abonnement Unibet Coolblue
pi_43354850
Uit Het Kontakt, editie de Noord, van 7 november 2006:
quote:
Actie tegen blindheid van jonge Sliedrechter
Steve (23) uit Sliedrecht heeft een erfelijke aandoening op zijn netvlies, waardoor hij langzaam blind wordt. Volgens artsen is er niets aan te doen, maar in Cuba worden met succes oogoperaties uitgevoerd tegen de ziekte. Steve wil daar graag heen, maar heeft niet genoeg geld. Een groep vrienden voert actie om 10.000 euro bij elkaar te krijgen.
[...]
Steve heeft op dit moment nog ongeveer 55 procent zicht. Dat wordt langzaam minder. Als hier niets aan gedaan wordt, is de verwachting dat hij binnen vijf jaar nagenoeg blind is. Bij de operatie die artsen in Cuba uitvoeren, wordt niet alleen de ziekte stopgezet, maar ook een verbetering van het gezichtsvermogen is vastgesteld.
Helaas worden de kosten niet door zorgverzekeraars vergoed. Daarom heeft een groep vrienden van Steve het 'Steelo fonds' opgericht om dit bedrag bij elkaar te krijgen.

Voor meer informatie: http://www.everyoneweb.com/steve23/
Het is toch te gek voor woorden dat zo'n operatie niet door zorgverzekeraars wordt vergoed?
Ik vraag me wel af waarom dit zo is.
Zou de operatie niet erkend zijn of iets dergelijks? Het is wel vreemd dat deze operatie blijkbaar alleen op Cuba gedaan wordt. Waarom zouden ze deze behandeling niet hier of in andere landen geven?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43354916
Ik werk met visueel gehandicapten, waarvan e een aantal ook deze operatie in cuba hebben gehad. Ben nu aan het werk, kom er later op terug
pi_43356127
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:33 schreef teig het volgende:
Ik werk met visueel gehandicapten, waarvan e een aantal ook deze operatie in cuba hebben gehad. Ben nu aan het werk, kom er later op terug
Dan is het dus blijkbaar wel een algemeen bekende operatie?
Hebben die mensen die je kent ook alles zelf moeten betalen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43356197
Zorgverzekeraars zijn er niet om mensen te helpen

Buikpijn van het lachen!
pi_43356278
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:16 schreef patty het volgende:
Zorgverzekeraars zijn er niet om mensen te helpen

[afbeelding]
Behalve Univé dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 8 november 2006 @ 13:51:49 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43357328
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:16 schreef patty het volgende:
Zorgverzekeraars zijn er niet om mensen te helpen

[afbeelding]
dat plaatje is wel heel toepasselijk..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_43360998
Ik vind gewoon dat zorgverzekeraars zo'n operatie moeten vergoeden...
Die zien alleen maar ¤ -tekentjes natuurlijk
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_43363035
Ik heb op mijn werk wel eens aan de oogartsen gevraagd waarom deze operatie niet vergoed wordt. Het is volgens hen niet bewezen dat deze operatie werkt. Zij staan dan ook niet achter deze operatie.
De bewoners bij mij op de groep die geopereerd zijn, hebben er geen baat van gehad. Hun oogaandoening is niet stil gaan staan, maar ook niet verbeterd.

Daarom wordt hij volgens mij dan ook niet vergoed.
pi_43363619
ik heb zelf cn (aangeborennystagmus) en zie icm metmijn gewone oogafwijking 35 procent
er is een behandeling tegen de nystagmus , eeg training, maar dta wordt oook niet vergoed omdat het slaginspercentage onbekend is.
pi_43363942
Ik vraag me dan altijd af waarom ze dat alleen op Cuba doen, en niet in Nederland...
pi_43365817
Omdat men in Nederland niet geloofd in het resultaat ervan.
pi_43366133
quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:05 schreef teig het volgende:
Omdat men in Nederland niet geloofd in het resultaat ervan.
das idd dan een duidelijke reden waarom het niet vergoed wordt. hoe vervelend het ook is
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43366167
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Behalve Univé dan?


Tuurlijk, die wel
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43374558
quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:05 schreef teig het volgende:
Omdat men in Nederland niet geloofdt in het resultaat ervan.
Maar resultaten van dergelijke operaties zijn toch gewoon meetbaar en te bewijzen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43374832
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar resultaten van dergelijke operaties zijn toch gewoon meetbaar en te bewijzen?
ja. en blijkbaar werkt het niet of is het een gevaarlijke operatie oid (ik weet het ook niet), want anders zouden ze het hier in NL ook wel doen.
pi_43383252
of er is te weinig ondezoek gedaan omdta het een weinig voorkomende afwijking is
pi_43384375
Verkapt spam
pi_43385121
Crap, waarom zou een onderontwikkkeld 3e wereldland wel iets kunnen dat in de westerse wereld niet kan?

Denk je nou echt dat er in Cuba (waar vanuit Amerika hulpzendingen met medicijnen naartoegaan) een vergevorderde medische wetenschap zou zijn.

Het enige dat ik mis in de OP zijn de zinnen "Volgens Microsoft en Symantec..." en "Stuur dit naar al je vrienden dan krijgt Steve voor ieder mailtje een kwartje"
  donderdag 9 november 2006 @ 09:18:57 #19
3767 Herald
Come get some
pi_43385468
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:55 schreef en_agua het volgende:
Het enige dat ik mis in de OP zijn de zinnen "Volgens Microsoft en Symantec..." en "Stuur dit naar al je vrienden dan krijgt Steve voor ieder mailtje een kwartje"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 9 november 2006 @ 09:24:54 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43385575
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:55 schreef en_agua het volgende:
Crap, waarom zou een onderontwikkkeld 3e wereldland wel iets kunnen dat in de westerse wereld niet kan?
Omdat we hier fanatieker zijn in risicouitsluiting.
Vampire Romance O+
pi_43388824
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:42 schreef teig het volgende:
Ik heb op mijn werk wel eens aan de oogartsen gevraagd waarom deze operatie niet vergoed wordt. Het is volgens hen niet bewezen dat deze operatie werkt. Zij staan dan ook niet achter deze operatie.
De bewoners bij mij op de groep die geopereerd zijn, hebben er geen baat van gehad. Hun oogaandoening is niet stil gaan staan, maar ook niet verbeterd.

Daarom wordt hij volgens mij dan ook niet vergoed.
Oh, ik had gisteren over deze reactie heengelezen.
Maar goed, dan is dat inderdaad wel logisch dat het niet vergoed wordt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43392903
Hallo allemaal,

Ik ben evelien en ben deze actie voor Steve begonnen, heel leuk om dit hier te lezen.
We hebben al met aardig wat mensen contact gehad die deze operatie hebben gedaan, en alle reacties zijn erg positief.
En ja in Nederland hebben ze er geen vertrouwen in zeggen ze, maar ja het kan ook zijn dat als het wel positief zou zijn dat ze dan weer verplicht zijn om deze operatie te vergoeden.
En dat is zeker niet iets waar ze in Nederland om zitten te springen.
De verzekeraars kunnen zich nu nog verschuilen achter het feit dat er nog niet genoeg onderzoek naar is gedaan en zeggen ze gelijk , nee die operatie helpt niet!!
Nou ik heb hier wel vertrouwen in ,de mensen die naar Cuba zijn geweest hebben we degelijk baat bij deze operatie gehad.
En laten we eerlijk zijn in een land als dit is het toch te schandalig voor woorden dat jezoveel geld moet betalen aan je verzekeraars en wat krijg je er nou voor terug?
Maar wij gaan door met onze actie en hopen dat Steve heel snel naar Cuba kan gaan.

Groetjes evelien
pi_43396913
Hallo allemaal,

Ik ben de vriendin van Steve. Ik heet Manuela en ben 18 jaar!

Ik heb jullie reactie gelezen, en niets nieuws onder de horizon.

De artsen in Cuba maken er geen geheim van dat de operatie geen verbetering geeft. Want cellen die afgestorven zijn daar krijgen ze geen nieuw leven in.

En inderdaad de Nederlandse artsen geven geen positief advies over de operatie in Cuba. Ze zeggen alleen negatieve dingen erover. Als je onderzocht word, zeggen ze: JE HEBT RP, JE WORDT BLIND EN ER IS NIKS AAN TE DOEN. Maar daar moet je het absoluut niet bij laten zitten. Veel mensen hebben negatieve reacties maar netzoveel mensen hebben positieve reacties. Een meneer van 60 die 10 jaar geleden naar Cuba was geweest, heeft nog steeds hetzelfde zicht en heeft er spijt van dat hij niet eerder is gegaan, dan had hij meer zicht. De westerse doktoren zijn nog niet overtuigd van deze behandelmethode, is de officiële lezing. Het wordt dus hier niet erkend als geneeswijze en derhalve ook niet vergoed door zorgverzekeraars. Sommige doktoren beschouwen het zelfs als kwakzalverij en trekken hun handen af van patiënten , die zich in Cuba laten behandelen. Ik denk zelf dat het voor een belangrijk deel komt door de slepende ruzie tussen de Verenigde Staten en Cuba. Iets wat uit Cuba komt, kan in de ogen van de VS niet goed zijn. En dus boycotten zij de kuur, en de rest van de westerse wereld gaat daar natuurlijk in mee. Van onze doktoren moeten we maar langzaam blind worden, ook de kinderen die de ziekte hebben. Maar dat accepteer ik niet langer meer!!

Maar ondanks alle negatieve publiciteit over de operatie in Cuba, als jullie in zo’n situatie zitten, je bent 23 jaar en je wordt bijna blind. Ga je dan naar Cuba of doe je niks??

Groetjes Manuela

Jullie kunnen kijken op de website van Steve:
http://www.everyoneweb.com/steve23





[ Bericht 0% gewijzigd door manueeltje op 09-11-2006 15:48:13 ]
pi_43397151
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:55 schreef en_agua het volgende:
Crap, waarom zou een onderontwikkkeld 3e wereldland wel iets kunnen dat in de westerse wereld niet kan?

Denk je nou echt dat er in Cuba (waar vanuit Amerika hulpzendingen met medicijnen naartoegaan) een vergevorderde medische wetenschap zou zijn.

Het enige dat ik mis in de OP zijn de zinnen "Volgens Microsoft en Symantec..." en "Stuur dit naar al je vrienden dan krijgt Steve voor ieder mailtje een kwartje"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier hadden wij, nog niet aan gedacht. Een nieuwe actie, we maken voor Steve een mailtje en als iedereen die nou doorstuurd naar zijn vrienden, familie en kennisen met de vraag of ze een kwartje willen storten voor Steve. Zouden we dan al niet een eind komen??

Kijk op de website:
http://www.everyoneweb.com/steve23

Groetjes Evelien & Manuela

[ Bericht 0% gewijzigd door manueeltje op 09-11-2006 15:47:09 ]
  donderdag 9 november 2006 @ 15:43:07 #25
3767 Herald
Come get some
pi_43397306
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:38 schreef manueeltje het volgende:
Hier hadden wij, nog niet aan gedacht. Een nieuwe actie, we maken voor Steve een mailtje en als iedereen die nou doorstuurd naar zijn vrienden, familie en kennisen met de vraag of ze een kwartje willen storten voor Steve. Zouden we dan al niet een eind komen??
ik denk het wel, ik zou er dan ook een Engelse vertaling bijzetten, dan krijg je over 12 jaar waarschijnlijk nog steeds kwartjes!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')