als je te lui bent om het overzichtje even door te nemen...quote:Op donderdag 9 november 2006 21:26 schreef vloeistofje het volgende:
Tering, wat een OP, dat kun je toch geen overzicht meer noemen... Maar, vertel eens, lieve OS, hoe reis je gratis met de trein?
Je brengt me op een idee, kruisbestuiving. met id-kaart fototruuk.. shit ik krijg het nog druk.....quote:Op donderdag 9 november 2006 21:29 schreef Drugshond het volgende:
Gratis reizen..... hmmmzzz OV-jaarkaart fraude.
Ik weet van nix
quote:Op donderdag 9 november 2006 21:41 schreef Piovan het volgende:
Leg uit aub, nummertje 1 en 2 werken hier niet meer.
nummer 1 in bronversie,...quote:Op donderdag 9 november 2006 21:41 schreef Piovan het volgende:
Leg uit aub, nummertje 1 en 2 werken hier niet meer.
Ja joh! Ik parse HTML altijd in m'n hoofd. Ik had alleen wat moeite met de JavaScriptquote:Op donderdag 9 november 2006 22:53 schreef Oversight het volgende:
[..]
nummer 1 in bronversie,...
8< KNIP kutzooi >8
Aanvullend, en even iets versleuteld:quote:Op zondag 12 november 2006 00:12 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Het vervoersbedrijf RET heeft aangekondigd de strippenkaartautomaten in 2007 te verwijderen. Hierdoor zal het voor reizigers alleen maar mogelijk worden om met een opgeladen OV-chipkaart langs de poortjes te komen.
Maar als je dan gecontroleerd wordt?quote:Op zondag 12 november 2006 10:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Aanvullend, en even iets versleuteld:
Ik ga vanmidag een foto maken en vanavond posten.
Er zal een telefoonkaart op staan, leeggebeld en niets meer waard, te vinden nabij iedere telefooncel.
De Chip van deze kaart zal door mij "nadrukkelijk per ongeluk" in de kaartlezer van het poortje worden gestopt, nadat ik deze "nadrukkelijk per ongeluk en zonder het te weten" langs een sterke magneet heb gehaald.
Waarom gaan die poortjes nou open?
Je gratis af te halen anonieme ov-opwaardeerchip tonen!!!quote:Op zondag 12 november 2006 14:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Maar als je dan gecontroleerd wordt?
Wat voor invloed heeft een sterke magneet op een smartcard chipje?quote:Op zondag 12 november 2006 10:24 schreef Oversight het volgende:
De Chip van deze kaart zal door mij "nadrukkelijk per ongeluk" in de kaartlezer van het poortje worden gestopt, nadat ik deze "nadrukkelijk per ongeluk en zonder het te weten" langs een sterke magneet heb gehaald.
Hoezo, wanneer deed je dat dan?quote:Op zondag 12 november 2006 15:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat voor invloed heeft een sterke magneet op een smartcard chipje?
Overigens kun je al geen geld meer terugkrijgen voor treinkaartjes, dat heb ik je een jaar geleden ofzo al eens verteld hier. Je kunt alleen nog geld terugkrijgen als je het kaartje minder dan een half uur geleden gekocht heeft, dus het werkt hooguit voor hele korte reizen.
Geen enkel, maar het klint wel spannend....quote:Op zondag 12 november 2006 15:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat voor invloed heeft een sterke magneet op een smartcard chipje?
Alsof dat iets zou uitmaken....quote:Overigens kun je al geen geld meer terugkrijgen voor treinkaartjes, dat heb ik je een jaar geleden ofzo al eens verteld hier.
Het is wel gebruikt, ongestempeld, en morgen ga ik mijn geld gewoon terugkrijgen.quote:Je kunt alleen nog geld terugkrijgen als je het kaartje minder dan een half uur geleden gekocht heeft, dus het werkt hooguit voor hele korte reizen.
quote:Op zondag 12 november 2006 23:48 schreef Oksel het volgende:
Want?
En krijg je met een telefoonkaart die dingen van de metro open?
Okay, dan zijn we het daar iig over eens. Overigens lijkt het me ook niet echt nuttig om de plus en min van een batterij steeds met hetzelfde vlak van zo'n chip te verbinden, mijn gevoel zegt dat je dan alleen de batterij kortsluit en dat je beter de min op één vast vlak zet en de plus over alle anderen heen haalt, en dat zo in een paar combinaties...quote:Op zondag 12 november 2006 23:42 schreef Oversight het volgende:
Geen enkel, maar het klint wel spannend....
Hrmm, ohja, die oude kaartjes, die koop ik bijna niet meer. Die tijd zetten de nieuwe automaten er wel op, die ouden nog niet zeker.quote:Een tijdstip van aankoop staat er helaas niet op.
quote:Op maandag 13 november 2006 00:35 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Okay, dan zijn we het daar iig over eens.
Deze is wel belangrijk, de JUIST kortsluiting zorgt ervoor dat de chip "reset" naar fabrieksstand.quote:Overigens lijkt het me ook niet echt nuttig om de plus en min van een batterij steeds met hetzelfde vlak van zo'n chip te verbinden, mijn gevoel zegt dat je dan alleen de batterij kortsluit en dat je beter de min op één vast vlak zet en de plus over alle anderen heen haalt, en dat zo in een paar combinaties...
En dan nog is er niets aan de hand....quote:Hrmm, ohja, die oude kaartjes, die koop ik bijna niet meer. Die tijd zetten de nieuwe automaten er wel op, die ouden nog niet zeker.
[edit] Ah, de foto is er inmiddels. Er staat wel een nummer op hè, in theorie kunnen ze best nagaan om welke tijd het kaartje met dat ID is uitgegeven.
Zie ik daar een op en top geile Macbook?quote:Op maandag 13 november 2006 00:33 schreef Oversight het volgende:
[afbeelding]
wel gebruikt, niet bestempeld......
quote:Op maandag 13 november 2006 00:47 schreef Mirage het volgende:
zoweiso klopt de regeling van het half uur niet.
De half uurs regeling geld alleen als je het geld contant terug wil krijgen.
euhhhhh,....quote:Op maandag 13 november 2006 00:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zie ik daar een op en top geile Macbook?
ik voel een topic aankomen....quote:Op maandag 13 november 2006 00:53 schreef Geqxon het volgende:
Bijna? Je hebt toch verdomme een Macbook!
En waarom heb je er twee? Heb je soms een geheim Apple truukje??
dat kan toch ook gewoon ?quote:Op maandag 13 november 2006 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
"2. Zorg ervoor dat het biljet voor vandaag geldig is."
Dat probleem is er niet dus.
Maar goed, vind het eigenlijk wel heel lam van meneer Oversight dat hij kennelijk ook werkelijk misbruik maakt van deze dienst voor mensen die gewoon met een onbruikbaar kaartje zitten en daar graag netjes geld voor terug willen krijgen. Maar goed, dat heb je nou eenmaal met mensen, alles wat goed bedoeld en handig is wordt misbruikt.
Jazeker, maar als straks heel Nederland dit gaat doen misschien niet meer.quote:Op maandag 13 november 2006 09:25 schreef Mirage het volgende:
dat kan toch ook gewoon ?
Ja, dat probleem is er dus niet!quote:Op maandag 13 november 2006 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
"2. Zorg ervoor dat het biljet voor vandaag geldig is."
Dat probleem is er niet dus.
Let op:quote:Maar goed, vind het eigenlijk wel heel lam van meneer Oversight dat hij kennelijk ook werkelijk
quote:misbruik maakt van deze dienst
precies zoals ik....quote:voor mensen die gewoon met een onbruikbaar kaartje zitten,
en dat krijgen ze dan ook keurig....quote:en daar graag netjes geld voor terug willen krijgen.
Gebruikt.quote:Maar goed, dat heb je nou eenmaal met mensen, alles wat goed bedoeld en handig is wordt misbruikt.
quote:Op maandag 13 november 2006 00:53 schreef Geqxon het volgende:
Bijna? Je hebt toch verdomme een Macbook!
En waarom heb je er twee? Heb je soms een geheim Apple truukje??
A ?quote:Op maandag 13 november 2006 09:45 schreef Oversight het volgende:
[..]
Maar dat post ik pas als ik A ben geworden....
Er staat wel een tijdstip van aankoop op treinkaartjes...quote:Op zondag 12 november 2006 23:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geen enkel, maar het klint wel spannend....
[..]
Alsof dat iets zou uitmaken....
Ik post zometeen een foto van een treinkaartje van vandaag, uitsluitend geldig voor vandaag....
[..]
Het is wel gebruikt, ongestempeld, en morgen ga ik mijn geld gewoon terugkrijgen.
Een tijdstip van aankoop staat er helaas niet op.
Nog steeds niet.
En diezelfde vervoersregelementen als 4 jaar geleden zijn nog steeds van kracht.
U heeft recht op restitutie!
dat heb ik zelfs begrepenquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:07 schreef Oksel het volgende:
Kun je die opstelling van de kaart/batterij ff voordoen op een foto?
Alleen is het vervoersbewijs aangeschaft zo rond de klok van 16:00 uur.....quote:Op maandag 13 november 2006 21:28 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Er staat wel een tijdstip van aankoop op treinkaartjes...
Linksonder, 1830 staat voor 18:30... snap je
Inderdaad, helemaal goed!quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
dat heb ik zelfs begrepen
[afbeelding]
Ik ben geen electronicus, maar voor mijn gevoel blijft het toch zo dat je slechts de batterij kortsluit. Dit lijkt mij net zoiets als een gewone chip pakken en de batterij kortsluiten door steeds + en - op hetzelfde CPU pinnetje aan te sluiten. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de pinnetjes heet worden en dat evt. de chip de geest geeft (maar zo veel warmte zal een 9V batterij niet kunnen genereren gok ik).quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:20 schreef Oversight het volgende:
En nou ieder vakje even kortsluiten......
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef LintuxCx het volgende:
Heb je een bron die deze info bevestigt of die uitlegt hoezo de chip hier wel wat van merkt?
Je kunt het wel proberen goed te praten, maar is misbruik. En dat zal je vast een hoop geld besparen, maar echt trots op jezelf hoef je hierom niet te zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 09:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ja, dat probleem is er dus niet!
[..]
Let op:
[..]
Geen misbruik, een ook geen dienst trouwens....
We hebben het hier gewoon over een van de voorwaarden die van kracht zijn op het moment dat je een overeenkomst met de NS afsluit, en die overeenkomst schriftelijk vastlegt door een vervoersbiljet aan te schaffen....
[..]
precies zoals ik....
[..]
en dat krijgen ze dan ook keurig....
[..]
Gebruikt.
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef ArendBarend het volgende:
Je kunt het wel proberen goed te praten, maar is misbruik. En dat zal je vast een hoop geld besparen, maar echt trots op jezelf hoef je hierom niet te zijn.
waarom zo lastig doen als je met een stukje papier in het "overstappen" gleufje de poortjes ook al open krijgt?quote:Op maandag 13 november 2006 00:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Even een 9 voltsbatterij ( vierkante ) met de plus en min pooltjes doorverbinden en alle vakjes van de chip even "aanraken" met plus en min tegelijk.
Daardoor zet je het "geheugen" terug naar een standaard, en die standaard is gelijk aan DE ingang van de Metro!
Anonieme opwaardeerOV-chip meenemen om te tonen bij controle en er is NIETS aan de hand
quote:Op woensdag 15 november 2006 10:21 schreef Tokus het volgende:
waarom zo lastig doen als je met een stukje papier in het "overstappen" gleufje de poortjes ook al open krijgt?
O wacht, het is mr smiley, met overdreven onzinnige oplossingen voor simpele zaken.
wat was de vraag?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:12 schreef LintuxCx het volgende:
aangezien mijn vraag over een citaat van dat stukje reglement compleet genegerd wordt.
hebben we al eens uitgebreid uitgelegd, ik verwijs je graag naar gratis treinreizen [Slot] om het naadje van de kous te ontdekken....quote:Op maandag 13 november 2006 21:14 schreef LintuxCx het volgende:
Hmmm, waar op deze pagina staat eigenlijk precies dat dit kan? Volgens die pagina kan het alleen als je om welke reden dan ook twee kaartjes gekocht hebt of als er grote problemen met de treinen waren.
En jij bent steeds gewoon in de gelegenheid die reis te maken, je maakt 'm en gaat vervolgens liegen. Staat er niet dat liegen/fraude verboden is? Dat staat iig wel vrij duidelijk op de achterkant van die "Geld terug bij vertraging" formulieren.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef Oversight het volgende:
Het gaat met name om dat de mogelijkheid bestaat dat je ondanks een gekocht vervoersbewijs niet in de gelegenheid bent om de reis te maken, en dan is restitutie gewoon mogelijk, zoals je maar weer ziet...
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En jij bent steeds gewoon in de gelegenheid die reis te maken,
quote:je maakt 'm
Nee, liegen hoef ik gelukkig niet.quote:en gaat vervolgens liegen.
Dat staat me daar helemaal niet in de weg....quote:Staat er niet dat liegen/fraude verboden is? Dat staat iig wel vrij duidelijk op de achterkant van die "Geld terug bij vertraging" formulieren.
Koop een kaartje.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:15 schreef Oksel het volgende:
Ik stel voor dat je het hier nog een keer in het kort uitlegd..!?
Derde punt moet je maar lukken.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:21 schreef Oversight het volgende:
[..]
Koop een kaartje.
Maak een treinreis.
Laat je kaartje niet afstempelen door een conducteur...
Je kunt je geld terugkrijgen!!!!
eitje...quote:
Omg.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Oversight het volgende:
[..]
eitje...
goed kijken waar ie is als je instapt, en bij het volgende station uitsstappen, en over het perron langs hem heen lopen, en achter hem weer instappen,.. hebben ze nooit door, werkt iedere keer weer...
Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein. Het is dan ook een vervoersbewijs. Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, liegen hoef ik gelukkig niet.
Ik vertel die vriendelijke treinmevrouw dat ik van het vervoersbiljet geen gebruik heb kunnen maken.
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
En door het aan de treinmevrouw terug te geven bij de balie, kan ik wettig en overtuigend bewijzen dat het vervoersbiljet ongebruikt is, en krijg ik gewoon mijn geld terug, meestal gewoon cash, soms met een formulier op mijn rekening gestort.....
[..]
Dat staat me daar helemaal niet in de weg....
Daar hebben we een andere "mogelijkheid" voor.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:33 schreef Piovan het volgende:
[..]
Omg.
Dus daarom lopen zoveel mensen steeds hier op het station om naar een andere coupe/treinstuk weet veel hoe het heet.
Geld het ook met maandkaarten?
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Daar hebben we een andere "mogelijkheid" voor.
hou LEF in de gaten, en wacht ff tot ik van kleur verander.(...binnenkort)
Bijna, je sluit een overeenkomst met de nederlandse spoorwegen, en deel van die overeenkomst is dat je een vervoersbewijs aanschaft.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:37 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein.
hihi, dat klopt....quote:Het is dan ook een vervoersbewijs.
Hoho,...we waren nog niet klaar ArendBarend, deel van de overeenkomst is OOK dat je recht hebt op je geld terug, onder bepaalde omstandigheden.....quote:Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.
Mail Yvonne: "Oversight moet snel rood!"quote:Op woensdag 15 november 2006 20:42 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Nog ongeveer 5 maandkaartjes heb ik nodig, en het is niet goedkoop dusssss
Ander subject /quote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Mail Yvonne: "Oversight moet snel rood!"
Alles is altijd te vervalsen, hoeveel tijd en geld wil je kwijt?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:48 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ander subject /
Zijn die kaarten ook te vervalsen mien jong?
Geld natuurlijk niks.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
Alles is altijd te vervalsen, hoeveel tijd en geld wil je kwijt?
Het feit dat jij denkt dat dit recht te praten valt betekent dat je ouders wel ergens een steekje hebben laten vallen in je opvoedingquote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bijna, je sluit een overeenkomst met de nederlandse spoorwegen, en deel van die overeenkomst is dat je een vervoersbewijs aanschaft.
[..]
hihi, dat klopt....
[..]
Hoho,...we waren nog niet klaar ArendBarend, deel van de overeenkomst is OOK dat je recht hebt op je geld terug, onder bepaalde omstandigheden.....
en die omstandigheden zijn helder beschreven en zoals je hebt kunnen lezen hoef ik nergens te liegen of te frauderen om mijn geld terug te krijgen na het reizen......
Nu mag jij best een andere mening heben, maar dit is de wet..
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:58 schreef Oversight het volgende:
[..]
Post je bedoeling, en ik post advies!
straks,.. ff denken....quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef Piovan het volgende:
[..]
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.
Nu heb ik een goede printer scanner troep thuis.
Dan haal ik die maand eraf op een manier, of ik grijp me een blanco kaartje bij het postkantoor.
Die scan ik in, en maak hem helemaal na.
Het zit toch in een plastic mapje, dus kwaliteit zien ze niet echt.
ADVIES ADVIES ADVIES
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezen ). Dat is dan niet echt tactisch opgesteld. Maar waar staat dit precies? Ik kan het woord "gebruik" veel vinden in de voorwaarden, maar deze definitie staat er niet. Of is dit een definitie die een van die juristen er toen van gemaakt heeft?quote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)quote:8.1b de Reiziger zich bedient van een niet geldig Vervoerbewijs dan wel een Vervoerbewijs misbruikt of de controle van zijn Vervoerbewijs belemmert of verhindert;
he ! ik ken die avatarquote:Op donderdag 16 november 2006 00:08 schreef jmac het volgende:
tvp
quote:Op donderdag 16 november 2006 00:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezen ). Dat is dan niet echt tactisch opgesteld. Maar waar staat dit precies? Ik kan het woord "gebruik" veel vinden in de voorwaarden, maar deze definitie staat er niet. Of is dit een definitie die een van die juristen er toen van gemaakt heeft?
Dat zou je kunnen stellen...quote:Overigens zou je kunnen stellen dat jouw ontwijken van de conducteur valt onder het verhinderen of belemmeren van kaartcontrole.
[..]
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:
ik kan "bewijzen" dat mijn vervoersbewijs ongebruikt is, er heeft immers geen conducteur een stempel op geplaatst die bewijst dat het vervoersbiljet wel gebruikt is.
Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.quote:"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
Het komt er wel op neer.quote:Op donderdag 16 november 2006 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?
Het hoeft maar 1 keer per treinreis, hij controleert maar 1 keer van achter naar voor, of andersom...quote:Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.
Bron?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:09 schreef Oversight het volgende:
[..]
"Gebruik maken van het vervoersbiljet" doe ik uitsluitend door het te laten controleren en stempelen door een conducteur.
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen stellen...
Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?
"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
Nope.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:09 schreef ArendBarend het volgende:
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nope.
Niet illegaal, niet frauduleus, geen oplichting, geen diefstal.
Gewoon gebruik maken van de rechten de je hebt, na het afsluiten van een vervoersovereenkomst.
BINGO !!!! KOELKAST !!!!quote:Op donderdag 16 november 2006 23:46 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???
Als er niets illegaals is gebeurt dan valt er ook niets te bewijzen.
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:36 schreef koemleit het volgende:
Dus als ik het goed begrijp... Je koopt een kaartje. Het kaartje wordt niet gestempeld. Je gaat naar de bali (natuurlijk op het beginstation ) en je zegt dat je niet geweest bent. En je krijgt je geld terug?
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.quote:
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:38 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.
Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoorquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...
Nooit!quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:11 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoor
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nooit!
De bedoeling van de NS is om de treinen op tijd, en volgens afgesproken voorwaarden te laten rijden...
De bedoelingen van een reisovereenkomst zijn waterdicht beschreven in de vervoersregelementen.
Volgens dat regelement, heb ik gewoon recht op restitutie.
je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.
Het was op het moment dat de NS het in haar beheer had jouw geld helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...
Of ze dat ooit nog een tweede keer gaat lukken,... Utrecht <-> Groningen is normaal gesproken zeker 3 uur reizen....quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:23 schreef Oksel het volgende:
En wat vraag je nou precies bij de balie, als jij daar op het 2 uur later op het eindstation staat, in Groningen, terwijl je 2 uur daarvoor vanuit Utrecht bent vertrokken?
quote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
quote:Op maandag 20 november 2006 01:03 schreef Orealo het volgende:
Alleen als er een stempel van het loket opzit dat hij niet gebruikt is.
http://www.google.com/search?q=ns+voorwaardenquote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
Tja het plaatje eerder in dit topic doet het niet meer.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
EN,.... wat heeft de reiziger moeten doen voor dat stempel...?
Even langs de baliemevrouw, zie OP!
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
En toch is het binnen een half uur. De tijden staan op elke kaart!
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....
[afbeelding]
Nee, ongeveer 09:45 uur....ochtend...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:02 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom zou je niet gewoon betalen als je van de dienstverlening van de NS gebruik maakt?
op een klein detail na, perfect!quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:31 schreef Oksel het volgende:
Dus: Kaartje uit automaat halen, op datum. Staat geen tijd op. Reizen, met kaartje. Zorgen dat hij niet gestempeld wordt. Na het reizen naar loket toe, zeggen dat je hem niet hebt gebruikt, en je restitutie wilt. Stempel erop krijgen. Bij het loket (ander of dezelfde) het geld terugvragen.
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?
Dus ik heb gewoon betaald.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
.....en gratis treinreizen....quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon betaald.
En mijn geld later teruggevraagd, (...en gekregen), omdat dat de afspraak was toen ik betaalde....
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.
Telt voor het bereiken van de eindbestemming de trein uit getrapt worden ook als "prima vervoerd"?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Omdat als de conducteur niet langskomt, iedereen begint te mekkerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
vervoersbewijs zelfs.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:27 schreef Danny het volgende:
och, het is puur gebruik maken van de mazen in de regels. ongeveer hetzelfde als het downloaden van films en muziek. De mensen die hier het hardst moord en brand schreeuwen zijn ook niet te beroerd om een mp3 te downen, en als ze beweren nooit mp3's te hebben gedownload liegen ze dat ze barsten
en dat kaartje wordt ook netjes gekocht.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.
dat de NS zich aan zijn eigen voorwaarden moet houdenquote:Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Je gebruikt dat kaartje om een vervoersovereenkomst met de NS aan te gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:35 schreef LintuxCx het volgende:
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.
Precies. Dat gebeurt echter niet en dat zal met reden zijn. Ze betalen liever af en toe een handjevol mensen een kaartje terug dan extra conducteurs te moeten betalen. Persoonlijk zou ik het lef niet hebben om met dat kaartjesverhaal bij de balie te komen, maar ik kan mensen die er wel gebruik van maken geen ongelijk geven. Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:49 schreef Danny het volgende:
Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.
- op tijd rijdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoper
quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
Dan wil ik graag toevoegen:quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:47 schreef Danny het volgende:
[..]
- op tijd rijden
- zonder botsingen
- gewoon weer lekker koffie, thee en gevulde koeken in de trein
- grotere rookzones op de perrons (het is buiten for fuck's sake, en nee ik rook al bijna een jaar niet meer)
zou an sich een leuk begin zijn
Gewoon eerlijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
face it, ze is genaaid en ik durf te wedden dat ze er nog weinig lol aan heeft beleefd ookquote:
Een winkeldief is geen winkeldief als hij na gebruik zijn produkt retourneert voor restitutie. Als je een kaartjesautomaat openbreekt ben je een dief (en een vandaal, maar dat terzijde), maar ik vind het knap dat men je dief kan noemen als ze zelf besluiten jouw geld terug te geven. En bij een rechter zullen ze toch moeten aantonen dat jij WEL in de trein hebt gezeten. Kan wel, want op nagenoeg elk perron staan camera's, maar dat zullen ze wel teveel werk vinden. Dat is dan weer niet het probleem van de reizigerquote:Op zondag 26 november 2006 09:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als jij in Rotterdam woont en je vriendin in Drenthe dan ben je dus voor een enkele reis 15 euro kwijt. Dat lijkt me toch een heel schappelijke prijs voor die afstand.
Als de NS mijn winkel was en ik de winkelier, dan is OS de winkeldief. Wie echt denkt dat het hier gaat over mazen in de regels daag ik uit dit door de rechter te laten toetsen.
Dan is hij een dubbele dief. Eerst jat hij een product en daarna wisselt hij het om voor geldquote:Op zondag 26 november 2006 09:50 schreef Danny het volgende:
Een winkeldief is geen winkeldief als hij na gebruik zijn produkt retourneert voor restitutie.
Als daar ooit al reden voor zou zijn, kun je aan de hand van beelden waarop je me de trein ziet in -uitstappen helemaal niets beginnen.quote:Op zondag 26 november 2006 09:50 schreef Danny het volgende:
En bij een rechter zullen ze toch moeten aantonen dat jij WEL in de trein hebt gezeten.
Valt mee, kleine moeite groot plezier, ze kunnen er alleen niets mee, want het zegt helemaal niets.quote:Kan wel, want op nagenoeg elk perron staan camera's, maar dat zullen ze wel teveel werk vinden.
Als je het te duur vindt ga je toch met de fiets? Of is het dan opeens dat geld wel waard?quote:Op zondag 26 november 2006 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Mooi topic
Ook fantastisch dat sommige mensen verontwaardigt zijn dat mensen op deze manier gratis willen reizen. Alsof de NS ONS niet al jaren lang volkomen leegrooft met belachelijk hoge prijzen en belabberde service!?
Als ik 6x per jaar naar mijn vriendin wil met de trein, dan ben ik (MET VOORDEELKAART) al 180 EURO kwijt. Dat is zomaar 400 ouderwetse guldens! Absoluut belachelijk natuurlijk.
Nope, als de NS zo omgaat met klanten, en ze gewoon berooft, dan is het volkomen logisch dat men naar alternatieven gaat kijken.
ik bedoel dat dat hij het koopt, zoals Oversight ook gewoon zijn kaartje koopt.quote:Op zondag 26 november 2006 11:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan is hij een dubbele dief. Eerst jat hij een product en daarna wisselt hij het om voor geld
En een kaartje dat gebruikt is geeft geen recht op restitutie. Jullie interpretatie dat een ongestempeld kaartje ongebruikt is zal door iedere rechter van tafel worden geveegd, om de simpele reden dat die interpretatie niet strookt met de geest van de wet. De meest voor de hand liggende interpretatie, namelijk dat een kaartje gebruikt is als (een deel van) de corresponderende reis er mee gemaakt is, is wel naar de geest en letter van de wet.quote:Op zondag 26 november 2006 18:54 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bedoel dat dat hij het koopt, zoals Oversight ook gewoon zijn kaartje koopt.
Die niet aantoonbaar/bewijsbaar is. een mooie maas in de wetgeving dus, veroorzaakt door brakke voorwaarden van de NSquote:Op zondag 26 november 2006 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En een kaartje dat gebruikt is geeft geen recht op restitutie. Jullie interpretatie dat een ongestempeld kaartje ongebruikt is zal door iedere rechter van tafel worden geveegd, om de simpele reden dat die interpretatie niet strookt met de geest van de wet. De meest voor de hand liggende interpretatie, namelijk dat een kaartje gebruikt is als (een deel van) de corresponderende reis er mee gemaakt is, is wel naar de geest en letter van de wet.
Conclusie: kaartje kopen, reis maken en daarna je kaartje als zijnde ongebruikt weer inleveren is gewoon een vorm van diefstal door middel van fraude.
Ben je hem al eens verloren?quote:Op zondag 26 november 2006 19:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Als iemand hier een tip heeft om mijn jaartrajectkaart 1e klas twv 4600 euro aan te passen zodat hij ook volgend jaar geldig is, houd ik me aanbevolen!
Hm kan werken, je mag de kaart echter alleen met bepaalde omschreven redenen beeindigen. Dus bijv. bij ziekte, of einde arbeidsovereenkomst. Maar goed, ook dat valt te faken!quote:
Lovin it!quote:Op zondag 26 november 2006 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier trouwens een handige RSS-feed met alle NS-vertragingen, kun je maximaal vertragingsrestitutie aanvragen. Heb je een jaar(traject)kaart, dan kun je dat via een online formulier doen!
Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd op dit type misbruik omdat deze truc veel gebruikt werd met de OV studentenkaart. De kans op controle is niet heel groot maar reken maar dat je goed zuur bent als je gepakt wordt.quote:Op zondag 26 november 2006 19:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ben je hem al eens verloren?
en heb je toen een duplicaat opgevraagd?
en heb je toen na ontvangst van de duplicaat jaartrajectlkaart gemeld dat je geen gebruik meer wilde maken van je jaartrajectkaart?
en heb je die duplicaat jaartrajectkaart toen teruggestuurd, en restitutie gevraagd voor de niet gebruikte maanden?
En intussen vrolijk verder gereisd met de kaart die je terugvond, nadat je had gemeld dat je hem verloren had?
dan kun je dit jaar voor vrij weinig een jaar verder reizen....
Vergeet niet je nieuwe kaart ook even direct te verliezen...
en net die controle,quote:Op zondag 26 november 2006 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd op dit type misbruik omdat deze truc veel gebruikt werd met de OV studentenkaart.
Niet dus, zie boven...quote:De kans op controle is niet heel groot maar reken maar dat je goed zuur bent als je gepakt wordt.
Och, geniaal, als dit het geniaalste is wat OS ooit bedacht heeft hoop ik toch echt dat dat Admin verhaal een lang lopende grap is. Iedereen die niet vies is van een beetje frauderen en weet heeft van deze mogelijkheid tot geldteruggave kan dit verzinnen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:20 schreef Danny het volgende:
Nogmaals; ik zou er geen gebruik van durven maken, maar ik vind 'm geniaal gevonden
als je er weet van hebt hoef je het niet te verzinnen.quote:Op maandag 27 november 2006 21:58 schreef LintuxCx het volgende:
Och, geniaal, als dit het geniaalste is wat OS ooit bedacht heeft hoop ik toch echt dat dat Admin verhaal een lang lopende grap is. Iedereen die niet vies is van een beetje frauderen en weet heeft van deze mogelijkheid tot geldteruggave kan dit verzinnen.
NS miep:quote:Op maandag 27 november 2006 22:25 schreef yvonne het volgende:
Vrouwen en bonnetjes in portemonnees
gevonden!
Ik ga het proberen!
Wil je het cash of op je rekening?quote:Op maandag 27 november 2006 22:26 schreef Danny het volgende:
[..]
NS miep:
'hoi Yvonne, ik herkende je van FOK!. je komt geld claimen?'
Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
das nou oplichting.....quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Labello.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.
onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannenquote:Op maandag 27 november 2006 20:09 schreef Oversight het volgende:
[..]
en net die controle,
(herkenbaar aan de conducteur met heel team NS'ers en spoorwegpolitie, en grote laptop.....) kies je uit om je kaart te zijn "vergeten".
Yeps, fraude. Net als het doen alsof je het kaartje niet gebruikt hebt omdat er toevallig geen stempel op zit. Waar in de voorwaarden staat dit trouwens lettelijk?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:09 schreef Oversight het volgende:
nee, dat is strafbaar...
Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:36 schreef fokME2 het volgende:
Dus Oversight. Ik heb hier 2 onbestempelde retourkaartjes van afgelopen weekend. Kan ik hier iets mee?
WOW een scan apparaat, en ik heb mijn kaart als verloren gemeld, maar ben vergeten het terugvinden ervan weer aan te geven....quote:Op woensdag 29 november 2006 13:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannen
Ja, ze voldoen aan die verreisten.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.
Als de kaartjes:
uit een automaat komen EN,
ze zijn geprint met een specifieke geldigheidsdatum EN,
die datum is reeds vertreken is EN,
het verstrijken van die datum van niet langer geleden dan 364 dagen EN,
er geen stempel van een conducteur op te vinden is,
Yep, dan kun je er iets mee...
quote:Op donderdag 30 november 2006 23:49 schreef fokME2 het volgende:
( Het hele topic staat vol met ôh wat ben je stout geleuter.)
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt. Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:06 schreef Oversight het volgende:
WOW een scan apparaat, en ik heb mijn kaart als verloren gemeld, maar ben vergeten het terugvinden ervan weer aan te geven....
Wedden van niet?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:23 schreef LintuxCx het volgende:
Leshy
Wedden dat Oversight nu je post gaat negeren?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 03:08 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt.
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?quote:Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.
quote:Bovendien is het scan-apparaat slechts zo groot als de standaard palmtops die ze bij zich hebben, dus je zult verdomd goed moeten opletten of de conducteur nog andere mensen met OV-kaart controleert voordat je die van jou tevoorschijn trekt.
Iedere keer dat hij zo'n speciale controle uitvoert, EN hij me tegenkomt voordat ik hem kan passeren....quote:Bovendien gaat het je elke keer 35 euro + ritprijs tegen treintarief kosten,
3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.quote:wat bij een toenemende controle-frequentie een probleem voor je gaat worden.
vast niet....quote:Je vergeet bovendien één klein puntje bij je grote gratis reizen truc.
Klopt helemaal, ze kunnen zelfs zien welke aankoop ik ervoor heb gedaan, omdat ik meestal met mijn pin betaal, en bij iedere betaling de voorlaatste aankoop vrij simpel uit le lezen is....quote:Op het moment dat jij de NS geld op jouw rekening laat storten, hebben ze jouw gegevens en kunnen ze in hun archieven exact nagaan hoe vaak jij treinkaartjes koopt die je niet blijkt te gebruiken om je geld terug te krijgen.
er is ineens een rechter uit de lucht gevallen?quote:Als je dit één of twee keer doet, is er geen probleem - als je dit echter regelmatig doet, ga jij echt niet aan een rechter uitleggen
BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?quote:dat je constant treinkaartjes koopt die je niet gebruikt, en gaat hij echt wel doorhebben dat jij de boel aan het oplichten bent; zeker wanneer je een flinterdunne verdediging probeert op te hangen door te stellen dat volgens jou een treinreis maken niet gelijk staat aan het gebruiken van een vervoersbewijs.
er staat al een dag of twee een NS-gele auto geparkeerd in mijn straat,.... zou het dan toch...?quote:Je plan werkt ongetwijfeld, maar op het moment dat de NS besluit achter je aan te komen, ben je hoe dan ook de lul
Onvermogenden krijgen GRATIS rechtsbijstand...quote:- al is het alleen maar omdat je meer geld kwijt gaat zijn aan een juridisch adviseur dan je je met al die treinreisjes hebt bespaard.
quote:Bovendien geldt dat als je je treinkaartje koopt uit een automaat en elektronisch betaalt - zoals bij moderne automaten geloof ik moet, de NS sowieso al een link heeft tussen uitgiftenummer van het kaartje en het feit dat jij die gekocht hebt, inclusief tijd waarop je hem gekocht hebt, en via de loketstempel de tijd waarop je hem als "niet gebruikt" weer inlevert, wat nog meer kracht geeft aan de visie van de NS dat je fraudeert - wat natuurlijk ook het geval is.
Hoi, ook hier?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:28 schreef Geqxon het volgende:
En wat als er een ooggetuige is die je in een trein zag stappen?
M'n zus wel. Plakband er overheen... dan niet de normale gladde (die weerspiegelt licht), maar de mattere variant. Kon je de inkt zo vanaf vegen na een busreis... daar heeft ze behoorlijk wat geld mee bespaard. Heb het zelf niet gedaan... 't is de moeite niet. Ben maar gewoon gaan fietsen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Je gaf het excuus aan dat je slechts vergeten was het terugvinden van je oude OV-kaart te melden; ik stelde dat dit excuus absoluut niet werkt. Ga je voor de optie waarbij je je kaart vergeten bent, kom je uiteraard 'slechts' met de 35 euro + treinkosten weg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:08 schreef Oversight het volgende:
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?
"bij een toenemende controle-frequentie"quote:3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:quote:BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?
En wat als de NS dat gewoon wel doet? Wat ga jij dan doen?quote:de NS kan mijn verzoek niet weigeren
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:24 schreef Leshy het volgende:
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:
"De reiziger koopt geen vervoersbewijs, de reiziger koopt het recht vervoerd te worden, waar het kaartje slechts een fysiek bewijs van is. Daar het zeer aannemelijk te maken is dat de reiziger meerdere malen van dit recht gebruik heeft gemaakt, geldt het aan hem uitgereikte vervoersbewijs voor deze gelegenheden dan ook als gebruikt, ongeacht of dit bewijs daadwerkelijk afgestempeld is of niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:44 schreef LintuxCx het volgende:
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.
Als je hiermee doelt op geld-terug-bij-vertraging: dat is de enige motivatie die de NS heeft om op tijd te rijden!quote:Op donderdag 1 februari 2007 05:57 schreef ZeroVince het volgende:
Echter.. Formulieren in gaan vullen en opsturen om een paar euro terug te krijgen? Beetje pauper he?
Ik wil graag restitutie, ik heb mijn kaartje niet kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:29 schreef Oksel het volgende:
Maareh, nog 1 ding oversight: Wat is nou jouw oneliner als je met je kaartje bij het loket staat?
heb je je nieuwe idkaart al?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:59 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ik wil graag restitutie, ik heb mijn kaartje niet kunnen gebruiken.
Want 55 euro voor een heel jaar met 40% korting reizen is teveel?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een actiecode voor een Voordeelurenkaart voor me?
Als het goedkoper kan , waarom niet?quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:00 schreef Orealo het volgende:
[..]
Want 55 euro voor een heel jaar met 40% korting reizen is teveel?
quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:00 schreef Orealo het volgende:
[..]
Want 55 euro voor een heel jaar met 40% korting reizen is teveel?
Wat hij zegt. Waarom meer betalen als het met minder kan.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:30 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Als het goedkoper kan , waarom niet?
Kortingsbonnen?quote:Op maandag 26 februari 2007 07:35 schreef Orealo het volgende:
Dan weet ik een hele goedkope manier om voortaan boodschappen te doen.
tof! ik word vaak van drenthe naar Den helder niet afgestempelt en van X naar Emmen ook nietquote:Op donderdag 30 november 2006 18:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.
Als de kaartjes:
uit een automaat komen EN,
ze zijn geprint met een specifieke geldigheidsdatum EN,
die datum is reeds vertreken is EN,
het verstrijken van die datum van niet langer geleden dan 364 dagen EN,
er geen stempel van een conducteur op te vinden is,
Yep, dan kun je er iets mee...
Ik vrees dat hij het echt niet door heeft...quote:Op maandag 2 april 2007 03:13 schreef MOD het volgende:
Eik best een zijktopic.
OS weet verdomde goed waar hij mee bezig is, dat het fraude is en dat ie fout bezig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |