abonnement Unibet Coolblue
pi_43473812
Net was Mark Rutte (VVD) in discussie met Peter Boelhouwer, hoogleraar wonen aan de TU Delft en met Marc-Jan Ahne van de Vereniging Eigen Huis in Buitenhof. Hij stapelt leugen naar leugen op, het was echt niet te geloven.

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleert. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België. Door de HRA is er een vraagstijging, alleen is er zo weinig aanbod dat het enige wat de prijs kan doen is omhoog gaan. Het stimuleert het woningbezit dus totaal niet. Maar het kost de belastingbetaler wel bijna 3% van het BBP elk jaar (14 miljard euro). Het is sowieso onliberaal en anti-marktwerking, en toch is de VVD voor de HRA.

Zegt Rutte dat de HRA niet afgeschaft moet worden omdat het veel onzekerheid creëert bij woningbezitters. Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe. In huurhuizen zitters zeker weinig VVD-stemmers.

Zegt Rutte dat 95% van de huurmarkt staatsgecontroleerd is, terwijl de wooncorporaties toch werkelijk geprivatiseerde instellingen zijn. Wilt vervolgens een wet aan wooncorporaties opleggen dat ze 1% van hun huizenbestand verplicht moeten verkopen. Waarom, Rutte wilde toch minder staatscontrole? Bovendien is het juridisch waarschijnlijk onhaalbaar.

Zegt Rutte dat 'de economie groeit' als de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt. Dan zullen de huizenprijzen ongeveer evenredig meestijgen omdat mensen het hogere inkomen het liefst aan het huis uitgeven.

Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 belastingschijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders: "De cijfers tonen het aan: circa 70% van de door het Rijk uitgekeerde renteaftrek (in 2004 ruim 7 miljard euro) gaat naar de hoogste inkomens, zo’n 15-20% van het totale aantal eigenwoningbezitters" BRON

Conclusie: Rutte is een smerige leugenaar die zowat alle conclusies van die hoogleraar wonen aan de TU Delft in twijfel trekt en een totaal onliberaal beleid voert op het gebied van wonen. En vergeet niet dat er 8 jaar een VVD'er op Volkshuisvesting zat de afgelopen 10 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 12-11-2006 16:19:54 ]
  zondag 12 november 2006 @ 13:16:11 #2
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43473897
Als dit geen stemmen kost.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 12 november 2006 @ 13:17:01 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43473926
de leugen wordt nog doorgetrokken, vandaag om 21.55 , nederland 3, komt Zembla met een uitzending over de bouwfraude, maar dan 5 jaar later. Het blijkt dat er met fluwelen handschoen recht is gesproken en dat vooral Ad Bos, de klokkenluider die de fraude aan de kaak stelde, er last van heeft gehad.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 12 november 2006 @ 13:17:17 #4
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43473937
Wat ik nog niet wist: de CDA Eerste Kamerfractie houdt de huurliberalisatie vooralsnog tegen.
Pugna Pro Patria
pi_43474035
Op grond van vage redenen zwalkt de VVD maar wat over dit onderwerp. HRA moet zo snel mogelijk afgeschaft worden. In plaats daarvan lage belastingen.
  zondag 12 november 2006 @ 13:21:06 #6
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474058
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:17 schreef Aoristus het volgende:
de leugen wordt nog doorgetrokken, de komende week komt Zembla met een uitzending over de bouwfraude, maar dan 5 jaar later. Het blijkt dat er met fluwelen handschoen recht is gesproken en dat vooral Ad Bos, de klokkenluider die de fraude aan de kaak stelde, er last van heeft gehad.
De institutie staat is het probleem. Het houdt zichzelf in stand door te stelen en te herverdelen. Dit verhaal maakt het duidelijk bij de VVD. SP, GL, CU, etc gebruiken de zielige mensen als middel hun macht te handhaven. Ook zij stelen, herverdelen en profiteren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 november 2006 @ 13:22:24 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43474105
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De institutie staat is het probleem. Het houdt zichzelf in stand door te stelen en te herverdelen. Dit verhaal maakt het duidelijk bij de VVD. SP, GL, CU, etc gebruiken de zielige mensen als middel hun macht te handhaven. Ook zij stelen, herverdelen en profiteren.
Kijk vanavond zelf.

21.55, nederland 3
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43474144
De regelgeving in Duitsland en Belgie met betrekking tot bouwen is dan ook een stuk soepeler. Die man van de TU zat daar nou ook niet bepaald als objectief persoon.
  zondag 12 november 2006 @ 13:33:30 #9
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474456
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Aoristus het volgende:
Kijk vanavond zelf.

21.55, nederland 3
Zembla, Weet niet of ik dan thuis ben heb een verjaardag vanavond op't programma.
Maar dan kijk ik't wel via internet.
Ben nog steeds bezig met mentale detoxificatie, maar het gaat nog wel ff duren voordat ik ermee klaar ben.
Zie Sign,
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43474467
Starters kunnen geen huis kopen omdat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. Rutte zei dat hij niet wou morrelen aan de HRA omdat de prijzen dan zouden dalen. Dan vraag ik me weer af hoe serieus het voornemen is om meer huizen te gaan bouwen. Als het tekort op de woningmarkt echt verdwijnt, dan storten de huizenprijzen nog harder in dan bij afschaffing van de HRA.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43474511
Tja de VVD is erg afhankelijk van de HRA voor z'n stemmen lastig onderwerp voor hen dus .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 12 november 2006 @ 13:36:48 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474553
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:33 schreef dwergplaneet het volgende:
Starters kunnen geen huis kopen omdat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. Rutte zei dat hij niet wou morrelen aan de HRA omdat de prijzen dan zouden dalen. Dan vraag ik me weer af hoe serieus het voornemen is om meer huizen te gaan bouwen. Als het tekort op de woningmarkt echt verdwijnt, dan storten de huizenprijzen nog harder in dan bij afschaffing van de HRA.
Precies hoe liberaal het het subsieren van huizen op deze wijze ? Het is pure hypocrisie. Stelen, herverdelen en profiteren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43474612
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:35 schreef du_ke het volgende:
Tja de VVD is erg afhankelijk van de HRA voor z'n stemmen lastig onderwerp voor hen dus .
Nee dat zijn ze niet. Dat denken ze alleen maar. Ze hebben de link met de mensen in het land een beetje verloren denk ik. Iedereen geeft de voorkeur aan een flattax in plaats van dit wangedrocht van geven en nemen.
  zondag 12 november 2006 @ 13:40:18 #14
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43474626
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:23 schreef nikk het volgende:
De regelgeving in Duitsland en Belgie met betrekking tot bouwen is dan ook een stuk soepeler. Die man van de TU zat daar nou ook niet bepaald als objectief persoon.
Waarom zat hij daar niet als objectief persoon?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43474655
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:36 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Precies hoe liberaal het het subsieren van huizen op deze wijze ?
Niet. Waarom denk je dat ik serieus overwogen heb om niet meer VVD te stemmen? Het zijn gewoon nepliberalen. Maar de rest is nog erger alhoewel ik zeer onder de indruk ben van Balkenende. Misschien dat ik in de toekomst op hem stem.
pi_43474682
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:39 schreef Corelli het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet. Dat denken ze alleen maar. Ze hebben de link met de mensen in het land een beetje verloren denk ik. Iedereen geeft de voorkeur aan een flattax in plaats van dit wangedrocht van geven en nemen.
Flattax is in Nederland helemaal niet aan de orde en niet erg relevant in deze.

De VVD is gewoon een erg conservatieve partij die afhankelijk is van stemmers met een eigen huis.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43474743
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:33 schreef dwergplaneet het volgende:
Starters kunnen geen huis kopen omdat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. Rutte zei dat hij niet wou morrelen aan de HRA omdat de prijzen dan zouden dalen. Dan vraag ik me weer af hoe serieus het voornemen is om meer huizen te gaan bouwen. Als het tekort op de woningmarkt echt verdwijnt, dan storten de huizenprijzen nog harder in dan bij afschaffing van de HRA.
Nee, de woningen voor starters zullen dan betaalbaar zijn. Door middel van nieuwbouwwijken bijvoorbeeld. De woningen in de steden zullen net als altijd hoog blijven aangezien die het meest gewild zijn. Daarnaast, in het debat werd ook wel duidelijk waarom men voor beperking oftewel afschaffing van de HRA was. Hoe minder mensen te besteden hebben des te minder zal een huizenbezitter kunnen vragen. Maar of dat een goede ontwikkeling is...
  zondag 12 november 2006 @ 13:46:32 #18
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474804
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:42 schreef du_ke het volgende:
Flattax is in Nederland helemaal niet aan de orde en niet erg relevant in deze.

De VVD is gewoon een erg conservatieve partij die afhankelijk is van stemmers met een eigen huis.
Er bestaat dan ook geen moraal in de politiek die ze wel pretendeert te hebben.
Alles schuift door belangen. En zolang het schuift profiteert de staat als mediator.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 november 2006 @ 13:46:48 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43474816
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waarom zat hij daar niet als objectief persoon?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
lege ton
pi_43474823
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:41 schreef Corelli het volgende:

[..]

Niet. Waarom denk je dat ik serieus overwogen heb om niet meer VVD te stemmen? Het zijn gewoon nepliberalen. Maar de rest is nog erger alhoewel ik zeer onder de indruk ben van Balkenende. Misschien dat ik in de toekomst op hem stem.
Is er dan een liberale of conservatieve partij die de HRA wel wil afschaffen? Volgens mij is er geen enkele partij die in zijn verkiezingsprogramma zegt de HRA te willen afschaffen. De linkse partijen willen de HRA alleen beperken voor de rijken.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43474964
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:35 schreef du_ke het volgende:
Tja de VVD is erg afhankelijk van de HRA voor z'n stemmen lastig onderwerp voor hen dus .
neu hoor, de VVD is gewoon tegen afschaffing
  zondag 12 november 2006 @ 13:53:48 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43475037
Hoe dan ook, de HRA is niet de belangrijkste reden dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn. Dat wordt veel meer veroorzaakt door de al zestig jaar bestaande schaarste, die weer een gevolg is van het gevoerde ruimtelijke ordeningsbeleid. De hogere prijs van een huis als gevolg van de HRA wordt voor kopers automatisch weer gecompenseerd door de HRA zélf.

Wél heel opmerkelijk is, is dat Rutte niet wil dat de huizenprijzen dalen? Hoezo niet? Wonen is toch een primaire levensbehoefte? Stel dat brood voor veel mensen onbetaalbaar was, maar dat hij beweerde niet te willen dat de subsidie op graanexport werd afgeschaft omdat het brood dan goedkoper werd. Dat is in feite hetzelfde.

HRA is wel een inkomensinstrument. Een instrument wat vooral de hoogste inkomens bevoordeeld. Waarom eindeloze discussies over een tientje meer of minder voor bijstandsmoeders, terwijl super-veelverdieners maandelijks duizenden euro's uit de staatskas krijgen om hun villa's te subsidiëren? Dát is het ware onrecht van de HRA.

Het gewone volk wordt bang gemaakt dat ieder 'gemorrel' aan de HRA onmiddelijk het wonen voor hen onbetaalbaar maakt. Niets is minder waar. Die paar honderd euro die zij nu terugkrijgen moeten ze onmiddelijk via allerlei andere belastingen weer ophoesten. Vergeet niet dat er 17 MILJARD per jaar aan HRA uitgekeerd wordt. Dat is meer dan 4000 euro per Nederlands gezin dat werkt en belasting betaald. Die korting zou ook via belastingverlaging gegeven kunnen worden. Veel rechtvaardiger, want dit blijft niet alleen beperkt tot huiseigenaren.

ZO zijn er redenen genoeg te vinden tegen de HRA. Vandaar ook dat CDA/VVD weigeren iedere discussie hierover te voeren, omdat zij weten dat ze deze op voorhand verliezen. Ik heb onlangs nog een brief aan het CDA gestuurd waarin ik bepleit om minder halstarrig vast te houden aan de HRA, en tenminste over een beperking te durven discussiëren. Tot nu toe heb ik geen antwoord terug ontvangen. Wat maar eens te meer bewijst dat ook het CDA niet in staat is de discussie op argumenten te voeren.

Vooral jongeren zijn de dupe van het door met name het CDA gevoerde beleid. Dit behartigt vooral de belangen van de babyboomers. Niet alleen op het gebied van HRA/woningmarkt, maar ook de fiscalisering van de AOW en dergelijke. Het enige alternatief als jongere is eigenlijk links, maar dat is op de langere termijn nou ook niet alles.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_43475091
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waarom zat hij daar niet als objectief persoon?
Omdat hij er duidelijk als PvdA'er zat.
pi_43475122
Hypotheekrenteaftrek
Gelukkig zonder haar
  zondag 12 november 2006 @ 13:56:49 #25
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_43475156
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef pberends het volgende:
Net was Mark Rutte (VVD) in discussie met Peter Boelhouwer, hoogleraar wonen aan de TU Delft en met Marc-Jan Ahne van de Vereniging Eigen Huis in Buitenhof. Hij stapelt leugen naar leugen op, het was echt niet te geloven.

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleerd. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België. Door de HRA is er een vraagstijging, alleen is er zo weinig aanbod dat het enige wat de prijs kan doen is omhoog gaan. Het stimuleert het woningbezit dus totaal niet.

Zegt Rutte dat de HRA niet afgeschaft moet worden omdat het veel onzekerheid creëert bij woningbezitters. Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe.

Zegt Rutte dat 95% van de huurmarkt staatsgecontroleerd is, terwijl de wooncorporaties toch werkelijk geprivatiseerde instellingen zijn.

Zegt Rutte dat 'de economie groeit' als de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt. Dan zullen de huizenprijzen ongeveer evenredig meestijgen omdat mensen het hogere inkomen het liefst aan het huis uitgeven.

Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 schijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders.

Conclusie: Rutte is een smerige leugenaar die zowat alle conclusies van die hoogleraar wonen aan de TU Delft in twijfel trekt en een totaal onliberaal beleid voert op het gebied van wonen.
Pberends, je hebt geen verstand van volkshuisvesting.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')