Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?
Zit ik niet meequote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zit ik niet mee
hier rijden dan mooi Stadlers
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
nou danquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.
* Ou-Tannu ziet de baldadige fokkertjes al sluiting maken op t spoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
Het probleem is niet direct de massa van de trein, maar vooral de combinatie met het gebruik van schijfremmen. Vroeger hadden de treinen blokkenremmen die de wielen schoon hielden. Nu vormt zich een laagje op de wielen dat de weerstand tussen spoorstaaf en wielen verhoogt, waardoor de detectie niet zo zeker meer is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
een laagje niet geleidend materiaal waarschijnlijk...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Een laagje?
Ja, dat hebben ze bij de Wadlopers geprobeerd: een soort staalborstels, maar dat gaf toch niet het gewenste effect. Het betreft hier een laagje vuil, bijvoorbeeld kapotgereden bladeren, roest en zo. Dat dieselmat (vnl. Wadlopers) is zo licht dat de wielen niet meer schoon worden. Het is eigenlijk een breder fenomeen dat ook nog eens te maken heeft met de betere loopeigenschappen van moderne treinen: vroeger was de hele spoorkop door al het geslinger en gebonk roestvrij, nu zie je op die diesellijntjes een smal streepje glimmen op de kop, en de rest is roest. Dat maakt een kleiner contactoppervlak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat duvel een laagje stof/vuil/vet op de wielen bedoeld wat de geleiding doet afnemen. Is het dan niet simpel op te lossen door een kleine aanpassing aan de wielstellen? Iets dat de wielen schooveegt tijdens het rijden. Dat lijkt mij een simpeler oplossing dan de infrastructuur aanpassen/
Klopt, zie maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat GTW 303 van arriva al wat letters mist en rijdt voor een bedrijf met de naam ar
Veolia heeft in zoverre een probleem dat Wadjes trager zijn. NS is contractueel verplicht om voor maximaal een jaar materieel ter beschikking te stellen aan de nieuwe vervoerder. Het probleem is dat nergens gespecifieerd staat wat voor materieen dat moet zijnquote:[b]Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.quote:En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:53 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.
Buffels zitten best leuk hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Ik vergeleek oom ICM met DM'90 en niet met SGM of mat'64.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.
Hoezo dat nu weer?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Buffels zitten KUT met PERENquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |