaar geen kindjes komen, nou heeft vriendje het opeens heel vaak over kinderen, de etterbak...maar hij is wel een lieve etterbak hoor en stiekem vind ik het ook wel heel erg leuk dat hij er nou meestal over begint, normaal was ik het altijd...
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44125601
Zou het komen door de feestdagen ofzo dat al die mannen ineens vol zijn van kinderen?
pi_44126248
Dat zou maar zo kunnen flower...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 december 2006 @ 18:04:06 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_44139322
Mijn collega;s hebben een weddenschap afgesloten wanneer ik kinderen zal hebben.

Het ergste was dat er eentje eind 2007 noemde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 december 2006 @ 19:47:05 #151
34891 melonovy
La Kutschie
pi_44142563
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:04 schreef Troel het volgende:
Mijn collega;s hebben een weddenschap afgesloten wanneer ik kinderen zal hebben.

Het ergste was dat er eentje eind 2007 noemde
Meerderen? En dat eind 2007 al?
GO GO GO GO GO Troel
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 4 december 2006 @ 19:55:16 #152
43556 miss_dynastie
pi_44142818
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:04 schreef Troel het volgende:
Mijn collega;s hebben een weddenschap afgesloten wanneer ik kinderen zal hebben.

Het ergste was dat er eentje eind 2007 noemde
Een tweeling
Ik denk wel dat je dan zwanger bent trouwens
pi_44143473
Nou, de kogel is door de kerk... Ik stop met de pil en begin met foliumzuur

Volgens mij ligt het inderdaad aan het feestseizoen, al die blije kinderkoppies doen ook mannenharten smelten

Ik heb me eigenlijk nog maar pas aangemeld voor dit topic, maar daardoor is het balletje wel een beetje gaan rollen. Ik liep er al een tijd mee, maar door het ook echt aan mezelf toe te geven is alles wel in een stroomversnelling geraakt. Toen heb ik ook aan m'n vriend duidelijk gemaakt dat ik het écht meende, en toen bleek dat hij ook wel wilde...

Ondertussen zit ik nog steeds met het feit dat ik eigenlijk een andere baan wil. Maar ik heb besloten het gewoon van de natuur af te laten hangen. Ik wil zwanger worden én een nieuwe baan, en we zien gewoon wel wat er als eerste komt!

En ik hoop natuurlijk dat voor jullie allemaal ook snel het moment komt dat jullie echt kunnen gaan beginnen
  maandag 4 december 2006 @ 20:17:40 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44143567
Leuk!

En gewoon doen hoor! Niet om nou een heel negatief scenario te schetsen maar ik solliciteer ook gewoon door. Ik ben inmiddels al een jaar verder, weliswaar nog geen baan, maar ook nog geen baby...
Ik zie wel wat eerst komt en wat ik dan doe.
***
pi_44143655
LMS, succes!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 december 2006 @ 20:31:57 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_44144067
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Een tweeling
Ik denk wel dat je dan zwanger bent trouwens
Van je vriendinnen moet je het hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44177130
Nou, ik meld me (na veel lurken) ook als rammelaar... Wat fijn om alle verhalen te lezen (herkenning!)
Ik heb al een hele tijd wel/niet/wel/niet gevoelens. Maar de laatste tijd wordt het toch meer 'wel' mede omdat MS heeft en 3 weken geleden in het ziekenhuis heeft gelegen omdat het niet zo goed ging. Dat heeft me wel aan het denken gezet. En wat ook helpt is dat er weer een aantal vriendinnen van mij zwanger zijn. Vanavond zijn we bij vrienden geweest op verjaardagsvisite en er liepen een paar kinderen rond, vriendin is dus zwanger, en dan ben ik eigenlijk best een beetje jaloers
Maar... dan ga ik weer denken; net begonnen met een nieuwe baan, redden we het allemaal wel financieel? En wat als ons kindje astma heeft (wij hebben het allebei), en ik wil nog veel op vakantie en ga zo maar door. Dat soort dingen dus. Ik word wel een beetje gek van mezelf hoor
Zo af en toe praat ik er eens voorzichtig met over, maar die maakt zich nog meer zorgen over of het allemaal wel kan financieel. Ik zag pas een topic van iemand hierover en dat heb ik hem onder z'n neus geduwd, maar nog geen reactie op gehoord .

Nou 't is wel een heel verhaal geworden
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:09:42 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44177451
Hey! Welkom hier!
***
pi_44177488
Welkom LeNeHe!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44185415
LMS dat is nou nog eens een leuk sinterklaas `kadootje´

LeNeHe welkom!
  woensdag 6 december 2006 @ 10:07:17 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44185908
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:01 schreef LeNeHe het volgende:
Nou, ik meld me (na veel lurken) ook als rammelaar... Wat fijn om alle verhalen te lezen (herkenning!)
Ik heb al een hele tijd wel/niet/wel/niet gevoelens. Maar de laatste tijd wordt het toch meer 'wel' mede omdat MS heeft en 3 weken geleden in het ziekenhuis heeft gelegen omdat het niet zo goed ging. Dat heeft me wel aan het denken gezet. En wat ook helpt is dat er weer een aantal vriendinnen van mij zwanger zijn. Vanavond zijn we bij vrienden geweest op verjaardagsvisite en er liepen een paar kinderen rond, vriendin is dus zwanger, en dan ben ik eigenlijk best een beetje jaloers
Maar... dan ga ik weer denken; net begonnen met een nieuwe baan, redden we het allemaal wel financieel? En wat als ons kindje astma heeft (wij hebben het allebei), en ik wil nog veel op vakantie en ga zo maar door. Dat soort dingen dus. Ik word wel een beetje gek van mezelf hoor
Zo af en toe praat ik er eens voorzichtig met over, maar die maakt zich nog meer zorgen over of het allemaal wel kan financieel. Ik zag pas een topic van iemand hierover en dat heb ik hem onder z'n neus geduwd, maar nog geen reactie op gehoord .

Nou 't is wel een heel verhaal geworden
Ik heb zelf MS, en ik rammel ook al een tijdje. Gelukkig houd het zich bij mij koest en ik hoop dat het zo blijft. Ik kan me heel goed voorstellen welke twijfels je hebt. Wat dat betreft heb ik het 'makkelijker' want als ik stop met werken vanwege kinderen en/of MS kan mijn vriend het wel opvangen. Maar als jou MS heeft en kostwinner is, is natuurlijk de vraag of dat zo kan blijven. Of hij moet voor de kids gaan zorgen zodat jij kunt gaan werken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44188879
Hé wat een warm welkom!

GWS (sorry, kort even je naam af); fijn dat de MS zich koest houdt bij jou. Bij mijn hubbie heeft dat zich ook bijna 10 jaar gedaan en voor hetzelfde geld blijft dat ook nu weer 10 jaar zo. Het is gewoon een hele onberekenbare ziekte, maar daar weet jij vast ook alles van.
De optie dat ik kostwinner wordt en hij voor de kinderen gaat zorgen vind ik ook een hele goede. Maar dan wil ik wel eerst nog een opleiding/cursus gaan doen, ik ben nu secretaresse en wil eigenlijk directiesecretaresse worden en dan ga ik weer met denken hoor; maar dan duurt het weer langer voordat we voor 't echie kunnen gaan, en dan ben ik veel minder flexibel, en ben ik dan wel een goeie moeder als ik fulltime blijf werken? *zucht* wordt nu al moe van mezelf
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_44193868
Welkom LeNeHe
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44223538
Aan alle nieuwe 'rammelaars' : hartelijk welkom...tis hier erg gezellig.

Zou rammelen met je hormoonspiegel te maken hebben? Kan eigenlijk helemaal niet, want ik slik de pil, dus er zouden niet al te grote hormoonschommelingen moeten zijn, maar tjemig...ik rammel ineens weer heeeel erg erg. Als in: kan mij het schelen ik stop nu en ze bekijken het maar.
Gelukkig, mijn verstand heeft nog effe de boventoon, eerst een nieuwe baan.
Hier ook een die week wordt van alle kleine lieve blije kindjes in zijn omgeving.
Zucht....ik wou dat ik alvast een soort van datum voor mezelf zou kunnen geven, zo van, nog x maanden en dan mag je..

(ik had eerst februari in mijn hoofd, maar dat gaat met de baanperikelen niet lukken...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 7 december 2006 @ 14:45:16 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44223655
Ik heb er altijd wel wat meer last van rond mijn menstruatie en wat volgens mij mijn eisprong moet zijn. Net iets labieler voor m'n gevoel.
***
pi_44223773
Ik ben ff uitgerammeld Echt heel erg raar.

Ik "geniet" er maar van zo lang het duurt
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 7 december 2006 @ 14:49:20 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44223820
Syrena uitgerammeld!
Wat heb je gedaan? Al die tests opgegeten of zo?
***
pi_44223910
Welkom LeNeHe!
Verder rammelt het ook hier op en neer, soms zegt mijn verstand dat ik beter toch veilig blijf vrijen ipv de natuur te laten kiezen. jobperikelen ...
pi_44224294
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:49 schreef Brighteyes het volgende:
Syrena uitgerammeld!
Wat heb je gedaan? Al die tests opgegeten of zo?
Kennelijk werkt het erg rustgevend dat ze bij me in de kast liggen

Nee ik heb echt geen idee waar het door komt. Ben ineens helemaal tevreden met het leven zoals het is. Voor zo lang dat duurt.

Ik gok nog anderhalve dag
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44224606
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:04 schreef Syrena het volgende:

Ik gok nog anderhalve dag
Ach ja, je moet af en toe ook nog wat te wensen hebben he .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44250532
Mijn wordt helemaal niet verliefd op die kleine lieve emiel en blijft gewoon zijn gezond verstand gebruiken...
Langs de ene kant wel goed want het is zeker niet de geschikte timing en hij staat met beide voeten stevig op de grond, maar langs de andere kant...

Ik blijf dus gewoon rammelen
pi_44266953
moet bekennen dat voornamelijk door Fonske ik ook aardig rammel... en dan heb je al die andere kleintjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44268005
Pfff...besluiten dat het voorlopig er nog niet van gaat komen zodat je meer rust in je kop hebt werkt ook niet..
Eerst gaat vriendje steeds vaker over kinderen praten, daar kan ik nog wel tegen. Maar vanmiddag begon mijn psycholoog er ook al over.
Ik vroeg of ik me moest instellen op 'ermee leren leven en er zo goed mogelijk mee omgaan', of dat er nog ' hoop' is dat ik ooit helemaal depressie-vrij zal zijn. Begint ze over kinderen te praten, dat ik misschien wel beter in mijn vel zit als ik kinderen heb, of dat ik het juist heel erg zwaar ga vinden
Wat wel leuk was: ze zei: " ik denk trouwens dat jij wel een hele goede moeder gaat zijn" Waar ze het vandaan haalt weet ik niet, maar het is wel leuk om te horen
En nou rammel ik weer, maar ik blijf stug volhouden dat ik het komende jaar nog niet wil, misschien dat ik het na een tijdje zelf ga geloven
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44325863
Hier een voorzichtige
Morgen moet ik nog even onderhandelen over mijn salaris enzo, maar als dat rond is heb ik een nieuwe baan! Voor 32 uur in de week, in een kindvriendelijke sector, lekker dicht bij huis...
En dan, dan nog 'even' volhouden en dan kunnen we misschien toch nog volgend jaar richting tweede streepje.

Gisteren naar Dickensnight geweest waar heel veel lieve kleine baby's, dreumesjes en andere lieve kindjes waren. Dat blijft zo leuk om te zien. En ook even bij de kinderafdeling van de Bijenkorf langs gelopen. bleef wel heel lang bij het babybedje kijken. Ik kan er gewoon niet te lang naar kijken, dan moet ik wat kopen en dat is nou net niet te bedoeling.
Maaruh, hier zien we het dus wat minder somber in...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 11 december 2006 @ 14:53:50 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44326280
Hey wat goed mefke!
***
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:08:20 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_44360018
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44361089
pfff... ik BAAL en dan echt met hoofdletters. Ik dacht op arbeidsvoorwaardengesprek te gaan, maar het bleek ineens een ander soort gesprek. Het is nog niet zeker dat ik word aangenomen!
En dat terwijl ik echt begrepen had van wel...heb ook een beetje het idee dat ze gewoon te vroeg zijn geweest met toezeggen en ze nu terugtrekken. Niks geen dus voor mij..we ploeteren nog even voort.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44361593
Dat is echt wel balen
Maar het is niet dat alles afgesprongen is? Dus er is nog hoop?
pi_44362418
Valt dat even tegen mefke... Beetje slordig ook van hen...
Nu afwachten of helemaal op zoek naar iets anders?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:31:44 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44362933
Mefke... Balen!
***
pi_44363240
mefke... wat jammer
pi_44364751
Was weer leuk hier aan tafel Zwangere schoonzus hier, zwangere schoonzus daar... en "Oh haar leven zal zo veranderen" en "oh het wordt een druk jaar met de geboorte en den doop" (ik had zo'n zin om te zeggen: en ONS huwelijk...). Ook nog maar eens doorgestoken dat ik echt niet de juiste persoon ben om te vragen hoe ze haar bevallingsverlof moet regelen... Alsof ik daar ooit al voor geïnformeerd zou hebben voor mezelf

Hoe? Ik wil hier weg?
pi_44375040
Och Leonieke, waarom houden ze niet gewoon wat meer rekening met je? Pff, ik begrijp je helemaal hoor. En ik had ie opmerking over je huwelijk gewoon gemaakt, stelletje zwangere mutsen, dat ze dat helemaal vergeten. (en ja, het zullen de hormonen wel zijn, maar daar gaat het nu niet om).

Over die baan: ik hoor het nog voor kerst. Maar ik weet eigenlijk niet eens meer of ik daar nog wel wil werken...gelukkig heb ik vrijdag nog ergens anders een gesprek.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44384395
ja be weet het, ik kreeg maandag te horen dat ik het niet werd naar het tweede gesprek net bellen ze me om een afspraak te maken voor de financiele afwikkeling
pi_44384408
Mefke, wat klote...

Leonieke lekker bot...
Gewoon zeggen en niet opkroppen hoor.

Pffff wat denken ze wel...
  woensdag 13 december 2006 @ 10:28:31 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44384581
Huh? Wat vaag Jolene! Wel leuk voor je!
***
  woensdag 13 december 2006 @ 10:32:58 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_44384704
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:37 schreef leonieke het volgende:
(ik had zo'n zin om te zeggen: en ONS huwelijk...).
Ik ken het.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44384840
Ik zit een beetje in de knoop met mezelf. Niet qua rammelen hoor ik rammel nog vrolijk verder .
Maar qua werk. (dat hoort eigenlijk niet hier dus ik hou het heeel kort) ik wil er weg, misschien wel weg uit die hele zorg en dat ik me laat omscholen tot wat anders.
Maar als WAT dan weet ik gewoon NIET.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_44390312
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:21 schreef jolene het volgende:
Mefke, wat klote...

Leonieke lekker bot...
Gewoon zeggen en niet opkroppen hoor.

Pffff wat denken ze wel...
Ik wil daar geen extra energie meer insteken Ze zullen het nooit begrijpen, net zoals ze niet kunnen begrijpen dat ik het moeilijk heb dat ik nu al 9 maand met een zwangere zus/schoonzus rondom mij heb. Soms heb ik de fut niet meer om blij te zijn, soms wil ik gewoon egoïstisch zijn en aandacht krijgen voor onze dingen: ons huis dat we zoeken, ons huwelijk, ... Ik wil soms gewoon niet horen hoeveel kg erbij gekomen is. Maar het heeft geen zin om daarover te discussiëren met hen want hey, ze worden wel grootouders hoor (net zoals mijn schoonvader op de speech van ons huwelijk in augustus zei dat zijn andere zoon voor kinderen mag beginnen zorgen ).

Ik heb het vandaag gewoon verdomd moeilijk. Wenen in de auto, gewoon omdat ik mezelf dan zo opjaag en alles terug ophaal: in maart zei mijn zus dat ze zwanger was, twee dagen na ons huwelijk mijn schoonzus, zus ondertussen bevallen, ...
Ik verlang zo naar ons weekje weg: ONS weekje vertrek de nacht van 25 op 26 december, terug op 2 januari Tijd voor ons en de batterijen opladen

Maar Jolene wat een leuk nieuws over die job Veel succes!
pi_44390392
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:38 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik zit een beetje in de knoop met mezelf. Niet qua rammelen hoor ik rammel nog vrolijk verder .
Maar qua werk. (dat hoort eigenlijk niet hier dus ik hou het heeel kort) ik wil er weg, misschien wel weg uit die hele zorg en dat ik me laat omscholen tot wat anders.
Maar als WAT dan weet ik gewoon NIET.
Heel kort uiteraard Bestaan er bij jullie geen SID-in beurzen? Dat zijn beurzen waar je inlichtingen kunt krijgen over alle hogescholen/universiteiten/... en dus eens kunt zien wat er allemaal mogelijk is. Eventueel ook informatie inwinnen over studieduurverkorting, ...
pi_44450609
ik kan het echt niet meer zwijgen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_44450733
Hey wat leuk Iksje! Gefeliciteerd joh!
of mag ik het niet hardop roepen?
pi_44450817
Iksje, wow, gefeliciteerd zeg!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44450846
ik zeg niets iksje
Gefeliciteerd! Ik duim voor je dat die echo goed is, vast wel!
(en oja, ik fluister het, mag dat? )

Ik moet ook nog even maar dan heb ik ook misschien wel goed (baan)nieuws.

O en Leonieke, als je je er echt zo aan ergert zou ik het toch gewoon nog een keer hardop zeggen. Dan ben jij het in ieder geval kwijt. Het verandert misschien niets, maar is voor jezelf wel veel fijner.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44450957
wah iksje, leuk! gefeliciteerd!
pi_44450993
Wow Iksje . Gefeliciteerd!!! Spannend de 26e!
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 11:28:00 #197
43556 miss_dynastie
pi_44451249
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:40 schreef leonieke het volgende:
Soms heb ik de fut niet meer om blij te zijn, soms wil ik gewoon egoïstisch zijn en aandacht krijgen voor onze dingen: ons huis dat we zoeken, ons huwelijk, ... Ik wil soms gewoon niet horen hoeveel kg erbij gekomen is. Maar het heeft geen zin om daarover te discussiëren met hen want hey, ze worden wel grootouders hoor (net zoals mijn schoonvader op de speech van ons huwelijk in augustus zei dat zijn andere zoon voor kinderen mag beginnen zorgen ).
Hee, maar dat is niet egoistisch hoor! Tuurlijk is het krijgen van een kind heel ingrijpend voor mensen, maar dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld dan maar niet bestaat. Dus hup, vertellen over de dingen die jullie bezig houden. Niet verwijtend, maar gewoon, leuk, omdat je het kwijt wil. Ik kan me namelijk voorstellen dat je al gauwer geneigd bent je mond te houden en zij eerder zullen vragen naar zwangerschapsperikelen dan naar verhuisperikelen.

En die opmerking van je schoonvader is zo bot, dat ik aanneem dat hij bij jullie huwelijk volgend jaar zijn mond moet houden.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:28:10 #198
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44451257
Iksje
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 11:29:17 #199
43556 miss_dynastie
pi_44451297
Gefeliciteerd iksje!
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:49:46 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44451895
Iksje, gefeliciteerd!
***
pi_44453450
Proficiat Iksje
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:13 schreef mefke79 het volgende:

O en Leonieke, als je je er echt zo aan ergert zou ik het toch gewoon nog een keer hardop zeggen. Dan ben jij het in ieder geval kwijt. Het verandert misschien niets, maar is voor jezelf wel veel fijner.
Dat is het hem net... Ik heb het eens hardop gezegd en toen kwam er alleen maar ruzie van Eergisteren nog eens mogen horen dat ik ook niet naar die babyborrel wou gaan (en ook niet ben geweest) en dat dat eigenlijk niet echt beleefd was van mij aangezien de opa van dat kind onze foto's van het huwelijk heeft genomen.

Ik kon het verdomme gewoon niet aan!!! Sorry hoor (en ik heb ze nog een cadeau gegeven ook, dus klagen kunnen ze niet)

Ik zit zo in de knoop met mezelf de laatste tijd
pi_44453502
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En die opmerking van je schoonvader is zo bot, dat ik aanneem dat hij bij jullie huwelijk volgend jaar zijn mond moet houden.
Ik vermoed dat hij dat net het meest fantastische moment van de dag vond aangezien hij zo aan het glunderen was op dat moment. En iedereen maar applaudiseren
Ik ga gewoon zeggen dat ik geen speeches wil volgend jaar... Simpeler kan niet.
pi_44453549
Ooo Leonieke, een dikke knuffel van mij. Ik snap het helemaal hoor dat je rot voelt. Ik zou een aantal van die opmerkingen gewoon echt niet pikken, maar als ze niet willen luisteren dan kun je er zo weinig mee. Kop op, lekker kopje thee en een chocolaatje, fijn effe op de bank en zielig zijn. Laat de rest maar even stikken, even alleen aan jezelf denken..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44453643
O en Leonieke, bij de eerstvolgende gelegenheid kan je ook fijn voor schoonpa speechen: iets over een schoonpa die precies op de tenen van zijn schoondochter gaat staan of zoiets (er is vast nog wel iets veel rottigers te verzinnen, maar dat komt zo effe niet binnenvallen). En inderdaad, geen speeches meer. Oe, als iemand dat bij mij zou doen zou ik gewoon nog tijdens de speech inbreken en er iets van zeggen. Al is dat ook niet even handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44454153
Iksje! Lees het nu pas, maar gefeliciteerd!!
En Leonieke: Veel plezier alvast voor jullie weekje, ik hoop dat het je batterij inderdaad weer oplaadt.

Gister was mijn zwangere beste dinnetje bij ons! En toen heb ik lekker hints zitten geven aan over hoe leuk het allemaal is, en wat een lief buikje. Dat vond hij ook wel!
Je moet bij mannen altijd een beetje opletten om ze niet te 'overvoeren' met hoe leuk het is heb ik gemerkt. Dus af en toe eens een duwtje kan moet wel
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_44454506
Gefeliciiteerd Iksje!

Leonieke
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44463647
Iksje meid wat goeeeeeed
wat heerlijk zeg!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_44470237
Leonieke wat lijkt het me verschikkelijk irritant als iedereen maar zo met zichzelf (en zwangere schoonzusje) bezig is. Ik begrijp heel goed dat je niet naar dat feestje bent gegaan! Jammer dan dat anderen dat niet begrijpen.

Iksje wow! gefeliciteerd!!
  zaterdag 16 december 2006 @ 08:11:53 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_44477034
Iksje, wow! Gefeliciteerd!


Leonieke, volgens mij gaat komend jaar gewoon jouw jaar worden, het kan niet anders, je hebt het dit jaar zo moeilijk gehad, daar moet nou toch eens wat goeds uitkomen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44477077
Ikskje, gefeliciteerd
pi_44477146
Iksje wat leuk! Gefelciiteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:05:29 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44478005
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij dat net het meest fantastische moment van de dag vond aangezien hij zo aan het glunderen was op dat moment. En iedereen maar applaudiseren
Ik ga gewoon zeggen dat ik geen speeches wil volgend jaar... Simpeler kan niet.
Ik snap er niets meer van, je bent toch al getrouwd?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44479043
Volgens mij doen ze het kerkelijk huwelijk later?
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:19:35 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44479143
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:13 schreef owlet het volgende:
Volgens mij doen ze het kerkelijk huwelijk later?
Wel heel veel later dan
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 12:34:11 #215
43556 miss_dynastie
pi_44479382
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij dat net het meest fantastische moment van de dag vond aangezien hij zo aan het glunderen was op dat moment. En iedereen maar applaudiseren
Ik ga gewoon zeggen dat ik geen speeches wil volgend jaar... Simpeler kan niet.
Waarschijnlijk omdat mensen zich ook geen houding weten te geven.... heel verstandig dat hij niet mag speechen.
Ik vind het echt heel erg dat je je zo naar voelt en geen enkel begrip krijgt
pi_44485891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wel heel veel later dan
De bedoeling was exact een jaar later, maar dat lukte niet meer voor de zaal.

Waarom dan vorig jaar trouwen: omdat we bijna een huis hadden gekocht en daarvoor wilden trouwen, maar zoals 2006 zo'n positief jaar was, is dat huis uiteraard niet doorgegaan... En zijn we nu gewoon heel lekker getrouwd en geven we volgend jaar het feest.
pi_44485944
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 08:11 schreef Troel het volgende:
Iksje, wow! Gefeliciteerd!


Leonieke, volgens mij gaat komend jaar gewoon jouw jaar worden, het kan niet anders, je hebt het dit jaar zo moeilijk gehad, daar moet nou toch eens wat goeds uitkomen!
Al was het maar dat die bouwgrond vlug in orde kwam en we tegen volgend jaar deze periode in ons eigen huis zouden wonen... Zou ik al veel rustiger door het leven gaan, want dan zit er eindelijk schot in de zaak en kunnen we ook eens gaan beslissen wanneer we gaan stoppen met de pil, zelfs al is het dan niet direct, dan kunnen we tenminste een beslissing nemen.
DAT is nu eens mijn wens voor het komende jaar
pi_44485988
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:10 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leonieke wat lijkt het me verschikkelijk irritant als iedereen maar zo met zichzelf (en zwangere schoonzusje) bezig is. Ik begrijp heel goed dat je niet naar dat feestje bent gegaan! Jammer dan dat anderen dat niet begrijpen.

Iksje wow! gefeliciteerd!!
Maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat ik ook veel met mezelf bezig ben: ik ga niet naar het feestje omdat IK het niet zie zitten, ik wil dat die bouwgrond in orde komt, ik wil dat alles eens vooruit gaat.
Het enige verschil is dat ik er meestal niet over praat tegen anderen (behalve tegen mijn man natuurlijk) en de rest maar laat praten
pi_44490961
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:33 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat ik ook veel met mezelf bezig ben: ik ga niet naar het feestje omdat IK het niet zie zitten, ik wil dat die bouwgrond in orde komt, ik wil dat alles eens vooruit gaat.
Het enige verschil is dat ik er meestal niet over praat tegen anderen (behalve tegen mijn man natuurlijk) en de rest maar laat praten
Misschien wel maar dan zou dat toch ook wel enigsinds door moeten dringen bij die mensen lijkt mij. Een beetje rekening houden met jou zou geen kwaad kunnen toch
pi_44496869
Iksje gefeliciteerd !!!
pi_44505542
Iksje gefeliciteerd!

Hmm. Ik rammel echt zo erg En een kindje zit er voor ons echt (voorlopig) niet in. We zoeken naar zoveel mogelijk 'manieren' hoe wij wel een kindje zouden kunnen krijgen zonder medische risico's, maar we weten het niet. Aan de ene kant denk ik van ik heb zelf nooit problemen gehad met m'n spierziekte dus waarom zou mijn kindje dat wel moeten krijgen, maar aan de andere kant, het is soms wel moeilijk en dat wil ik mijn kindje ook weer niet aandoen..
Voorlopig blijft het dus bij rammelen..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_44511538
S_oepstengel, heb je het er wel eens met bv je huisarts over gehad? Of misschien een andere arts die jullie kan helpen met kijken of er mogelijkheden zijn?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44511692
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:59 schreef Nijna het volgende:
S_oepstengel, heb je het er wel eens met bv je huisarts over gehad? Of misschien een andere arts die jullie kan helpen met kijken of er mogelijkheden zijn?
We hebben het er met de huisarts over gehad en die zei dat een zwangerschap opzich voor mij wel te doen is, maar omdat het een erfelijke spierziekte is, we die beslissing zelf moeten maken en voor nu hebben we besloten dat we geen kans willen hebben dat ons kindje een spierziekte heeft, dus zoeken we naar andere oplossingen, hoe wij dan een kindje kunnen krijgen, maar die zijn er (bijna) niet..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_44512309
Wij zijn door de huisarts doorverwezen naar het genetisch centrum hier in de buurt, gewoon eens om te kijken in hoeverre zij iets voor ons kunnen betekenen. In het zoeken naar mogelijkheden, in het maken van een keuze. De beslissing maak je uiteindelijk zelf, maar misschien kan het fijn zijn om het er met anderen over te hebben. Wat je afwegingen zijn en of er misschien mogelijkheden zijn om toch een gezond kindje te kunnen krijgen.
Hier een oogziekte, erfelijk. En als ik dat dan zo opschrijf denk ik: dat is toch veel minder ingrijpend dan een spierziekte...
En dan heb ik al zoveel twijfels...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44512675
Zo'n afspraak maken met een genetisch centrum willen wij ook zeker nog gaan doen, maar wij vragen ons wel af of ze ons wel iets kunnen vertellen omdat de spierziekte onbekend is en wij denken dat zij ons dus ook niets met zekerheid kunnen vertellen.. Maar we zijn alsnog wel van plan om een afspraak te maken want wij willen alle mogelijkheden aangrijpen voor een gezond kindje
En het maakt niet uit wat er nu 'erger' zou zijn, iedereen wil (lijkt mij) het beste voor zijn/haar kindje dus dan is het goed als er over alle mogelijke dingen die er kunnen zijn gesproken wordt, zodat een goed besluit genomen kan worden.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_44514802
Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties! Ik word er zowaar een beetje verlegen van...

beetje offtopic: Leonieke, zag op je trouwfoto's dat je in Ninove (of omgeving) woont, wachten jullie misschien op de verkaveling? Mijn collega staat ook op de lijst, ik snap echt niet dat ze dat maar vooruit blijven schuiven... Ik duim voor jullie dat volgend jaar jullie jaar wordt!

En Nijna en S_oepstengel, het lijkt me behoorlijk moeilijk om rekening te moeten houden met een erfelijke ziekte.
Ik ben het dan ook helemaal eens met deze uitspraak:
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:38 schreef S_oepstengel het volgende:
....
En het maakt niet uit wat er nu 'erger' zou zijn, iedereen wil (lijkt mij) het beste voor zijn/haar kindje dus dan is het goed als er over alle mogelijke dingen die er kunnen zijn gesproken wordt, zodat een goed besluit genomen kan worden.
pi_44516702
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Zo'n afspraak maken met een genetisch centrum willen wij ook zeker nog gaan doen, maar wij vragen ons wel af of ze ons wel iets kunnen vertellen omdat de spierziekte onbekend is en wij denken dat zij ons dus ook niets met zekerheid kunnen vertellen.. Maar we zijn alsnog wel van plan om een afspraak te maken want wij willen alle mogelijkheden aangrijpen voor een gezond kindje
Of ze er wat over kunnen vertellen kom je maar op 1 manier achter . En misschien als zij je niet verder kunnen helpen, dat ze wel weten waar ze dat wellicht wel zouden kunnen.
quote:
En het maakt niet uit wat er nu 'erger' zou zijn, iedereen wil (lijkt mij) het beste voor zijn/haar kindje dus dan is het goed als er over alle mogelijke dingen die er kunnen zijn gesproken wordt, zodat een goed besluit genomen kan worden.
Uiteindelijk is het idee wel een beetje hetzelfde ja...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44530998
Soms voel ik me echt een zeur. Hier is alles gewoon perfect voor een baby. We hebben een huis, we hebben geen erfelijkheidskwesties waar we rekening mee hoeven houden, we willen allebei...alleen effe gezeur met werk. Als ik dan kijk naar anderen...dan voel ik me bijna lullig.

Zaterdagavond met mijn mama naar zo'n midnightshopping geweest. Kwamen we uit in een winkeltje met de meest lieve babyspulletjes. Ik moest me zo inhouden, had het liefst een hele stapel spullen meegenomen. En ik werd er ook heel verdrietig van, waardoor mijn mama en de rest van het publiek het moesten ontgelden. (ken je die olifant in een porseleinkast? Zo liep ik daarna door het centrum de sjouwen. Iedereen was stom, het was overal te druk en iedereen liep in de weg...).
Maar daardoor gisteren nog wel effe met overlegd. Hij vindt het onzin om te wachten tot ik een vast contract heb. Ik heb inmiddels wel een nieuwe baan maar die is maar voor een jaar. Morgen hoor ik nog iets van een ander bedrijf en daar kan het een vast contract worden. Ik ben dus geneigd om daar voor te kiezen, alleen maar omdat we dan sneller voor het echie kunnen gaan. Dus heel misschien komt het er toch nog van volgend jaar.

Leonieke, 2007 wordt gewoon jouw jaar hoor! Ik voorzie bouwkavel, een huis en een superleuke trouwerij zonder zeikspeeches!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44532112
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:45 schreef mefke79 het volgende:
Soms voel ik me echt een zeur. Hier is alles gewoon perfect voor een baby. We hebben een huis, we hebben geen erfelijkheidskwesties waar we rekening mee hoeven houden, we willen allebei...alleen effe gezeur met werk. Als ik dan kijk naar anderen...dan voel ik me bijna lullig.
Je niet lullig gaan voelen hoor! Het is een enorme beslissing die je maakt voor de rest van je leven, iedereen heeft zo zijn eigen voors en tegens. Dus je bent geen zeur!
quote:
Zaterdagavond met mijn mama naar zo'n midnightshopping geweest. Kwamen we uit in een winkeltje met de meest lieve babyspulletjes. Ik moest me zo inhouden, had het liefst een hele stapel spullen meegenomen. En ik werd er ook heel verdrietig van, waardoor mijn mama en de rest van het publiek het moesten ontgelden. (ken je die olifant in een porseleinkast? Zo liep ik daarna door het centrum de sjouwen. Iedereen was stom, het was overal te druk en iedereen liep in de weg...).
Maar daardoor gisteren nog wel effe met overlegd. Hij vindt het onzin om te wachten tot ik een vast contract heb. Ik heb inmiddels wel een nieuwe baan maar die is maar voor een jaar. Morgen hoor ik nog iets van een ander bedrijf en daar kan het een vast contract worden. Ik ben dus geneigd om daar voor te kiezen, alleen maar omdat we dan sneller voor het echie kunnen gaan. Dus heel misschien komt het er toch nog van volgend jaar.
Olifant in porseleinkast, herkenbaar!
Welke baan spreekt je het meeste aan? Die met het jaarcontract of die andere?
Wie weet wordt 2007 helemaal jullie jaar .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 18 december 2006 @ 11:48:34 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44532424
Klinkt het heel erg egoïstisch als ik ook te maken heb met een erfelijkheidsprobleem, maar dat dit echt helemaal niet meespeelt in mijn beslissing? Mijn kids hebben een 50/50% kans om dezelfde problemen te krijgen, maar in mijn ogen hebben ze er maar mee te leven, net zoals ik, mijn moeder, mijn zus, mijn broer en 50% van mijn ooms en tantes. Ik denk er niet eens bewust aan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44532559
GWS: ik vind dat helemaal niet egoïstisch! Als je er zelf goed mee kan leven, waarom niet? Het ligt er natuurlijk ook aan wat het is, maar dat kan jij als geen ander inschatten.

Nijna: wist ik het maar! De twee banen zijn helemaal niet vergelijkbaar, dus dat maakt het heel lastig. En het is nog niet eens zeker dat ik MAG kiezen, heb nog niets van bedrijf 2 gehoord. Maar ik denk, ergens diep in mijn hart, dat het toch baan 2 wordt als ik daar een kans krijg...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44538377
Jaaa ik heb de baan

En na 37 dagen ook nog eens ongesteld
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 15:13:36 #233
81992 Githa
pi_44538407
Jolene, ik heb gemist dat je gesoliciteerd had, maar gefeliciteerd
pi_44538429
Mefke, moeilijk hoor, ik hoop dat je snel wat hoort.

GWS, das toch niet erg dat je zo denkt.
Ben je al begonnen met de studie??
pi_44538735
Even hier nog een vraagje Be, was jij meteen de eerste maand weer netjes qua dagen.
pi_44538777
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:13 schreef Githa het volgende:
Jolene, ik heb gemist dat je gesoliciteerd had, maar gefeliciteerd
Ja, goed he... ik heb net als zovelen een drama baas en nu ga ik werken met allemaal vrouwen
  maandag 18 december 2006 @ 15:26:19 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_44538821
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Klinkt het heel erg egoïstisch als ik ook te maken heb met een erfelijkheidsprobleem, maar dat dit echt helemaal niet meespeelt in mijn beslissing? Mijn kids hebben een 50/50% kans om dezelfde problemen te krijgen, maar in mijn ogen hebben ze er maar mee te leven, net zoals ik, mijn moeder, mijn zus, mijn broer en 50% van mijn ooms en tantes. Ik denk er niet eens bewust aan...
Mag ik heel asociaal zijn en vragen welke "afwijking" het om gaat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44538838
Jolene gefeliciteerd!
pi_44538883
Joehoe Jolene, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
(ik mis geloof ik ook nog iets, want ik snap even niet waarom ongesteld worden na 37 dagen zo speciaal is, sorry ik zit vast niet op te letten)
En werken met allemaal vrouwen...pfff, dat zou ik dan weer niet kunnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 18 december 2006 @ 15:27:54 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_44538889
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:12 schreef jolene het volgende:
Jaaa ik heb de baan

En na 37 dagen ook nog eens ongesteld
Dit wordt gewoon een supertopic! Jammer dat het bijna vol is, want dit zijn altijd leuke dingen om te horen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 december 2006 @ 15:47:57 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44539694
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:24 schreef jolene het volgende:
Even hier nog een vraagje Be, was jij meteen de eerste maand weer netjes qua dagen.
Ja. Ik ben 2 keer met de pil gestopt en het was beide keren gelijk netjes regelmatig.
Is overigens wel al 3,5 jaar geleden inmiddels. Ik word pas nu onregelmatig.

Jolene! Gefeliciteerd!
***
pi_44540044
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:27 schreef mefke79 het volgende:
En werken met allemaal vrouwen...pfff, dat zou ik dan weer niet kunnen.
Dat heb ik ook nooit eerder gedaan maar tja, hier kan je wel heel makkelijk partime gaan werken.

ben gestopt met de pil deze 15 jaar geslikt en na 2 zwangerschaps testen was het toch wel prettig dat ik het toch nog ben geworden.. doem denker enz
pi_44540695
Jolene, gefeliciteerd met de baan!

Ik ben ondertussen een paar keer gestopt met de pil, en vroeger zat er ongeveer dezelfde tijd tussen als met de pil (28d). De laatste keer dat ik stopte was in oktober dit jaar, en de eerste cyclus duurde 33d. (nu moet ik wel zeggen dat ik als puber lange cyclussen had, van 36-37d).
De tweede cyclus is er niet meer gekomen
  maandag 18 december 2006 @ 16:46:56 #244
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44541810
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:14 schreef jolene het volgende:
GWS, das toch niet erg dat je zo denkt.
Ben je al begonnen met de studie??
Ja, het eerste blok alles gehaald, geen enkele onvoldoende. Al had ik eerlijk gezegd liever wat betere cijfers gehaald...
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Mag ik heel asociaal zijn en vragen welke "afwijking" het om gaat?
Een hoorprobleem, waardoor ongeveer 50% van de nakomelijken slechthorend is. Het is progressief, wat erop neerkomt dat het steeds meer achteruit gaat.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44542010
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, het eerste blok alles gehaald, geen enkele onvoldoende. Al had ik eerlijk gezegd liever wat betere cijfers gehaald...
[..]

Een hoorprobleem, waardoor ongeveer 50% van de nakomelijken slechthorend is. Het is progressief, wat erop neerkomt dat het steeds meer achteruit gaat.
Ow wat goed jolene d'r zelf een schop onder de kont geeft, moet in maart examen doen en moet nog beginnen

GWS je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.
pi_44542780
GWS, waarom zou het egoïstisch zijn? Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf tegenaan kijkt, hoe je zelf dingen ervaart. Het is jullie keuze. Ik vind van mezelf wel eens dat ik er veel te zwaar aan til, dat hele erfelijkheidsgedoe. Maar ik kan het niet zo naast me neerleggen en maar zien hoe het komt. Maar eigenlijk slaat ook dat dan weer nergens op, want al zou je kunnen voorkomen dat je die genen doorgeeft, dan heb je nog geen garantie op een gezond kindje natuurlijk. Er zijn zoveel dingen die je gewoon niet in de hand hebt...

Wanneer hoor je meer Mefke?

Woehoe Jolene voor de baan .

Ik heb mn nieuwe (nou ja inmiddels al bijna weer oud, sinds augustus...) (weer tijdelijke) contract. In elk geval het spul op papier en dat is toch best prettig!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44551668
@Jolene, oke, nou snap ik die 37 dagen een stuk beter. Geen idee wat mijn cyclus is. Slik echt al jaren de pil. Maar ik daarvoor was ik altijd keurig 28 - 30 dagen. En ik heb tijdens die jaren pil ook nooit fatsoenlijk een maandje langer kunnen slikken (zonder stopweek) want daar luistert mijn lichaam dus niet naar. Hopelijk heb ik straks dus een mooie cyclus.

GWS, nou ik weet wat de afwijking is vind ik het nog steeds niet egoïstisch. Daar lijkt me goed mee te leven, toch?

Nijna: ik hoor morgen meer. Maar goed, ik heb iig wel werk, al is het maar voor een jaar. En ik hoop dat ik het aandurf om binnen dat jaar te stoppen. Ik word gek van mijn eigen gerammel. Het gekke is dat ik het niet zo goed durf terwijl mijn vriend er veel minder problemen mee lijkt te hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44567491
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:25 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja, goed he... ik heb net als zovelen een drama baas en nu ga ik werken met allemaal vrouwen
Van harte gefeliciteerd
En wat die vrouwen betreft, het heeft zo zijn voordelen, maar ook heel wat nadelen.
Van een bijna volledige vrouwenomgeving ga ik in januari naar het omgekeerde.

Positief aan vrouwen: je kan gemakkelijk eens je hart luchten (ook over andere zaken dan job-gerelateerde dingen), maar negatief? Er wordt enorm veel geroddeld heb ik de indruk
Eens zien in januari wat de andere kant van de medaille is
pi_44567778
[zeur modus aan]
ik zou vanochtend gebeld worden over die baan. Rond enen nog niets gehoord, even zelf gebeld. Krijg ik van de telefoniste te horen dat ze rond vijfen! terug bellen. Hallo dat is geen ochtend, dat is middag! Ik ben een mens, geen nummer! [einde zeur modus]

Leonieke, inderdaad, bij veel vrouwen wordt enorm geroddeld, tenminste, dat is wat ik gemerkt hebt. Maar dat hart luchten klopt ook. Leonieke, wat ga jij nou doen bij die hogeschool?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44567857
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:45 schreef mefke79 het volgende:
[zeur modus aan]
ik zou vanochtend gebeld worden over die baan. Rond enen nog niets gehoord, even zelf gebeld. Krijg ik van de telefoniste te horen dat ze rond vijfen! terug bellen. Hallo dat is geen ochtend, dat is middag! Ik ben een mens, geen nummer! [einde zeur modus]

Leonieke, inderdaad, bij veel vrouwen wordt enorm geroddeld, tenminste, dat is wat ik gemerkt hebt. Maar dat hart luchten klopt ook. Leonieke, wat ga jij nou doen bij die hogeschool?
Pfff, ze mogen idd wel eens bellen hoor Moet ik eens gaan zeuren anders?

Ik ga studenten- en trajectbegeleiding doen. Veel babbelen met studenten (studieproblemen en persoonlijke problemen en rond het traject die ze volgen (eerst dit vak, dan het jaar erop dit en dat vak, ...). Daarnaast ook infodagen, studiebeuren, opendeurdagen, ... nieuwe projecten opstarten.
Ik heb schrik Maar ik hoop dat het goed zal meevallen
pi_44568080
O leuk Leonieke, dat lijkt me ook leuk. Ik ga juist echt les geven, maar ook kwaliteitszorg doen. Tenminste, als ik die baan neem..
Ik mailde mijn vriend net al, ik wil helemaal geen baan, ik wil een baby. Maar ja, er moeten ook centjes binnenkomen...(los van het feit dat ik helemaal gek zou worden van verveling als ik thuis kom te zitten)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44570424
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:54 schreef mefke79 het volgende:
O leuk Leonieke, dat lijkt me ook leuk. Ik ga juist echt les geven, maar ook kwaliteitszorg doen. Tenminste, als ik die baan neem..
Ik mailde mijn vriend net al, ik wil helemaal geen baan, ik wil een baby. Maar ja, er moeten ook centjes binnenkomen...(los van het feit dat ik helemaal gek zou worden van verveling als ik thuis kom te zitten)
Hehe, dat baby-idee heb ik ook wel Hoe? FF schrikken he als ik dat zo zeg?

Gisteren was ik gaan eten met twee van mijn beste collega's (en wat ga ik het missen om af en toe eens mijn hart te kunnen luchten). Het wenen stond me op een bepaald moment dichter dan het lachen. Collega's weten van mijn kinderwens en de 'problematiek' er rond. Eén collega was vorige week in het ziekenhuis beland met een ontsteking aan haar baarmoeder en naast haar lag iemand die net een ivf-poging achter de rug had (vol complicaties) en toen zei ze zo: "ah leonie, ik weet dat ik makkelijk spreken heb en dat ik mij niet mag moeien, maar denk er toch maar eens goed over na hoor over heel dat hormonengedoe." Maar toen dacht ik bij mezelf: "maar ik heb er zoveel voor over... ik wil het zo hard..."

Soms voel ik me zo'n onnozel wicht 25 jaar en zo graag nu al een kind willen terwijl het grootste deel van mijn leeftijdsgenoten zoiets heeft van: "oh graag, maar toch niet binnen nu en 3 jaar..." En dan hou ik gewoon lekker mijn mond
pi_44571001
Pff, ik had nooit gedacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn. Ik wil gewoon een kindje ja. Liever nog morgen dan volgende week. Maar ja, van de andere kant ben ik ook een heel onzeker trutje en wil ik allerlei zekerheden inbouwen, zoals bijvoorbeeld die baan.
Leonieke, jij zit in een heel lastig parket, met inwonen bij je schoonouders enzo. Je kan wel zeggen dat je die hormonenrotzooi niet wilt, maar ja, je moet wat. En ik snap dan weer wel dat je dat liever niet bij de schoonouders doet. Van de andere kant...lastig he, die twijfel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44571269
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Pff, ik had nooit gedacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn. Ik wil gewoon een kindje ja. Liever nog morgen dan volgende week. Maar ja, van de andere kant ben ik ook een heel onzeker trutje en wil ik allerlei zekerheden inbouwen, zoals bijvoorbeeld die baan.
Een beetje zoals ik: eerst job, dan huis en DAN eens kijken naar de bankrekening en DAN kijken hoe we er voor staan
Ik begrijp jou volkomen hoor. En volgens mij is dat ook gewoon omdat je het beste voor hebt met jouw toekomstige kind: je wil er goed kunnen voor zorgen en er alles aan geven wat je maar kan en wat het nodig heeft.
quote:
Leonieke, jij zit in een heel lastig parket, met inwonen bij je schoonouders enzo. Je kan wel zeggen dat je die hormonenrotzooi niet wilt, maar ja, je moet wat. En ik snap dan weer wel dat je dat liever niet bij de schoonouders doet. Van de andere kant...lastig he, die twijfel.
Ik zou gewoon minder verstandig moeten zijn Nee, echt, het KAN gewoon niet, echt waar, dat weet ik wel. Als ik daar 2 minuten over nadenk, weet ik dat de tijd er nog niet rijp voor is, nog lang niet, financieel gaat het ook nog niet (we moeten nog beginnen bouwen) Maar mijn gevoel is zo totaal anders. En soms kan ik me voor de kop slaan hoor omdat ik WEET dat het nog niet mag, maar mijn hart iets anders zegt. Hmz, misschien niet minder verstandig, maar minder naar mijn hart luisteren, misschien dat dat zou helpen
Mijn parket is trouwens niet lastiger dan het parket van iemand anders. Iedereen die hier (en in andere topics uiteraard ook) post, heeft zijn eigen problemen. Oke, ik woon bij mijn schoonouders en dat is niet altijd een pretje maar anderzijds moet ik toch ook toegeven dat we nu in die (iets meer dan) 2 jaar al verdomd veel hebben kunnen sparen. Want we moeten niet huren, hebben geen kosten behalve telefoon en auto. Eigenlijk zou ik niet mogen klagen he
zei gisteren trouwens iets heel liefs. We hadden zitten kijken naar Beauty and the nerd (ja, alles op nul zetten he ) en één van de vragen was: wat was jullie mooiste moment samen? En natuurlijk moest ik hem dat ook eens vragen. Ik wist het antwoord toch al... dacht ik Ik ging er namelijk vanuit dat hij ons huwelijk ging zeggen, maar nee... zoveel liever.. de momenten dat ik met jou kan delen als we eens gewoon onder ons tweetjes zijn zonder ouders of schoonouders of wie dan ook rond ons. Hij is een schatje
pi_44571394
Leonieke: wat een lieve opmerking!

Tuurlijk, ik wil mijn kleintje alles geven wat nodig is. Maar van de andere kant, als we moeten wachten tot ik een vast contract krijg dan kan het nog wel jaren duren. En dat wil ik dan weer niet, want ik wil voor mijn 30ste mama zijn. (tja, dat zet je dan ooit in je hoofd en dat wil er nu ook echt niet meer uit). Ach, we zien wel, ik hoop maar dat we volgend jaar in ieder geval een maand kunnen bedenken om te gaan stoppen met die pil, dan heb je iets om naar uit te kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44571500
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:58 schreef mefke79 het volgende:
Leonieke: wat een lieve opmerking!
Ja, he, ik zit nu weeral met de tranen in mijn ogen als ik het lees. Watje dat ik ben
quote:
Tuurlijk, ik wil mijn kleintje alles geven wat nodig is. Maar van de andere kant, als we moeten wachten tot ik een vast contract krijg dan kan het nog wel jaren duren. En dat wil ik dan weer niet, want ik wil voor mijn 30ste mama zijn. (tja, dat zet je dan ooit in je hoofd en dat wil er nu ook echt niet meer uit). Ach, we zien wel, ik hoop maar dat we volgend jaar in ieder geval een maand kunnen bedenken om te gaan stoppen met die pil, dan heb je iets om naar uit te kijken.
Dat zou gewoon fantastisch zijn Een datum kunnen prikken, een maand zeggen waarin je gaat stoppen met de pil. Idd, iets om naartoe te leven. Ik denk trouwens dat de tijd dan vlugger gaat gaan

Ik merk trouwens dat ik het vaak moeilijker heb tijdens mijn stopweek en de week er net voor. Vrijdag moet ik weer gaan beginnen met een nieuwe strip en dan heb ik altijd het idee van niet meer opnieuw te beginnen. Hebben jullie het dan ook moeilijker? Of is dat mijn persoonlijk dilemma?
pi_44571714
Ik had op het laatst ook steeds dat ik twijfelde of ik nou weer een nieuwe strip zou beginnen of niet.
Ben in augustus gestopt. Toen leek het even of we er bijna helemaal klaar voor waren.
Alleen mn stemming gooide wat roet in het eten, ik weer aan het twijfelen. Maar toch maar niet weer begonnen met de pil. Zonder is het ook aardig regelmatig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44571745
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:11 schreef Nijna het volgende:
Ik had op het laatst ook steeds dat ik twijfelde of ik nou weer een nieuwe strip zou beginnen of niet.
Ben in augustus gestopt. Toen leek het even of we er bijna helemaal klaar voor waren.
Alleen mn stemming gooide wat roet in het eten, ik weer aan het twijfelen. Maar toch maar niet weer begonnen met de pil. Zonder is het ook aardig regelmatig.
Da's wel leuk
Dus jullie gaan er nu gewoon ook helemaal voor? Of heb ik dat ergens gemist? Of ben ik dat gewoon helemaal vergeten
pi_44571987
Nee we gaan er nog niet voor... Dus je hebt niks gemist en ook niks vergeten...

Stemming is nog steeds niet helemaal lekker en misschien stel ik wel te hoge eisen aan mezelf wat dat betreft, maar ik vraag me nog te vaak af of ik het allemaal wel kan enzo... Ook wachten we nog op een afspraak met dat genetisch centrum. Maar daar heb ik nog niet zo hard achteraan gezeten, omdat mn hoofd daar helemaal niet naar stond.
Het ei is nog niet gelegd en ik gok dat dat nog wel even zal duren eigenlijk... (manlief lijkt soms nog harder te rammelen dan ik)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44572031
Pff, hier hangt het ook wel samen met de stopweek en de week ervoor. Maar ook met lieve kindjes in de supermarkt, leuke knuffels in de winkel, collega's die ineens zwanger zijn enz enz. Kortom, het rammelt en het houdt ook niet meer op. Ik denk dat ik toch nog een keer diep ga nadenken en praten met lief. Hij ziet mijn problemen met zwanger worden in een tijdelijk contract niet zo, dus misschien kan ie me overtuigen.
Inderdaad Nijna, ben je al bezig? Of doen jullie het nog veilig...?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44572056
Geheelonthouding
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44572095
nijna, geheelonthouding...
tuurlijk...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44572244
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:24 schreef mefke79 het volgende:
nijna, geheelonthouding...
tuurlijk...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44591717
ik moet gaan kiezen tussen twee banen
Enorm lastig, dat wel, maar ik denk dat ik de keuze al wel gemaakt heb. Morgen bij baan 2 op voorwaarden gesprek.

En ik was gisteren nogal over het hele kindjes-plan maar volgens zie ik het gewoon te treurig allemaal. Dus, als er meer bekend is over de baan dan gaan we plannen wanneer we gaan stoppen met de pil. En dat zal dus heel waarschijnlijk 2007 worden.

Nijna, dat je dat durft...ik durf nog niet zonder pil, ik ga dat echt pas doen als een zwangerschap welkom is.
Hoe is het met de rest? Rammelt iedereen nog lekker door...?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44597697
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:33 schreef mefke79 het volgende:
ik moet gaan kiezen tussen twee banen
Enorm lastig, dat wel, maar ik denk dat ik de keuze al wel gemaakt heb. Morgen bij baan 2 op voorwaarden gesprek.

En ik was gisteren nogal over het hele kindjes-plan maar volgens zie ik het gewoon te treurig allemaal. Dus, als er meer bekend is over de baan dan gaan we plannen wanneer we gaan stoppen met de pil. En dat zal dus heel waarschijnlijk 2007 worden.
Wat gaaf Mefke, alleen kiezen lijkt me ook nog best lastig . Heel veel succes met het kiezen en met het gesprek morgen! En stoppen met de pil plannen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44599190
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:33 schreef mefke79 het volgende:
ik moet gaan kiezen tussen twee banen
Enorm lastig, dat wel, maar ik denk dat ik de keuze al wel gemaakt heb. Morgen bij baan 2 op voorwaarden gesprek.

En ik was gisteren nogal over het hele kindjes-plan maar volgens zie ik het gewoon te treurig allemaal. Dus, als er meer bekend is over de baan dan gaan we plannen wanneer we gaan stoppen met de pil. En dat zal dus heel waarschijnlijk 2007 worden.

Nijna, dat je dat durft...ik durf nog niet zonder pil, ik ga dat echt pas doen als een zwangerschap welkom is.
Hoe is het met de rest? Rammelt iedereen nog lekker door...?
Wat goed!! Kiezen tussen twee banen Wat een luxe

En er wordt nog steeds gerammeld hoor
pi_44599597
oh Leonieke, tuurlijk rammel jij
Komt goed! Nog effe volhouden....

Het is erg luxe ja, kiezen tussen twee banen. Maar ik denk dat ik er wel uit ben. Even de arbeidsvoorwaarden afwachten....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44602154
Ik blijf al mijn hoop zetten op die bouwgrond die binnen nu een maand zou kunnen eventueel misschien wie weet doorgaan en dan kan ik me daarop focussen. Beslissingen nemen aan de lopende band, gedachten verzetten....
Zoals ik al eens zei: 2007 moet toch echt eens ons jaar worden he voor ons allemaal hier
pi_44602455
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:40 schreef leonieke het volgende:
Ik blijf al mijn hoop zetten op die bouwgrond die binnen nu een maand zou kunnen eventueel misschien wie weet doorgaan en dan kan ik me daarop focussen. Beslissingen nemen aan de lopende band, gedachten verzetten....
Zoals ik al eens zei: 2007 moet toch echt eens ons jaar worden he voor ons allemaal hier
hoe graag ik het ook zou willen helaas is 2007 nog niet mijn jaar. Uiteraard hoop ik voor jullie allemaal dat 2007 jullie jaar wordt .

Wat onwijs leuk dat je uit twee banen kan gaan kiezen mefke! en dan straks ook de pil de deur uit!

Nijna ook al de pil de deur uit gedaan
pi_44602751
Wat het stoppen met rammelen betreft, Flower, wordt 2007 sowieso ook mijn jaar niet, maar mijn goede voornemen (voor zover ik daar al aan meedoe) is toch proberen mijn gedachten er een beetje vanaf te zetten...
Of dat zal lukken, weet ik natuurlijk niet, het blijft gewoon een goed voornemen he
pi_44603125
Leonieke ik vind je echt een lief mens, al die adviezen aan de mensen hier enzo

Ik heb verder niks te melden, de woede over mn werk is alweer gedaald , heb wel zin in de feestdagen maar ook absoluut in een nieuw fris jaar waarin hopelijk dit topic leeg zal stromen en er veel positieve berichten komen gaan

Zaterdag gaan wij kijken bij teckelpups en mogen misschien al kiezen welke bij ons zal komen te wonen dus mijn moedergevoelens maken echt overuren
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_44604932
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:01 schreef leonieke het volgende:
Wat het stoppen met rammelen betreft, Flower, wordt 2007 sowieso ook mijn jaar niet, maar mijn goede voornemen (voor zover ik daar al aan meedoe) is toch proberen mijn gedachten er een beetje vanaf te zetten...
Of dat zal lukken, weet ik natuurlijk niet, het blijft gewoon een goed voornemen he
goede voornemers zijn er om je er vooral niet aan te houden (tenminste dat is bij mij altijd zo haha)
Ik kan me wel voorstellen dat je, je gedachten er een beetje af wil zetten. Wat dat betreft is het denk ik voor jou lastiger omdat je er in je directe omgeving denk ik meer mee geconfronteerd wordt dan ik.

Gister middag zat ik Oprah te kijken en daar hadden ze het over het herkennen van welk geluidje bij wat de baby wilt hoorde. Toen ik dat zo zat te kijken kreeg ik ineens heel erg het gevoel van kan ik dit wel? Wat als ik het niet kan? enz. enz.
pi_44609801
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:50 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Nijna ook al de pil de deur uit gedaan
Dat wel, maar verder nog niet in actie hoor, dat duurt nog wel even denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44636818
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat wel, maar verder nog niet in actie hoor, dat duurt nog wel even denk ik.
Maar de eerste stap is er toch? Alles positief bekijken
pi_44639611
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:48 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Maar de eerste stap is er toch? Alles positief bekijken
Als ik daar wat beter in was dan hadden we had ik misschien ook niet al die twijfels... Maar ok, mocht het ooit zover komen dat we er echt voor zouden gaan dan hoef ik in elk geval niet meer met de pil te stoppen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44746029
Natuurlijk moest er gisteren weer gevraagd worden wanneer er nageslacht zou komen. Want oma (van liefs kant) wilde dat toch eigenlijk wel meemaken. Dus ik heb verwachtingsvol mijn schoonzusje aangekeken .
Later blokje om met schoonmama en hond, gaat ze vragen wat ik mooie namen vind... natuurlijk heb ik "onze" meisjesnaam niet genoemd, haha. Maar dat weet zij niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44753056
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:11 schreef Nijna het volgende:
Maar ok, mocht het ooit zover komen dat we er echt voor zouden gaan dan hoef ik in elk geval niet meer met de pil te stoppen
Het maakt de stap in ieder geval wel kleiner

Een aantal vriendinnen van mij overweegt een spiraaltje te nemen (die zitten dus echt in een hele andere fase dan ik, en weten dus ook nog niks over onze kinderplannen want ze zouden me voor gek verklaren), maar dan lijkt me de stap dus veel groter. Dan moet je echt naar de dokter om te zorgen dat je weer wel kinderen kunt krijgen, dat zou voor mij wel een extra drempel zijn.

Maargoed, daar ging het in dit topic eigenlijk niet over Dat zijn zo van die dingen die ik me bedenk als vriendinnen het hebben over vormen van anticonceptie.

Ik hoop in ieder geval dat 2007 jullie allemaal wijze beslissingen en een berg geluk brengt. Of je nou voor een kindje gaat of nog even wacht
pi_44858050
Hoe is het met de rammelaars?
Het gerammel begint hier weer aan te trekken... Ik snap af en toe echt even helemaal geen moer van mezelf, maar het zal wel goed zijn . *rammel rammel*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44858104
hier is het allemaal rustig, soms rammel ik wel wat, maar ik ben drukker bezig om mijn studie af te ronden, dat gaat nu gewoon echt voor...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44866672
Ook ik rammel 'rustig' verder: zo vanuit 2006 het jaar 2007 in.
Iedereen een hele fijne jaarwisseling en ik hoop dat het nieuwe jaar iedereen zal brengen wat je hoopt dat het gaat brengen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44868833
Succes met de studie teigan!

Bij deze ook voor iedereen een goede jaarwisseling en dat 2007 een mooi jaar mag worden, op welke manier dan ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44877452
Succes Teigan!

Hier is het rammelen een stuk minder geworden sinds ik besloten heb dat 2007 gewoon niet ' het jaar' gaat worden. Best lekker hoor, even rust in je kop...eens kijken hoe lang ik het volhou

En natuurlijk wil ik iedereen hier een hele fijne jaarwisseling toewensen en dat in 2007 maar veel wensen in vervulling mogen gaan!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44893561
Teigan succes met je studie!

Alle mederammelaars; een hele goede jaarwisseling gewenst en een gezond en voorspoedig 2007!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_44966618
Wij gaan nu écht wel bouwen in 2007
Op 23 december onze compromis getekend en toen was het kerst en de 26e zijn we voor een weekje naar Polen gegaan.
Al mijn zinnen zetten op het bouwen van ons huis dus dit jaar. Ook al zou die zwangerscha... Huisje bouwen dus
pi_44966662
gefeliciteerd leonieke!!!
Dat is in ieder geval al de eerste stap in de goede richting!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:11:32 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_44966679
Leonieke!!! Het wordt gewoon jullie jaar, zie je nou wel!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44967032
Joehoe voor Leonieke! Hehe, eindelijk. Enne, als je nou opschiet met dat bouwen dan kun je eind 2007 misschien toch nog wel...

Hier heb ik mijn vriend nou ook echt aangestoken. Wij hebben min of meer besloten dat we het gewoon gaan proberen in de loop van dit jaar ondanks het feit dat ik weer een tijdelijk contract heb gekregen. Ik wil wel ietsje minder werken als we eenmaal een kindje hebben, maar dat kan het probleem eigenlijk niet zijn.

Teigan, succes met je studie. Hoe lang moet je nog?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_44967115
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef mefke79 het volgende:
Joehoe voor Leonieke! Hehe, eindelijk. Enne, als je nou opschiet met dat bouwen dan kun je eind 2007 misschien toch nog wel...

Hier heb ik mijn vriend nou ook echt aangestoken. Wij hebben min of meer besloten dat we het gewoon gaan proberen in de loop van dit jaar ondanks het feit dat ik weer een tijdelijk contract heb gekregen. Ik wil wel ietsje minder werken als we eenmaal een kindje hebben, maar dat kan het probleem eigenlijk niet zijn.

Teigan, succes met je studie. Hoe lang moet je nog?
ik moet nog tot juli, ik ben nu bezig als Leraar In Opleiding(LIO), voor mijn eerstegraads bevoegdheid scheikunde.. Ik geef drie klassen les, en ik moet daarnaast nog opdrachten voor de opleiding doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44968919
Leonieke wat een heerlijk begin van 2007 voor jullie!

Mefke79 fijn dat jullie dit samen dit besluit hebben kunnen nemen!
pi_44978080
Leonieke, wat lekker dat jullie dit jaar gaan bouwen!!!

Mefke wauw . Het lijkt hier ook wat serieuzer te worden...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44992721
Leonieke wat een goed begin van het nieuwe jaar!
Mefke ook al goed nieuws
Nijna je twijfels zijn weer minder begrijp ik? Serieuze plannen zijn goed

Wat een goed nieuws hier! Ga zo door zou ik zeggen, ik wil dit jaar veel mensen kunnen uitzwaaien als ze
verhuizen naar Wachten op... (al is dit topic ook wel gezellig eigenlijk)
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44999311
Ik zit op het moment beter in mn vel en dan zien dingen er toch weer anders uit. Ik heb wel wat twijfels en ik denk (mezelf kennende) dat die er ook altijd wel zullen blijven. Maar dit soort dingen ook met mijn lief doorgesproken en hij is ervan overtuigd dat we het best kunnen samen!
Het helpt ook erg mee dat mn moeder laatst aankwam met een krantenartikel dat ze behoorlijk opschieten (verwachting dat het binnen 10 jaar kan) met een manier om de erfelijke ziekte die ik door kan geven tot stilstaan te brengen (dat geeft me ook wat rust).
Wil toch ook nog wel even gesprek met de huisarts en mn psycholoog hierover. Toch wel willen weten hoe zij hier tegenaan kijken.

Ik hou jullie op de hoogte .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44999456
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef mefke79 het volgende:
Joehoe voor Leonieke! Hehe, eindelijk. Enne, als je nou opschiet met dat bouwen dan kun je eind 2007 misschien toch nog wel...
rond de jaarwisseling stoppen met de pil? Laat ons hopen maar dan gaan we toch echt nog eens de financiën goed moeten bekijken vrees ik
quote:
Hier heb ik mijn vriend nou ook echt aangestoken. Wij hebben min of meer besloten dat we het gewoon gaan proberen in de loop van dit jaar ondanks het feit dat ik weer een tijdelijk contract heb gekregen. Ik wil wel ietsje minder werken als we eenmaal een kindje hebben, maar dat kan het probleem eigenlijk niet zijn.
Het doet me allemaal een beetje herinneren aan de friends-aflevering die ik onlangs zag waarin Chandler opeens geen kinderen meer wou omdat hij geen job had. Toen zei Monica dat het altijd wel een 'verkeerd' moment zal zijn om aan kinderen te beginnen. Toen heb ik eens hoopvol in 's richting gekeken Het heeft niets uitgehaald
pi_45006382
Dag allemaal, ik kom lekker mee-rammelen
Ik ben een kloon, voor de goede orde, maar dat was misschien al duidelijk. Ik durf niet echt onder mijn normale account hier te posten, omdat ik liever niet heb dat mensen uit mijn 'echte' omgeving hier zouden lezen dat ik hier post, in dit specifieke topic. Het is ook weer niet super-geheim ofzo, maar stel dat een bekende in mijn postgeschiedenis gaat zitten neuzen van mijn normale account, dan is het prettiger dat ze dit niet tegenkomen. Zo, verklaringen, verklaringen, over tot de orde van de dag

Op zich hebben wij - voor zover dat al bestaat - de ideale omstandigheden om te gaan proberen een kindje te krijgen. Fijn huis, ruimte genoeg, beiden een baan (met in mijn baan mogelijkheden om eventueel minder te gaan werken), geen schulden m.a.w. gezonden financiële situatie, leuke omgeving (dorpje) voor een kind om op te groeien, stabiele relatie, enz.
We zijn echter allebei van die ontzettend nuchtere, prakische types. Als we het er al eens over hebben, dan komt het meteen op onderwerpen als 'kunnen we het allemaal wel betalen' (ondanks de gezonde financiële situatie), 'worden we geen wrakken als we een stuk minder nachtrust krijgen', 'gaat onze nu zo leuke relatie daar niet enorm onder lijden', 'wat als het kindje niet gezond is', 'waarom is een KDV zo duur', 'word ik 's ochtends niet gek als ik eerst alles thuis gewassen en aangekleed moet krijgen, de hond nog moet uitlaten, kind naar KDV brengen en dan nog eens naar mijn werk'. Dat soort dingen
Daar tegenover staat dat niets me mooier lijkt dan een kindje van ons samen. Ben heel benieuwd wat het kindje zou hebben van ons. Mijn ogen? Zijn voorliefde later voor bepaalde hobbies? En ik denk dat mijn vriend de beste vader van de wereld zou zijn.

Ik praat mezelf het idee constant uit mijn hoofd door praktische dingen op te noemen die eventueel mis zouden kunnen gaan of tegen zouden kunnen gaan vallen.... Maar ik ben wel 33-en-een-half nu, dus ik kan hier ook niet nog jáááááren over gaan zitten piekeren. De klok tikt.

Op zich vind ik het niet slecht dat we dit soort grote beslissingen niet even impulsief nemen "ach laten we het maar proberen", maar teveel over malen lijkt me ook niet goed. En dan nog maar afwachten, als je er voor zou gaan, of het allemaal lukt natuurlijk. Want misschien is het wel uit een soort zelfbescherming dat ik al die punten voor mezelf steeds herhaal waarom we het niet zouden moeten doen, omdat ik in de afgelopen jaren vaak het idee heb gehad dat ik geen kindjes kan krijgen. En vraag me niet waar ik dat gevoel op baseer, het is er gewoon
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:21:03 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45006513
Oh, ja maar jemig... ehm... ik als zwangerschapsverlofinvalmod hoor wel te weten wie je bent hoor. PM staat aan!
Ik ben te nieuwsgierig!

Oh, en welkom en rammel-ze!
***
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:28:43 #296
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_45006808
* Wennie laat even weten dat ze nog steeds gezellig meerammelt

Ennuh.. ben natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig wie Smoezie is
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_45006862
* Vicky ook

vooral na een bezoekje aanhet CB vanmorgen... allemaal van die kleine lieve beebjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:34:18 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_45006990
Zoeken op alle users die 33,5 zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:34:46 #299
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_45007014
Maandag weer babyknuffelen Lekker 't babymeisje van m'n collega inpikken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_45007160
Hihihi wat leuk die nieuwsgierigheid!
Ik heb nog bijna nooit in OUD gepost hoor, dus ik ben hier niet een 'grote bekende'. Maar mensen van de oude garde (pardon, klinkt nogal oneerbiedig haha) kennen me misschien van 'vroegah'

BE, check je PM!
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:40:22 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45007207
Ik was er al achter, maar bedankt voor de bevestiging!
Rammel-ze! Leuk! En ik hoop dat je snel de overgang maakt!

Het grote 'rammelaars' topic, deel 9
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')