http://www.nsfsc.comquote:
Yep. Mooie loc voor die treinquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?
Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.quote:The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
Dat lijkt me regelrecht gelul.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
[..]
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Daar dacht ik ook aan, maar dat is niet het technisch maximum van die stellen, dat is namelijk drie stellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt
Link
Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik begrijp ook niet wat een NS-insider bezield heeft om die getallen te noemenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.
Of ja, dat is een beetje de bottom line
Oordeel zelfquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
quote:13 november 2006: Onvoldoende stabiliteit ballastbed oorzaak ontsporingen
Een slinger in het spoor door onvoldoende stabiliteit in het ballastbed (spoorspatting) was de oorzaak van twee ontsporingen van reizigerstreinen ter hoogte van Zwammerdam en Landgraaf op respectievelijk 30 juni en 1 juli 2006. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in haar vandaag gepubliceerde onderzoeksrapporten naar aanleiding van deze ontsporingen tijdens een hittegolf die extra spanning veroorzaakte in de rails. De inspectie constateert dat onvoldoende afstemming tussen ProRail en de aannemers tijdens herstel- en vernieuwingswerkzaamheden een achterliggende oorzaak was. Ook besteedde de spoorbeheerder onvoldoende aandacht aan de veiligheidsprocedures.
De spoorspatting ter hoogte van Zwammerdam werd ingeleid door een combinatie van extreem warme weersomstandigheden en de gevolgen van vernieuwingswerkzaamheden uitgevoerd in maart 2006. De inspectie concludeert ondermeer dat deze met onvoldoende ballast werden uitgevoerd. Door een gebrekkige afstemming tussen aannemer en spoorbeheerder was er verder tijdens en na de werkzaamheden onvoldoende onderhoud en controle. Een dag later ontspoorde een reizigerstrein ter hoogte van Landgraaf. Tegen de voorschriften in was nog in de nacht voorafgaand aan de ontsporing ballast onder de dwarsliggers vernieuwd en werd deze bovendien onvoldoende gestabiliseerd. De benodigde extra controles werden niet uitgevoerd en een vereiste snelheidsbeperking werd niet opgelegd.
De inspectie maakt zich naar aanleiding van de bevindingen zorgen. Zij verlangt van ProRail een plan van aanpak waaruit blijkt dat zij heldere procesafspraken maakt met de aannemers, de werkzaamheden beter voorbereidt en voldoende aandacht besteedt aan de veiligheidsprocedures. De inspectie zal bij toekomstige incidentenonderzoeken, audits en inspecties nadrukkelijk de geconstateerde tekortkomingen betrekken. Ook is zij begonnen met een nader onderzoek naar de ruim 140 spoorspattingen in juli 2006 die niet tot ontsporing leidden. Daarbij wordt ook een vergelijking gemaakt met de omliggende landen. De inspectie zal dit onderzoek opleveren in het eerste kwartaal van 2007.
Meer informatie:
Willard Elissen 070-456 7484/ 06-538 24 311
Rapporten:
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15295.pdf
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15296.pdf
Bron: www.ivw.nl
Geen idee, weet jij meer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Niet houden aan eigen voorschriften, organisatiewijzigingen bij de vleet, et cetera.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.quote:
Tja das ook zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |