abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43715254
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:06 schreef biertapper het volgende:

Lekker zooitje

[afbeelding]
Check die sprinter daar achter ....

Wees echt blij dat daar geen mensen in zaten!
pi_43718783
Sowiezo chaos vandaag. Elke trein op Zwolle had vertraging vanochtend. En tussen Nijverdal en Raalte was er een trein kapot gegaan.
pi_43718832
die sprinter staat er ook niet zo happie bij nee :p
pi_43721455
Zeg welke Lok stond voor de goederentrein? Was het R4C, ERS of ACTS ?
pi_43721505
Rolandrail meldt dat het om de Veendam shuttle van ACTS gaat met waarschijnlijk de 581* als trekkracht
pi_43722782
de 5811 . Kijk hier voor meer foto's.

EDIT: Link werkt soms wel en soms niet (teveel bezoekers )
Groeten Maik
pi_43722812
Die site is dood volgens mij...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 18:46:42 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43723825
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43724165
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
de vla is geflipt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:02:52 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43724362
Bijna wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43725023
Behalve dat was het spoor weer eens glad . Was weer goed geregeld bij de NS eerst zeggen dat iedereen vanuit Arnhem via de 3600 naar S'hertogenbosch moet die op +20 reed.
En na +15 werd er gezegd, oohj rijd wel een trein via Ede-W. Nogal erg wispelturig , maar ja beter dat ze het zeggen dan dat ze het niet doen. maar wat me dan verbaast is dat de ICE, doodleuk eff aan komt rijden, en er gewoon 2 goederen-treinen wel mogen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:24:02 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43725102
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43726238
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
pi_43727332
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
of waar mogelijk en waar de marges krap zijn iig zorgen voor een fatsoenlijk inhaalspoor @ voor bijde rijrichtingen,
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:34:13 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43727627
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Als ik op tijd bij een sollicitatiegesprek moet zijn mag Al-Qaeda elke goederentrein opblazen die me daarvoor in de weg staat hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 20:42:26 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43727973
Dan heb je zeker binnenkort al een sollicitatiegesprek. Tenminste als ik af moet gaan op een bericht op de FP van enkele weken geleden over een mogelijke aanslag in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:45:01 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43728096
Welnee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43732683
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Opzich is lengte niet zo'n ramp, af en toe wel . Maar voor de rest tuft het wel door, maar probleem is, het opgang krijgen van zo'n trein . Er gaan meestal wel enkele kilometers en minuten voorbij voordat het zaakje weer fatsoenlijk tuft .

Maar het ging mij er om, dat het me steeds vaker verbaast dat Pro-rail goederen voor passagierstrein gaat, en de goederentrein word onderweg weer ingehaald door de passagierstrein...
Dan kan je beter zeggen, goederen laten wachten, passagierstrein voor en dan goederen. Dan heb je toch veel betere doorstroming, goederen komt toch niet op de minuut nauwkeurig

Nou ja straks zit iedereen hopelijk op de betuwelijn .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 23:08:11 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43732853
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43732889
Nou zeg je wel 2 dingen die dus tegenstrijdig zijn he Eerst dat de opgang zo traag is, en vervolgens dat het wel beter is om de goederen te laten wachten

En ik denk niet dat er nu zo denderend veel over de betuwelijn zal gaan, alleen het verkeer tussen de havens en Emmerich (en dat zijn er zo'n 60 per dag), de rest blijft op de plek waar het zit...
pi_43732920
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Sterker nog, er gaan maar zo'n 60 goederentreinen daar langs, alle goederen die naar Essen, Venlo en Bad Bentheim moeten blijven gewoon op de plek rijden waar ze nu al rijden
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:33:24 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43738294
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43739273
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Daar zat ik een half jaar geleden ook
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:06:35 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43739359
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Daar zat ik een half jaar geleden ook
Het werkt, maar niet heel snel... En de accu van m'n laptop was gelijk leeg, maar dat kan ook komen door vijf dagen stand-by staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43740952
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')