abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2006 @ 14:42:07 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43395368
Speciaal voor Disana een apart topic met tips en trics om het volgen van BB makkelijker te maken.

En natuurlijk ook voor al die andere users die al een tijdje meelurken en niet weten hoe ze moeten posten, hoe foto's geplaatst kunnen worden en wat nu eigenlijk het verschil is tussen de diverse topics.

Als er vragen zijn mogen ze in dit topic gesteld worden, de langer meelopende meute zal ze dan met graagte beantwoorden.

We hebben een aantal topics die van belang zijn als je regelmatig de streams aanslingert.

COS => Commentaren op de Streams: In dit topic volg je de streams en kun je babbelen over diezelfde streams.
SC => de SlowChat. Hier kun je babbelen over wat je eet, over de kinderen of andere zaken die niet echt met BB te maken hebben.
SV => De StreamVerslagen. Hierin komen de 'droge' verslagen over de streams. Dus wat gebeurde er (zonder eigen interpretatie)

Wie vult aan?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 november 2006 @ 14:46:19 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43395513
Als je iemand wil quoten en er zelf op reageren klik je op het icoontje rechtsbovenaan de post van degene die je wilt quoten. Je krijgt dan een nieuw venster te zien met de reactie van die persoon. Je kunt daaronder dan je eigen reactie tikken.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_43395631
Smileys kun je invoegen door op de "preview" button te klikken.

Plaatjes kun je plaatsen door de url te plaatsen in: [img][/img]

Het maken van streamcaps (plaatjes van wat er op de stream gebeurt) is een wat moeilijker verhaal, maar daar zijn topics over te vinden.

En anders kan scanman01 je wellicht wel wat tips and tricks geven....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 9 november 2006 @ 14:50:15 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43395658
Smilies kun je op een aantal manieren toevoegen, het makkelijkste in het begin is om gewoon te reageren via de knop onderaan de pagina. Onder het schermpje wat je dan krijgt staan de smilies al klaar. Je hoeft dan alleen maar te klikken op de smilie die je in wilt voegen.

Via het snelreageren venster kun je ook smilies plaatsen, maar dan moet je de codes kennen. Zo is ; ) (zonder spatie ertussen) de knipoog smilie en : ' ) (ook weer zonder spaties) deze smilie

Maar zoals gezegd, in het begin gewoon via de knop reageren, dan is het wat makkelijker.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 november 2006 @ 14:55:24 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43395822
In de index van BB kun je zien dat er in een topic gepost is als het mapje voor het topic rood is. Als het een geel mapje is, is er sinds je laatste bezoek niet meer gepost in het topic.

Door op >> te klikken naast de topictitel en de nummers van de bladzijde ga je automatisch naar de eerste nieuwe reactie sinds je laatste bezoek.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_43397177
Bovenaan een topic vind je een driehoek met een uitroepteken erin. Met deze button kan je (anoniem) opmerking plaatsen aangaande het topic. (Een topicreport)

Moderators zien dan snel dat er ergens iets aan de hand is.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 9 november 2006 @ 15:41:04 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43397242
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:39 schreef Nostalgist het volgende:
Bovenaan een topic vind je een driehoek met een uitroepteken erin. Met deze button kan je (anoniem) opmerking plaatsen aangaande het topic. (Een topicreport)

Moderators zien dan snel dat er ergens iets aan de hand is.
Deze dus
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 november 2006 @ 15:58:37 #8
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_43397876
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:41 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Deze dus [afbeelding]
Die knop heeft een naam!

plaatjes invoegen: klik in een nieuw bericht op en voer de url van een plaatje in
Links invoegen:
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  donderdag 9 november 2006 @ 16:02:44 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43398013
moderators kunnen posts verwijderen als deze storend zijn of de policy overschrijven. Ik heb dat zojuist in dit topic ook gedaan omdat er door een user postst gezet werden die niet in dienst staan van dit topic. Nu kan ik mezelf niet voorstellen dat dit bij jou gaat gebeuren, maar mocht je ineens een post missen kan dát een reden zijn
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 november 2006 @ 16:04:14 #10
691 luciano
ondertitelloos
pi_43398067
Die post was alleen maar een hint voor de moderator , om dit ook even te vermelden , tonen hoor , ik been geen relschopper !

Enne " welkom " Disana , wat ik gelezen heb , stemde mij erg positief tot nu toe . En gezien je eerdergenoemde ervaring op nieuws fora , zul je zeker een aanwinst zijn hier , hoewel " aanwinst " een raar woord is als je al vanaf BB1 meelurkt ! ( lurken is meelezen , maar niet reageren ... )

En inderdaad , veel gezeik hier af en toe , ( je zult MIJN naam helaas ook vaak in negatieve zijn zijn tegengekomen , maar als het op het echte BB gebeuren aankomt , en niet op randzaken , dan vormen we toch meestal wel een hecht front / team, en geven alle " newbies " zoals jij graag alle steun !

Welkom , en succes enzo , blah blahh blahhh

[ Bericht 12% gewijzigd door luciano op 09-11-2006 16:16:45 ]
pi_43398197
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:04 schreef luciano het volgende:
Die post was alleen maar een hint voor de moderator , om dit ook even te vermelden , tonen hoor , ik ben geen relschopper !
Berichten als deze horen dus thuis in het FB-topic zodat een topic niet vervuild raakt.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 16:52:40 #12
137949 Disana
pi_43399893
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:42 schreef flugeltje het volgende:

COS => Commentaren op de Streams: In dit topic volg je de streams en kun je babbelen over diezelfde streams.
SC => de SlowChat. Hier kun je babbelen over wat je eet, over de kinderen of andere zaken die niet echt met BB te maken hebben.
SV => De StreamVerslagen. Hierin komen de 'droge' verslagen over de streams. Dus wat gebeurde er (zonder eigen interpretatie)

Wie vult aan?
FB?
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 16:58:14 #13
137949 Disana
pi_43400089
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:49 schreef Nostalgist het volgende:
Smileys kun je invoegen door op de "preview" button te klikken.

Plaatjes kun je plaatsen door de url te plaatsen in: [[url=]afbeelding[/url]]

Het maken van streamcaps (plaatjes van wat er op de stream gebeurt) is een wat moeilijker verhaal, maar daar zijn topics over te vinden.

En anders kan scanman01 je wellicht wel wat tips and tricks geven....
Ik ontdekte daarstraks dat een smiley wordt ingevoegd op de plaats waar je cursor staat als je simpelweg op een smiley in het overzicht hieronder klikt.

Heel leuk dat jullie deze moeite nemen. Ik zal niet alles in een keer onthouden of zelfs maar uit durven to proberen, maar dit is in elk geval wel een aanmoediging.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:59:37 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43400141
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

FB?
Het FeedBacktopic.

Daar kun je mods wijzen op zaken die je op het forum ziet of vragen stellen als je die hebt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 november 2006 @ 17:00:16 #15
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43400165
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

FB?
[FB 7] Its sudoku time

Daar staat het FB, wat staat voor Feedback, topic. De Dikke van Dale heeft dit te zeggen over het woord :

feed·back (de ~ (m.))
1 terugkoppeling, informatie van of overleg met de achterban

Ik denk dat dat de lading ook wel dekt van t topic.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:06:45 #16
691 luciano
ondertitelloos
pi_43400432
Je kunt zelfs , ondanks dat een topic reeds vol is , bij 301 posts , TOCH nog 1 van de 301 posts quoten , alleen moet je dan het hele vlakje met tekst wat je ziet verschijnen , ( zodra je op de quote deze post klikt ) met daar boven de volgende tekst :

Sorry, je hebt niet de rechten om in dit topic te reageren. (post_reply:canreplytopictype)
Je kunt het oorspronkelijke bericht als quote in een ander topic gebruiken.

GEHEEL copyen en pasten naar het REAGEER vlak van het topic waar je wilt dat de quote komt te staan , meestal zal dit een volgend deeltje van een bepaald topic zijn !
pi_43400510
Het officiële FOK! woordenboek geeft een omschrijving van veel FOK! en forum specifieke woorden en begrippen. Ook staan hier bijvoorbeeld alle smiley's op een rijtje.

Als bb/FOK!/forum newbie heb ik veel gebruik gemaakt van dit topic.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 9 november 2006 @ 19:12:05 #18
130054 demins
We weten niks
pi_43404729
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:09 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het officiële FOK! woordenboek geeft een omschrijving van veel FOK! en forum specifieke woorden en begrippen. Ook staan hier bijvoorbeeld alle smiley's op een rijtje.

Als bb/FOK!/forum newbie heb ik veel gebruik gemaakt van dit topic.
Ah, op die manier. Nou begrijp ik waarom je hier relatief onbekend bent gebleven!
Kwartjes vallen soms jaren later!
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 20:01:32 #19
137949 Disana
pi_43406640
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:59 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het FeedBacktopic.

Daar kun je mods wijzen op zaken die je op het forum ziet of vragen stellen als je die hebt.
Dank beiden. Mag ik zeggen dat ik al die 'uitsortering' naar hoekjes waarin over dit maar niet dat geschreven mag worden, op dit moment nog behoorlijk verwarrend vind?
pi_43408614
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:55 schreef flugeltje het volgende:
In de index van BB kun je zien dat er in een topic gepost is als het mapje voor het topic rood is. [afbeelding] Als het een geel mapje is, is er sinds je laatste bezoek niet meer gepost in het topic. [afbeelding]

Door op >> te klikken naast de topictitel en de nummers van de bladzijde ga je automatisch naar de eerste nieuwe reactie sinds je laatste bezoek.
aleen werkt dit bij mij nooit ik beland zo maar ergens midden op een pagina terwijl ik al veel verder was
Wat ie-j niet wilt dat oe geschied doet dat ook een ander niet
pi_43413205
Thx, jammer dat BB bijna afgelopen is, heb hier weken op gewacht ( als newbe)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_43413208
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:00 schreef arneaux het volgende:

[..]

[FB 7] Its sudoku time

Daar staat het FB, wat staat voor Feedback, topic. De Dikke van Dale heeft dit te zeggen over het woord :

feed·back (de ~ (m.))
1 terugkoppeling, informatie van of overleg met de achterban

Ik denk dat dat de lading ook wel dekt van t topic.
Momenteel is het meer een verkapte SC
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_43413574
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:38 schreef kleinzusje het volgende:
Thx, jammer dat BB bijna afgelopen is, heb hier weken op gewacht ( als newbe)
je kunt t ook gewoon vragen he. iets assertiever. mij is ook alles verteld en de rest heb ik zelf opgezocht. al wat hier staat is eigenlijk ook te vinden in de faq. Alleen is dat vaak te veel info in een x dus ik vroeg t gewoon op t moment dat je t wil gebruiken en als je t dan doet vergeet je t ook niet meer zo snel
Wat ie-j niet wilt dat oe geschied doet dat ook een ander niet
pi_43414214
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:47 schreef Inodder het volgende:

[..]

je kunt t ook gewoon vragen he. iets assertiever. mij is ook alles verteld en de rest heb ik zelf opgezocht. al wat hier staat is eigenlijk ook te vinden in de faq. Alleen is dat vaak te veel info in een x dus ik vroeg t gewoon op t moment dat je t wil gebruiken en als je t dan doet vergeet je t ook niet meer zo snel
Heb ik bij veel dingen gedaan

Maar dit is wel handig
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  donderdag 9 november 2006 @ 23:53:49 #25
159017 chas
Ik zie ze vliegen!
pi_43415694
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef demins het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Nou begrijp ik waarom je hier relatief onbekend bent gebleven!
Houden zo!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')