pi_43472523
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb er honderden van, vrienden. Echt ontiegelijk veel. Wat dat betreft heb ik helemaal niks te klagen. Iedereen gaat goed met me om, ik met hun, gesprekken lopen als vanzelf, en het doet me goed te horen dat mijn vrienden zich op hun gemak voelen bij me.
Ik ben zelf een jongen, en een groot gedeelte van mijn vriendengroep zijn meiden. Net zoals bij de jongens is de verstandhouding echt super, ik doe vaak leuke dingen met ze, een dagje naar de stad, etc. Er zitten veel leuke meiden bij, en ik flirt regelmatig. Meestal krijg ik de flirts echt net zo hard teruggekaatst, dus in principe is hier helemaal geen punt.
Het probleem komt pas op het punt van méér dan vriendschappen. Om iemand meer dan leuk te vinden moet je verlieft worden op zo'n iemand, en zij op mij. Tot zover de uiterst logische biologie/psychologie les.

Ik gok dat er nu 5 of 6 meiden zijn geweest in een aantal jaar die ik écht ontzettend leuk vond. Ik deed erg veel samen met ze. Veel SMS-en, bellen, chatten, afspreken. Echt een 'aanloop naar'-fase in het verschil tussen vrienden zijn en een liefdesrelatie aangaan met iemand.
Maar het is altijd weer raak. Op het moment dat ik op het punt ben om te vragen wat ik precies kan verwachten van zo'n meisje, vrienden, meer dan vrienden, etc, is het gewoon altijd hetzelfde.
'Laten we gewoon vrienden blijven', 'ik kom net uit een relatie', en andere zinnen doen het 'm gewoon altijd weer.

Ik zelf (als ik dat mag zeggen over mezelf) ben zeker niet lelijk, en zoals ik zei hebben bijna alle meiden er geen énkel punt mee erg close met me te worden, maar verder dan dicht bij elkaar kruipen en knuffelen en aaien komt het dus niet. Een klein gedeelte (nog echt maar een keer of 2 meegemaakt, maar genoeg voor mij.) van deze meiden ziet het als een teken van grote aanzien mij 'af te wijzen', 'blauwtje te laten lopen' etc.
Dat kleine gedeelte heeft mij dus ook in voorgaande jaren ná het 'afwijzen' ook nog 's extra de stront in zitten duwen. Tegen al m'n vrienden zeggen hoe snél ik wel niet ging, en wat ik wel niet verwáchtte, terwijl ze allemaal zelf minstens 20 euro beltegoed armer waren geworden in de periode die daar aan vooraf ging, wat (buiten andere factoren) voor mij toch écht wel impliceert dat deze meiden het hadden kunnen zien aankomen of érger; het er gewoon om deden omdat het ze een kick geeft iemand te af te wijzen oid.

Ik zit hier mee, omdat ik gisteren met een meisje die ik nog nooit in het echt had gezien een ontmoeting had in de stad, en we samen hebben gesproken/gelopen/gegeten/gedronken. Het was een prachtige dag. Maar geen prachtige dag om er 'yet another friend' bij te krijgen. Ze wil me héél graag nog een keer zien, en weer leuke dingen doen en lekker wat drinken in een café. Dat ben ik nu zat, het is na 6 jaar in dit patroon te hebben gezeten tijd voor een vriendinnetje, en somehow (hoewel érg close zijn, óf erg close zijn en het het woord 'relatie' aan verbinden geen gigantische stap is) willen ze dus niet verder dan dat.

Kortom: elke keer als ik een verwachtingspatroon opstel, raak ik teleurgesteld, en ik merk dat ik helemaal niet meer verlieft durf te worden. Eigenlijk was gisteren de druppel. Ik raak depressief, en mijn zelfvertrouwen zakt écht tot een gigantisch dieptepunt. Hoewel ik wéét dat mijn vrienden verwaarlozen ook geen remedie is. Help!
  zondag 12 november 2006 @ 12:36:42 #2
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43472792
Check dit eens:

http://www.fastseduction.com/mailbag/

Met topics als "How To Avoid Being 'Just Friends'... and ALL KINDS of other great stuff..."
Ik herken wel wat je zegt, en bovenstaande anekdotes/verhalen/tips verhelderden wel één en ander, misschien heb je er wat aan Wel met een korreltje zout lezen
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_43473063
wat ik denk dat je fout doet is dat je wel de signalen uitzendt maar niet de stap neemt. zoals je zegt ben je erg close met ze, veel sms-en, bellen etc. Ik denk dat je dit te lang doet zodat die meisjes je ziet als een goede vriend omdat je gewoon goed en veel met ze omgaat. Als je wat directer bent en dus gewoon misschien een kus als je afscheid neemt, dan is dat wel wat anders, dan zend je iets anders uit.

dus ik denk dat je te lang wacht, je houdt ze te lang aan het lijntje en dan zien ze je meer als een goede vriend. je moet gewoon directer zijn en de stap durven nemen want de meisjes willen vaak dat jongens de stap neemt. je moet niet wachten totdat iemand jou benadert, tenzij je een meisje bent.

je moet ook niet bang zijn om afgewezen te worden, dat is waar alle jongens bang voor zijn. daarom nemen ze die stap ook niet. zoals je zelf zegt ken je veel leuke meisjes dus er zijn er genoeg.
pi_43473129
Inderdaad je moet sneller je slag slaan

Bij dit meisje heb je al een mooie kans... als ze echt leuk is zou je het volgende afspraakje echt aan moeten grijpen!!

Girls like to be swept off their feet you know...

oh en het is verliefd
some things you lose, and some things you just give away
pi_43473261
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:49 schreef Ms.Poes het volgende:
oh en het is verliefd
Ik wist dat het zoiets was. Excuses. Wat fout.
Dank voor de reacties, keep them coming. Het helpt echt enorm, en ik ben blij dat er serieus op ingegaan wordt.
pi_43473474
eigenlijk heb ik een bijna soortgelijk probleem. ik durf namelijk ook niet meer verliefd te worden omdat ik heel veel zit te denken. ik heb een aantal hele goede vriendinnen maar daar ben ik ook niet close mee ofzo, we sms-en wel gewoon maar dat gaat dan ook echt over een onderwerp en niet even sms-en omdat je niks te doen hebt.

nu ben ik ook nog wel een beetje verliefd, maar als ik verliefd ben dan neem ik de stap niet, ook al komt het van beide kanten. we maken veel oogcontact, dus ik heb bij wijze van spreken "groen licht" gekregen. toch doe ik het niet, waarom niet weet ik ook niet precies. ik doe ook veel anders tegen die gene dan hoe ik tegen andere vriendinnen doe. beetje jammer van mezelf.

dus als jij de moed hebt om echt de stap te zetten, dan moet het echt goed komen, als het niet goed komt dan ligt het niet aan jou! je hebt haar net leren kennen dus hou haar niet aan het lijntje.
  zondag 12 november 2006 @ 13:12:27 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43473787
Ik denk dat je inderdaad op het juiste moment (eerder, maar ook weer niet 5 minuten na de eerste ontmoeting ) signalen moet gaan afgeven dat je interesse hebt in meer dan vriendschap. Vriendschappelijk contact is prima, maar zodra een vrouw je als een seksloos, broer-achtig type gaat zien, kun je meer wel vergeten.

Verder vind ik het idee dat je zelf kunt bepalen of je wel of niet verliefd wordt een beetje raar... Volgens mij overkomt je dat gewoon. Ik kan iig niet sturen of ik wel of niet verliefd word.
Lying awake, wondering if there is a Dog...

FOK!kers op YouTube: Tijn - Sinterklaas
pi_43473856
Je kan verliefdheid over het algemeen redelijk uitsluiten hoor, mocht je dat echt willen.
Geluk is eigenlijk heel simpel:
het geheim is te willen hebben wat je hebt en niet te willen hebben wat je niet hebt.
~ Boeddha ~

http://www.bring-the-elephant-home.nl/nl/
  zondag 12 november 2006 @ 13:14:54 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43473858
Sneller actie ondernemen en je intenties laten blijken
Vampire Romance O+
Gezocht: italiaans fok-like forum
pi_43473893
Honderden vrienden? Hahahaahah, echt niet jongen... Vrienden zijn mensen die je op komen zoeken als je beide benen hebt gebroken en in het ziekenhuis ligt.
pi_43474108
Zal ik dan ook maar eerlijk zijn... Drie dagen geleden is degene waar ik verliefd op aan het worden ben mijn leven uitgelopen. Zonder mijn telefoonnummer op zak. Ik voel me nu knap stom en dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt gewoon omdat ik me (door eerdere ervaringen) niet meer zomaar ergens in stort.

Als je het zo zwart op wit leest, zie je ook wel dat het gewoon eeuwig zonde is.
some things you lose, and some things you just give away
  zondag 12 november 2006 @ 13:30:55 #12
1986 Jane
pi_43474390
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef marcb1974 het volgende:
Je kan verliefdheid over het algemeen redelijk uitsluiten hoor, mocht je dat echt willen.
Tja, waarom zou je dat willen...?

Ik zeg ook niet dat iemand zich om de haverklap in hopeloze verliefdheden moet storten. Tenzij je een jaar of 13 bent is dat ook niet helemaal gezond. Dan is het meer een teken van wanhoop dan iets dat op echte verliefdheid lijkt.
Echte verliefdheid ontstaat in mijn beleving toch pas als er tussen 2 mensen (in het begin wellicht ongemerkt) signalen heen en weer worden gezonden. Is nog geen garantie dat het dan uiteindelijk op een (succesvolle) relatie o.i.d. uitdraait natuurlijk, maar volgens mij geen reden om nooit meer verliefd te willen worden.

pi_43474476
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:30 schreef Jane het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je dat willen...?

Ik zeg ook niet dat iemand zich om de haverklap in hopeloze verliefdheden moet storten. Tenzij je een jaar of 13 bent is dat ook niet helemaal gezond. Dan is het meer een teken van wanhoop dan iets dat op echte verliefdheid lijkt.
Echte verliefdheid ontstaat in mijn beleving toch pas als er tussen 2 mensen (in het begin wellicht ongemerkt) signalen heen en weer worden gezonden. Is nog geen garantie dat het dan uiteindelijk op een (succesvolle) relatie o.i.d. uitdraait natuurlijk, maar volgens mij geen reden om nooit meer verliefd te willen worden.
Waarom, het is vooral tegen teleurstellingen
het geheim is te willen hebben wat je hebt en niet te willen hebben wat je niet hebt.
~ Boeddha ~

pi_43474623
Dus niet meer verliefd worden om teleurstellingen te voorkomen?
Lijkt me nogal een té extreme "oplossing".
  zondag 12 november 2006 @ 13:50:53 #15
1986 Jane
pi_43474935
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom, het is vooral tegen teleurstellingen
Beetje de self-fulfilling prophecy dus. Als je er vanuit gaat dat het toch wel op een teleurstelling zal uitdraaien, dan gebeurt het ook en word je daarna nóg voorzichtiger. Tot je er helemaal maar niet meer aan begint en alles één grote teleurstelling wordt.

Laat ik je een geheim vertellen. Iedereen krijgt in z'n volwassen leven te maken met teleurstellingen op liefdesgebied. En bij de meeste mensen leiden de eerste teleurstellingen er toe dat ze zich de volgende keer er inderdaad ietsje minder halsoverkop in storten. Maar je kunt er ook juist zekerder van jezelf door worden, omdat je beter weet wat je wilt en wat bij je past. M.i. nog altijd geen reden dus om nooit meer verliefd te durven worden.

pi_43475070
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Beetje de self-fulfilling prophecy dus. Als je er vanuit gaat dat het toch wel op een teleurstelling zal uitdraaien, dan gebeurt het ook en word je daarna nóg voorzichtiger. Tot je er helemaal maar niet meer aan begint en alles één grote teleurstelling wordt.

Laat ik je een geheim vertellen. Iedereen krijgt in z'n volwassen leven te maken met teleurstellingen op liefdesgebied. En bij de meeste mensen leiden de eerste teleurstellingen er toe dat ze zich de volgende keer er inderdaad ietsje minder halsoverkop in storten. Maar je kunt er ook juist zekerder van jezelf door worden, omdat je beter weet wat je wilt en wat bij je past. M.i. nog altijd geen reden dus om nooit meer verliefd te durven worden.
Het is geen self-fulfilling prophecy. Het komt er op neer dat ik na 6 jaar vallen en opstaan ik me afvraag waar de fout ligt. En of ik niet eerst iets aan mezelf moet veranderen (hiermee doel ik op innerlijk) zodat er iets veranderen gaat.
Het dunkt me dat met dit principe ik gewoon geen stap verder kom. Terwijl ik dat wel wil. Dus waarom moeite doen om 'met leeggelopen banden een race te winnen', als ik net zogoed een paar jaar in een 'pitstop het probleem kan opzoeken'?

Ja, ik ben TS. nu onder mijn eigen account. Een eerste stap, misschien, naar meer zelfvertrouwen, aangezien ik weet dat er vast vrienden van me meelezen
  zondag 12 november 2006 @ 14:34:17 #17
1986 Jane
pi_43476526
Ah, oké, je bent TS!

Tja, ik heb de OP nog een keer gelezen, maar het lijkt wel of je ook niet altijd op de leukste meisjes/vrouwen valt, als ze je zo lullig behandelen achteraf.
Verder moet je je misschien afvragen of je inderdaad niet een beetje te hard van stapel loopt. Wat ik daarmee bedoel is niet dat je niet ontzettend verliefd op iemand mag worden, maar meer dat je de ander ook ruimte moet bieden om de situatie/eventuele relatie af te tasten. Jij mag best in je verliefdheid denken 'oh, met haar zou ik best oud willen worden ', maar je hoeft dat niet na een paar dagen/weken gelijk te zeggen. Ik heb zelf een keer gehad dat een jongen na 2x zoenen begon over samenwonen en ik moet zeggen, that scared the shit out of me! Maakte dat ik daarna idd niet veel zin meer had om 'gezellig af te spreken'. Gewoon, omdat dat bij hem veel te veel verwachtingen zou wekken en ik hem gewoon aardig vond en geen idee had of het uiteindelijk iets zou worden. In ieder geval kon ik daarna zéker niet meer verliefd op hem worden.

Ik vraag me trouwens af wat er mis mee is dat het meisje dat je ontmoet hebt nog een keer iets leuks met je wil doen en gezellig iets wil drinken? Dit is volgens mij toch wel de normale gang van zaken op weg naar iets meer, hoor, ook al hebben degenen met wie je dat eerder gedaan had je dan teleurgesteld. Wat wil je dan?

Moderator zondag 12 november 2006 @ 15:00:06 #18
107365 Friek_
Mevrouw Verona daalt af.
pi_43477366
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, maar het was niet zo dat ik nu honderden vrienden en vriendinnen had.

Wat ik bij jou opmerk is dat je een intimiteitstekort hebt. Je hebt nooit meer een vriendin gehad waarmee je echt alles kon delen en voor wie je echt kon gaan. Maar je werkelijke probleem zit in je verwachtingspatroon: waarom zou je bij elke vriendin verwachten dat daar ook daadwerkelijke een liefdesrelatie uit rolt? Het is zoveel relaxter om gewoonweg met de dag te leven en zien wat mensen je te bieden hebben, in plaats van verwachtingen op te stellen van die biedingen.
"Zo is de natuur, ze stelt hier en daar wat schepsels aan om de jeugd te motiveren roekelozer te leven uit afschuw voor de ouderdom."
-- Dimitri Verhulst
pi_43477625
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Natuurlijk krijgt iedereen met teleurstelling te maken. En als dat niet gebeurt lijkt het me ook niet goed. Maar voor mij is het al een tijdje genoeg. Dat komt later wel weer een keer allemaal, en zo niet dan niet.
~ Boeddha ~

zondag 12 november 2006 @ 15:11:59 #20
146230 Liewec
70's movies rule
pi_43477660
Zelfvertrouwen is toch wel heel belangrijk hierin, denk ik ja.
Ik heb zelf ook 'last' gehad van wat jij omschrijft, ook zover dat ik het opgaf dat meisjes geïnteresseerd in me zouden zijn, maar in principe is het onzin. In feite doe je niks echt 'fout', je doet alleen waarschijnlijk dingen die bij meisjes niet veel 'aantrekkingskracht' oproept. Bij mij moet mijn conclusie zijn dat ik me veel te veel afhankelijk en meningsloos heb opgesteld naar meisjes toe, iets wat wel heel LIEF is, maar niet heel AANTREKKELIJK. Op een gegeven moment constateerde ik dat ik me bij vrienden toch wel anders (assertiever, zelfverzekerder, eigenwijzer, botter) opstelde dan bij vrouwen. Ik vond het heel eng om onenigheid te hebben, dat probeerde ik te vermijden... Maar wat heeft zo'n meisje dan aan je? Tegen een vriend kon ik wel zeggen 'Jezus gast, wat loop je je nou op te winden over niks' maar tegen een meisje kon ik alleen maar uitbrengen 'Wat erg voor je! Ik begrijp het. Ik leef met je mee!'.
Daarnaast vond ik het ongepast om naar een meisje te laten blijken dat ik haar sexueel aantrekkelijk vond. Waarom ik dat dacht... Geen idee, maar het belemmert natuurlijk ontzettend dat je ooit iets sexueels kriígt.
Handvatten waar ik wat aan had: Wees een beetje brutaler naar een meisje (als ze hele gekke schoenen aanheeft, gewoon zeggen, beetje mee pesten), als je haar als vriendin wil, probeer de eerste contactmomenten kort (en spannend) te houden (dus GEEN uren bellen of chatten), zorg dat JIJ eens degene bent die het contactmoment stopt (Ik had nogal de neiging om te wachten tot het meisje ophing... Terwijl ik zelf ook al 5 minuten niet zoveel zinnigs had te melden en nog wel snel naar de winkel moest ) en zet je eigen leven en hobbies eens op nummer één, óók als je verliefd bent op een meisje (zeg dus niet zomaar afspraken of plannen af omdat je dan met je meisje iets kunt doen... Als je hebt afgesproken met een vriend naar de kroeg te gaan, zeg dat niet zomaar even af omdat je meisje je wil zien...)...

Ik weet dus niet of dit bij jou zo is, maar bovenstaande punten waren bij mij wel aan de orde... En het is eigenlijk heel gek dat ik daar dat soort handvatten voor nodig heb/had, want het is eigenlijk normaal gedrag.

Ik heb zelf nog steeds frequent problemen met zelfvertrouwen en me niet te veel aantrekken van wat mensen van me verwachten, bij mij is het zo dat het heel ver ingebouwd zit.. Maar bovenstaande handvatten zijn wel heel concreet, en als ik vol met twijfel en onzekerheid zijn, helpt zo'n vuistregel me soms even het in het juiste perspectief te zien... Denk ik. Het zijn echter natuurlijk nooit regels, meer... richtlijnen of zo.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_43477781
quote:
[b]
Tegen al m'n vrienden zeggen hoe snél ik wel niet ging, en wat ik wel niet verwáchtte, terwijl ze allemaal zelf minstens 20 euro beltegoed armer waren geworden in de periode die daar aan vooraf ging,
Zozo wel 20 euro?
pi_43478609
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef MouseOver het volgende:
Sneller actie ondernemen en je intenties laten blijken
Dit is correct. Als je zelf nooit een stap zet zal het ook niet meer dan vriendschap worden. Niet verkeerd, vrouwen als vrienden, maar dan moet je dat wel willen. En dat wil je niet, anders opende je dit topic niet.

Welke stappen kun je nemen? Raak haar af en toe heel eventjes aan in een gesprek. Als zij dat bij jou doet, terugdoen(!). Geef haar een compliment, maar niet te veel. Geef aan dat je haar wel ziet zitten en dat je ook de fysieke kant op wil.
pi_43479732
TT verbeterd.
Op maandag 16 juni 2008 00:58 schreef rompompom het volgende:
c_c moet je beléven.
pi_43505781
Hee, herkenbaar dit topic!

Help me herinneren dat ik dit eens goed ga doorlezen als ik wat meer tijd heb!

(Ben zelf ook zo iemand die met veel meiden goed om kan gaan, ze vinden me leuk, lief, aardig, intelligent en weet ik veel wat, maar vlieft op me worden, ho maar...maar ik herken ook wel wat in die eerste reply, dat de TT misschien te langzaam is met signalen afgeven en de eerste stap te zetten...misschien is dat inderdaad de clue..ben zelf nogal ehm..erg onhandig in die eerste stappen )
pi_43505924
En handig dat ik zelf geen topic meer hoef te openen natuurlijk.
Weekdeals (728x90)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')