abonnement Unibet Coolblue
pi_42969198
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...
pi_42969261
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:02 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969281
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:52 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969410
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969636
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verhaaltje
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
pi_42969656
Uhhhmm nou weet ik niet of de NS ook de bijbehorende blauwe IR stuurstandsrijtuigen gaat huren, en dat zal natuurlijk wel weer niet gebeuren / (technisch) kunnen... Maar daarmee hoef je dus niet om te lopen
pi_42969660
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stations

gaan de sprinters eigenlijk ook nog op andere trajecten buiten de randstad rijden? echt prettig zijn ze niet qua ruimte, maar overal toch iets prettiger dan die oude gele stoptreinen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42969701
ik hou juist van mat64
Alleen hier zijn ze niet zo vaak te zien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:01:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969813
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Bedankt voor het inkorten van mn stukje

De IC naar A'dam wordt idd losgemaakt van de andere treinen. Zo kan er mogelijk meer capaciteit voor de treinen naar A'dam gecreëerd worden. Voor de treinen naar Schiphol geldt hetzelfde. De treinen uit het noorden/oosten rijden dan in zn geheel door naar schiphol. In de spits rijden de treinen uit Leeuwarden trouwens 2 maal per uur door naar Rotjeknor. Buiten de spits is dit eenmaal. De ander gaat dan wel naar schiphol. Handig he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969915
s'avonds zouden ze het wel weer gewoon kunnen houden zoals het is. Dus gewon van Asd rechtstreeks naar Leeuwarden/Enschede
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:06:12 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969949
Ik denk niet dat dat er in zit. Liever het rondje rond de kerk en vaker overstappen dan te veel materieel dat op de verkeerde plek zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:30:12 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42970716
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971243
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.

Durf overigens wel een gokje te wagen dat de reizigersstroom Gn-Zl ietwat groter is dan Lw-Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:35 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971466
Dat gokje durf ik ook wel aan. Toen ik laatst met de trein langs On ging, stonden er een 8 tal IRM's, enkele ICM's, de SM'90's en wat goederenwagons, waarbij ik ook het materieel wat achterop stond meereken, voor zover ik kon zien. Wat er binnenstond weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snel

12 December wil Veolia toch de Wadslopers hebben? ;'-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:58:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971615
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:58:02 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973354
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dus om minimaal 1 stel per week dat instroomt, waarbij er regelmatig 2 stellen in een week naar Nederland komen.

Elke prijswinnaar krijgt trouwens bericht wanneer het stel met de door zijn/haar ingediende naam in gebruik wordt genomen. Zo denk ik dat al vrij snel mee te maken, omdat er al snel op Leeuwarden - Harlingen Haven met GTW's gereden gaat worden. Het is namelijk het 2e traject na Groningen - Leer dat volledig met GTW's gereden gaat worden. Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen in verband met het uitwisselen van de stellen en de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Peterselieman op 27-10-2006 01:03:25 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973385
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
ooh!

ze doen toch eerst de DH1-2tjes weg dunkt me, de DM90 zullen ze wel het langste willen vast houden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:04:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973488
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42974379
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:29:47 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42975793
Maar ik denk dat de DM'90 nog wel op Gn-Lw blijft rijden voor een tijdje
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:00:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42976497
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:04:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42976540
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42977301
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')