ahquote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voorquote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :Squote:Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
Nou en!quote:Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nou en!
nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuurquote:Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan ook fietsenquote:Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Was ook een grapjequote:Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Electrificeren!quote:Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
owjaquote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
o m f gquote:Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |