Ik moet ineens denken aan Cousin Boneless die een dansje doet op mark Foggo's Ska Chicken

Maar nog even over die EMI knakker die de cd doodverklaarde... Bij een lp heeft de verpakking sneller toegevoegde waarde dan bij een cd, vind ik. Pure kunst op een klein stukje karton! Okee, het verschilt per album, maar de verpakking van Sgt Pepper zie ik het liefst op 12"formaat, lekker groot en het liefst met al die rare kartonnen fratsen. Ik heb ook de cd versie en daar zit ik met een vergrootglas alle aanwezigen op de hoes te bekijken.
Het grote voordeel van een cd is dat het een stuk compacter is tov een lp, maar inmiddels kan het met mp3tjes nog een stuk compacter. Dan snap ik wel dat EMI vreest dat een cd steeds minder interessant wordt voor consumenten; als het compacter kan en de verpakking is niet boeiend genoeg, waarom zou je dan nog een cd kopen?
En uiteraard zullen er altijd puristen blijven bestaan die cds willen behouden, net zoals de vinylverslaafden (die groot gelijk hebben), trouwe Minidisk-adepten en zelfs die spaarzame DAT-ofielen. Maar dat de simpele cd zoals we die nu kennen de consument steeds minder kan boeien lijkt me duidelijk.