abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:04:53 #51
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_42865830
Dus al ben ik 3,50 euro duurder uit, kan ik meer kilometers rijden, dus meer besparen, of is het nou weer niet zo significant (ik rij nu met benzine van de tango/firezone/argos 1:17)
pi_42869020
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:29 schreef Smoked het volgende:
Octaangetal bepaalt de klopvastheid van de benzine, heeft niks met kwaliteit te maken.
Wat is precies de "klopvastheid" en is dat ook niet een puntje waar de "kwaliteit" op gebaseerd wordt?
-edit-
ik heb het ff opgezocht op wikipedia, en een hogere "klopvastheid" is wel degelijk beter. Dus ook een mate van kwaliteit.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:12:32 #53
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_43989013
Inmiddels heb ik een auto erbij (Ford Thunderbird) en is de Mercury Grand Marquis meer de auto van me vriendin geworden.

Waar ik bij de Mercury echt een groot verschil merk tussen goedkope benzine van de Argos en Shell V-Power, merk ik bij de Thunderbird praktisch geen verschil. Er zit een licht verschil in, maar dat ligt waarschijnlijk aan het hogere octaangetal van de V-Power. Inmiddels tank ik in de Thunderbird dus maar gewoon goedkope troep, want het moet wel nut hebben. De Mercury blijft wel op V-Power rijden.

Nu zou je denken: verschillende auto's, verschillende motoren. Maar in deze twee auto's ligt praktisch hetzelfde blok, namelijk een Ford Modular V8 4.6. Enige verschil is dat de Mercury Grand Marquis de DOHC variant heeft en de Ford Thunderbird de OHC variant.

Ik snap er niks meer van
Schaap
  woensdag 29 november 2006 @ 18:21:04 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_43998865
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:12 schreef Cybje het volgende:
De meeste auto's in de VS hebben juist verschrikkelijk veel meer vermogen dan hier in Nederland. Daar is een 200 PK blok toch wel vrij standaard, terwijl wij hier vaak met 75 PK zitten. Zelfs al ga je dan 87 tanken ipv 95, dan heb je alsnog veel meer vermogen dan hier.
Tsja, als je daar een 5,7-liter V8 blok voor nodig hebt is het niet gek dat je 200pk uit 87-benzine haalt
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_43999961
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:12 schreef Cybje het volgende:
Inmiddels heb ik een auto erbij (Ford Thunderbird) en is de Mercury Grand Marquis meer de auto van me vriendin geworden.

Waar ik bij de Mercury echt een groot verschil merk tussen goedkope benzine van de Argos en Shell V-Power, merk ik bij de Thunderbird praktisch geen verschil. Er zit een licht verschil in, maar dat ligt waarschijnlijk aan het hogere octaangetal van de V-Power. Inmiddels tank ik in de Thunderbird dus maar gewoon goedkope troep, want het moet wel nut hebben. De Mercury blijft wel op V-Power rijden.

Nu zou je denken: verschillende auto's, verschillende motoren. Maar in deze twee auto's ligt praktisch hetzelfde blok, namelijk een Ford Modular V8 4.6. Enige verschil is dat de Mercury Grand Marquis de DOHC variant heeft en de Ford Thunderbird de OHC variant.

Ik snap er niks meer van
Het is heel simpel. Die ford is minder kritisch afgesteld, zodat hij ook op kwalitatief minder goede brandstof kan draaien. Als je hem laat tunen zul je het verschil waarschijnlijk wel merken (en er een flinke sloot vermogen bij krijgen)!
  woensdag 29 november 2006 @ 18:57:21 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_44000000
Volgens mij zit er overigens echt wel een verschil of je tankt bij Shell of bij een ANWB pomp. Maar onderbouwing heb ik echter niet. Het is meer een eigen ervaringskwestie.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2006 @ 18:57:54 #57
862 Arcee
Look closer
pi_44000038
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij zit er overigens echt wel een verschil of je tankt bij Shell of bij een ANWB pomp. Maar onderbouwing heb ik echter niet.
44.000.000
  woensdag 29 november 2006 @ 18:58:25 #58
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_44000055
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

44.000.000
Whehe, jij bent er vroeg bij
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_44000079
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij zit er overigens echt wel een verschil of je tankt bij Shell of bij een ANWB pomp. Maar onderbouwing heb ik echter niet. Het is meer een eigen ervaringskwestie.
Feli
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:59:56 #60
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44000104
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij zit er overigens echt wel een verschil of je tankt bij Shell of bij een ANWB pomp. Maar onderbouwing heb ik echter niet. Het is meer een eigen ervaringskwestie.
Gefeliciteerd !
  woensdag 29 november 2006 @ 19:00:27 #61
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44000124
feli
maar volgens mij wel een onzinpost
pi_44000174
Hey, van die 44.000.000 zijn er ook 28534 van mij hoor!
  woensdag 29 november 2006 @ 21:04:53 #63
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44004691
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:01 schreef mcDavid het volgende:
Hey, van die 44.000.000 zijn er ook 28534 van mij hoor!
ik snap um niet......... wat nou 44enveelnullen?
  woensdag 29 november 2006 @ 21:15:11 #64
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_44005012
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:56 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Die ford is minder kritisch afgesteld, zodat hij ook op kwalitatief minder goede brandstof kan draaien. Als je hem laat tunen zul je het verschil waarschijnlijk wel merken (en er een flinke sloot vermogen bij krijgen)!
Die Ford is getuned en juist afgesteld op alle brandstoffen vanaf 93 ongelood. Die Mercury rijdt ook gewoon op 91 uit Duitsland bijvoorbeeld. Ook niet getuned liep die Ford trouwens hetzelfde op goedkope 95 ongelood en op V-Power.
Schaap
pi_78348725
Na veel hier gelezen te hebben, kan ik het niet laten (ook) even te reageren.
Naar mijn idee is er wel degelijk verschil tussen de vele merken benzine. Ik ben ook iemand die eerder stopte bij de 'goedkopere' stations, maar goedkoper per liter wil niet zeggen dat je goedkoper uit bent.
Ik noteer de gereden kilometers en de liters bij mijn tankbeurten, en bereken altijd hoeveel km's ik rijd gemiddeld per liter. Ik rijd met mn Chevrolet Matiz gemiddeld 1:17
Maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik met de echt goedkopere benzine MINDER kilometers rijd op een liter Euro95.
Met de merken TamOil en Tango rijd ik relatief het zuinigst: 18 - 19 - 20 km op een liter.
Met de merken Tinq, Amigo en Gulf rijd ik relatief het ONzuinigst! 14 - 15 - 16 km op een liter.
Kortgeleden een keer getankt bij goedkope KOMAS te Hoogeveen: omgerekend 12 km op die liter!! Niet weer daar dusss!
Ik weet niet of dit in z'n algemeenheid geldt voor elke auto, maar het loont naar mijn idee zeker de moeite om dit van je eigen tankgedrag eens een tijdje secuur bij te houden.
Dan kom je er snel achter dat je vaak bij de voordeligste literprijs dus eigenlijk DUURDER uit bent!
Ik heb me ooit laten vertellen dat dit alles te maken heeft met het min-max octaangehalte in de brandstof.
Ik betaal dus meestal liever iets meer per liter om daarmee ook meer km's op een liter te rijden, dan is de kilometerprijs vaak voordeliger dan de literprijs aan de pomp!
Mijn conclusie: Ik rijd al langere tijd met plezier en redelijk voordelig op Tango!
groetjes F te A
pi_78352720
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef Chevvy62 het volgende:
Na veel hier gelezen te hebben, kan ik het niet laten (ook) even te reageren.
Naar mijn idee is er wel degelijk verschil tussen de vele merken benzine. Ik ben ook iemand die eerder stopte bij de 'goedkopere' stations, maar goedkoper per liter wil niet zeggen dat je goedkoper uit bent.
Ik noteer de gereden kilometers en de liters bij mijn tankbeurten, en bereken altijd hoeveel km's ik rijd gemiddeld per liter. Ik rijd met mn Chevrolet Matiz gemiddeld 1:17
Maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik met de echt goedkopere benzine MINDER kilometers rijd op een liter Euro95.
Met de merken TamOil en Tango rijd ik relatief het zuinigst: 18 - 19 - 20 km op een liter.
Met de merken Tinq, Amigo en Gulf rijd ik relatief het ONzuinigst! 14 - 15 - 16 km op een liter.
Kortgeleden een keer getankt bij goedkope KOMAS te Hoogeveen: omgerekend 12 km op die liter!! Niet weer daar dusss!
Ik weet niet of dit in z'n algemeenheid geldt voor elke auto, maar het loont naar mijn idee zeker de moeite om dit van je eigen tankgedrag eens een tijdje secuur bij te houden.
Dan kom je er snel achter dat je vaak bij de voordeligste literprijs dus eigenlijk DUURDER uit bent!
Ik heb me ooit laten vertellen dat dit alles te maken heeft met het min-max octaangehalte in de brandstof.
Ik betaal dus meestal liever iets meer per liter om daarmee ook meer km's op een liter te rijden, dan is de kilometerprijs vaak voordeliger dan de literprijs aan de pomp!
Mijn conclusie: Ik rijd al langere tijd met plezier en redelijk voordelig op Tango!
groetjes F te A
Mooie bump

Sorry, moest effe
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:17:07 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78352984
ik moet ook me motor 5x aantrekken en met andere benzine 1x of ik gebruik de choke en kan alle 2 de keren in 1x starten

benzine is benzine....

ik tank altijd merkoos MET SERVICE (ze komen naar buiten en ik hoef alleen de dop eraf te draaien)
en die is de goedkoopste in de omgeving van 100km

is in beek en donk
pi_78353226
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:17 schreef T42 het volgende:
ik moet ook me motor 5x aantrekken en met andere benzine 1x of ik gebruik de choke en kan alle 2 de keren in 1x starten

benzine is benzine....

ik tank altijd merkoos MET SERVICE (ze komen naar buiten en ik hoef alleen de dop eraf te draaien)
en die is de goedkoopste in de omgeving van 100km

is in beek en donk
Mhaww, enigste reden dat sommige benzines duurder zijn omdat ze meer nagekeken worden naar de kwaliteit, en ze krijgen extra spul erbij zodat de motor evt. schoner of mooier loopt, en dit is hetzelfde als bij olie, gebeurd ook hetzelfde.

Alleen volgens mij merk je dat minder met een oudere auto omdat die minder eisen stellen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:56:03 #69
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78354459
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:08 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Mooie bump

Sorry, moest effe
Hihi, mijn troffeetopic
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:03:05 #70
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78361126
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:23 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Mhaww, enigste reden dat sommige benzines duurder zijn omdat ze meer nagekeken worden naar de kwaliteit, en ze krijgen extra spul erbij zodat de motor evt. schoner of mooier loopt, en dit is hetzelfde als bij olie, gebeurd ook hetzelfde.

Alleen volgens mij merk je dat minder met een oudere auto omdat die minder eisen stellen.
haal er 1:17 mee
pi_78363786
Ik tank bij allerlei verschillende tankstations, Total, Texaco, Esso, Shell, Firezone, en nog een stuk of 3 merkloze pompen, en ik heb dan ook nog nooit ook maar enig verschil gemerkt. Ik heb het verbruik bijgehouden met alle 8 autos die ik tot nu toe heb gehad en er zat geen enkel merkbaar verschil in.

Volgens mij zit het verschil vooral tussen de oren (zeker bij betere prestaties), en heeft het vooral te maken dat je over het algemeen veel wisselende omstandigheden heb die van invloed zijn op je brandstofverbruik. (zoals de ene keer meer snelweg kilometers en dan weer veel korte afstanden, het weer (koud = hoger verbruik), de ene keer iron maiden cd, de andere keer mozart , etc.)

Let op ik heb het hier niet over v-power en andere speciale "zuinige" en of "prestatie" brandstoffen, alleen over Euro 95 !!!!!!!
Volvo 240 2.3 DL Estate 1990
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 1995
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:06:52 #72
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_78371581
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:40 schreef snoertje het volgende:
Ik tank bij allerlei verschillende tankstations, Total, Texaco, Esso, Shell, Firezone, en nog een stuk of 3 merkloze pompen, en ik heb dan ook nog nooit ook maar enig verschil gemerkt. Ik heb het verbruik bijgehouden met alle 8 autos die ik tot nu toe heb gehad en er zat geen enkel merkbaar verschil in.

Volgens mij zit het verschil vooral tussen de oren (zeker bij betere prestaties), en heeft het vooral te maken dat je over het algemeen veel wisselende omstandigheden heb die van invloed zijn op je brandstofverbruik. (zoals de ene keer meer snelweg kilometers en dan weer veel korte afstanden, het weer (koud = hoger verbruik), de ene keer iron maiden cd, de andere keer mozart , etc.)

Let op ik heb het hier niet over v-power en andere speciale "zuinige" en of "prestatie" brandstoffen, alleen over Euro 95 !!!!!!!
Komt inderdaad overeen met mijn ervaringen uit de praktijk. Huidige auto heb ik ondertussen 9 jaar en verbruik zie je in al die tijd varieren met de seizoenen, zuiniger in de zomer inderdaad.
Maar al die tijd is het gemiddelde verbruik rond de 1 op 10,5, dat was zo bij een tellerstand van 1000 en ook bij 200000.

Zelfs de speciale brouwsels die duurder verkocht worden omdat ze meer kilometers per liter geven maken geen echt merkbaar verschil. Ik bespaar dan ook liever 5 euro op een volle tank dan dat ik zogenaamd rechts of linksdraaiende oncaatjes in mijn benzine heb.

Maar ja, je het "urban legends" nodig toch?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_78373242
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef JaapB het volgende:


Maar ja, je het "urban legends" nodig toch?
Dat de brandstoffen bij de witte pomp anders zijn dan de 'merkbenzines' is echt geen urban legend, hoor.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 24 februari 2010 @ 06:53:40 #74
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_78380995
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat de brandstoffen bij de witte pomp anders zijn dan de 'merkbenzines' is echt geen urban legend, hoor.
Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_78427689
Heb het hele topic doorgelezen, maar geen bron of test kunnen vinden of het nou echt verschild tussen zogenaamde goedkope tankstations en de normale. Tot die tijd blijf ik ook mooi bij Firezone / Makro tanken want ik zelf merk ook geen verschil in verbruik, maar 5 cent * 60 liter is toch weer drie euro verdiend
Facts don't care about your feelings
pi_78427915
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 06:53 schreef JaapB het volgende:

[..]

Dat is ook het mooie van de urban legends, de vele trouwe gelovers daarin


Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428099
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.

Dit is dan benzine of diesel die dan niet voldoet aan de (Strenge) eisen van Shell/BP/Esso maar wel gewoon goed is.
pi_78428163
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef Pas259 het volgende:
Sommige goedkope pompen halen benzine vaak gewoon bij Shell of andere maatschappijen.
Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428289
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Het is gewoon een feit (laat ik er nu hebben gewerkt....) dat merkbenzines andere dopes/additieven hebben, dan de benzines van de witte pomp. Heeft geen reet met urban legends te maken.
BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Facts don't care about your feelings
pi_78428341
In Spijkenisse zit een witte pomp die regelmatig bij Shell Pernis inkoopt.

Maar toch is Shell vaak goedkoper dan de witte pomp.
pi_78428361
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?!
Five_Horizons
quote:
En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Dat weet ik niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78428406
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BRON?! En zorgen die andere additieven ook voor een hoger verbruik?
Shell, Texaco, BP, Esso zijn klanten van het bedrijf waar ik werk.

En die additieven zijn meestal voor het onderhoud van de motor of die bijdragen aan het omlaag halen van uitstoot.
pi_78428726
Ik heb dit artikel een keer in een ander topic hierover gelezen:

Lijkt mij wel een redelijk goed onderzocht artikel:

http://zbc.nu/management/(...)olledig-achterhaald/
pi_78430662
En diesel dan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78430688
benzine is benzine, diesel is diesel. is allemaal 1 pot nat, maakt geen ruk uit waar je het haalt; behalve voor je portemonnee.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78431133
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:00 #87
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78431499
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee..

* Turquaz52 gaat na een boer met rode diesel..
alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
pi_78431542
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:54:31 #89
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78432135
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Maar de meeste stationaire motoren zijn volgens mij ook diesels. (Aggegraten, koelmotoren etc.)
die ik heb niet. benzine of gas
pi_78432701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef T42 het volgende:

[..]

alleen bij controle ben je de sjaak


maar vraag me af bestaat er ook zoiets als rode benzine? (voor stationair motors)
wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78432772
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
Hier was altijd een grote landbouwbeurs en dan stond de douane langs de aanvoer wegen te controleren.
Dat was echt vaste prik.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:32:33 #92
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78433698
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:10 schreef polariteit het volgende:

[..]

wordt daar uberhaupt weleens op gecontroleerd?
jup vaak genoeg een strooje in de tank gehad

meestal rond de grens bij valkenswaard
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:37:48 #93
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_79869935
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:20:57 #94
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_79878880
Ben ooit overgestapt van goedkope benzine naar Shell V-Power en ik heb 3 dingen gemerkt:
• Geluidniveau van de motor ging omlaag
• Brandstofverbruik ging omlaag
• Geen prestatietoename, maar misschien bij lagere toerentallen iets afgenomen en bij hogere toerentallen iets toegenomen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:40:12 #95
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79879674
Jammer dat bij al de v-power enz. het verbruik niet dusdanig omlaag gaat om de meerprijs te compenseren.
pi_79880331
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:54 schreef liquid-orange het volgende:

Dit ene bezinestation heeft echt bagger bezine, dus daar is goedkoop duurkoop. Ik kan hier echt minder km's op rijden en ik hoor deze verhalen van meer mensen.

---
Kortom, het is mijns inziens alleen maar een fabel en het is voor mij de 15 cent per liter extra echt niet waard.

pi_83240371
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:47:00 #98
78498 classpc
I don't like change
pi_83305123
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Wimmm het volgende:
Een hoger octaangehalte zorgt ervoor dan de motor zijn ontsteking beter kan timen. Waardoor je een beter rendement haalt uit de motor, hierdoor zal deze voor dezelfde prestaties minder verbruiken. Voor kleine auto's (lees laag vermogen) heeft dit weinig verschil in prestaties, dit werd eens getest door Fifth gear.
In Fifth Gear reden ze ook in een Daihatsu Charade met jus en vodka in de benzinetank dus zo geloofwaardig vind ik dat programma nou ook weer niet.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83310170
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit klopt wel, inderdaad (net zoals Q8 overigens de benzine gewoon bij de Esso-raffinaderij in de Botlek haalt). Die benzine is prima, maar door additieven wel anders.
Ik heb zo`n vermoeden dat de brandstof van de Q8 pompen bij hun eigen raffinaderij in de Europoort wegkomt, enige kilometers voorbij de Esso in de Botlek.
http://www.q8kpe.nl/text/onze-raffinaderij/&nav_active=8

Of heb jij inside information ?
pi_83310560
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Dacide het volgende:
Kwam toevallig uit bij dit topic na een rondje googlen...

Tank al een jaar met mijn focus 1.6 bij de tango (want goedkoop).. .verbruik.. gemiddeld over een jaar: 1:11,3

Hoorde laatst van zwager dat Tango slechte benzine had (of in ieder geval minder goede benzine).. ik geloofde dit dus echt niet.. elke benzine heeft minstens octaangehalte 95 punt uit..

Toch beweerde hij een lager verbruik te hebben met A-merk benzine en de motor zou beter reageren etc... bla bla bla..

nou vervolgens zelf getest... en waarempel.. gemiddeld verbruik (gemeten op een +/- 10 tankbeurten) is 1:12,4

En ik moet eerlijk toegeven dat mijn focus lekkerder rijdt.. (no shit!!!)
Beetje zo'n verschil als ik had toen ik met de focus Euro98 tankte... is geen groot verschil maar je merkt dat ie dan net iets lekkerder oppakt en aan het gas hangt.

Mijn mening is dus veranderd.. er zit wel degelijk verschil in de soorten benzine.

Maar ik zeg niet dat de benzine van de tango SLECHT is.. ik zeg alleen dat die van de Shell BETER is.
Wat een bullcrap! Tango heeft brandstof van Q8 vriend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')