abonnement Unibet Coolblue
pi_43143620
hier is hij nog een keer, voor iedereen die hem nog niet gelezen had of dat nog eens wil doen

SNIPERGUIDE:

inhoud:
SNIPER
INSTELINGEN muis/video/latency-lag
WAPENS
TARGETS (doelen)
VLAGEN
BULLETDROP
AFSTANDEN
CAMUFLAGE
DAKEN/HIJSKRANEN/SCHOORSTENEN


SNIPER:

okee, als sniper heb je een paar voordelen en nadelen:

nadeel, je hebt een single shot of semi automatisch wapen zonder aimpoint op je scherm, het werkt alleen effectief als je ingezoomd bent,

voordeel, je hebt een single shot of semi automatisch wapen zonder aimpoint op je scherm, het werkt alleen effectief als je ingezoomd bent,

conclusie, je wilt als sniper dus eigenlijk alleen ingezoomed schieten, en liever niet in direct contact komen met een automatisch geweer.

dus, wij blijven liefst, op grote afstand en uit het zicht van de vijand.

uit het zicht zal niet gaan, camuflage werkt niet en een UAV geeft je positie perfect door aan de tegenpartij.
het zal dus pas echt leuk worden vanaf een vijlige afstand, en dat ga ik hier behandelen, laten we beginnen bij het begin, de instellingen van bf2:


INSTELLINGEN:


1. muis

stel je muis zo in dat je relatief veel met je muis naar links en naar rechts moet om van richting te veranderen, bij afstands schoten kun je dan eenvoudiger mikken, als je muis te gevoelig staat afgesteld krijg je je crosshairs bijna niet opp je target

muisversnelling op laag, bij het leaden van een target wil je met een vloeiende beweging je croshairs voor je doel houden, als je de muisversnelling moet compenseren wordt dit alleen maar moeilijker

e.e.a. heeft als nadeel dat je met een andere klasse soldaat jezelf in de weg zit omdat je langzamer bent dan de rest.


2. video

Video settings zijn erg belangrijk, hoe verder en duidelijker je je doelen kan zien, hoe meer je tot je recht komt als sniper.
nu heb ik zelf niet zo'n heel erg nieuwe computter en een vrij lichte grafische kaart, daarom hier de settings van dont_be_SS, (een top 20 sniper):
hij gebruikt een ati x1900xtx 512mb

die heb ik dus niet.... dus heb ik een aantal instellingen van high naar mid staan omdat mijn grafische kaart het duidelijk niet meer leuk vond.

display mode:1280x1024@60hz
terrain:high
effects:low (rook en stof zorgt er alleen maar voor dat je je target niet meer kan zien)
geometry:high
texture:high (steeken je doelen lekker af tegen de achtergrond)
lighting:high (hoog, erg belangrijk geeft ongeveer 50 meter extra die je kan zien)
dynamic shadows:off (andere spelers kunnen zicht niet verstoppen in schaduw, je ziet de schaduw niet meer maar wel de andere speler)
dynamic light:high (net als bij gewoon licht, hoe hoger hoe verder je kan zien)
aa:off
texture filtering:high
view scale:100% (tuurlijk willen we 100% zicht hebben)

sommige dingen geven niet het mooiste beeld of de mooiste effecten, maar als sniper willen we gewoon ver kunnen zien


3. latency (Lag)

battlefield is zo geprogrammeerd dat het automatisch compenseert voor lag (latencycompensation)
nadeel is dat je targets niet precies worden weergegeven als waar ze daadwerkelijk zijn.
(of je moet precies dezelfde ping hebben als waar battlefield voor compenseert)

dit kan je ingameveranderen door het command scherm te openen (dat rare witte ding dat verschijnd als je een verkeerde toetsaanslag maakt)

eerst TAB (scorebord) en kijk wat je ping is

LET OP IK GEBRUIK ALS VOORBEELD EEN PING VAN 16

daarna type je "~" dit opent het command scherm
type "settingsmanager.floatset latencycompensation 0.016" gevolgd door enter
type "~" om command scherm te sluiten

nu zie je je tatget op de plaats waar je target daadwerkelijk is. geloof me dit werkt echt.


WAPENS:

er zijn twee soorten sluitschutters geweren, single shot en semi automatisch

semi automatisch zijn de SVD (MEC) en Type 88 (PLA)
single shot zijn M24(USMC) M95 (unlock) en L96a1 (unlock)

in het kort kan je zeggen single shot is 2x bodyshot = kill,
semi automatisch 3x bodyshot = kill
1x headshot is altijd kill

wel hebben ze verschillende eigenschappen, mbt. zoom, afwijking en herlaad snelheid
hieronder een overzicht:

SVD
damage = 45
herlaad tijd = 4 sec
afwijking = 0.01
zoom = 3.33x
draw time = 1 sec
10 kogels x 6 magazijnen

type 88
damage = 45
herlaad tijd = 4 sec
afwijking = 0.01
zoom = 3.33x
draw time 1 sec
10 kogels x 6 magazijnen

M24
damage = 95
herlaad tijd = 6 sec
afwijking = 0.005
zoom = 5x
draw time = 1.6 sec
5 kogels x 6 magazijnen

M95
damage = 190* (anti materieel sniper, laat 2 steepjes health staan maar schiet door cockpit glas)
herlaad tijd = 6 sec
afwijking = 0.01
zoom = 5x
draw time = 1 sec
5 kogels x 6 magazijnen

L96a1
damage = 95
herlaad tijd = 5 sec
afwijking = 0.005
zoom = 5x
draw time = 1 sec
5 kogels x 6 magazijnen

over de hoeveelheid bulletdrop en bullet travel time bestaat nogal wat discussie, naar mijn ervaring is de hoeveelheid bulletdrop per geweer verschillend maar de bullet travel time niet. bullet traveltime is ongeveer 1. seconde per 300 m1


92-FS, MR-444 en QSZ-92
de pistolen.
net als in de spec ops klasse gedempt en zijn het wapen bij uitstek om te gebruiken tijdens het re-locaten.
bovendien is het wapen erg geschikt om een target van dichtbij uit te schakelen als deze al 1x met het sluipschutters geweer is geraakt.


Claymores

antipersoons mijnen, je hebt er 2, en..... als je bent neergeschoten blijven ze 30 seconden staan nadat je opnieuw spawnt, dus 15 sec. terwijl je dood bent + 30 seconden na het respawnen = 45 seconden voordat een vijandelijke claymore verdwijnt nadat je de sniper hebt neergeschoten.

claymores hebben 3 seconden nodig om zich sherp te stellen, een claymore droppen in CQC (close quarter combat) heeft dus niet direct resultaat, kans bestaat dat je dood bent en de schutter allang weg is na die drie seconden

waar en hoe kun je ze gebruiken.....

2 mogelijkheden,

A. gebruik ze om vlaggen te beschermen of om smalle straatjes onveilig te maken.
(voordeel, makkelijke kills - nadeel, je heb er maar 2)

B. gebruik ze om je spot te beschermen
(voordeel, helpt goed tegen knivekills - nadeel, iedereen die hem ziet bovenaan een ladder weet dat er een sluipschutter zit)

ik gebruik liever optie B, je wordt een stuk minder verot gescholden al heb je op sommige kaarten clay's echt niet nodig

Granaten,
okee idereen weet wel hoe je die moet gebruiken, als sluipschutter heb je er vier en geen automatisch wapen, dus gebruik ze tegen infanterie en niet tegen tanks, als infanterie zo dicht bij komt is het wel tijd om te gaan verplaatsen of je moet heel zeker weten dat ze je niet gezien hebben.


TARGETS

1. infanterie
minst belangrijke doelen of ze moeten net een vlag aan het veroveren ziijn, dan is het een ander verhaal

2. fixed weaponery
vast gemonteerde AA en AT wapens evenals machinegeweren, doelwit nummer 1 het meest belangrijk. dit zijn doelen die een onmiddelijk gevaar vormen voor je team. bovendien zitten ze vaak leker stil.

3. mounted machinegeweren, deze wapens worden vooral bezet tijdens het veroveren van een vlag, en zijn gevaarlijk voor je team, doelwit nummer 2

4. snipers. oei gevaarlijk, de enige klasse die je hele ronde kan verpesten of juist heel leuk kan maken, zijn vaak erg vraakzuchtig, de vraag is heeft hij mij gezien, kan hij mij van daaraf raken (altijd), kan ik hem raken, kan ik hem raken zonder dat hij weet waar ik ben en komt hij zo achter mij aan ja of nee. moeilijk,

(let op snipers gaan heel vaak terug naar de spot waar ze net vanaf zijn geschoten)


VLAGEN

houd ze in de gaten, als je team geen vlaggen meer heeft kunnen ze nergens meer spawnen, dus zal je af en toen een vlag moeten pakken op
te zorgen dat je team niet verslagen wordt en er minutenlang moet worden gezocht naar die N00B sniper die ergens ligt te wachten tot hij iemand ziet.

vlaggen verdedigen, ja dat is waar snipers goed in zijn, spot de APC's tanks hummers buggy's en vodniks, je bent een velengstuk van je commander een extra uav, pas dan schieten.

vlaggen die net zijn veroverd zijn spawnpunten van nog meer target's en je kunt het vertrek van het vijandelijke team vertragen door zoveel mogelijk infanterie uit te schakelen, dit verbetert ook de kanzen op een succesvolle tegenaanval, het goed lopende vijandelijke squad is zeker 15 sec uit elkaar en dit vertaald zich in een over een groter oppervlak verdeeld (minder effectief)squad,


BULLETDROP

naarmate je target verder bij je vandaan gaat gaat de bulletdrop meer meespelen,

beste vergelijk is de bocht die een schot van een tank maakt, naarmate de granaat verder komt buigt hij verder af naar beneden (zwaartekracht)
zwaartekracht komt vrij veel voor in bf2, denk aan sprintend springen of het crachen van een jet, hoe verder de afstand hoe stijler naar beneden.

voor schoten gemaakt met een sniper rifle geld het zelfde, hoe verder je doel hoe hoger je moet mikken.

hier een vrij accuraat overzicht hoeveel de bulletdrop nou ongeveer is:

50m-100m: Shoot at the head, or the top of the target's head.
150m: Shoot about forehead length above the target's head.
200m: Shoot about a head length above the target's head.
250m: Shoot about a head and a half length above the target's head.
300m-350m: Shoot about two heads above the target's head.
400m: Shoot about two and a half heads above the target's head.
450m: Shoot about half a body's height above the target's head.
500m: Shoot about 2/3 of a body's height above the target's head.
550m-600m: Shoot about a body's height above the target's head.

hier uit volgd dus gelijk de vraag, op welke afstand is mijn doel nu eigenlijk.


AFSTANDEN

afstanden inschatten kan in bf2 op 4 verschillende manieren:

1. hoogte van je target in milldots(hoogte balletje in de m24 scope is 1 milldot) maal 1000 en dat gedeelt door de daadwerkelijke hoogte (1 staand persoon +/- 1.8m1) = de afstand in meters

(dit gaan we dus niet doen..... )

2. in bf2 kan je zien hoever je bij een vlag vandaan bent, simpel duidelijk, makkelijk,

3. als squadleader kan je doelen aanwijzen, deze verschijnen ook met afstand in het scherm, dus ook erg makkelijk en zuiver, niet echt vriendelijk om je squadleden iedere keer de halve kaart over te laten steken maar het werkt erg goed

4. ervaring, dit combineer je na een tijdje vanzelf met je bulletdrop en werkt gewoon het snelste en beste.


CAMOUFLAGE

werkt niet, het gilliesuit in bf2 geeft geen camouflage, het laat je er alleen uit zien als wookie

maar toch, gebruik struikjes en bosjes, bomen, kratten, ventilatiepijpen, trappen, zandzakken en stenen om je te verstoppen voor andere snipers en infanterie.
de keren dat escape in zijn apc langs me is gereden en mij niet zag, daar helpt de camaufage van alle bovenstaande goed.

let op: in bf2 hebben spelers maar een gezichtsveld van 90 graden. ze zien dus niets in hun ooghoeken,(daarom steekt infanterie soms voor je hummer de weg over) als je stil ligt is de aandacht van de speler zelfs bij een veel kleine deel van zijn blikveld (daar waar hij naartoe gaat) zolang je niet beweegt en in een bosje ligt is de kans groot dat je niet wordt gezien.

Bosjes, gras en RESUPLY kratten houden geen kogels tegen.
let hier op, je kan dus door een resuply krat heen neer worden geschoten, of er zelf doorheen schieten (tip van de dag)


DAKEN HIJSKRANEN EN SCHOORSTENEN

geven heel veel overzicht, je kunt vaak ver kijken en veel verschillende doelen zien, dit zijn dus heele mooie locaties om vanaf te schieten.

jammergenoeg weet iedereen dat en heb je er vaak nergens dekking achter, ga dus niet zomaar in een kraan of op een dak liggen,

ik zeg niet dat het fout is om op een dak te liggen, ik zeg wel dat het stom is om meer dan 2 keer van dezelfde spot afgeschoten te worden.

blijf ook een beetje weg van de randen en probeer een object achter je te houden om de omtrek van je lchaam niet heel duidelijk tegen de lucht af te laten steken, DUS VOOR EEN DAKOPSTAND EN NIET ER NAAST, er naast valt veel meer op.


SNIPERGUIDE:

inhoud:
SNIPER
INSTELINGEN muis/video/latency-lag
WAPENS
TARGETS (doelen)
VLAGEN
BULLETDROP
AFSTANDEN
CAMUFLAGE
DAKEN/HIJSKRANEN/SCHOORSTENEN


SNIPER:

okee, als sniper heb je een paar voordelen en nadelen:

nadeel, je hebt een single shot of semi automatisch wapen zonder aimpoint op je scherm, het werkt alleen effectief als je ingezoomd bent,

voordeel, je hebt een single shot of semi automatisch wapen zonder aimpoint op je scherm, het werkt alleen effectief als je ingezoomd bent,

conclusie, je wilt als sniper dus eigenlijk alleen ingezoomed schieten, en liever niet in direct contact komen met een automatisch geweer.

dus, wij blijven liefst, op grote afstand en uit het zicht van de vijand.

uit het zicht zal niet gaan, camuflage werkt niet en een UAV geeft je positie perfect door aan de tegenpartij.
het zal dus pas echt leuk worden vanaf een vijlige afstand, en dat ga ik hier behandelen, laten we beginnen bij het begin, de instellingen van bf2:


INSTELLINGEN:


1. muis

stel je muis zo in dat je relatief veel met je muis naar links en naar rechts moet om van richting te veranderen, bij afstands schoten kun je dan eenvoudiger mikken, als je muis te gevoelig staat afgesteld krijg je je crosshairs bijna niet opp je target

muisversnelling op laag, bij het leaden van een target wil je met een vloeiende beweging je croshairs voor je doel houden, als je de muisversnelling moet compenseren wordt dit alleen maar moeilijker

e.e.a. heeft als nadeel dat je met een andere klasse soldaat jezelf in de weg zit omdat je langzamer bent dan de rest.


2. video

Video settings zijn erg belangrijk, hoe verder en duidelijker je je doelen kan zien, hoe meer je tot je recht komt als sniper.
nu heb ik zelf niet zo'n heel erg nieuwe computter en een vrij lichte grafische kaart, daarom hier de settings van dont_be_SS, (een top 20 sniper):
hij gebruikt een ati x1900xtx 512mb

die heb ik dus niet.... dus heb ik een aantal instellingen van high naar mid staan omdat mijn grafische kaart het duidelijk niet meer leuk vond.

display mode:1280x1024@60hz
terrain:high
effects:low (rook en stof zorgt er alleen maar voor dat je je target niet meer kan zien)
geometry:high
texture:high (steeken je doelen lekker af tegen de achtergrond)
lighting:high (hoog, erg belangrijk geeft ongeveer 50 meter extra die je kan zien)
dynamic shadows:off (andere spelers kunnen zicht niet verstoppen in schaduw, je ziet de schaduw niet meer maar wel de andere speler)
dynamic light:high (net als bij gewoon licht, hoe hoger hoe verder je kan zien)
aa:off
texture filtering:high
view scale:100% (tuurlijk willen we 100% zicht hebben)

sommige dingen geven niet het mooiste beeld of de mooiste effecten, maar als sniper willen we gewoon ver kunnen zien


3. latency (Lag)

battlefield is zo geprogrammeerd dat het automatisch compenseert voor lag (latencycompensation)
nadeel is dat je targets niet precies worden weergegeven als waar ze daadwerkelijk zijn.
(of je moet precies dezelfde ping hebben als waar battlefield voor compenseert)

dit kan je ingameveranderen door het command scherm te openen (dat rare witte ding dat verschijnd als je een verkeerde toetsaanslag maakt)

eerst TAB (scorebord) en kijk wat je ping is

LET OP IK GEBRUIK ALS VOORBEELD EEN PING VAN 16

daarna type je "~" dit opent het command scherm
type "settingsmanager.floatset latencycompensation 0.016" gevolgd door enter
type "~" om command scherm te sluiten

nu zie je je tatget op de plaats waar je target daadwerkelijk is. geloof me dit werkt echt.


WAPENS:

er zijn twee soorten sluitschutters geweren, single shot en semi automatisch

semi automatisch zijn de SVD (MEC) en Type 88 (PLA)
single shot zijn M24(USMC) M95 (unlock) en L96a1 (unlock)

in het kort kan je zeggen single shot is 2x bodyshot = kill,
semi automatisch 3x bodyshot = kill
1x headshot is altijd kill

wel hebben ze verschillende eigenschappen, mbt. zoom, afwijking en herlaad snelheid
hieronder een overzicht:

SVD
damage = 45
herlaad tijd = 4 sec
afwijking = 0.01
zoom = 3.33x
draw time = 1 sec
10 kogels x 6 magazijnen

type 88
damage = 45
herlaad tijd = 4 sec
afwijking = 0.01
zoom = 3.33x
draw time 1 sec
10 kogels x 6 magazijnen

M24
damage = 95
herlaad tijd = 6 sec
afwijking = 0.005
zoom = 5x
draw time = 1.6 sec
5 kogels x 6 magazijnen

M95
damage = 190* (anti materieel sniper, laat 2 steepjes health staan maar schiet door cockpit glas)
herlaad tijd = 6 sec
afwijking = 0.01
zoom = 5x
draw time = 1 sec
5 kogels x 6 magazijnen

L96a1
damage = 95
herlaad tijd = 5 sec
afwijking = 0.005
zoom = 5x
draw time = 1 sec
5 kogels x 6 magazijnen

over de hoeveelheid bulletdrop en bullet travel time bestaat nogal wat discussie, naar mijn ervaring is de hoeveelheid bulletdrop per geweer verschillend maar de bullet travel time niet. bullet traveltime is ongeveer 1. seconde per 300 m1


92-FS, MR-444 en QSZ-92
de pistolen.
net als in de spec ops klasse gedempt en zijn het wapen bij uitstek om te gebruiken tijdens het re-locaten.
bovendien is het wapen erg geschikt om een target van dichtbij uit te schakelen als deze al 1x met het sluipschutters geweer is geraakt.


Claymores

antipersoons mijnen, je hebt er 2, en..... als je bent neergeschoten blijven ze 30 seconden staan nadat je opnieuw spawnt, dus 15 sec. terwijl je dood bent + 30 seconden na het respawnen = 45 seconden voordat een vijandelijke claymore verdwijnt nadat je de sniper hebt neergeschoten.

claymores hebben 3 seconden nodig om zich sherp te stellen, een claymore droppen in CQC (close quarter combat) heeft dus niet direct resultaat, kans bestaat dat je dood bent en de schutter allang weg is na die drie seconden

waar en hoe kun je ze gebruiken.....

2 mogelijkheden,

A. gebruik ze om vlaggen te beschermen of om smalle straatjes onveilig te maken.
(voordeel, makkelijke kills - nadeel, je heb er maar 2)

B. gebruik ze om je spot te beschermen
(voordeel, helpt goed tegen knivekills - nadeel, iedereen die hem ziet bovenaan een ladder weet dat er een sluipschutter zit)

ik gebruik liever optie B, je wordt een stuk minder verot gescholden al heb je op sommige kaarten clay's echt niet nodig

Granaten,
okee idereen weet wel hoe je die moet gebruiken, als sluipschutter heb je er vier en geen automatisch wapen, dus gebruik ze tegen infanterie en niet tegen tanks, als infanterie zo dicht bij komt is het wel tijd om te gaan verplaatsen of je moet heel zeker weten dat ze je niet gezien hebben.


TARGETS

1. infanterie
minst belangrijke doelen of ze moeten net een vlag aan het veroveren ziijn, dan is het een ander verhaal

2. fixed weaponery
vast gemonteerde AA en AT wapens evenals machinegeweren, doelwit nummer 1 het meest belangrijk. dit zijn doelen die een onmiddelijk gevaar vormen voor je team. bovendien zitten ze vaak leker stil.

3. mounted machinegeweren, deze wapens worden vooral bezet tijdens het veroveren van een vlag, en zijn gevaarlijk voor je team, doelwit nummer 2

4. snipers. oei gevaarlijk, de enige klasse die je hele ronde kan verpesten of juist heel leuk kan maken, zijn vaak erg vraakzuchtig, de vraag is heeft hij mij gezien, kan hij mij van daaraf raken (altijd), kan ik hem raken, kan ik hem raken zonder dat hij weet waar ik ben en komt hij zo achter mij aan ja of nee. moeilijk,

(let op snipers gaan heel vaak terug naar de spot waar ze net vanaf zijn geschoten)


VLAGEN

houd ze in de gaten, als je team geen vlaggen meer heeft kunnen ze nergens meer spawnen, dus zal je af en toen een vlag moeten pakken op
te zorgen dat je team niet verslagen wordt en er minutenlang moet worden gezocht naar die N00B sniper die ergens ligt te wachten tot hij iemand ziet.

vlaggen verdedigen, ja dat is waar snipers goed in zijn, spot de APC's tanks hummers buggy's en vodniks, je bent een velengstuk van je commander een extra uav, pas dan schieten.

vlaggen die net zijn veroverd zijn spawnpunten van nog meer target's en je kunt het vertrek van het vijandelijke team vertragen door zoveel mogelijk infanterie uit te schakelen, dit verbetert ook de kanzen op een succesvolle tegenaanval, het goed lopende vijandelijke squad is zeker 15 sec uit elkaar en dit vertaald zich in een over een groter oppervlak verdeeld (minder effectief)squad,


BULLETDROP

naarmate je target verder bij je vandaan gaat gaat de bulletdrop meer meespelen,

beste vergelijk is de bocht die een schot van een tank maakt, naarmate de granaat verder komt buigt hij verder af naar beneden (zwaartekracht)
zwaartekracht komt vrij veel voor in bf2, denk aan sprintend springen of het crachen van een jet, hoe verder de afstand hoe stijler naar beneden.

voor schoten gemaakt met een sniper rifle geld het zelfde, hoe verder je doel hoe hoger je moet mikken.

hier een vrij accuraat overzicht hoeveel de bulletdrop nou ongeveer is:

50m-100m: Shoot at the head, or the top of the target's head.
150m: Shoot about forehead length above the target's head.
200m: Shoot about a head length above the target's head.
250m: Shoot about a head and a half length above the target's head.
300m-350m: Shoot about two heads above the target's head.
400m: Shoot about two and a half heads above the target's head.
450m: Shoot about half a body's height above the target's head.
500m: Shoot about 2/3 of a body's height above the target's head.
550m-600m: Shoot about a body's height above the target's head.

hier uit volgd dus gelijk de vraag, op welke afstand is mijn doel nu eigenlijk.


AFSTANDEN

afstanden inschatten kan in bf2 op 4 verschillende manieren:

1. hoogte van je target in milldots(hoogte balletje in de m24 scope is 1 milldot) maal 1000 en dat gedeelt door de daadwerkelijke hoogte (1 staand persoon +/- 1.8m1) = de afstand in meters

(dit gaan we dus niet doen..... )

2. in bf2 kan je zien hoever je bij een vlag vandaan bent, simpel duidelijk, makkelijk,

3. als squadleader kan je doelen aanwijzen, deze verschijnen ook met afstand in het scherm, dus ook erg makkelijk en zuiver, niet echt vriendelijk om je squadleden iedere keer de halve kaart over te laten steken maar het werkt erg goed

4. ervaring, dit combineer je na een tijdje vanzelf met je bulletdrop en werkt gewoon het snelste en beste.


CAMOUFLAGE

werkt niet, het gilliesuit in bf2 geeft geen camouflage, het laat je er alleen uit zien als wookie

maar toch, gebruik struikjes en bosjes, bomen, kratten, ventilatiepijpen, trappen, zandzakken en stenen om je te verstoppen voor andere snipers en infanterie.
de keren dat escape in zijn apc langs me is gereden en mij niet zag, daar helpt de camaufage van alle bovenstaande goed.

let op: in bf2 hebben spelers maar een gezichtsveld van 90 graden. ze zien dus niets in hun ooghoeken,(daarom steekt infanterie soms voor je hummer de weg over) als je stil ligt is de aandacht van de speler zelfs bij een veel kleine deel van zijn blikveld (daar waar hij naartoe gaat) zolang je niet beweegt en in een bosje ligt is de kans groot dat je niet wordt gezien.

Bosjes, gras en RESUPLY kratten houden geen kogels tegen.
let hier op, je kan dus door een resuply krat heen neer worden geschoten, of er zelf doorheen schieten (tip van de dag)


DAKEN HIJSKRANEN EN SCHOORSTENEN

geven heel veel overzicht, je kunt vaak ver kijken en veel verschillende doelen zien, dit zijn dus heele mooie locaties om vanaf te schieten.

jammergenoeg weet iedereen dat en heb je er vaak nergens dekking achter, ga dus niet zomaar in een kraan of op een dak liggen,

ik zeg niet dat het fout is om op een dak te liggen, ik zeg wel dat het stom is om meer dan 2 keer van dezelfde spot afgeschoten te worden.

blijf ook een beetje weg van de randen en probeer een object achter je te houden om de omtrek van je lchaam niet heel duidelijk tegen de lucht af te laten steken, DUS VOOR EEN DAKOPSTAND EN NIET ER NAAST, er naast valt veel meer op.
pi_43144723


wat is nu de beste sniper rifle? ik vind die L96 oid nogal tegenvallen en zweer bij de M24
pi_43144784
Je hebt dezelfde lap tekst 2x in je OP staan

Sommige dingen wist ik niet , zijn wel handig om te weten
pi_43144827
ow als we ook mogen zijken, er staat ook VLAGEN ipv vlaggen
pi_43144969
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:12 schreef IJsmuts het volgende:
ow als we ook mogen zeiken, er staat ook VLAGEN ipv vlaggen
Ga je hem verbeteren
pi_43162159
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:15 schreef BugWorks het volgende:

[..]

Ga je hem verbeteren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')