abonnement Unibet Coolblue
pi_43186790
Ik heb hier een nefit HR 21H.

Die geeft me nu WEL heet water, maar m'n radiatoren gaan tergend langzaam.

Gisteren alles opnieuw gevuld met water en overal goed ontlucht. Regelmatig komt er nu op de display "9" te staan en er zit een heel raar hoog frequent tikken geluid ergens.

Hbe de manual ergens gevonden en daar hebben ze tig mogelijkheden over wat er kan zijn. Ik ben echt een leek met die dingen.

Zit er hier een kenner momenteel ? Ik heb koud enzo ..

iemand een idee wat het anti-pendel programma betekent ???

[ Bericht 6% gewijzigd door Gompy58 op 02-11-2006 22:22:49 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43187905
stukke driewegklep bel maar een monteur op.
pi_43188290
heb je de ketel al een harde reset gegeven (stekker er uit en er weer in)
  donderdag 2 november 2006 @ 22:24:35 #4
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_43188338
die klep ja, had ik ooit ook. Zelfde symptomen
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_43188364
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef mitel het volgende:
stukke driewegklep bel maar een monteur op.
is dat heel erg ???

hoe kan dat nu opeens stuk zijn ?

half jaar geleden laten controleren, alles helemaal in orde. ding heeft 6 maanden niets hoeven doen en nu kapot ???


Kan ik 'm aan laten staan of moet de stekker eruit ???

maff is dat overigesn de radiatoren boven wel heet zijn en lager komt het niet
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43188403
Ben je niet lid van een soort servicedienst voor dit soort dingen? Ik heb hier InHome die kan ik altijd bellen voor advies
pi_43188598
de driewegklep kan je vaak handmatig omzetten zodat je huis warm is of je warm water hebt.
Kijk eens of je ergens een schuifje daar voor kan vinden.
Voor de rest wat detulp050 zegt
pi_43188811
net ff gebeld, wordt een 06 gegeven voro storingen die niet tot de volgend edag kunnen wachten....

tsja, tis nu 2230... misschien dat ik maar moet wachten tot morgen

maff is dat ik wel warm water heb, de radiatoren boven echt heet zijn, in die zin dat ik m'n hand er niet op kan houden.
Benden gebeurt er alleen weinig tot niets en cv is om 2030 opgestart. Zou nu toch wel overal heet moeten zijn.

maar goed, kan ik dat ding aan laten staan of MOET de stekker er rap uit ? Wil ik trouwens weten wat zoiets kost voor een Nefit HR 21H ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43188846
oh ,ja
er zitten 2 metertjes op, eentje voor de druk, die staat op 2 en een temp meter, die komt niet hoger dan 10 graden (???)
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43189045
Trek de stekker er eens uit wacht een minuutje en doe hem er terug in. kijken of dat helpt.

Dat hij na zes maanden niets doen niet werkt kan goed, stil staan van water en lucht krijg je roest. kan gewoon vast zitten. had ik altijd bij de water pomp. ff flink op hameren en hij deed het weer
pi_43189087
http://www.meetholland.com/msg/246679.aspx

net even hierboven gekeken maar helemaal rijmen kan ik het niet....

BAAAAAAAAAAAAAAAAL

iig nergens lucht
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 2 november 2006 @ 22:43:16 #12
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43189252
monteur bellen voor een drieweg klep die heb je zelf in euhm 5 min vervangen.
pi_43189259
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:38 schreef Bjorntje_V het volgende:
Trek de stekker er eens uit wacht een minuutje en doe hem er terug in. kijken of dat helpt.

Dat hij na zes maanden niets doen niet werkt kan goed, stil staan van water en lucht krijg je roest. kan gewoon vast zitten. had ik altijd bij de water pomp. ff flink op hameren en hij deed het weer
Die pomp die is ok.

Gisteren eerst ff chromen doppje eraf gedraaid en met een schroeven draaier de pomp een zetje gegeven, dat ding draaide daarna vrolijk rond..

Gisteren had ik gene thermostaat bij de hand en heb toen de draaden even samen gedraaid. Op de thermostaat geeft dat ding nu steeds een draaiend dingetrje aan , dus de cv zou moeten draaien..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43189308
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:43 schreef -chefke- het volgende:
monteur bellen voor een drieweg klep die heb je zelf in euhm 5 min vervangen.
Wat kost zoiets ??? Ik heb een service contract voor 65 eurie per jaar. Hoe ze dat ervan doen weet ik ook niet maar goed. Om die nu om 2245 te gaan bellen is ook zo....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 2 november 2006 @ 22:46:19 #15
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43189396
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:44 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Wat kost zoiets ??? Ik heb een service contract voor 65 eurie per jaar. Hoe ze dat ervan doen weet ik ook niet maar goed. Om die nu om 2245 te gaan bellen is ook zo....
als je zo`n contract hebt gewoon bellen die hap 3 weg klep kost 25 a 35 euro.

ik laat ze hier thuis ook gewoon komen als het thermokoppel stuk is ( hebben hette lucht verwarming)
pi_43189433
Check of de CVpomp echt draait, willen wel eens vastroesten gedurende de zomer. Hoogfrequente geluid (alsof er een vliegtuig opstijgt?): je warmtewisselaar is vervuild. Spoelen met azijn, 2-3 flessen erin en het is weg.

CVpomp: draai die grote schroef er eens uit? Doekje/emmertje eronder want er kan water uit komen. Je kijkt nu recht op de pompas, die moet draaien als de ketel verwarmt op warmtevraag van de thermostaat.
pi_43189447
Anti pendel programma wil zeggen dat de ketel even afwacht wat de warmtevraag nou eigenlijk moet zijn, die melding komt erin als je bv de thermostaat snel omhoog en omlaag stelt een aantal keren achter elkaar. Verder kan zo'n ding óf warm kraanwater geven, óf de cv verwarmen, waarbij de warmwaterkraan voorang heeft op de cv. De driewegkraan gaat niet zo vaak kapot in die zin dat je geen cv zou hebben. Een storing die meer voorkomt is dat je bv altijd lauw water in je cv systeem krijgt. Is het hoogfrequente tikken niet de ontsteking van de brander?
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_43189527
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:44 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Wat kost zoiets ??? Ik heb een service contract voor 65 eurie per jaar. Hoe ze dat ervan doen weet ik ook niet maar goed. Om die nu om 2245 te gaan bellen is ook zo....
je hebt een service contract gewoon bellen die gasten.
je bedje zal vast lekker warm zijn.
pi_43189624
dat tikken lijkt uit de boiler (?) te komen. Groot ding in schuim verpakt met 3 buisjes aan de onderkant.

De thermostaat staat gewoon constant te vragen om warmte. Die wil naar de 20 graden. Tis hier nu 16 graden in de woonkamer

gloeiende gloeiende .. wil gewoon warme kamer... Zal je net zien, cv doet het niet, heb je openhaard maar weer geen hout....

zucht


Ik ga morgen wel monteur regelen. Jamvraag voor nu, kan ik dat ding aan laten of MOET de stekker eruit ? bedoel, als er iets kapot is ok, maar gaat er dan nog meer kapot op deze manier ???
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43189864
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:48 schreef mitel het volgende:

[..]

je hebt een service contract gewoon bellen die gasten.
je bedje zal vast lekker warm zijn.
stel jij bent die monteur die ik nu ga bellen. wat zeg jij dan? ik kom morgen ochtend bij u langs om het in orde te maken ws ?

heb wel grote bek, maar nu twijfel ik wel ff hoor...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43189960
De stekker kun je er rustig in laten zitten, die dingen zijn zo über-beveiligd, daar gebeurt echt niks mee. Vaak is een falende beveiliging van 't een of ander ook de oorzaak van de storing (sensortje oid). Misschien met een beetje geluk gaat 'ie toch nog werken vannacht.
Dat je temperatuurmetertje op 10 staat is op zich niet goed, maar die dingen sneuvelen vaak, en hebben verder geen invloed op de werking van het apparaat op zich.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak nou precies was, laat je dat nog ff weten?
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_43190097
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:58 schreef zjosken het volgende:
De stekker kun je er rustig in laten zitten, die dingen zijn zo über-beveiligd, daar gebeurt echt niks mee. Vaak is een falende beveiliging van 't een of ander ook de oorzaak van de storing (sensortje oid). Misschien met een beetje geluk gaat 'ie toch nog werken vannacht.
Dat je temperatuurmetertje op 10 staat is op zich niet goed, maar die dingen sneuvelen vaak, en hebben verder geen invloed op de werking van het apparaat op zich.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak nou precies was, laat je dat nog ff weten?
ok blijft tie aan, dan heb ik morgen iig een warme douche

net ff gemarktplaatst maar klepje zou 100 eurie ex kosten

monteur bellen heeft nu geen zin, dus dan maar onder me nieuwe donsje kruipen en daar tv kijken...


das dan de eerste nacht in me nieuwe huis
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 2 november 2006 @ 23:05:22 #23
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_43190256
Edit --Onzin is een paar deuren verder--

[ Bericht 88% gewijzigd door Marsepein op 03-11-2006 08:34:59 ]
pi_43190283
Edit --Onzin is een paar deuren verder--

[ Bericht 87% gewijzigd door Marsepein op 03-11-2006 08:35:09 ]
pi_43190293
net te laat
pi_43190335
hahahah
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43190449
Edit --Onzin is een paar deuren verder--

[ Bericht 49% gewijzigd door Marsepein op 03-11-2006 08:35:55 ]
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_43190660
hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kan zo'n klep opeen slosschieten en dat de boel gaat werken ?

cv staat nu vol te blazen boven, tikken is weg en radiator beneden beginnen te komen ??

durf nog niet te juichen maar...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43191535
yep, dat kan.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:15:35 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43196847
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:14 schreef Gompy58 het volgende:
hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

kan zo'n klep opeen slosschieten en dat de boel gaat werken ?

cv staat nu vol te blazen boven, tikken is weg en radiator beneden beginnen te komen ??

durf nog niet te juichen maar...
juich maar Gompy!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43196972


heeft me een kuub of 5-6 gekost om die boel aan de gang te kjrijgen.

Best maf om naast de gas meter te zitten en die flink te zien draaien..

Alsof je na een avondje stappen in de taxi zit en je afvraagtof die meter nog eens tot rust komt

Daarnaast ik heb daadwerkelijk geeeeeeeeeeeen idee wat nu veel of weinig kuubjes zijn.

Heb overigens wel een monteur geboekt voor vandaag ter controle.
Wat ik namelijk niet begrijp is dat een radiator helemaal beneden bij de voordeur totaal niet warm is geworden.

[ Bericht 56% gewijzigd door Gompy58 op 03-11-2006 09:48:31 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43197088
Gelukkig maar, bij mij was het vanochtend ook flink koud voor ik de cv aanzette. Zou wel de servicemonteur even laten langskomen voor een onderhoudsintervalletje.
pi_43200511
Nou de vrolijkheid is de kop in gedrukt.

Servicemonteur is langsgeweest. Wat een gigantische ^&*(&^*(&^Ik werd letterlijk recht in me gezicht uitgelachen....

Volgens hem was het een ontluchtingsprobleem en krijg ik du seen rekening want dat zit niet in het service contract... MAAAAARRRR maandag komt hij terug want dan moet de 3wegklep vervangen worden.... kosten 50-80 euro ... volgens hem...

dus er is niets stuk en het is mijn fout maar er is wel iets stuk en dat moet vervangen worden... ja ja..

Zijn reactie, bijna letterlijk:

hij: meneer, 6 maanden geleden was ik hier en toen vroeg u hoe u moest afsluiten en daarna opnieuw opstarten. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.....

ik: neem me niet kwalijk maar toen wilde u me geen antwoord op mijn vraag geven u vond dat dat zo lastig was uit te leggen dat u het sneller zelf kon doen...

hij : oh ja...ja idd, maar u krijgt toch een rekening voor het ontluchten nu... U heeft het wel goed gedana maar ik hoor toch nog lucht....


Wat een zak hooi zeg!! Ik hoorde NERGENS water in de radiatoren lopen, ( als teken van lucht) elke ventiel dat ik opendraaide leverde direct water op. Nu liet hij nog een heeeel klein beetje lucht ontsnappen uit een klein buisje dat naast het expansie vat omhoog liep en gewoon afgedopt was.

Ik heb het donkerbruine gevoel dat ik zwaar in de maling genomen word. Hij heeft de stand van de die 3weg klep veranderd. Vroeg of ik in het weekeinde warm water nodig had.... JA natuurlijk! oh dan zet ik 'm in het midden dan is het niet heet maar wel warm... en dan vervang ik dat ding maandag. Klep met spindel had hij het over..

Heb iig eens ff met z'n baas gebeld. Die gaf aan dat dat niet de normale gang van zaken was maar dat het wel druk was. Hij zou er in duiken en komt er op terug. Volgens hem was standje "9" geen storing. Ja en? als ik het meld dat dat aan de hand is en ik laat hun gewoon aangeven wanneer ze tijd hebben om langs te komen, dan is het toch aan hun ??

mafketels
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:16:35 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43201286
Gompy doe eens rustig man! Hij komt nog een keer terug! Zet de CV onder stroom joh!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43201627
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:16 schreef sanger het volgende:
Gompy doe eens rustig man! Hij komt nog een keer terug! Zet de CV onder stroom joh!
Ik ben rustig hoor, wees niet bang. Die cv heb ik ook niet meer van de stroom afgehaald. Sinds ik de boel gisteren heb opgestart.

Als ik tegen jou zeg dat je kosten krijgt die het service contract niet dekt omdat er niets kapot is en vervolgens zeg ik ook tegen je dat er wel iets kapot is en dat dat maandag vervangen gaat worden... Dan zou ik best jou reactie eens willen zien. Vooral als je dat wordt vertelt door een monteur je recht in je gezicht uitlacht en zegt dat je maar moet voelen.

Daarbij hoe moet ik al sonkundig consument weten wat een storing is en wat niet. ik meld aan wat de kuren zijn en de code die de cv aangeeft. dan kunnen zij dat toch bij het aanmelden clasificeren als wel of geen storing.

Ik maak me er echt niet zo druk om hoor, shit happens en komt wel goed, maar in de maling worden genomen is nie leuk zeke rniet als dat geld kost.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43208313
zo, die baas heeft me gebeld en hij is het met me eens.

Hij vind het ook normaal dat als je zegt er is niets kapot maar dat onderdeel moet vervangen worden dat de klant uitleg krijgt WAAROM dat zo is.

Andere monteur komt van de week langs, die checkt het en indien nodig vervangt hij het en ook waarom. Het bezoek van vandaag levert me geen rekening op.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43216798
Zo werken die goedkope bedrijven, als je niet om uitleg vraagt dan betaal je dus gewoon de onterechte rekening.
Een all-inn contract voor 65 eurie kan natuurlijk niet, het moet dus uit de lengte of de breedte komen.
Dat kleine beetje lucht is echt de oorzaak niet.
Zeer waarschijnlijk dus toch je driewegklep.
Je had het erover dat je de pomp een zetje moest geven, zat deze vast dan?
Als een pomp eenmaal een keer vast gezeten heeft, dan kan deze weer vast gaan zitten.
in ieder geval zal deze zeer waarschijnlijk een stuk trager lopen door inwendige vervuiling en misschien op korte termijn ook vervangen moeten worden.

De code 9 geeft het anti pendel programma aan, dit duid niet op een storing maar vraagt wel controle van het toestel.
Het anti pendel programma voorkomt dat de ketel continue in en uit schakelt.
Aangezien je dus regelmatig code 9 heb, probeert het toestel dus wel om iedere keer in en uit te schakelen (binnen 3 minuten) vandaar dat deze actief word.
Code 9 duid dus op blijvende warmtevraag maar geen warmte-afname.
Oorzaken hiervan kunnen zijn: 1) lucht, echter je heb ontlucht dus uitgesloten.
2) defecte en of slecht functionerende driewegklep, dit had je installateur ook al opgemerkt.
3) slecht functionerende pomp, waaier los op as- inwendige vervuiling- zwaarlopend.
deze heb je al een zetje moeten geven dus houd dit in de gaten.
pi_43219360
Ha Klipper. Je bent nog iets vergeten te schrijven voor Grompy 58.
Als hij dat schroefje van de pomp los kan draaien, dan kan hij ook...

Dadelijk als het weer voorjaar is eventueel pomp vernieuwen. Is makkelijk zelf te doen. Toch
Twee ringmoeren losdraaien , pomp uitnemen. Nieuwe pakkingringen nieuwepomp en twee ringmoeren weer vastdraaien.
pi_43221069
hiervoor heeft hij dan de grundfos UP 25-40 met een inbouwhoogte van 130mm nodig.
kostprijs ongeveer 109 euro.
Zie hiervoor: http://www.warmteservice.nl/website/shoppingcart.do?action=add&productID=470140

De driewegklep compleet kost zo'n 100 euro zie: http://www.warmteservice.nl/website/product.do?groupID=121&productID=118340

Alleen de klepmotor kost zo'n 48 euro

en alleen het binnenwerk van de driewegklep kost zo'n 32 euro.
  maandag 6 november 2006 @ 13:37:51 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43289560
En is ie al geweest?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43289739
Die andere monteur komt de 14e. Die gaat eerst eea controleren, heeft wel de klep bij zich dan. Echter pas indien ik accoord ga gaat de boel ook vervangen worden.

Momenteel heb ik echter mijn twijfels of dat nog nodig is. CV en WW voorziening werkt normaal. Enige radiator die niet warm wordt is die naastr de voordeur helemaal op de begane grond... Erg vindt ik dat niet maar het moet wel werken indien nodig. Dus dat wacht ik nog ff af.

Ergen sheb ik het idee dat ze die klep uit voorzorg willen vervangen. Er zijn redelijk wat topics te vinden waar die klep als zwakke plek wordt aangewezen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43306865
Maar staat dat schakelaartje nu nog steeds in het midden?
Als je nu de warmtevraag van je thermostaat uitzet, blijf je ketel dan nog door verwarmen (continue op warm water)?
pi_43339322
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:44 schreef Gompy58 het volgende:
Die andere monteur komt de 14e. Die gaat eerst eea controleren, heeft wel de klep bij zich dan. Echter pas indien ik accoord ga gaat de boel ook vervangen worden.

Momenteel heb ik echter mijn twijfels of dat nog nodig is. CV en WW voorziening werkt normaal. Enige radiator die niet warm wordt is die naastr de voordeur helemaal op de begane grond... Erg vindt ik dat niet maar het moet wel werken indien nodig. Dus dat wacht ik nog ff af.

Ergen sheb ik het idee dat ze die klep uit voorzorg willen vervangen. Er zijn redelijk wat topics te vinden waar die klep als zwakke plek wordt aangewezen.
dus het werkt nu gewoon allemaal normaal behalve 1 radiator?
dan kan je even proberen alle radiatoren dicht te draaien behalve die ene die het niet doet,dat wil nog wel eens helpen om lastige lucht er uit te krijgen
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')