quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:14 schreef Berkery het volgende:En als je zo rekent:
Stel, de eerste periode liep van 2-29 oktober. Je eerste werkloze dag was vrijdag 20 oktober.
Dan heb je geld gekregen over de periode 20-29 oktober, waarvan zes werkdagen en twee weekends, dus 10 dagen.
Dan klopt het ongeveer.
Maar de periodes zijn
Periode 1: 28-08-06 t/m 10-09-06 (ik ben per 01-09-06 werkloos en krijg het dus per die datum, dat er 28 staat heeft te maken met de periodes waarmee UWV rekent. Ik werkte t/m 31-08-06 gewoon nog, dus het telt pas mee vanaf de 1e van september.
2 weekenden, dus dan inderdaad 10 dagen
Periode 2: 11-09-06 t/m 08-10-07
2 weekenden dus 28 dagen
Dat zou kunnen. Het verbaasd me dan wel dat UWV al 3x heeft beweerd dat ze met 20 dagen rekenen, zo'n simpele vraag moet toch gewoon te beantwoorden zijn.
Het klopt dan wel beter, het scheelt niet meer dan 50 cent per dag, maar dat zou hem kunnen zitten in dat je misschien nog een percentage van het weekend krijgt.
Het zou ook kunnen kloppen aangezien die mevrouw van UWV het ook niet begreep maar alleen in het systeem kon zien dat in mijn eerste perdiode de uitbetaling van mijn eerste dag WW 80 euro was, wat totaal niet klopt met de rest. De rest is allemaal minder, maar dat zou dan te wijten kunnen zijn aan dat ene weekend, dus dat de eerste dag 3 dagen zijn. angezien het met bovenstande berekening 27 euro per dag is, klopt het met die 80 euro van haar ook.
Raar dat er dan nergens staat dat het om 28 dagen gaat en ze telefonisch echt 3x 20 dagen hebben gezegd, maarja het UWV blijft lastig.
Effe googlelen op aantal dagen.