abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 november 2006 @ 00:32:12 #1
161116 Pingvogel
Familie van Pino
pi_43564817
ZOETERMEER - De Vrije School Zoetermeer weigert de 7-jarige Joey in te schrijven. Volgens zijn moeder omdat hij...
... zich als een meisje gedraagt. Onzin, zegt de school. ‘We hebben geen plaats voor nieuwe leerlingen.’
Moeder Ilonka Alter (38) is woedend op de Vrije School Zoetermeer. Ze vindt het ‘schandalig en discriminerend’ dat haar zoon Joey op de school wordt geweigerd.
De Zoetermeerse voegde bij haar inschrijfformulier een medisch rapport over de genderdysforie (transseksualiteit) van haar zoon. Ze is ervan overtuigd dat dit vorige week heeft geleid tot de afwijzing.
(bron: Algemeen dagblad)

Toen ik vanavond Jody (zo noemt ze zich liever) op de tv zag, ging het in mijn ogen om een "doodgewoon" meisje van 7 . Ik dacht dat we al aardig tolerant waren en zaken als homo en lesbo al aardig geaccepteerd zijn. Is gendysforie zoiets onbegrijpelijk dat acceptatie erg moeilijk is ?


Gewijgerd moet natuuuuuurlijk geweigerd zijn
The software said it: Requires Windows '98 or higher... so I swaffeled Linux.
  woensdag 15 november 2006 @ 00:59:19 #2
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_43565560
Is wel dom idd, die school heeft de telefoon ook op de haak gegooid
Vond het eigenlijk best een leuk meisje (als je niet zou weten dat het een jongen was... 't is in ieder geval geen kelly )
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_43565587
TT gefixed
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_43565604
De vraag is natuurlijk of er sprake is van discriminaliteit. Dan zouden andere kinderen niet geweigerd worden. Is dat ook zo?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 15 november 2006 @ 01:02:19 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43565634
Ik zie geenn reden om zoiets te weigeren.
Wel heb ik het gevoel dat er meer achter steekt .
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_43565636
Tsja, ik geloof dat er ook leerlingen geweigerd zijn van scholen omdat ze werden opgevoed door 2 lesbische vrouwen of homoseksuele mannen.

Ik denk dat basisscholen daar sowieso wat voorzichtiger zijn, omdat ouders al gauw het idee krijgen dat hun kinderen snel beinvloed worden. Hoe ze dan in godsnaam door kinderen met genderdysforie beinvloed zouden kunnen worden weet ik ook niet, want besmettelijk is het dan weer niet

Dat dit trouwens bij een vrije school gebeurt is wel best sterk, bij een sterk Christelijke school verwacht je zoiets denk ik toch eerder
  woensdag 15 november 2006 @ 01:08:01 #7
161116 Pingvogel
Familie van Pino
pi_43565755
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:00 schreef Lucille het volgende:
TT gefixed
Mijn dank is groot
The software said it: Requires Windows '98 or higher... so I swaffeled Linux.
pi_43565777
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:01 schreef Lucille het volgende:
De vraag is natuurlijk of er sprake is van discriminaliteit. Dan zouden andere kinderen niet geweigerd worden. Is dat ook zo?
schattig, Lucille...

Het lijkt me aannemelijk dat de school daadwerkelijk geen ruimte meer heeft. Mocht de moeder de zaak voor de rechter willen slepen, zal dat makkelijk te bewijzen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 15-11-2006 01:16:34 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 15 november 2006 @ 01:15:30 #9
161116 Pingvogel
Familie van Pino
pi_43565937
Geen idee, ik had als ouder in elk geval nooit een medisch rapport over de genderdysforie bij het inschrijfformulier gedaan. Ik bedoel ermee te zeggen: Je ziet een meisje, dus behandel het als een meisje.
The software said it: Requires Windows '98 or higher... so I swaffeled Linux.
pi_43566262
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:15 schreef Pingvogel het volgende:
Geen idee, ik had als ouder in elk geval nooit een medisch rapport over de genderdysforie bij het inschrijfformulier gedaan. Ik bedoel ermee te zeggen: Je ziet een meisje, dus behandel het als een meisje.
[afbeelding]
Wat denk je dat er gebeurt als ze gaan gymmen
  woensdag 15 november 2006 @ 01:33:42 #11
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_43566268
vrije school.. kan ik wel watbij indenken.. zijn nou niet echt al te 'modern'
pi_43566412
Het probleem was niet alleen de genderdysforie, maar ook het feit dat de artsen uit het genderdysforiebehandelteam twijfelen of Joey zijn gedrag gebruikt om aandacht te krijgen, omdat hij ook lager begaafd is en nog een probleem had, weet alleen ff niet wat. Stond in het AD.
Sanity is (not) statistical
pi_43566559
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:43 schreef Maeghan het volgende:
Het probleem was niet alleen de genderdysforie, maar ook het feit dat de artsen uit het genderdysforiebehandelteam twijfelen of Joey zijn gedrag gebruikt om aandacht te krijgen, omdat hij ook lager begaafd is en nog een probleem had, weet alleen ff niet wat. Stond in het AD.
Dit waren de artikelen die ik zo kon vinden
http://www.ad.nl/denhaag/article808808.ece
http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/article805799.ece
http://www.ad.nl/binnenland/article805802.ece

Ik vind het veel te moeilijk om te oordelen in dit geval.
Ik vind het alleen erg vreemd dat een ouder levensbeslissende conclusies trekt voor een kind als hij zegt "ik wil een pop" ipv een brandweerauto.
Maar zoals ik zei, ik vind het moeilijk oordelen.
ijs_beer fan!
pi_43566781
Nou, ik geloof best dat een kind op die leeftijd al duidelijk kan voelen dat het ongeluk is in zijn of haar lichaam, maar gezien de reacties van de moeder, de andere stoornissen van het kind, de afwezigheid van vader en de keuze van moeder voor een vrije school vind ik het toch op z'n minst een zeer bijzonder gezin dat zeker begeleiding nodig heeft voor er overgegaan wordt tot wat voor beslissing of behandeling dan ook. Ik hebwel het idee dat zijn moeder het een beetje té interessant vindt. Ik denk echter niet dat een kind zich laat wijsmaken dat het zich eigenlijk een meisje voelt terwijl dat niet zo is.
Sanity is (not) statistical
pi_43566832
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:59 schreef L-IS het volgende:
Is wel dom idd, die school heeft de telefoon ook op de haak gegooid
Vond het eigenlijk best een leuk meisje (als je niet zou weten dat het een jongen was... 't is in ieder geval geen kelly )
waarmee ze imo duidelijk aangeven dat ze zelf ook donders goed weten dat ze fout zitten.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_43566906
quote:
Op woensdag 15 november 2006 02:14 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik geloof best dat een kind op die leeftijd al duidelijk kan voelen dat het ongeluk is in zijn of haar lichaam,
Ben ik 't wel mee eens hoor .
quote:
maar gezien de reacties van de moeder, de andere stoornissen van het kind, de afwezigheid van vader en de keuze van moeder voor een vrije school vind ik het toch op z'n minst een zeer bijzonder gezin dat zeker begeleiding nodig heeft voor er overgegaan wordt tot wat voor beslissing of behandeling dan ook. Ik hebwel het idee dat zijn moeder het een beetje té interessant vindt. Ik denk echter niet dat een kind zich laat wijsmaken dat het zich eigenlijk een meisje voelt terwijl dat niet zo is.
Het is in het verleden wel bewezen dat een kind zich niet laat wijsmaken dat het een ander geslacht is.
Maar je kunt als ouder wel je kind flink in de war brengen en het laten twijfelen.
Meestal komt het kind er richting de puberteit pas achter dat het helemaal niet zo is.
ijs_beer fan!
  woensdag 15 november 2006 @ 09:58:26 #17
159235 Heersbeer
beert een beer
pi_43569922
Er worden op de vrije school zo veel kinderen geweigerd omdat ze gewoon niet zo veel ruimte hebben. Per schooljaar is er gewoon één klas en als die vol zit, houd het op.

De Dildomoeder ziet gewoon weer een kans om er een uitgebreid mediaonderwerp van te maken.
  woensdag 15 november 2006 @ 10:15:52 #18
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43570329
quote:
Op woensdag 15 november 2006 02:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

waarmee ze imo duidelijk aangeven dat ze zelf ook donders goed weten dat ze fout zitten.
Of de vele tientallen telefoontjes van deze en gene (waaronder vast bendes journalisten) gewoon helemaal zat zijn.
pi_43570725
zolang het taboe is zal het altijd lastig blijven en zijn er lastig oplossingen te vinden
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
pi_43585634
heb het gisteren ook op tv gezien, ik zie geen reden om "haar" te weigeren, als zij zich toch fijn voelt zo, waarom niet. nogal kinderachtig van die kinderen om haar een homo te noemen enz. mja laten we maar zeggen het is de leeftijd. van de school vind ik het erger.
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
pi_43586369
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:15 schreef Pingvogel het volgende:
[afbeelding]
Tering, wat een lelijk kutkind zeg.

Toen ik dit nieuwsbericht hoorde, dacht ik "pwned!", maar eigenlijk vind ik dat best wel zielig voor dat jongetje (hij is nog steeds een jongetje, dus noem ik 'm ook zo). Als het waar is tenminste. Als de school gewoon geen plaats meer had, vind ik de moeder een aanstellerig zeikwijf.

Btw. Kan dat jongetje zich alsjeblieft zodra hij 18 is laten ombouwen?
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
pi_43588010
Wat een homo.
JOHNNY HEITINGA
pi_43595320
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Camplo het volgende:
Wat een homo.
Ja echt hè.
Klein mietje.

Edited to add: "Klein gaytje" noemden we dat bij ons op school altijd
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
pi_43604681
Eerst zeggen dat je het zielig vindt, en dan precies hetzelfde gaan doen , goeie actie hoor
pi_43618626
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:42 schreef Maisnon het volgende:
Eerst zeggen dat je het zielig vindt, en dan precies hetzelfde gaan doen , goeie actie hoor
Hè? Ik zeg alleen dat ik 't zielig vind als die kill echt geweigerd wordt om die reden. Dat-ie nou een klein gaytje is, dat moet-ie zelf weten, en dat vind ik wel nep.
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')