Ik heb tegen beide geen bezwaar eerlijk gezegd. De laatste graag gestoofd.quote:
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoezo dat nu weer?
Den Haag-Groningen/Leeuwarden blijft gewoon ICM hoor...
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoortquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoort
(Rotterdam/)Den Haag-Groningen blijft dus gewoon bestaan.
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amfquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?
Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amf
Hoewel zit met het extra stoppen van de IC's te Gd net zo snel wordt, kun je straks inderdaad 4x per uur van Rtd naar Amf.
Dat pleit nog eens extra voor het doortrekken van de stopper Apd-Aml tot Amf en Es om zo tot een fatsoenlijk kwartiersdienst te komen, dit natuurlijk ook met een extra perron te Bnn (verkorting: gokje) aan het spoor Amf-Apd. Dat je nauwelijks eerder aankomt dan met de IC van een kwartier later (net als Ut-Amf-Zl met de snelstoptrein van nu), maakt niet uit, wachten op het station wordt als erg ervaren, onderweg is onderweg tenslotte. En uiteraard zet je ICM in zoals nu en geen mat'64 zoals gepland (maar dat is eigenbelang).
Het is qua reizigers vergelijkbaar met het stuk naar Zl: in de spitsen IC's van planmatig 14/15 bakken en voortreinen die 5 minuten voor de gewone IC uit rijden met 8 a 12 bakken Rtd-Dv.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kontquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
Mein Gott, mijn trein, wat doe je??!
[afbeelding]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.quote:
Ik moest lachen!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kont
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.
Dat gedoe met Apd - Zp vind ik erg maf, maak je geen vrienden mee. Ik heb die trein een paar keer per jaar, en hij zit inderdaad flink vol meestal (ik reis dan in de spits). Is er geen ambtenaar die de navolging van de concessie in de gaten houdt? Worden die extra stations nog niet geopend?
Voorst-Empe, niks Zutphenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Welkom in 2007quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Waar ik nou benieuwd naar was of de 3700 (Zwolle - Nijmegen) bediend word doot mat'64 En hoe ze dat ooit in de spits willen gaan realiseren
Want enkel een Plan T is wel heel crap voor die lijn en 2*Plan T is nou ook weer niet voorradig...
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Ah, dan verklaart dat ook meteen waarom ik niet op de naam kon komenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorst-Empe, niks Zutphen
Maar is dat zo ja? Per drgl 2007? ff rondje plannen dan
Even een kleine correctie: De Maten wordt bediend door de Buffels Apd-Zp en Osseveld wordt bediend door de stopper Aml-Apd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Regions heeft ontheffing gevraagd en gekregen voor het enkel in de spits bieden van de aansluitingen te Apd en Zp; in de ochtendspits aansluiting stopper-> IC te Apd en in de avondspits IC->stopper.
ma'64 wordt nu wel in de weekend diensten ingezet maar de week diensten zijn eigenlijk V-IRM. Maar een V-IRM (VI) is in de spits toch wel afgeladen . En ik ken de NS al om met een Plan T aan te komen zetten in de spits...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.
Voor mij destijds reden om mn reizen Es-Bd vrijwel geheel op klapstoel op het 1e klas balkon te reizen met half uur pauze te Nm of Ht om mn rug te ontlasten. Als ik slimmer was geweest (wijsheid achteraf), had ik IC naar Ut en daar interliner genomen. Ik neem dat ding (sorry, Q-liner) nu regelmatig naar Gr, en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter.
Ik weet wel dat knip 3600/3700 en inzet mat'64 voor mij weer een hernieuwde reden is om van de IJssellijn weg te blijven...
Ik zal ze niet missen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:15 schreef Wadloper het volgende:
Vind de een teringlawaai maken, vooral als ze stilstaan
Nee, als er lawaai is, geef mij de wadlopers maar !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |