Door 's avonds enig tijdoverschot ben ik mijn kennis programmeren middels zelfstudie weer aan het terug brengen
![]()
doet het altijd goed bij de baas
Nu doe ik enkele online games en dacht het leuk te vinden om hiervoor eens een prgrammatje te maken, zeg maar om de informatie van mijzelf bij zo'n online game te kunnen managen. Nu heb ik dit netjes kenbaar gemaakt aan de makers van deze game (wilde het netjes houden) maar krijg ineens te horen dat ze hier niet van gediend zijn en dat ik er onmiddelijk mee moet stoppen... (eigenlijk met als reden en ik citeer: "omdat we de optie willen open laten om dat in de toekomst zelf te doen
![]()
")(ik lees als: " goed plan, kappen nou, gaan we lekker zelf doen")
Nu weet ik dat de makers van dergelijke games over het algemeen wel de rechten hebben op logo's e.d. in de game maar in hoeverre kunnen ze je verbieden een programmatje te schrijven waarin informatie van een
openbare sitt kan worden opgeslagen? Volgens hun reactie heeft de beheerder van de game rechten over de gehele game inclusief alle informatie (zeg maar dus ook van mijn speler/team, maar ik heb hier zo mijn twijfels bij). Ik kan me al enigsinds voorstellen dat als ik hier commmercieel een slaatje uit wil slaan dat ze er dan wel iets tegen gaan hebben maar in dit geval is het louter hobby, en probeer ik het als free ware een beetje te verspreiden over internet. Iemand enig idee in hoeverre rechten en copyrights gaan bij zoiets. Dan zouden ze me in principe ook moeten verbieden om ditalles in een simpel excel sheetje bij te houden of alleen al word??
ps. Ik laat de betreffende game even buiten beschouwing omdat er wel een passage over dit onderwerp staat in de regels van de game maar ik vroeg me meer af hoe dit in real life werkt
![]()
blijft toch gewoon een spelletje dus die kunnen ineens andere regels en wetten haan invoeren dan in het echte leven gelden.