abonnement Unibet Coolblue
pi_45067115
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?
ruig werk

mtb is voor mij alleen in de winter, maar voorlopig moet ik eerst herstellen van de sleutelbeenbreuk die ik op lanzarote opliep
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 6 januari 2007 @ 10:10:25 #102
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_45067578
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 09:08 schreef Wombcat het volgende:
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?
ruig werk
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.
quote:
mtb is voor mij alleen in de winter, maar voorlopig moet ik eerst herstellen van de sleutelbeenbreuk die ik op lanzarote opliep
Oef.
pi_45067730
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.

heb zelf vorig jaar de ronde van sardinië gereden (voor racefietsen), ook een 7-daagse, dat was ook erg zwaar, en minder hoogtemeter dan de alpen (ga 'm dit jaar weer rijden)
in a crowd you lose humanity
pi_45072416
Voor mij in de winter tochten fietsen op de mountainbike. En in de zomer savonds of smiddags mountainbiken en op de racefiets. Dus we hebben genoeg te doen
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:05:04 #105
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_45078561
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel . Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op . Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.
quote:
heb zelf vorig jaar de ronde van sardinië gereden (voor racefietsen), ook een 7-daagse, dat was ook erg zwaar, en minder hoogtemeter dan de alpen (ga 'm dit jaar weer rijden)
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.
pi_45078800
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:05 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel . Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op . Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.
[..]

Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.
in 't hooggebergte heb je een lange klim die je op je eigen tempo doet. bij kortere klimmen kun je veel vaker aanklampen bij iemand die net iets harder rijdt, maar dat put je wel meer uit. plus 't is elke keer weer naar boven sprinten. uiteindelijk kom je bij beide trouwens uitgeput aan de finish.
in a crowd you lose humanity
pi_45084082
ooit eens beloofd om fotos van mijn mountainbike te posten.. dus bij deze

de merida heb ik drie/vier jaar geleden gekocht, en daarvoor was er ook al op gereden door een wedstrijdmountainbiker (tweedehands dus).. nu ben ik toch wel een beetje toe aan vervanging, maar ik zat zo eens te kijken, en kwam erachter dat er waarschijnlijk véél vervangen moet worden..

- Banden en dan wss de hele wiel (zitten ook wat spaken los)
- Remblokjes / mss hele remmen
- Derrialieur
- Hele ketting
- Cassetes/tandwielen

En waarschijnlijk daarnaast ook nog wat.. Sommige fotos zijn beetje onduidelijk, en mijn fiets is niet schoongemaakt Sorry hiervoor
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:43:38 #108
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_45086988
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:35 schreef Fentoozler het volgende:
ooit eens beloofd om fotos van mijn mountainbike te posten.. dus bij deze

de merida heb ik drie/vier jaar geleden gekocht, en daarvoor was er ook al op gereden door een wedstrijdmountainbiker (tweedehands dus).. nu ben ik toch wel een beetje toe aan vervanging, maar ik zat zo eens te kijken, en kwam erachter dat er waarschijnlijk véél vervangen moet worden..

- Banden en dan wss de hele wiel (zitten ook wat spaken los)
- Remblokjes / mss hele remmen
- Derrialieur
- Hele ketting
- Cassetes/tandwielen

En waarschijnlijk daarnaast ook nog wat.. Sommige fotos zijn beetje onduidelijk, en mijn fiets is niet schoongemaakt Sorry hiervoor
begin eens met die spatborden er af te halen. Als je als mountainbiker niet goor thuis komt heb je het niet goed gedaan
OJAAJOH?
pi_45087450
Ik zou als eerste het volgende doen:

Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen
pi_45090461
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:

Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen
Haha idd. Klikpedalen, kleine investering maar heeeeeel veeel profijt.

Nog mensen die vandaag in heerde gefietst hebben? Ik vond het een mooie toch en goed te doen.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:32:24 #111
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_45091730
hoezo profijt?
pi_45096066
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:32 schreef fs180 het volgende:
hoezo profijt?
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 7 januari 2007 @ 12:00:05 #113
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_45103645
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
en dus profijt!

Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
OJAAJOH?
pi_45104094
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

en dus profijt!

Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Jepz dat wou ik zeggen

Al nieuw slachtoffer(frame) gevonden hellmond?
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 7 januari 2007 @ 13:18:41 #115
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_45105678
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).

Van welke pedalen (SPD, Crankbrothers enz.) kun je trouwens het makkelijkst loskomen? En nu niet beginnen over "je moet het stelschroefje heel licht instellen"...
pi_45106379
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).

Van welke pedalen (SPD, Crankbrothers enz.) kun je trouwens het makkelijkst loskomen? En nu niet beginnen over "je moet het stelschroefje heel licht instellen"...
Volgens mij valt iedereen gegarandeerd een paar keer met z'n klikpendalen omdat hij ze niet los kan krijgen vooral in het begin.
Ik fiets ook niet meer zonder, het gevaar dat ik bij een sprongetje van m'n pendalen afglij en met m'n klokkenspel op de stang terecht kom wil ik niet lopen.
Ik heb zelf SPD pendalen, en kan er makkelijk uitklikken. Ook in het begin regelmatig gevallen omdat ik de slag nog niet te pakken had, toch is het een questie van wennen en los afstellen.
Crankbrothers heb ik geen ervaring mee, maar het ziet eruit of je er iets makkelijker uit kan komen hoe het in de praktijk werkt weet ik niet.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zondag 7 januari 2007 @ 13:44:16 #117
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_45106420
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

en dus profijt!

Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzet
pi_45109390
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:44 schreef fs180 het volgende:

[..]

dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzet
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.

En ja, vallen zul je in het begin nog weleens doen, maar dat heeft iedereen. Klimmetjes die je niet haalt en vergeet los te klikken, tja dan lig je. Maar dat komt naar een tijdje wel goed.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_45127116
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:

Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen
hmmm ik zal het idd meenemen

maar kunnen jullie ook nog wat zeggen over conditie van de onderdelen van de fiets, het is al vrij oud en ik verwacht dat er wel een stevige prijskaart aan gaat hangen
pi_45129244
Bij de opgaande beweging kan je ook de trapper meetrekken, je kan dus met 2 voeten kracht zetten. En verder ben ikzelf na een half jaar wel gewend aan de SPD-pedalen, ze klikken makkelijk in en uit. Ik ben een paar keer ermee op mijn gezicht gegaan, voornamelijk omdat je vergeet dat je ingeklikt zit. Verder doe ik bij lastige stukken even uitklikken, beetje laf, maar macht der gewoonte .
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 8 januari 2007 @ 09:14:50 #121
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_45135134
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:36 schreef DaDude1987 het volgende:
[knip]
Verder doe ik bij lastige stukken even uitklikken, beetje laf, maar macht der gewoonte .
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.

Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
pi_45135914
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.

Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.

Uitklikken heb ik eerlijk gezegt nooit gedaan, krijg ze altijd wel op tijd los. Alleen niet op je achterwiel gaan rijden met die dingen aan. Ik heb dat ooit een keer gedaan en ik donderde weerloos achterover op mn kont op de straat. En dat doet pijn....
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_45138958
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
op de racefiets ben ik al vaak gevallen (krijg je als je ook wedstrijden rijdt) en werkelijk nog nooit vast blijven zitten.
in a crowd you lose humanity
  maandag 8 januari 2007 @ 12:30:43 #124
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_45139072
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:10 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.

En ja, vallen zul je in het begin nog weleens doen, maar dat heeft iedereen. Klimmetjes die je niet haalt en vergeet los te klikken, tja dan lig je. Maar dat komt naar een tijdje wel goed.
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig mee
pi_45148375
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig mee
Achja, dat rijden met elke schoen is misschien een voordeeltje als je hem ook nog voor wat stadsverkeer gebruikt ofzo. En als je er zo blij mee bent moet je het natuurlijk zo houden.
Wat ik doe? Ik ontdek!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')