is dat trouwens niet sneller om om de stellen LOS te laten ipv te koppelen / ontkoppelen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Als je met 16 bakken ICM een ritje in de 3600 moet maken, schat ik de kans niet erg hoog in, dat de mcn de stellen mee neemt.
Afgelopen vrijdag reed de 763 ook in twee delen naar Zl omdat zowel het Gn- als het Lw-deel uit twee viertjes bestonden.
Nee, maakt niet zo veel uit, je zit nog altijd met je blokafstand (in de praktijk ongeveer 3 minuten), terwijl ontkoppelen binnen een paar seconden kan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
is dat trouwens niet sneller om om de stellen LOS te laten ipv te koppelen / ontkoppelen?
Nu is Zwolle ietsje aan de krappe kant voor 16 bakken, maar had een deel geen vertraging, waardoor ze los reden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Als je met 16 bakken ICM een ritje in de 3600 moet maken, schat ik de kans niet erg hoog in, dat de mcn de stellen mee neemt.
Afgelopen vrijdag reed de 763 ook in twee delen naar Zl omdat zowel het Gn- als het Lw-deel uit twee viertjes bestonden.
Idd, hulde!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Wat is de OP mooi geworden
hmmquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:51 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, maakt niet zo veel uit, je zit nog altijd met je blokafstand (in de praktijk ongeveer 3 minuten), terwijl ontkoppelen binnen een paar seconden kan.
16 bakken past precies, het Lw-deel kwam ook gewoon achter het Gn-deel te staan. Er was wel vertraging, maar die was het zelfde voor beide delen (+25).quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu is Zwolle ietsje aan de krappe kant voor 16 bakken, maar had een deel geen vertraging, waardoor ze los reden?
ook wel eens gezien ja, maar dat was omdat er 3x ICM-3 vanaf leeuwarden kwam,quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:12 schreef thatsme het volgende:
koppelen duurt wel iets langer dan een paar sec, het koppelen zelf niet maar de procedure wel. Na het koppelen wordt namelijk 3x een remproef uitgevoerd om er zeker van te zijn dat alle treinstellen mee remmen!
Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat de koploper uit Zwolle wegreed met minimaal 16 bakken.
4 ICM's van onbekende lengte + een olympische (minimaal een 4tje).
Dat stond in de staatscourant van afgelopen vrijdag. Artikel kan ik helaas niet googelenquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:15 schreef Willy84 het volgende:
Voor de mensen die het wat intresseerd: Afgelopen week stond er een artikel over het railvervoer in de toekomst enzo bla bla in de......staatskrant. Te vinden in de betere boekhandel/uni
Koning aan het elkaar koppelen was toch wel een keer op Utrecht CS , 6*Plan V dat was 12 bakken niet ruim kunenn zitten naar 'S Hertogenbosch. Dat vond ik toch wel een meesterlijk mooie combinatie .quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu is Zwolle ietsje aan de krappe kant voor 16 bakken, maar had een deel geen vertraging, waardoor ze los reden?
6x Plan V kan toch niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Koning aan het elkaar koppelen was toch wel een keer op Utrecht CS , 6*Plan V dat was 12 bakken niet ruim kunenn zitten naar 'S Hertogenbosch. Dat vond ik toch wel een meesterlijk mooie combinatie .
Weet iemand hoe de NS het ooit gaat doen om op maandag de nieuwe dienstregeling met al dat materieel te doen? Want ik lees op sommige site dat treinseries ergens anders gaan rijden...
Maar hoe willen ze dat ooit in de nacht van Zondag op Maandag verwezenlijken?
D'r zou wel meer niet kunnen...quote:Op woensdag 15 november 2006 00:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
6x Plan V kan toch niet?
das toch max 4x aan elkaar?
Hehe, geeft nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
excuses dat ik jou informatie overneem zonder een bron te gebruiken
Hier de doorkomsten te Kw: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/PDFL50hkV.pdfquote:Op woensdag 15 november 2006 06:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zo hopelijk weer met de GTW, maar die rijdt niet voor half 8 toch?
Ik dacht maximaal vijf stellen, zie dat soms op Utrecht in de trein naar Den Bosch/Tiel.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
6x Plan V kan toch niet?
das toch max 4x aan elkaar?
ja in dit topic zitten er zeker 2quote:Op woensdag 15 november 2006 02:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zitten er hier ook modelspoorders trouwens? Of zit ik dan in de verkeerde reeks?
