abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2006 @ 19:07:51 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43404589
quote:
GroenLinks wil Verdonk weren in Ravenstein

RAVENSTEIN - GroenLinks gaat actie voeren tegen de komst van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken op 16 december naar Ravenstein bij Kaarslicht.

De bewindsvrouw zou wegens haar asielbeleid niet in zo’n kerstachtig evenement passen. Dat zegt fractievoorzitter Evert van Schoonhoven van GroenLinks in de gemeenteraad van Oss, waar Ravenstein onder valt. De organisatie van het evenement betreurt de houding van de voorman van GroenLinks.

De woordvoerder van minister Verdonk verwacht niet dat mogelijke acties van GroenLinks haar ervan weerhouden om Ravenstein te bezoeken. Burgemeester Klitsie van de gemeente Oss gaat niet in op de discussie: 'Dat is de zaak van de stichting die mevrouw Verdonk heeft uitgenodigd.'
Bron

Dit is toch je reinste discriminatie uit de hoek van GroenLinks? Wat heeft een raadspartij nu te maken met wie een stichting uitnodigd?

Het lijkt wel of GL over al controle over wil hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 9 november 2006 @ 19:09:35 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43404646
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_43404755
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Ach man, lul toch niet zo slap
Er zijn genoeg mensen die achter haar beleid staan en zelfs als je daar niet achterstaat is het weigeren van zo'n bezoek een teken van onverdraagzaamheid. Vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die het erg met haar eens beleid eens zijn, maar die voeren geen oppositie
  donderdag 9 november 2006 @ 19:14:50 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43404828
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Wat een onzin .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 9 november 2006 @ 19:15:33 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43404860
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ach man, lul toch niet zo slap
Sorry? Ik herhaal alleen wat de opinie daar is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 9 november 2006 @ 19:17:12 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43404924
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Oke, daar moet de bevolking dan op reageren en niet een of andere partij die er gelijk weer een politieke lading richting de verkiezingen aangeven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43405000
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry? Ik herhaal alleen wat de opinie daar is.
'de opinie' bestaat niet.
Je kent een paar mensen met een mening.
  donderdag 9 november 2006 @ 19:18:53 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43405008
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Oke, daar moet de bevolking dan op reageren en niet een of andere partij die er gelijk weer een politieke lading richting de verkiezingen aangeven
Um, Groen Links is toch de Volksvertegenwoordiging?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_43405171
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, Groen Links is toch de Volksvertegenwoordiging?
De stichting heeft haar uitgenodigd en daar heeft 'het volk' niets mee te maken, ook de politiek niet in dit geval.
pi_43405265
Die reacties

De algemene opinie is al niet meer geldig. Verdonk -met haar volgers- is nog enger dan we al dachten
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:22 schreef detulp050 het volgende:

[..]

De stichting heeft haar uitgenodigd en daar heeft 'het volk' niets mee te maken, ook de politiek niet in dit geval.
Dan blijven de gasten in grote meerderheid weg, jij je zin
pi_43405486
quote:
De Ravensteinse centruminwoners branden op zaterdag 16 december 2006 duizenden kaarsen achter alle ramen van hun historische woning en in hun woonkamer. Om 18.45 uur luiden de kerkklokken en dooft plotseling alle elektrische en openbare verlichting. Om 19.00 uur start de opening met de kerstboodschap van burgemeester Klitsie. Aansluitend wordt dit keer het kerstevangelie voorgelezen door minister mevrouw R. Verdonk. De opening wordt afgesloten met het winnend kinderkerstgedicht.

Het programma presenteert 20 koren en muzikale ensembles op straat en in kerken. Tegelijk zijn er theateroptredens in de historische stijl van Anton Pieck. Ook zijn er diverse ambachtelijke beroepen te aanschouwen achter de ramen in diverse huizen. Ook drijft er op de stadsgracht een kaarsenmozaiek met 2000 lichtjes.

De met ontelbare kaarsen verlichte pastorietuin, molen en de levende kerststal maken de sfeervolle kerstwandeling compleet. Om 21.15 uur sluit Ravenstein bij Kaarslicht met de samenzang op het Marktplein. Alle gastkoren zingen met de bezoekers vier kerstliederen. Daarna dooft Ravenstein de kaarsen en alle elektrische verlichting gaat weer branden.
www.ravensteinbijkaarslicht.nl

Dus de organiserende stichting nodigt Verdonk uit, GroenLinks vindt het een 'kerstig' evenement en wil daarom een gast weren?

Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43405750
Typisch GroenLinks weer, radicaal zooitje uitschot...
pi_43405798
Ach, wellicht zegt Rita wel af na de verkiezingen. Als ze dit soort bezoekjes niet meer hoeft af te leggen.
pi_43405827
Prachtig, weet die heks ook eens hoe het is om ongewenst te zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_43405844
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:
Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
Net zo gastvrij als Verdonk?
pi_43405919
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]

www.ravensteinbijkaarslicht.nl

Dus de organiserende stichting nodigt Verdonk uit, GroenLinks vindt het een 'kerstig' evenement en wil daarom een gast weren?

Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
Je wou haar een kaarsje laten aansteken? Vooropgesteld dat de stichting het daarmee eens is.
Kom op zeg, Verdonk wil juist de Commissie Gelijke Behandeling opdoeken, dan ook maar eens wat consequenties dragen van beleidskeuzen.
pi_43406008
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
De algemene opinie is dat dit soort acties niet acceptabel zijn.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43406012
Is nog niemand de naam van burgemeester Klitsie opgevallen of ben ik de enige die daar 'n beetje om moest lachen?
pi_43406030
Wie heeft GL benoemt tot de officiele morele politie?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 9 november 2006 @ 19:44:16 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43406038
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:43 schreef Taurus het volgende:
Is nog niemand de naam van burgemeester Klitsie opgevallen of ben ik de enige die daar 'n beetje om moest lachen?
Nu je het zegt .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43406057
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]

www.ravensteinbijkaarslicht.nl

Dus de organiserende stichting nodigt Verdonk uit, GroenLinks vindt het een 'kerstig' evenement en wil daarom een gast weren?

Wat is het bijpassend idee van het kerstachtige gehalte? Gij zult niet vergeven noch gastvrij zijn?
Politiek correct fascisme to the rescue!!

Misschien moet Verdonk het CBG hiervoor inschakelen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43406677
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Groot gelijk.

Oprotten met Rita
  donderdag 9 november 2006 @ 20:04:20 #23
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43406749
Sinds wanneer viert GroenLinks het kerstfeest? Dat zijn toch allemaal verlichte seculieren?!
Pugna Pro Patria
  donderdag 9 november 2006 @ 20:06:17 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43406829
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Wie heeft GL benoemt tot de officiele morele politie?
Dat hebben ze zelf gedaan. Dat ziet links als hun roeping
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:02 schreef yeremy het volgende:
Groot gelijk.

Oprotten met Rita
en heb je nu ook nog een zinnige onderbouwing van dit modder gegooi?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43418089
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Je wou haar een kaarsje laten aansteken? Vooropgesteld dat de stichting het daarmee eens is.
De organiserende stichting heeft Verdonk uitgenodigd. Om het kerstevangelie voor te lezen.
quote:
Kom op zeg, Verdonk wil juist de Commissie Gelijke Behandeling opdoeken, dan ook maar eens wat consequenties dragen van beleidskeuzen.
Leg eens uit hoe het een consequentie is van de beleidskeuzes van minister Verdonk dat een stichting die een stukje laat voorlezen mevrouw Verdonk niet mag uitnodigen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43423517
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 05:45 schreef sigme het volgende:

[..]

De organiserende stichting heeft Verdonk uitgenodigd. Om het kerstevangelie voor te lezen.
[..]

Leg eens uit hoe het een consequentie is van de beleidskeuzes van minister Verdonk dat een stichting die een stukje laat voorlezen mevrouw Verdonk niet mag uitnodigen?
Iemand weigeren omdat hij of zij alleen maar komt profiteren zonder daadwerkelijk iets bij te dragen. Dat is precies hetzelfde wat RV daar in Ravenstein komt doen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:52:28 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43423550
Nodig ik dr wel uit .

Topwijf die Rita .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43423686
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:52 schreef HeatWave het volgende:
Nodig ik dr wel uit .

Topwijf die Rita .
Kan me voorstellen dat je dat vindt, als je asociaal bent en nog nooit buiten onze landsgrenzen bent geweest.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:59:50 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_43423762
O god, de Groene MoraalRidders komen eraan
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_43424008
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Iemand weigeren omdat hij of zij alleen maar komt profiteren zonder daadwerkelijk iets bij te dragen. Dat is precies hetzelfde wat RV daar in Ravenstein komt doen.
Verdonk komt op uitnodiging (en ze komt een stukje voorlezen).

Bovendien vroeg ik naar wat de overeenkomst was, maar waarom het een een consequentie zou zijn van het ander. Oorzaak, gevolg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43424087
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Sinds wanneer viert GroenLinks het kerstfeest? Dat zijn toch allemaal verlichte seculieren?!
Volgens mij was GL de laatste partij die een dominee in de kamer had . En is mede ontstaan vanuit de EVP.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43424148
De lezing wordt gehouden voor inwoners van Ravenstein, die daar niet op zitten te wachten. Dan kun je dus maar beter wel druk zetten. En nu mede bij monde van Groen Links, een democratische vertegenwoordiging.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Verdonk komt op uitnodiging (en ze komt een stukje voorlezen).

Bovendien vroeg ik naar wat de overeenkomst was, maar waarom het een een consequentie zou zijn van het ander. Oorzaak, gevolg.
Dat je geen kerstverhaal kunt lezen voor mensen die dat in meerderheid niet wensen. Waarschijnlijk omdat je diverse mensen (door schuld) hebt laten executeren en door onzorgvuldigheid in de uitvoering tientallen andere mensen hebt gegriefd.
pi_43424234
Verdonk weigert vele mensen toegang tot dit land en nu wordt zijzelf de toegang ergens toe geweigerd en vloeien plots rijkelijk de tranen. Terwijl het feitelijk heel simpel is: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, Rita.
pi_43424361
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:11 schreef okee6 het volgende:
De lezing wordt gehouden voor inwoners van Ravenstein, die daar niet op zitten te wachten. Dan kun je dus maar beter wel druk zetten. En nu mede bij monde van Groen Links, een democratische vertegenwoordiging.
Die burgers worden toch niet gedwongen te luisteren naar het voorlezen van het kerstevangelie ? Mocht dat wel het geval zijn zou ik me dáár tegen verzetten, niet tegen de mevrouw die gevraagd is het voor te lezen.
quote:
[..]

Dat je geen kerstverhaal kunt lezen voor mensen die dat in meerderheid niet wensen. Waarschijnlijk omdat je diverse mensen (door schuld) hebt laten excuteren en door onzorgvuldigheid in de uitvoering tientallen andere mensen hebt gegriefd.
Dat is een moreel oordeel.
Hoezo is het een consequentie van het beleid van de minister dat deze mevrouw niet uitgenodigd mag worden een stukje voor te lezen.

Hoe volgt een ongewenst uitnodigingsbeleid van een particuliele Nederlandse stichting uit het vreemdelingenbeleid van het Nederlandse kabinet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43424420
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:14 schreef knowall het volgende:
Verdonk weigert vele mensen toegang tot dit land en nu wordt zijzelf de toegang ergens toe geweigerd en vloeien plots rijkelijk de tranen. Terwijl het feitelijk heel simpel is: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, Rita.
Haar wordt de toegang niet geweigerd. Geen politieke partij bepaalt welke vrije Nederlander zich mag vertonen in welke gemeente, op welk moment, op wiens uitnodiging.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43424520
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Haar wordt de toegang niet geweigerd. Geen politieke partij bepaalt welke vrije Nederlander zich mag vertonen in welke gemeente, op welk moment, op wiens uitnodiging.
'Geen politieke partij bepaalt welke wereldburger mag verblijven in welk land, op welk moment, op wiens uitnodiging', gaat ook niet op. Rita V. kan niet tegen deze weigering zijn zonder daarmee ook tegen haar eigen beleid te zijn.
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:25:16 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43424584
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:23 schreef knowall het volgende:

[..]
Rita V. kan niet tegen deze weigering zijn zonder daarmee ook tegen haar eigen beleid te zijn.
Dit is toch wel een van de domste opmerkingen van het jaar .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:25:37 #38
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43424593
Is dit [centraal] krom redeneren met knowall?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_43424621
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is toch wel een van de domste opmerkingen van het jaar .
Ik doe m'n best.
pi_43424809
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Die burgers worden toch niet gedwongen te luisteren naar het voorlezen van het kerstevangelie ? Mocht dat wel het geval zijn zou ik me dáár tegen verzetten, niet tegen de mevrouw die gevraagd is het voor te lezen.
Deze haak in de zin liet ik zitten om aan te tonen dat het je niet te doen is om over Verdonk in Ravenstein te discussieren. Ga elders vliegen vangen.
quote:
Dat is een moreel oordeel.
Hoezo is het een consequentie van het beleid van de minister dat deze mevrouw niet uitgenodigd mag worden een stukje voor te lezen.

Hoe volgt een ongewenst uitnodigingsbeleid van een particuliele Nederlandse stichting uit het vreemdelingenbeleid van het Nederlandse kabinet?
Op het moment dat de uitnodiging van de stichting moet worden herzien onder druk van anderen, komt er een moment dat je gelijk behandeld wilt worden. Een eventuele stap naar het CGB is dan in elk geval uitgesloten. Oorzaak - gevolg.

Uitnodigen mag uiteraard. Echter, je kunt geen kerstverhaal lezen als uitzetminister, met bloed aan de handen, dat is niet ethisch.
pi_43424957
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:57 schreef Shivo het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je dat vindt, als je asociaal bent en nog nooit buiten onze landsgrenzen bent geweest.

Rita Verdonk is IMHO een uiterst bekwame minister op een moeilijke post, uiteraard niet zonder fouten..
Ik snap niet waar GL zich mee bemoeit, ze is uitgenodigd door de organisatie..
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:40:27 #42
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43425097
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat hebben ze zelf gedaan. Dat ziet links als hun roeping
[..]

en heb je nu ook nog een zinnige onderbouwing van dit modder gegooi?
Splinter.... balk?

[ontopic]

Stompzinnige actie natuurlijk, van die kerel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:40:52 #43
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43425116
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:32 schreef okee6 het volgende:

[..]

Deze haak in de zin liet ik zitten om aan te tonen dat het je niet te doen is om over Verdonk in Ravenstein te discussieren. Ga elders vliegen vangen.

[..]

Op het moment dat de uitnodiging van de stichting moet worden herzien onder druk van anderen, komt er een moment dat je gelijk behandeld wilt worden. Een eventuele stap naar het CGB is dan in elk geval uitgesloten. Oorzaak - gevolg.

Uitnodigen mag uiteraard. Echter, je kunt geen kerstverhaal lezen als uitzetminister, met bloed aan de handen, dat is niet ethisch.
Zij is geen uitzetminister en ze heeft ook geen bloed aan de handen
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43425231
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:40 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Zij is geen uitzetminister en ze heeft ook geen bloed aan de handen
Je roept wat, maar zonder argumenten. Dan luisteren mensen meestal niet.

Mijn argument: heeft ze altijd adequaat gehandeld? Als je zegt dat mensen die teruggestuurd worden niks overkomt, en ze dan hangen in de wind of liggen met de kogel in het hoofd?
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:45:21 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43425287
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:43 schreef okee6 het volgende:

[..]


Mijn argument: heeft ze altijd adequaat gehandeld? Als je zegt dat mensen die teruggestuurd worden niks overkomt, en ze dan hangen in de wind of liggen met de kogel in het hoofd?
Haar beleid heeft gewoon helemaal niks te maken met heer bewegingsvrijheid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43425290
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Je roept wat, maar zonder argumenten. Dan luisteren mensen meestal niet.

Mijn argument: heeft ze altijd adequaat gehandeld? Als je zegt dat mensen die teruggestuurd worden niks overkomt, en ze dan hangen in de wind of liggen met de kogel in het hoofd?
Je vergeet even dat ze slechts de wet kan hanteren Als je problemen hebt met het beleid, moet je daar wat zinnigs over zeggen, niet de uitvoerder aanvallen

Don't shoot the messenger enzo
pi_43425299
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:32 schreef okee6 het volgende:

[..]

Deze haak in de zin liet ik zitten om aan te tonen dat het je niet te doen is om over Verdonk in Ravenstein te discussieren. Ga elders vliegen vangen.
Het is wezenlijk. Die stichting heeft de vrijheid uit te nodigen wie ze wil, en Verdonk is een vrij burger.
En wie er naar wil luisteren is daar absoluut en geheel vrij in.

Als men zich eraan stoort kan men stemmen met de voeten.
quote:

[..]

Op het moment dat de uitnodiging van de stichting moet worden herzien onder druk van anderen, komt er een moment dat je gelijk behandeld wilt worden. Een eventuele stap naar het CGB is dan in elk geval uitgesloten. Oorzaak - gevolg.
Ach kom.. Dit heeft echt geen lor te maken met gelijkheid als in anti-discriminatie (geslacht, etnisch, religie). Je sleept er zaken met de haren bij.
quote:
Uitnodigen mag uiteraard. Echter, je kunt geen kerstverhaal lezen als uitzetminister, met bloed aan de handen, dat is niet ethisch.
Kerstboodschap? Vijanden, vergeven, vrede op aard enzo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43425511
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:45 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Je vergeet even dat ze slechts de wet kan hanteren Als je problemen hebt met het beleid, moet je daar wat zinnigs over zeggen, niet de uitvoerder aanvallen

Don't shoot the messenger enzo
Er zijn dingen in het leven die onverenigbaar zijn. Dit is er zo één. Het is onzin om Verdonk te bashen, maar op grond van haar functioneren kun je toch moeilijk volhouden dat er geen enkele reden is voor de inwoner van Ravenstein om Verdonk een kerstverhaal te horen lezen. Aan Verdonk kleeft de titel van uitzetminister nu eenmaal meer dan die van minister van integratie.

Hoe vaak leest deze minister van integratie eigenlijk een verzoenend koranverhaal in het land?
pi_43425679
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

Er zijn dingen in het leven die onverenigbaar zijn. Dit is er zo één. Het is onzin om Verdonk te bashen, maar op grond van haar functioneren kun je toch moeilijk volhouden dat er geen enkele reden is voor de inwoner van Ravenstein om Verdonk een kerstverhaal te horen lezen. Aan Verdonk kleeft de titel van uitzetminister nu eenmaal meer dan die van minister van integratie.

Hoe vaak leest deze minister van integratie eigenlijk een verzoenend koranverhaal in het land?
Ik ben blij dat je het onzin vind om haar erop aan te vallen. Daarnaast denk ik dat juist deze minister er goed aan doet hieraan mee te werken
pi_43425873
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:57 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het onzin vind om haar erop aan te vallen. Daarnaast denk ik dat juist deze minister er goed aan doet hieraan mee te werken
PvdA-burgemeester Klitsie zal ook vast vanuit dat principe redeneren, maar goed dat doet niet af aan de impact. Verdonk is als minister van integratie ietwat ongeloofwaardig. Haar positie is zwak geworden als gevolg van de slachtoffers die ze op haar andere beleidsterrein -Vreemdelingenzaken- heeft gemaakt. Haar nu het kerstverhaal laten lezen is dus minder effectief dan zou hebben gekund.
pi_43425975
Grappig dat de mensen hier zo goed weten te verwoorden wat de inwoners van Ravenstein denken en vinden. Ook grappig dat het dezelfde mensen zijn die menen het recht te hebben om Verdonk te mogen veroordelen, toegang te weigeren, als uitzetminister te mogen typeren, te gaan zeiken over de koran, etc.
Zouden die mensen eens willen aantonen dat ze echt voor de inwoners van Ravenstein praten?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43426022
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:03 schreef okee6 het volgende:

[..]

PvdA-burgemeester Klitsie zal ook vast vanuit dat principe redeneren, maar goed dat doet niet af aan de impact. Verdonk is als minister van integratie ietwat ongeloofwaardig. Haar positie is zwak geworden als gevolg van de slachtoffers die ze op haar andere beleidsterrein -Vreemdelingenzaken- heeft gemaakt. Haar nu het kerstverhaal laten lezen is dus minder effectief dan zou hebben gekund.
Want? Blijkbaar denken mensen daar anders over want die hebben haar uitgenodigd.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43426059
Als groenlinks slim is geven ze gewoon aan dat wat hen betreft ze gewoon mag komen, maar dat alle groenlinksers weigeren haar de hand te schudden als ze dat evenement bezoekt
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43426064
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Want? Blijkbaar denken mensen daar anders over want die hebben haar uitgenodigd.
precies
pi_43426087
Hey, das hier vlakbij.. ik woon in Oss
pi_43426156
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:03 schreef okee6 het volgende:

[..]

PvdA-burgemeester Klitsie zal ook vast vanuit dat principe redeneren, maar goed dat doet niet af aan de impact. Verdonk is als minister van integratie ietwat ongeloofwaardig. Haar positie is zwak geworden als gevolg van de slachtoffers die ze op haar andere beleidsterrein -Vreemdelingenzaken- heeft gemaakt. Haar nu het kerstverhaal laten lezen is dus minder effectief dan zou hebben gekund.
Het laten voorlezen van de kerstboodschap door een zo controversieel figuur is bij uitstek passend bij de kerstboodschap dunkt me.

Veel meer kracht kan je de boodschap van vergeven van vijanden niet bijzetten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43426371
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Want? Blijkbaar denken mensen daar anders over want die hebben haar uitgenodigd.
Nou dat zal via de warme lijntjes zijn verlopen, Verdonk heeft nou niet bepaald een lege agenda. Waarschijnlijk had ze nog geen andere kerstverhalen te lezen en was dit een goede optie voor haar.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Het laten voorlezen van de kerstboodschap door een zo controversieel figuur is bij uitstek passend bij de kerstboodschap dunkt me.

Veel meer kracht kan je de boodschap van vergeven van vijanden niet bijzetten.
Toch is het pijnlijk, en dan vooral voor de slachtoffers.
pi_43426655
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:18 schreef okee6 het volgende:

Toch is het pijnlijk, en dan vooral voor de slachtoffers.
Des te groter de waarde van vergeving.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43426859
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:18 schreef okee6 het volgende:
Nou dat zal via de warme lijntjes zijn verlopen, Verdonk heeft nou niet bepaald een lege agenda. Waarschijnlijk had ze nog geen andere kerstverhalen te lezen en was dit een goede optie voor haar.
Ze heeft zichzelf laten uitnodigen? En vertel eens hoe jij zo goed weet wat de inwoners van Ravenstein willen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43426973
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Des te groter de waarde van vergeving.
Het kerstverhaal is geen smeekbede, lees het eens zou ik zeggen
pi_43426996
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
De mensen die dat zeggen weten idd zelf ook erg goed wat de kerstgedachte is.

De TT en ook de OP laten wel mooi zien wat voor dictatuur GL graag heeft.

Vraag me af als de rollen omgekeerd zouden zijn .......wat er dan gezegd zou worden hier.
Call me black
pi_43427047
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:33 schreef wonko het volgende:

[..]

Ze heeft zichzelf laten uitnodigen? En vertel eens hoe jij zo goed weet wat de inwoners van Ravenstein willen.
Dit spreekt toch wel aan.
pi_43427144
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:38 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

De mensen die dat zeggen weten idd zelf ook erg goed wat de kerstgedachte is.

De TT en ook de OP laten wel mooi zien wat voor dictatuur GL graag heeft.

Vraag me af als de rollen omgekeerd zouden zijn .......wat er dan gezegd zou worden hier.
Ik zeg niet dat Verdonk moet worden uitgesloten van een dergelijk evenement. Het is wel zeer merkwaardig dat iemand die doodvonnissen tekende, en zich daarvan distantieert -dat is wat ergerlijk is, het kerstverhaal voorleest. Ze is daarmee leidend voorwerp.
pi_43427170
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het kerstverhaal is geen smeekbede, lees het eens zou ik zeggen
Het ging toch om de 'kerstachtigheid' van het evenement? Dan denk ik niet aan de inhoud van het kerstverhaal, maar aan de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht. Je weet wel: oorlogen die even stilliggen enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43427217
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.
pi_43427389
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:45 schreef okee6 het volgende:
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.
Nogmaals: niemand is op enigerlei wijze verplicht die lezing bij te wonen. Je wordt geacht daarvoor je lol te komen. Wat de gemiddelde dominee ten gehore brengt aan de menigte is ook enorm grievend voor velen. Als de gemeente deze lezing van deze mevrouw niet wenst aan te horen.. gaan ze toch niet luisteren? De organisatie die een voorlezer vraagt wil wel graag deze mevrouw horen. Lijkt me een win-win situatie.

Wie een andere lezing van de kerstboodschap wil (op 16 december notabene!) kan de daarvoor gewenste aanwezigen noden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43427428
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:42 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Verdonk moet worden uitgesloten van een dergelijk evenement. Het is wel zeer merkwaardig dat iemand die doodvonnissen tekende, en zich daarvan distantieert -dat is wat ergerlijk is, het kerstverhaal voorleest. Ze is daarmee leidend voorwerp.
Doodvonissen...in Nederland?

Je bedoelt uitzettingen.

De enige die een doodvonnis voltrok was de smeerpijp die de schipholbrand aanstak.
Maar over deze arme jongen horen we niets ....oh ja vrijspraak voor doodlag
Call me black
pi_43427497
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:53 schreef Jack_Pershing het volgende:

De enige die een doodvonnis voltrok was de smeerpijp die de schipholbrand aanstak.
Door wie was het vonnis geveld wat hij voltrok?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43427548
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Nogmaals: niemand is op enigerlei wijze verplicht die lezing bij te wonen. Je wordt geacht daarvoor je lol te komen. Wat de gemiddelde dominee ten gehore brengt aan de menigte is ook enorm grievend voor velen. Als de gemeente deze lezing van deze mevrouw niet wenst aan te horen.. gaan ze toch niet luisteren? De organisatie die een voorlezer vraagt wil wel graag deze mevrouw horen. Lijkt me een win-win situatie.

Wie een andere lezing van de kerstboodschap wil (op 16 december notabene!) kan de daarvoor gewenste aanwezigen noden.
Mag ik je iets toevertrouwen? Een dominee maakt geen deel uit van het kabinet, heeft geen politieke rol en heeft al helemaal geen bloed aan de handen. Uiteraard mag de organisatie wel doen wat het wil, maar tegengeluid mag ook.
pi_43427552
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:45 schreef okee6 het volgende:
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.

Kerstmis, de geboorte van Christus, Zoon van God, ter aarde gekomen om voor onze zonden te sterven.
Die uitspraken deed als:
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
Als men u op de linker slaat keer hem dan oook de rechter toe
Vergeef ons onze schuld, gelijk wij anderen.....

En jij durft te beweren dat die achtergrond een reden is om Rita daar weg te houden.
Call me black
pi_43427685
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:53 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Doodvonissen...in Nederland?

Je bedoelt uitzettingen.

De enige die een doodvonnis voltrok was de smeerpijp die de schipholbrand aanstak.
Maar over deze arme jongen horen we niets ....oh ja vrijspraak voor doodlag
Aan de Schipholbrand had Rita geen schuld, daar was immers adequaat gehandeld Ik had het over de uitwijzingen van enkele Iraniërs en het verstrekken van informatie over vluchtelingen aan het buitenland, waardoor hun terugkeer fataal werd.
pi_43427742
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:58 schreef okee6 het volgende:

[..]

