abonnement Unibet Coolblue
pi_42866865







quote:
Hardstyle
Hardstyle is een sub-genre van Trance dat relatief nauw gerelateerd is aan hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 150 beats per minuut. De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als donderende beats gecombineerd met overweldigend enthousiaste melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.


Geschiedenis
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore in het jaar 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven, ook bekend onder haar dj-alias Dana (DJ Dana). Later volgden meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna, Zany en The Prophet.


Tegenwoordig
Hardstyle wordt voornamelijk geproduceerd door artiesten uit Nederland, Italië, Zwitserland, en Duitsland, maar steeds meer producers uit andere landen ontdekken deze sound ook.

In 2005 is de stijl aan het groeien in diverse landen in de wereld, waaronder: België, Polen, Estland, Denemarken, Australië, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland is hardtrance al populair.

Hardstyle begon als een combinatie van UK Hardhouse (snelle hardhouse uit Engeland) en Oldstyle. De Engelse sound was een korte tijd erg populair in Nederland, maar al snel bleek dat het Nederlandse party publiek het liever wat harder en minder snel had. Artiesten als Dana, Pavo & The Prophet die veel op 'oldstyle' feesten draaiden begonnen deze sound te combineren met nieuwe producties. Vooral Duitsland was toentertijd koploper in deze sound. Grondlegger daar was het Duitse label Tracid Traxxx (Die de sound overigens zelf omschreef als een combinatie van Trance en Acid). Kort daarna kwamen er ook producties uit Italië, deze waren wat harder dan de Duitse variant en sloegen direct aan bij het Nederlandse publiek. Q-dance organiseerde een maandelijkse avond in de Hemkade onder de naam 'Qlubtempo' dit kon met recht de 'meltingpot' van de Hardstyle worden genoemd. Artiesten die nog nooit in Nederland hadden opgetreden werden overgevlogen om de nieuwe sound aan de man te brengen. Artiesten als Technoboy, Super Marco May en Gary D verwierven op deze manier grote bekendheid in Nederland.

Vandaag is hardstyle een volwassen stromingen binnen de dance met aparte evenementen, artiesten en vele labels.


Hardstyle Fok!kers
quote:
renz0r
Boy_Snakeye
hardstyle_babbels
RijstNatie
scarefreak
kippiej
mstx
Vampz
Tomhoog
Qunix
kaat17
PartyAnimal87
CrustyClown
Koepert
rattt
da_rippah
warezguy05
MrDrako
Blaxje
De_Ananas
ijsmijs
Hare
quote:


[ Bericht 49% gewijzigd door renz0r op 21-10-2006 20:13:09 ]
pi_42866882
Hoezo ik wil graag een topic openen
pi_42867057
3 van de 4 geopend dirkie, lekker boeiend

OP: Mensen nog binnenkort naar feestjes?

[ Bericht 16% gewijzigd door renz0r op 21-10-2006 18:15:04 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:04:46 #4
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_42867215
Dit jaar qlimax en misschien Qrimetime....

Volgend jaar gaat deze iig weer naar Q-base, qlimax, defqon one...

Vandaag overigens ff alle shit van de donkey rollers gedownload en ik snap niet dat iedereen zo gek is van silver bullit, terwijl de andere plaat We are one echt veel beter klinkt!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_42867295
Ik luister nu de set van Alpha Twins can Q-base

Wilde nog naar Qlimax maar uitverkocht ... Ik wilde ff afwachten vanwege school en tentames. Naja dan maar volgend jaar, komen nog zat feesten!
pi_42867416
ik was vroeger (lees de laatste paar jaar) ook helemaal gek van Hardstyle. Maar de laatste tijd ga ik steeds vaker naar feestjes waar ze hardcore draaien. Daar kun ja naar mijn mening toch wat beter op los gaan.
pi_42867554
Ey zet mij ook eens in de op!
pi_42867617
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ik was vroeger (lees de laatste paar jaar) ook helemaal gek van Hardstyle. Maar de laatste tijd ga ik steeds vaker naar feestjes waar ze hardcore draaien. Daar kun ja naar mijn mening toch wat beter op los gaan.
Heb ik ook, en ik vind de sfeer toch beter. Op die hardstyle feestjes lopen er teveel van "Kijk mij is lopen in mooie broek"
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_42867817
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:22 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Heb ik ook, en ik vind de sfeer toch beter. Op die hardstyle feestjes lopen er teveel van "Kijk mij is lopen in mooie broek"
Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staat
Maargoed, ik ga binnenkort voor het eerst naar MOH. Kijken hoe dat is.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:34:49 #10
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_42867871
OP Requestje hier


en ja tevens schaamteloze HardsTyle: Vette Partymuziek
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_42868005
updated
pi_42868360
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staat
Maargoed, ik ga binnenkort voor het eerst naar MOH. Kijken hoe dat is.
Ben ooit op Outblast in concert geweest, was een beetje de MOH sfeer en die stond me tot pakweg 02:00 niet aan, veel 16 jarige kiddo's....

Ik ga lekker weer naar Thunderdome blijft voor mijn gevoel toch een beter evenement dat MOH
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_42869005
Voor de beste hardstyle live sets ga naar: www.vmx.nl
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:28:56 #14
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_42869038
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:40 schreef renz0r het volgende:
updated
OP Please

Binnenkort hardhousegeneration en club salvation
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_42869329
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:28 schreef Sethje het volgende:

[..]

OP Please

Binnenkort hardhousegeneration en club salvation
Ga jij trouwens weleens in Tilburg stampen?
pi_42869555
Ijsmijs .

Het is potdomme ijsmeis of IJsmeis .

TVP .
pi_42869615
TVP
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_42870045
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staat
Maargoed, ik ga binnenkort voor het eerst naar MOH. Kijken hoe dat is.
dat valt wel mee. voglens mij wordt op beide type feesten evenveel gebruikt. op hardstylefeesten misschien meer snoepies en op hardcorefeesten meer pep.

de sfeer vind ik vaker minder op hardcore feesten. vooral op feesten / in zalen waar nieuwe hardcore aan bod komt. dr lopen vaak een paar rotte appels rond die de zaak echt kunnen verzieken voor de rest... van die vuile lowlifes zijn t meestal.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:42:27 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_42872298
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:27 schreef RijstNatie het volgende:
Voor de beste hardstyle live sets ga naar: www.vmx.nl
En dan vooral die set die ik zelf heb opgenomen
http://www.vmx.nl/?p=508
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:12:48 #20
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_42874554
schaamteloze tvp!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:14:23 #21
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_42874604
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:04 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Dit jaar qlimax en misschien Qrimetime....

Volgend jaar gaat deze iig weer naar Q-base, qlimax, defqon one...

Vandaag overigens ff alle shit van de donkey rollers gedownload en ik snap niet dat iedereen zo gek is van silver bullit, terwijl de andere plaat We are one echt veel beter klinkt!
Amen! Vindt dit dus zelf ook! Denk dat de meeste juist die jankende hond zo geweldig vinden in Silver Bullit. Vind het zelf ook een gaaf middenstukje maar we are 1 vind ik toch qua complete plaat vetter!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_42874958
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
3 van de 4 geopend dirkie, lekker boeiend

OP: Mensen nog binnenkort naar feestjes?
Jep! Qlimax
Volgend jaar liefst ook naar DefQon, evt Q-Base (was dit jaar namelijk wel erg vet) en ook sowieso Qlimax weer!

trouwens, zou ik ook in de OP mogen? Jurrio is een enthousiast hardstyle-liefhebber
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:32:40 #23
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_42875067
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
OP: Mensen nog binnenkort naar feestjes?
Volgende week naar Speakerfreaxz.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_42875294
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
3 van de 4 geopend dirkie, lekker boeiend

OP: Mensen nog binnenkort naar feestjes?
Try before you die · Code blue 27 oktober 2006
Qlimax 25 november 2006
QrimeTime 31 december 2006
Masters of Hardcore 10 februari 2007
pi_42875422
Try before you die · Code blue 27 oktober 2006
Army of hardcore 18 november 2006
Qlimax 25 november 2006
Technoboy 9 december 2006

Deze in ieder geval dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')