abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:36:37 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42802765
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42802825
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...
Zit ik niet mee

hier rijden dan mooi Stadlers
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:42:04 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42802950
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zit ik niet mee

hier rijden dan mooi Stadlers
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42803330
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:

[..]

En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.
pi_42803500
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.
nou dan
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:58:55 #256
86072 thatsme
and That's you!
pi_42803568
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.

edit:
Maar het beste als je auto motor uitvalt op een overweg is als er weinig tijd is: versnelling in z'n 1, gekoppeling gewoon loslaten en starten maar... dan hobbel je zo de overweg af.

[ Bericht 11% gewijzigd door thatsme op 19-10-2006 14:14:27 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42803697
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
* Ou-Tannu ziet de baldadige fokkertjes al sluiting maken op t spoor
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:27:56 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42804484
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
Het probleem is niet direct de massa van de trein, maar vooral de combinatie met het gebruik van schijfremmen. Vroeger hadden de treinen blokkenremmen die de wielen schoon hielden. Nu vormt zich een laagje op de wielen dat de weerstand tussen spoorstaaf en wielen verhoogt, waardoor de detectie niet zo zeker meer is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 14:31:23 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42804575
Een laagje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:17:29 #260
86072 thatsme
and That's you!
pi_42806025
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Een laagje?
een laagje niet geleidend materiaal waarschijnlijk...
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 15:22:17 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42806211
En waar moet dat vandaan komen dan? Ik bedoel, zijn aloude tradities als roestrijden niet bedoeld TEGEN zulk soort "laagjes" dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42806803
Ik denk dat duvel een laagje stof/vuil/vet op de wielen bedoeld wat de geleiding doet afnemen. Is het dan niet simpel op te lossen door een kleine aanpassing aan de wielstellen? Iets dat de wielen schooveegt tijdens het rijden. Dat lijkt mij een simpeler oplossing dan de infrastructuur aanpassen/
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:19:48 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42808255
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat duvel een laagje stof/vuil/vet op de wielen bedoeld wat de geleiding doet afnemen. Is het dan niet simpel op te lossen door een kleine aanpassing aan de wielstellen? Iets dat de wielen schooveegt tijdens het rijden. Dat lijkt mij een simpeler oplossing dan de infrastructuur aanpassen/
Ja, dat hebben ze bij de Wadlopers geprobeerd: een soort staalborstels, maar dat gaf toch niet het gewenste effect. Het betreft hier een laagje vuil, bijvoorbeeld kapotgereden bladeren, roest en zo. Dat dieselmat (vnl. Wadlopers) is zo licht dat de wielen niet meer schoon worden. Het is eigenlijk een breder fenomeen dat ook nog eens te maken heeft met de betere loopeigenschappen van moderne treinen: vroeger was de hele spoorkop door al het geslinger en gebonk roestvrij, nu zie je op die diesellijntjes een smal streepje glimmen op de kop, en de rest is roest. Dat maakt een kleiner contactoppervlak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2006 @ 16:58:55 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42809651
Het schijnt dat GTW 303 van arriva al wat letters mist en rijdt voor een bedrijf met de naam ar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42810605
quote:
pi_42810731
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat GTW 303 van arriva al wat letters mist en rijdt voor een bedrijf met de naam ar
Klopt, zie maar:


Rest komt nog weleens online
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:53:54 #267
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42811303
quote:
[b]Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
Veolia heeft in zoverre een probleem dat Wadjes trager zijn. NS is contractueel verplicht om voor maximaal een jaar materieel ter beschikking te stellen aan de nieuwe vervoerder. Het probleem is dat nergens gespecifieerd staat wat voor materieen dat moet zijn
quote:
En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42811864
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 18:25:52 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42812168
en dat je er straks 2 kaartjes voor moet kopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42812187
Neem je de IC naar Leeuwarden/Groningen toch?
Je hoeft niet perse de 9100
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 18:28:47 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42812238
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:53 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.
Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.

Die Flirts trekken trouwens helemaal super op. Erg snel, maar zonder dat je er echt ietsvan merkt eigenlijk, gaat heel erg smooth allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42812483
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Buffels zitten best leuk hoor
En het valt mij in Zwolle idd ook op dat die buffels sneller optrekken dan de koploper(als Leeuwarden en Enschede tegelijk vetrekt), maar als je met een koploper voor een sein stil staat en dan trekt ie op gaat dat wel erg hard.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:55:05 #273
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42812896
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.
Ik vergeleek oom ICM met DM'90 en niet met SGM of mat'64.
DM'90 is niet per definitie stoptreinmaterieel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:56:07 #274
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42812923
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Hoezo dat nu weer?
Den Haag-Groningen/Leeuwarden blijft gewoon ICM hoor...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 19:10:47 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42813344
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef Remzz het volgende:

Buffels zitten best leuk hoor
Buffels zitten KUT met PEREN

De ergste treinreis die je in Nederland kan maken is Roermond-Nijmegen. Period.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')