abonnement Unibet Coolblue
pi_42740578


BIOGRAPHY
Stage Name: John Mayer
Real Name: John Clayton Mayer
Birthdate: October 16, 1977
Sign: Libra
Hometown: Bridgeport, CT, USA

DISCOGRAPHY
Albums
Inside Wants Out (EP)
Room For Squares
Heavier Things (tevens als Dual Disc)
Any Given Thursday (live-record)
As/Is (live record)
TRY! (credit als John Mayer Trio, live-record)
Continuum

DVD
Any Given Thursday

Singles (Nederland)
No Such Thing
Your Body is a Wonderland
Bigger Than My Body
Clarity
Daughters
Clarity (re-release)
Waiting On The World To Change

Trivia
* De platen worden voornamelijk geplugged door 3FM.
* John is eenmaal in Nederland verschenen, namelijk bij Claudia de Breij in de uitzending.
* Waiting On The World To Change is de eerste single van het album Continuum.
* Hij staat 17 oktober 2006 in een uitverkochte Melkweg te Amsterdam.
* Waiting on The World To Change is gebruikt in o.a. het RTL programma Eigen Huis & Tuin en het Net5 programma Het Blok, daar was ook Gravity in te horen.

Upcoming
CONTINUUM
Release is 16 oktober 2006

Tracklist:
Waiting On The World To Change
I Don't Trust Myself (With Loving You)
Belief
Gravity
The Heart of Life
Vultures
Slow Dancing in a Burning Room
Stop This Train
Bold As Love
Dreaming With A Broken Heart
In Repair
I'm Gonna Find Another You
quote:
"With any trilogy," says John Mayer, "the third in the series blows it open."

On CONTINUUM the singer/songwriter/guitar slinger meets that challenge head-on. Mayer's third studio album follows the multi-platinum ROOM FOR SQUARES (2001) and HEAVIER THINGS (2003) and marks his first turn as producer. It is his most soulful, cohesive collection yet and he says it's no accident that this project is where all of his efforts, his potential, and his disparate influences fully come together.

"The night I was recognized for 'Daughters' at the Grammys was the night this record started," he says. "I knew I had bought the time to learn everything I needed before I started this one. CONTINUUM is not a shot in the dark, it's not a guesstimation. This is the first endeavor in my entire life, music or otherwise, that I did not cop out for a second on."

The last few years have seen Mayer maintaining a frantic pace. In addition to his own writing, recording, and touring, he has collaborated with icons and contemporaries alike - Eric Clapton, B.B. King, Buddy Guy, and Herbie Hancock, as well as Kanye West, the Dixie Chicks, and Alicia Keys. In doing so, Mayer says his own interests have grown and his perspectives expanded.

Mayer also credits his collaboration with Steve Jordan and Pino Palladino (collectively known as the John Mayer Trio) and the intimate-venue tour that produced the 2005 live album TRY! with helping to recalibrate his musical priorities. "As a songwriter, the Trio helped me focus on being more raw," he says. "As a guitar player, it helped me get a lot out of my system. If it wasn't for the Trio, CONTINUUM would have been less accessible. It let me settle up with my needs as a musician, and get to a point somewhere between the Trio record and ROOM FOR SQUARES - and that's a really good place to be."

While the Trio tour showcased Mayer's blazing fretwork, he says he learned lessons from those shows about restraint. "When I made my first record, there was no trust in space because it was all me, everything was just on those six strings," he says. "With Steve and Pino, it was all about space, using a whole different palette. When your tone is good on the guitar you need, like, four notes. The more concise and right you have it, the less you need around it."

Mayer points to one song in particular as the turning point for CONTINUUM. "I wrote 'Gravity' last summer, and it changed everything," he says. "You talk less when you trust that people understand you. 'Gravity' had to be sparse. And when I listened to it - for the first time, holding back - then it was a whole new game. That might be the most important song I ever wrote."

Armed with this outlook, Mayer knew CONTINUUM would tackle larger ideas than those that defined his previous albums. "A big challenge was writing about big themes," he says. "I'm not a better writer in terms of sitting down in front of a pad, but I'm better in terms of receiving inspiration and converting it into something 'real' quicker. I'm better equipped to deal with those moments."

With "Waiting on the World to Change", Mayer shot for something even more ambitious - something like an attempt to explain his generation's attitudes about politics. "It's meant to shed a little light on inactivity and inaction," he says, "because I don't believe that inaction is disinterest, I think inaction is preservation – nobody wants to get involved in a debate in which the rules and the facts will change so that they'll lose. So we end up with this other option, which is, I guess we'll just have to wait for things to get better.

Having just announced a co-headlining tour with Sheryl Crow to help launch CONTINUUM, Mayer is raring to start playing his new material for an audience. "This record is infinitely playable," he says. "I built so many corners into these songs I cannot wait to play them live."

Ultimately, CONTINUUM represents maturity, both musically and thematically, for John Mayer – a concept that he wasn't comfortable with until now. "A lot of these songs are about coming to terms with getting older," he says. "My generation was never told we were going to get older. We thought we were going to hear our names on 'Romper Room' for the rest of our lives. For a long time, I was really upset about getting older, worried that things were just going to level out.

"But then I realized that everyone around me was all getting older at the same time. We're all fighting it together, and we're always going to be those kids, the first really emotionally aware generation. When I realized that, I could relax about it a little bit. And I thought that maybe I can be the guy to sing about it."

www.johnmayer.com
SITES
www.johnmayer.com (officiele site)
www.j-mayer.org (fansite)
www.mystupidmouth.com (fan forum)
www.myspace.com/johnmayer
www.local-83.com (official fanclub)
www.score1more4me.com (fansite en downloads)


met dank aan Numbie voor deze mooie OP en Gosjke voor het resizen van de foto
pi_42740589
Laatste post in andere topic:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:22 schreef Jill-RMC het volgende:
Is de warmte van de zaal niet gewoon afhankelijk van de hoeveelheid mensen erin? Als je allemaal dicht op elkaar staat is het direct een stuk warmer dan dat je allemaal btje ademruimte om je heen hebt.

Zit me eigenlijk te bedenken wanneer de laatste keer is geweest dat ik in midden in de zaal stond. Laatste paar keren was iedere keer front row en das toch wel lekker rustig meestal. Straks even aan Margo vragen die weet dat vast nog wel.
pi_42741264
Er worden toch wel wat leuke verslagjes van het concert gepost.
pi_42741333
Was verrast dat 't concert zo snel uitverkocht was... Dacht dat hij alleen in the states zo populair was..Komt hij eindelijk eens, is 't na een paar minuten sold out

Veel plezier allen...
pi_42741401
ja wees blij dat we tegenwoordig video opnames kunnen maken op onze mobiel , ben je er toch nog een beetje bij als je ze ziet

ik ga zoiezo fimen , echt eerst dacht ik dat ik met 75 mb niet veel kan filmen maar die nieuwe telefoon die ik heb kan als voorbeeld 5 minuten op goede kwalitet en neemt dan maar 2,7 mb ruimte in beslag das echt goed gecomprimeerd

dus veel filmen en fotograferen
pi_42741476
oja ik ga ook nog een shirt kopen maar denken jullie dat die er zijn , teminste dat speciale met bijvoorbeeld de mini Wereld Tour 2006 ofzo ...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:00:15 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_42741511
Wat een kuttopictitel

hmm ik zie nu pas dat ik hier modrechten heb
pi_42742083
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:00 schreef Fliepke het volgende:
Wat een kuttopictitel

hmm ik zie nu pas dat ik hier modrechten heb
Ik hou je niet tegen.
Koning.
pi_42743992
Nou mensen ik ga weg , ik ga weg ik voel me net een klein blijjheid is niet te overzien hahah .... voor mensen die niet gaan das jammerzzz maar niet getreurd DTMASTER zorg voor jullie videofootage..

Toevallig ziet een vriend van mij die nog meer JM fan is in Curacoa en ik had hem beloofd een regristratie te maken van het concert, dus die zal ik ook wel ff uploaden voor julloe

video en foto in een rar enzo

laterzzz
pi_42744391
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:20 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ik hou je niet tegen.
ik ook niet
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:06:10 #11
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42744923
ik ben zo freakin' jaloers op iedereen die wel gaat...

I'm just a girl in the world.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:22:56 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_42745303
Topictitel niet goed? Doe een voorstel voor een betere. Als de topicstarter er mee eens is dan zet ik 'm.
pi_42746061
Nog 3 uurtjes
pi_42746869
Zojuist was hij 2 minuutjes bij Editie NL (was hij stoned, of kijkt 'ie altijd so suf?)
pi_42748314
Hopen maar dat ie vanavond dan de concertdatums voor december alvast noemt !
pi_42752167
Is ie al begonnen?

En hoop dat hij inderdaad bekend maakt terug te komen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:10:44 #17
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42752382
Waarom ligt de fabchannel site plat? Daar kun je dit soort concerten toch vaak bekijken?
I'm just a girl in the world.
pi_42757193
En ik zit thuis
Koning.
pi_42760046
Het was geweldig!!!! Hij moet maar snel terugkomen naar Nederland.
pi_42760819
Ik vond het ook super. Hij zong echt zuiver. Ik was al bang voor het hijgende gezang wat je in een aantal live clips ziet, maar dat was hier dus absoluut niet het geval. Jammer dat ie Neon niet speelde alleen.
Die kerel rechts met die trompet stond er ook het grootste gedeelte een beetje voor lul bij. Af een toe een enkele noot spelen:D. En je bent wel heel erg verslaafd als je tijdens het drummen moet roken. Tja, dan loop je het risico dat je je eigen peuk uit je mond slaat .
Goed uitzicht ook, stond op het balkon. Ben zelf dicht bij de 2 meter, maar ik had dus net de pech dat er een kerel die nog langer was voor me kwam staan, dus ik zat nog de hele tijd er omheen te kijken. Daarnaast probeerde zn vriendinnetje, van 1,50m, em de hele tijd te berijden. Dat ging nogal moeilijk en dus had ze nogal wat ruimte nodig.
Het was trouwens wel een leuk publiek, gevarieerd en geen gillende tienermeisjes. Dacht ook dat ik die Lieke van Lexmond nog zag, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik miste trouwens wel de leuke anekdotes die hij normaal altijd vertelt.
pi_42761154
nou ik ben terug , en met 32 filmpjes en 15 goede fotos ben ik wel tevreden hier alvast een voorproefje , ik ga ze nog bewerken want ze waren erg donken ....


cheerz

PS: ben beniewd naar alle jullie dingen over JM dus brand maar los

http://www.putfile.com/pic.php?img=3733899 dis de foto
pi_42761230
echt lache , ik hoop dat mensen ook filmpies van hem online zetten want mijnes zijn nu zonder geluid ?????
pi_42762064
Nou na wat gestress ben ik gisteren eindelijk toch in Amsterdam aangekomen rond half 6. Gezelli wachten voor de Melkweg, btje gekletst met mensen in de rij. Was best gezelli. Leuk publiek.
Uiteindelijk een plekje rechts op de tweede rij achter de rest van mn cluppie weten te bemachtige
Evil melkweg gast was zo ernstig mensen aan het waarschuwen met zn GEEN FOTO's policy dat ik dat de eerste paar nummers ook maar niet gedaan heb....niet echt de behoefte om mn camera in te leveren en de kans dat ik van mn plek wegmoest.

Heb het eerste half uur John Mayer volgens mij alleen maar zoiets gehad van: John Mayer staat op het podium voor me...dit is zo freaking raar! Mn voet doet pijn dus das een indicatie dat ik niet droom, dis zo freaking raar! Pas toen ie Why Georgia speelde had ik zoiets van OMG hij staat er echt!
Heb na Belief tot Slow Dancing geluid opgenomen dus dat moet ik nog even braaf converten naar MP3 en daarna nog een half uur ergens tot WOTWTC schijnbaar was mn camera toen gestopt alleen had ik dat niet door.
Ik stond op die tweede rij een btje kut voor filmpjes, omdat mede in combinatie door mn geweldige eetpatroon die dag ik ernstig moeite had mn camera stil te houden. En ik heb de policy van als ik het doe, doe ik het goed. M.a.w. zo stil mogelijk beeld, zonder hoofden of armpjes die niet tot bandleden behoren en het hele nummer. Je hebt echt totaal geen zak aan 30 sec. filmpjes met shakend beeld waar je amper hoort welk nummer het is. Dus heb tijdens het toegift even met vriendin op de eerste rij geruild zodat ik mn arm kon steunen op het podium dus heb ik twee mooie filmpjes van Dreaming With A Broken Heart en In Repair.
Vergeet ik bijna te melden dat Mayer Ass Kickde! Echt briljant! Jammer dat het de volgende keer de HMH wordt met ws meer wipkip publiek want dit was te briljant. Het merendeel wat daar binnen stond was echt fan en niet van die mensen die op het laatste moment zoiets hadden van goh nou er zijn nog kaarten zullen we eens een kijkje nemen. Dat bepaald toch meteen de sfeer.

Na de show na eerst een korte stop bij de BK weer terug naar de Melkweg en even op John gewacht. Hij kwam redelijk snel naar buiten, maar had ernstig haast...duidelijk zn renschoenen aan. We zijn even achter m aangelopen nieuwsgierig als we zijn en hij ging toen een bar in waar we zo heel sneu aan tafeltjes voor gingen zitten. Na 5 minuten kou lijden was ik het wel zat, mn voeten hadden het ook gehad dus ik en Margo besloten naar de bar te gaan waar we andere mensen zouden meeten. Komen we daar binnen: de rest van de band behalve Dela. Das ook toevallig!
Kregen we niet veel later een smsje van een van de achterblijvers bij die andere bar van: John kwam net naar buiten en we zijn op de foto geweest! Dus wij btje van Dammit, zie je wij gaan weg en ja hoor
Wij bleven nog even in die bar hangen en niet veel later wie komt er binnen wandelen: John Mayer. Na een kort overleg met de rest van de band gingen ze dr vandoor, bar ging sluiten and all. Dus wij vervolgde onze weg naar de Weber. De rest van ons cluppie had zich ook weer bij ons gevoegd maar wilde liever nog even een kijkje nemen bij de Afterparty. Het was al bijna half 2 dus redelijk nutteloos om daar nog te gaan kijken alsof John daar zou zijn enzo. Maarja up naar de Meander.
Kwamen nog langs de Melkweg waar een groepje mensen nog op John zaten te wachten. Dus ff gemeld dat ie toch echt al weg was. Daarna lopen we over het Leidseplein en wie staat daar...echt we deden nog geen eens ons best. Het was creepy. Hij was duidelijk in gesprek met mensen dus we hadden zoiets van btje lullig om te storen dus we zijn toen gewoon ff doorgewandeld richting Meander, waar weinig meer te beleven was.
Toen maar richting hotel gegaan waar we gelukkig een paar uur konden crashen in een extra bed. En om 5 uur weer eruit om de eerste trein terug te halen. 5.44 de trein naar Den Haag. 7 uur thuis.

Nu even een paar uur slapen. Kijken of ik nog wat aan mn filmpjes kan doen en dan weer naar Amsterdam om te shoppen.

Ondanks major slaapgebrek en benen die echt aanvoelen alsof ik een marathon heb gelopen ben ik best langdradig op de vroege ochtend
pi_42762254
Sow ik heb Dreaming With a Broken Heart al even geupload. Die was net onder de 100mb dus daar hoefde ik niets meer aan te doen. In Repair moet ik nog even resizen dis bijna 200mb en dat vind YouTube niet zo fijn.

http://www.youtube.com/watch?v=3zTmcs_oLtk
pi_42762283
Hey is John al geweest bij Evers? Ik hoop van niet, anders heb ik mezelf voor niks zo vroeg wakker gemaakt.

Ik zag hem trouwens gister nog (Edwin dan) met z'n vriendin, vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')