abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2006 @ 01:57:41 #176
19194 Oversight
◢◤
pi_43951706
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:26 schreef Danny het volgende:

[..]

NS miep:
'hoi Yvonne, ik herkende je van FOK!. je komt geld claimen?'
Wil je het cash of op je rekening?
◢◤
pi_43952754
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
pi_43954278
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:08:34 #179
19194 Oversight
◢◤
pi_43985924
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
das nou oplichting.....
◢◤
  woensdag 29 november 2006 @ 11:09:29 #180
19194 Oversight
◢◤
pi_43985947
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef LintuxCx het volgende:

Dát is nou geniaal.
nee, dat is strafbaar...
◢◤
  woensdag 29 november 2006 @ 11:42:22 #181
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43986713
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.
Labello.
... is a mismatch forever
pi_43989114
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:09 schreef Oversight het volgende:

[..]

en net die controle,
(herkenbaar aan de conducteur met heel team NS'ers en spoorwegpolitie, en grote laptop.....) kies je uit om je kaart te zijn "vergeten".
onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannen
pi_44009366
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:09 schreef Oversight het volgende:
nee, dat is strafbaar...
Yeps, fraude. Net als het doen alsof je het kaartje niet gebruikt hebt omdat er toevallig geen stempel op zit. Waar in de voorwaarden staat dit trouwens lettelijk?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_44029161
Dus Oversight. Ik heb hier 2 onbestempelde retourkaartjes van afgelopen weekend. Kan ik hier iets mee?
  donderdag 30 november 2006 @ 18:04:37 #185
19194 Oversight
◢◤
pi_44029989
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:36 schreef fokME2 het volgende:
Dus Oversight. Ik heb hier 2 onbestempelde retourkaartjes van afgelopen weekend. Kan ik hier iets mee?
Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.

Als de kaartjes:

uit een automaat komen EN,

ze zijn geprint met een specifieke geldigheidsdatum EN,

die datum is reeds vertreken is EN,

het verstrijken van die datum van niet langer geleden dan 364 dagen EN,

er geen stempel van een conducteur op te vinden is,

Yep, dan kun je er iets mee...

◢◤
  donderdag 30 november 2006 @ 18:06:08 #186
19194 Oversight
◢◤
pi_44030034
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannen
WOW een scan apparaat, en ik heb mijn kaart als verloren gemeld, maar ben vergeten het terugvinden ervan weer aan te geven....



Ik ben vandaag mijn kaart vergeten conducteur....


◢◤
pi_44042675
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:04 schreef Oversight het volgende:

[..]

Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.

Als de kaartjes:

uit een automaat komen EN,

ze zijn geprint met een specifieke geldigheidsdatum EN,

die datum is reeds vertreken is EN,

het verstrijken van die datum van niet langer geleden dan 364 dagen EN,

er geen stempel van een conducteur op te vinden is,

Yep, dan kun je er iets mee...

Ja, ze voldoen aan die verreisten.

Maar wat toen?

( Het hele topic staat vol met ôh wat ben je stout geleuter.)
pi_44044024
Daarmee, en met mensen die te lam zijn om een beetje onderzoek te doen of gewoon te begrijpen dat je naar de mevrouw bij de balie toe gaat, haar een grote leugen vertelt en dan misschien centjes krijgt. Dan heb je het hele topic zo ongeveer wel gehad, indrdaad.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 1 december 2006 @ 02:30:14 #189
19194 Oversight
◢◤
pi_44045146
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:49 schreef fokME2 het volgende:


( Het hele topic staat vol met ôh wat ben je stout geleuter.)


lees het eerst maar eens, vraag me daarna gerust wat je niet snapt.

tot in het voorjaar.
◢◤
  vrijdag 1 december 2006 @ 03:08:23 #190
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44045388
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:06 schreef Oversight het volgende:
WOW een scan apparaat, en ik heb mijn kaart als verloren gemeld, maar ben vergeten het terugvinden ervan weer aan te geven....
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt. Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.

Bovendien is het scan-apparaat slechts zo groot als de standaard palmtops die ze bij zich hebben, dus je zult verdomd goed moeten opletten of de conducteur nog andere mensen met OV-kaart controleert voordat je die van jou tevoorschijn trekt. Bovendien gaat het je elke keer 35 euro + ritprijs tegen treintarief kosten, wat bij een toenemende controle-frequentie een probleem voor je gaat worden.

Je vergeet bovendien één klein puntje bij je grote gratis reizen truc. Op het moment dat jij de NS geld op jouw rekening laat storten, hebben ze jouw gegevens en kunnen ze in hun archieven exact nagaan hoe vaak jij treinkaartjes koopt die je niet blijkt te gebruiken om je geld terug te krijgen. Als je dit één of twee keer doet, is er geen probleem - als je dit echter regelmatig doet, ga jij echt niet aan een rechter uitleggen dat je constant treinkaartjes koopt die je niet gebruikt, en gaat hij echt wel doorhebben dat jij de boel aan het oplichten bent; zeker wanneer je een flinterdunne verdediging probeert op te hangen door te stellen dat volgens jou een treinreis maken niet gelijk staat aan het gebruiken van een vervoersbewijs.

Je plan werkt ongetwijfeld, maar op het moment dat de NS besluit achter je aan te komen, ben je hoe dan ook de lul - al is het alleen maar omdat je meer geld kwijt gaat zijn aan een juridisch adviseur dan je je met al die treinreisjes hebt bespaard.

Bovendien geldt dat als je je treinkaartje koopt uit een automaat en elektronisch betaalt - zoals bij moderne automaten geloof ik moet, de NS sowieso al een link heeft tussen uitgiftenummer van het kaartje en het feit dat jij die gekocht hebt, inclusief tijd waarop je hem gekocht hebt, en via de loketstempel de tijd waarop je hem als "niet gebruikt" weer inlevert, wat nog meer kracht geeft aan de visie van de NS dat je fraudeert - wat natuurlijk ook het geval is.
pi_44046915
Leshy

Wedden dat Oversight nu je post gaat negeren?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:15:30 #192
19194 Oversight
◢◤
pi_44052380
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:23 schreef LintuxCx het volgende:
Leshy

Wedden dat Oversight nu je post gaat negeren?
Wedden van niet?

er staat niets in behalve een hoop geblaat.....

Zal er vanavond eens ff woord voor woord shoarma van maken....

◢◤
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:08:02 #193
19194 Oversight
◢◤
pi_44069187
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 03:08 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt.
quote:
Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?
quote:
Bovendien is het scan-apparaat slechts zo groot als de standaard palmtops die ze bij zich hebben, dus je zult verdomd goed moeten opletten of de conducteur nog andere mensen met OV-kaart controleert voordat je die van jou tevoorschijn trekt.


Spannend he, zo'n treinreis?

Voegt een heel (gratis) spel en spanningselement aan iedere reisdag toe, en je kut het verloop zelf bepalen, en ook hoever je wilt gaan....

Ik heb eerder informatie over de conductuer, dan hij over mij....

Ik win dus iedere dag....
quote:
Bovendien gaat het je elke keer 35 euro + ritprijs tegen treintarief kosten,
Iedere keer dat hij zo'n speciale controle uitvoert, EN hij me tegenkomt voordat ik hem kan passeren....

inderdaad
quote:
wat bij een toenemende controle-frequentie een probleem voor je gaat worden.
3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.

Nog nooit is een conductuer op het idee gekomen om iemand te verbieden zo ver mogelijk naar achter te lopen, alvorens zich te laten controleren...

En nog nooit onderbraken ze de normale controle om mij achterna te lopen, ondanks het feit dat er voor mij maar 1 logische reden zou kunnen zijn om op dat moment op te staan en weg te wandelen...
quote:
Je vergeet bovendien één klein puntje bij je grote gratis reizen truc.
vast niet....
quote:
Op het moment dat jij de NS geld op jouw rekening laat storten, hebben ze jouw gegevens en kunnen ze in hun archieven exact nagaan hoe vaak jij treinkaartjes koopt die je niet blijkt te gebruiken om je geld terug te krijgen.
Klopt helemaal, ze kunnen zelfs zien welke aankoop ik ervoor heb gedaan, omdat ik meestal met mijn pin betaal, en bij iedere betaling de voorlaatste aankoop vrij simpel uit le lezen is....
Vind ik dat erg?

Nope.
quote:
Als je dit één of twee keer doet, is er geen probleem - als je dit echter regelmatig doet, ga jij echt niet aan een rechter uitleggen
er is ineens een rechter uit de lucht gevallen?
quote:
dat je constant treinkaartjes koopt die je niet gebruikt, en gaat hij echt wel doorhebben dat jij de boel aan het oplichten bent; zeker wanneer je een flinterdunne verdediging probeert op te hangen door te stellen dat volgens jou een treinreis maken niet gelijk staat aan het gebruiken van een vervoersbewijs.
BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?

Wie heeft me gedaagd?

En wat luidt de aanklacht?
quote:
Je plan werkt ongetwijfeld, maar op het moment dat de NS besluit achter je aan te komen, ben je hoe dan ook de lul
er staat al een dag of twee een NS-gele auto geparkeerd in mijn straat,.... zou het dan toch...?
quote:
- al is het alleen maar omdat je meer geld kwijt gaat zijn aan een juridisch adviseur dan je je met al die treinreisjes hebt bespaard.
Onvermogenden krijgen GRATIS rechtsbijstand...
quote:
Bovendien geldt dat als je je treinkaartje koopt uit een automaat en elektronisch betaalt - zoals bij moderne automaten geloof ik moet, de NS sowieso al een link heeft tussen uitgiftenummer van het kaartje en het feit dat jij die gekocht hebt, inclusief tijd waarop je hem gekocht hebt, en via de loketstempel de tijd waarop je hem als "niet gebruikt" weer inlevert, wat nog meer kracht geeft aan de visie van de NS dat je fraudeert - wat natuurlijk ook het geval is.


Alleen heb ik met de NS afgesproken (door een vervoersbiljet aan te schaffen), volgens hun eigen vervoersregelement, dat ik RECHT heb op restitutie, als ik mijn vervoersbiljet inlever bij het loket,

de NS kan mijn verzoek niet weigeren omdat de NS uitsluitend aan de hand van het stempel van de conducteur aan mij kan aantonen dat er gebruik van het biljet is gemaakt, en ik mij dus NIET kan beroepen op mijn RECHT op restitutie....

100% Waterdicht volgens de voorwaarden die voor beide partijen bindend zijn.


100% Waterdicht volgens de relevante wettelijke bepalingen.




◢◤
pi_44069749
En wat als er een ooggetuige is die je in een trein zag stappen?
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:30:53 #195
19194 Oversight
◢◤
pi_44069795
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:28 schreef Geqxon het volgende:
En wat als er een ooggetuige is die je in een trein zag stappen?
Hoi, ook hier?

ik zag jou ook in de trein stappen!!!

zullen we straks samen met de trein teruggaan?
◢◤
pi_44070192
en daarna geiyle neuqzeks?
  vrijdag 1 december 2006 @ 23:51:39 #197
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44070356
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
M'n zus wel. Plakband er overheen... dan niet de normale gladde (die weerspiegelt licht), maar de mattere variant. Kon je de inkt zo vanaf vegen na een busreis... daar heeft ze behoorlijk wat geld mee bespaard. Heb het zelf niet gedaan... 't is de moeite niet. Ben maar gewoon gaan fietsen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 2 december 2006 @ 00:24:53 #198
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44071073
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:08 schreef Oversight het volgende:
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?
Je gaf het excuus aan dat je slechts vergeten was het terugvinden van je oude OV-kaart te melden; ik stelde dat dit excuus absoluut niet werkt. Ga je voor de optie waarbij je je kaart vergeten bent, kom je uiteraard 'slechts' met de 35 euro + treinkosten weg.
quote:
3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.
"bij een toenemende controle-frequentie"

Ik kan me best voorstellen dat als de proeven met het scannen van OV-kaartjes succesvol zijn, dat ze iets vaker dan 3x per jaar gehouden gaan worden. Ik ben ze tot nu toe ook maar één keer tegengekomen.

Overigens zijn niet alle treinconducteurs compleet achterlijk; ik herinner me nog wel wat afleveringen van een of andere zender die een documentaire-serie had over het treinpersoneel. Er werden meer dan genoeg zwartrijders gepakt omdat de conducteur wel degelijk doorhad dat ze buiten de trein om liepen op stations om controles te vermijden. Over het algemeen hebben die mensen genoeg ervaring met zwartrijders om de trucs waarmee ze controles proberen te omzeilen door te hebben.
quote:
BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:
quote:
de NS kan mijn verzoek niet weigeren
En wat als de NS dat gewoon wel doet? Wat ga jij dan doen?

Een rechtszaak ga je sowieso niet winnen, en er eentje aanspannen gaat je wel degelijk geld kosten, onvermogend of niet. Je theorie werkt prima, voor één of twee keer. Zodra er bij de NS echter een belletje gaat rinkelen omdat ze jou regelmatig moeten uitbetalen, ben je echter flink het haasje, zeker wanneer ze besluiten de schade die ze geleden hebben omdat je wel van de dienst gebruik hebt gemaakt, maar later schriftelijk hebt verklaard dat niet te hebben gedaan teneinde je geld terug te krijgen.
pi_44071417
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:24 schreef Leshy het volgende:
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.

Als alle regels letterlijk genomen worden enzo dan klopt het ook. Maar inderdaad, volgens mij werken er bij de NS best wel mensen die hun verstand gebruiken.

Heb je nou al iemand vermoord OS? Met jouw logica kun je de rechter vast wel uitleggen dat er misschien wel tien andere mensen om je heen stonden die de moord gepleegd kunnen hebben dus dat jij echt wel onschuldig bent.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 2 december 2006 @ 01:32:19 #200
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44071990
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:44 schreef LintuxCx het volgende:
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.
"De reiziger koopt geen vervoersbewijs, de reiziger koopt het recht vervoerd te worden, waar het kaartje slechts een fysiek bewijs van is. Daar het zeer aannemelijk te maken is dat de reiziger meerdere malen van dit recht gebruik heeft gemaakt, geldt het aan hem uitgereikte vervoersbewijs voor deze gelegenheden dan ook als gebruikt, ongeacht of dit bewijs daadwerkelijk afgestempeld is of niet.

Dat de reiziger in kwestie herhaaldelijk heeft geclaimd niet van dit recht gebruik te hebben gemaakt, met als intentie het herhaaldelijk ontlopen van zijn verplichting na het aangaan van de reizigersovereenkomst, namelijk de betaling, achten we de reiziger schuldig aan zowel fraude als valsheid in geschrifte."

Het is niet zo moeilijk iets te bedenken. Op het moment dat je een kaartje koopt, ga je een overeenkomst aan met de NS. Deze overeenkomst geeft de reiziger een gelimiteerd recht de overeenkomst op te zeggen, en de voorwaarden waaronder TS de overeenkomst opzegt voldoen daar niet aan; sinds het onder valse voorwendselen gebeurt, is het absoluut niet waterdicht of legaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')