abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:12:05 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42813389
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

KUT PEREN
Ik heb tegen beide geen bezwaar eerlijk gezegd. De laatste graag gestoofd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42814621
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoezo dat nu weer?
Den Haag-Groningen/Leeuwarden blijft gewoon ICM hoor...
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:58:57 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42814728
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoort

(Rotterdam/)Den Haag-Groningen blijft dus gewoon bestaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:03:23 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42814861
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoort

(Rotterdam/)Den Haag-Groningen blijft dus gewoon bestaan.
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:06:54 #280
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42814983
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amf
Hoewel zit met het extra stoppen van de IC's te Gd net zo snel wordt, kun je straks inderdaad 4x per uur van Rtd naar Amf.
Dat pleit nog eens extra voor het doortrekken van de stopper Apd-Aml tot Amf en Es om zo tot een fatsoenlijke kwartiersdienst te komen, dit natuurlijk ook met een extra perron te Bnn (verkorting: gokje) aan het spoor Amf-Apd. Dat je nauwelijks eerder aankomt dan met de IC van een kwartier later (net als Ut-Amf-Zl met de snelstoptrein van nu), maakt niet uit, wachten op het station wordt als erg ervaren, onderweg is onderweg tenslotte. En uiteraard zet je ICM in zoals nu en geen mat'64 zoals gepland (maar dat is eigenbelang).
En nu ik dit teruglees zou je natuurlijk net zo goed die doorgetrokken stoptrein aan de snelintercity-serie 2800 kunnen knopen.
Zelfde kunstje in Zwolle met de lijnen naar Gn en Lw en je hebt ook op de noordoost een mooie halfuurs-IC-dienst en een halfuurs stopdienst. IC laten passeren doe je natuurlijk in beide richtingen op Zwolle zodat iedereen altijd over kan stappen.

[ Bericht 16% gewijzigd door MREn op 19-10-2006 20:14:18 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:14:18 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42815200
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amf
Hoewel zit met het extra stoppen van de IC's te Gd net zo snel wordt, kun je straks inderdaad 4x per uur van Rtd naar Amf.
Dat pleit nog eens extra voor het doortrekken van de stopper Apd-Aml tot Amf en Es om zo tot een fatsoenlijk kwartiersdienst te komen, dit natuurlijk ook met een extra perron te Bnn (verkorting: gokje) aan het spoor Amf-Apd. Dat je nauwelijks eerder aankomt dan met de IC van een kwartier later (net als Ut-Amf-Zl met de snelstoptrein van nu), maakt niet uit, wachten op het station wordt als erg ervaren, onderweg is onderweg tenslotte. En uiteraard zet je ICM in zoals nu en geen mat'64 zoals gepland (maar dat is eigenbelang).
Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:23:55 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42815508
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...
Het is qua reizigers vergelijkbaar met het stuk naar Zl: in de spitsen IC's van planmatig 14/15 bakken en voortreinen die 5 minuten voor de gewone IC uit rijden met 8 a 12 bakken Rtd-Dv.

Je materieel kan met een kwartiersdienst ongeveer gelijk blijven (gemeten in bakken per uur), maar de waarde voor de klant wordt enorm veel hoger en je hebt bij vertragingen niet meteen 30 minuten aan je broek. Wat je niet nodig hebt, laat je gewoon in Dv achter. Hoewel er in de spitsen ook gewoon vrolijk 12 bakken door jagen naar Es, en daar buiten zelden met minder dan twee stellen wordt gereden, en dat ook pas na een uurtje of acht, afhankelijk van de richting).

Stopper Dv-Aml(-Hgl) is niet zo goed gevuld, maar dat zijn maar een paar plaatsjes, maar een ICM3 of twee V'tjes krijg je wel vol.

Apd-Zp is sowieso een beetje een geïsoleerd stuk en ligt vervoerskundig niet erg handig in de markt. Reizigers vanuit Ut en Zl naar Ah rijden sowieso via Ede respectievelijk Deventer, dus je houdt aan doorgaand verkeer eigenlijk alleen maar mensen uit Go, Lc, Zp, en Kbk over (plus wat van dat lijntje naar Ww). Ten zuiden van Zp is het volgens mij altijd handiger om via Ah danwel Dv te reizen als je naar het westen resp. het oosten moet.
Niettemin zitten de twee buffels op dat stuk altijd behoorlijk vol en is het een prima alternatief als Apd-Hgl ofzo er uit ligt, hoewel dat gelukkig zelden gebeurt.
Ik denk wel dat de geknoopte spitsaansluitingen vanaf december een hoop reizigers weg gaan jagen; een groot deel van de mensen uit de trein stapt in Apd cross-platform op/uit de IC naar Amf. En dat is overigens uitdrukkelijk in strijd met de aanbesting die regions gewonnen heeft: een harde eis was bediening van Osseveld en dat station in Zutphen waar me nu de naam even niet te binnen schiet met handhaving van de knopen te Zp en Apd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42815516
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
Mein Gott, mijn trein, wat doe je??!

[afbeelding]
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kont
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 20:26:46 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42815602
Kom op, voor een nagespeeld tekenfilmpje was het best aardig geprobeerd

De glasplaat van het raam hebben ze er gewoon keurig naast gelegd Wat een debielen. Snijwonden zegt u? Nee sorry, dat hadden we bij de oefening niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:00:27 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42816710
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:23 schreef MREn het volgende:

[..]

<knip goed verhaal>
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.

Dat gedoe met Apd - Zp vind ik erg maf, maak je geen vrienden mee. Ik heb die trein een paar keer per jaar, en hij zit inderdaad flink vol meestal (ik reis dan in de spits). Is er geen ambtenaar die de navolging van de concessie in de gaten houdt? Worden die extra stations nog niet geopend?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:01:17 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42816741
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kont
Ik moest lachen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:05:29 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42816882
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.

Dat gedoe met Apd - Zp vind ik erg maf, maak je geen vrienden mee. Ik heb die trein een paar keer per jaar, en hij zit inderdaad flink vol meestal (ik reis dan in de spits). Is er geen ambtenaar die de navolging van de concessie in de gaten houdt? Worden die extra stations nog niet geopend?
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Regions heeft ontheffing gevraagd en gekregen voor het enkel in de spits bieden van de aansluitingen te Apd en Zp; in de ochtendspits aansluiting stopper-> IC te Apd en in de avondspits IC->stopper.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 21:10:26 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42817044
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Voorst-Empe, niks Zutphen

Maar is dat zo ja? Per drgl 2007? ff rondje plannen dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42820738
Waar ik nou benieuwd naar was of de 3700 (Zwolle - Nijmegen) bediend word doot mat'64 En hoe ze dat ooit in de spits willen gaan realiseren
Want enkel een Plan T is wel heel crap voor die lijn en 2*Plan T is nou ook weer niet voorradig...

Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 22:52:23 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42820782
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Welkom in 2007
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:11:57 #291
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42821494
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Waar ik nou benieuwd naar was of de 3700 (Zwolle - Nijmegen) bediend word doot mat'64 En hoe ze dat ooit in de spits willen gaan realiseren
Want enkel een Plan T is wel heel crap voor die lijn en 2*Plan T is nou ook weer niet voorradig...

Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.

Voor mij destijds reden om mn reizen Es-Bd vrijwel geheel op klapstoel op het 1e klas balkon te reizen met half uur pauze te Nm of Ht om mn rug te ontlasten. Als ik slimmer was geweest (wijsheid achteraf), had ik IC naar Ut en daar interliner genomen. Ik neem dat ding (sorry, Q-liner) nu regelmatig naar Gr, en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter.

Ik weet wel dat knip 3600/3700 en inzet mat'64 voor mij weer een hernieuwde reden is om van de IJssellijn weg te blijven...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:12:59 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42821537
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voorst-Empe, niks Zutphen

Maar is dat zo ja? Per drgl 2007? ff rondje plannen dan
Ah, dan verklaart dat ook meteen waarom ik niet op de naam kon komen

Maar inderdaad het is per december. De stations zijn ook al een heel eind klaar. Toevallig ben ik daar vrij recentelijk nog met een blauwe engel langs gereden

En nog meer goed nieuws: per 19 november wordt ook het laatste stuk van de HOV-Oost te Enschede in gebruik genomen, wat voor mij de looptijd naar de bushalte verkleind van 7 tot 0,5 minuut

[ Bericht 30% gewijzigd door MREn op 19-10-2006 23:24:01 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:17:49 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42821745
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Regions heeft ontheffing gevraagd en gekregen voor het enkel in de spits bieden van de aansluitingen te Apd en Zp; in de ochtendspits aansluiting stopper-> IC te Apd en in de avondspits IC->stopper.
Even een kleine correctie: De Maten wordt bediend door de Buffels Apd-Zp en Osseveld wordt bediend door de stopper Aml-Apd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42846850
UTRECHT - Intercity's op de trajecten Rotterdam-Utrecht, Den Haag Centraal-Utrecht en Amersfoort-Utrecht zijn vrijdagmiddag om 17.20 uur uitgevallen door een sein- en wisselstoring bij Gouda.

Rond 18.30 uur viel ook het bedieningssysteem op Utrecht Centraal uit, waardoor het treinverkeer rond de stad volledig stil kwam te liggen. Rond acht uur konden de treinen van en naar Utrecht weer rijden. Hoewel de vertragingen geleidelijk afnemen, moeten reizigers naar Utrecht nog rekening houden met vertragingen van meer dan een uur.

Volgens spoorwegbeheerder ProRail rijden tussen Gouda en Gouda Goverwelle nog geen treinen. Stoptreinen rijden niet verder dan Gouda. Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amersfoort, tussen Den Haag Centraal en Utrecht en tussen Den Haag Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.

Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht kunen omreizen via Den Bosch. Passagiers tussen Woerden en Breukelen kunnen nu reizen via Utrecht.

Bron: nu.nl
............................
pi_42846912
Zal een lekkere bende zijn geweest, het was echt belachelijk druk in de trein, om 2 uur zelfs al er kon niets meer bij in de bagerekken enzo.
pi_42847762
Heb het gelukkig gemist... Ben rond 16:15 uur vanuit Utrecht naar huis gegaan toen er nog niets aan de hand was.

Het is weer bagger rond Utrecht de laatste tijd.
Bananenyoghurt...
pi_42848160
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.

Voor mij destijds reden om mn reizen Es-Bd vrijwel geheel op klapstoel op het 1e klas balkon te reizen met half uur pauze te Nm of Ht om mn rug te ontlasten. Als ik slimmer was geweest (wijsheid achteraf), had ik IC naar Ut en daar interliner genomen. Ik neem dat ding (sorry, Q-liner) nu regelmatig naar Gr, en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter.

Ik weet wel dat knip 3600/3700 en inzet mat'64 voor mij weer een hernieuwde reden is om van de IJssellijn weg te blijven...
ma'64 wordt nu wel in de weekend diensten ingezet maar de week diensten zijn eigenlijk V-IRM. Maar een V-IRM (VI) is in de spits toch wel afgeladen . En ik ken de NS al om met een Plan T aan te komen zetten in de spits...

Na 2001 was het wel top tot 2003 getrokken materieel .
pi_42849123
Toen ik vanmiddag naar Utrecht ging kwam, toen ik op het perron liep, net een Stadler binnenrijden bij spoor 5 (volgens mij). Hij is in ieder geval een stuk stiller dan de huidige treinen...
Bananenyoghurt...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:15:29 #299
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42849206
Vind de een teringlawaai maken, vooral als ze stilstaan
Nee, als er lawaai is, geef mij de wadlopers maar !!
pi_42849371
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:15 schreef Wadloper het volgende:
Vind de een teringlawaai maken, vooral als ze stilstaan
Nee, als er lawaai is, geef mij de wadlopers maar !!
Ik zal ze niet missen...

Lawaaierige klotedingen. En zeker in de zomer volgend jaar moet de airco toch wel een verbetering worden als het buiten 30 graden is. Ik weet trouwens niet hoeveel lawaai die Stadlers normaal gesproken maken. Ik zag vanmiddag voor het eerst een rijden, maar dus net toen ie langs het perron afremde (en dus geen motorvermogen nodig had).
Bananenyoghurt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')