abonnement Unibet Coolblue
pi_45701195
het nieuwe deeltje loopt alweer lekker toch
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 17:28:24 #127
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45701404
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
Laffer, wil jij de topicreports even doorspitten naar een report over de AKQ van vandaag? Dank u
Ik laat deze vraag even over aan Laffer.

Persoonlijke noot:
Op een internetforum redelijk anoniem een spelletje spelen waarbij datzelfde internet niet geraadpleegd mag worden, wat echt volstrekt oncontroleerbaar is en uitgaat van vertrouwen, is eigenlijk vragen om problemen. En die zijn er dan dus ook regelmatig.
Verder: welke humor wel en niet kan is ook altijd een persoonlijke interpretatie, Eén grap en daarna weer serieus doorgaan is wmb weer iets anders dan het volledig loslaten van de spelregels.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:33:02 #128
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45701547
Ik heb kennis genomen van uw bericht.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:44:10 #129
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45701902
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:28 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik laat deze vraag even over aan Laffer.

Persoonlijke noot:
Op een internetforum redelijk anoniem een spelletje spelen waarbij datzelfde internet niet geraadpleegd mag worden, wat echt volstrekt oncontroleerbaar is en uitgaat van vertrouwen, is eigenlijk vragen om problemen. En die zijn er dan dus ook regelmatig.
Verder: welke humor wel en niet kan is ook altijd een persoonlijke interpretatie, Eén grap en daarna weer serieus doorgaan is wmb weer iets anders dan het volledig loslaten van de spelregels.
Dat gezegd hebbende gaat het al 500+ topics goed totdat er 3 kneuzen langskomen...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 18:07:32 #130
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45702626
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:44 schreef Nembrionic het volgende:
Dat gezegd hebbende gaat het al 500+ topics goed totdat er 3 kneuzen langskomen...
Ik zeg ook niet dat we lastpakken níet aan gaan pakken. Natuurlijk krijgen ze uiteindelijk vliegles als niets anders meer helpt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:25:17 #131
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45704933
Zou één van de Modjes zo aardig willen zijn en bij het Algemene Kennisquiz Deel 645 topic de TT willen veranderen in Deel 575??
Bedankt!
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 20:25:09 #132
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45706667
Ja hoor.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_45715645
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we lastpakken níet aan gaan pakken. Natuurlijk krijgen ze uiteindelijk vliegles als niets anders meer helpt.
hier sluit ik me helemaal bij aan
en Nembrionic, maak je niet te druk hoor cynix en ik modereren echt serieus, we houden alles goed in de gaten
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_45715661
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:33 schreef JAM het volgende:
Ik heb kennis genomen van uw bericht.
dat is tof van je
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_45778003
Beste Laffer, Cynix

Jullie tweeen zijn toch de moderators van dit deel van het forum. Zoals je gemerkt hebt is er de laatste tijd 'relletjes' in AKQ. Het lijkt er op dat degenen die dit al lang doen het niet leuk vinden als er nieuwelingen meedoen. De nieuwelingen worden in de gaten gehouden en als ze 1 keer in fout gaan ofzo krijgen ze iedereen over zich heen.
Of iedereen gaat meebemoeien. Ik snap dat soms mensen moeten zijn om in goede baan te leiden maar er worden teveel oude koeien uit de sloot gehaald. Dan is er iets opgelost en gaat het weer lekker verder, maar er is altijd iemand van het 'vaste' groep die het nodig vindt om na 50 reacties het gebeurde weer op te rakelen.
Net hadden we een soort vraag over 'Sex', zo van wie is deze dame. Degenen die meespeelden vonden het goed. Er was geen probleem, het liep lekker. En we wilden weer aan serieuze vragen beginnen, we hadden onze lol gehad, komen er paar zeuren dat het niet leuk is en beginnen tegen ons te zeiken dat nu alles verkloot , vermoord is en meer van dat dingen. Op zich vreemd , we waren klaar mee, degenen die meededen vonden het leuk.
Op deze manier worden nieuwelingen afgeschrikt. Het lijkt of de vaste groep geen nieuwe mensen bij wil hebben. Als je wat ervan zegt, worden ze boos, het lijkt of ze geen kritiek dulden. Dit wordt langzamerhand niet leuk voor nieuwelingen. Dit wilde ik even gezegd hebben.
pi_45778259
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:18 schreef Attitude het volgende:* een knipje*
hoi, bedankt voor je melding
natuurlijk mogen er grapjes worden gemaakt en dat hoort bij FOK! en nieuwe users zijn zelfs meer dan welkom
dus laat je niet weg jagen

het is nu best laat en ik ga zo pitten, ik ga dit morgen even met cynix overleggen oke
we komen hier morgen even op terug, want MEN moet voor iedereen leuk zijn
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_45778554
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:18 schreef Attitude het volgende:
--knip--
Vooropgesteld...ik kom nooit in AQK, maar ik vind dat als een nieuw iemand de OP-regels (indien aanwezig) leest...foutje maakt en herstelt, en moeite doet om dit soort beginnersfouten niet meer te maken, niet afgezeken hoeft te worden. En een vergissing kunnen we allemaal maken.

Maar nieuwkomers in een topic bashen puur omdat ze nieuw zijn kan niet...vind ik zwak..

Het gebeurd echter ook wel eens dat ineens een paar bijdehanten komen gallen..en dat is ook irritant....maar daar heb ik je niet op kunnen betrappen dussss....

Kliekjesvorming is een gevaar wat op de hoek ligt, maar is niet nodig vind ik...het ondermijnt een forum.

Dat wilde ik gezegd...bij wijze van steunbetuiging...
  maandag 29 januari 2007 @ 01:06:34 #138
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_45779012
Ik ben het wel eens met de opmerking van Attitude. Maar dit is een algemeen probleem op Fok, kijk alleen maar op bijv. ONZ hoevaak daar een "Newbie" wel niet te kijk wordt gezet.
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45779111
quote:
Op maandag 29 januari 2007 01:06 schreef Consigliere het volgende:
Ik ben het wel eens met de opmerking van Attitude. Maar dit is een algemeen probleem op Fok, kijk alleen maar op bijv. ONZ hoevaak daar een "Newbie" wel niet te kijk wordt gezet.
je hebt gelijk, ik heb al een post geplaatst in AKQ
morgen gaan cynix en ik even in conclaaf
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 29 januari 2007 @ 01:46:25 #140
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45779554
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:56:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 29 januari 2007 @ 01:57:37 #141
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_45779699
Ik ben het eens met Mikkie.

Ik speel nu zelf pas 20 rondjes mee, en ben dus misschien wel een van de personen waar de oudere spelers een hekel aan hebben. Echter heb ik nog nergens last van gehad, en ook nog geen gezeik gehad.

De reden daarvoor is dat ik af en toe een puntje meepik door te gokken, en voor de rest alleen op mijn eigen gebiedje ( Geschiedenis ) veel punten scoor. Echter er zijn ook mensen die op vrijwel alle gebieden de meest moeilijke en gedetailleerde dingen blijken te weten. Omdat dat nieuwelingen zijn kan ik me best voorstellen dat veel mensen denken dat zij googlen.

Verder valt het vooral op dat er heel veel edits, dubbele antwoorden en andere dingen voorvallen. Dingen die allemaal in de OP staan, en dus of niet gelezen zijn, of gewoon genegeerd worden.

Kortom, ik speel ook pas kort mee, maar ik merk hier niets van.
  maandag 29 januari 2007 @ 02:02:55 #142
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45779763
Beste Laffer, ik wil toch nog wel even reageren op je post in AKQ en Attitude zijn reactie hier in het FB topic.

Ik ben zelf natuurlijk ook 'newbie' geweest in AKQ en heb zelden iets van problemen ondervonden of gezien. Ik werd dan ook hartelijk ontvangen en vriendelijk de weg gewezen. Als alles volgens de regels gaat en er geen reden tot achterdocht is gaat alles ook altijd vlekkeloos. Er komen geregeld nieuwe personen in AKQ en ze werden dan ook vriendelijk ontvangen en de normaal de weg gewezen, voor zover ik dat kan beoordelen.

Maar de reden dat er nu een paar relletjes ontstaan, ligt toch volgens mijn insziens bij bepaalde personen
die toevalligerwijs gelijk met elkaar binnenkwamen in AKQ. Wat je zegt over newbies de weg wijzen, dat is in het verleden altijd goed gegaan en met een vriendelijke terechtwijzing door AKQ'ers. Daarna was het meestal ook goed en ging het gezellig verder.

Het probleem hier zijn wat bijdehante opmerkingen van wat nieuwelingen. Dit wekt weerstand op bij mij en andere AKQ'ers, gezien hun reacties. Ook worden er eigen regels bedacht of op eigen manier geïnterpreteerd, voor zover ik dat kan beoordelen. Alhoewel het moeilijk te bewijzen is zijn er mijn insziens ook sterke vermoedens voor Google-werk door bepaalde nieuwelingen.

Dit is mijn persoonlijke visie op deze situatie, zodat je van 2 kanten hoort wat er aan de hand is.
Weisst
  maandag 29 januari 2007 @ 02:08:54 #143
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_45779839
Ik denk dat we Laffer nu wel genoeg hebben geholpen in deze beruchte zaak. Btw Erkel verdiend wel credits, omdat hij mij in bepaalde situaties goed heeft geholpen en enkele oneffenheden in mijn AKQ-speelwijze heeft doen verdwijnen..
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  maandag 29 januari 2007 @ 02:16:11 #144
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_45779927
Als AKQ- veteraan loop ik al een tijd mee.

En de laatste paar dagen zijn er inderdaad wat problemen doordat er in korte tijd een groep nieuwe user mee doet. En de problemen werden dus veroorzaakt doordat de nieuwe spelers zich niet helemaal aan de spel regels hielden (meerdere gokken achterlkaar, edditen etc, en een grote mond) terwijl de regels toch duidelijk in de OP staan.

Echter vind ik ook dat sommige al 'oudere' spelers soms wat overdrijven met wat net zoals attitude aangaf dat je een fout maakt en meteen iedereen zich er op stort of iemand die voor het eerst een OP maakt en vervolgens wordt afgezeken over wat er wel niet allemaal verkeerd is.

Kortom als iedereen zich aan de regls houd en ook lief voor elkaar is zijn er geen problemen meer.


Edit: Er is ook eindelijk eens iets te beleven hier in plaats van de gebruikelijke dubbele topics sluiten en TT aanpassen

[ Bericht 8% gewijzigd door Yurithemaster op 29-01-2007 02:56:00 ]
pi_45811602
cynix is er nog niet dus ik heb nog niet kunnen overleggen

we willen met de beste wil van de wereld de AKQ serie goed modereren en goed laten verlopen

maar het is verdomde moeilijk, omdat het bijvoorbeeld bijna nooit te bewijzen is of iemand googled of anderzijds cheat
dus even mijn visie......

*een geintje hier en daar moet natuurlijk altijd kunnen, als het topic maar niet verkloot wordt.

* newbies moeten wel de OP goed lezen en zich aan de spelregels houden.

*newbies dit dit niet doen moeten even op weg worden geholpen.

"als het topic toch wordt verpest door wie dan ook, willen we graag de link en de username hier gepost zien in dit topic zodat we aktie kunnen ondernemen"


goed plan?
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_45811696
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:02 schreef laffer het volgende:
cynix is er nog niet dus ik heb nog niet kunnen overleggen

we willen met de beste wil van de wereld de AKQ serie goed modereren en goed laten verlopen

maar het is verdomde moeilijk, omdat het bijvoorbeeld bijna nooit te bewijzen is of iemand googled of anderzijds cheat
dus even mijn visie......

*een geintje hier en daar moet natuurlijk altijd kunnen, als het topic maar niet verkloot wordt.

* newbies moeten wel de OP goed lezen en zich aan de spelregels houden.

*newbies dit dit niet doen moeten even op weg worden geholpen.

"als het topic toch wordt verpest door wie dan ook, willen we graag de link en de username hier gepost zien in dit topic zodat we aktie kunnen ondernemen"


goed plan?
Ik ben 't hier mee eens....
pi_45836989
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:53:48 #148
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45841653
Ok, dan kijken we het ff een tijdje aan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:48:21 #149
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45885233
Ik wilde graag even melding maken van een persoon die sfeer probeert te verzieken in de AKQ.
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef De_Ananas het volgende:
kutvraag
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:35 schreef De_Ananas het volgende:
kan de vragensteller ook sterven en dat iemand anders een vragensteller wordt??
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

erg hoor. heaumeau
Ook wel bekend onder de naam Yestuuur.
Weisst
pi_45885313
De_Ananas = Yestuur by the way...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')