Als de kat het gewend is om melk te krijgen, bouwen ze een soort van " weerstand" op, zodat ze geen diarree krijgen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh okee, maar is dat de enige reden? Mijn 2 katten krijgen regelmatig melk door het water en hebben geen diarree (ze gaan alleen op de kattenbak). Of is er ook nog iets anders wat slecht is aan melk voor katten?
(Hoezo zou er trouwens geen lactose meer in gesteriliseerde melk zitten?)
De lactose ( melksuiker) karameliseert tijdens het steriliseren van de melk, dus de hoeveelheid wordt minder.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh okee, maar is dat de enige reden? Mijn 2 katten krijgen regelmatig melk door het water en hebben geen diarree (ze gaan alleen op de kattenbak). Of is er ook nog iets anders wat slecht is aan melk voor katten?
(Hoezo zou er trouwens geen lactose meer in gesteriliseerde melk zitten?)
Ik zit op een dierenopleiding (paraveterinair) en ik had les over katten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet dat ik ook kattenmelk kan kopen, maar dat is veel duurder dan gewone melk natuurlijk. En als het zo is dat katten alleen diarree kunnen krijgen van koemelk, en die van mij hebben dat tot nu toe blijkbaar niet gekregen ervan, dan geef ik natuurlijk liever gewone melk..
4everblackeyed, heb je daar misschien een bron van? Of weet je nog waar je dit gehoord hebt?
Suc6 ermee !quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:40 schreef SHE het volgende:
hey, da's leuk..ik ben ook net begonnen met paraveterinair
Ik ben er wel wat oud voor, maar we doen het voor de lol.
Ik gaf mijn kat ook weleens gewone melk; want hij werd moddervet van die kattenmelk. Ook mijn da had er geen moeite mee. Hij zei; als de kat er goed op loopt, kan het echt geen kwaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |