abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:58:21 #176
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_43440168
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap het gezeik over het uit je dak gaat van Tool op zich wel, maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat de muziek te veel ritmes heeft waar je gewoon weinig mee kunt? Ik bedoel, probeer maar eens te dansen. Tja, en moshen bij Tool moet je gewoon niet doen (ze spelen Hooker with a Penis trouwens zelden)
De afwisseling maakt Tool juist zo speciaal, ja het is moeilijk om mee te zingen (Maynard dansde best wel goed op de muziek trouwens. Voor moshen of helemaal los gaan zijn er nog genoeg andere alternatieven. Bij Tool kun je je gewoon helemaal laten wegvoeren door een muzikale extase. Iets wat weinig bands met je kunnen doen
pi_43443610
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:58 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

De afwisseling maakt Tool juist zo speciaal, ja het is moeilijk om mee te zingen (Maynard dansde best wel goed op de muziek trouwens. Voor moshen of helemaal los gaan zijn er nog genoeg andere alternatieven. Bij Tool kun je je gewoon helemaal laten wegvoeren door een muzikale extase. Iets wat weinig bands met je kunnen doen
Spijker -> kop
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:29:02 #178
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_43444229
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Beetje weifelend begin, zowel qua inzet als qua sound. Daardoor klonk Stinkfist niet helemaal overtuigend. Maar daarna ging het alsnog helemaal los. En die versnelling in Schism -inclusief versneld clipje- was ronduit briljant
Dat was voor mij wel echt een van de hoogtepunten van de avond INDRUKWEKKEND, Schism blijft dan ook mijn favoriete nummer van Tool of iig het nummer waarmee ik ze 'ontdekte'.

Maar vond het echt een in een woord HEFTIG concert, toen de laatste knal kwam was ik eigenlijk behoorlijk overdonderd haast. Flink uit mijn dak gegaan en helemaal meegezogen door de beelden, de lichtshow en uiteraard de band! Voor mijn gevoel was het vrij kort maar dat kwam doordat tijd of iets anders er totaal niet meer toe deed en Tool gewoon alles in eens speelde zonder het onderhand afgezaagde 'we stoppen maar oh oh verassing we komen weer terug' gedoe. Voor mij enige minpuntjes waren dat de zang af en toe bijna helemaal wegviel, tenminste helemaal links op het rolstoelpodium, en dat ik de oudere nummers niet goed ken en dus niet helemaal weet waar die over gaan wat toch best wat wegneemt. Net Aenema gekocht dus als ik volgend jaar weer naar Tool ga wordt het nog gaver voor me Miste trouwens Right in two en Wings for mary...
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:12 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Hey daar stond ik ook, drie gasten ja, echt super irritant en een dikke brulkikker die het nodig vond steeds 'thank you and goodnight' te schreeuwen.
Ik vroeg me al af wat dat nou was geweest, dacht al dat Tool ermee ophield Vast Mastodon fans

Ohja en ik hoop dat mijn oren het monster Mastodon overleeft hebben
Ohja 2 heeft er misschien iemand een setlist of is het echt 100% hetzelfde als de eerder genoemde?

[ Bericht 20% gewijzigd door Machielovic op 11-11-2006 00:44:46 ]
pi_43447419
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:29 schreef Machielovic het volgende:


Ohja 2 heeft er misschien iemand een setlist of is het echt 100% hetzelfde als de eerder genoemde?
Stinkfist
The Pot
Forty Six & 2
Jambi
Schism
Lost Keys
Rosetta Stoned
Sober
Lateralus
Vicarious
Ænema



In Brussel hebben ze gisteren dezelfde setlist gedaan, alleen werd sober daar vervangen door swamp song, wat ze niet erg vaak spelen.

Zo, en nu ga ik kijken of ik nog kaarten kan scoren voor NIN.
pi_43449331
Ik zat in vak CF Ring 2 Stoel 11 t/m 13. Show was wel aardig, muziek vind ik gewoon chill om naar te luisteren. Het is geen echte muziek om een Pit voor te maken, Tis geen Pennywise of Suicidal Tendencies ofzo


Geluid ging wel redelijk, voorprogramma was idd te hard, maar Ahoy heeft ook niet echt een goeie demping ( stalen plafond, nergens echt doeken die het geluid doen dempen ). HMH is daarentegen beter opgezet.

Geef mij maar een band zoals Tool in Paradiso/Melfweg/Tivoli. Lekker klein, 550mensen binnen, dat is pas puur genieten.

Lichtshow was ook wel ok, ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wel wat vurwerk zou zijn, achterd e projectie schermen was zo'n lege ruimte, had wel een Big Bang verwacht aan het einde.

Ook jammer dat ze geen toegift gaven, dat blijft zonde als ze dat doen. Denk ook dat het eerder afgelopen was dan de planning was, Het zou namelijk eindigen om 2300uur, en niet om 22.35uur.


Drum solo? weinig van gemerkt, ben wel langere en heftigere drumsolo's gewent van andere bandjes, Dan was hij wel erg kort. en die Gong, maybe 1x gebruikt


Verder wel cool om ze is Live te zien ( ipv filmpjes via internet ).
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:07:08 #181
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_43449604
drum solo is gewoon de break in 46&2, het is niet echt een band die om en om 10 minuten gaat soleren...

Anyway: het was top, geluid was zeker voor de Ahoy heel behoorlijk, op een paar momenten van disbalans na. Het was absoluut beter dan de HMH, er vloeide meer energie op een of andere manier. Nou, in december nog maar een avondje dan hè
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:14:22 #182
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43449732
Legendarisch? Goedmakertje van het concert in de HMH?
Het concert was ronduit slecht te noemen van tijd tot tijd, de stem van Maynard viel met regelmaat weg en het geluid harder zetten maakt het echt niet beter. Dit was ronduit het slechtste concert wat ik van ze gezien heb.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_43450510
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:14 schreef TrenTs het volgende:
Legendarisch? Goedmakertje van het concert in de HMH?
Het concert was ronduit slecht te noemen van tijd tot tijd, de stem van Maynard viel met regelmaat weg en het geluid harder zetten maakt het echt niet beter. Dit was ronduit het slechtste concert wat ik van ze gezien heb.
Wor stonde gij den?
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:13:46 #184
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43450855
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wor stonde gij den?
Eerst stond ik bij het hek dat toegang verschafte tot de ruimte voor het podium, maar ik was niet één van die 2000 gelukkige zielen. Daarna zag men in dat het toch wel heel gay was om iedereen achter dat hek te laten staan terwijl de ruimte voor 1/4e leeg was, dus mocht ik naar binnen en stond vlak voor het podium.

Gij?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_43450986
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:13 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Eerst stond ik bij het hek dat toegang verschafte tot de ruimte voor het podium, maar ik was niet één van die 2000 gelukkige zielen. Daarna zag men in dat het toch wel heel gay was om iedereen achter dat hek te laten staan terwijl de ruimte voor 1/4e leeg was, dus mocht ik naar binnen en stond vlak voor het podium.

Gij?
Dat lijkt me toch wel een plek waar je goed geluid moet hebben (of worden alle muzieknoten misschien over je heen geblazen? ) Aan de andere kant heeft iedereen daar wel een andere standaard voor. Voor mij was dit Tool voor het eerst in een zaal en ik vond het zeer acceptabel (ik stond ongeveer in het midden). Eigenlijk zou Tool 3 keer 013 moeten doen.
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:21:23 #186
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43451061
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel een plek waar je goed geluid moet hebben (of worden alle muzieknoten misschien over je heen geblazen? ) Aan de andere kant heeft iedereen daar wel een andere standaard voor. Voor mij was dit Tool voor het eerst in een zaal en ik vond het zeer acceptabel (ik stond ongeveer in het midden). Eigenlijk zou Tool 3 keer 013 moeten doen.
Het geluid in de 013 is heerlijk. Ik neem aan dat je wel bekend bent met Devin Townsend, zijn optreden met Strapping Young Lad in de 013 was adembenemend. Het is onmogelijk dat iemand ook live zo kan zingen zonder weg te vallen of zonder ook maar iets in te boeten aan gitaarwerk. Ergens verwacht ik van Tool ook wel hetzelfde niveau... het zijn zeker geen middelmatige muzikantjes. Maar misschien ligt mijn standaard te hoog na dat concert van SYL.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_43451300
filmpjes:

Rosetta Stoned

Lateralus

Vicarious

sorry voor de brakke geluidskwaliteit!
pi_43451879
Tsja, ik heb nu drie keer zo goed als hetzelfde concert gezien. De derde keer haalt het voor mij niet bij de eerste keer (zeker omdat ik voor Pinkpop dit jaar Tool nog nooit live gezien had, hun eerste CD kocht ik eind 2002 en toen was hun tour net voorbij), daar kwam ik toen zo onder de indruk vandaan, heb ik met weinig andere concerten gehad tot nu toe.

Moest ook voor het einde weg om nog thuis te komen. Jammer, maar gelukkig heb ik ze al twee keer wel tot het einde gezien.

Visueel was het allemaal wel veel mooier inderdaad!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_43451947
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:21 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het geluid in de 013 is heerlijk. Ik neem aan dat je wel bekend bent met Devin Townsend, zijn optreden met Strapping Young Lad in de 013 was adembenemend. Het is onmogelijk dat iemand ook live zo kan zingen zonder weg te vallen of zonder ook maar iets in te boeten aan gitaarwerk. Ergens verwacht ik van Tool ook wel hetzelfde niveau... het zijn zeker geen middelmatige muzikantjes. Maar misschien ligt mijn standaard te hoog na dat concert van SYL.
Devin Townsend was briljant toen ik hem daar zag
  zaterdag 11 november 2006 @ 14:06:38 #190
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43452162
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Devin Townsend was briljant toen ik hem daar zag
Wanneer niet... wanneer niet....

Toch hoop ik dat Tool bij het volgende concert es met wat nieuws komt, want ik heb nu al drie keer dezelfde setlist gezien en alhoewel ik het leuk vind is vernieuwing nu toch wel nodig.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_43452727
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:55 schreef LintuxCx het volgende:
Tsja, ik heb nu drie keer zo goed als hetzelfde concert gezien. De derde keer haalt het voor mij niet bij de eerste keer (zeker omdat ik voor Pinkpop dit jaar Tool nog nooit live gezien had, hun eerste CD kocht ik eind 2002 en toen was hun tour net voorbij), daar kwam ik toen zo onder de indruk vandaan, heb ik met weinig andere concerten gehad tot nu toe.
Dat had ik op Pinkpop ook. Had ze al wel eerder live gezien, maar dat was alweer jaren geleden. Op Pinkpop was ik totaal blown away. In de HMH was dat alweer minder, en naar Ahoy ben ik maar effe niet gegaan. Lees overigens op het forum van 3voor12 ook niet al te lovende reacties.
pi_43452745
(maar toch effe de filmpjes kijken he )
pi_43453718
Nerds die bij Tool moshen moeten collectief afgeschoten worden.

Als je wilt pogoën ga je maar naar The Offspring ofzo!
  zaterdag 11 november 2006 @ 16:54:59 #194
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_43455956
Nja, als je met 013 vergelijkt is het in Ahoy nooit top, dat haal je in een zaal als Ahoy gewoon niet, akoustiek is gewoon minder. Maar slecht was het toch echt niet te noemen afgelopen donderdag. Voor Ahoy begrippen was het zelfs prima, los van de paar momenten waar de balans idd even ver te zoeken was, maar dat was echt sporadisch.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 11 november 2006 @ 17:09:07 #195
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43456295
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 16:54 schreef TAV74 het volgende:
Nja, als je met 013 vergelijkt is het in Ahoy nooit top, dat haal je in een zaal als Ahoy gewoon niet, akoustiek is gewoon minder. Maar slecht was het toch echt niet te noemen afgelopen donderdag. Voor Ahoy begrippen was het zelfs prima, los van de paar momenten waar de balans idd even ver te zoeken was, maar dat was echt sporadisch.
Daar heb ik bij Joe Bonamassa en B.B. King toch écht geen last van gehad.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 11 november 2006 @ 17:34:42 #196
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_43456909
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:14 schreef TrenTs het volgende:
Legendarisch? Goedmakertje van het concert in de HMH?
Het concert was ronduit slecht te noemen van tijd tot tijd, de stem van Maynard viel met regelmaat weg en het geluid harder zetten maakt het echt niet beter. Dit was ronduit het slechtste concert wat ik van ze gezien heb.
Azijnpissers bljif je houden natuurlijk
pi_43457110
De Belgen kregen gisteren Swamp Song
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  zaterdag 11 november 2006 @ 17:54:42 #198
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43457426
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Azijnpissers bljif je houden natuurlijk
En ook mensen die niet elke scheet willen overladen met superlatieven.

[ Bericht 2% gewijzigd door TrenTs op 11-11-2006 18:03:36 ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 11 november 2006 @ 21:04:55 #199
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_43462531
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:09 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Daar heb ik bij Joe Bonamassa en B.B. King toch écht geen last van gehad.

Is ook afhankelijk van het soort muziek en vooral ook waar je staat. In een grote hal als Ahoy is het nooit op alle plaatsen goed.

Maar wat je er ook van wilt maken: optimaal in Ahoy en optimaal in 013 is gewoon een wereld van verschil.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_43463963
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:42 schreef MrData het volgende:
De Belgen kregen gisteren Swamp Song
en ik was erbij het was iig wel verassend. dacht echt dat ze sober gingen inzetten, en werd aangenaam verrast

verder was het een zeer goed concert. maynard had er duidelijk zin in, en was zelfs vrij spraakzaam. toen ze ff gingen zitten voor lateralus stak adam een aansteker in de lucht en iedereen deed dus precies het zelfde, was prachtig gezicht. ik heb me uitstekend vermaakt.

al was het geluid af en toen wel extreem hard en was de balans heel af en toe even weg. ook d8 ik een paar missers te horen. maar ach, het plezier dat de band uitstraalde maakte alles helemaal goed.

we hebben er voor gekozen om zit plaatsen te nemen (je kan gaan en staan waar je wilt, geen staanplaats kaartjes en zitplaatskaartjes, maar 1 soort kaartjes waar je kan gaan waar je wilt). en vond het wel lekker eigenlijk. gewoon zitten en van de muziek genieten. de zaal is rond en je zit eigenlijk altijd wel vrij dichtbij de band en je hebt geen last van langere mensen die voor je staan of staan te duwen. gewoon sit back, relax en genieten maar.

en mastodon... tsja, was redelijk, heb het niet helemaal gezien. ze waren volgens mij wel een kwartier of half uur eerder begonnen dan op kaartje stond. het zou om 20.00 uur beginne en we waren er om kwart voor 8 maar toen waren ze al bezig. maar wat stond dat geluid ongelofelijk hard, beetje te veel van het goede.

top avond, en was zijn geld meer dan waard.
SEE YOU NEXT SUMMER!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')