Ehm ja... Nu nog eentje met vijf keer V!quote:
Ik zie tussen Utrecht en Amersfoort regelmatig treinen van 14, 15 of 16 bakken langskomen, zo heel erg bijzonder is dat niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:12 schreef thatsme het volgende:
Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat de koploper uit Zwolle wegreed met minimaal 16 bakken.
4 ICM's van onbekende lengte + een olympische (minimaal een 4tje).
idd wie bied meer dan 4x Plan V ? op gekoppeld op 1 foto in dienstquote:Op woensdag 15 november 2006 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja... Nu nog eentje met vijf keer V!
Leg je het hele idee van vleugeltreinen en optimale benutting van de capaciteit lam....quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
is dat trouwens niet sneller om om de stellen LOS te laten ipv te koppelen / ontkoppelen?
is dat intussen niet achterhaalt? ivm de koplopers toch niet meer doorloopbaar zijn?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:02 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Leg je het hele idee van vleugeltreinen en optimale benutting van de capaciteit lam....
Dat heeft daar weinig tot niets mee te maken. Het verhaal van Mren over blokafstand heeft daar meer mee te maken. Twee losse treinen verbruiken meer capaciteit (blokafstand) dan als beiden gekoppeld zijn. De doorloopkop was een service voor de reizigers en voor kaartjesknippend nederland, maar heeft niets te maken met het vleugeltrein-principe.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
is dat intussen niet achterhaalt? ivm de koplopers toch niet meer doorloopbaar zijn?
klopt, 14, 15 is niet bijzonder... 16 mag officieel nietquote:Op woensdag 15 november 2006 12:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik zie tussen Utrecht en Amersfoort regelmatig treinen van 14, 15 of 16 bakken langskomen, zo heel erg bijzonder is dat niet.
de 4011 kan prima moet je wel ff naar wenenquote:Op woensdag 15 november 2006 18:23 schreef Wadloper het volgende:
Nog 11 ICM nummers (eigenlijk 12, maar de 4011 kan nog even niet )
Deze moet ik nog fotograferen:
4012 4049 4061 4227
4026 4064 4230
4205 4239
4086 4206
Jij kunt dingen compleet maken qua fotograferen...quote:Op woensdag 15 november 2006 18:23 schreef Wadloper het volgende:
Nog 11 ICM nummers (eigenlijk 12, maar de 4011 kan nog even niet )
Deze moet ik nog fotograferen:
4012 4049 4061 4227
4026 4064 4230
4205 4239
4086 4206
Recentelijk is die toch nog wel gespot?quote:Op woensdag 15 november 2006 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
En de 4012 is ook al tijdenlang niet meer in reizigersdienst gespot
ik vind um mooiquote:Op woensdag 15 november 2006 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag ik deze voor in de OP nomineren, zolang de site van Nico Spilt down is, en nog lang daarna, om alles in eigen beheer te houden?
[afbeelding]
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 15 november 2006 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jij kunt dingen compleet maken qua fotograferen...
* Alexxxxx is jaloers....
Ik zet alles op de foto.... En om nu als doel te hebben alles met wielen, wereldwijd, op de foto te zetten?quote:
Oh, ik doe alleen ICM nog denk ik, en daarna stop ik met nummersquote:Op woensdag 15 november 2006 19:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zet alles op de foto.... En om nu als doel te hebben alles met wielen, wereldwijd, op de foto te zetten?
Moet nog een geil bannertje boven eik he?quote:
Cool, gefixtquote:Op woensdag 15 november 2006 21:58 schreef Battlefan het volgende:
Het linkje van deel 28 is fout
En zondag? Ook zoiets?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest
Ik wel, daarom zit ik zondag ook in de treinquote:Op donderdag 16 november 2006 09:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Neh dan heb ik geen kruidvat kaartje meer
Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.quote:111 Teletekst do 16 nov
***************************************
NS evalueert nieuwe dienstregeling
***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen nemen de
nieuwe dienstregeling op 10 december
meteen onder de loep.In de eerste week
worden alle treinen op alle trajecten
onderzocht op reizigersaantallen.
De NS wil daarvoor 700 mensen van een
énquêtebureau inzetten.Ook worden de
ervaringen van conducteurs meegenomen.
De uitkomst wordt gebruikt om snel
maatregelen te nemen,zoals de inzet van
langere treinen op drukke trajecten.
Vanaf 10 december gaan vooral in de
Randstad meer treinen rijden,en stoppen
de intercity's onderweg vaker.In ruim
dertig jaar is de dienstregeling niet
zo ingrijpend aangepast.
Rechtstreeks vanaf Almelo naar Zwolle is idd vaak langzamer, hoe komt dat(11 minuten stilstaan bij wierde dacht ik te hebben gezien )?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.
Ik denk dat hij daar wacht op de stoptrein naar Deventer, nu is dat andersom de Deventer stoptrein wacht op de stoptrein naar Zwolle.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:55 schreef MREn het volgende:
Stoptrein 7940 NS:
11:17 Enschede
11:22 Enschede Drienerlo
11:28 Hengelo
11:33 Borne
11:39 Almelo de Riet
11:42 Almelo
11:53 Wierden
12:01 Nijverdal
12:10 Raalte
12:16 Heino
12:27 Zwolle
10 minuten Aml-Wdn lijkt me inderdaad wat riant... echt, wat een drama...
Niet zaterdag dus, maar zondag. En dan ga ik met een vriend van me een dag in de trein zitten. Geen specifiek doel.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf zaterdag verplichte literatuur te koop
Het spoorboekje 2007
Btw, Duvel, wat ga jij doen zaterdag
DH2= 43,35mquote:Op donderdag 16 november 2006 16:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
is een SPURT 2/6 nou korter dan een DH-2? zo lijkt t iig wel?
en dan zit er nog een motorbak tussen ookquote:Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
DH2: lengte over de koppeling: 43450 mm
GTW: lengte over koppeling: 40890 mm
Ja dus
en gelijk of meer zitplaatsen?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
DM'90: Lengte over de koppelingen: 62340 mm
GTW 2/8: 55.937 mm
1 buffelstel is dus langer dan een GTW 2/8
whehequote:Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Lw en Gn kunnen dan in de spits mooi 5 of 6 bakken rijden op de sneltrein
oh das best te doenquote:Op donderdag 16 november 2006 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Excuses
Er zijn enkele sites die zeggen dat een buffel 62 meter lang is. Dit kan natuurlijk niet. Het moet 52 meter zijn.
Aantal zitplaatsen GTW 2/8 is 172
DM'90 is 151
6 bakken kan niet, omdat de perrons in Lw en Gn dit niet toelaten. Je komt enkele meters tekort om 6 bakken te halen.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Lw en Gn kunnen dan in de spits mooi 5 of 6 bakken rijden op de sneltrein
Ach, als Prorail toch bezig is met perronsverhogingen (voor de Wadlers), laten ze dan ook nog ff paar meter erbij bouwenquote:Op donderdag 16 november 2006 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
6 bakken kan niet, omdat de perrons in Lw en Gn dit niet toelaten. Je komt enkele meters tekort om 6 bakken te halen.
Dan maar niet meer stoppen met lange treindaar?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zit je in Lw perron 8 al bovenop de wissels, dus dat kan helaas niet
dubbele 2/6 of enkele 2/8 op spoor 8?quote:Op donderdag 16 november 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt perron 8 wel nodig om een trein te herbergen. Dat heb je met snel en stoptreinen.
dan een stuk perron opbreken en spoor 8 verlengen !quote:Op donderdag 16 november 2006 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
is teveel gedoe, bovendien staat er soms nog een verdwaalde koploper op spoor 6
Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen van Aml/Hgl/Es naar Zl via Dv gaat reizen zodat de meest zinloze verschuiving (huidige 7900-serie) die je maar kan verzinnen wordt teruggedraait.
tussen Deventer en Olst ligt enkel spoor.tussen olst en zwolle is bijna alle spoor de laatste tijd helemaal vernieuwd en de portalen en spoordijk tussen olst en deventer zijn breed genoeg voor dubbbel spoor, dus waarom dat niet verdubbeld wordt...quote:Op donderdag 16 november 2006 19:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Rechtstreeks van Aml/Hgl/Es via DV naar Zl is niet mogelijk omdat tussen Olst en Wijhe grote stukken enkel spoor zitten, Dit valt nooit te combineren met de 3600.
Tot dat je wacht op ongeveer ieder lokaal-boemelstation (mag ook in de van Dale ). Daar is eigenlijk geen ruk te doen, maar UT-C is toch altijd wel leuk om te kijken , bij voorkeur de Burger-King. Kan je lekker de treintjes kijken .quote:Op donderdag 16 november 2006 23:27 schreef Socios het volgende:
Wat is er toch mis met een lange overstaptijd? Het is geweldig op een treinstation.
Op zich is het niet zo'n probleem hoor, mits je treinen maar op tijd rijden. Het is regelmatig gebleken dat omleiden van de IC's naar Zl via Dv (daar kopmaken) mogelijk is.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/941016/1/151#43626187]vrijdag 17 november 2006 00:Maar over Zwolle - Roosendaal is eigenlijk na alles wat via Amersfoort gaat de enigste verbinding naar het noorden. Dat is eigenlijk idd vreemd dat er nooit dubbelspoor tussen Deventer en Zwolle is gekomen gezien het feit dat het de capaciteit aardig vergroot en bij problemen een opvang is voor Amersfoor - Zwolle.
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De splitsing van de 3600 zorgt straks wel voor meer treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen
Maar dat wil je ook niet elke keer. Ik stap regelmatig van/naar de NoordOost in de 800/900, en die 'aansluiting' ben je na een paar keer ook goed zat hoor. Daarom is het positief dat miv de DRGL'07 de 3500 zo'n beetje de hele dag gaat rijden, en ook in het weekend.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Op Ut een kwartier wachttijd hebben vindt niemand erg... Kan je rustig even wat te eten halen / drinken halen...
We zien wel wat de NS er van bakt met de invoering van de nieuwe dienstregeling. In ieder geval zal het de eerste dagen een kleinen chaos worden, maar zal het daarna wel beter gaan denk ikquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doet ie niet. De stoptrein wordt daar opgeheven, en in plaats daarvan gaat de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen voor stoptrein spelen.
Als je een heel verhaal aan het typen bent voor een publiek alhier wat vrij bekend is met de verkortingen, vind ik het zonde van mn tijd om alles uit te schrijven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
De treinnummers series staan in de treinnummerlijst van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:27 schreef Petre het volgende:
is het wellicht een idee om ook zo'n aparte pagina achter een linkje in de Op te zetten met een uitleg van de lijnen en stationsafkortingen / vaak gebruikte afkortingen?
PDF alert!quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:29 schreef MREn het volgende:
[..]
De treinnummers series staan in de netverklaring van ProRail, verkortingen zijn via Somda snel terug te zoeken.
Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal nietquote:Op vrijdag 17 november 2006 01:06 schreef Petre het volgende:
wat heeft iedereen het telkend over 3500, 3600, 3700, 800, 900. Ut, Ost, Dv, ZL, Amf, Ehv, Es etc?
een normaal mens kan het niet meer volgen, ik ook niet, die afkortingen is altijd maar gokken, de treinseries, ik ken de 3600 en 3700 omdat dat de lijn rosendaal-zwolle is, maar verder... is het nou echt zoveel moeite om de lijnen bij naam / traject te noemen?
Gewoon vragenquote:Op vrijdag 17 november 2006 06:00 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens , ik zit ook regelmatig te gokken welk station het weer zal zijn, en treinseries ken ik natuurlijk helemaal niet
Ja, het einde is erg sneu...quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde
Hey, ik ben morgen ook in Utrecht Camera paraat houden op het station dus. Ik ben er voor Logistica, een vakbeurs in de jaarbeurs, beetje heftrucks fotograferenquote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag lekker een dagje spotten. Thalys en Benelux rijdt via Utrecht, en ook veel Cargo gaat nu via Utrecht van/naar de Haven. En 's avonds ook nog een ACTS lok + Herik rijtuigen. Kortom.. Feest
Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat dan )quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, ik ben morgen ook in Utrecht Camera paraat houden op het station dus. Ik ben er voor Logistica, een vakbeurs in de jaarbeurs, beetje heftrucks fotograferen
Nou, jottumquote:Op donderdag 16 november 2006 09:39 schreef Zug-Chef het volgende:
veel Cargo gaat nu via Utrecht [..] Kortom.. Feest
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijde Na de beurs even sinterklaasinkopen doenquote:Op vrijdag 17 november 2006 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoelaat pak je de trein uit Lw (als je met de trein gaat dan )
Is het wel te hopen dat zij kort haar heeftquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
8:17. Ben te herkennen aan die lekkere vrouw aan mn zijde
Nee, ook lang haar.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het wel te hopen dat zij kort haar heeft
Ow dan wordt het lastigquote:
Dacht eerst: wat een gek.. toen ik echter het einde zag kan ik alleen zeggen: hulde.. hij heeft z'n leven echt geleeft.. als je toch een adrenaline junk ben, en al weet dat je dood gaat, waarom dan niet eerst leven op the edge?quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde
Tering, wel vet als je dat doet Idd als je toch al weet dat je eraan gaat...quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:14 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Waarom zou je nog een kaartje voor de ICE kopen? Je kan natuurlijk ook gratis mee
Dit filmpje laat je zien hoe..
http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA
Wel een beetje een drama einde
Ik moet er zelf af en toe ook maar een beetje naar gokken hoor Maar zijn zulke linkjes handig voor in de OP misschien?quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:35 schreef Petre het volgende:
[..]
PDF alert!
maar niet iedreen die over FOK! struint en dit topic ziet weet dat te vinen ( ik zelf ook niet)..
verbaast me weinig dat de SPURT populair isquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:41 schreef verzameldirk het volgende:
HEERENVEEN - Arriva kampt opnieuw met een tekort aan treinstellen. Vooral op het traject van en naar Nieuweschans zijn de treinen in de ochtend- en avondspits bomvol.
Van de acht nieuwe treinstellen kunnen er momenteel nog maar vier rijden. Daarnaast zijn de overige treinen oude beestjes, die weinig meer kunnen hebben. Zo zijn van de 86 oude treinen maar liefst 14 kapot. Bovendien zou het onderhoud aan deze treinen onder de maat zijn. Ook het succes van de Spurt doet een duit in het zakje, volgens Arriva. Door de populaire trein zijn er meer reizigers bij gekomen.
Arriva erkent de problemen. Wanneer deze opgelost zijn, is nog niet duidelijk. Het vervoersbedrijf had eerder te kampen met een groot tekort aan materieel. Daarvoor kreeg Arriva al eens een boete opgelegd van de provincie.
Bron RTV Noord
ik me zelf dr ook es lopen denken, zo`n DH-2 zou met wat aanpassingen zo als woning kunnen dienen xDquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik wil in de wadloper (zolang ze nog rijden), en geen probleem als ze een 1tje in mijn achtertuin zetten
Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Er waren vandaag veel treinenfappers medehobbyisten op Utrecht CS. Volgens mij ben ik herkend trouwens om kawrt over 10 bbij de broodjeszaak
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
treinenfappers
heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen, en voor het eerst iemadn een treinnummer op zien schrijven toen we met de 4231 op Utrecht CS binnen liepenquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddei waar zu oook bierrr verkopuh?
Ik ben ook ff naar het station geweest. Om het nieuwe spoorboekje aan te schaffen Verder geen gefap gezien, eigenlijk.
Ik persoonlijk kijk natuuriijk neer op treinenfappers, als busrukker zijndequote:
ik persoonlijk heb 4 gottwald kranen op wagons van Volker Stevin op de foto gezet, en een weg-rail vrachtwagen van hetzelfde bedrijf, maar daar zullen de andere fapperts wel niet op af gekoemn zijn....quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Was er wat te doen dan? Apart van een paar Herik bakken of zo?
Psssst, bronvermelding als je andermans foto postquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:57 schreef Crizzz_ het volgende:
[afbeelding]
Deze treinen waren idd er prettig. Ze reden tussen Zwolle-Emmen en v.v. Jammer dat ze er niet meer zijn. Nu die hondekoppen. Dat die nog niet op het kerkhof liggen.
Daarvoor moest je dan ook naar Zwolle (of verder)quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
Leuk zeg!quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heel veel vlassnorretjes met nvbs-tassen
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik persoonlijk kijk natuuriijk neer op treinenfappers, als busrukker zijnde
Nou, begin maar hehequote:Op zaterdag 18 november 2006 20:08 schreef vw_caddy het volgende:
Die vertelde verhalen waar mijn broek echt vanaf zakt.
Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:15 schreef vw_caddy het volgende:
Lijkt me niet verstandig dat ik daar over ga uitwijden. het was in ieder geval een interessant gesprek.
Dat is het probleem van ProRail: ondoordringbare bunker. Deze manager heeft 20 jaar op de bok gezeten, en is sinds '99 calamiteitenmanager. Die weet er wel wat vanaf.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, je wou dus alleen maar even interessant doen?
En je mening op een verhaal van één persoon baseren? Hoor en wederhoor toch?
ProRail is gewoon de wortel van alle kwaad, maar dat is niet nieuwquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef vw_caddy het volgende:
Hoofdonderwerp was de zware sneeuwval van vorig jaar, dat de communicatie alles behalve goed is. ProRail schuift de hele handel af op het IVW, rijden door een sts terwijl dat sein compleet was dichtgesneeuwd maar ProRail de mcn niet had gewaarschuwd. Schuld ligt bij ProRail, maar ProRail schuift het allemaal maar weer af op IVW. Mcn het bokje (aantekening) maar ProRail geeft niet thuis. In ieder geval verschrikkelijk.
Mijn sollicitatie gaat in ieder geval niet naar ProRail.
Ja, vind ik niet ergquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:41 schreef vw_caddy het volgende:
In het weekend staat Gn ook vol met wadlopers he.
Ah, ja hekken Ben vandaag op Utrecht ook even om een heen gelopen. Gewoon doen alsof je bij het intereiur hoort, iedereen die je tegen komt binnen de hekken vriendelijk groeten, en zorg er voor dat je camera niet tegen harde objecten stuiterd bij het over het hek klimmen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, vind ik niet erg
Alleen is het parkeerterrein gesloten dmv een nieuwe hek, waarmee je alleen dmv een kaart/sleutel in kan...
Dus geen foto's van de zijkant meer
Waarom moeten ze het nou weer verpesten
bron?quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:27 schreef vw_caddy het volgende:
Trein van Herik staat in de fik.
Mijn post was niet vanwege een beurs of iets dergelijks. Ik zag hem staan in de OP, heb het topic verder niet doorgelezen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die stonden vandaag toch niet in Utrecht?!?! Zo'n trein heb ik nog NOOIT op de foto gehad
bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaarquote:Op zaterdag 18 november 2006 22:39 schreef Erasmo het volgende:
300-grens? Wat is dat?
Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken had Vanwaar maar 300 posts dan?quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bij 300 posts gaat op fok een topic automatisch dicht. Als het aan mij lag was dit nog steeds deel 1 geweest, maar zo zit de forumsoftware nu eenmaal niet in elkaar
Geen idee.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het iets met treinen te maken had Vanwaar maar 300 posts dan?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bron?
En wat is trein van Herik? :o joreinvandenherik post hier toch al een paar dlen niet meer ? :?
1 2 3 4 5 6 7 8 | 611182051231400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode ) 611182051231400456 1400456 BRW Barendrecht ( Ondersteunend Piket VC ) 611182051231400455 1400455 BRW Barendrecht ( Bemanning VC ) 611182051231400406 1400406 BRW Rotterdam-Zuid ( Ondersteunend Piket VC ) 611182051231400405 1400405 BRW Rotterdam-Zuid ( Bemanning VC ) 611182051231400100 1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) 611182051231400100 1400100 BRW Waterweg ( Officier van Dienst ) |
1 2 3 | Tussen Rotterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een defecte trein rijden er tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander geen treinen. |
Klikquote:Op zaterdag 18 november 2006 23:20 schreef Erasmo het volgende:
Kreeg laatst een soort van kaartje op credit-card formaat waarop alle vertrektijden stonden op alle stations van de lijn Den Helder - Nijmegen, ideaal! Weet iemand of ze dat voor nog meer trajecten hebben?
Ik ben 28, ik geloof dat ik dan een goede walrus-imitatie zou doen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb jij ook een nog nooit geschoren bovenlip?
en per station? hebben ze dat toevallig ook?quote:
Heel bekend. Die oplossing ook al eens geprobeerd, toen ook bij Putten aan de kant.quote:Op zondag 19 november 2006 13:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.
10:15 ongeveer. Ik heb er ook nog wat foto's van railkraantjes gemaakt, om 15:nogwat.quote:Op zondag 19 november 2006 13:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?quote:Op zondag 19 november 2006 13:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaanquote:Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
wat is een renualt ? :-Pquote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Dat wil ik ook met m'n auto kunnenquote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Er bestaat een railvaardige uitvoering van de originel WO2 Jeepquote:
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.quote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
die heb je zo hhier en daar ook In Leeuwarden reden ze bijvoorbeeld het spoor op bij de containerterminal, waar het spoor ook in de weg verzonken is.quote:Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Komt? Nee, dat ligt er al.quote:Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
whehehe, welke stageloper heeft op een verkeerd knopje gedrukt?quote:Op zondag 19 november 2006 16:52 schreef Willy84 het volgende:
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.
PLANNINGSFOUT
Hoor ik van een StationsInformant hierquote:Toelichting voorval: Een planningsfout LeerdamVanaf 16.20 uur wordt station Leerdam versperd door twee goederentreinen. Ze zijn beiden te lang voor de beschikbare spoorlengte aldaar. Een van de treinen moet teruggehaald worden naar Beesd. Dat zal waarschijnlijk een uur vergen.
Kameel huren! kan je prima rondom je spottenquote:Op zondag 19 november 2006 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
als jij huurt wil ik wel mee hoor :>quote:Op zondag 19 november 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ga je mee ?
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het stationquote:Op zondag 19 november 2006 18:50 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
Ga ik ook binnenkort eens doenquote:Op zondag 19 november 2006 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schrootquote:Op zondag 19 november 2006 19:52 schreef Willy84 het volgende:
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)
Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, weddenquote:Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
als ze de ICM 3/4 maar op leeuwarden/groningen laten hobbelen,quote:Op zondag 19 november 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
ik heb t over de 9100 seriequote:Op zondag 19 november 2006 20:56 schreef vw_caddy het volgende:
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
Ik ben van Rtd naar Gvc gegaan via Randstadrail, en toen via Ut, Hrl, Mt, Rm, Nm, Zp, Apd terug naar Rtd, en het was overal bagger.quote:Op maandag 20 november 2006 06:27 schreef Wadloper het volgende:
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
Kijk maar hoe James Bond het doetquote:
Check die sprinter daar achter ....quote:
de vla is gefliptquote:Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
of waar mogelijk en waar de marges krap zijn iig zorgen voor een fatsoenlijk inhaalspoor @ voor bijde rijrichtingen,quote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Als ik op tijd bij een sollicitatiegesprek moet zijn mag Al-Qaeda elke goederentrein opblazen die me daarvoor in de weg staat hoorquote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Opzich is lengte niet zo'n ramp, af en toe wel . Maar voor de rest tuft het wel door, maar probleem is, het opgang krijgen van zo'n trein . Er gaan meestal wel enkele kilometers en minuten voorbij voordat het zaakje weer fatsoenlijk tuft .quote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Sterker nog, er gaan maar zo'n 60 goederentreinen daar langs, alle goederen die naar Essen, Venlo en Bad Bentheim moeten blijven gewoon op de plek rijden waar ze nu al rijdenquote:Op maandag 20 november 2006 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Daar zat ik een half jaar geleden ookquote:Op dinsdag 21 november 2006 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Het werkt, maar niet heel snel... En de accu van m'n laptop was gelijk leeg, maar dat kan ook komen door vijf dagen stand-by staan...quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Daar zat ik een half jaar geleden ook
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.quote:Op maandag 20 november 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
Ik zag een fototje: weer een gekreukelde Plan V erbij...quote:
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Zit een beste knik in die bak. Dat moet een flinke klap zijn geweestquote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?
Bovenstaande quote komt van somda forumquote:Forum op RolandRail meld dat het om de 42377 gaat van ERS met als trekkracht de MRCE 513-9. Juist ja, de gehuurde Klaas van ACTS. OVL meld dat de 7632 (825+531) er bij betrokken is.
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
Het klopt wel ja. Treinen die dezelfde richting op gaan, mogen tegelijkertijd hetzelde station verlaten. Echter krijgt een van die treinen bij het verlaten van het station een rood sein, dat na enige tijd op oranje of groen springt. Door de lage snelheid grijpt de ATB niet in als het rode sein genegeerd wordt met aanrijdingen tot gevolg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Zo, die mag van geluk spreken dat ie nog leeft.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
Bovenstaande stukje komt van Somdaquote:Met de Class 66, ACTS/ERS (Melnik) MRCE 513-9 valt het allemaal mee, de loc heeft de Plan V 826 aan het spit geregen. De neus is totaal platgedrukt, alles is naar binnentoe platgedrukt. De treinen zijn niet 'recht' op elkaar gereden. Het voorste draaistel staat overdwars op het spoor. De middenbalg, of hoe je zoiets noemt is totaal weg en heeft zich in de tweede bak gedrukt.De twee draaistellen zijn hierbij tegen elkaar aangelopen, dus er zal iets door de klap onder weggescheurt zijn.De andere kant van de trein en de neus van Plan T 531 hebben schade opgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |