misschien dat de Cisco site wat meer info heeft, de Cisci ken ik nietquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien de zoekfunctie het niet doet weet ik niet of hier al eerder over is gepost. Dus,
Heeft iemand recentelijk (laatste twee jaar max) geprobeerd om door zelfstudie het CCNA examen te halen? Een cursus nemen is financieel niet haalbaar (en werkgever laten betalen is ook geen optie), maar als ik dit boek bestel
CCNA Cisco Certified Network Associate Study Guide (Exam 640-801) with CDROM door Richard Deal
en zelf hard studeer moet het ook kunnen hoop ik.
Ik zit sinds 1999 in de IT 9maar niet in de netwerk hoek), en wil meer IP/Netwerk gerelateerde dingen gaan doen, dus moet ik bijspijkeren. Wie heeft hetzelfde al geprobeerd? Ik heb het boek gekozen aan de hand van de Cisci site.
Als ik het goed begrijp wil jij netwerken begrijpen? dan is CCNA leuk om mee te beginnen ja, voor op je CV is het minder geschikt, het is een beetje standaard tegenwoordig..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien de zoekfunctie het niet doet weet ik niet of hier al eerder over is gepost. Dus,
Heeft iemand recentelijk (laatste twee jaar max) geprobeerd om door zelfstudie het CCNA examen te halen? Een cursus nemen is financieel niet haalbaar (en werkgever laten betalen is ook geen optie), maar als ik dit boek bestel
CCNA Cisco Certified Network Associate Study Guide (Exam 640-801) with CDROM door Richard Deal
en zelf hard studeer moet het ook kunnen hoop ik.
Ik zit sinds 1999 in de IT 9maar niet in de netwerk hoek), en wil meer IP/Netwerk gerelateerde dingen gaan doen, dus moet ik bijspijkeren. Wie heeft hetzelfde al geprobeerd? Ik heb het boek gekozen aan de hand van de Cisci site.
Maar om dat te kunnen doen/snappen lijkt me CCNA wel prettig aangezien ik nu dus niet in die hoek zit.quote:CCNP, CCDA, CCDP, network security daarintegen, daarmee onderscheid je je,.
Doe op het moment HBO niveau werk in de IT, moet dus wel lukken. En ik heb bij twee bedrijven gewerkt waar engels de voertaal was.quote:kreeg het op het mbo, het is kinderachtig simpel mits je goed technisch engels kunt:)
ben het toch niet met je eens dat CCNA moeilijke materie is. wanneer jij, zoals TS aangeeft, jezelf al een paar jaar op HBO niveau binnen de IT rondbeweegt, dan lijkt mij het een zeer haalbare situatie om ook met behulp van een aantal routersims, je CCNA te halen. ook lukt dit je binnen 2 keer, als je gemiddeld 3 keer doet over CCNA doe je toch iets niet goed als opleidingsinstituut. bij ons oip het bedrijf is het uitzondering als mensen, ook via zelfstudie, niet de eerste keer slagen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:26 schreef Bouddalain het volgende:
De een na laatste alinea bedoel je zeker?![]()
Het was als uitdaging bedoelt.
Wat jij wilt doen: CCNA als zelfstudie zonder voorafgaande kennis is gewoon moeilijk.
- En zeker geen "appeltje, eitje" -
Als je serieus bent, en serieus studeert mag je bij ons aankloppen voor hulp, we hebben een groot lab en we vinden het leuk om onze kennis te delen.![]()
Maar wel uitsluitend voor serieuze studenten. Niet voor stoere jongens die "eitje" roepen twee keer een proefopstelling uitproberen en dan dan zeggen: saai! Ik ga iets leukers (Microsoft) doen.
ccda is best wel handig, maar stelt om heel eerlijk te zijn ook niet zoveel voor. vond ccdp een stuk pittiger, network security is al helemaal kutquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:22 schreef Aresdreams het volgende:
Ik heb CCNA eerst 4 jaar gedaan gehad op het MBO... daarna het boek aangeschaft, ineens snapte ik veel meer van die stof... online stof is best lastig te lezen, in boekvorm is het goed te doen. Voor het CCNA examen raad ik wel aan wat te oefenen met de commando's voor routers (als die er nog inzitten).
Ik zelf ben nu bezig met CCDA, en vind dat toch iets pittiger dan CCNA, maar ook wel te doen...
IP verhaal is toch echt behoorlijk pittig en bestaat uit 60 uur theorie!!! (ook op MBO niveau jah)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:46 schreef The_Dogfather het volgende:
kreeg het op het mbo, het is kinderachtig simpel mits je goed technisch engels kunt:)
Dat geloof ik graag ja... Doel is ook om hierna CCVP te gaan doen en dan ff kijken wat ik daarna doe (CCNP en CCDP lijken me zeker wel interesant om mee door te gaan).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
ccda is best wel handig, maar stelt om heel eerlijk te zijn ook niet zoveel voor. vond ccdp een stuk pittiger, network security is al helemaal kut
het zijn sowieso 4 deelexamens, omdat CCNA uit 4 delen bestaat. maar aangezien cisco net is begonnen met 4.0 zijn de boeken nog slechts verkrijgbaar, veel e-studie dus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik op de Cisco site kijk kan ik het CCNA ook behalen door twee deelexmans af te leggen:
640-821 INTRO Introduction to Cisco Networking Technologies (INTRO)
640-811 ICND Interconnecting Cisco Networking Devices (ICND)
Iemand daar ervaring mee? Omdat ik het van de avonduren moet hebben qua leren zat ik over deze optie ook te denken. Bij het examanboek zit routersimulatie software zodat ik in elk geval virtueel kan oefenen. Maar omdat ik nu dus niet dagelijks met netwerken bezig ben lijkt dat deelexamen me een goed idee.
Het gaat in elk geval niet makkelijk worden, dat besef ik wel.
Ik doe zelf Aries atm (Cisco over 2 jaar pas) en ik vind het e-book echt vele malen fijner dan het echte boek...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:18 schreef freak1 het volgende:
[..]
het zijn sowieso 4 deelexamens, omdat CCNA uit 4 delen bestaat. maar aangezien cisco net is begonnen met 4.0 zijn de boeken nog slechts verkrijgbaar, veel e-studie dus.
wacht maar tot ze inhoudeljike vragen gaan stellen in versie 4 die wel in het boek van versie 3.1 zijn behandeld, maar niet in het e-curriculumquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:46 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ik doe zelf Aries atm (Cisco over 2 jaar pas) en ik vind het e-book echt vele malen fijner dan het echte boek...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |