abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:41:39 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43006910
Met nog een kleine maand te gaan, kan wel geconcludeerd worden dat BB6 nogal mislukt is. Kijkcijfers vallen tegen en in vergelijking met vorig jaar is de media-aandacht ook bijzonder karig. Waar is dit aan te wijten Aan het uitgemolken concept? Of toch aan de ontzettend niet boeiende bewoners? Of zou het iets anders zijn?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43006936
1 komt door sjonnie
2 Talpa
3 Talpa
4 Talpa
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:46:00 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43006985
Het komt te snel na BB5.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:46:57 #4
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43007002
Als het al mislukt is dan ligt dat aan de te hoge verwachtingen van de kijkers al dan niet gevoed door de redaktie van het programma.

Ik vind deze BB wel weer beter dan BB5 die vond ik echt erg oninteressant. Deze kan toch nog wel boeien.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:49:07 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43007044
Reaity-tv scoort gewoon niet meer. Mensen kennen de formule nu wel en haken af.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_43007048
Kijker verwachten steeds extremere zaken... anderes ihet niet spannend genoeg meer tegenwoordig...

BB6 zou geslaagd zijn geweest als Etienne Marcia anaal had gepakt onder de douche... (gewoon voorbeeldje)...
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:51:04 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43007072
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:49 schreef LennyKravitz het volgende:
Kijker verwachten steeds extremere zaken... anderes ihet niet spannend genoeg meer tegenwoordig...

BB6 zou geslaagd zijn geweest als Etienne Marcia anaal had gepakt onder de douche... (gewoon voorbeeldje)...
Als het er niet uitgeknipt zou zijn. Wat BB1 ooit heeft gered, is het feit dat Sabine en Bart van bil gingen onder de dekens. Voor de rest was er helemaal geen hol aan om aan die saaie lui te zien vegeteren op de bank. Tegenwoordig proberen ze zoveel mogelijk bloot en schokkends eruit te knippen. En die ruzies met de zoveelste frusti bewoner heeft iedereen nu wel gezien.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:51:27 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43007082
Aan de bewoners ligt het niet denk ik. In potentie was dit een erg interessante groep. Ook het "stelletjes"-idee was leuk en het concept is nog steeds krachtig. In andere landen (de UK bijvoorbeeld) is BB na 5 of 6 seizoenen nog steeds een hit.

Het gaat mis bij de uitwerking. De "harder en onvoorspelbaarder" dan ooit-nonsens is volkomen geflopt. De telefoon is te weinig gebruikt, BB blijkt weer een softie.
Neem de sleutel van Egbert als voorbeeld: Er was duidelijk aangekondigd dat als een bewoner de sleutel kwijt raakte, het jammer maar helaas zou zijn. Egbert raakt de sleutel kwijt door zijn eigen stommiteit..... en krijgt een herkansing.
Idem voor knabbel en babbel de zusjes. Wat is het nut van die prinsessenkamer? of van het pimpen van een prinsessenjurk voor de dochter van een van hen?
Waarom werd Ettienne zo soft aangepakt na zijn vreemde acties?
Waarom communiceren via een plasmascherm?
Waarom van die halfzachte weekopdrachten?
Waarom een noodrantsoen dat zo makkelijk is?
Ik kan me het eerste seizoen BB in Duitsland nog herinneren, waar weken achter elkaar de weekopdracht niet gehaald werd en de bewoners uiteindelijk gewoon geen budget meer overhielden om eten te kopen Greep de redactie in? Jazeker.. na een weekje of 5
Als nu een van de bewoners piept, weet BB niet hoe snel ze moeten ingrijpen

Ik krijg de indruk dat de meest ervaren redactieleden van BB zijn weggeplukt tbv de Gouden Kooi en BB als een soort stage-projectje is achtergebleven.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:57:18 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43007197
De mensen zijn reality in deze vorm zat. We zitten niet meer te wachten op psychologisch gezeik. Het is toch duidelijk dat de wilde feestjes het beste scoren. Dan gaat iedereen weer rechtop achter de streams zitten en worden vele topics volgeschreven. Daar gaat Hummie dus al de mist in.
Dit jaar is wel beter dan voorgaande jaren trouwens. De bewoners zijn in ieder geval vele malen vrijer.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43007377
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:
-knip-
helemaal mee eens
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:09:01 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43007428
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:57 schreef scanman01 het volgende:
De mensen zijn reality in deze vorm zat. We zitten niet meer te wachten op psychologisch gezeik. Het is toch duidelijk dat de wilde feestjes het beste scoren. Dan gaat iedereen weer rechtop achter de streams zitten en worden vele topics volgeschreven. Daar gaat Hummie dus al de mist in.
Dit jaar is wel beter dan voorgaande jaren trouwens. De bewoners zijn in ieder geval vele malen vrijer.
Je kan onmogelijk week achter week maar feestjes vieren dat worden mensen ook zat.

Het is heel moeilijk om een programma spannend te maken 24 uur per dag. Daarbij komt dat je wel rekening moet houden met de psyche van de mensen. Als BB een mindfucking spelletje met een van de bewoners speelt dan staat fok ook weer op zijn achterste benen. Neem Eggie dit jaar die werd toch een paar keer door BB gemangeld en er wordt hier schande geroepen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:12:24 #12
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43007497
Het had best wel leuk kunnen zijn, maar dan hadden ze de bewoners gewoon hun gang moeten laten gaan.
Iedere keer als er nu iets dreigt te gebeuren, dan grijpt Hummie in, omdat alles pais en vree moet zijn.

De bewoners mogen niet over elkaar praten, dan hangt Hummie het aan de grote klok.
De bewoners mogen niet dronken worden, dan krijgen ze van Hummie een sanctie.
Die rode telefoon was een leuk idee, maar dan moet die wel over gaan.

De bewoners liggen de hele dag te slapen, omdat er geen reet te doen is.
Weekopdrachten duren niet langer dan een paar uur.

Kortom, Hummie heeft het verpest
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:13:09 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43007511
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:09 schreef marky het volgende:

[..]

Je kan onmogelijk week achter week maar feestjes vieren dat worden mensen ook zat.

Het is heel moeilijk om een programma spannend te maken 24 uur per dag. Daarbij komt dat je wel rekening moet houden met de psyche van de mensen. Als BB een mindfucking spelletje met een van de bewoners speelt dan staat fok ook weer op zijn achterste benen. Neem Eggie dit jaar die werd toch een paar keer door BB gemangeld en er wordt hier schande geroepen.
Natuurlijk kun je niet allemaal feestjes geven. Daar heb je gelijk aan. Maar het kan wel wat vaker. En moet je sowieso allemaal vrijgezelle mensen in het huis zetten. En BB mag wel manipuleren, maar het moet wel binnen de perken blijven. Dus geen Egbert-achtige acties nee. Er valt heel veel te bedenken volgens mij. Helaas heeft HvdT een beeld voor ogen en dat beeld scoort niet meer. Dat had ze na BB4 toch zeker door moeten hebben.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:15:28 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43007554
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:12 schreef mazaru het volgende:
Het had best wel leuk kunnen zijn, maar dan hadden ze de bewoners gewoon hun gang moeten laten gaan.
Iedere keer als er nu iets dreigt te gebeuren, dan grijpt Hummie in, omdat alles pais en vree moet zijn.

De bewoners mogen niet over elkaar praten, dan hangt Hummie het aan de grote klok.
De bewoners mogen niet dronken worden, dan krijgen ze van Hummie een sanctie.
Die rode telefoon was een leuk idee, maar dan moet die wel over gaan.

De bewoners liggen de hele dag te slapen, omdat er geen reet te doen is.
Weekopdrachten duren niet langer dan een paar uur.

Kortom, Hummie heeft het verpest
Hummie heeft (weer) bewezen dat ze niet geschikt is om een tv-programma te maken idd Ze heeft geen idee wat de kijkers willen zien.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:15:45 #15
158452 IQM
I am the one
pi_43007564
Om dezelfde reden dat Police Academy 7 is geflopt.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:17:03 #16
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43007586
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:15 schreef IQM het volgende:
Om dezelfde reden dat Police Academy 7 is geflopt.
Maar 6 was nog een hit?
My soul is painted like the wings of butterflies
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:23:22 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43007715
Te hoge verwachtingen enerzijds (ik vind het nl niet mislukt) en wellicht te weinig vernieuwing anderzijds.

Maar of er nog veel vernieuwd kan worden weet ik niet. Zonder een compleet ander programma te krijgen? Zoveel rek zit er niet in.

En welke richting het dan op zou moeten, vraag het aan tien mensen en je krijgt tien verschillende antwoorden.

Ja je kunt de bewoners door een hel laten gaan of ze juist om de dag compleet lam laten zuipen, of nog iets anders extreems, maar dat zijn individuele voorkeuren. Beide spreken mij bijvoorbeeld niet aan.

Dit is BB en imo zelfs een van de beste edities. Het heeft alleen de 'pech' dat het de zesde is en de TV/Internetwereld nogal veranderd is in de afgelopen zeven jaar.
pi_43007801
Bij de eerdere BB's was het volgens mij echt zo dat de mensen die erin gingen dat deden omdat het concept ze leuk leek en omdat ze graag wilden weten wat zo'n extreme omstandigheid (opgesloten zitten, met alleen maar vreemden, afgesneden van iedereen die je kent en alles wat je gewend bent) met hen zou doen. Naar mate er meer BB's (en andere realityprogramma's) waren geweest verschoof dat steeds meer naar mensen die dachten dat zij zélf leuke tv zouden opleveren. Of mensen die -nagenoeg altijd onterecht- dachten dat deelname aan zo'n programma hun ingang in het TV wereldje zou zijn. En daardoor zijn dit soort programma's al bij voorbaat niet meer instaat om aan hun eigen concept te voldoen.

Plus daarbij is het orignele concept ook niet meer boeiend, omdat we dat nu wel gezien hebben. Dus je zult het steeds extremer moeten maken om nog vernieuwend te zijn en aantrekkelijk om naar te kijken. Maar dat extreme gedoe trekt dan ook weer mensen aan, die het bij voorbaat al weer vervelend om naar te kijken maken denk ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:40:19 #19
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43008072
Ik lees nu dat mensen vinden dat BB niet leuk meer kan zijn.
Dat is dus echt niet waar!
BB kan heel leuk zijn, ik kijk altijd weer uit naar de BB UK.
Dat is BB zoals die hoort te zijn.

Neem nou de laatste BB UK, daar zat een jongen in met touret, een vrouw van middelbare leeftijd met een paar tieten die de grootste van de UK waren.

Een meisje die het woord drama-queen heeft uitgevonden, ik zat er met open mond naar te kijken
Een jongen van 18 die niet eens wist hoe die een ei moest koken.

Een homo waar Rik hetero bij lijkt.

Enz. enz.
Echt allemaal spraakmakende mensen waar je met plezier naar zat te kijken.
Er ging geen uitzending voorbij waar ik de slappe lach niet heb gekregen.

BB kan echt ontzettend leuk zijn, maar je moet de juiste mensen uitzoeken, en je moet ze hun gang laten gaan.
En de opdrachten moeten leuk zijn.

Pete Bennet, de jongen met touret
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:47:40 #20
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43008210
Mazaru, helemaal met je eens Niets aan toe te voegen. Merk je ook bij CBB, was echt fantastisch terwijl HBB hier echt gewoon klote was
Some memories are best forgotten
Room 23
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:48:07 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43008222
Dan kan je net zo goed naar de apenheul gaan. wij houden in nederland nog wel van gewoon.

Ik heb zelf ook geen zin om naar een freakshow te kijken. Sensatie mag maar niet 24 uur per dag 7 dagen in de week.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:49:57 #22
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43008256
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:48 schreef marky het volgende:
Dan kan je net zo goed naar de apenheul gaan. wij houden in nederland nog wel van gewoon.

Ik heb zelf ook geen zin om naar een freakshow te kijken. Sensatie mag maar niet 24 uur per dag 7 dagen in de week.
Nou, dan kun jij je hart ophalen aan de slapende mensen in deze BB.
Waar de grootste sensatie ligt in een spelletje ganzenbord.
Ben blij dat jij tevreden bent
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:50:02 #23
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43008258
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:48 schreef marky het volgende:
Dan kan je net zo goed naar de apenheul gaan. wij houden in nederland nog wel van gewoon.

Ik heb zelf ook geen zin om naar een freakshow te kijken. Sensatie mag maar niet 24 uur per dag 7 dagen in de week.
Dus jij vind iemand met Tourette een freak Hij was supergeliefd in Engeland en had er zelf ook totaal geen probleem mee. Het is geen freak show, maar er is tenminste wat meer te beleven met wat meer spraakmakende mensen
Some memories are best forgotten
Room 23
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:51:05 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43008284
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:48 schreef marky het volgende:
Dan kan je net zo goed naar de apenheul gaan. wij houden in nederland nog wel van gewoon.

Ik heb zelf ook geen zin om naar een freakshow te kijken. Sensatie mag maar niet 24 uur per dag 7 dagen in de week.
de kijkcijfers tonen je ongelijk aan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:52:38 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43008324
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:50 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Dus jij vind iemand met Tourette een freak Hij was supergeliefd in Engeland en had er zelf ook totaal geen probleem mee. Het is geen freak show, maar er is tenminste wat meer te beleven met wat meer spraakmakende mensen
Inderdaad, Pete was een scheet van een knul.
En als je over straat loopt in Nederland, dan zie je ook heel veel typische mensen.
Dan vraag je je toch af hoe die mensen door het leven gaan?
Die zou ik heel graag in BB NL zien
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:54:17 #26
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43008352
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:50 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Dus jij vind iemand met Tourette een freak Hij was supergeliefd in Engeland en had er zelf ook totaal geen probleem mee. Het is geen freak show, maar er is tenminste wat meer te beleven met wat meer spraakmakende mensen
Het gaat om de complete groep in GB.

Het uitbuiten van een ziekte vind ik niet echt kunnen.

Kelly vond ik al op het randje. Wel leuk maar het was natuurlijk eigenlijk heel triest.

BB1 had geen spraakmakende figuren. Terug naar BB1 kan niet BB3 was de beste omdat die wel echt hard was. Hard mag is niets mis mee maar hard haal je niet uie een rariteitenkabinet.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:56:48 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43008393
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:51 schreef teamlead het volgende:

[..]

de kijkcijfers tonen je ongelijk aan
De teloorgang van de kijkcijfers is ingezet bij BB3. Eigenlijk al bij 2 en die waren heel wat extremer dan BB1.

Uiteindelijk haken we af.

Maar zet die mol er maar in en dan wel tot de finale. Zorg dat er gestookt gaat worden. Stuur de mensen. Als er geroddeld wordt zet de speaker maar aan in de ruimte waar de persoon zit waarover geroddeld wordt.


  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:57:41 #28
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43008416
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

Inderdaad, Pete was een scheet van een knul.
En als je over straat loopt in Nederland, dan zie je ook heel veel typische mensen.
Dan vraag je je toch af hoe die mensen door het leven gaan?
Die zou ik heel graag in BB NL zien
Wat overigens wel het verschil is met Engeland is dat het daar veel meer leeft dan in Nederland. In elke krant staat elke dag wat over BB. Vriendinnen, ex-vriendinnen, familie en alles komt aan het woord en in NL is dat echt afgezakt. Maar in Engeland vonden ze Pete ondanks al z'n rare dingen (ook met ex, die hem nog wel aardig vond) echt fantastisch en eigenlijk was hij dat ook . In NL zijn mensen zoals Marky dus onverwacht nogal bekrompen en krijg je meteen al kamervragen om dit of dat en een hele maatschappelijke discussie. Snap het niet helemaal, het is toch iedereens eigen keuze en je weet wat je te wachten staat en anders rot je maar op uit dat huis
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:58:48 #29
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43008432
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:54 schreef marky het volgende:

[..]

Het gaat om de complete groep in GB.

Het uitbuiten van een ziekte vind ik niet echt kunnen.
FF vraagje, heb jij BBUK gevolgd of weet je uberhaupt wie Pete is?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_43009634
Die pete was echt hilarisch. zag 'm een tijd geleden @ een talkshow late night @bbc in 't weekend met z'n naieve vriendinnetje uit BB. He me idd kapot gelachen. Voor zo iemand alleen al zou ik t kijken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:57:07 #31
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43009687
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:56 schreef marky het volgende:
Zorg dat er gestookt gaat worden. Stuur de mensen. Als er geroddeld wordt zet de speaker maar aan in de ruimte waar de persoon zit waarover geroddeld wordt.
Dat werkt dus niet. Ja, het werkt 1 of 2 keer. Daarna is het bekend dat BB dat doet en dan wordt er helemaal niets meer tegen elkaar gezegd. Zo ging dat ook vorig jaar met de open nominaties. Een paar keer was leuk, maar dat is nu bekend en werkt dus ook niet meer. Iedereen zegt al tegen elkaar wie ze genomineerd hebben.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43010353
Het lijkt me dat er nu mensen in het huis zitten zonder ambitie. Als je het volk ziet zitten, moet je onbewust denken aan de breakfastclub. Zelfs de wereldverbeteraar Tijn blijkt een tam konijn. Maar er is al teveel reality TV, als er iemand hult, huil ik niet meer mee, als er iemand lacht, ben ik niet meer blij. Je wilt je gewoon niet meer in een ander verplaatsen. het boeit niet meer.
bij mij is er een steekje los, dat moeten ze vooral niet vastmaken...
pi_43010548
Waar wordt het uitgezonden dan?
Tis zeker weer op zo'n b-keus kanaal terecht gekomen
Weet je hoeveel mensen Pulpa nog steeds niet kunnen ontvangen?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:42:05 #34
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43010632
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
Weet je hoeveel mensen Pulpa nog steeds niet kunnen ontvangen?
Pulpa?? Moet dat net zo grappig zijn als 'anaal +' ?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43010753
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:42 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Pulpa?? Moet dat net zo grappig zijn als 'anaal +' ?
Nee, want sex is cool
Sorry hoor, ik kan Talpa wel ontvangen, maar gids-wyse is er vrijwel nooit een reden om te kijken.
Op de een of andere manier werkt het voor veel mensen toch niet.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:49:42 #36
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43010789
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nee, want sex is cool
maar beetje frustrerend voor je dat je het van internet moet afhalen ofniet
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_43010801
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:49 schreef Manu82 het volgende:

[..]

maar beetje frustrerend voor je dat je het van internet moet afhalen ofniet
Uhm nee hoor, 't levert ons vrij veel inspiratie op
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:50:59 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43010808
Aan de mensen. Ik heb zelden zo'n oninteressant stelletje heikneuters bij elkaar gezien.
Er ontbreekt een lekkere vent, er ontbreekt een lekker wijf en eigenlijk lijkt het alsof ze uit zijn gegaan van lekker een paar maandjes sneuo's kijken.

DGK is wat dat betreft een prima goedmakertje; het heeft de sluwe vos, de psycho , het popje, de biatch, de verleider en de hysterische snol.
Geniaal!
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:33:48 #39
128220 Peter6000
pi_43011634
Mislukt vind ik het niet, en mensen die alleen maar zeiken dat het niets is, kunnen mi beter gewoon iets anders gaan doen.

Wat er "mis" is gegaan, is dat het hetzelfde is als vorig jaar. Sterk zichtbaar bij de weekopdrachten, de bonen/ aardappelen was hetzelfde als de thuiswerkopdracht/ wasknijpers. En bij de wasknijpers was het fabrieksidee, en dat de andere ook het huishouden moesten doen, zelfs gekopieerd van BB5.
Natuurlijk voorkom je niet, dat het soms wat op elkaar lijkt, maar wat creatievere dingen, en meer 24 uurs opdrachten die iig enigszins boeien, zouden wel welkom zijn.

De nieuwe dingen bleken niet te werken, terwijl de idee-en wel goed waren.

-- het geen tuin, geen daglicht, geen tijdsbesef en dan communicatie via een beeldscherm, en zelfs geen inmenging in de live uitzending.
Ik vind het echt een sterk idee, je krijgt dan in de loop der weken iets totaal vervreemdends. Maar helaas bleek het in de praktijk niet goed te werken, en werden mensen ook nog eens ziekjes van het gemis aan buitenlucht. Jammer, maar het idee is echt sterk.

-- stelletjes.
Vanuit de gedachte dat je het anders moet dan dan BB5, is het stelletjesidee wel aardig. Maar het voegt tot nu toe eigenlijk niets toe. De huisband die Marlies en Marcia nu hebben, en hetzelfde als de huisband die Rik en Tijn hebben. Het werkt ook niet echt negatief (al zou ik met name Micheline en Semih graag als individu ipv deel van een duo gezien hebben, en Egbert en Marcia eigenlijk ook wel), maar voegt ook niet iets toe.

-- de rode telefoon.
Waardeloos uitgewerkt, het idee is goed

-- de kluisjes.
De achtergebleven helften (de helft van het prijzengeld) wordt pas in de eindfase belangrijk. Dus op de laatste maandag zullen die 4 overgebleven bewoners wel ongeveer even veel geld hebben, zeker in verhouding met het te verdelen geld. Het idee om geld gedurende de editie een rol te laten spelen is goed (kijk maar naar DGK), maar nu wordt het waarschijnlijk pas in de finale-uitzending ingezet.

Twee goede idee-en die niet bleken te werken, en 2 nieuwe dingen die niet goed zijn uitgewerkt.
Wat rest is een kopie van BB5, en wat mij betreft moet je blijven vernieuwen, om het interessant te houden. En dat doen ze dus niet, en nu DGK ook bezig is, lijkt het er wat op dat BB in zijn lot overgelaten wordt.
Denk ook dat er niet zoveel geld en menskracht beschikbaar zijn, verder.

BB7 zal er voorlopig niet komen.
Maar als het er komt moeten er echt nieuwe dingen ingebouwd worden.

-- hele spraakmakende extraverte bewoners (spreekt mij persoonlijk niet zo heel erg aan, theatrale types, maar in het buitenland schijnt het te werken).
-- toch met gewone mensen, maar dan veel meer psychologische trukjes toepassen. Als je 15 mensen opsluit zonder invloeden van buitenaf, kan je ze echt binnen een paar weken helemaal laten doordraaien. Dat heeft Hummie ook gezegd vorig jaar in Woestijnruiters.
Doe dat dan ook.

pi_43014102
In tegenstelling tot Peter6000 vind ik het wel heel erg mislukt... Het is zo saai dat ze volgens mij soms van de regie ook in slaap vallen. Nee ik ben maar overgestapt op DGK, daar zitten tenminste wel interessante figuren in!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:31:58 #41
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43015862
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:50 schreef SHE het volgende:
Aan de mensen. Ik heb zelden zo'n oninteressant stelletje heikneuters bij elkaar gezien.
Er ontbreekt een lekkere vent, er ontbreekt een lekker wijf en eigenlijk lijkt het alsof ze uit zijn gegaan van lekker een paar maandjes sneuo's kijken.

DGK is wat dat betreft een prima goedmakertje; het heeft de sluwe vos, de psycho , het popje, de biatch, de verleider en de hysterische snol.
Geniaal!
wat zij zegt..
...en daarbij helpt de huidige opzet van de opdrachten...slecht bij elkaargescharreld beeldmateriaal etdetera etdetera ook niet echt
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:54:31 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43017873
Het is misschien ook wel aardig om te kijken waarom bijna iedereen die zowel BB als DGK kijkt, dat laatste programma véél leuker vindt. En vaak BB op een laag pitje heeft gezet of zelfs helemaal gestopt is met kijken.
Er zijn denk ik twee redenen:
a) De casting; zoals hierboven al aangegeven is die behoorlijk geslaagd bij DGK
b) Volwassenheid. BB-kijkers kennen die stomme opdrachtjes, sancties en noodrantsoenen nu wel. Vergelijken bij DGK is BB een jengelend kleuterklasje met een incapabele juf aan het roer.

Kanttekening: DGK doet het wel beter dan BB, maar niet véél beter. De aanname dat veel kijkers het nu wel hebben gehad met al die RL-soaps, lijkt me terecht.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:40:44 #43
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43019269
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:54 schreef Gert het volgende:
Kanttekening: DGK doet het wel beter dan BB, maar niet véél beter. De aanname dat veel kijkers het nu wel hebben gehad met al die RL-soaps, lijkt me terecht.
Wat al jaren het beste punt is van BB, ontbreekt bij DGK.... en dat zijn natuurlijk de exits. Het kan maanden gaan duren voordat er een keer iemand weg gaat en dan nog kun je als kijker je invloed daar niet op uitoefenen. Ik ben bang dat dat voor DGK de doodsteek gaat betekenen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:42:55 #44
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43019324
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:40 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat al jaren het beste punt is van BB, ontbreekt bij DGK.... en dat zijn natuurlijk de exits. Het kan maanden gaan duren voordat er een keer iemand weg gaat en dan nog kun je als kijker je invloed daar niet op uitoefenen. Ik ben bang dat dat voor DGK de doodsteek gaat betekenen.
Ik heb juist omgekeerd dat idee...je kan bijna niet uit het huis gestemd worden en dus kun je gewoon jezelf zijn....inclusief tactisch spelen zonder dat je er door de kijker op afgerekend wordt.
  Donald Duck held zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:45:18 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43019385
Het is gewoon geen zak aan. Zo simpel ligt het. Ik volgde het in het begin, maar nu al een tijdje niet meer.

Maar de laatste BB van Belgie bijvoorbeeld heb ik wel helemaal van begin tot eind gevolgd. Dat zat gewoon veel leuker in elkaar. Beter huis ook, met een grote ruimte met enorm hoog dak. Dat maakte grootse en leuke opdrachten mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:46:08 #46
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43019411
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:42 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik heb juist omgekeerd dat idee...je kan bijna niet uit het huis gestemd worden en dus kun je gewoon jezelf zijn....inclusief tactisch spelen zonder dat je er door de kijker op afgerekend wordt.
Dat is het voordeel inderdaad. Ze hoeven zich niet beter of slechter voor te doen dan ze zijn.
Maar de spanning moet in het programma blijven en bij BB had je die spanning zonder dat ze daar iets voor hoefden te doen. Bij DGK ga je op den duur toch de wekelijkse exits missen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:46:54 #47
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43019433
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is gewoon geen zak aan. Zo simpel ligt het. Ik volgde het in het begin, maar nu al een tijdje niet meer.

Maar de laatste BB van Belgie bijvoorbeeld heb ik wel helemaal van begin tot eind gevolgd. Dat zat gewoon veel leuker in elkaar. Beter huis ook, met een grote ruimte met enorm hoog dak. Dat maakte grootse en leuke opdrachten mogelijk.
Die heb ik nog nooit gezien, zijn die ergens te downloaden?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:49:10 #48
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43019492
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:40 schreef mazaru het volgende:
Pete Bennet, de jongen met touret
[afbeelding]
Die gast was geweldig!! en idd. die BB was helemaal niet saai.
Zoiets zouden ze hier moeten doen.. gewoon lekker gek.
Nu wordt er steeds te vroeg ingegrepen heb ik het idee en dat is gewoon jammer.
Hoeft ook niet compleet uit de hand te lopen ofzo, maar laat het gewoon ff sudderen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Donald Duck held zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:49:40 #49
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43019512
quote:
Die heb ik nog nooit gezien, zijn die ergens te downloaden?
Helaas, de site daarvan is inmiddels offline. Maar er komt weer een nieuwe editie aan, volgend jaar.
Leuk van die BB was ook dat je de dagboekkamergesprekken te zien en horen kreeg. In NL zie je alleen wat oneliners van de bewoners. Maar bij Belgie waren de complete gesprekken te horen. BB met vervormde stem, dat wel. Maar dat leverde enorm leuke interactie op. Bewoners die BB een beetje plagend in de zeik namen enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:51:32 #50
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43019567
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Helaas, de site daarvan is inmiddels offline. Maar er komt weer een nieuwe editie aan, volgend jaar.
Leuk van die BB was ook dat je de dagboekkamergesprekken te zien en horen kreeg.
Ik verwacht nog altijd een keer een dvd met alle gesprekken uit de dbk daarop. Kan interessant zijn
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:54:45 #51
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43019671
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Helaas, de site daarvan is inmiddels offline. Maar er komt weer een nieuwe editie aan, volgend jaar.
Leuk van die BB was ook dat je de dagboekkamergesprekken te zien en horen kreeg. In NL zie je alleen wat oneliners van de bewoners. Maar bij Belgie waren de complete gesprekken te horen. BB met vervormde stem, dat wel. Maar dat leverde enorm leuke interactie op. Bewoners die BB een beetje plagend in de zeik namen enzo.
Lijkt me leuk om te zien
Misschien is die nog ergens in de nieuwsgroepen of op irc te downloaden, ik zal eens zoeken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:58:46 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43019768
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:49 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Die gast was geweldig!! en idd. die BB was helemaal niet saai.
Zoiets zouden ze hier moeten doen.. gewoon lekker gek.
Nu wordt er steeds te vroeg ingegrepen heb ik het idee en dat is gewoon jammer.
Hoeft ook niet compleet uit de hand te lopen ofzo, maar laat het gewoon ff sudderen.
In Engeland was het ook echt geen losgeslagen zootje vond ik.
Maar de mensen werden ook niet geremd in hun doen en laten.
Ze werden wel lekker gepest, wat heel leuk was om te zien.

Maar vorig jaar greep BB ook in toen die Anthony straalbezopen was, en Graig hem toen aan het verleiden was.
Dat was trouwens ook fantastisch om te zien
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Donald Duck held zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:07:08 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43019975
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:54 schreef mazaru het volgende:

[..]

Lijkt me leuk om te zien
Misschien is die nog ergens in de nieuwsgroepen of op irc te downloaden, ik zal eens zoeken.
moet vast nog wel ergens te vinden zijn
klein filmpje: http://www.mediactua.nl/2(...)avier-uitzending.wmv
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_43020862
OMdat ze de verkeerde mensen casten. het is allemaal te veilig, ze pakken het draaiboek van voorgaande jaren erbij.
Verder selecteren ze teveel op typetjes..."wat zoeken we: - een homo - een intellectueel -een dom blondje ( m & v) - iemand met een kleurtje - een linkse - een rechtse - een oude - een hyopchonder - en een geile...
De redactie moet die hokjesgeest echt laten varen. weet je wat leuk zou zijn geweest, een BB met de mensen die bij de eerste ronde van de selectie zijn afgevallen !! Kijk maar naar Idols, waar heeft iedereen het de volgende dag over: een Herman enz. enz..
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:56:45 #55
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43021320
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

moet vast nog wel ergens te vinden zijn
klein filmpje: http://www.mediactua.nl/2(...)avier-uitzending.wmv
Oehhh dat ziet er leuk uit Is dat van vorig jaar?
Wel ff wennen aan dat taaltje hoor
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_43023102
veel te veel geglij naar elkaar toe, het nomineren moet in andere vorm zodat er minder geslijmt wordt en minder sociaal gehuigel te horen is
pi_43023429
Ik vond die Nikki van de UK BB echt geweldig!! Heb echt in een deuk gelegen elke keer!
Dat was echt een super BB!!
  zondag 29 oktober 2006 @ 01:56:37 #58
242 Pinball
Electric Monk
pi_43025709
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:51 schreef teamlead het volgende:

de kijkcijfers tonen je ongelijk aan
De kijkcijfers van RTL4 tonen zijn gelijk aan.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43025748
Omdat de rest van Nederland is verder gegaan, in tegenstelling tot een groot deel van de Fokkers! die nog steeds posten in een subforum gewijt aan dit programma.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:04:12 #60
242 Pinball
Electric Monk
pi_43025827
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:59 schreef -Angelus- het volgende:
Omdat de rest van Nederland is verder gegaan, in tegenstelling tot een groot deel van de Fokkers! die nog steeds posten in een subforum gewijt aan dit programma.
Ja, jij bent lekker verder gegaan.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:38 schreef -Angelus- het volgende:
Iemand wel eens een cursus figuurzagen gevolgd, wat waren jouw ervaringen? Ik zit er over na te denken om toch een cursusje te gaan volgen, maar ik twijfel nog een beetje. Wat leren ze je zoal?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 02:04:16 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43025829
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:59 schreef -Angelus- het volgende:
Omdat de rest van Nederland is verder gegaan, in tegenstelling tot een groot deel van de Fokkers! die nog steeds posten in een subforum gewijt aan dit programma.
The Game - Doctor's Advocate.
pi_43025903
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:04 schreef Pinball het volgende:

Ja, jij bent lekker verder gegaan.
Ach, het is gewoon zo alleen een paar mensen in dit subforum denken nog dat BB hip is ofzo. Niemand is er meer in geinterreseerd, en ik geef ze groot gelijk wih the fuck geeft iets om het leven van een paar 10 in een dozijn mensen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:14:17 #63
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43025951
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:10 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon zo alleen een paar mensen in dit subforum denken nog dat BB hip is ofzo. Niemand is er meer in geinterreseerd, en ik geef ze groot gelijk wih the fuck geeft iets om het leven van een paar 10 in een dozijn mensen.
Ga lekker figuurzagen ofzo
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43025997
[quote]Op zondag 29 oktober 2006 02:10 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

van een paar 10 in een dozijn mensen.
[/quote
je slaat de spijker op zijn kop................................ Niemand
Spraakmakende bewoners was beter geweest
pi_43026011
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:14 schreef scanman01 het volgende:

Ga lekker figuurzagen ofzo
Wel schattig het persoonlijk op de man spelen van de BB fantjes. Jullie favoriete programma sucks al jaren vandaar dat er maar weinig mensen naar kijken. BB is al lang een gepasseerd station, maar goed je houdt altijd mensen met een hang naar het verleden. Want zeg nu zelf er is toch niets beter dam im het verleden leven.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:21:08 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43026051
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:18 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Wel schattig het persoonlijk op de man spelen van de BB fantjes. Jullie favoriete programma sucks al jaren vandaar dat er maar weinig mensen naar kijken. BB is al lang een gepasseerd station, maar goed je houdt altijd mensen met een hang naar het verleden. Want zeg nu zelf er is toch niets beter dam im het verleden leven.
http://home.hetnet.nl/~sonjasknutselclub/hout.html

Hoezo op de man spelen? De een kijkt streams van een tv programma... de ander doet aan fuguurzagen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43026068
Flikker op je hebt hier niks te zoeken ga lekker ergens anders hangen
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:23:51 #68
242 Pinball
Electric Monk
pi_43026091
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:10 schreef -Angelus- het volgende:

Ach, het is gewoon zo alleen een paar mensen in dit subforum denken nog dat BB hip is ofzo. Niemand is er meer in geinterreseerd, en ik geef ze groot gelijk wih the fuck geeft iets om het leven van een paar 10 in een dozijn mensen.
Hoeveel in een dozijn?

Maar serieus, BB mag mij dan deze editie niet boeien, maar idioten als jij maken het de moeite waard om dit forum in de gaten te houden.
Waarvoor dank.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43026094
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:21 schreef scanman01 het volgende:

De een kijkt streams van een tv programma
pi_43026104
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:23 schreef Pinball het volgende:

Hoeveel in een dozijn?

Maar serieus, BB mag mij dan deze editie niet boeien, maar idioten als jij maken het de moeite waard om dit forum in de gaten te houden.
Waarvoor dank.
Nog nooit van het spreekwoord gehoord, zoek het op in plaats van mijn te kenmerken als een idioot.
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 02:26:11 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43026117
Tief eens even op -Angelus-.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:27:46 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43026140
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:25 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Nog nooit van het spreekwoord gehoord, zoek het op in plaats van mijn te kenmerken als een idioot.

leer tellen malloot
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43026163
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:26 schreef NorthernStar het volgende:

Tief eens even op -Angelus-.
Ik vindt het nog al schandalig dat je als MOD mee doet aan dit gebash richting mijn persoon. Al die BB fans die zich vijandig gedragen wanneer je aangeeft waarom hun programma faalt in een topic dat de titel "Waarom is BB6 mislukt?". En vergeet niet dat jij hier graag aan meedoet met je Dr. Advocate .
pi_43026168
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:27 schreef teamlead het volgende:


leer tellen malloot
Het is een spreekwoord malloot. En gedraag je eens normaal.
pi_43026180
hahaha ik ben even wat topics van hem door aan het nemen de volgende quote is van van hem Dit topic is met name bedoeld voor de gevoelige ontwikkelde personen die Fok! bezoeken, aangezien 99% van de Fok! bezoekers echter niet aan dit criteria voldoen vraag ik hun vriendelijk maar toch resuluut om dit topic te verlaten. Er zijn een groot aantal topics te vinden die meer bij jouw niveau passen. ik vraag me af wat doe je hier? zoek een forum waar op zijn minst 50 procent gaat reageren maar jij pakt die ene % ik snap dr niks van hoor maar zal wel aan mij liggen
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 02:31:05 #76
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43026187
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:29 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Ik vindt het nog al schandalig dat je als MOD mee doet aan dit gebash richting mijn persoon. Al die BB fans die zich vijandig gedragen wanneer je aangeeft waarom hun programma faalt in een topic dat de titel "Waarom is BB6 mislukt?". En vergeet niet dat jij hier graag aan meedoet met je Dr. Advocate .
Optiefen of ik ga je Dr. Advocate topic verneuken.
pi_43026201
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:31 schreef NorthernStar het volgende:

Optiefen of ik ga je Dr. Advocate topic verneuken.
Kijk eens naar de titel van dit topic ... stop in het verleden te leven zoals de rest van Nederland heeft gedaan die sinds BB1 al niet meer naar BB kijken.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:33:17 #78
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43026219
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:30 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Het is een spreekwoord malloot. En gedraag je eens normaal.
het spreekwoord is dertien in een dozijn. Klapjosti

en ja.. dit is mijn normale gedrag
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43026283
Angelus mn schatje wat doe je hier? je bent verdwaald lieverd. Pak mijn hand dan breng ik je naar mammie
pi_43026440
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:37 schreef smikkeltje het volgende:

Angelus mn schatje wat doe je hier? je bent verdwaald lieverd. Pak mijn hand dan breng ik je naar mammie
pi_43026488
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:
Aan de bewoners ligt het niet denk ik. In potentie was dit een erg interessante groep. Ook het "stelletjes"-idee was leuk en het concept is nog steeds krachtig. In andere landen (de UK bijvoorbeeld) is BB na 5 of 6 seizoenen nog steeds een hit.

Het gaat mis bij de uitwerking. De "harder en onvoorspelbaarder" dan ooit-nonsens is volkomen geflopt. De telefoon is te weinig gebruikt, BB blijkt weer een softie.
Neem de sleutel van Egbert als voorbeeld: Er was duidelijk aangekondigd dat als een bewoner de sleutel kwijt raakte, het jammer maar helaas zou zijn. Egbert raakt de sleutel kwijt door zijn eigen stommiteit..... en krijgt een herkansing.
Idem voor knabbel en babbel de zusjes. Wat is het nut van die prinsessenkamer? of van het pimpen van een prinsessenjurk voor de dochter van een van hen?
Waarom werd Ettienne zo soft aangepakt na zijn vreemde acties?
Waarom communiceren via een plasmascherm?
Waarom van die halfzachte weekopdrachten?
Waarom een noodrantsoen dat zo makkelijk is?
Ik kan me het eerste seizoen BB in Duitsland nog herinneren, waar weken achter elkaar de weekopdracht niet gehaald werd en de bewoners uiteindelijk gewoon geen budget meer overhielden om eten te kopen Greep de redactie in? Jazeker.. na een weekje of 5
Als nu een van de bewoners piept, weet BB niet hoe snel ze moeten ingrijpen

Ik krijg de indruk dat de meest ervaren redactieleden van BB zijn weggeplukt tbv de Gouden Kooi en BB als een soort stage-projectje is achtergebleven.
Na 't lezen van dit verhaal weet ik meteen weer waarom ik er niet naar kijk.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:57:54 #82
242 Pinball
Electric Monk
pi_43026551
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:51 schreef -Angelus- het volgende:

Je hebt gel in je anus.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43026568
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:51 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Sorry ik dacht dat je verdwaald was op fok je post warempel in een topic waar je niks te zoeken hebt omdat BB je niet intreseert ..............wat doe je hier dan man of vrouw
pi_43026638
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:57 schreef Pinball het volgende:

Je hebt gel in je anus.
10 in een dozijn BB kijker en subforum poster.
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:47:59 #85
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_43027280
BB6 is mislukt omdat BB is blijven hangen in de vorige eeuw. Het is niet meegegroeid met de tijd, waar andere landen dat wel deden. Het wiel uitvinden is een ding, het wiel draaiende weten te houden is een ander ding.

Ik heb deze hele editie al het gevoel dat de redactie "BB-moe" is. Big Brother, stelt zich op als het afwezige halfbroertje. De ouders liggen blijkbaar in scheiding met een Gouden Kooi? En zoals altijd, zijn de kids de dupe en delven het onderspit.

Anyway, ik heb vooral het gevoel van afwezigheid van Big Brother. Het gevoel van "We draaien nog één maal de hele riedel af en slaan er nog een paar draaiboeken van voorbije jaren op na, en dan is het wel mooi geweest." De automatische piloot, er zit geen drive meer in, er is niets meer te behalen, en de regie heeft er al lang de brui aan gegeven...Dit was het dan. Voor de laatste keer.

En wat mij betreft, als het dan toch zo'n roem- en geurloze dood moet sterven... Lamadan! Had er dan nog een Grand Finale van gemaakt! Dit is wel heel sneu... Voor iets wat toch ooit een groot spektakel was.
  zondag 29 oktober 2006 @ 03:54:13 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43027853
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 02:47 schreef Tissik het volgende:
BB6 is mislukt omdat BB is blijven hangen in de vorige eeuw. Het is niet meegegroeid met de tijd, waar andere landen dat wel deden. Het wiel uitvinden is een ding, het wiel draaiende weten te houden is een ander ding.

Ik heb deze hele editie al het gevoel dat de redactie "BB-moe" is. Big Brother, stelt zich op als het afwezige halfbroertje. De ouders liggen blijkbaar in scheiding met een Gouden Kooi? En zoals altijd, zijn de kids de dupe en delven het onderspit.

Anyway, ik heb vooral het gevoel van afwezigheid van Big Brother. Het gevoel van "We draaien nog één maal de hele riedel af en slaan er nog een paar draaiboeken van voorbije jaren op na, en dan is het wel mooi geweest." De automatische piloot, er zit geen drive meer in, er is niets meer te behalen, en de regie heeft er al lang de brui aan gegeven...Dit was het dan. Voor de laatste keer.

En wat mij betreft, als het dan toch zo'n roem- en geurloze dood moet sterven... Lamadan! Had er dan nog een Grand Finale van gemaakt! Dit is wel heel sneu... Voor iets wat toch ooit een groot spektakel was.
Daar kan ik me behoorlijk goed bij aansluiten. Goed verwoord!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_43032632
`t is allemaal al gezegd.

Misschien volgend jaar voor de leuk weer BB7, maar hooguit twee maanden en alleen maar badkamerstreams en feestjes
En vast!
pi_43034552
Edit verkeerde topic
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:11:44 #89
160859 riange
wees jezelf
pi_43045186
Kan je BB niet aansporen of zoiets? Het is echt te saai voor woorden gewoon. Maar dat zullen ze zelf ook wel snappen.Alleen t moet ff doordringen of zoiets in die hersentjes van hummie
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 21:17:34 #90
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43185342
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:40 schreef scanman01 het volgende:
Wat al jaren het beste punt is van BB, ontbreekt bij DGK.... en dat zijn natuurlijk de exits. Het kan maanden gaan duren voordat er een keer iemand weg gaat en dan nog kun je als kijker je invloed daar niet op uitoefenen. Ik ben bang dat dat voor DGK de doodsteek gaat betekenen.
Je wordt op je wenkbrauwen bediend. Helaas dan, zou ik willen zeggen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43225654
Na het gemanipuleerde vertrek van E10 is het als een kaartenhuis ingestort, daarvoor was het 1 van de beste BB's maar het team achter BB is halverwege ingekakt (slaapverwekkende weekopdrachten, een hotline die nauwelijks rinkelt)
E10 was, net als Natasia in de gouden kooi nu, het kijkcijferkanon vanwege z'n avontuurtje met Rik en alle ophef daarna maar Mummie vd Tonnekreek is zo ziek geweest om E10 met "zogenaamd" 1% verschil naar huis te sturen
Vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan en is BB6 de mislukking ingegaan...
  zaterdag 4 november 2006 @ 03:46:19 #92
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_43225678
BB was en is gewoon puur commerciele pulp
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 4 november 2006 @ 03:52:29 #93
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43225724
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 03:42 schreef ilona-scuderia het volgende:
Na het gemanipuleerde vertrek van E10 is het als een kaartenhuis ingestort, daarvoor was het 1 van de beste BB's maar het team achter BB is halverwege ingekakt (slaapverwekkende weekopdrachten, een hotline die nauwelijks rinkelt)
E10 was, net als Natasia in de gouden kooi nu, het kijkcijferkanon vanwege z'n avontuurtje met Rik en alle ophef daarna maar Mummie vd Tonnekreek is zo ziek geweest om E10 met "zogenaamd" 1% verschil naar huis te sturen
Vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan en is BB6 de mislukking ingegaan...
Eens.

De eerste weken haalde het een paar keer bijna het niveau van BB3, daarna is het plotseling vrij snel bergafwaarts gegaan. Hoofdzakelijk door het vertrek van de meest spraakmakende bewoners zoals Janine en E-10.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2006 @ 09:30:43 #94
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43226764
Ze hadden Hummie niet meer moeten laten produceren.
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:57:43 #95
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43226966
Ze hebben E10 eruit gewerkt omdat BB nu gaande het programma heeft gekozen voor een heel andere koers. Getuige het terugbrengen van de joker en het manipuleren in de DBK van de nominaties. Hebben ze er duidelijk voor gekozen om het een meer geslepen BB van te maken. Je moet geestelijk sterk zijn, Je moet sluw zijn om het spel geraffineerd te kunnen spelen. E10 zou dat nooit heben gekund. die neemt een paar borrels en blaat dan alles uit. Veel te grote bek. Janine idem.

Tijn maakt ook kans om er maandag uit gehaald te worden omdat Hummie mi de zusjes ook tot een gehaaider spel wil dwingen. En Tijn kan het geestelijke spel helemaal niet aan. Rik wel en Marcia en Semih ook en Jeroen is er helemaal stoÏceins in. Mo en Saar worden straks gedwongen om rationeel een beslissing te nemen om te kunnen overleven. Doet een van hen dat niet dan is het ook afgelopen voor een van de twee.

Daarom is het nog niet mislukt het is alleen op een heel ander level. Het is ook best wel hard maar dan vooral geestlijk hard.
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:04:35 #96
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_43227035
Na big brother 1 ken ik niemand meer die de rest nog gevolgt heeft.
ada fare stop stalking me
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:53:24 #97
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43228772
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:50 schreef SHE het volgende:
er ontbreekt een lekker wijf
Niet waar !!! Monique zit erin !!!!!!
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:21:07 #98
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43229361
John de Mol heeft dit jaar eindelijk zijn grote droom verwezenlijkt: DGK.
BB heeft daar danig onder te lijden en dat er dit jaar uberhaupt nog een BB is zal waarschijnlijk te danken zijn aan het feit dat er nog een duur betaald contract met Endemol lag. Wat hier al eerder werd gezegd: de goede mensen zijn weggekaapt voor DGK (tot de voice over aan toe), waardoor de redactie van BB kwantitatief en kwalitatief onderbezet is. Op goede ideeen wordt niet meer gebroed en de invulling is puur gejat uit BB5-Vlaanderen. (Week)opdrachten als Koffer boven zwembad vangen, dobberen in bootje, de lamp, ballonnen opblazen, niet slapen.

Ook de "spontane" actie van Rob om naar het BBhuis te rijden om zijn vrouw op te halen is gejat uit Belgie, waar ook iemand een familielid kwam opeisen, die dan toch maar bleef door "ontroerende kinderbriefjes".
Ook het element van vermeende zwangerschap (Marlies) komt uit BB5-Vlaanderen.
Het is dus wel duidelijk dat we hier de (voorlopig) laatste serie van BB hebben gezien.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_43243385
het werdt met veel PHOEHA aangekondigt
en wat zien we ?
bullshit en niks meer
tis nog erger dan before <--- engels
deze bb wordt alles ,moet mezelf er tot aanzetten dak nie vergeet om te kijken .
Oh denk ik dan als ik het vergeten ben .. wanneer komt de herhaling ?
ff kijken talpa .... hum welk kanaal staat talpa ook al weer .
dat zegt genoeg !
ik kan zeggen hummie U is UITGEKAKT

dit red je nie meer

we zullen maar zeggen IK BEN JE ZAT VAN ALI B nummer ik ben je zat


p,s
bron pikke (vergeten)
  † In Memoriam † zondag 5 november 2006 @ 00:02:05 #100
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43248448
Je gaat er van uit dat BB 2007 nog haalt?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 5 november 2006 @ 00:17:41 #101
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43248837
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:02 schreef Cynix ® het volgende:
Je gaat er van uit dat BB 2007 nog haalt?
Ik blijf er in geloven!!!

Zonder Hummie aan het roer en met mij in het BB-huis moet het mogelijk zijn !!!!
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  † In Memoriam † zondag 5 november 2006 @ 00:23:05 #102
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43248951
Nou ja, ik denk ook dat het concept op zich nog niet dood hoeft te zijn, al zal het roer dan wel drastisch om moeten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43249288
drom
  zondag 5 november 2006 @ 09:57:55 #104
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_43253235
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:23 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, ik denk ook dat het concept op zich nog niet dood hoeft te zijn, al zal het roer dan wel drastisch om moeten.
Ja nog verder uitmelken.
ada fare stop stalking me
  maandag 6 november 2006 @ 16:13:42 #105
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_43293776
BB 6 = Dood...
Nu doe je het weer!
  maandag 6 november 2006 @ 19:56:21 #106
130524 Sonique
occasional streamer
pi_43301607
Ik denk dat opzich de BB formule niet dood is.

Maar laat ze eens in iedergeval het waanidee loslaten dat ze 15 mensen in een hiis stoppen die volledig hunzelf zijn en geen erg in de camera's heeft... Dat is gewoon niet zo.

Laat ze dan net zo als in Engeland het huis volstoppen met mensen die juist camarageil en/of sociaal gestoord zijn, en laat daarna de kijker beslissen wie de meest geloofwaardige is.

Wat heb je er aan als je mensen selecteerd die zeggen dat ze in het huis ZO gewoon mogelijk en zichzelf zullen zijn? Dat is alleen maar saai.

Selecteer juist het tegenovergestelde, en laat de kijker maar beslissen wie het meest geloofwaardig is (of juist het meest ongeloofwaardig. Het is maar net wat 'het publiek' wil)

Zeg nu zelf, de zusjes zijn gewoon BB6. Niemand is uitgepraat over de zusjes juist omdat ze zo goed gecast zijn!

De rest is niveau 'boerenlul' en 'suffekut'..

Das mijn idee.
pi_43322394
BB6 is mislukt door de saaiheid.
Ik denk op zich dat er meer potentie in de bewoners had gezeten als BB meer op hun specifieke eigenschappen had ingespeeld.
De bewoners zijn zich nu meer bewust van de camera's en zullen zich oppervlakkiger gedragen. Taak van BB dus om ze zo te triggeren dat ze toch meer van zichzelf laten zien.

Ik denk dat het concept van BB België van afgelopen seizoen toch wel dicht bij het juiste zat.
De Big Boss, die kon meekijken naar de overige bewoners en zo met eigen ogen de roddels kon zien. Die ook nog de macht had om nominaties te veranderen. Was achteraf toch wel een heel sterk element.
Het open karakter van het huis, waardoor er veel minder "groepjesvorming" ontstond.
Geen verwennerij, maar veel opdrachten met als doel de eerste levenbehoeften te verdienen. De opbouw van het weekbudget ging daar in procenten. Dus goed presteren betekende ook meer budget.
Veel geheime opdrachten. Vaak om de opdrachten te saboteren, maar ook om geheimen te ontrafelen van medebewoners.
De vaste regelmaat zorgde ook voor duidelijkheid. Zelfde wektijd, behalve na een speciale gebeurtenis en vaste dag voor nomineren. (niet zo direkt na de live)
Ook het nomineren van 2 i.p.v. 1 persoon gaf meer variatie en was ook lastiger voor het maken van afspraken.
Ik denk dat dit alles, aangevuld met de exitdiners en de feestjes uit onze BB een heel leuk programma zouden maken.......
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 15:16:15 #108
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43325785
Maar wat je in dit topic ook ziet, is dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken. De een heeft een hekel aan groepjesvorming, de ander vindt dat juist prima. Hetzelfde geldt voor de exitdiners, leuk en gezellig of juist onnodig en klef?

Wat wel opvalt is dat velen meer 'spanning en sensatie' willen, maar vervolgens elke gelegenheid gebruiken om degenen die daar het meest voor zorgen weg te stemmen.

Zelf ben ik een groot voorstander van een 'losse' regie, niet teveel spelletjes en kwisjes, laat het groepsproces zoveel mogelijk zijn werk doen en stuur marginaal bij. Het kán boeiende TV opleveren en je hebt als kijker in ieder geval het gevóel dat de groep spontaan is en dat niemand veel grip heeft op het verloop. Het hoeft niet elke dag spannend te zijn, als het maar niet te voorspelbaar is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43358369
- Saaiheid
- Bewoners spreken mij minder aan
- Nauwelijks leuke opdrachten.
  woensdag 8 november 2006 @ 14:29:34 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43358503
briljant om te zien dat BB1 in al zijn simpelheid en eenvoud gewoon het best bekeken was... geen "extreme" dingen... hell, ik heb BB6 nog geen een keer gezien, maar ik heb nou al genoeg materiaal zien rondzwerven van die mooie rooie in haar blootje... bij BB1 moest je nog op de PB wachten voor de tietjes van tara en sabine...

Zelfs veel meer bloot er in gooien trekt de kijker niet
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:23:41 #111
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43437113
Het is mislukt doordat alle leuke mensen te vroeg weggingen zoals E10 en Hilde ik kijk het nu al 2 weken niet meer en als ik zo de weblog lees mis ik niets zie berichten als de tuin ging vandaag eerder open enz damn hoe onboeiend kan het zijn
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:29:12 #112
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_43437328
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:23 schreef paultjuhhh het volgende:
Het is mislukt doordat alle leuke mensen te vroeg weggingen zoals E10 en Hilde ik kijk het nu al 2 weken niet meer en als ik zo de weblog lees mis ik niets zie berichten als de tuin ging vandaag eerder open enz damn hoe onboeiend kan het zijn
Ze hebben nu trimtoestellen gekregen BB strenger dan ooit
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:35:57 #113
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43437572
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:16 schreef Cynix ® het volgende:

Wat wel opvalt is dat velen meer 'spanning en sensatie' willen, maar vervolgens elke gelegenheid gebruiken om degenen die daar het meest voor zorgen weg te stemmen.
Idd !!!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:19 #114
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43441841
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef Sonique het volgende:

Zeg nu zelf, de zusjes zijn gewoon BB6. Niemand is uitgepraat over de zusjes juist omdat ze zo goed gecast zijn!
Absoluut!!! De zusjes zijn toppie en heel spraakmakend. Alleen jammer voor Monique dat dit jaar de keus van het publiek op haar is gevallen om tot BB-pispaaltje te maken. (net als Dido vorig jaar)
Maar aan de andere kant spint Hummie daar goed garen bij, er wordt inderdaad over gepraat.
quote:
De rest is niveau 'boerenlul' en 'suffekut'..
Das mijn idee.
Het mijne ook. Het dommeklootjes-stemvee wil alle mensen die voor irritatie zorgen zo spoedig mogelijk elimineren. Hilde eruit, Etienne weg, Janine riebedebie en als het even kan ook de zusjes exit. Diezelfde massa gaat vervolgens de laatste zes weken lopen mauwen dat het programma zo saai is geworden..
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  Redactie Frontpage zaterdag 11 november 2006 @ 10:10:07 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43448009
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef Sonique het volgende:
Zeg nu zelf, de zusjes zijn gewoon BB6. Niemand is uitgepraat over de zusjes
Ik heb in mijn omgeving niemand over die zusjes horen praten. Over heel BB6 niet overigens.
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:30:03 #116
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43448185
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik heb in mijn omgeving niemand over die zusjes horen praten. Over heel BB6 niet overigens.
Dan kijk je waarschijnlijk niet veel tv Veel programma's hebben de zusjes als vast terugkerend item, o.m. De Wereld Draait Door, Jensen en nog een paar programma's. Ook in Scheveningen volgen aardig wat mensen het relaas van de zusjes Turfboer.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:33:17 #117
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43448225
BB6
Moet ik begrijpen waarover het gaat?
Are you nuts??
  Redactie Frontpage zaterdag 11 november 2006 @ 10:42:55 #118
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43448337
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:30 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Dan kijk je waarschijnlijk niet veel tv Veel programma's hebben de zusjes als vast terugkerend item, o.m. De Wereld Draait Door,
Ja, daar zie ik ze wel eens 20 sec
  zaterdag 11 november 2006 @ 11:22:15 #119
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43448850
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:42 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, daar zie ik ze wel eens 20 sec
20 seconden is goed voor naamsbekendheid. De gemiddelde tv-commercial duurt ook precies 20 seconden
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  Redactie Frontpage zaterdag 11 november 2006 @ 11:27:12 #120
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43448918
Ik gok dat niemand weet hoe die zusjes heten
  zaterdag 11 november 2006 @ 11:37:39 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43449091
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:30 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Dan kijk je waarschijnlijk niet veel tv Veel programma's hebben de zusjes als vast terugkerend item, o.m. De Wereld Draait Door, Jensen en nog een paar programma's. Ook in Scheveningen volgen aardig wat mensen het relaas van de zusjes Turfboer.
Je kunt ook overdrijven
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 11 november 2006 @ 11:57:24 #122
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43449433
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb in mijn omgeving niemand over die zusjes horen praten. Over heel BB6 niet overigens.
Niet geheel onbegrijpelijk. BB6 is de meest saaie editie totzover. Ik kan me voorstellen dat die paar duizend mensen die er naar kijken zich schamen om het ter sprake te brengen. Ze zijn verslaafd aan het programma, terwijl in hun achterhoofd een stemmetje zich afvraagt waarom ze eigenlijk nog kijken. Er gebeurd niks spectaculairs meer sinds het vertrek van die paar spraakmakende mensen die er deze editie in zaten. Ik ben er nog niet helemaal uit of waardering of afkeer jegens deze aanhoudende groep kijkers overheerst. Zijn het de die hard fans die blijven hopen op een meesterlijke zet van Hummie of zijn deze mensen net zo kansloos als de figuren die zelf nog in het programma zitten.
pi_43450017
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:50 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Dus jij vind iemand met Tourette een freak Hij was supergeliefd in Engeland en had er zelf ook totaal geen probleem mee. Het is geen freak show, maar er is tenminste wat meer te beleven met wat meer spraakmakende mensen
Oh, de man lijdt aan Gilles de la Tourette...........ik vroeg me al af wat een touret was
pi_43450201
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:14 schreef crazymamma het volgende:
BB6 is mislukt door de saaiheid.
Ik denk op zich dat er meer potentie in de bewoners had gezeten als BB meer op hun specifieke eigenschappen had ingespeeld.
De bewoners zijn zich nu meer bewust van de camera's en zullen zich oppervlakkiger gedragen. Taak van BB dus om ze zo te triggeren dat ze toch meer van zichzelf laten zien.

Ik denk dat het concept van BB België van afgelopen seizoen toch wel dicht bij het juiste zat.
De Big Boss, die kon meekijken naar de overige bewoners en zo met eigen ogen de roddels kon zien. Die ook nog de macht had om nominaties te veranderen. Was achteraf toch wel een heel sterk element.
Het open karakter van het huis, waardoor er veel minder "groepjesvorming" ontstond.
Geen verwennerij, maar veel opdrachten met als doel de eerste levenbehoeften te verdienen. De opbouw van het weekbudget ging daar in procenten. Dus goed presteren betekende ook meer budget.
Veel geheime opdrachten. Vaak om de opdrachten te saboteren, maar ook om geheimen te ontrafelen van medebewoners.
De vaste regelmaat zorgde ook voor duidelijkheid. Zelfde wektijd, behalve na een speciale gebeurtenis en vaste dag voor nomineren. (niet zo direkt na de live)
Ook het nomineren van 2 i.p.v. 1 persoon gaf meer variatie en was ook lastiger voor het maken van afspraken.
Ik denk dat dit alles, aangevuld met de exitdiners en de feestjes uit onze BB een heel leuk programma zouden maken.......
helemaal mee eens ik denk dat je het programma dan een nieuw impuls geeft.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  zaterdag 11 november 2006 @ 15:56:25 #125
521 ruby
Hell yeah!
pi_43454519
Op zich vind ik deze BB editie best oké, maar nadat E10 het huis moest verlaten, werd het al een stuk saaier. Niet zozeer dat ik fan was van hem, maar hij maakte het toch spraakmakender.

Ik betrap mezelf er op dat ik het niet zo erg vind als ik wat afleveringen mis en ik luister/kijk ook al geen streams meer. Heel af en toe doe ik een poging maar dan is het zo saai dat ik maar weer afhaak. Echt jammer want ik heb echt wel dagen gehad (voornamelijk de dagen dat er feestjes waren) dat ik tot diep in de nacht zat te luisteren en mee te zwetsen in COS. Ik heb er nu de kracht niet meer voor.

Op zich ligt het niet aan de bewoners, want die kunnen irritant of leuk genoeg zijn. Maar Hummie vd Tonnekreek weet het blijkbaar niet meer en daarom is het de afgelopen tijd een ingekakte boel.

Die rode telefoon slaat eigenlijk nergens op, dat ding is veels te weinig afgegaan. En dat BB spraakmakender dan ooit is, dat moet ik nog ontdekken. En die censuur vond ik ook een afknapper (als Monique weer zwoel lag te doen met Tijn).

En wat ik ook zo jammer vind is dat de meest spraakmakende personen er al vrij gauw uitmoeten. Sowieso vind ik het jammer als een groep kleiner wordt. Van mijn part laten ze dat nomineren de eerste tijd zitten en gaan ze dat pas tegen het eind van BB doen (de laatste weken ofzo om maar een zijstraat te noemen). Zo blijft het voorlopig interessant.
En wat ik ook leuk zou vinden is dat ze moeten nomineren terwijl ze bij elkaar zitten. Nu gaat het allemaal achter gesloten deuren en mis je de eerlijkheid een beetje.

Het is gewoon tijd dat andere mensen, die die wel weten hoe je de kijker kan boeien, zich bezig gaan houden met BB.

Op naar een BB7 zeg ik je!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_43456311
BB6 is afgetakeld nadat Etienne het huis had verlaten en er wordt ook te weinig drank ingegoten, dat is de enige manier om het nog wat op te leuken.
pi_43456689
Ik heb hetzelfde Ruby.

Vanaf dat Etienne het huis moest verlaten werd het enorm saai en kijk ik geen streams meer en maakt het me niet zo veel uit als ik eens een aflevering mis.

