Ik heb nog een tip om aan wat geld te komen bij Transport Tycoon. Misschien is het al eens eerder voorbijgekomen, dat weet ik niet.
Als er een nieuwe concurrent bijkomt dan neem je direct een belang van 75% in zijn organisatie.
Speel je het spel volgens de normale gamesettings dan begint iedere deelnemer met een startkapitaal van 100.000 pond. Het is mij gebleken dat de computer zichzelf altijd gigantisch in de schulden steekt om meteen 6 vliegtuigen te kopen. Op het moment dat de computer een schuld heeft van 6 ton zal zijn bedrijf ook iets van 5,5 ton waard zijn. Verkoop je op dat moment je 75% dan ontvang je iets van 4 ton. Dat geld kan je gebruiken om je eigen schuld af te lossen (zodat je geen rente meer hoeft te betalen) en om nieuwe investeringen te doen.
Natuurlijk kan je ook 40 jaar wachten met het verkopen van je 75% totdat je tegenspelers ook zijn uitgegroeid tot grote organisaties maar voor een snelle start die binnen 1 - 2 jaar te realiseren valt werkt bovenstaande methode goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bismarck op 11-10-2006 10:39:14 (Zinsopbouw, stijl en typfouten) ]
That's...Montgomery Clift, honey!