abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 7 november 2006 @ 11:25:33 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43319531


"Big Brother is ook van mij"

Presentatoren genoeg, maar voor deze baan bij Big Brother komt niet iedereeen in aanmerking. Bridget Maasland is betrokken bij de Bewoners, weet de juiste vragen te stellen en past goed bij de snelheid van het grootste reality-programma. In een interview net voor Big Brother Live, legt ze uit waarom dit zo'n geweldige show is om te presenteren, wat haar meest emotionele gebeurtenis was en hoe het is om als eerste na een Exit een Bewoner op te vangen.


Tijdens de repetities van Big Brother Live is Bridget druk doende met teksten, overleg met regie, producent en eindredactie. Ze doet haar loopjes langs de camera's en vanaf trapjes. Haar echte haar entree zal live rond 20.30 uur (elke maandag bij Talpa op tien) op vele televisiebuizen in het land te zien zijn. Het is druk op de vloer, maar we duwen ons tussen het drukke productiegedruis.

Het enthousiasme straalt van Bridgets gezicht. De lange dagen die ze maakt, breken haar zichtbaar niet op. Daar is een goede reden voor: "Het is een leuk programma om te maken! Er zijn niet veel live-shows, dus het is dan leuk om er een te presenteren", aldus de presentatrice zelf. Big Brother is reality, spanning en daarom ook emotie. Niet alleen kijkers en Bewoners kunnen hierover parten, maar ook Bridget. Ze verwijst naar de uitzending waarin ex-Bewoner Micheline en de hond van haar familie de hoofdrol speelden. De hond Beppie moest worden ingeslapen omdat ze ziek was. "Ik had nooit gedacht dat ik nog zou gaan huilen tijdens een show. Maar toen ik naast de broer van Micheline ging zitten om hem te troosten, de dag nadat de hond was ingeslapen, keek ik die jongen aan en stikte ik er bijna in. Ik kon gewoon niet meer praten."



Bridget heeft net als de meeste kijkers pas na een aantal weken een goed beeld kunnen krijgen van de Bewoners. Het was dan ook een flinke verandering in vergelijking met andere edities van Big Brother. Nu ging het om setjes, dus dat betekende een ander kijk op banden, en gevoelens voor elkaar in het Huis. En dat straalt ook meteen wat uit, als het gaat om wie de sympathiekste Bewoners zijn volgens de kijker. "Ik had moeite om iets te krijgen met de Bewoners, maar dat was vooral in het begin. Toen was het nog een grote groep. Pas toen er ongeveer vier mensen uit het Huis waren, ben ik wat dieper met de Bewoners individueel mee gaan voelen."

"Drie Bewoners kwamen in shock buiten"
Bridget is er altijd als eerste bij. Wanneer de Bewoners naar buiten komen hebben ze een stevige hartslag en valt er heel wat van hun schouders af. "Het is heel wat wanneer je de Bewoners ziet na de Exit. De Bewoners staan ook strak van de spanning als ze naar buiten komen. Bij drie Bewoners heb ik al meegemaakt dat ze in shock met me meeliepen. En dan is het nog haastwerk ook, rennend van het Big Brother Huis naar de studio toe. Het blijft een leuk moment , wanneer je als eerste een reactie krijgt van een ex-Bewoner. Het is ook heel raar wanneer je het Huis binnen gaat. Ik ben er een keer geweest om voor de tv-kijkers de Weekopdracht met het Rad uit te leggen. Toch apart."

Dan als laatst vraag; zien we Bridget ook in nieuwe edties van Big Brother? "Ik weet niet of er nog een Big Brother komt, maar als dat er van komt, ben ik er voor in. Big Brother is nu wel een beetje van mij." (talpa.tv)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:28:47 #2
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43319617
Als ik Bridget was, had ik t stil gehouden.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:30:30 #3
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43319659
Ze mag van mij blijven, maar er zal geen 7e BB komen. Voorlopig niet althans. En als die wel komt, dan graag ZONDER Hummie.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator dinsdag 7 november 2006 @ 11:40:48 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43319922
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:28 schreef arneaux het volgende:
Als ik Bridget was, had ik t stil gehouden.
Je bedoelt in de zin dat het beter is om niet met flops geassocieerd te worden?
Ik vind het eigenlijk wel sympathiek dat ze echt stáát voor wat ze leuk vindt. Aan alles is ook te merken dat Big Brother haar show is; ze is enorm goed op de hoogte van wat er in het huis gebeurt, presenteert het programma (haast over-)enthousiast en professioneel. Gaat ook zelf op zoek naar achtergrond-info bij de ex-bewoners en gebruikt dat vervolgens weer, al heeft ze voor dat doel de laatste weken vooral Janine geadopteerd.
Maar het wordt voorlopig het laatste jaar. Dat kan toch niet anders zou je zeggen, gezien de kijkcijfers.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43320532
maar dat komt volgens mij niet door het programma Big Brother, maar meer de bewoners, ik vind dit jaar de bewoners echt niet leuk.
en zo hoor ik meerdere om me heen....
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_43326482
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:02 schreef Peekaboo het volgende:
maar dat komt volgens mij niet door het programma Big Brother, maar meer de bewoners, ik vind dit jaar de bewoners echt niet leuk.
en zo hoor ik meerdere om me heen....
vorig jaar was idd leuker.
BB the battle vond ik tot nu toe de leukste. was dat niet BB 2???of 3 ??
pi_43331435
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:30 schreef scanman01 het volgende:
Ze mag van mij blijven, maar er zal geen 7e BB komen. Voorlopig niet althans. En als die wel komt, dan graag ZONDER Hummie.
Dat gaan we effe regelen dan natuurlijk.

Bridget mag van mij blijven in ieder geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door ruby op 07-11-2006 22:41:33 ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_43331985
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:30 schreef scanman01 het volgende:
Ze mag van mij blijven, maar er zal geen 7e BB komen. Voorlopig niet althans. En als die wel komt, dan graag ZONDER Hummie.
EENS
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
pi_43354813
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:30 schreef scanman01 het volgende:
En als die wel komt, dan graag ZONDER Hummie.
Dat riep ik al bij BB2

Ik snap niet dat een TV baas zo'n goed programma kan verzinnen en er zoveel miljoenen in pompt om het vervolgens door iemand met maar één draaiboek voor elke editie en een slechte fantasie, voor een groot gedeelte kan laten verklooien.
( herstel...er zijn wel leuke ideeën zoals b.v. de rode telefoon, maar worden dan weer niet gebruikt)

Het huis wordt ieder jaar vernieuwd.
De presentatoren worden ieder jaar vernieuwd.
De bewoner worden elk jaar vernieuwd.
Veel crew mensen en camera mensen worden elk jaar vernieuwd.
De techniek wordt elk jaar vernieuwd.
En er zal nog wel veel meer worden vernieuwd achter de schermen.

Wat telkens blijft is een Hummie met haar persoonlijke eentonig draaiboekje dat copietjes zijn van vorige edities.
Een eventuele BB7 zou dus van boven in de top moet worden vernieuwd door een jong iemand met leuke ideeën en een frisse aanpak.
Trek desnoods iemand aan met ervaring uit de buitenlandse BB versies, maar verlos ons van Hummie.

[ Bericht 2% gewijzigd door X_Kanus_X op 08-11-2006 12:38:08 ]
  Moderator woensdag 8 november 2006 @ 12:34:30 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43354952
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:30 schreef X_Kanus_X het volgende:
.
Een eventuele BB7 zou dus van boven in de top moet worden vernieuwd door een jong iemand met leuke ideeën en een frisse aanpak.
Een soort DGK dus.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43354994
Kijken hier nog mensen naar?
Xbox Live: koenpijl
pi_43356678
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:02 schreef Peekaboo het volgende:
maar dat komt volgens mij niet door het programma Big Brother, maar meer de bewoners, ik vind dit jaar de bewoners echt niet leuk.
en zo hoor ik meerdere om me heen....
Nee daar ben ik het niet mee eens.
Het ligt zeker niet aan de bewoners.
We hebben veel ruzie en drama gezien. Het ligt echt aan die ouwe tang.
  woensdag 8 november 2006 @ 15:51:57 #13
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43361251
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:40 schreef Gert het volgende:

[..]

Je bedoelt in de zin dat het beter is om niet met flops geassocieerd te worden?
Ik vind het eigenlijk wel sympathiek dat ze echt stáát voor wat ze leuk vindt. Aan alles is ook te merken dat Big Brother haar show is; ze is enorm goed op de hoogte van wat er in het huis gebeurt, presenteert het programma (haast over-)enthousiast en professioneel. Gaat ook zelf op zoek naar achtergrond-info bij de ex-bewoners en gebruikt dat vervolgens weer, al heeft ze voor dat doel de laatste weken vooral Janine geadopteerd.
Maar het wordt voorlopig het laatste jaar. Dat kan toch niet anders zou je zeggen, gezien de kijkcijfers.
Ik ben het helemaal met je eens dat Bridget t goed presenteert, absoluut. Al zou ze af en toe wel iets minder enthousiast mogen doen.

Overigens, die background info krijgt ze waarschijnlijk gewoon van de redactie en alle weetjes die ze opsomt komen vaak ook voor in de reguliere uitzendingen.

Het laatste ben ik ook weer met je eens. Ik denk dat dit voorlopig idd de laatste BB is. Ik snap t heel erg goed, de kijkciifers zijn kut. Wat ik dan niet snap, Hummie had zoveel klei om mee te kneden en dan krijg je dit, beetje jammer.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')