abonnement Unibet Coolblue
pi_42463131
Dicuseer hier over Het wel of niet bestaan van broeikaseffect, de documantaire van Al Gore en alles wat je over dit onderwerp kwijt wilt!
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
pi_42463209
ik vind ut een fantastische OP!

Best wel koud nu...
pi_42464108
De gewoonte in WFL is dat TS begint. Hoe denk je er zelf over TS?

Verder lijkt een centraal topic me op dit moment nog niet nodig.
pi_42466984
quote:
Globing warming
Leer het eerst eens spellen. En kijk daarna Film: An Inconvenient Truth
pi_42475241
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 23:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Leer het eerst eens spellen. En kijk daarna Film: An Inconvenient Truth
lol inderdaad het moet global warming zijn. zou iemand het willen veranden.
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:00:30 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42475442
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:50 schreef Christian het volgende:

[..]

lol inderdaad het moet global warming zijn. zou iemand het willen veranden.
Ja hoor. Maar zou je ook even mijn vraag willen beantwoorden?
pi_42482120
Ik denk zeker dat broeikaseffect bestaat je ziet het overal op de wereld en denk zeker dat dat voor problemen gaat zorgen. hoe groot die problemen precies zijn, is voor mij nog niet helemaal duidelijk ik denk dat er af en toe flink word overdreven. volgens mij sprak Al Gore over dat over 30 jaar de zee spiegel 7 meter stijgt dat vind ik echt overdreven. Er is wel wat tegen te doen maar ik denk dat economische belangen groter zijn dan de zogenoemde broeikas-theorie. En politicy hebben overal in de wereld hier een andere mening over dus er kan wel wat aan gedaan worden maar niet op grote schraal ben ik bang. Mijn conclusie is dan ook dat de wereld toch wel een keer zijn einde tegemoet komt en als je 1 ding heb kunnen verkomen dan staan er weer 10 andere rampen te wachten.

nou nu jullie

Christian
ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
pi_42482526
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 16:30 schreef Christian het volgende:
Ik denk zeker dat broeikaseffect bestaat je ziet het overal op de wereld en denk zeker dat dat voor problemen gaat zorgen. hoe groot die problemen precies zijn, is voor mij nog niet helemaal duidelijk ik denk dat er af en toe flink word overdreven. volgens mij sprak Al Gore over dat over 30 jaar de zee spiegel 7 meter stijgt dat vind ik echt overdreven.
Nee, dat heeft hij niet gezegd.

Ik vind het raar hoor als mensen het broeikaseffect 'overdreven' noemen. De wetenschap zegt: het is een zeer serieus probleem en de film van Gore geeft een zeer adequaat beeld van de huidige kennis erover. De sceptici zeggen: het valt allemaal wel mee.

Goh wie zouden we dan moeten geloven.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:30:12 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42484085
De vraag is of er veel tegen te doen is. Het is voor een deel een natuurlijk verschijnsel, en natuurverschijnselen van die omvang doen we als mensheid weinig tegen denk ik..
pi_42484114
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:30 schreef Alicey het volgende:
De vraag is of er veel tegen te doen is. Het is voor een deel een natuurlijk verschijnsel, en natuurverschijnselen van die omvang doen we als mensheid weinig tegen denk ik..
Nee, het is voor het grootste deel door menselijke oorzaak, zegt de wetenschap nu.

Er zitten hier een hoop mensen die de film nog moeten zien merk ik.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:46:02 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42484615
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee, het is voor het grootste deel door menselijke oorzaak, zegt de wetenschap nu.
Daar is een aardige controverse over. Vast staat dat natuurlijke factoren zoals zonneactiviteit en vulkanische activiteit een grote rol spelen. Er zijn aardig wat aanwijzingen dat mensen flink wat invloed hebben op het klimaat. In hoeverre dat zo is weet echter niemand. We hebben nog steeds te weinig mogelijkheden om klimaat te voorspellen.
pi_42490300
Vulkanen produceren slechts zo'n 1.5% van de menselijke productie aan CO2. Ik vrees dat het toch echt ons is.

http://volcano.und.edu/vwdocs/Gases/man.html
pi_42510127
Om eerlijk te zijn vindt ik de global warming gewoon bullshit, ik denk dat het gewoon een natuurlijk proces is voor een groot gedeelte. Wij verkloten natuurlijk ook een hoop, maar tegen de tijd dat het slecht zou gaan met de wereld, dan komt er wel 1 of andere flapdrol die zoiets uitvindt als met Highlander of iets dergelijks. Ik zeg het je, Nature ALWAYS finds a way, en wij zijn onderdeel van die natuur.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_42542951
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:11 schreef masterdave het volgende:
Om eerlijk te zijn vindt ik de global warming gewoon bullshit, ik denk dat het gewoon een natuurlijk proces is voor een groot gedeelte. Wij verkloten natuurlijk ook een hoop, maar tegen de tijd dat het slecht zou gaan met de wereld, dan komt er wel 1 of andere flapdrol die zoiets uitvindt als met Highlander of iets dergelijks. Ik zeg het je, Nature ALWAYS finds a way, en wij zijn onderdeel van die natuur.
Klopt helemaal.
Maar 'natures way' zou wel eens kunnen inhouden dat de kustgebieden overstromen, landbouwgrond in woestijn verandert en honderden dier- en plantensoorten uitsterven.
Natures Way is misschien niet de 'best way'.
pi_42565485
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:11 schreef masterdave het volgende:. Ik zeg het je, Nature ALWAYS finds a way, en wij zijn onderdeel van die natuur.
tuurlijk joh, en nu kun je met een helder geweten naar bed i.d wetenschap dat het jou schuld allemaal niet is, het lost zich toch vanzelf op ...
Ik schaarde me een tijdje ook tot t non-believers kamp , hierin gesterkt door allerlei theorieen die duidelijk waren afgeleid dan met harde cijfers gestaafd. maar wat nog steeds als een omgekeerde ijsberg boven water blijft is de duidelijke paralell tussen industrialisatie en veel te exorbitante stijging v.d co2 ... en kom niet aankakken met zonnevlekken want die zijn nergens te bekennen, idem voor vulkanische activiteit (zie eerder) , we leven goedverdomme toch niet i.d prehistorie dat om de haverklap een vulkaan ejaculeerd, das een gepasseerd station. Zit zo, als je 'niet gelooft' dan ben je simpelweg je kop in t zand aan t steken omdat je bang bent dit luize leventje nog veel eerder gedag te moeten zeggen ipv t af te schuiven op de volgende generaties. want eerlijk gezegd denk ik niet dat we in staat zullen zijn binnen nu en 10jr t CO2-gehalte merkbaar te verlagen... its too late en als je dit beseft dan ga je of schrikken en iets aan willen/proberen te veranderen of je gaat een alternatieve verklaring zoeken, iets dat t collectief geweten niet belast... de Gore-haters
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_42568663
Maar wie heeft de film allemaal gezien? En wat vonden we ervan?
pi_42572662
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 01:07 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

tuurlijk joh, en nu kun je met een helder geweten naar bed i.d wetenschap dat het jou schuld allemaal niet is, het lost zich toch vanzelf op ...
Ik schaarde me een tijdje ook tot t non-believers kamp , hierin gesterkt door allerlei theorieen die duidelijk waren afgeleid dan met harde cijfers gestaafd. maar wat nog steeds als een omgekeerde ijsberg boven water blijft is de duidelijke paralell tussen industrialisatie en veel te exorbitante stijging v.d co2 ... en kom niet aankakken met zonnevlekken want die zijn nergens te bekennen, idem voor vulkanische activiteit (zie eerder) , we leven goedverdomme toch niet i.d prehistorie dat om de haverklap een vulkaan ejaculeerd, das een gepasseerd station. Zit zo, als je 'niet gelooft' dan ben je simpelweg je kop in t zand aan t steken omdat je bang bent dit luize leventje nog veel eerder gedag te moeten zeggen ipv t af te schuiven op de volgende generaties. want eerlijk gezegd denk ik niet dat we in staat zullen zijn binnen nu en 10jr t CO2-gehalte merkbaar te verlagen... its too late en als je dit beseft dan ga je of schrikken en iets aan willen/proberen te veranderen of je gaat een alternatieve verklaring zoeken, iets dat t collectief geweten niet belast... de Gore-haters
Je klinkt eerder als een paranoid persoon, ik zeg je, het zal allemaal wel meevallen, wat de persoon boven jou zegt vind ik idd wel goed opgemerkt, of de natuur een prettige manier creeert is een tweede vraag. Maar ook hier denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:19:13 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42574206
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:26 schreef Genverbrander het volgende:
Maar wie heeft de film allemaal gezien? En wat vonden we ervan?
Tja, als ja op die film je mening gaat baseren....
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:20:37 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42574244
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nee, het is voor het grootste deel door menselijke oorzaak, zegt de wetenschap nu.
Als je met 'de wetenschap' bedoelt onderzoeken die door organisaties als Greenpeace uitgevoerd worden...

Er zijn bijna net zoveel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is gewoon onmogelijk om uit de wetenschap op dit moment een conclusie te trekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_42574811
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je met 'de wetenschap' bedoelt onderzoeken die door organisaties als Greenpeace uitgevoerd worden...

Er zijn bijna net zoveel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is gewoon onmogelijk om uit de wetenschap op dit moment een conclusie te trekken.
Je lult.
pi_42574832
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, als ja op die film je mening gaat baseren....
De film geeft een overzicht van alle wetenschap op dit gebied...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:45:38 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42574887
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:43 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je lult.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:45:57 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42574890
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:44 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

De film geeft een overzicht van alle wetenschap op dit gebied...
Als jij dat wilt geloven, ga je gang .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_42574927
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uit onderzoek naar wetenschappelijke publicaties over klimaatverandering blijkt, dat geen enkele beweert dat er geen klimaatverandering is, of dat deze niet door mensen wordt versterkt.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:48:49 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42574991
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uit onderzoek naar wetenschappelijke publicaties over klimaatverandering blijkt, dat geen enkele beweert dat er geen klimaatverandering is, of dat deze niet door mensen wordt versterkt.
Dat er klimaatverandering is lijkt me duidelijk. Dat deze door mensen een klein beetje versterkt wordt klinkt redelijk plausibel. Maar dat wij de veroorzakers ervan zijn is echt niet bewezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')