abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42911336
Wat kan er allemaal gebeuren als je een slaapwandelaar wakker gaat maken? Dit vroeg ik me zo maar even af nadat ik hier over gepraat had met iemand.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:32:42 #2
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_42911394
Mijn vader deed dit vroeger veel en was altijd in de waan dat hij te laat was, wat ik deed was hem op de klok te laten kijken, en dan keek hij en zei " ja het is 3.00, ik ben te laat".
Pa, kijk nog eens, en dan keek hij weer, zag in dat het niet klopte en ging dan weer naar bed.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:50:58 #3
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_42911747
er gebeurt niks, al die fabeltjes enzo

Ik heb zelf jaren geslaapwandeld ( ) maar het beste is gewoon dat ze je wakker maakt. Je denkt dan altijd alleen wel zo van "wat doe ik in de gang?"
pi_42911965
Slaapwandelen vindt niet plaats zoals veel mensen wel denken tijdens het dromen (REM Slaap). Tijdens je REM slaap is je lichaam namelijk verlamd. Het slaapwandelen treed op in de diepere slaapfasen.

Wat er kan gebeuren (en bij mij zelf wel eens is gebeurt) is dat je iemand probeert wakker te maken en dit niet lukt. Wat er wel gebeurt, is dat de persoon in een ondiepere slaap terecht komt, als dit de REM slaap is dan verlamd je lichaam en stort je als een zandzak in elkaar.

Dit kan best gevaarlijk zijn als iemand op een trap staat of in de buurt van bijvoorbeeld een tafel met een scherpe punt. Als je iemand wakker maakt is het goed om een plek uit te kiezen waar diegene vrij kan vallen.

Iemand vastpakken is niet zo slim, omdat mensen daardoor kunnen denken dat je ze iets aan wilt doen en agressief kunnen worden. Bovendien is die gene niet meer te tillen als hij inzakt.
pi_42912068
Beste is om hem wel wakker te maken maar niet als hij door je huis rond aan het rennen is, hij weet niet wat hem overkomt.
:)
pi_42923929
Bij mij zit er een causaal verband tussen veel bier drinken en slaapwandelen.. Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik, na een avond doorhalen, wakker wordt in het trappenhuis van mijn studentenflat ( ) of buiten in mijn boxer rondloop ( ) en zelfs een keer naakt buitenliep ( ). Hoe het komt weet ik niet, want ik slaap voor die tijd wel gewoon. Is er een (te ontdekken) verband tussen alcohol en iets in je hersens wat het slaapwandelen triggert?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:23:06 #7
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_42936939
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:37 schreef VonHinten het volgende:
Bij mij zit er een causaal verband tussen veel bier drinken en slaapwandelen.. Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik, na een avond doorhalen, wakker wordt in het trappenhuis van mijn studentenflat ( ) of buiten in mijn boxer rondloop ( ) en zelfs een keer naakt buitenliep ( ). Hoe het komt weet ik niet, want ik slaap voor die tijd wel gewoon. Is er een (te ontdekken) verband tussen alcohol en iets in je hersens wat het slaapwandelen triggert?
wordt je dan wakker omdat je het gevoel hebt dat je een koude slurf hebt ofzo?
ik droom namelijk soms ook dat ik moet plassen en hupsa, minuut later ben ik wakker en moet ik pissen
pi_42959622
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:37 schreef VonHinten het volgende:
En je weet écht zeker dat je wel naar bed bent geweest die avonden?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43048900
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:23 schreef wobbel het volgende:

[..]

wordt je dan wakker omdat je het gevoel hebt dat je een koude slurf hebt ofzo?
ik droom namelijk soms ook dat ik moet plassen en hupsa, minuut later ben ik wakker en moet ik pissen
Dat is wel met meer dingen zo, als ik droom dat ik water drink en dorst heb wordt ik linea recta wakker en moet iets te drinken hebben.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:00:11 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43049472
Ik ben een slaapwandelaar/heftige slaapster.
Mij wakker maken is niet zo'n goed idee, dan kan ik erg agressief worden.
Gewoon lekker laten gaan.
pi_43059182
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:00 schreef SHE het volgende:
Ik ben een slaapwandelaar/heftige slaapster.
Mij wakker maken is niet zo'n goed idee, dan kan ik erg agressief worden.
Gewoon lekker laten gaan.
ja maar hoe lang duurt die agressie? op een bepaald moment ben je toch weer wakker en weet je toch dat je weer eens aan het slaapwandellen bent?
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:54:11 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_43060255
Slaapwandelaars kúnnen agressief worden, maar dat hoeft niet. Als ze echter aanstalten maken door een open raam te lopen, met keukenmessen te spelen, het fornuis aan te zetten, in hun auto te kruipen, of iets anders waardoor ze zichzelf in gevaar brengen (want ze doen vaker zichzelf wat aan dan anderen), dan is het geen onverstandig idee om ze wakker te maken, of op z'n minst ze ergens anders naar toe te geleiden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:12:26 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43060697
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:01 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ja maar hoe lang duurt die agressie? op een bepaald moment ben je toch weer wakker en weet je toch dat je weer eens aan het slaapwandellen bent?
Vaak maar een minuutje ofzo, maar ik word dan echt niet wakker hoor
Kan wel meerdere keren per nacht voorkomen overigens.
pi_43063526
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:12 schreef SHE het volgende:

[..]

Vaak maar een minuutje ofzo, maar ik word dan echt niet wakker hoor
Kan wel meerdere keren per nacht voorkomen overigens.
en als je nou een bak water over je heen zou krijgen?
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:43:25 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43064552
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

en als je nou een bak water over je heen zou krijgen?
Geen idee, ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')