abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:11:35 #1
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2746226
Ik las net op http://www.dartsimport.nl/dic/emb02/index.html over de controverse tussen de BDO(Britisch Darts Organisatie) en de PDC(Professional Darts Counsil). Die begrijp ik nu wat beter, de BDO wijst wel leuk naar de PDC zij zijn de boosdoeners maar dat die 7 spelers overgestapt zijn kunnen ze zichzelf ookwel een beetje aanrekenen volgens mij.. Want als je dit leest:
quote:
Eigenlijk herhaalt zich de situatie van 1993 toen 16 topspelers de BDO vaarwel zegden met hun aanklacht: "De BDO is een onprofessionele organisatie (veel vrijwilligers op leeftijd) die niet het maximale voor de spelers eruithalen. Spelers voor wie de dartssport hun bestaan (levensonderhoud) betekent". Momenteel is het een spervuur van verwijten, over en weer.
Dan krab ik mezelf toch ff achter de oren ik bedoel darts is toch een professionele sport ondertussen? Vind het allemaal erg jammer maar de winnaar van the Embassy kan zeker nu deze 7(zij t op een niet echt te prijzen manier) geronselt zijn zich nietmeer de allerbeste noemen, en dat is jammer...

Ik bedoel dan is het bij t tennis wel even beter geregelt Zou het persoonlijk veel gaver vinden als er aan t eind van het dartseizoen een toernooi gehouden zou worden tussen de hoogstgeplaatste 16 darters op een wereldranglijst ofzo als dat dan de Embassy wordt zou dat fantastisch zijn lijkt mij. Ik bedoel de Embassy is nogsteeds wel speciaal maar heeft dit jaar toch aardig wat in moeten leveren op vorig jaar, zie ook de gemiddelden.

Kortom neig toch naar de PDC al is een toernooi zonder het: ARE YOU READYYYY!? LETS! PLAY! DAAARTS!!! van Fitzmaurice toch een heel stuk minder

Ohja tot slot nog een minder snuggere opmerking van Barney over die 7 spelers die nu overgestapt zijn:"Alleen Baxter & Beaton zijn een gemis, de rest kwam nooit verder dan de 2e ronde" Maar wie versloeg hem in 2000 in de eerste ronde om pas in de halve finale tegen de toen toekomstig Embassy kampioen te sneuvelen? Vul de namen maar in

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 8 januari 2002 @ 17:17:03 #2
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2746256
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:11 schreef Machiel het volgende:


Ohja tot slot nog een minder snuggere opmerking van Barney over die 7 spelers die nu overgestapt zijn:"Alleen Baxter & Beaton zijn een gemis, de rest kwam nooit verder dan de 2e ronde" Maar wie versloeg hem in 2000 in de eerste ronde om pas in de halve finale tegen de toen toekomstig Embassy kampioen te sneuvelen? Vul de namen maar in


Chris Mason
don't call to the bullpen
pi_2746389
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:17 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

Chris Mason


Inderdaad. Mason sneuvelde tegen Ted Hankey. Co Stompe verloor in de halve fianle van Ronnie Baxter. Zoals ik al eerder heb gezegd volg ik de dartsport nog maar kort (vandaar dat ik in darttopics vaak het woord 'schijnbaar' gebruik), maar die partij in 2000 kan ik mij nog wel herinneren.

Maar de PDC weet wel met vette contracten toppers vast te leggen. Ook nu verschijnen er een aantal toppers niet op de Embassy. En het zijn de spelers die de naam van de bond vestigen.

pi_2748392
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:11 schreef Machiel het volgende:

Zou het persoonlijk veel gaver vinden als er aan t eind van het dartseizoen een toernooi gehouden zou worden tussen de hoogstgeplaatste 16 darters op een wereldranglijst ofzo als dat dan de Embassy wordt zou dat fantastisch zijn lijkt mij.


Dat lijkt mij ook wel mooi, maar wel met behoud van The Embassy. In het tennis heb je naast de 4 Grand Slams en de Super 9 toernooien ook aan het eind van het jaar de Masters Cup waarop de 8 beste spelers ter wereld in actie komen. Het zou ook wel mooi zijn dat je naast de Embassy ook een soort van top 16 of top 20 toernooi zou hebben die ieder jaar ergens anders wordt georganiseerd. Dat maakt misschien darts alleen maar internationaler. Even een naam voor het toernooi verzinnen. Het probleem is dat je al de Winmau World Masters hebt, dus geen Masters erin zoals bij het tennis. Darts Top 16 Tournament of zo. Dat zou wel wat zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 08-01-2002 20:37]

pi_2748681
Bedoel je nou wie de beste spelers heeft? Ik denk toch de PDC...
pi_2748724
quote:
"de winnaar van the Embassy kan zeker nu deze 7(zij t op een niet echt te prijzen manier) geronselt zijn zich nietmeer de allerbeste noemen, en dat is jammer..."
Dat kan ie zeker wel, op Phil Taylor na dan.
quote:
Ik bedoel de Embassy is nogsteeds wel speciaal maar heeft dit jaar toch aardig wat in moeten leveren op vorig jaar, zie ook de gemiddelden.
Zie ook de gemiddelden van de PDC Machiel, en dan ff speciaal kijken naar de overgestapte darters. Alleen Ronnie Baxter zou een gooi gedaan kunnen hebben naar de Embassy titel.
quote:
Kortom neig toch naar de PDC al is een toernooi zonder het: ARE YOU READYYYY!? LETS! PLAY! DAAARTS!!! van Fitzmaurice toch een heel stuk minder
Op basis waarvan dan? Zeker niet op basis van de gemiddelden, al liggen de gemiddelden dit jaar lager dan anders op de Embassy maar zoals aangegeven, op Baxter na had niemand van de overstappers die gemiddelden op kunnen krikken. Heb het al eens eerder gezegd: NAMEN zeggen niet veel. De hele PDC is een en al NAAM en toch is het niveau op de Embassy hoger. Al jaren. Begrijp me niet verkeerd, er zitten fantastische spelers tussen! Maargoed, de Embassy zorgt ervoor dat er NAMEN komen... Suljovic bijvoorbeeld, Walton... nu al een wereldtopper... anderhalf jaar terug had nog bijna niemand van hem gehoord... Ted Hankey... ook al iemand uit het niets... ja zelfs Barney... en zelfs Phil Taylor... kwalificeerde zich in 1990 voor de Embassy, 150/1 outsider... maar kampioen.

Kortom: De PDC zit vol met volgevreten veteranen (waar een paar hele goeie tussenzitten) en de BDO poept er elk jaar weer een wereldtopper uit.

The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
  dinsdag 8 januari 2002 @ 20:58:17 #7
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2748807
Ik vind op dit moment de PDC wel iets sterker dan de BDO,komt ook zeker omdat ze daar ene Phil Taylor in de gelederen hebben.
En er moeten niet meer darters overlopen van de BDO naar de PDC want dan kon het weleens gebeurd zijn met de Embassy,blijft alleen Martin Adams achter totdat die ook zijn Embassy heeft gewonnen kan die daarna het licht uit doen in Firmley Green.
En of er spelers gemist worden,Baxter,Beaton,Part,Scholten en zeker Richie Burnett mag ik toch graag zien gooien.En Phil Taylor,Warriner Lloyd,Lowe,Askew,Mason,Manley en Harrington zijn zeker ook spelers die zeer welkom zijn op de Embassy,maar ja dat zit er dus niet in.Verder lopen er nog wat legendes rond daar bij de PDC zoals Bob Anderson,Dennis Priestley,Cliff Lazarenko,Keith Deller en natuurlijk Paul Lim,maar die zijn allemaal al op hun retour.
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:32 schreef Leatherface het volgende:
Maar de PDC weet wel met vette contracten toppers vast te leggen. Ook nu verschijnen er een aantal toppers niet op de Embassy. En het zijn de spelers die de naam van de bond vestigen.

De spelers hebben geen vet contract getekend maar hebben met de deelname aan de Skol Championship zich verzekerd voor deelname aan de Stan James World Matchplay en Paddy Power World Grand Prix ,spelers die deelnemen aan de Embassy zijn hiervan uitgesloten.

En de grootste reden dat iedereen overloopt naar de PDC is natuurlijk dat er meer Money te verdienen is bij die bond.
Zo organiseert de PDC jaarlijks 6 grote toernooien die allemaal grotendeels Live worden uitgezonden door SkySports,dat levert natuurlijk aardig wat pecunia op en dat zien de darters ook terug in hun prijzengeld.
De BDO heeft alleen de Embassy,dus ik wist het wel ,snel richting PDC,nu Barney nog.

Bij de Skol-Championship bedroeg het prijzengeld £300.000 en bij de Embassy £197.000,-.
Bij de PDC ging hiervan £50.000 naar de winnaar Taylor.Bij de BDO gaat £48.000 naar de winnaar,blijft er bij de PDC dus ruim een ton aan Ponden over om onder de overige 31 deelnemrs te verdelen,en het kan dan volgens velen wel een spelletje zijn ,de meesten spelen toch voor de poen.

don't call to the bullpen
pi_2748957
The Embassy is uiteraard wel een toernooi met een enorme historie. Vergelijkbaar met de FA Cup en Wimbledon. misschien hecht ik wel te veel waarde aan traditie, maar het zou echt zonde zijn als The Embassy zou verdwijnen.
pi_2749131
quote:
En er moeten niet meer darters overlopen van de BDO naar de PDC want dan kon het weleens gebeurd zijn met de Embassy
Ook daar kunnen maar 32 spelers meedoen
quote:
En of er spelers gemist worden, Baxter, Beaton,Part,Scholten en zeker Richie Burnett mag ik toch graag zien gooien.En Phil Taylor,Warriner Lloyd,Lowe,Askew,Mason,Manley en Harrington zijn zeker ook spelers die zeer welkom zijn op de Embassy,maar ja dat zit er dus niet in.
Yep. Allemaal idd goede spelers. Bottomline: 't is maar goed dat er 2 bonden zijn zodat de wereld 64 spelers in actie kunnen zien ipv 32, want dan zou het behoorlijk dringen worden en krijgende nieuwelingen weinig kans.
quote:
De spelers hebben geen vet contract getekend maar hebben met de deelname aan de Skol Championship zich verzekerd voor deelname aan de Stan James World Matchplay en Paddy Power World Grand Prix ,spelers die deelnemen aan de Embassy zijn hiervan uitgesloten.
Ze hebben zeker wel een vet contract getekend, ook al verliezen ze in al de 3 tournooien in de 1e ronde, krijgen ze nog steeds duizenden ponden prijzengeld. En die uitsluiting gaan voor 100% tegen het Tomlin agreement in. Niebest...
quote:
En de grootste reden dat iedereen overloopt naar de PDC is natuurlijk dat er meer Money te verdienen is bij die bond.
Zo organiseert de PDC jaarlijks 6 grote toernooien die allemaal grotendeels Live worden uitgezonden door SkySports,dat levert natuurlijk aardig wat pecunia op en dat zien de darters ook terug in hun prijzengeld.
De BDO heeft alleen de Embassy,dus ik wist het wel ,snel richting PDC,nu Barney nog.
Jep. Alleen jammer dat je nooit meer een tournooi winnen kan (tnx Phil )
quote:
Bij de Skol-Championship bedroeg het prijzengeld £300.000 en bij de Embassy £197.000,-.
Bij de PDC ging hiervan £50.000 naar de winnaar Taylor.Bij de BDO gaat £48.000 naar de winnaar,blijft er bij de PDC dus ruim een ton aan Ponden over om onder de overige 31 deelnemrs te verdelen,en het kan dan volgens velen wel een spelletje zijn ,de meesten spelen toch voor de poen.
Je vergeet ff de premies van de 9 darts finishes: Die zijn beide inclusief (PDC 100.000, BDO 52000)
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
pi_2749209
Nog ff terugkomend op het topic: Het gaat er volgens mij niet om wie of wat de beste is... wel dat er zoveel mogelijk darts op TV komt!!! Het is bij beide bonden flink genieten van spannende wedstrijden!!!
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
pi_2749330
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 21:28 schreef qwerty1973 het volgende:
Nog ff terugkomend op het topic: Het gaat er volgens mij niet om wie of wat de beste is... wel dat er zoveel mogelijk darts op TV komt!!! Het is bij beide bonden flink genieten van spannende wedstrijden!!!
Op welke zender zie je toernooien van de PDC dan wel niet.
pi_2749376
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 21:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Op welke zender zie je toernooien van de PDC dan wel niet.


Ja, hier in Nederland lukt dat helaas nog niet. Tijd voor SBS om daar es wat aan te doen
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
  dinsdag 8 januari 2002 @ 21:47:03 #13
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2749476
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 21:40 schreef qwerty1973 het volgende:

[..]

Ja, hier in Nederland lukt dat helaas nog niet. Tijd voor SBS om daar es wat aan te doen


Ik heb het toch gezegd,zoek een kroeg op met Skysport.
Als Barney en Co overstappen naar de PDC zal SBS er wel achteraan hobbelen,Scholten speelt er dan wel maar die trekt te weinig kijkers,al zullen er heel wat mensen The Power graag in actie willen zien.
don't call to the bullpen
pi_2749504
quote:
Ik heb het toch gezegd,zoek een kroeg op met Skysport.
Ik woon in het Oosten des lands
quote:
Als Barney en Co overstappen naar de PDC zal SBS er wel achteraan hobbelen,Scholten speelt er dan wel maar die trekt te weinig kijkers,al zullen er heel wat mensen The Power graag in actie willen zien.
Datzeker weten... maar Barney heeft al aangegeven bij de BDO te blijven
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
  dinsdag 8 januari 2002 @ 21:53:48 #15
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2749568
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 21:49 schreef qwerty1973 het volgende:


Ik woon in het Oosten des lands


Ik ook
quote:
Datzeker weten... maar Barney heeft al aangegeven bij de BDO te blijven
Barney is gewoon bang voor Phil na dat gigantische pak slaag in de Wembley Arena.

Maar hoe zat het ook al weer met Scholten,die kreeg toch ruzie met de BDO over geld wat die te goed had en vertrok daarom naar de PDC

don't call to the bullpen
pi_2749701
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 21:53 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

Ik ook
[..]

Barney is gewoon bang voor Phil na dat gigantische pak slaag in de Wembley Arena.

Maar hoe zat het ook al weer met Scholten,die kreeg toch ruzie met de BDO over geld wat die te goed had en vertrok daarom naar de PDC


Nee,Scholten voelde zich genaaid dat ie niet werd uitgenodigd in 1999, stond 25e samen met Co (werd ook niet uitgenodigd) Tijdens de Playoffs zaten Scholten en Stompe in dezelfde poule. Stompe kwam die dus door
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
  dinsdag 8 januari 2002 @ 22:07:08 #17
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2749806
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 22:01 schreef qwerty1973 het volgende:

[..]

Nee,Scholten voelde zich genaaid dat ie niet werd uitgenodigd in 1999, stond 25e samen met Co (werd ook niet uitgenodigd) Tijdens de Playoffs zaten Scholten en Stompe in dezelfde poule. Stompe kwam die dus door


Roland stond in 1998 in de halve finale tegen Burnett en die halve finalisten worden dan automatisch uitgenodigd voor de volgende Embassy of is die regel pas later bedacht?
don't call to the bullpen
pi_2749908
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 22:07 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

Roland stond in 1998 in de halve finale tegen Burnett en die halve finalisten worden dan automatisch uitgenodigd voor de volgende Embassy of is die regel pas later bedacht?


Je hebt gelijk Spank, ik vergis me. Het was 2000. Sorry
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
pi_2750931
Als ik nu kijk dan mis ik gewoon de grote namen. Wil net zeggen dat ze beter zijn maar met tennis kijk ik ook voor oudere jongens en niet voor de Hewitts van deze wereld. Toen ik begon met kijken (1995) had je nog jongens als Burnett en die heeft een bepaalde uitstraling waarvoor ik darts kijk.

De jongere die nu rond hobbelen op de BBC zeggen mij heel weinig en doen mij ook niets. Co en Barney heb ik nooit wat gevonden, zeker die laatste niet met zijn achterlijke Legend-sjaal. Beetje van Gaal met wij zijn de beste van... en dan afgemaakt worden door Phil.

Je kan als winnaar van de Embassy niet met drogen ogen beweren dat je de beste van de wereld bent, er zijn gewoon betere dartspelers. voor de Embassy moeten ze gewoon de indy500 oplossing invoeren.

de beste bond is de bond waar de beste speler(s) inzit(ten) heel simpel is dat dus daar waar Phil speelt.

  woensdag 9 januari 2002 @ 10:15:49 #20
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2754075
Waar het volgens mij echt om gaat:

Al die spelers zijn engelsen (op Scholten na, of is die onderhand ook al engelsman?) en die willen zo graag kampioen worden en bij de Embassy lukt dat niet met al die nationaliteiten, dus gaan ze naar de PDC waar dat wel kan.

PDC wordt 1 grote ENGELSE bond.
Zodat ze toch een engelse kampioen hebben.

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2754322
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 23:07 schreef fisico het volgende:
Als ik nu kijk dan mis ik gewoon de grote namen. Wil net zeggen dat ze beter zijn maar met tennis kijk ik ook voor oudere jongens en niet voor de Hewitts van deze wereld. Toen ik begon met kijken (1995) had je nog jongens als Burnett en die heeft een bepaalde uitstraling waarvoor ik darts kijk.

De jongere die nu rond hobbelen op de BBC zeggen mij heel weinig en doen mij ook niets. Co en Barney heb ik nooit wat gevonden, zeker die laatste niet met zijn achterlijke Legend-sjaal. Beetje van Gaal met wij zijn de beste van... en dan afgemaakt worden door Phil.

Je kan als winnaar van de Embassy niet met drogen ogen beweren dat je de beste van de wereld bent, er zijn gewoon betere dartspelers. voor de Embassy moeten ze gewoon de indy500 oplossing invoeren.

de beste bond is de bond waar de beste speler(s) inzit(ten) heel simpel is dat dus daar waar Phil speelt.


en 8 jaar achter elkaar wereld kampioen geworden is, beste spelers my ass...
pi_2754516
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:15 schreef Magic666 het volgende:
Waar het volgens mij echt om gaat:

Al die spelers zijn engelsen (op Scholten na, of is die onderhand ook al engelsman?) en die willen zo graag kampioen worden en bij de Embassy lukt dat niet met al die nationaliteiten, dus gaan ze naar de PDC waar dat wel kan.

PDC wordt 1 grote ENGELSE bond.
Zodat ze toch een engelse kampioen hebben.


Dus BDO.
Als je niet tegen concurrentie kunt uit het buitenland ben je in mijn opinie toch geen echte topper.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
  woensdag 9 januari 2002 @ 11:18:09 #23
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_2754653
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:38 schreef BobRooney het volgende:
En 8 jaar achter elkaar wereld kampioen geworden is, beste spelers my ass...
Daar zit ook wel weer wat in!
  woensdag 9 januari 2002 @ 11:19:56 #24
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2754661
idd Richardc de BDO is de beste bond.
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2754679
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 11:18 schreef Emizea het volgende:

[..]

Daar zit ook wel weer wat in!


sterker nog...Phil Taylor is voor de tiende keer dit jaar wereld kampioen geworden...net ff gekeken op hun site...de finale won Phil Taylor met de alleszeggende cijfers....7-0, nou ik weet dus wel welke bond de betere spelers heeft...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')