abonnement Unibet Coolblue
pi_43108063


Zondag 29 oktober vond 'ie weer plaats, DE Nationale Popquiz. De 11e editie was het.
Popquizzen is een fenomeen dat al sinds tijden, maar de laatste jaren steeds frequenter, in café's en aanverwante gelegenheden georganiseerd wordt. Er zijn zelfs mensen die er 1 in hun eigen huiskamer houden voor hun muziekliefhebbende vrienden en kennissen.
Maar 1 keer in het jaar is de grote editie, de Nationale. Uit het hele land (en ook België) gaan de muziekkenners in teams van maximaal 4 personen de prestigeslag aan. Popkennis in de ruimste zin van het woord wordt getest in audio- en visuele vragen.

Ikzelf deed nu voor de 4e keer mee en de laatste 3 keer met een team in dezelfde samenstelling. Een ander team, dat geheel uit medeFok!ers bestond (belsen, Berkery, bukgeit en ranja), was ook van de partij. Een beetje flauwe/leuke teamnaam verzinnen hoort ook bij het popquizgebeuren. Het Fok!-team opereerde onder de naam Fok!-ing Molly, wij als Stop Making Senseo (vrij naar de Talking Heads).
Andere teamnamen waren o.a. Uri Gallagher, The Bud Spencer Blues Explosion en een geheel vrouwenteam als Girls On Top.

De organisatoren en medewerkers die de invulformulieren nakijken

Ik was zelf net op tijd binnen voor het 1e fragment. De eerste ronde bestond in zijn geheel uit geluidsfragmenten en had als thema blij, lach, vrolijk, enz. Dat zat dan voornamelijk in de titel (ik zal geen antwoorden geven voor degenen die 'm online nog na willen spelen).
Daarna volgde een ronde met voornamen als titel en daarbij kreeg je tegelijkertijd op een scherm foto's van artiesten te zien, waarvan de voornamen correspondeerden met die van de titels. Die moest je dus matchen.
De volgende ronde was ook multitask. Je hoorde intro's van nummers waarin een mondharmonica-solo de boventoon voerde. Op het scherm kreeg je tegelijkertijd bandlogo's te zien. De audioronde bleek een stuk lastiger dan de visuele.
De laatste ronde voor de pauze ging over liedjes die speciaal voor een artiest waren geschreven door een andere bekende artiest. Je moest dus uitvoerende(n), titel en de schrijver raden.


Tijdens de pauze was de stemming in ons team goed. We stonden in de Nationale top 3 (hoogst behaalde plek tot nu toe was 4e)
Het Fok!-team stond ook nog in de top 10, dus dat ging ook lekker.

Na de pauze werd de feitenkennis weer aangesproken. We kregen een formulier met vlaggencodes die gematched moesten worden met de (multi-culti)bands die je hoorde. Pittig, maar met wegstrepen kom je ook een heel eind. Wij hebben 'm schijnbaar erg goed gemaakt, want we stonden gelijk eerste in het klassement!
Daarna weer multi-tasken (nog best lastig bij een voornamelijk mannelijke hobby ). Op het scherm zag je gefotoshopte bandfoto's, waarbij over de hoofden van de artiesten de hoofden van andere waren geplakt. Die moest je dus allebei raden. Onderwijl mocht je je buigen over de geluidsfragmenten. Alle titels bestonden uit 3 maal hetzelfde woord. Dit bleek een moeilijke ronde, zeker voor het Fok! -team, want die gingen daar geloof ik nat.

Net voor de laatste ronde kregen we te horen dat we 9 punten mochten laten liggen t.o.v. de nummer 2.. Dat klinkt redelijk veilig, maar je weet maar nooit..

Ronde-uitslagen..altijd spannend..


De laatste ronde waren eigenlijk allemaal makkelijke fragmenten. Het lastige gedeelte was dat er een bepaalde datum/jaar in de tekst weggepiept was, en dat je die dus uit je geheugen moest ophalen..daar zit je al snel net naast. Maar we hadden een goed gevoel

Toen de uitslag..het goede gevoel bleek terecht, we hadden met 7 punten voorsprong gewonnen

We mogen ons dit jaar dus officieus Nederlands Kampioen Popkwissen noemen Raar idee hoor..maar wel leuk


Fok!-ing Molly is uiteindelijk gedeeld 17e geworden. Jammer, want er zit veel meer in dat team..maargoed, de 3e keer gingen wij ook terug naar beneden in de eindstand (OK, 1 plaatsje, maar toch ), dus dat zal wel zo horen..

Anyway, een zeer vermakelijke en uiteindelijk zeer geslaagde dag met een totaal niet nuttige, maar wel leuke hobby

Volgend jaar weer!

belsen's verslag van vorig jaar
pi_43108569
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:


Volgend jaar 1 & 2
Als die Fokking Molly's nou beter hun best hadden gedaan dan was ik nu de nieuwe Nostradamus geweest
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_43108614
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als die Fokking Molly's nou beter hun best hadden gedaan dan was ik nu de nieuwe Nostradamus geweest
heb je een strakke groene broek?
pi_43108645
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:51 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

heb je een strakke groene broek?
De nieuwe Nostradamus draagt geen strakke broeken

Dat is voor emo's en indie's en dat soort figuren
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_43108697
Een beetje metal-liefhebber heeft toch wel een spandex broek?
pi_43108712
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Een beetje metal-liefhebber heeft toch wel een spandex broek?
Dat doen Mark en TSE maar lekker
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:49:01 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43110441
Sack volgend jaar in een 2e fokteam?
pi_43110767
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:49 schreef peaceman het volgende:
Sack volgend jaar in een 2e fokteam?
Voorlopig heb ik nog niets in m'n agenda staan
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:00:56 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43110832
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Voorlopig heb ik nog niets in m'n agenda staan
Cafca wil ook wel... en als we GLO, Daisy of Schaap nou ook even weten te ritselen (dit ivm met een redelijke klassering)....zo niet dan iemand anders en dan gaan we voor de olympische gedachte
pi_43111108
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:00 schreef peaceman het volgende:

[..]

Cafca wil ook wel... en als we GLO, Daisy of Schaap nou ook even weten te ritselen (dit ivm met een redelijke klassering)....zo niet dan iemand anders en dan gaan we voor de olympische gedachte
We gaan gewoon als bierteam
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:10:36 #11
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43114395
Hier 1 voorbeeld van de fotovragen
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:22:03 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43114482
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hier 1 voorbeeld van de fotovragen
[afbeelding]
Nirvana & Bee Gees .

Oh, gefeliciteerd!
I intend to live forever, or die trying.
pi_43114948
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hier 1 voorbeeld van de fotovragen
[afbeelding]
Smells like Saturday Night Fever
pi_43116481
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de puntentelling want volgens mij zaten we qua punten niet zo gek ver van de tiende plek af. Maar we gingen inderdaad door het ijs bij de ronde titel, titel, titel.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:43:05 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_43117993
Gefeliciteerd, leuk om te lezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43162565
Vanochtend een New Wave-verzamelaar mee in de auto, welk nummer begint net als ik de parkeerplaats oprij? Cabaret Voltaire - Nag Nag Nag - een van de vele nummers die ik niet herkende, heb ik 'm gewoon op CD
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_43173471
quote:
Op donderdag 2 november 2006 08:33 schreef Berkery het volgende:
Vanochtend een New Wave-verzamelaar mee in de auto, welk nummer begint net als ik de parkeerplaats oprij? Cabaret Voltaire - Nag Nag Nag - een van de vele nummers die ik niet herkende, heb ik 'm gewoon op CD
pi_44507283
* KICK*!

De quiz van dit jaar staat inmiddels (ongeveer) online. Alleen in ronde 2 krijg je op het einde een paar keer hetzelfde nummer..Naja, je kunt iig een impressie krijgen van het geheel.
En voor sommigen onder jullie de kans om te kijken of het een bierteam wordt of meer, volgend jaar

http://www.denationalepopquiz.nl
pi_44511116
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
* KICK*!

De quiz van dit jaar staat inmiddels (ongeveer) online. Alleen in ronde 2 krijg je op het einde een paar keer hetzelfde nummer..Naja, je kunt iig een impressie krijgen van het geheel.
En voor sommigen onder jullie de kans om te kijken of het een bierteam wordt of meer, volgend jaar

http://www.denationalepopquiz.nl
Ook handig dat in veel mp3's nog gewoon de ID3 tag staat.
pi_44511897
Mja..De omstandigheden zijn online wel ietsje anders, idd
  zondag 17 december 2006 @ 17:21:46 #23
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44512150
Gewoon niet spieken dan maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')