abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:04:23 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42718707
Natuurlijk is Hummie een stuk chagerijn. Dat weten we al jaren In voorgaande BB's hadden we met z'n allen altijd wel iets te zeiken over de manier waarop zij het programma leidde. Vorig jaar nog het Menno-gebeuren, waar toch vrij heftige reacties op kwamen.
Maar ondanks dat, bleef het wel altijd BB. Hoevaak het concept ook werd aangepast, hoe vreemd de weekopdrachten ook werden, hoe kinderachtig bewoners ook werden behandeld: we scholden er wel over, maar we genoten ook.

Maar dit jaar is de sfeer anders. Waar vroeger een chagerijnige stem door het huis krastte, verschijnt nu alleen een laffe tekst op een scherm. Een tekst die gruwelijk vaak de plank misslaat en tot onnodige ergernis bij bewoners en streamers leidt. Natuurlijk wordt er wel leuk geknipt voor de uitzending, maar de 40 idioten die de streams volgen weten beter.

Te pas en te onpas horen we dat BB dit jaar "harder dan ooit" is, maar tot nu toe lijkt BB vooral "chagerijniger dan ooit".

Etienne wordt eerst door Hummie neergezet als een rechts-extremistisch figuur en bij de eerste de beste dronken actie, verschijnt Hummie in RTL Boulevard om de comming out grootst aan te kondigen. Natuurlijk heb ook ik daarom gelachen , maar als Ettien al uit de kast zou willen komen, is het niet aan Hummie om dat buiten BB te doen. Tijdens een live-uitzending: soit.. met een hatelijke weekopdracht: nog beter.. maar telegraaf en RTL-boulevard is zelfs voor Hummie te goedkoop.

Egbert werd onnodig te kakken gezet met de boodschap dat hij uit de prinsessenkamer gehaald moest worden, terwijl er helemaal niets aan de hand was. Door die boodschap op die manier te brengen, in een groep ernstig dronken bewoners zorgde BB voor onnodige spanning in het huis. Dan heb ik het nog niet over de grote tekst die hij moest voorlezen omdat hij de opdrachten steeds verkeerd las, terwijl een overduidelijk niet goed uitgevoerde opdracht wèl werd goedgekeurd deze week.

Gisteren verscheen de tekst "blijf met je poten van de waterpijp af", nadat er notabene al een keer of 3 was gevraagd of ze de waterpijp mochten gebruiken en BB te lamlendig was om te antwoorden. Na commentaar van de bewoners komt een "BB is baas, geen knecht" mededeling. De reactie van een newbiemod in een reltopic dus

En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, vindt BB het blijkbaar normaal dat een heel dronken Marica wordt lastig gevallen door een medebewoner en als Marcia zich de dag erna herinnert wat er is gebeurd, vindt BB dat ze de medebewoner zelf maar moet confronteren.

Wat is er aan de hand? Zijn alle ervaren mensen overgestapt naar De Gouden Kooi en is BB nu een soort van stageproject geworden? Of is Hummie nu dan toch definitief de grip kwijt en is ze toe aan een nieuwe uitdaging (kantklossen op de veluwe ofzo)
Dat het concept nog lang niet versleten is, wordt jaar na jaar in het buitenland bewezen, maar in Nederland kwijnt het programma weg en dat is toch zonde
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2006 @ 12:09:52 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42718817
quote:
zorgde BB voor onnodige spanning in het huis
pi_42719112
Big Brother is zo 1999 !
pi_42719431
Zou het te maken hebben met de verruwing en individualisering van de maatschappij?
En vast!
pi_42719524
misschien zit hummie in de overgang....

ik benhet met je eens, het is een stuk chaggerijniger. Maar wat ook moeilijk is, is communiceren via alleen een scherm.
de interpetatie mogelijkheden zijn eindeloos. zo ook op een forum, om de toon aan te geven, wordt er vaak een smiley gezet, dat kan natuurlijk bij BB niet.

praten ze in de dagboekkamer wel echt? of is dan ook alles via het scherm?
Babe In Totale Control of Herself
  Donald Duck held maandag 16 oktober 2006 @ 13:25:59 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42719601
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:15 schreef Sassefras het volgende:
praten ze in de dagboekkamer wel echt? of is dan ook alles via het scherm?
Dat is dus een heel jammer punt van de Nederlandse BB. Je ziet helemaal niks van de dagboekkamergesprekken, alleen wat losse oneliners van de bewoners.
BB België was veel leuker wat dat betreft. In de dagelijkse uitzendingen zaten gewoon complete gesprekken met BB in de dagboekkamer. Met een vervormde stem, dat wel (zo krijgen de bewoners het ook te horen). Dat leverde erg leuke en amusante beelden op. Discussies tussen de bewoners en BB, lollige bewoners die BB plagend in de zeik namen enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:37:59 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_42719705
Ze is power crazy geworden en de macht is naar haar hoofd gestegen. De macht die dit jaar overigens inderdaad veel groter is geworden aangezien 90% van de communicatie via het scherm verloopt.

Tijdens eerdere edities konden bewoners veelvuldig gesprekken in de dagboekkamer aanvragen, tegenwoordig worden ze slechts ontboden voor een manipulerend gesprekje.

De macht die ze daardoor krijgt wordt mijns inziens zwaar misbruikt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_42719865
Ik las wat is er aan de hand met fok

Maar het lijkt mij een strak plan om Hummie met pre pensioen te sturen en voor de volgende big brother een nieuwe/frisse wind redactie te formateren.
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:53:41 #9
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42719950
En toch vind ik het terecht..ze blijven maar met hun poten van die regenpijp af.. dat doen ze thuis maar..:)
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:24:51 #10
159017 chas
Ik zie ze vliegen!
pi_42721101
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:04 schreef teamlead het volgende:
Te pas en te onpas horen we dat BB dit jaar "harder dan ooit" is, maar tot nu toe lijkt BB vooral "chagerijniger dan ooit".
En saaier dan ooit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')