abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43254608



Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:
[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50




Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
Fingerspitzgefühl
pi_43254676
Fingerspitzgefühl
  zondag 5 november 2006 @ 11:38:29 #3
71115 Rnej
I walk the line
pi_43254679
onbeschaamde tvp

en nog 4,5 week tot ik naar l2a vertrek
  zondag 5 november 2006 @ 11:40:53 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43254725
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43254744
Vorige topic is geeindigd in de vraag welk gebied ik naartoe op vakantie moet gaan op 19-01 ?

- Alpe D'huez
- Les Deux Alpes
- Val Thorens

Mijn voorkeur gaat uit naar Val Tho, die van mijn zus naar Les Deux Alpes, hoe overtuig ik haar? (Val Tho is 40 minuten langer in de bus zitten ! !)
Fingerspitzgefühl
  zondag 5 november 2006 @ 11:43:32 #6
71115 Rnej
I walk the line
pi_43254774
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:41 schreef ForumGek het volgende:
Vorige topic is geeindigd in de vraag welk gebied ik naartoe op vakantie moet gaan op 19-01 ?

- Alpe D'huez
- Les Deux Alpes
- Val Thorens

Mijn voorkeur gaat uit naar Val Tho, die van mijn zus naar Les Deux Alpes, hoe overtuig ik haar? (Val Tho is 40 minuten langer in de bus zitten ! !)
er is weinig verschil tussen de beide gebieden.... geloof zelfs dat je in l2a de bus kan pakken naar valtho als je daar perse naartoe wil....
  zondag 5 november 2006 @ 11:48:14 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43254893
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

er is weinig verschil tussen de beide gebieden.... geloof zelfs dat je in l2a de bus kan pakken naar valtho als je daar perse naartoe wil....
Evt. naar Alp 'd Huez maar Val Tho is nogal een eind rijden vanaf Les Deux hoor.

Wat je tegen Les Deux kunt gebruiken is dat het dorp heel langgerekt is, met weinig sneeuw. Dus gewoon straten met verkeer en een eeuw lopen van de ene kant naar de andere kant. Val Thorens is veel compacter gebouwd en er rijden geen auto's dus er ligt overal sneeuw. De prins van oranje (apres ski) en La Grotte du Yeti (apres ski) liggen minstens 20 minuten lopen uit elkaar. In Val Tho liggen Le Monde en de Malaysia nog geen 10 minuten uit elkaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 5 november 2006 @ 11:51:10 #8
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_43254948
Meestal krijg ik een board dat ongeveer tot aan m'n kin komt als ik sta. Klopt dit?

de 2 length calculator links doen het trouwens allebei niet...
mijn wereld is jouw wereld
  zondag 5 november 2006 @ 11:53:02 #9
154880 Bolter
Awesomeness
pi_43254981
Even een tvpje! Wie gaat er komende dinsdag naar SW Z'meer?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_43255148
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:51 schreef Chup het volgende:
Meestal krijg ik een board dat ongeveer tot aan m'n kin komt als ik sta. Klopt dit?

de 2 length calculator links doen het trouwens allebei niet...
Hoe weten wij wat voor board jij krijgt?
pi_43255611
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_43256060
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:41 schreef ForumGek het volgende:
Vorige topic is geeindigd in de vraag welk gebied ik naartoe op vakantie moet gaan op 19-01 ?

- Alpe D'huez
- Les Deux Alpes
- Val Thorens

Mijn voorkeur gaat uit naar Val Tho, die van mijn zus naar Les Deux Alpes, hoe overtuig ik haar? (Val Tho is 40 minuten langer in de bus zitten ! !)
Daarnaast is Val Thorens met het hele Le Trois Valleès gebied erbij 10x zo goed skiën als je in Les Deux Alpes kunt. Het is een relatief beperkt skigebied vind ik, wat flinke bottlenecks bevat als het gaat om liften. Je bent genoodzaakt om in Les Deux Alpes de Jandri Express te nemen, en dat idee heeft zo beetje iedereen gevat. Zodoende is het geen uitzondering dat je 45 minuten in de rij staat te wachten voordat je naar boven kunt. Weet niet hoe dit gesteld is in de periode dat jij gaat, maar met kerst en oud & nieuw was het altijd raak!

Tevens biedt Le Trois Valleès diverse snowparken en uitdagende off-piste mogelijkheden. Daarnaast, mocht je naar Les Deux Alpes gaan, dan is Le Signal wel een onwijs lekkere piste. Lekker keihard carven op een onwijs brede piste. Helemaal super! Maar dat is niet van toepassing voor boarders denk ik.

...ik ga lekker 2 weken naar Les Menuires vanaf 06-01. Geweldig gebied! Ga voor de grap ook eens in Courchevel een colaatje drinken op een terrasje, ben je zo ¤9,50 lichter.
  zondag 5 november 2006 @ 12:50:27 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43256343
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:37 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Daarnaast is Val Thorens met het hele Le Trois Valleès gebied erbij 10x zo goed skiën als je in Les Deux Alpes kunt. Het is een relatief beperkt skigebied vind ik, wat flinke bottlenecks bevat als het gaat om liften. Je bent genoodzaakt om in Les Deux Alpes de Jandri Express te nemen, en dat idee heeft zo beetje iedereen gevat. Zodoende is het geen uitzondering dat je 45 minuten in de rij staat te wachten voordat je naar boven kunt. Weet niet hoe dit gesteld is in de periode dat jij gaat, maar met kerst en oud & nieuw was het altijd raak!

Tevens biedt Le Trois Valleès diverse snowparken en uitdagende off-piste mogelijkheden. Daarnaast, mocht je naar Les Deux Alpes gaan, dan is Le Signal wel een onwijs lekkere piste. Lekker keihard carven op een onwijs brede piste. Helemaal super! Maar dat is niet van toepassing voor boarders denk ik.

...ik ga lekker 2 weken naar Les Menuires vanaf 06-01. Geweldig gebied! Ga voor de grap ook eens in Courchevel een colaatje drinken op een terrasje, ben je zo ¤9,50 lichter.
Ik heb in Les Deux Alpes geen knelpunten gezien. Alleen het treintje naar de top van de Gletscher was niet altijd in 1x te halen (dan moet je een treintje voor laten gaan, oplossing is de sleeplift erboven). Ook vanaf de gletscher rechts zit een stoeltjeslift waar de rij kan oplopen tot een minuut of 5 a 10. Voor de rest heb ik nergens moeten wachten. De Jandra Express (gondel richting gletscher, toch?) is sowieso een lift voor prutsers want vanaf hetzelfde punt vertrekt een 8persoons stoeltjeslift die 2x zo snel is. Dan zit je relaxed en hoef je je board niet uit te doen. In die jandra express sta je slecht tussen de knoflookwalm van die Fransen. In Val Thorens waren er zelfs langere rijen, maar met gids heb je daar geen last van. Dan kun je mooi door het ecole du ski-poortje. In beide gebieden was ik in de laatste weken van januari.

Carven komt uiteraard vanaf het snowboarden en skiers die het nadoen zijn er meestal waardeloos slecht in.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43257860
De Jandri-gondel bestaat uit twee delen. Het eerste deel gaat vanuit het dal naar Toura. Daar kun je nog een keer overstappen op deel II van die gondel richting gletsjer. Maar goed, je kunt je ook lekker met stoeltjesliften omhoog werken. Dan heb je ook nog stukken die je kunt boarden en het is een stuk rustiger.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  zondag 5 november 2006 @ 14:30:25 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43258870
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:53 schreef Bolter het volgende:
Even een tvpje! Wie gaat er komende dinsdag naar SW Z'meer?
Morgen naar Landgraaf.

Beer/XL, er is nog 1 plekje over in de auto eventueel. Ik schat dat ik rond een uur of 4 vanuit Breda vertrek, dan doe ik nog even Tilburg aan om de overige pasagiers in te laden.

Ik ga nu even ijskrabber halen, ben die van afgelopen jaar kwijt
  zondag 5 november 2006 @ 14:42:38 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43259253
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:30 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Morgen naar Landgraaf.

Beer/XL, er is nog 1 plekje over in de auto eventueel. Ik schat dat ik rond een uur of 4 vanuit Breda vertrek, dan doe ik nog even Tilburg aan om de overige pasagiers in te laden.

Ik ga nu even ijskrabber halen, ben die van afgelopen jaar kwijt
Nee dank u, al heb ik wel zin om die K2 een keer te gaan proberen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43259360
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:42 schreef XL het volgende:

[..]

Nee dank u, al heb ik wel zin om die K2 een keer te gaan proberen.
ik las gisteren nog een test vd Darkstar. Het was toch een Darkstar?
  zondag 5 november 2006 @ 14:46:31 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43259385
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik las gisteren nog een test vd Darkstar. Het was toch een Darkstar?
Wel van vorig seizoen. Waren ze enthousiast?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43259431
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:46 schreef XL het volgende:

[..]

Wel van vorig seizoen. Waren ze enthousiast?
ik pak het er ff bij
  zondag 5 november 2006 @ 14:48:35 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43259442
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:48 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik pak het er ff bij
merci
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43259667
K2 Darkstar

K2 roept in zijn brochure dat de Darkstar 100% fun is. Die uitspraak zet het board feitelijk helemaal neer zoals ie is. De Darkstar is een echte pretplank, een stuk ongecompliceerd speeelgoed. En het leukst speel je met de Darkstar in het funpark. 'In het begin was ik helemaal verliefd op dit plankje. Railen, jibben doet ie als geen ander en of je sitch of normaal rijdt maakt niks uit. Maar natuurlijk heeft elk voordeel ook z'n nadeel. 'De Darkstar is een slappe bak die op hoge snelheid onder je kont vandaan klappert'. Het is wat kort door de bocht maar we concluderen wel dat de Darkstar geen board is voor zware en krachtige rijders. Het is een heerlijk speelboard, ideaal voor die kleine elitaire groep van super skilled boarders met de perfecte ratio van 0,43. Feitelijk is de Darkstar het ideale koelkastboard.
  zondag 5 november 2006 @ 15:05:21 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43259886
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:56 schreef Kentaro het volgende:
K2 Darkstar

K2 roept in zijn brochure dat de Darkstar 100% fun is. Die uitspraak zet het board feitelijk helemaal neer zoals ie is. De Darkstar is een echte pretplank, een stuk ongecompliceerd speeelgoed. En het leukst speel je met de Darkstar in het funpark. 'In het begin was ik helemaal verliefd op dit plankje. Railen, jibben doet ie als geen ander en of je sitch of normaal rijdt maakt niks uit. Maar natuurlijk heeft elk voordeel ook z'n nadeel. 'De Darkstar is een slappe bak die op hoge snelheid onder je kont vandaan klappert'. Het is wat kort door de bocht maar we concluderen wel dat de Darkstar geen board is voor zware en krachtige rijders. Het is een heerlijk speelboard, ideaal voor die kleine elitaire groep van super skilled boarders met de perfecte ratio van 0,43. Feitelijk is de Darkstar het ideale koelkastboard.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43261291
Vooral die perfecte ratio van 0,43 doet het hem !
Fingerspitzgefühl
pi_43262368
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:50 schreef XL het volgende:
Carven komt uiteraard vanaf het snowboarden en skiers die het nadoen zijn er meestal waardeloos slecht in.
Je wilt toch niet zeggen dat jullie geschraap enigzins op carven lijkt?
  zondag 5 november 2006 @ 16:24:36 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43262735
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen dat jullie geschraap enigzins op carven lijkt?



Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')