Mag ik je iets toevertrouwen? Een dominee maakt geen deel uit van het kabinet, heeft geen politieke rol en heeft al helemaal geen bloed aan de handen.
En dat is allemeel volstrekt irrelevant (overigens: dat van dat geen bloed aan de handen hangt ook maar van je lezing af).
quote:
Uiteraard mag de organisatie wel doen wat het wil, maar tegengeluid mag ook.
'tuurlijk. Het is alleen een ontolerant, haatzaaiend, verdeling zaaiend rotgeluid. En dat uit naam van de 'kerstachtigheid'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43427821
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:39 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dit spreekt toch wel aan.
Iemand die wat mensen kent. Ik ken ook wat mensen en die hebben er op zeker geen bezwaar tegen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43427832
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef okee6 het volgende:

[..]

Aan de Schipholbrand had Rita geen schuld, daar was immers adequaat gehandeld Ik had het over de uitwijzingen van enkele Iraniërs en het verstrekken van informatie over vluchtelingen aan het buitenland, waardoor hun terugkeer fataal werd.
Dat bedoelde ik ook, dat is nog steeds geen doodvonnis
Dat was een uitzetting,
Jammer waar gehakt wordt vallen spaandders
Call me black
pi_43427918
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:45 schreef okee6 het volgende:
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.
Ik vind heel het kerstfeest zoals men het nu 'viert' grievend. Geef mij de oude heidense betekenis maar. En ik denk dat er nog wel wat sommigen zijn die zo denken. Ga ik lopen schreeuwen dat kerstmis verboden moet worden?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43428007
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:04 schreef sigme het volgende:

[..]

En dat is allemeel volstrekt irrelevant (overigens: dat van dat geen bloed aan de handen hangt ook maar van je lezing af).
Enkel in uitzonderlijke gevallen! Het kerstverhaal heeft een duidelijke boodschap, dat laat zich moeilijk lezen door iemand die dat niet krachtig kan vertolken. De persoon van Verdonk is niet bij machte om een vreedzame boodschap uit te dragen. In de huidige beeldcultuur, waar we alles van overal in de wereld mee krijgen, is dat al gauw erg moeilijk voor mensen in hoge functie, maar wat betreft Verdonk al helemaal. Ze is ongeloofwaardig.
quote:
'tuurlijk. Het is alleen een ontolerant, haatzaaiend, verdeling zaaiend rotgeluid. En dat uit naam van de 'kerstachtigheid'.
Jij doet alsof er geen grond voor is. Anderen menen van wel.
pi_43428139
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:07 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook, dat is nog steeds geen doodvonnis
Dat was een uitzetting,
Jammer waar gehakt wordt vallen spaandders
Zoals ik al zei; dat je fouten maakt in de procedure ala, maar ze geeft vervolgens niet toe dat door die fouten mensenlevens beëindigd zijn. Ze draait om de waarheid heen. En juist zij moet nu verzoenen?
pi_43428242
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:12 schreef okee6 het volgende:

[..]

Enkel in uitzonderlijke gevallen! Het kerstverhaal heeft een duidelijke boodschap, dat laat zich moeilijk lezen door iemand die dat niet krachtig kan vertolken. De persoon van Verdonk is niet bij machte om een vreedzame boodschap uit te dragen. In de huidige beeldcultuur, waar we alles van overal in de wereld mee krijgen, is dat al gauw erg moeilijk voor mensen in hoge functie, maar wat betreft Verdonk al helemaal. Ze is ongeloofwaardig.
Nou en? Dat is geen reden mensen die daar anders over denken te kapittelen.
quote:
[..]

Jij doet alsof er geen grond voor is. Anderen menen van wel.
Dan nodigen die anderen haar toch niet uit?

Als het gaat over de ridiculiteit van het feit dat de gemeente (overheid) een dergelijk evenement met evangelische lezing organiseert, ok, daar kan ik inkomen. Maar dan moet je je daartegen richten. Ik vind het vrij idioot eigenlijk, een burgemeester met een kerstverhaal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43428297
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:16 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; dat je fouten maakt in de procedure ala, maar ze geeft vervolgens niet toe dat door die fouten mensenlevens beëindigd zijn. Ze draait om de waarheid heen. En juist zij moet nu verzoenen?
Juist zij ja...zij weet uit eerste hand hoe het is om zulke fouten te maken. Daar kan geen politiek correcte salonfascist tegen op.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43428313
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:12 schreef okee6 het volgende:

Jij doet alsof er geen grond voor is. Anderen menen van wel.
Weer anderen menen anders.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43428374
Ravenstein bij nacht heeft een gemeentelijke uitstraling. Het is dus voor de gemeenschap, dan kun je niet over anderen spreken in "Dan nodigen die anderen haar toch niet uit?" Men zit er niet op te wachten, al dan niet in meerderheid.
pi_43428421
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:04 schreef sigme het volgende:
'tuurlijk. Het is alleen een ontolerant, haatzaaiend, verdeling zaaiend rotgeluid. En dat uit naam van de 'kerstachtigheid'.
Dat is 100% van wat RV doet ook. Dus so what?
Jesus saves but death prevails.
pi_43428475
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:20 schreef wonko het volgende:

[..]

Weer anderen menen anders.
Ik voel met je mee hoor, nu met zo'n populaire Christelijke premier en een ambitieuze Wilders, die het kerstverhaal in de grondwet wil verankeren voor de komende eeuw.
pi_43428659
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:25 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik voel met je mee hoor, nu met zo'n populaire Christelijke premier en een ambitieuze Wilders, die het kerstverhaal in de grondwet wil verankeren voor de komende eeuw.
Ach...dat kerstverhaal ben ik mee opgevoed...ik maak me daar niet druk over...is altijd nog beter dan de haat van de islam of de internationale zingen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43428673
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:22 schreef okee6 het volgende:
Ravenstein bij nacht heeft een gemeentelijke uitstraling. Het is dus voor de gemeenschap, dan kun je niet over anderen spreken in "Dan nodigen die anderen haar toch niet uit?" Men zit er niet op te wachten, al dan niet in meerderheid.
Er is altijd wel iemand die ergens niet op zit te wachten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43428696
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:22 schreef okee6 het volgende:
Ravenstein bij nacht heeft een gemeentelijke uitstraling. Het is dus voor de gemeenschap, dan kun je niet over anderen spreken in "Dan nodigen die anderen haar toch niet uit?" Men zit er niet op te wachten, al dan niet in meerderheid.
Luister, ik zit überhaupt niet te wachten op dat godvergeten klote kerstverhaal. Ik vind het nogal aanmatigend om dat op openbaar terrein te vieren in aanwezigheid van de burgemeester. Maar als ze het dan toch doen - laten ze dan in godsnaam zoveel mogelijk discutabele figuren erbij betrekken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43432207
Schandalige actie van GroenLinks. Willen ze soms van de democratie af? Zo van wij bepalen wel wie er wel of niet welkom zijn. De argumentatie vind ik zowaar een gotspe en bovendien niet consequent: immers geen Kerst en dan wel welkom? En bovendien heb ik GL er nog nooit op kunnen betrappen om met een "Bijbels" argument Verdonk de maat te nemen.

Je hoeft als GL het natuurlijk niet eens te zijn met het beleid van Verdonk. Dat rechtvaardigt echter niet om een ondemocratisch standpunt in te nemen en een persoon te weigeren. Het bovendien zwaar hypocriet van een partij die haar mond vol heeft van "discrimenatie" (maar nu ff niet )

GL:

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 10-11-2006 17:44:06 ]
pi_43432858
Groen Links is voor vrije meningsuiting, zolang het maar in hun krakers en milieuactivisten straatje past.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 3 december 2006 @ 21:50:31 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44115680
quote:
Ravenstein bij Kaarslicht geboycot

RAVENSTEIN - GroenLinks en de SP in de gemeenteraad van Oss boycotten het officiële deel van Ravenstein bij Kaarslicht.

Ze protesteren hiermee tegen de komst van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken, op 16 december, naar het feest. De politieke partijen vinden dat de bewindsvrouw vanwege haar asielbeleid niet past in zo'n kerstachtig evenement.

GroenLinks had ook andere acties aangekondigd, maar die zijn van de baan, omdat de partij Ravenstein bij Kaarslicht geen extra politieke lading wil geven.
Bron

Nee, ze willen het geen politieke lading geven maar gaan het wel boycotten vanwegge de het feit dat ze het niet eens zijn met de politiek die Verdonk voert

Is weer heerlijk krom geredeneerd van de SP en GL
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 december 2006 @ 22:03:31 #90
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_44116211
Je leest over het woordje extra.

Begrijp niet wat je er erg aan vindt, is toch hun goed recht er niet heen te gaan.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 3 december 2006 @ 22:06:50 #91
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44116346
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:03 schreef Sheepcidus het volgende:
Begrijp niet wat je er erg aan vindt, is toch hun goed recht er niet heen te gaan.
Vind het een beetje laag dat lokale afdelingen van een politieke partij zich zo opstellen tegen een demisonair minister.

Zeker als je kijkt dat het hele evenement met de kest gedachte is opgezet en kerst gaat er toch juist om om mensen dingen te vergeven enzo.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 december 2006 @ 22:15:23 #92
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_44116665
Vindt het meer "recht-door-zee" waarom moet je speciaal voor deze tijd van het jaar je politiek verstoppen. Ik ben zelf katholiek en ga ook elke week naar de kerk, mijn gedachtegang verandert ook niet opeens tijdens de kerst.

Denk zelf ook niet dat Verdonk een generaal pardon tijdens de kerst zal door zetten.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_44116740
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:


Het lijkt wel of GL over al controle over wil hebben.
En dat wil Verdonk natuurlijk niet. Vooral niet over de VVD.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 december 2006 @ 00:43:01 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44121397
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Lilian is het met je eens http://lilianmarijnissen.(...)/rita-in-ravenstein/
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44121470
Kom we gaan mensen die uitgenodigd zijn op een kerstfeest ze verbieden te komen! Het socialisme zoals we het kennen. Hartstikke sociaal voor iedereen die het met ze eens zijn. Net als, sorry voor de vergelijking, bij het communisme in Rusland waar demonstraties toegestaan waren zolang de demonstratie maar niet tegen de wil van de communistische partij was.

Daarom staat het socialisme ook haaks op het liberalisme.
pi_44122017
Wie nodigt nu ook Rita Verdonk (of all people) uit om het kerstevangelie voor te komen lezen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 4 december 2006 @ 07:19:31 #97
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_44123309
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Onzin, veel Ravensteiners hebben er helemaal geen probleem mee dat Rita Verdonk komt. Dit is enkel en alleen een actie van Groen Links om de boel op te jutten. Erg jammer dat een leuk als dit evenement moet worden verpest door dit soort stompzinnige acties.
schorriemorie
  maandag 4 december 2006 @ 07:56:39 #98
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44123486
Rita komt toch, en Groen Links maakt zich belachelijk door zich af te schilderen als een intolerante partij.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_44124208
GroenLinks
  maandag 4 december 2006 @ 11:43:18 #100
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44126792
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dit is toch je reinste discriminatie uit de hoek van GroenLinks? Wat heeft een raadspartij nu te maken met wie een stichting uitnodigd?

Het lijkt wel of GL over al controle over wil hebben.
Niet netjes, op z'n zachtst gezegd. Kinderachtig ook.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_44141190
Hopelijk laat Verdonk het kerstevangelie goed tot zich doordringen

Meer gemeentes zouden dit voorbeeld moeten volgen. Laat Rita overal het kerstevangelie voorlezen, wellicht ziet ze dan het licht en heeft ze wat te doen met de kerstdagen.
  maandag 4 december 2006 @ 19:19:23 #102
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44141605
IJzeren Rita trekt zich niets aan van dat linkse krakerstuig.
pi_44141781
Ach, met een beetje geluk is Rita tegen die tijd geen minister meer.
  maandag 4 december 2006 @ 19:28:14 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44141912
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
IJzeren Rita trekt zich niets aan van dat linkse krakerstuig die gekozen volksvertegenwoordigers.
  maandag 4 december 2006 @ 23:04:26 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44149268
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:15 schreef Sheepcidus het volgende:
Denk zelf ook niet dat Verdonk een generaal pardon tijdens de kerst zal door zetten.
Verdonk voert ook alleen een wet uit die door Cohen (PvdA) opgesteld is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44149560
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verdonk voert ook alleen een wet uit die door Cohen (PvdA) opgesteld is
Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
  maandag 4 december 2006 @ 23:20:06 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44149791
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
hoe had Cohen hem dan bedoeld? Deze vraag heb ik aan een andere user ook al in een ander topic gesteld maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Ben wel benieuwd naar artikelen / links over hoe cohen hem dan bedoeld had.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44149926
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Dat jij alleen omgaat met mensen uit de linkse kerk (moet haast wel anders had je niet zo'n tunnelvisie) wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Heel veel Nederlanders hebben veel sympathie met Verdonk en het kabinetsbeleid dat ze uitvoert.

Blijjkt ook wel uit de Verkiezingsuitslag 70 zetels voor (centrum)links 74 zetels voor (centrum)rechts en 6 zetels voor de links/meer centrum rechtse Christen Unie.
pi_44149967
Hij heeft het herhaaldelijk uitgelegd in diverse media.

Je kunt het waarschijnlijk terugvinden in elk recent interview. Succes.
pi_44150098
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

hoe had Cohen hem dan bedoeld? Deze vraag heb ik aan een andere user ook al in een ander topic gesteld maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Ben wel benieuwd naar artikelen / links over hoe cohen hem dan bedoeld had.
Ik denk gezien de vele rechtelijke uitspraken in het voordeel van het Kabinet, dat Verdonk de "Cohen wet" heel goed uitvoert. Dat had Cohen zelf echt niet beter gedaan, tenzij het meer in de PvdA lijn past om wetten te maken en vervolgens overtredingen te gedogen.
pi_44155830
Als ze voor het zingen de kerk maar uitgaat.
pi_44161982
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
Mensen met een instelling zoals in Ravenstein, die horen eigenlijk niet in Nederland.

als GL echt zo consequent is, dan laten ze al die VOC-grachtenpanden saneren waar ze in wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 05-12-2006 15:36:58 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44167871
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:43 schreef SCH het volgende:
Als ze voor het zingen de kerk maar uitgaat.
De linkse kerk?
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:27:56 #114
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44167889
Lekker tolerant is de SP en GroenLinks daar. Als je tijdens een evenement als deze, de strijdbijl niet kunt begraven, dan ben je helemaal op de verkeerde weg.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44277842
quote:
Ravensteinse kerstcrisis rond ’herbergier’ Verdonk
Hilversum (Trouw/Van onze redactie) 9 december 2006 - In het Brabantse Ravenstein is een rel ontstaan rond een kerstviering. Kerken en politieke partijen zijn boos omdat minister Verdonk is uitgenodigd om volgende week het kerstverhaal voor te lezen, zo meldt dagblad Trouw vandaag.

Verdonk leest kerstverhaal
Tijdens ’Ravenstein bij kaarslicht’ verlichten de inwoners van het vestingplaatsje hun huizen met duizenden kaarsen. De burgemeester houdt een kersttoespraak en een bekende Nederlander leest het kerstverhaal voor. Dit jaar nodigde de organisatie minister Rita Verdonk uit.

Weigerachtige herbergier
Die keuze valt slecht bij kerken en politieke partijen vanwege het omstreden asielbeleid van de minister. “De enige rol in het kerstverhaal die bij haar past, is die van herbergier”, vindt Caroline Visser van het interkerkelijke platform dat zich inzet voor vluchtelingen. “De herbergier stuurt Jozef en de zwangere Maria de straat op. Minister Verdonk doet precies hetzelfde met asielzoekers uit het asielzoekerscentrum in buurgemeente Grave.”

Warmte en gastvrijheid
Ook de fracties van de SP en Groenlinks van de gemeente Oss, waar Ravenstein bij hoort, zijn tegen de komst van de minister. Ze vinden Verdonk niet de juiste persoon om de kerstwaarden ’warmte en gastvrijheid’ uit te dragen. De fracties boycotten daarom het officiële gedeelte van de feestavond.

'Onvoorziene kritiek'
De stichting ’Ravenstein bij Kaarslicht’ had de kritiek op de keuze voor Verdonk niet zien aankomen, zegt voorzitter Marco van Heck. "We wilden gewoon een prominent persoon het kerstverhaal laten voorlezen. Vorig jaar was minister Peijs eregast. Het leek ons leuk om nog een keer een minister te vragen.”

Marijnissen
Volgende week overlegt de organisatie van ’Ravenstein bij kaarslicht’ over de crisis die is ontstaan. Of de organisatie overweegt om toch iemand anders uit te nodigen voor het kerstverhaal, wil Van Heck tegenover Trouw niet zeggen. Caroline Visser heeft al een alternatief: “Jan Marijnissen van de SP zou het wat ons betreft wel kunnen doen. Hij komt nog uit de buurt ook.”
bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44278408
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef detulp050 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die achter haar beleid staan en zelfs als je daar niet achterstaat is het weigeren van zo'n bezoek een teken van onverdraagzaamheid. Vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die het erg met haar eens beleid eens zijn, maar die voeren geen oppositie
Het probleem met de Verdonk-aanbidders dat ze totaal kritiekloos achter Rita aanhollen en ook alle miskleunen voor zoete koek slikken. Iedere kritiek is verboden, Rita kan net als de paus gewoon geen fouten maken. Het sprookje van de keizer zonder kleren anno 2006.

De realiteit is echter dat Verdonk weinig gebakken heeft van het integratie deel van haar portefeuille en dat haar asielbeleid naar willekeur riekte. Tot slot verloor ze bij de zaken rond Taida Pasic en Hirsi Ali ieder gevoel voor verhoudingen en redelijkheid, waarmee ze uiteindelijk het kabinet opblies.
pi_44282474
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

bron
Ik lees allemaal boosheid uit de bekende knuffelhoek. Geen bewoners verenigingen of vertegenwoordigers van de plaatselijke kerken. Het lijkt mij dat de organisatie lekker de poot stijf moet houden in naam van de kerstgedachte.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44282517
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
Hoe was die wet dan bedoeld? Om nooit uigevoerd te worden?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:39:38 #119
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44282692
Mag Marijke Vos wel komen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_44282760
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:31 schreef wonko het volgende:
Hoe was die wet dan bedoeld? Om nooit uigevoerd te worden?
De wet biedt de minister in veel gevallen de keuze om op basis van redelijkheid en afhankelijk van de persoon deze of gene beslissing te nemen. De wet is met opzet zo ontworpen omdat niet alle zaken zwart-wit zijn.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_44283143
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:28 schreef more het volgende:
Ik denk gezien de vele rechtelijke uitspraken in het voordeel van het Kabinet, dat Verdonk de "Cohen wet" heel goed uitvoert. Dat had Cohen zelf echt niet beter gedaan, tenzij het meer in de PvdA lijn past om wetten te maken en vervolgens overtredingen te gedogen.
Zucht. Nogmaals de wet biedt in veel gevallen de minister een keuze in haar beslissingen om afhankelijk van de persoon en de situatie tot een redelijke beslissing te komen. Verdonk heeft dat echter vertaald in " hoe kan ik met de wet in de hand zoveel mogelijk mensen het land uit werken" en dat was niet de bedoeling.

Als Cohen de wet had uitgevoerd zou dat in 95% van de gevallen waarschijnlijk weinig hebben uitgemaakt. Het probleem zit in die laatste 5%. Die hebben de sfeer rond haar beleid totaal verziekt en een beeld van onredelijkheid gecreerd.

Overigens moeten de winkeliers in Ravenstein zelf weten wie ze uitnodigen, maar de keuze voor Verdonk is gezien haar track-record wel zeer smakeloos.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_44283198
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:27 schreef mr.vulcano het volgende:
Lekker tolerant is de SP en GroenLinks daar. Als je tijdens een evenement als deze, de strijdbijl niet kunt begraven, dan ben je helemaal op de verkeerde weg.
Hoe tolerant is Mw Verdonk zelf?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:10:49 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44283712
Ja, stel je voor dat je nu Verdonk toelaat, dan moet je straks 50.000 asielzoekers toelaten!
Nu weet iedereen tenminste dat je niet zomaar welkom bent in Oss. Duidelijk en recht door zee imo.
[ / sarcasme ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44283903
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:56 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Hoe tolerant is Mw Verdonk zelf?
Ik hoor haar geen lelijke dingen over Groen Links schreeuwen of eisen dat de SP ergens niet mag komen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44284716
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:16 schreef wonko het volgende:
Ik hoor haar geen lelijke dingen over Groen Links schreeuwen of eisen dat de SP ergens niet mag komen.
Nou, als het gaat over lelijke dingen schreeuwen: Verdonk beschuldigde Hirsi Ali in mei van fraude en moest dat een paar dagen later alsnog snel inslikken. En Taida Pasic werd door Verdonk via de Telegraaf maandenlang voor crimineel uitgemaakt, tot de IND half juli bekend maakte dat Taida als studente niet geweerd kon worden omdat ze geen strafbare feiten had begaan.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_44291444
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:38 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nou, als het gaat over lelijke dingen schreeuwen: Verdonk beschuldigde Hirsi Ali in mei van fraude en moest dat een paar dagen later alsnog snel inslikken. En Taida Pasic werd door Verdonk via de Telegraaf maandenlang voor crimineel uitgemaakt, tot de IND half juli bekend maakte dat Taida als studente niet geweerd kon worden omdat ze geen strafbare feiten had begaan.
Dat van Hirsi ok...maar dat verhaal van Pasic pas je aardig aan naar behoefte.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 10 december 2006 @ 00:48:15 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44291746
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, stel je voor dat je nu Verdonk toelaat, dan moet je straks 50.000 asielzoekers toelaten!
Nu weet iedereen tenminste dat je niet zomaar welkom bent in Oss. Duidelijk en recht door zee imo.
[ / sarcasme ]
Misschien zouden ze alle die asielzoekers van het Generaal Pardon in Oss moeten huisvesten. Kijken of die wel allemaal welkom zijn.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44293099
Naief van die mensen dat ze dit niet hadden zien aankomen
  zondag 10 december 2006 @ 02:05:42 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44293163
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:12 schreef k_man het volgende:
Een wet die ruimte laat voor interpretatie en die door Verdonk heel anders gebruikt wordt dan Cohen bedoeld had.
Dan is Cohen behoorlijk dom.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44322896
quote:
Op zondag 10 december 2006 02:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan is Cohen behoorlijk dom.
en vind jij nawijn ook zo dom?

zelfs Nawijn vond dat je de nijpende gevallen binnen hooguit twee jaar een verblijf moest aanbieden of in ieder geval zekerheid ... daarvoor schiep hij de 14-1-regeling voor de nijpende gevallen ...

Verdonk mag nu uitleggen waarom ze 4 jaar later nog steeds tegen de 9600 personen onzekerheid hebben of ze nu wel of niet aanspraak hebben op een verblijfstatus via de 14-1 regeling....die juist als 'alternatief' voor een eventueel pardon was bedoeld (waarvan de grondlegger van Nawijn's partij juist voorstander was, in combinatie met een keihard toelatingsbeleid voor 'nieuwe gevallen').
dat er nu gesproken wordt over een algemeen pardon is ook te wijten aan het faliekant falen van de uitvoering van die 14-1 regeling... iets waarvoor verdonk zich verantwoordelijk zou moeten voelen.

Zelfs Nawijn, die niet bekend staat als een voorstander van een te makkelijk toelatingsbeleid heeft dit al onmenselijk genoemd en vond dat Verdonk gewoon wat makkelijker kon zijn, omdat die gevallen veelal ook in hun nijpende situatie gekomen zijn door het falen en de grove werkachterstand (of zelfs het welbewust doorschuiven van dossiers) bij de IND (en ja, Nawijn kan dat weten, die weet donders goed hoe de IND functioneert)
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_44331686
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Wie heeft GL benoemt tot de officiele morele politie?
Partijen als GL en de SP hebben zich altijd al moreel superieur gevoeld.
pi_44333868
Ach ja, liever iemand van onbesproken gedrag dan iemand van een Terroristische club als GroenLinks.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44353013
[quote]Op zaterdag 9 december 2006 19:39 schreef Kaalhei het volgende:
Mag Marijke Vos wel komen?


nee die is verhindert ze moet de gifboot affaire nog wegpoetsen
rosmalen
pi_44353093
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, stel je voor dat je nu Verdonk toelaat, dan moet je straks 50.000 asielzoekers toelaten!
Nu weet iedereen tenminste dat je niet zomaar welkom bent in Oss. Duidelijk en recht door zee imo.
[ / sarcasme ]
maakt niet uit zelfs in Oss waar de SP al jaren in het college zitten hebben ze een voedselbank
rosmalen
  woensdag 13 december 2006 @ 21:33:05 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44406375
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rosmalen het volgende:
maakt niet uit zelfs in Oss waar de SP al jaren in het college zitten hebben ze een voedselbank
Zo er een verband tussen zitten?

Of wordt het juist opgericht omdat er een linkse gemeenteraad is?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44417582
[quote]Op woensdag 13 december 2006 21:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zo er een verband tussen zitten?

Of wordt het juist opgericht omdat er een linkse gemeenteraad is?


begrijp ik je goed...als links de voedselbanken opricht is het sociaal...als rechts het doet is het schande...

ik bedoel in Oss is de SP de grootste partij en zitten ze in het college...dus ze zouden als ze zo sociaal willen zijn de gemeentelijke belastingen verlagen zodat de mensen niet naar de voedselbank hoeven...maar blijkbaar zien ze wel in dat je een euro ook maar een keer uit kunnen geven
rosmalen
  donderdag 14 december 2006 @ 19:51:57 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44435317
De SP en GL kunnen weer komen Verdonk komt niet.
quote:
Verdonk niet naar Ravenstein bij Kaarslicht

RAVENSTEIN - Minister Verdonk komt niet naar Ravenstein bij Kaarslicht. Dat heeft de woordvoerder van Verdonk aan de stichting Ravenstein bij Kaarslicht laten weten.

Verdonk zou verhinderd zijn door de enerverende politieke situatie. De stichting Ravenstein bij Kaarslicht moet op zoek naar een nieuwe gast om het kerstevangelie voor te dragen.

Lokale politieke partijen en kerkelijke vluchtelingenorganisaties hadden kritiek geuit op de komst van Verdonk. Haar harde asielbeleid zou onvoldoende barmhartig zijn. Of zij daarom wegblijft of vanwege de commotie in Den Haag is onduidelijk.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44435847
Nou, is dat ook weer opgelost. Mooi.
pi_44437462
GL kan ook niet ..Marijke Vos heeft 10 mensen de dood in gejaagd met die gifboot
rosmalen
  donderdag 14 december 2006 @ 21:12:04 #140
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44438171
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:07 schreef knowall het volgende:
Nou, is dat ook weer opgelost. Mooi.
Nou, nou het gaat wel goed met links de laatste weken, generaal pardon, linkse kamer voorzitter, en nu dit weer. Ze zullen wel trots zijn. Eens kijken of ze niet al hun kruit hebben verschoten voor de coalitie besprekingen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 14 december 2006 @ 21:13:07 #141
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44438204
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:51 schreef rosmalen het volgende:
GL kan ook niet ..Marijke Vos heeft 10 mensen de dood in gejaagd met die gifboot
Ja gek dat je daar al die linkse schreeuwers niet over hoort. Oh en vergeet die duizende gewonden niet.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')