abonnement Unibet Coolblue
pi_43235524
Mijn stortbak van de wc blijft maar doorlopen. Geen grote stroom, maar wel de hele tijd. Ik heb het kraantje aan de zijkant al helemaal dichtgedraaid, maar hij loopt nog steeds door. Kan ik de stortbak zo instellen dat hij minder vol loopt, er kan nu 9 liter in of moet ik ergens een leertje ofzo vervangen?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want dit is best wel vervelend (en kostbaar, na verloop van tijd)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:45:43 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_43235567
De klep aan de bovenkant, zit die er wel recht op? Als ie een beetje scheef zit kan dit al gebeuren, bijvoorbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:32:44 #3
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43236992
Als je het kraantje dichtzet en hij loopt door is het kraantje dus kapoerewiet.
Er zit een rubber ring onderaan aan de vlotter die de bak moet doen afsluiten.
Bak isvaak van kunststof en slijt op der ring in.
Grote kans dat als je de ring vervangt je nog lekkage langs de afdichting hebt,beste keus :andere stortbak kan je er weer jaren tegen. (en een ieuw kraantje )
Klaar?
Ik niet!
pi_43237795
de klep zit recht, ik denk dat het dan dat hierboven is. Ik heb mijn woning gehuurd, is er dan enige kans dat ik een nieuwe stortbak krijg of zullen ze eerst bv. dat ringetje vervangen en er dan weken later achter komen (tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al tig keer gebeld hebben)dat het nog steeds kapot is en terugkomen om een nieuw kraantje erop te doen. Als dat na een half jaar nog niet helpt komt er en nieuwe stortbak, ben ik bang. Maar ik zal toch maar eens gaan bellen, want ik ga echt niet alles zelf doen als zij dat horen te doen.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zaterdag 4 november 2006 @ 18:15:58 #5
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43238280
Zou eerst het kraantje eisen,als ze prutswerk afleveren kan je dan toch de watertoevoer afsluiten .
eurootje per kuub he,en het gaat 24 uur per dag door ,hebben we het nog geeneens over de negertjes in Afrika gehad in het context betreffende drinkwater.
Klaar?
Ik niet!
pi_43239478
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:57 schreef sieske het volgende:
de klep zit recht, ik denk dat het dan dat hierboven is. Ik heb mijn woning gehuurd, is er dan enige kans dat ik een nieuwe stortbak krijg of zullen ze eerst bv. dat ringetje vervangen en er dan weken later achter komen (tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al tig keer gebeld hebben)dat het nog steeds kapot is en terugkomen om een nieuw kraantje erop te doen. Als dat na een half jaar nog niet helpt komt er en nieuwe stortbak, ben ik bang. Maar ik zal toch maar eens gaan bellen, want ik ga echt niet alles zelf doen als zij dat horen te doen.
Ook bij het huren van een woning is de verhuurder niet aansprakelijk voor alle gebreken in de woning.
Maar loopt je stortbak over door een verkeerde afstelling of door een versleten rubber?
Als je de vlotter wat verder omhoog trekt, loopt deze dan nog steeds door? zoja dan is het afdichtingsrubber versleten.
Zo nee, stel dan je vlotter opnieuw af, vaak gebeurt dit d.m.v. een kunsstof schroef die je verder in of uit moet draaien.
pi_43249061
of je flotter zit vast ( hebben we hier wel eens met de inbouwbak dan blijft die op 1 of ander manier klemzitten ( ding zit in een geleidingskoker ) en dan reutelt die ook mooi over de overloop
  zondag 5 november 2006 @ 11:37:01 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43254641
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
of je flotter zit vast ( hebben we hier wel eens met de inbouwbak dan blijft die op 1 of ander manier klemzitten ( ding zit in een geleidingskoker ) en dan reutelt die ook mooi over de overloop
Ja, maar dan zou ie toch op moeten houden als je het kraantje dicht draait? Maar dat doet ie niet dus het kraantje is ook kapot
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43255498
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dan zou ie toch op moeten houden als je het kraantje dicht draait? Maar dat doet ie niet dus het kraantje is ook kapot
De vraag is wat er doorloopt, het kraantje in de stortbak, of de stortbak in het toilet. In het laatste geval is het bijna op zeker de vlotter. Vaak wil e.e.a. schoonmaken al het probleem oplossen. Is dat niet het geval, dan is het iets wat volgens mij de verhuurder zou moeten doen.

Als je het zelf wilt doen, je kunt de vlotter uitbouwen en dan bij een loodgieter vervangende onderdelen halen en alles weer terug inbouwen.

Als het het kraantje is wat door druppelt. Vervangen. Waarschijnlijk wordt het kraantje te weinig open en dicht gedraaid waardoor kalkafzetting de boel een beetje tegenwerkt. Er bestaan speciale kraantjes hiervoor die geen kalkafzetting hebben en daardoor niet kunnen dichtslibben of vastlopen, maar alles heeft een prijs.

Beter is het om elke maand even een rondje door het huis te lopen en al dit soort kraantjes een paar keer open en dicht te draaien. Dan blijft het soepel en ben je het probleem voor. (Kraantjes bij stortbakken, onder de wastafels en in het gootsteenkastje, eventuele aftapkraantjes e.d.)

Topictitel iets minder schreeuwerig gemaakt.
pi_43255700
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:15 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De vraag is wat er doorloopt, het kraantje in de stortbak, of de stortbak in het toilet. In het laatste geval is het bijna op zeker de vlotter. Vaak wil e.e.a. schoonmaken al het probleem oplossen. Is dat niet het geval, dan is het iets wat volgens mij de verhuurder zou moeten doen.
Het ligt er maar net aan hoe lang je al in het huis woont, voor nieuwe huurders zijn ze vaak makkelijker dan voor oude huurders.
Bij veel verhuurders kun je tegenwoordig een verzekering afsluiten voor dit soort ongemakken.
Verstopte rioleringen zitten bv niet meer in de verhuurprijs, dus informeer altijd even vooraf bij je verhuurder.
Waarbij je het natuurlijk wel moet proberen om de kosten bij hun in de schoenen te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')