Ik denk niet dat het aan de bewoners ligt. Ik vond de groepejesvorming juist heel leuk, lekker veel ruzies, maar waar het mis is gegaan is is waar het elk jaar mis mee gaat de laaste jaren dan.
Dat de meest spraakmakende bewoners er als eerste uitvliegen.

Wat ik het meest vervelende vind is de sturende berichtgeving. Het is nog nooit zo erg geweest als dit jaar. De voice over en de berichtgeving op de BB site, dat loopt echt de spuigaten uit.
Vandaag weer een anti semih bericht.


We willen juist meer feestjes zien, veel luxe en geen domme spelletjes middagen maar hummie wil een beschaafde BB hier in Nederland
pi_43456790
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:29 schreef MikeyMo het volgende:
briljant om te zien dat BB1 in al zijn simpelheid en eenvoud gewoon het best bekeken was... geen "extreme" dingen... hell, ik heb BB6 nog geen een keer gezien, maar ik heb nou al genoeg materiaal zien rondzwerven van die mooie rooie in haar blootje... bij BB1 moest je nog op de PB wachten voor de tietjes van tara en sabine...

Zelfs veel meer bloot er in gooien trekt de kijker niet
Ja maar dat kwam omdat BB 1 de eerste was natuurlijk.
Als je nu dat zelfde programma zou zien zou het de saaiste ooit zijn.
Nee ik blijf er bij dat BB 3 de beste was.
  zaterdag 11 november 2006 @ 17:42:38 #129
521 ruby
Hell yeah!
pi_43457119
Ik hoop dat de BB redactie hier meeleest en er wat van opsteekt voor de volgende editie (ja, ik blijf positief). Ze snappen toch ook wel hoe het veel beter zou kunnen?

Hummie kan maar beter columns gaan schrijven in de Libelle ofzo. Lekker gezapig.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_43457300
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:41 schreef Falco het volgende:
Met nog een kleine maand te gaan, kan wel geconcludeerd worden dat BB6 nogal mislukt is. Kijkcijfers vallen tegen en in vergelijking met vorig jaar is de media-aandacht ook bijzonder karig. Waar is dit aan te wijten Aan het uitgemolken concept? Of toch aan de ontzettend niet boeiende bewoners? Of zou het iets anders zijn?
omdat jij mislukt bent
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 17:58:47 #131
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43457524
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:49 schreef Detlev het volgende:

[..]

omdat jij mislukt bent
Detlev!

Ik dacht dat jij FOK! zo'n kutforum vond?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:00:00 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43457554
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:49 schreef Detlev het volgende:

[..]

omdat jij mislukt bent
Wie. ben. jij?

En hoezo dat ?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_43458338
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Detlev!

Ik dacht dat jij FOK! zo'n kutforum vond?
dat vind ik ook
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 18:41:38 #134
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43458518
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:34 schreef Detlev het volgende:

[..]

dat vind ik ook
Maar? Je verveelt je?
Wel goed trouwens, dat iemand die kut Falco eens een keer de waarheid zegt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 19:12:09 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_43459254
Als de BB-uitzending is afgelopen denk ik alleen maar, gelukkig nu DGK, daar wordt wel gemanipuleerd, gestookt en spelletjes gespeeld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43471437
Ik ben ook afgehaakt. Zat in het begin iedere dag even op het forum, ben meer een lurker maar was er wel dagelijks. Merk gewoon nu dat ik er geen klap meer aan vind. Bijzonder oninterressante mensen nog in het huis. Het is te soft. Het continue inmengen van BB, infantiele weekopdrachten en bepaalde bewoners die een bevoorrechte positie in het huis hebben ( Tijn/ Mon)

Jammer want BB is een blijft een leuk concept.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_43474806
Ik heb helaas de Big brother van Belgie niet gevolgd, maar achteraf heb ik eens wat erover gelezen en dat lijkt me echt leuk. Weekopdrachten die in gedeeltes gaan om zo een leuk weekbudet bij elkaar te krijgen. Heel veel geheime missies om elkaar toch weer tegen te werken. Het leek me veel actiever dan wat hier nu gebeurd.
pi_43489225
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:23 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, ik denk ook dat het concept op zich nog niet dood hoeft te zijn, al zal het roer dan wel drastisch om moeten.
Het jammere is dat dat toch niet meer zal gebeuren. Die hoop hadden we namelijk ook bij BB4, BB5 en BB6.
pi_43489591
Mislukken is een groot woord.....als het al mislukt is, is dat (net als vorige jaren) de toch weer aanwezige censuur.
Het geval Mo en Rob weet iedereen nog wel dat het beeld op zwart ging en ook het bloot wil men maar niet in beeld brengen.
Speciaal hiervoor is dit jaar een soort van houten bank tussen de spiegels en de douches gezet met precies op de juiste plek een mooie (nutteloze) schaal daarop zodat de persoon daar nog net bovenuit kan kijken en in de andere hoek staat een soortement van kerstboom alwaar men ongestoord en buiten beeld zich achter kan gaan douchen
Gelukkig doen de bewoners hierzelf niet al te moeilijk over en BB werdt dan ook iets losser.
Maar inzoomen van een blote BBer is nog steeds uit den boze....tenzij het een kerel is want dan zien we de grote en kleine snikkels wel uitgebreid in beeld....maar ja, dat zullen wel speciale opnames zijn voor ons aller Hummie die op haar werkkamer waarschijnlijk hier niet genoeg van kan krijgen.

En dan is er natuurlijk nog het fenomeen Hilde.
Als ze dat mens hadden thuisgelaten waren de eerste weken ook vast nog wel te pruimen geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door X_Kanus_X op 12-11-2006 21:41:07 ]
pi_43489857
  zondag 12 november 2006 @ 21:48:12 #141
521 ruby
Hell yeah!
pi_43490187
Ik vond Hilde juist wel oké voor BB. Lekker irritant stokerig type met dat dramatische gedoe van 'r.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Trouwste user 2022 zondag 12 november 2006 @ 22:12:48 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_43491155
Hilde ging er veel te snel uit. Dat soort typisch zijn essentieel voor BB. Nu zitten we met twee toneelspelende zusjes die alleen over hun dikke reet kunnen praten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43492184
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:48 schreef ruby het volgende:
Ik vond Hilde juist wel oké voor BB. Lekker irritant stokerig type met dat dramatische gedoe van 'r.
Ik juist ook. Zij was nu niet bepaald een saai typetje
  zondag 12 november 2006 @ 22:48:52 #144
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_43492477
Ik heb vannacht voor de eerste keer naar de Gouden Kooi gekeken. Ik wou het niet eens volgen, maar ik zag ineens good old Nena van Buren en gelijk weer in compromiterende omstandigheden !!!!

Hahaha.. Ik kan een boek schrijven over die meid en ze is niet veel ouder dan 20, maar wel 100x maffer dan ik !!!!!

Hahahaha...



Zet'm op Fluf.. Kwou dat ik met je mee was gegaan in de kooi!
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  Moderator zondag 12 november 2006 @ 23:26:23 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43493865
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Pearlbitch het volgende:
Ik heb vannacht voor de eerste keer naar de Gouden Kooi gekeken. Ik wou het niet eens volgen, maar ik zag ineens good old Nena van Buren en gelijk weer in compromiterende omstandigheden !!!!

Hahaha.. Ik kan een boek schrijven over die meid en ze is niet veel ouder dan 20, maar wel 100x maffer dan ik !!!!!

Hahahaha...



Zet'm op Fluf.. Kwou dat ik met je mee was gegaan in de kooi!
Jij kent/kende haar of zo?
Wat is er zo maf aan haar dan?
Er wordt door sommige DGK-volgers al gespeculeerd dat ze een of ander trauma heeft...

Kom het anders ff hier melden: [De bewoners] Nena #3
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Trouwste user 2022 maandag 13 november 2006 @ 18:41:31 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_43515879
Ja kom eens met details.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 04:38:04 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_43952240
Door Bridget.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43952254
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 04:38 schreef tong80 het volgende:
Door Bridget.

bridget is een bagger presentatrice en door de saaie opdrachten en het te weinig rinkelen van de rode telefoon... "BB harder dan ooit " softe slappe zooi
Op woensdag 18 oktober 2006 23:11 schreef Jappie het volgende:
Maar anders dan dat....uiteraard...ik ben nu jouw bezit. *)
  dinsdag 28 november 2006 @ 05:17:03 #149
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43952295
Alles alles!

- Groep was matig samengesteld (onderzoek succesfactoren van eerdere BB's)
- Gebrek aan thematiek (betere verhaallijn of missie voor de bewoners creeren; niet meer samen programmeren met DGK)
- Opdrachten waren te kort, spraken niet aan, waren niet emotioneel intensief voor de bewoners (creer groepen en strijd)
- Gebrek aan geheime subversieve opdrachten (leer van Wie is de mol?)
- Telefoon ging weinig en als ie ging waren de consequenties te klein (phone vaker, mensen eruitgooien)
- Controversiele figuren er te snel uitgewerkt (hier moet een mechanisme tegen bedacht worden; misschien een gecombineerde index van bewoners/sms stemmen)
- Kluisjesgebeuren ging nergens over (laat ze echt geld verdienen en verliezen)
- Teruggekeerde bewoners hadden geen doel in het spel (geef een persoon uitzicht om terug te komen als een bepaalde opdracht lukt)
- Stelletjes idee pakte niet goed uit (het was te proberen; volgende keer niet meer doen)
- Stemronde finale en geldgedoe in finale slecht doordacht (spannender manier van stemmen d.m.v. runoff; serieus geld bieden bij uitkopen; als je een spelletje doet goed presenteren en goed over nadenken)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 05:33:27 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_43952313
Goed gesproken

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:13:08 #151
242 Pinball
Electric Monk
pi_43952481
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 05:17 schreef soylent het volgende:
Alles alles!

<snip>
Jouw analyse was spannender dan heel BB6.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43952728
Alle bb's mislukken want wij willen een herhaling zien van bb1 concept back to basic met pure mensen als Jeroen en een kippenhok,moestuin,geen luxe,limo's bij entree, weekopdrachten die een week duren enz enz.

pas dan wordt bb weer een hype.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 09:11:56 #153
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43953415
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 05:17 schreef soylent het volgende:
Alles alles!

- Stelletjes idee pakte niet goed uit (het was te proberen; volgende keer niet meer doen)
Ik vond dat juist wel goed uitpakken , de duivelse Marcel en E10 samen, de domme zusjes samen, Hilde en Milica die ruzie hadden met elkaar, Marcia die zich schaamde voor Egbert
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:31:59 #154
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_43953750
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 05:17 schreef soylent het volgende:
Alles alles!

* Eens.
Conclusie: zolang Hummie nog de voogdij over BB heeft wordt het nooit meer wat. Ik denk dat vaak wordt onderschat wat voor uitwerking haar persoonlijke bemoeienissen met BB hebben op het programma.
Dat mens staat zo ver af van de oervorm van BB, ook al heeft ze alles verzonnen.
Met name de puriteinse visie op sex en relaties en de daaruit voortkomende inmenging in de gebeurtenissen drukt een enorm stempel op de gebeurtenissen in het huis.

_ De mens is de maat van alle dingen _
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 09:34:52 #155
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43953797
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:31 schreef PH52 het volgende:

[..]

Conclusie: zolang Hummie nog de voogdij over BB heeft wordt het nooit meer wat. Ik denk dat vaak wordt onderschat wat voor uitwerking haar persoonlijke bemoeienissen met BB hebben op het programma.
Dat mens staat zo ver af van de oervorm van BB, ook al heeft ze alles verzonnen.
Met name de puriteinse visie op sex en relaties en de daaruit voortkomende inmenging in de gebeurtenissen drukt een enorm stempel op de gebeurtenissen in het huis.

Hoe weet jij nou hoeveel zij met het programma bemoeit?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:54:22 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43954159
ik las net op de FP dat het alweer afgelopen is, dit liep toch altijd af rond oud-en-nieuw?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:55:32 #157
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43954180
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:07 schreef berney het volgende:
Alle bb's mislukken want wij willen een herhaling zien van bb1 concept back to basic met pure mensen als Jeroen en een kippenhok,moestuin,geen luxe,limo's bij entree, weekopdrachten die een week duren enz enz.

pas dan wordt bb weer een hype.
Nee want dat zou nu ook als saai bestempeld worden.

BB moet nu doorpakken. Jeroen is de winnaar van het spel. Het spel moet voorop komen te staan. Dit kan met mensen die puur zijn omdat het dan ,ooier gespeeld kan worden. Maar kluisjes, nominaties zijn goede ingrediente om verder uit te bouwen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:29:34 #158
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_43954901
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:34 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou hoeveel zij met het programma bemoeit?
Ik weet niet of jij nog wel eens wat anders kijkt dan alleen BB, maar ze was onlangs bij Sonja en daar sprak zij vol vuur over "haar" kind. En wat denk je nou, zij heeft het concept uitgevonden, dat Talpa mag doen wat ze willen met haar kind ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:28:12 #159
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_43956305
Geen uitgesproken randfiguren als in 5, broertjes en zusjes samen levert minder spanning op, beloftes maar absoluut geen 'harde' Big Brother etc.
Er was ook totaal geen spanning in de finale, het kaartspel van vorig jaar vond ik veel leuker. Ik was echt een fan van Roel en die kon tenminste nog zeer dichtbij Joost komen, wat de uitzending leuk maakte. Het einde van 5 was schandalig, maar toch vond ik het jammer dat ze in deze reeks niet iets originelers hebben verzonnen.
pi_43956401
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:55 schreef marky het volgende:

[..]

Nee want dat zou nu ook als saai bestempeld worden.

BB moet nu doorpakken. Jeroen is de winnaar van het spel. Het spel moet voorop komen te staan. Dit kan met mensen die puur zijn omdat het dan ,ooier gespeeld kan worden. Maar kluisjes, nominaties zijn goede ingrediente om verder uit te bouwen.
De nominaties waren er in bb1 ook.
De kluisjes hebben geen enkele toegevoegde waarde gehad.
pi_43956897
* Groep was drie keer knudde, ik heb het maar 5 afleveringen vol kunnen houden geloof ik, en toen was ik al afgeknapt op de groep. Denk je dat er mensen in zitten met een uitgesproken mening, blijkt dat er absoluut geen enkele botsing uit voortkomt. Daarbij weet je dat de meest markante figuren er toch als eerste uitvliegen, en dat je tegen het einde overblijft met de meest nietszeggende figuren, en voor iedere Hilde zat er een Jeroen in. Voor iedere Etienne zat er een Sabrina of Monique in.

* De opdrachten zijn van het niveau kutjeloeren. Totaal niet boeiend. Zorg voor interne competitie. Geef individuele bewoners beloningen die ze een voorsprong geven op de rest in het spel, en dwing ze om die te delen met een ander.

* Geheime opdrachten moeten ze dan ook slimmer aanpakken, pak 1 opdracht die iets of iemand ondermijnt en zorg ervoor dat het voor langere tijd kan lopen. Een enkel weekje is gewoon niet boeiend genoeg voor een geheime opdracht.

* Het mag manipulatiever naar de bewoners toe. Geef ze een opdracht die ze nooit kunnen winnen, en wijs de meest voor de hand liggende schuldige aan om voor het falen te boeten, en laat die persoon mooi de kans geven om vervolgens zijn boete of straf op een ander af te schuiven. "Jij was de reden waarom dit is mislukt, dus nu moet jij een andere bewoner straf geven."

* Kluisjes? Boring.

* Meer sex en bloot... kijk maar af van de Australische versie, en dan kunnen we een leuke adults only aflevering eraan vast- plakken, met een beetje aantrekkelijke bewoners is dat gegarandeerd een succes.

* Meer geheimen, en die geheimen ook echt onthullen naar verloop van het spel. Get some dirt on the participants, on all the participants, and have it hang over their heads like the sword of Damocless. Kijk eens af bij de Amerikaanse versie waarbij het manipuleren gruwelijk lekker gebeurde.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_43958466
BB mislukte denk ik omdat;

Er veel te veel is ingegrepen door BB en er is veel te veel info van buitenaf Het Huis binnen gebracht.
Afsluiten van de buitenwereld noemen ze dat.. ..brieven en video boodschappen... het kon niet op.

Had Mo bijvoorbeeld lekker d'r gang laten gaan met Tijn. Een waarschuwing oké, maar als het dan toch doorgaat acties als "tijn zender checken"...BAH BAH. Had BB dit niet gedaan dan hadden we een hele andere BB gehad.

maar das mijn bescheiden mening....
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 13:48:50 #163
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43959692
Veel van de punten die hierboven genoemd worden als reden waarom BB mislukt zou zijn, komen wél aan bod binnen De Gouden Kooi. Zo is de cast van DGK fantastisch. Toch trekt DGK ook maar matige aantallen kijkers. Het lijkt er dus op dat het concept simpelweg niet meer aanslaat bij de grote massa.

Natuurlijk, BB6 had absoluut leuker gekund als er een capabeler programmaleiding bovenop had gezeten, maar ook dan was het m.i. geen kijkcijferkanon geworden. Kijkers naar BB en DGK zijn een uitstervend ras, en dús zijn deze programma's ten dode opgeschreven in Nederland. De meute moet het niet meer. En het type programma is veel te duur om het voor pak 'm beet 300.000 kijkers te produceren.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:50:24 #164
16701 scanman01
Today's a good day
pi_43961504
Gert, denk je niet dat het aan de zender ligt, in plaats van het concept?
Ik denk dat DGK op RTL4 wel tegen de miljoen kijkers zou hebben gehad.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:55:36 #165
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_43961653
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:50 schreef scanman01 het volgende:
Gert, denk je niet dat het aan de zender ligt, in plaats van het concept?
Ik denk dat DGK op RTL4 wel tegen de miljoen kijkers zou hebben gehad.
Daar zou ik dus echt helemaal niks van begrijpen als dat zo zou zijn.
Dat zou betekenen dat mensen willens en wetens Talpa zouden mijden omdat .. wat ? John de Mol ze niet aanstaat ofzo ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 15:02:55 #166
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43961881
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:50 schreef scanman01 het volgende:
Gert, denk je niet dat het aan de zender ligt, in plaats van het concept?
Ik denk dat DGK op RTL4 wel tegen de miljoen kijkers zou hebben gehad.
Ik vrees van niet. Ben het wel met je eens dat het niet hélpt, dat het op Talpa wordt uitgezonden. Maar mijn inschatting is dat het misschien 20% scheelt met als het op bijvoorbeeld RTL zou zijn uitgezonden.
Het concept is m.i. voor de Nederlandse kijker niet meer aansprekend genoeg om een kijkcijferhit te worden, op welke zender het ook uitgezonden wordt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43962022
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:55 schreef PH52 het volgende:

[..]

Daar zou ik dus echt helemaal niks van begrijpen als dat zo zou zijn.
Dat zou betekenen dat mensen willens en wetens Talpa zouden mijden omdat .. wat ? John de Mol ze niet aanstaat ofzo ?
Ik vind wel dat Scan een punt heeft. . Talpa heeft niet iedereen is en betaalzender. moet je een speciaal abo nemen op dat pakket. dat bedoel ik met betaalzender. niet iedereen heeft dat ervoor over.

[ Bericht 9% gewijzigd door berney op 28-11-2006 15:24:10 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:13:29 #168
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43962240
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:07 schreef berney het volgende:

[..]

Ik vind wel dat Scan een punt heeft. . Talpa heeft niet iedereen is een betaalzender.
hoe kom je erbij dat dat een betaalzender is?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43962573
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat dat een betaalzender is?
Ik moet er een speciaal abo voor nemen bij sateliet pakket. hij zit niet in het basispakket.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:30:44 #170
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_43962807
Hummie die Monique met haar thuisfront liet praten.. het bashen van E-10 door Hummie.. vorig jaar sprak Nathalie ook over haar nominatie toen hoefde ze ook niet op de bank te gaan zitten.. selectieve verontwaardeging dus.. de rode telefoon die geen functie had.. de koppels was ook geen meerwaarde.. (behalve de zusjes dan) de kluisjes sloegen ook nergens op.. de joker vond ik ook een duf spel element.. de bewoners werden teveel tegen zichzelf in bescherming genomen.. saaie weekopdrachten.. etc..
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_43963018
t lag gewoon aan de sturing van hummie..ging ook van alles mis
veel streamlock, vage beelden.. geluid wegdraaien..
film deel 2 niet gezien, z.g liefdeskoppel Jeroen-Mil
open nominatie, Jeroen mag 24 uur bedenktijd.. word 24 uur later pas bekend gemaakt..
kluisbedrag stelt niks voor... winnaar kreeg 175.000 zat hioj er onder word aangvuld..
klote weekopdrachten...vaasje lijmen, sanctie Tijn ging niet door
op fok en vol stond Sabrina en Jeroen op 40%...
tv-kijkend nederland zagen blijkbaar gemanipuleerde beelden, verschil was erg in t voordeel van Jeroen (en dan de voice-over?)
ach, spraakmakend dat de nietszeggende Jeroen nog in n paar programma,s mag verschijnen..
daarna verdwijnt hij in de anonimiteit..

Sabrina zie ik nog wel trug in n reclamespot.. gastrolletje hier en daar..
verder wens ik jullie prettige feestdagen..
en tot volgend jaar!! laterssssssssss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')