Veel te ver weg natuurlijk!quote:
Als jij "JAAA JAAA JAAAA JAAAAAA!!!" had staan schreeuwen onder m'n balkon, had ik waarschijnlijk ook wel een doos naar beneden gemikt!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan had je ze gister moeten brengen toen zat ik praktish in je achtertuin (of balkon w/e)
quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:14 schreef jorienvdherik het volgende:
was vandaag naar almere met de trein. terug stond er op station lombardijen nog een thalys stil met de deuren open, wel vaag
als mn agenda het toelaat welquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:40 schreef Zug-Chef het volgende:
@ou tannu.... ga je er ook heen zaterdag ?
Mijn god, jij ook al??quote:
Cool Half 8 uit Heerenveenquote:Op maandag 9 oktober 2006 06:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als mn agenda het toelaat wel
(hangt er dus vanaf hoelaat ik weer thuis ga zijn)
idd in de regen ga ik niet eens proberen een foto te maken, sterker nog ik blijf dan in mn bed rottenquote:Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool Half 8 uit Heerenveen
Nouja het moet wel mooi weer zijn, zoals vandaag
766 ook open dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:04 schreef Zug-Chef het volgende:
De vooruitzichten zijn super
Zijn wat wijzigingen t.o.v. mijn eerdere post... Wat betreft Arnhem - Zutphen, de 273 komt niet, maar de 766 wel. Daarnaast rijdt de 1501 en een ACTS 1200 + 6700 met daartussen oude TEE rijtuigen... Ook de Blokkendoos met Jaap komt... De 4e rit wordt opgevuld met SGMm...
De DE-I en DE-II rijden WEL gekoppeld, maar de DE-I is alleen toegankelijk voor NVBS'ers. De DE-II voor iedereen...
Mat '46:quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
766 ook open dan?
en de 273? hmm? dat was een eeeh?
Ik vind het meer een groene egel... de voorkant doe mij aan een egel denkenquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:55 schreef Wadloper het volgende:
Groene engel?
MUIZENKOP!quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:55 schreef Wadloper het volgende:
Groene engel?
hoort eigenlijk in het tram topicquote:
Ergens koesterde ik altijd nog de stille hoop dat de NS de besllising om de doorloop niet meer te koppelen ooit nog terug zou draaien. Het was veel fijner om in de trein tussen Zwolle en Amersfoort over te kunnen stappen dan achteraan in de menigte te moeten aansluiten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
VERF? ik denk dat ie bestickert isquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammer dat de deuren weg zijn, maar hijs wel weer mooi in de VERF!
hmmzz zou het? dan ff die grote gele stikker van zn voorkant peuteren past leuk op mijn DEUR!quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:13 schreef Willy84 het volgende:
damnz waarom heb ik die niet gezien. Ik las wel dat ie klaar was. Maar wist niet hoe/waar ie te zien was enzo
Weet iemand ook wanneer deze in dienst komt? En wordt er een aparte omloop voor ingezet ofzo. Of is koppelen met het oudere spul geen probleem (lijkt mij geen probleem nl)
zijn er nog meer foto's
Vet hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
Voith is zeker bezig om het contract met Veolia binnen te slepen. Ik heb het vrijdag van een medewerker van Voith gehoord.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Stalder kun je toch uit 10 koppen kiezen? Krijgen ze dezelfde kop als de Arriva-stadlers, of is dat nog niet bekend? En gaat Voith deze Stadlers ook onderhouden?
nee deze rijdt nog niet rond... Eerst testen of ie bevalt en daarna de rest netzo makenquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:17 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
ziet er lelijk uit zo zonder die verticale lijn van de deur, wel mooi gepoetst is het interieur veranderd naar dat gele gebeuren? en rijdt deze al in dienst, zo ja toevallig ook groningne/leeuwardne-denhaag/rotterdam?
Ik vind hem er erg strak uit zien en wacht gespannen op de foto's van de binnenkant!quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
4011quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:55 schreef Wadloper het volgende:
Alleen jammer dat het nummer niet zo makkelijk te lezen is nu (voor het spotten)
lijkt me stug dat die stikkers op bare metal zitten :pquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:17 schreef thatsme het volgende:
[..]
nee deze rijdt nog niet rond... Eerst testen of ie bevalt en daarna de rest netzo maken
Ze bestickeren tegenwoordig treinen omdat er strenge milieu normen op de verf staan en de grafity er makkelijker afgehaald kan worden.
Goede vraag... Misschien omdat ze de aandrijving van de 4011 niet hebben gewijzigd, en het geen nieuw concept wordt (tenminste, NSR heeft de nieuwe Sprinter als nieuw concept gelanceerd).quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:14 schreef Willy84 het volgende:
Waarom blijft 4011 gewoon hetzelfde en de SGM heeft allemaal een ander nr gekregen (oke 100erbij )
Ja, dat bedoel ik inderdaad... Beetje jammer. Ergens ook wel zonde dat ze 'm geen gave nieuwe kleur gegeven hebben, nu hebben we eigenlijk nog steeds de huisstijl uit 1968 erop zitten, terwijl ze de Sprinter wel iets nieuws hebben gegeven (ok, niet dat het zo denderend is, wel fris).quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, ik vind de voorkant maar half werk. Als je dan tcoh spleten weg gaat halen, haal ze dan ALLEMAAL weg
U vraagt wij draaienquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zijn dr nog meer foto;s van de 4011 dan?
quote:In de nabije toekomst zullen de Koplopers gemoderniseerd worden. Eind 2006 moet het eerste treinstel door NedTrain werkplaats Haarlem worden afgeleverd. Het gemoderniseerde treinstel zal ongeveer 13% meer zitplaatsen hebben, krijgt een nieuw interieur, rolstoeltoilet, airco, digitale reisinformatie en koersrollen en een statische omzetter in plaats van de huidige motorgenerator. Ter voorbereiding bevindt zich treinstel 4011 al enige tijd bij de werkplaats in Haarlem. De sinds 31 oktober 2005 niet meer gebruikte doorloopkoppen worden bij deze revisie waarschijnlijk dichtgelast.
Die zijn over de datum joh!quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien
[afbeelding]
[afbeelding]
Oowww diequote:Op maandag 9 oktober 2006 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
k bedoelde van de ICMm4011
Ooh, zeg dat dan!quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
k bedoelde van de ICMm4011
Ziet er netjes uit! Maar erg jammer van de deurenquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
Vooral het stuk na de Vechtbrug bij Weesp tot je volledig op de Flevolijn zit.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuk stuk van Amsterdam naar Almere met de trein
Riemer en Annie he. Zij komen zo op de trein. Terwijl ik in een van de cabines zat, kwamen zij ook even een kijkje nemen. We konden zo met de trein weg rijden, alleen de sleutel ontbrakquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:22 schreef Alexxxxx het volgende:
43 treinstellen krijgen een naam. Er zijn 22 Groningse namen en 22 Friese
(er is dus één trein met een dubbele naam)
automatisch sluiten heeft wel als voordeel dat je geen conducteur meer naar buiten hoeft te schoppen om te fluiten en sleutelenquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Riemer en Annie he. Zij komen zo op de trein. Terwijl ik in een van de cabines zat, kwamen zij ook even een kijkje nemen. We konden zo met de trein weg rijden, alleen de sleutel ontbrak
Nog een opvallend detail aan de GTW: De GTW heeft niet een uitschuifbare treeplank, maar 2 !!! De bovenste wordt automatisch uitgeschoven, maar als het perron iets lager ligt, dan kan de machinist door een druk op de knop de onderste uit laten schuiven. De planken zijn voorzien van voelstrips, waardoor ze stoppen met uitschuiven als ze iets raken. De deuren van de trein sluiten automatisch na een x tal seconden. Voor minder validen is er echter een extra openknop, waardoor de deur langer open blijft staan.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:00 schreef Frederic het volgende:
Maak kennis met de nieuwe Brusselse metrostellen (geleverd in de loop van 2007):
[afbeelding]
Deze metrostellen zijn van het "boa"-type (geen onderverdelingen binnenin) van de Spaanse constructeur CAF.
Het metronet zal trouwens de komende jaren met 36% worden uitgebreid, er komen nieuwe stations, bestaande metrostations worden gerenoveerd en ook de metro-ingangen (bovengronds) krijgen een eigen, herkenbaar en modern uitzicht.
De nieuwe trams rijden al een tijdje rond:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dies idd Stuqeu!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:29 schreef zentuin het volgende:
Bij mij doet in de openingspost al tijden de afbeelding van het boemeltje Luik Maastricht het niet. Tenzij daar een klein rood kruisje rijdt natuurlijk...
Er stond er ook weer 1 op groningenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag mijn eerste Stadlers gezien, drie op een rij bij Voith Geen zoomlens bij me
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
dacht dat aan elke kand van de moterbak maar 1 rijtuig zat?
zie http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Pdb%20Arriva%200506%20e.pdf voor een boel info + tekeningen op pagina 2quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
De 2/6 heeft idd aan beide kanten van de motorbak een passagierscoupé. De 2/8 heeft aan een kant van de motorbak 2 coupés en aan de andere 1.
aah ik had liggen slapen dusquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
[..]
zie http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Pdb%20Arriva%200506%20e.pdf voor een boel info + tekeningen op pagina 2
hmm besloten rit zo te zienquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Zoals al eerder aangekondigd in dit topic gaat de DE-II 186 van HSA een zondagje knallen in Friesland en deels ook Groningen... En wel de 29e van oktober. Het stel komt de dag ervoor al in Lw aan.... De voorlopige dienstregeling is bekend... zie onderstaande link
http://www.friesemodelbaa(...)g/dienstregeling.pdf
ga mischien wel ff kijken langs t spoortquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah ik vraag het me af... Zover ik van de HSA-boys gehoord hebt kan je ook als toeschouwer mee, alleen waren daar nog wel wat discussies over intern... ff mailen als je mee wil
moet ik ff kijken,quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ook in ieder geval. Zaterdag bij de aankomst, zondag als ie vertrekt richting Hdg, en daarna fotostop bij Achter de Hoven. Daarna nog verder naar Boksum (afsplitsing Harlingen en Sneek) en ook nog ff bij Wirdum (als ie naar Zwolle gaat)
En jij
Vanaf leeuwarden is die prima vanaf het perron te zien dacht ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat klopt, vooral bij binnenkomst, en anders schijnt er stukje zuidelijker ook een mooi plekje te zijn vanuti de bosjes ofzo... Dat weet dacht ik Alexxxxx wel... Iemand had het er hier wel eens over namelijk
hmmz true true, maar ik voel dr weinig voor om de hele dag door lwd te slenteren als die weer weg isquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja in Lw zoiezo, als ik jou was zou ik m ook in Lw komen spotten, komt ie vaker dan in Heerenveen
Toen ik nog in Heerenveen op school zat ergerde ik me alleen nog maar aan treinen. Pas nu ik er niet meer mee reis bben ik ze tof gaan vinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat klopt, vooral bij binnenkomst, en anders schijnt er stukje zuidelijker ook een mooi plekje te zijn vanuti de bosjes ofzo... Dat weet dacht ik Alexxxxx wel... Iemand had het er hier wel eens over namelijk
Gisteren issie van Onnen naar Amersfoort gereden... Succesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie weet toevallig waar de ICMm 4011 te spotten valt?
D'r moeten wel wat meer foto's komen is mijn mening
Eh, te spotten in Haarlem wellicht? Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van het interieur. Iemand een idee wanneer ie in de normale dienst komt?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie weet toevallig waar de ICMm 4011 te spotten valt?
D'r moeten wel wat meer foto's komen is mijn mening
Ga nog even doorquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:07 schreef Zug-Chef het volgende:
de 4012 is voor t laatst 2 oktober gespot. De 4013 voor het laatst op 7 oktober. En de 4014 gisteren nog...
de 4011 stond als proef natuurlijk te boek,quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:16 schreef Duvel het volgende:
Dan zal ie nog niet in behandeling zijn.
Dat zou je denken. Dat dachten ze bij ICR ook...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 4011 stond als proef natuurlijk te boek,
denk dat ze met de overige 4000 stellen wel iets sneller kunnen ?
je weet het nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Dat dachten ze bij ICR ook...
Die is door Railion soort van uitgeleend aan Railpro, maar toch weer niet. Beetje rare constructie, op http://www.rolandrail.nl kun je er meer over vinden.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:31 schreef bleiblei het volgende:
Ik zag gisteren dacht ik in een flits op Den Bosch de 6401 staan in een heel rare livery.
Er stond op de neus heel groot in wit 6401 en voor de rest was ie een donkere kleur. Het was tegen 6en toen ik er voorbij kwam en ik sliep half dus ik kan me vergist hebben. Weet hier iemand daar meer van?
Ik ben daar twee keer langs gekomen vorige maand (met de bus op vakantie, dan pik je daar mensen op)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
Kan iemand trouwnes ff bij zwolle op het emplacement gaan foto schieten? staat volgens mij ook nog steeds een raar treinstel tussen de vele Plan T/U/Vtjes
quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
Oh ja! Die laatste waren me nog niet eens opgevallen!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:54 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben benieuwd als die digitale informatie net zo brak gaat werken als bij de bussen van de connexxion
Airco is wel een voordeel, wel jammer dat je nu niet meer uit het raam kan hangen.
En de lijnen naast de voordeuren en inhammen onder de lampen hadden ze idd ook wel mogen wegwerken.
Ja die ja! Wat een maf ding .quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is door Railion soort van uitgeleend aan Railpro, maar toch weer niet. Beetje rare constructie, op http://www.rolandrail.nl kun je er meer over vinden.
Edit: hier een foto: http://www.rolandrail.net/nieuws/06/fp_01458.htm
De ruimte van de motor Kan je tussendoor lopenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[afbeelding]
Die ruimte zonder raampjes, ongeveer op de helft van de trein, wat is dat?
Thanks mate, ik dacht al daar zal de motor wel zitten maar omdat het er uit zag dat je er door heen kon lopen was er nog wat twijfel over. Het klopt dus wel, mooi hoor. Hij is wel erg krap of niet?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
De ruimte van de motor Kan je tussendoor lopen
http://s54.photobucket.co(...)06%20oktober%202006/
Vanmorgen nog gezien, ik had geluk, mijn kant (op de foto te zien) is groen, maar andere kant is nog steeds geelquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:54 schreef Wadloper het volgende:
Die groene wadloper, heeft die weer 2 groene baanschuivers?
Je had de trein van 16.49u van spoor 7 in Utrecht?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een drama bij de ns, terug van utrecht naar rotterdam. zo koploper wel lang, maar echt zoveel mensen die instappen, stond helemaal vol waar je normaal zit, ook bij de deuren stonden 20 mensen waaronder ik,
jaquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je had de trein van 16.49u van spoor 7 in Utrecht?
tja zoals ze wel vaker omroepen "Deze trein heeft meer dan 1 deur"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een drama bij de ns, terug van utrecht naar rotterdam. zo koploper wel lang, maar echt zoveel mensen die instappen, stond helemaal vol waar je normaal zit, ook bij de deuren stonden 20 mensen waaronder ik,
Voorin kon je nog prima zitten!quote:
Ik was niet eens de machinist!quote:
was bij elke deurquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
tja zoals ze wel vaker omroepen "Deze trein heeft meer dan 1 deur"
Niet waar.quote:
Oh okequote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vanmorgen nog gezien, ik had geluk, mijn kant (op de foto te zien) is groen, maar andere kant is nog steeds geel
't Was best leuk om even te gaan kijken ja . En er rijdt daar ècht veel. Goederentreinen rijden meestal met locs voor en achter. Ik heb ook nog (beroerde) foto's van 'n Italiaanse loc als opdrukloc. In het dorp Brenner is het grensstation, daar zijn dus de locwissels. Maar blijkbaar hebben ze ook Italiaanse locs die op 15kV kunnen rijden. N.B.: 15kV 16,7Hz is de Oostenrijkse bovenleidingspanning, de Italianen rijden normaalgesproken op 3000V gelijkspanning.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:23 schreef Zug-Chef het volgende:
OMG Duvel... Austria ist GEIL Vooral die vele goederentreinen waar je het over hebt zullen mij nog wel eens die kant op sturen
Dat zijn nou idioten, die van mij met dezelfde koelkast, zonder medelijden, geplet mogen worden, of gestenigd met hun stenenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:36 schreef SkaterSam het volgende:
Maandagnacht de eerste nachttrein vanuit Utrecht naar Amsterdam genomen. Vertrok gewoon keurig op tijd, de rit ging lekker, totdat vlak voor Diemen de trein met een harde knal ergens tegen aan reed en plots stopte. Er werd al snel omgeroepen dat ze even gingen kijken, en het geluk was dat er op dat stukje traject (net voor de boog naar Schiphol) een werkploeg bezig was, die met wat lichtjes konden bijschijnen.
Na een half uur bleek uiteindelijk dat een of andere idioot of meerdere idioten een koelkast met bakstenen (!!!!!!) op de rails had gezet. Bij Amsterdam bleek dat de trein voldoende beschadigd was om uit dienst te gaan, er zat ook wel een flinke witte streep op de sneeuwschuiver (of hoe noem je dat polyester ding daaronder) en er was een stukje afgebroken geloof ik. Maar ik kon er echt met mijn hoofd niet bij hoe iemand op het idee zou komen om een koelkast met stenen op de rails te zetten...
Yup! door zulke gasten kunnen wij weer mekkeren dat de NS altijd vertraging heeft!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 04:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat zijn nou idioten, die van mij met dezelfde koelkast, zonder medelijden, geplet mogen worden, of gestenigd met hun stenen
Ik walg van dat soort gasten
Die lampen zijn puur om gezien te worden. In het donker zie je als machinist maar een paar meter voor je. En als een trein 140km/h rijdt, is dat ongeveer 40m/s, dus ga maar na wat je dan ziet .quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yup! door zulke gasten kunnen wij weer mekkeren dat de NS altijd vertraging heeft!
( maar eh een trein heeft toch ook koplampen en dan zie je een beetje koelkast ondanks de snelheid toch wel staan? )
weinigquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die lampen zijn puur om gezien te worden. In het donker zie je als machinist maar een paar meter voor je. En als een trein 140km/h rijdt, is dat ongeveer 40m/s, dus ga maar na wat je dan ziet .
quote:
Wellicht in ronde 4.quote:
ik ben niet echt een trein expert, maar 2/6 en 2/8? leg uit ...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef thatsme het volgende:
Mooi hoor, nu snap ik ook waar ze blijven... Wel apart is dat bij stadler vol bombarie een 2/6 is opgeleverd en er alleen maar 2/8 in nederland aankomen
Er worden twee versies van deze treinen geleverd. Eentje is driedelig, de andere vierdelig. De driedelige heeft twee reizigersbakken en één motorbak. De aanduiding van deze trein is 2/6 in het Zwitserse systeem (deze trein is in Zwitserland gebouwd). De 2 staat voor het aantal aangedreven assen, de 6 voor het totaal aantal assen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:47 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ik ben niet echt een trein expert, maar 2/6 en 2/8? leg uit ...
Zullen dezen uit Leeuwarden gekomen zijn, want daar waren ze allemaal weer weg.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik stapte net in Zuidbroek uit de trein, en ik keek achterom om te zien dat er 4 (!!) nieuwe treinstellen van Stadler voor Arriva klaar stonden. Thuis gekomen meteen de fotocamera gepakt, en ff terug gereden, en de volgende foto serie gemaakt. Zeer geslaagd naar mijn idee!
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein2.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein4.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein5.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein6.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein7.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dus geachte fotografeermeneer gingen ze richting Groningen of niet en waren het allemaalquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen dezen uit Leeuwarden gekomen zijn, want daar waren ze allemaal weer weg.
1 of ander A.Miedema?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
Wij leven met hem mee.quote:
Dat zou voor jou wel een drama zijn natuurlijk. Post je de RR wel hier, of in een lightrail/tram/neptreinen-topic?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttige andstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Ik ben een spammer, ik post alleen de link, maar dan wel meteen overal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zou voor jou wel een drama zijn natuurlijk. Post je de RR wel hier, of in een lightrail/tram/neptreinen-topic?
Ik zag ze ook niet, maar ik had dan weer geen camera bij me.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
ik zag ze ook, reed met die intercity Lw binnen, jij toevallig ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 06:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ze stonden gisteravond al in Lw rond het ACTS terrein vlak voor de VOITH loods, 4 stuks zo rond 21.13
Mwag, vrouwlief ging een voordeelurenkaart kopen, en ik hqad gewoon een compactcameratje meegenomen voor het geval dat, klinkt erger dan het is Nu had ik extra veel tiujd om autoboekjes te kopen bij de Brunaquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 02:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zag ze ook niet, maar ik had dan weer geen camera bij me.
Je wilt me toch niet vertellen dat we straks voor Ariva en NS aparte kaartautomaten krijgen. Want dan is het helemaal zoek .quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:46 schreef Wadloper het volgende:
Dat zijn de nieuwe automaten van Arriva als het goed is. Je moet op het hoofdstation (Groningen of Leeuwarden) een kaartje van de NS kopen, als je verder dan deze 2 hoofdstations wilt reizen
Je hebt gelijk, je mag niet op de sporen staan, maar ja zoals ze zeggen "Brutalen hebben de halve wereld"quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:29 schreef Wadloper het volgende:
Je mag niet op de sporen staan
Waar woon jij eigenlijk dan?
Zuidbroek is ook mijn opstap station namelijk
Ze stonden stil en gingen nergens heen, naar mijn idee was er niet eens een conducteur of machinist in de buurt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:28 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Dus geachte fotografeermeneer gingen ze richting Groningen of niet en waren het allemaal
3 delige stellen
Trouwens bedankt voor deze mooie foto's
Jammer dan !!!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
kansen zien, en kansen nemen... dat heb ik wel geleerd van het auto/trein spotten...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttige andstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Grapjasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Nou ik zal dan wel in de buurt van Zuidbroek wonen he
Op een stoomloc weet ik niet, maar een ATB kast is best groot om erin te bouwen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
ATB-SV ? Simpele Versiequote:Op zondag 15 oktober 2006 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.
Ook fijn dat die 6700 zo netjes was gewassenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie foto's
Die 6700 van gister heb ik helaas niet meegemaakt, was daarvoor te kort in Dieren blijven hangen, ik vind die foto erg mooi Verder die ERS vandaag en dan ook nog Oranje ICM in de 3600...
Zl-Amf lag er uit wegens werkzaamheden.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja hoor ook nog DD-AR.... Het is niet eerlijk! Vandaag veel exotisch dus aldaar, gister niet En vrijdag avond trouwens wel DD-AR in de 7600.... (nog ingezeten ook)
Trouwens als je zag hoe VOL de 3600 tussen Zl en Dv was, dan was een IRM of DD-AR best handig... tering jantje wat er allemaal via Dv richting het Noorden of Westen moest...
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef thatsme het volgende:
Mooi hoor, nu snap ik ook waar ze blijven... Wel apart is dat bij stadler vol bombarie een 2/6 is opgeleverd en er alleen maar 2/8 in nederland aankomen
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Dit Arrivakleurige ding stond ineens bij Leeuwarden CS, 13 oktober 2006.
En ik heb ok weer een update voor mn Dockumer Lokaeltsje gebeuren
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Stadlers buiten Fryslân zijn oninteressant
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijnquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.
[..]
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.
vroegaah zo vaak voor niks van sneek naar lwd gebagger :pquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:56 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijn
trouwens nog maar 1 keer controle gehad bij arriva in een ritje of 50
Goed zoquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:15 schreef Duvel het volgende:
Goed, zie hier!
[afbeelding]
Het stationsnaambord, voor de fappers alhier!
Geniet ervan. Past wel bij je sigquote:
Zou je de foto's en het filmpje kunnen uploaden? Ik ben er wel in geïnteresseerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:00 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de 303-304 en de 305 gezien... (aan elkaar gekoppeld)
En de 228 staat er ook, maar die deed niet mee
Die stond er maar gewoon
Dat wordt dan minimaal vanmiddag, mocht ik dan tijd hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je de foto's en het filmpje kunnen uploaden? Ik ben er wel in geïnteresseerd.
Toch is 't wel het visitekaartje van je bedrijf. Ik heb nog ergens een oude Railfreight Design Guide liggen, en die stelt ook dat schoon materieel belangrijk is om goed over te komen op je klanten. Maar goed, dat ding is ook al 15 jaar oud of zo, dus de markt zal wel veranderd zijn...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
nee Railion heeft gewoon nog NOOIT wel stuk materieel dan ook gewassen. Goederenvervoerders geven er gewoon geen ruk om hoe de zooi eruit ziet (en geef ze eens ongelijk ook). Zelfs de ACTS 67xx die meedeed aan het NVBS treinenfeest vorige week zag eruit als een draak
Dat is in verband met de anti-terreuroefening van vanavond trouwensquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:30 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers: stel 2109 staat vandaag in Utrecht aan het perron, spoor 18
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze gaan er een zijwand uit blasten vanavond, heb ik gehoord
Gofte, dat lees ik net nu ik thuis ben!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:30 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers: stel 2109 staat vandaag in Utrecht aan het perron, spoor 18
met een nieuwe neus en betere techniek zal dat het er wel leuk uitzien. Maar men heeft destijds besloten dat de enkeldekkers niet meer genoeg capaciteit hadden en dus hebben ze alleen maar nieuw dubbeldekker materieel aangeschaft. Dat was het einde van de SM'90 serie.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:01 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag op Utrecht dat SM'90 weggesleept werd door een of ander locomotiefje . Man wat zonde als je dat treintje ziet . Perfect treinstel, hadden van mij nog wel 100 van bij gemogen .
Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:59 schreef thatsme het volgende:
[..]
met een nieuwe neus en betere techniek zal dat het er wel leuk uitzien. Maar men heeft destijds besloten dat de enkeldekkers niet meer genoeg capaciteit hadden en dus hebben ze alleen maar nieuw dubbeldekker materieel aangeschaft. Dat was het einde van de SM'90 serie.
Zie geenstijl.nlquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd hoe mooi de trein er na de oefening uitziet
Foei toch! Op de rechterbak zie je remweerstanden (of in elk geval iets van een dakopbouw). DM'90 en SM'90 hebben de zelfde geknikte zijwand.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:31 schreef Remzz het volgende:
Dat is toch gewoon een DM90?:
Onwijs fijn materieel, als het het deed...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef thatsme het volgende:
het gaat de goede kant op! nog ff doorgaan en hij is helemaal weg
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.
Tja, ze hebben het over, en het rijdt best goed. Een paar jaar geleden reed er nog Plan U, doe er je voordeel mee!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Maar 3700 word dat nou ook Plan V dat wordt dan wel leuk in de ochtendspitsquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Het DM'90 dat vrijkomt van Arriva zal pas halverwege volgend jaar beschikbaar zijn. Hiermee kan de NS in de loop van volgend jaar eventueel een trein in de 9100 van materieel voorzien om zo mat'64 in te kunnen zetten op plaatsen waar het meer nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?
De stellen zijn zeker wel in actieve dienst op het moment. Er moet namelijk altijd een zekere reserve zijn om defecte stellen te kunnen vervangen. Het opknappen van uitgebrande stellen is enorm duur, omdat het er op neerkomt dat een deel van zo'n stel geheel opnieuw opgebouwd moet worden. Daarmee wordt ook een deel van de onderhoudscapaciteit in beslag genomen die soms hard nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Laat mij het even goed begrijpen... dit materiaal is een test geweest van de NS en word momenteel niet meer ingezet? Waarom zo'n treinstel inzetten als je ook nog een paar afgebrande bakken hebt staan in Amersfoort/elders?
Dat is in de plan U tijd (Ehv-Wt), maar nu zijn de stoppers Wt-Ehv hierna doorgaand naar Bd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
De 9100 is zo'n serie en rond eindhoven liggen er mogelijkheden, welke door de NS uitgetest zijn. De DM'90 is iets meer dan 10 jaar oud en economisch nog lang niet afgeschreven.
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
De verwachting is dat eind volgend jaar al het DM'90 van de maaslijn beschikbaar komt. Wat de NS hiermee gaat doen weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat ze een deel in de 9100 inzetten en een deel rond eindhoven, alwaar enkele weken geleden wel testritten zijn uitgevoerd met DM'90.
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?
Zit ik niet meequote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zit ik niet mee
hier rijden dan mooi Stadlers
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
nou danquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.
* Ou-Tannu ziet de baldadige fokkertjes al sluiting maken op t spoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
Het probleem is niet direct de massa van de trein, maar vooral de combinatie met het gebruik van schijfremmen. Vroeger hadden de treinen blokkenremmen die de wielen schoon hielden. Nu vormt zich een laagje op de wielen dat de weerstand tussen spoorstaaf en wielen verhoogt, waardoor de detectie niet zo zeker meer is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
een laagje niet geleidend materiaal waarschijnlijk...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Een laagje?
Ja, dat hebben ze bij de Wadlopers geprobeerd: een soort staalborstels, maar dat gaf toch niet het gewenste effect. Het betreft hier een laagje vuil, bijvoorbeeld kapotgereden bladeren, roest en zo. Dat dieselmat (vnl. Wadlopers) is zo licht dat de wielen niet meer schoon worden. Het is eigenlijk een breder fenomeen dat ook nog eens te maken heeft met de betere loopeigenschappen van moderne treinen: vroeger was de hele spoorkop door al het geslinger en gebonk roestvrij, nu zie je op die diesellijntjes een smal streepje glimmen op de kop, en de rest is roest. Dat maakt een kleiner contactoppervlak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat duvel een laagje stof/vuil/vet op de wielen bedoeld wat de geleiding doet afnemen. Is het dan niet simpel op te lossen door een kleine aanpassing aan de wielstellen? Iets dat de wielen schooveegt tijdens het rijden. Dat lijkt mij een simpeler oplossing dan de infrastructuur aanpassen/
Klopt, zie maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat GTW 303 van arriva al wat letters mist en rijdt voor een bedrijf met de naam ar
Veolia heeft in zoverre een probleem dat Wadjes trager zijn. NS is contractueel verplicht om voor maximaal een jaar materieel ter beschikking te stellen aan de nieuwe vervoerder. Het probleem is dat nergens gespecifieerd staat wat voor materieen dat moet zijnquote:[b]Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.quote:En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:53 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.
Buffels zitten best leuk hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Ik vergeleek oom ICM met DM'90 en niet met SGM of mat'64.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eens ICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.
Hoezo dat nu weer?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordt verdomme, kut NS
Buffels zitten KUT met PERENquote:
Ik heb tegen beide geen bezwaar eerlijk gezegd. De laatste graag gestoofd.quote:
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoezo dat nu weer?
Den Haag-Groningen/Leeuwarden blijft gewoon ICM hoor...
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoortquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoort
(Rotterdam/)Den Haag-Groningen blijft dus gewoon bestaan.
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amfquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?
Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amf
Hoewel zit met het extra stoppen van de IC's te Gd net zo snel wordt, kun je straks inderdaad 4x per uur van Rtd naar Amf.
Dat pleit nog eens extra voor het doortrekken van de stopper Apd-Aml tot Amf en Es om zo tot een fatsoenlijk kwartiersdienst te komen, dit natuurlijk ook met een extra perron te Bnn (verkorting: gokje) aan het spoor Amf-Apd. Dat je nauwelijks eerder aankomt dan met de IC van een kwartier later (net als Ut-Amf-Zl met de snelstoptrein van nu), maakt niet uit, wachten op het station wordt als erg ervaren, onderweg is onderweg tenslotte. En uiteraard zet je ICM in zoals nu en geen mat'64 zoals gepland (maar dat is eigenbelang).
Het is qua reizigers vergelijkbaar met het stuk naar Zl: in de spitsen IC's van planmatig 14/15 bakken en voortreinen die 5 minuten voor de gewone IC uit rijden met 8 a 12 bakken Rtd-Dv.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenbelang is een goede drijfveer soms Was het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kontquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
Mein Gott, mijn trein, wat doe je??!
[afbeelding]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.quote:
Ik moest lachen!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kont
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.
Dat gedoe met Apd - Zp vind ik erg maf, maak je geen vrienden mee. Ik heb die trein een paar keer per jaar, en hij zit inderdaad flink vol meestal (ik reis dan in de spits). Is er geen ambtenaar die de navolging van de concessie in de gaten houdt? Worden die extra stations nog niet geopend?
Voorst-Empe, niks Zutphenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Welkom in 2007quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Waar ik nou benieuwd naar was of de 3700 (Zwolle - Nijmegen) bediend word doot mat'64 En hoe ze dat ooit in de spits willen gaan realiseren
Want enkel een Plan T is wel heel crap voor die lijn en 2*Plan T is nou ook weer niet voorradig...
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn .
Ah, dan verklaart dat ook meteen waarom ik niet op de naam kon komenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorst-Empe, niks Zutphen
Maar is dat zo ja? Per drgl 2007? ff rondje plannen dan
Even een kleine correctie: De Maten wordt bediend door de Buffels Apd-Zp en Osseveld wordt bediend door de stopper Aml-Apd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Regions heeft ontheffing gevraagd en gekregen voor het enkel in de spits bieden van de aansluitingen te Apd en Zp; in de ochtendspits aansluiting stopper-> IC te Apd en in de avondspits IC->stopper.
ma'64 wordt nu wel in de weekend diensten ingezet maar de week diensten zijn eigenlijk V-IRM. Maar een V-IRM (VI) is in de spits toch wel afgeladen . En ik ken de NS al om met een Plan T aan te komen zetten in de spits...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.
Voor mij destijds reden om mn reizen Es-Bd vrijwel geheel op klapstoel op het 1e klas balkon te reizen met half uur pauze te Nm of Ht om mn rug te ontlasten. Als ik slimmer was geweest (wijsheid achteraf), had ik IC naar Ut en daar interliner genomen. Ik neem dat ding (sorry, Q-liner) nu regelmatig naar Gr, en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter.
Ik weet wel dat knip 3600/3700 en inzet mat'64 voor mij weer een hernieuwde reden is om van de IJssellijn weg te blijven...
Ik zal ze niet missen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:15 schreef Wadloper het volgende:
Vind de een teringlawaai maken, vooral als ze stilstaan
Nee, als er lawaai is, geef mij de wadlopers maar !!
Arriva? sinds waneer rijden die op utrecht joh?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:12 schreef groningerstudent het volgende:
Toen ik vanmiddag naar Utrecht ging kwam, toen ik op het perron liep, net een Stadler binnenrijden bij spoor 5 (volgens mij). Hij is in ieder geval een stuk stiller dan de huidige treinen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |