abonnement Unibet Coolblue
pi_43504408
Zo dan. Al die gekheid met dubbele Topiques.





[ Bericht 32% gewijzigd door IJsmuts op 13-11-2006 15:32:55 ]
pi_43504577
vind deze TT toch leuker
pi_43504637
mn spam vrienden laten me in de steek

pi_43504714
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:51 schreef staticdata het volgende:
vind deze TT toch leuker
pi_43505233
en het is weer rustig......zou ik meer bezoekers trekken als ik hier neerzet dat ik vanavond geiluh wijfuh ga spammen?

ach wtf, ik spam dit ding wel in mn eentje vol
pi_43506021
pas op!!!

pi_43507689


pi_43508783
ik doe wel mee hoor
pi_43508835

Vanaaf maar eens BF2 spelen. Chopper hoeren in BF2142 is kut. Heli kan niet eens een salto maken en TV guided missle zit een en al vol met bugs
pi_43508897
hi respectlose partners in crime
pi_43509094
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:09 schreef staticdata het volgende:
ik doe wel mee hoor
ik wacht.....
pi_43509426
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:13 schreef IJsmuts het volgende:
hi respectlose partners in crime
Wie, ik

pi_43509477
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Viro het volgende:

[..]

Wie, ik

ja jij ook puni omdat ie gewoon respectloos is op servers, jij omdat je sniper bullets in mn ass schiet op mn verjaardag
pi_43509601
hehe ff de OP wat duidelijker gemaakt
pi_43509688
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:34 schreef RudyCarell het volgende:
handig hoor 2 topics...
er is maar een spam topique hoor
pi_43509822


groetjes
pi_43509963
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:30 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

ja jij ook puni omdat ie gewoon respectloos is op servers, jij omdat je sniper bullets in mn ass schiet op mn verjaardag
Ach ja je moet de jarige toch verwennen op zijn verjaardag
pi_43510237
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:44 schreef Viro het volgende:

[..]

Ach ja je moet de jarige toch verwennen op zijn verjaardag
das waar , vond het ook wel lekker hoor

vanavond naar Babel ben benieuwd, krijgt wel erg goede kritieken!
pi_43510690
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:52 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

das waar , vond het ook wel lekker hoor

vanavond naar Babel ben benieuwd, krijgt wel erg goede kritieken!
Babel? Nooit van gehoord...

Nu wel, looking good
pi_43510854
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:06 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Babel? Nooit van gehoord...
http://www.imdb.com/title/tt0449467/



Babel - Alejandro Gonzáles Iñárritu

Uitgegeven: 2 november 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 2 november 2006 13:25

Verpletterend drieluik over wereldwijde culturele misverstanden, met onder meer Brad Pitt en Gael Garcia Bernal.


Het kan toeval zijn, maar kort na elkaar zorgen twee Mexicaanse regisseurs voor prachtfilms die ook nog wat zinnigs te melden hebben over de huidige stand van zaken in de wereld. Vorige week ging Children of Men uit van Alfonso Cuarón, een science fiction die meer over het heden lijkt te gaan dan over de toekomst.


Deze week verschijnt Babel, een imposant drieluik van Alejandro Gonzáles Iñárritu, eerder verantwoordelijk voor het opwindende Amorres Perros en het meer ingetogen 21 Grams. Nog een opvallende overeenkomst: beide regisseurs hadden Gael Garcia Bernal als hoofdrolspeler in hun doorbraakfilms, Cuarón in Y Tú Mamá También, Iñárritu in Amores Perros. Bernal keert ook weer terug in Babel, in een kleine maar belangrijke bijrol.

IJsblokjes

Net als in Iñárritu's vorige films lopen in Babel drie -eigenlijk vier- verhalen door elkaar, dit keer zelfs op drie verschillende werelddelen, maar ze hebben wel een onderling verband.

In een afgelegen bergdorp in Marokko spelen de zoons van een geitenhoeder met het geweer dat hij heeft gekocht om de coyotes op afstand te houden. De roekeloze kwajongens mikken op een bus met Amerikaanse toeristen en raken per ongeluk een van de inzittenden. Het slachtoffer is Susan (Cate Blanchett) die met haar man Richard (Brad Pitt) op vakantie is om een trauma te verwerken.

Ze voelde zich toch al niet zo op haar gemak in het arme berggebied en wantrouwde alles, tot aan de ijsblokjes in haar cola. Door een wrede speling van het lot wordt juist deze overdreven voorzichtige toeriste door een verdwaalde kogel geraakt. De overige Amerikanen in de bus denken meteen aan een aanslag: ze zijn ten slotte westerlingen in een islamitisch land. Hun eerste zorg is hun eigen hachje redden terwijl Richard koortsachtig hulp zoekt voor de hevig bloedende Susan.

Kip

Intussen beleven hun twee kinderen hun eigen culture shock. Ze zijn door de Mexicaanse oppas die naar de bruiloft van haar zoon wil vanuit San Diego naar Mexico meegenomen. De Mexicaanse gewoontes vinden ze maar wat spannend, tot Gael Garcia Bernal voor hun ogen met blote handen een kip de nek omdraait.

En in Japan botviert tegelijkertijd een doofstom meisje haar agressie op het volleybalveld. Volgens haar vriendinnen is ze zo opgefokt omdat ze nog maagd is. Het meisje blijkt inderdaad nogal gefrustreerd wanneer een leuke jongen eerst flirt maar in tweede instantie terugschrikt wanneer hij merkt dat ze doof is. Ze zet hem betaald op een manier die geestige en triest tegelijk is.

Babelonische spraakverwarringen

Babel, dat qua thema en vorm vergelijkbaar is met Oscarwinnaar Crash, neemt de tijd om op gang te komen, maar dat is geen probleem aangezien de verhalen stuk voor stuk boeien. Het is juist aardig om uit te vinden hoe de verhalen in elkaar passen. Dat het Japanse verhaal de minst sterke link met de gebeurtenissen in Mexico en Marokko heeft is daarom ook geen probleem: de verhalen kunnen makkelijk op zichzelf staan.

Uiteraard verwijst de titel naar Babelonische spraakverwarringen op elk niveau. In de eerste plaats het wereldwijde onbegrip tussen westerse en islamitische landen bij voorbeeld, wat ertoe leidt dat achter een verdwaalde kogel meteen een aanslag wordt vermoed. Maar Babel gaat ook en vooral over het onvermogen op een veel menselijker niveau, zoals het gebrek aan werkelijk contact tussen de door Pitt en Blanchett gespeelde echtgenoten. Het menselijke niveau zorgt ervoor dat Babel als wereldomspannend epos niet pretentieus wordt, maar dichtbij blijft. Geen vogelperspectief dus, maar een kikvorsperspectief. En juist die invalshoek maakt de film zo aangrijpend.

Het Parool:
"Een hallucinerend meesterwerk (¦) Babel is grootse cinema" -

De Volkskrant:
"Visuele bravoure (..) Iñárritu kiest voor de kracht van de filmkunst" -
pi_43511246
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:10 schreef IJsmuts het volgende:
bladiebla
ziet er uit
pi_43511323
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

ziet er uit
ik hoop het! laat het wel weten, nu naar huus
pi_43513498
wat is dit dan nou weer voor onzin

SLOTJE!!!!!
Every war is different, every war is the same.
pi_43515085
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:23 schreef dekkered het volgende:
wat is dit dan nou weer voor onzin

SLOTJE!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')