abonnement Unibet Coolblue
pi_42320644
Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Ervaringen met "Roaccutane"
Ervaringen met Roaccutane, deel 2
Ervaringen met Roaccutane - deel 3
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 4 alweer
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 5 -
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 6 -
Ervaringen met Roaccutane - Deel 7
Ervaringen met Roaccutane - Deel 8
Ervaringen met Roaccutane - Deel 9
Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 11
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 12
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
Het Roaccutane topic - deel 14
Het Roaccutane topic - deel 15

  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:36:01 #2
142176 GijsXL
Haywood Jablowme
pi_42335494
Nog maar 20 tabletten!
Amsterdam begint met een "a" en eindigt met een "e"
pi_42351280
Nog maar 12!!
pi_42373496
tvp; ben nog steeds aan 't twijfelen over een 2e kuur Soms heb ik dagen dat ik helemaal clean ben (ofja geen gladde huid, maar iig géen puisten)... maar soms heb ik ook paar dagen dat ik juist wel (dikke) puisten heb.... het verschilt dus nogal...

maar als ik mijn huid vergelijk met kort ná de ROA kuur is het FLINK achteruit gegaan... Alleen twijfel dus om nieuwe kuur te doen. WAnt nogmaals; soms is het wel clean (geen puisten).... al is me huid nooit mooi glad (Altijd wel bobbeltjes enzo)
Haleloeja
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:08:28 #5
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_42400291
Ben nu twee weken gestopt..

Mijn huid is en blijft wel gaaf, maar de rode plekken verdwijnen niet echt...
Ik heb zelfs het idee dat ze nu meer opvallen omdat mijn huid is al helemaal terug "winterwit" is.

Misschien toch maar eens gaan zonnebanken..
pi_42402689
Met mijn huid gaat alles goed!!

slechts 1 flinke puist maar dat is ook alles. Hier kan ik wel mee leven!! Alleen zijn me lippen wel helemaal kapot nu.... Maar dat is ook iets waar ik wel weer over heen kom
pi_42420554
Ok, ik wilde alweer bijna een nieuw topic starten. Ik heb inmiddels een hoop gelezen in de andere topics , maar wil toch ook mijn verhaal kwijt. En wellicht dat ik hier vaker zal posten. Ik ben nu 25 jaar, heb al jaren last van acne. Toch in een niet enorm ernstige vorm. Echter wel altijd terugkerend en penicilline, zalfjes en lotions etc. helpen allemaal niet. Omdat ik nu 25 ben, nog niet bezig met kinderen krijgen en het bijna winter is, raadde de dermatoloog mij aan NU te beginnen met Roaccutane. Ik wil er dan ook vanaf. Ik schrik alleen enorm van alle bijwerkingen. Bovendien moet ik beginnen met 60 mg per dag (mijn gewicht is 77 kg). Ik heb gevraagd of ik niet eerst lager mocht beginnen, maar de dermatoloog vond dat ik het dan veel te lang moest slikken. Nu vraag ik me toch af of 60 mg niet wat aan de hoge kant is om mee te starten.

Ik heb de cremes al in huis gehaald voor de te verwachten droge lippen en huid. Maar hoe zit dat met haaruitval? Ik las hier en daar dat ook dat voorkomt bij hoge dosissen.. maar wat noemt men dan een hoge dosis?

En hoe zit het met gewichtstoename? Iemand schreef dat ie aangekomen was door roaccutane.. Geloof niet dat dat een bekende bijwerking is of wel? En in hoeverre kan ik straks nog over straat als ik roaccutane gebruik? Ik krijg de acne nu wel aardig weggewerkt met make-up (waar ik overigens vanaf wil maar dat terzijde). Ik ga beginnen aan die kuur, aankomende maandag, maar met trillende benen.. Ik hoor graag van jullie!

Het feit dat het resultaat er mag zijn houdt me op de been om ermee te starten.
pi_42425291
Hoi Meissie, leeftijdgenoot!

Een kleine 6 maanden geleden heb ik ongeveer hetzelfde bezorgde bericht gepost als jij nu doet, waarin ik wat bijwerkingen noemde waar ik me wat ongerust over maakte. Als je de bijsluiter leest dan wordt je al helemaal niet vrolijk.

Toch is het over het algemeen best goed te doen. Om even op de bijwerkingen in te gaan die jij noemt: Haaruitval heb ik heel zelden iets over gelezen en je hoeft echt niet bang te zijn dat je straks met een half kale kop rondloopt. Het enige wat mensen vaak reporten is dat je haar er veel droger van wordt - wat zelfs vaak als prettig wordt ervaren.

Gewichtstoename is ook niet iets waar veel mensen last van hebben volgens mij, ikzelf totaal niet iig. Het zou een indirect effect kunnen zijn voor sommigen, omdat je wel wat moe en lusteloos van kunt worden van Roa, hierdoor dus minder sport en daardoor aankomt. Maar niet van het spul zelf volgens mij.

De bijwerkingen die ik heb gehad zijn:
- droge lippen, varierend van heel erg in het begin tot 'stabiel matig droog'
- droge hoofdhuid, soms wat korstjes
- droge gezichtshuid, alhoewel dit enorm meeviel - ik heb amper dagcrème hoeven gebruiken
- droge binnenkant neus, daardoor soms wat korstjes en bloedneusje af&toe (ook vooral in het begin)
- droge en rode ogen (droge ogen was behoorlijk irri, halverwege de kuur. Die bijwerking is ook weer weg, nog wel een beetje rode ogen)
- Spierherstel na het sporten was wat trager, maar niet dramatisch (kon wel sporten, gewoon iets rustiger aan)
- Eerder en meer last van onderrug (vermoed dat dit door de Roa komt)
- Soms behoorlijk moe, lusteloos en minder zin in energievretende dingen zoals uitgaan
- De laatste weken ook wat sjacherijnig geweest. Heb me afgevraagd of dit wel echt door de Roa komt, maar vermoed dat dit wel echt zo is. Komt vooral door die moeheid

Ok, het is heel wat als ik het zo opsom eigenlijk. Toch is het minder erg als het lijkt, want ik heb deze bijwerkingen niet allemaal de hele kuur gehad; meestal is het wel te doen en droge huid/lippen daar wen je wel aan. Bovendien is het bij iedereen anders, dus hecht hier niet te veel aan. Het meest irritant vond ik nog dat ik niet gewoon lekker zoveel alcohol kon drinken als ik zelf wilde. Hierdoor altijd maar inhouden op feestjes als je vrienden aan hun 5e pilsje beginnen, daar kon ik echt van balen.

Verder, het effect: super! Al vele maanden geen puistje meer gezien (had het net als jij ook niet enorm ernstig, maar toch redelijk) en mijn huid is heerlijk gladjes. Nu nog afwachten hoe het na morgen (laatste dag) zal gaan! Ik denk overigens inderdaad dat het slim is om nu te beginnen. Ik ben dus de zomer doorgegaan met dat spul en dat was soms ook wel irritant met de zon enzo, alles sneller droog en verbrand.

Hoop dat je hier van aan hebt. Succes met je keuze!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:22:43 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_42425812
Ik had ook niet zo'n erge vorm van acne in de zin van véél pukkels, maar ik had vaak van die onderhuidse ontstekingen die erg lang bleven zitten, vaak erg grote, pijnlijke bobbels werden en soms ook niet helemaal meer weggingen. Ik heb er zelfs een paar chirurgisch moeten laten verwijderen. Ik had af en toe het gevoel een soort "Elephant Man" te zijn

Ik heb toen 1 kuur Roaccutane gevolgd en daarna nooit meer last van gehad Dat is nu 10 jaar geleden, dus ik kan wel zeggen dat dit paardenmiddel voor mij goed gewerkt heeft. En met die bijwerkingen viel het ook wel mee, eigelijk alleen een schrale, rode huid gehad en dus overgevoelig voor zonlicht. Dat was wel wat lastig met vakantie enzo, maar ach. Verder nergens last van en aan het voorschrift er geen alcohol bij te gebruiken heb ik me ook niet strikt gehouden Zonder problemen en ik heb al m'n haar nog.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_42426082
ik ben nog geen 2 weken bezig met ROA en ik heb sinds een paar dagen last van droge ogen.
Ik slik ook nog niet eens veel, 20 mg per dag.
Die droge ogen zijn zo mega irritant, dat ik het liefst de hele dag mijn ogen dicht hou. Ook naar buiten gaan is een ellende vooral als er wind is, het voelt branderig, geirriteerd aan en ik knijp ze dicht, dit hou ik dus geen 6 maanden vol zo
Ik dacht echt met een lage dosis de kans op droge ogen (meest rotte bijwerking naar mijn mening) te verkleinen maar niks is minder waar

vraag;

Is dit nou iets wat ook weer wegtrekt na een week ofzo, misschien nog een beetje wennen.... of is dit nu toch wel dagelijkse kost? (ja ik ben al aan het druppelen maar dat lijkt niks uit te halen)

En nog iets;
Die roa doet wat met de talg (excretie). Maar dus ook met andere 'slijmvliezen' zoals de ogen dus. Het is dus de bedoeling dat je puisten niet meer terug komen (of in ieder geval vermindert blijven) en dus is dat een onomkeerbare reactie. Vraag ik me af of dat met de ogen ook het geval is???????? Ik bedoel die pil ziet niet het verschil tussen huid en oog. Misschien dus een kans dat mijn oogbol droog blijft ?
Of ben ik nu aan het doordraaien.???

Iemand?

En ik wil echt voor geen goud mijn kuur stoppen maar dit 6 maanden lang is gewoon niet vol te houden... mijn hoop is dus dat het weer wegtrekt na een tijdje. En ik ben heus niet bang voor bijwerkingen maar dit is

[ Bericht 10% gewijzigd door Poison-Ivy op 06-10-2006 16:37:37 ]
The secret of getting ahead is getting started
pi_42426588
Goed mensen, snelle reacties hier. Thanx ook voor de reacties.

Aangezien ik een vrij fanatieke blogger ben en ook gezocht heb naar wat uitgebreidere verhalen (maar nauwelijks tegengekomen) heb ik maar besloten om er een blogje over bij te houden. Ik sta tenslotte aan het begin (ik start maandag) en wie weet hebben er anderen er wat aan. En natuurlijk ben ik ook wel opzoek naar lotgenoten. Wie weet is behalve het forum zo'n logje ook wel een manier.

Hoewel iedere ervaring anders is, vind ik het prettig te lezen hoe anderen het ervaren hebben of het nou negatief of positief is. Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval.

En wie me wil volgen:

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com

(en dat zal groeien qua tekst mensen!)
pi_42426858
Ook (een aantal jaren geleden alweer) roaccutane gebruikt. Helaas werkte het bij mij heel goed maar ik kon er niet tegen. Kreeg spontane bloedneuzen die veel te lang bleven bloeden, had korsten in mijn neus de hele dag door, voelde me misselijk, viel vaak flauw. Na een maand zag je de acne minder worden, maar het werd te gevaarlijk. Toen maar gestopt ermee.

Nu nergens meer last van:)
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:03:03 #13
28033 Pek
je moet wat
pi_42428582
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef Poison-Ivy het volgende:
Iemand?
Het werkt duidelijk bij iedereen anders, ik kan me tenminste niet herinneren dat ik zo'n erge last van m'n ogen had. Wat wel een feit is, is dat mijn huid permanent een stuk droger is geworden en dan bedoel ik niet alleen m'n gezicht. Je wilt niet weten hoeveel flessen bodylotion er hier per maand doorheen gaan

Maar sta je niet onder toezicht van een Dermatoloog? Ik moest toen wekelijks of 2-wekelijks langs het ziekenhuis om bloed te laten afnemen voor tests en werd elke verandering/bijwerking nauwkeurig beoordeeld. Ik zou dit zeker aankaarten, in de OP staat tenslotte een link over blijvend oogletsel!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_42430588
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 18:03 schreef Pek het volgende:

[..]

Het werkt duidelijk bij iedereen anders, ik kan me tenminste niet herinneren dat ik zo'n erge last van m'n ogen had. Wat wel een feit is, is dat mijn huid permanent een stuk droger is geworden en dan bedoel ik niet alleen m'n gezicht. Je wilt niet weten hoeveel flessen bodylotion er hier per maand doorheen gaan

Maar sta je niet onder toezicht van een Dermatoloog? Ik moest toen wekelijks of 2-wekelijks langs het ziekenhuis om bloed te laten afnemen voor tests en werd elke verandering/bijwerking nauwkeurig beoordeeld. Ik zou dit zeker aankaarten, in de OP staat tenslotte een link over blijvend oogletsel!
Ja tuurlijk ben ik bij een derm. Ik heb een afspraak over een maand nadat ik ben gestart
Ik hou het absoluut in de gaten, en idd dat is een shocking bericht hoor, oogklachten die niet omkeerbaar zijn.
Ik wacht het nog eens een paar dagen af, kijken hoe het gaat. Want het laatste wat ik wil is stoppen met mijn kuur
The secret of getting ahead is getting started
pi_42430633
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:48 schreef meissie1981 het volgende:
Goed mensen, snelle reacties hier. Thanx ook voor de reacties.

Aangezien ik een vrij fanatieke blogger ben en ook gezocht heb naar wat uitgebreidere verhalen (maar nauwelijks tegengekomen) heb ik maar besloten om er een blogje over bij te houden. Ik sta tenslotte aan het begin (ik start maandag) en wie weet hebben er anderen er wat aan. En natuurlijk ben ik ook wel opzoek naar lotgenoten. Wie weet is behalve het forum zo'n logje ook wel een manier.

Hoewel iedere ervaring anders is, vind ik het prettig te lezen hoe anderen het ervaren hebben of het nou negatief of positief is. Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval.

En wie me wil volgen:

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com

(en dat zal groeien qua tekst mensen!)
Suc6 met je kuur
The secret of getting ahead is getting started
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:42:44 #16
28033 Pek
je moet wat
pi_42431071
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:26 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]


Ik wacht het nog eens een paar dagen af, kijken hoe het gaat. Want het laatste wat ik wil is stoppen met mijn kuur
Niet te lang wachten, als ik Kansloos' verhaal zo lees kan het dus ook erg fout gaan en van te droge oogbollen weet ik dat je door het kontakt met het ooglid schaafwondjes kunt krijgen, een schuurpapiereffect zeg maar!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:57:57 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_42434871
Feit: in een pukkeltopic heeft niemand een fotoboek

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_42438274
quote:
vraag;

Is dit nou iets wat ook weer wegtrekt na een week ofzo, misschien nog een beetje wennen.... of is dit nu toch wel dagelijkse kost? (ja ik ben al aan het druppelen maar dat lijkt niks uit te halen)
Hou vol Ivy! Mijn ervaring is dat dit soort bijwerkingen wel bijtrekken, zoals ik al schreef! Vooral in het begin moet je lichaam even leren omgaan met dat spul en een nieuwe balans vinden. Mijn lippen waren de eerste weken bijvoorbeeld ook compleet naar de klote, er viel niet tegen te smeren. Maar na 1 a 2 maanden werd dat een stuk beter. Gewoon even doorzetten dus, die droge ogen dat is zeer waarschijnlijk tijdelijk en blijft echt geen 6 maanden.

Bovendien heb ik ook altijd vermoed dat veel water drinken dit soort bijwerkingen vermindert. Toch zeker die 2 litertjes per dag pakken dus. Good luck!
pi_42451680
brrr.. ik krijg af en toe echt de kriebels van die enge berichten.

Nog 2 dagen te gaan, en dan starten. Gisteren maar eens lekker geborreld.. hihi... nu het nog kan!

Zoals ik begrepen heb schijnen de bijwerkingen toch echt enkel tijdens de kuur te zijn en tijd daarna, maar niet blijvend, maar dat terzijde.
pi_42476235
Het zit er op,
Ik ben heel blij.
Een gladde kop,
Geen puistjes er bij.
pi_42484166
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:36 schreef A_J_ het volgende:
Het zit er op,
Ik ben heel blij.
Een gladde kop,
Geen puistjes er bij.
pi_42503939
*jaloers* Ik moet nog beginnen.. eerste dag vandaag!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:21:29 #23
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_42507098
@ A J: fijn voor jou.. hopelijk blijft het zo!!

@ Posion-Ivy: met je ogen zou ik toch uitkijken hoor... misschien toch maar druppels halen...
pi_42521130
Updateje.. de eerste 60 mg zijn binnen. Ik moet ze wel op drie verschillende momenten op de dag nemen. Is dat normaal eigenlijk? Of kan dat ook anders?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:28:26 #25
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_42538459
Toen ik 60 mag per dag moest innemen, nam ik er 's ochtends 2 en 's avonds eentje, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Je moet het wel een beetje over de dag verspreiden.
pi_42539030
Thanx.. ik doe nu maar gewoon drie keer per dag.. Al ben ik niet zo'n regelmatige eter. De blistex is in huis, evenals de meest zachte gezichtsreiniger en dagcreme die ik kon vinden. Kijken hoelang ik het daarmee uithou!
pi_42584509
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:44 schreef meissie1981 het volgende:
Updateje.. de eerste 60 mg zijn binnen. Ik moet ze wel op drie verschillende momenten op de dag nemen. Is dat normaal eigenlijk? Of kan dat ook anders?
Ik doe 's ochtends 30 en 's avonds 30
pi_42603097
Ik heb mijn dermatoloog gebeld, ik moet helaas wel drie keer per dag slikken. Ik denk dat het idee is de bijwerkingen een beetje in te tomen. Je lijf krijgt dan niet ineens de hele klap. Mijn huid zie ik trouwens veranderen. Maar de eerste dagen vallen me niet tegen. Ik hoop maar dat het allemaal mee blijft vallen..
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:47:46 #29
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_42614212
Ik begon op een vrijdag met 80mg, en na een heel rustig verlopen eerste week kwamen de bijwerkingen precies een week later op vrijdag. Dat was dus een combinatie van acne en uitdroging. Dat bleef het hele weekeinde en vervolgens nam vooral de acne af en uitdroging heb ik ook inmiddels onder controle. Verder weinig last van andere bijwerkingen en valt het op dat rode plekken veel minder snel weggaan. Als tip zou ik direct na de eerste pil labello gebruiken, want als het eenmaal uitdroogt ben je al te laat.
Find hungry samurai...
pi_42633744
Ha, ik had me gelukkig al goed ingelezen.. Heb dus en de vasaline creme van de dermatoloog in huis, voor als de uitdroging in mn gezicht inslaat. En de blistex gebruik ik sinds dag 1. Behalve dat ik moe wordt van de roaccutane en mijn lippen en huid beginnen met droog worden voel ik me vrij optimaal. Ik besteed gewoon wat meer aandacht aan mijn gezicht. Ben wat liever voor mijn huidje zeg maar. Overigens heb ik me afgevraad of het kapot gaan van de mondhoeken niet ook kan komen omdat je die met blistex / labello etc vrij makkelijk overslaat en het dus een ondergewaardeerde plek wordt?

CoJackso, hoelang ben je bezig? En mag ik vragen wat je weegt?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:34:35 #31
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_42636704
Ik ben nu 4 weken bezig en ik ben rond de 70 kilo. De dosis is waarschijnlijk wel zwaar, maar ik heb al vele andere medicijnen gebruikt met minimaal effect. Dus de dermatoloog (en ik), besloten maar zwaarder geschut in te zetten. Dus met die 80mg per dag zal ik rond de jaarwisseling op de 120mg/kg zitten en ga ik een blij 2007 tegemoet
Find hungry samurai...
pi_42640166
Inderdaad ja, dat hoop ik van harte voor je ook. Heb jij enig idee of je tegen de velletjes op je gezicht, voorzichtig mag scrubben? Ik ben sinds maandag bezig en het begint in te slaan nu.. Zou graag nog een beetje toonbaar voor de dag willen komen.. En wat gebruik jij voor je gezicht.. Want heb wel een op vaseline-basis middel, maar dat is wel een enorm vette zooi..
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:23:50 #33
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_42669075
Ik weet niet of je mag scrubben, ik heb het in ieder geval niet gedaan. Verder heb ik een zalf van de apotheek die het 3 a 4 uur redelijk houdt.
Find hungry samurai...
pi_42706331
Volgens mij mag je niet scrubben ivm littekens misschien een hele milde tegen de velletjes. Als dagcreme zou ik happyderm gebruiken. Die heb ik zelf ook gebruikt toen ik aan de roacutane zat en werkte bij mij erg goed. Succes iedereen.
pi_42726263
Kom ik deze reeks weer eens tegen

Ben al geruime tijd van de Roaccutane af en ik mag dan af en toe nog wel een pukkeltje hebben, maar die is na een dag (hoogstens twee dagen) dan weer weg, en is ook niet lelijk zoals voor de Roaccutane. TIjdens de Roaccutanekuur wel last van droge neus en lippen en dergelijke, vervelend natuurlijk, heb me er zelf nooit echt druk om kunnen maken, maar voor degenen die beginnen te twijfelen door de bijwerkingen: doorzetten! Het resultaat.. I'ts amazing

Succes voor de kuurders
Signature
pi_42737698
Even een berichtje zodat deze ook weer bij mn active topics staat

ben nu ruim een maand bezig en langzaam aan is er wel verbetering; er komen maar sporadisch nieuwe puistjes bij (daartegenover trekken ze ook extreem langzaam weer weg) en de uitdroging valt op het moment alles mee.
pi_42738743
Heb 6 maandjes Roaccutane geslikt, in juli 2004 gestopt, en nog steeds geen enkel puistje meer te herkennen.

Het enige wat ik aan een glad huidje over heb gehouden is een labello verslaving..
pi_42743019
En vandaar een treurige smiley??
pi_42744017
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:53 schreef meissie1981 het volgende:
En vandaar een treurige smiley??
Jah!
pi_42744095
Ik ben al weer een maand of drie geleden gestopt, resultaat is nog steeds 'amazing'

Doe alles weer zoals voorheen, ben ook al weer een keer onder de zonnebank geweest: nergens last van.

Het gekke is alleen, dat ik niet weer aan de multivitamine durf te beginnen... Bang voor een vitamine A overdosis... heeft iemand enig idee wanneer alles uit m'n lichaam is en ik gewoon weer m'n dagravit kan slikken....?
pi_42752723
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik ben al weer een maand of drie geleden gestopt, resultaat is nog steeds 'amazing'

Doe alles weer zoals voorheen, ben ook al weer een keer onder de zonnebank geweest: nergens last van.

Het gekke is alleen, dat ik niet weer aan de multivitamine durf te beginnen... Bang voor een vitamine A overdosis... heeft iemand enig idee wanneer alles uit m'n lichaam is en ik gewoon weer m'n dagravit kan slikken....?
In de bijsluiter staat dat wanneer het effect van de medicijnen niet genoeg is dat je dan 8 weken moet wachten en dan weer een nieuwe kuur kan beginnen. Lijkt me dan ook wel dat je wel weer met multivitamine kan slikken, want na een maand mag je alweer bloed geven.

Update: met mijn huid gaat het
pi_42904433
Hé mensen!

Het is alweer 8 maanden geleden, dat ik mijn 1e Roa pil naar binnenwerkte. Mijn huid ziet er echt stukken beter uit, dan voordat ik aan de kuur begon. Brrr... die 3 jaar dat ik met acne heb rond lopen sukkelen, wil ik het liefst vergeten. Het was serieus een hel!

Mijn relatie is in die tijd dat ik er nog heftig onder leed stuk gelopen, er is flink wat afgevloekt, stuk gegooid, en vooral de frustratie's die ik er van had, kon ik moeilijk onder bedwang houden. Ik ben echt blij dat de Roa mij heeft geholpen, want het ziet er voor 80% beter uit, en dat meen ik serieus. Het leuke er van is, ik begin eidenlijk weer te leven. Ik heb weer zin om dingen te doen, ik heb zin om naar buiten te gaan, en van de natuur te genieten, en het allermooiste is dat mijn zelfvertrouwen er op vooruit is gegaan, en weer onder de mensen durf te komen. Ik vindt het echt héérlijk!

Maar... langzamerhand begint de acne in ligte mate terug te komen. Ik heb sinds 2 a 3 weken weer héél veel kleine gele pukkeltjes op mijn wangen. En er komen weer van die pijnlijke onstekingen op mijn schouders te zitten. AARGH... ik hoop echt niet dat de ellende gaat terug komen, want ik voelde me eindelijk weer eens op mijn gemak.

Het rottigste is, het gaat van kwaad naar erger. Er beginnen zich steeds meer puistjes, en ontstekingen te vormen, en ik wil dat niet meer!

Nu is het zo, ik heb nog voor ongeveer een half jaar aan Roa pillen hier liggen. Het is nu 8 weken geleden dat ik ben gestopt met de kuur, dus ik ben sinds vandaag weer begonnen aan een 2e kuur.

Ik doe dit volledig op eigen risico, en stel mijn derma hier niet van op de hoogte. In dat half jaar dat ik bij mijn derma ben langsgeweest voor de maandelijkse controle, was er nooit iets aan de hand. Ik eet veel fruit, drink 2 liter water per dag, en slik elke dag de nodige biergist pillen. En eet amper vettige dingen. Dus ik zit er niet over in, dat er mischien evt nu wel iets kan gebeuren.

Stel, er gebeurt wel wat, dat heb ik gewoon pech. Dan is dat mijn eigen verdomde schuld, maar ik wil niet meer met de ellende zitten. Dus we zullen wel zien waar het schip strand. Ik slik nu 20 mg per dag, en dit ga ik ongeveer weer een half jaar volhouden.

Ik wens iedereen veel sterkte met hun kuur, of 2e kuur, en hou jullie haaks!

Groet
pi_42910206
Hoi Aqua!

Kut om te horen dat het toch weer wat terug begint te komen... Wat ik hier las is inderdaad dat mensen bij hun 2e kuur meestal maar 20 mg/dag hoeven te nemen. Ik denk inderdaad niet dat het veel risico oplevert, maar waarom neem je toch niet even contact op met je derma?

Nog even een klein puntje: Je zegt dat je weinig vet eet. Op zich is dit natuurlijk goed, maar Roaccutane is wel een derivaat van vitamine A. Vitamine A is een vetoplosbare vitamine en daarom is het aan te raden om toch iets vettigs te eten bij het innemen van de pillen (mijn derma raadde mij dit ook aan). Op deze manier kan een maximale hoeveelheid van de werkzame stof in je bloed worden opgenomen.

Succes ermee!
pi_42922775
Ik ben vandaag begonnen! Ben 28 jaar en draag lenzen. Dus dat wordt nog spannend.

Vraag: ik gebruik al een tijdje een soort creme/lotion van de schoonheidsspecialiste om o.a. m'n droge huid tegen te gaan. Maf eigenlijk, als je bedenkt dat de medicatie het nog droger gaat maken. Maargoed, is het handig om dit te blijven gebruiken? Of zijn er mensen die ergens anders bij zweren? Ik las iets over op vaseline gebaseerde cremes...

[ Bericht 27% gewijzigd door kloontje_ op 25-10-2006 15:24:58 ]
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:05:29 #45
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_42926711
Ik heb binnenkort een afspraak bij de dermatoloog, eens kijken wat die beste man (of vrouw) gaat zeggen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_42928309
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:24 schreef Doagere het volgende:
Heb 6 maandjes Roaccutane geslikt, in juli 2004 gestopt, en nog steeds geen enkel puistje meer te herkennen.

Het enige wat ik aan een glad huidje over heb gehouden is een labello verslaving..
Grappig, ik was juist erg blij dat ik na de kuur geen lippensmeersel meer hoefde te gebruiken. Mijn lippen waren na een week al weer helemaal hersteld

hier mijn voor-na dingesje:

pi_42930842
ik was gister, na 6 week terug begonnen te zijn met 10mg, bij de derma, hij vond dat ik nog 2maand 10mg moest nemen en dan wel kon stoppen. Als ik dit vergelijk met de rest hier lijkt me dat wat weinig, of zal dat wel goed komen?
pi_42930890
Hallo,

Ik heb vrijdag weer een afspraak bij de dermatoloog. Ik wil eigenlijk aan een tweede kuur beginnen. Ik heb 8 maanden, 30 mg per dag geslikt en ik ben in april dit jaar gestopt. Sinds een maand merk ik dat mijn poriën weer langzaam verstopt beginnen te raken, en dat ik weer meer last van puistjes krijg. Ik heb geen erge vorm van acne maar het is wel behoorlijk hardnekkig. Ik heb voor de roaccutane al echt superveel geprobeerd. Bovendien had ik er psychisch behoorlijk last van.
Maar nu ben ik bang dat de dermatoloog mij geen roacutane wil geven. Toen ik de vorige keer om roacutane vroeg wilde mijn dermo er eigenlijk niet eens aan beginnen.
Ik heb nu vooral last van heel veel talgbultjes die voor een ander niet echt heel zichtbaar zijn. Daarom denk ik dat de dermatoloog er nu ook niet aan wil beginnen.

Sorry voor dit negatieve verhaal over roacutane maar ik moest het wel even kwijt..

Groetjes..
pi_42995577
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:04 schreef kloontje_ het volgende:
Ik ben vandaag begonnen! Ben 28 jaar en draag lenzen. Dus dat wordt nog spannend.

Vraag: ik gebruik al een tijdje een soort creme/lotion van de schoonheidsspecialiste om o.a. m'n droge huid tegen te gaan. Maf eigenlijk, als je bedenkt dat de medicatie het nog droger gaat maken. Maargoed, is het handig om dit te blijven gebruiken? Of zijn er mensen die ergens anders bij zweren? Ik las iets over op vaseline gebaseerde cremes...
Ik had ook altijd al last van een (extreem) droge huid met veel schilfers. Zit nu bijna 2 maanden aan de 20mg/dag en er is geen schilfertje meer te bekennen!!! En dit terwijl ik juist bang was dat het 10x zo erg zou worden..
Ik douche iedere dag voordat ik ga slapen, smeer voor het slapen gaan en 's ochtends een klein beetje Weleda Amandel Hydraterende Crème van drogisterij de Tuinen op mijn gezicht!
Misschien dat het ook komt omdat ik nu meer van die creme kan gebruiken (voorheen kreeg ik dan meteen weer overal extra puistjes etc.), maar ik ben iig tevreden!
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:09:48 #50
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43023391
Ben nu 5 weken gestopt...

- Mijn huid heeft zich nog steeds niet volledig hersteld van de enorme "outbreacks" tijdens de roa kuur... (nog steeds rode plekjes zichtbaar !)
- Mijn huid is terug vetter, maar nog steeds vrij normaal... (hopelijk blijft het hierbij !)
- Ik heb sedertdien al 1 klein puistje gehad op mijn voorhoofd, maar dat trok na 1 dag gewoon weg, en heb nu 1 super grote puist, onderaan op mijn rug (had ik er af gebleven, dan was het misschien geen probleem geweest )
- ik heb wel nog enkele witte onderhuidse puntjes (waar het uiteindelijk om begonnen is !)

(Nog steeds) geen perzikwangetjes voor mij dus
Ik ben min of meer tevreden, maar om nu te concluderen dat dit HET wondermiddel is geweest voor mij... toch maar niet
Misschien moet ik nog een kuur (heb nu in totaal 180 mg/kg genomen!), maar daar heb ik geen zin in.

maar hee.. mijn derma is tevreden met het resultaat.. dat is toch al iets

pi_43059758
Hoewel JIJ degene bent die tevreden moet zijn natuurlijk..

Ik heb mijn dagboek geupdate, voor degene die benieuwd zijn naar verdere ervaringen. Ik zit nu in week 4 op 60 mg per dag..

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com/
pi_43066310
Weet iemand iets van goede oogdruppels oid?? Ik had altijd al last van zere droge vermoeide branderige ontstoken ogen, maar nu ik aan de roa zit is het soms echt niet te harden. Ik moet nu bijv. constant mn ogen knipperen; als ik een halve minuut mn ogen open probeer te houden beginnen ze te tranen. Vooral als ik in de wind loop, in een stoffige ruimte of in een ruimte met airco sta is het niet om uit te houden. Dit is ook zo als ik superveel slaap (ik kan zo elke dag 12uur slapen sinds ik roa slik), maar wordt vaak beter naarmate de dag vordert..
pi_43086360
Nee helaas, geen roaccutane gekregen maar dit had ik ergens wel verwacht.. Maar ja ik heb nu eryacne gekregen. Dit heb ik al een keer van de huisarts gekregen en het hielp helemaal niks. Het had toen wel een andere naam namelijk Eryderm maar ik heb even gezocht op internet en het is hetzelfde als eryacne. Ze heeft me ook differin gel gegeven. Dit is redelijk nieuw. Kent iemand dit?? Werkt t?? Ik heb wel gelezen dat de acne eerst erger kan worden en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik hoop dat het werkt!
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:41:04 #54
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43088378
Hier is mijn voor en na!
Ik heb hier echt wel al mijn moed voor moeten verzamelen.
Ik wou er ook een foto van "tijdens" tussen zetten, maar die zijn toevallig allemaal al gewist

voor = 1 januari 2006
na =15 oktober 2006
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:47:56 #55
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43093214
wow, dat er goed uit!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43139264
ik heb een off week! maar een update op http://roaccutane-dagboek.blogspot.com

anneloeke: Wauw!
pi_43198961
Lowietje >> Oogdruppels: Ga even naar de apotheek voor Duratears. Misschien moet je hier wel even een receptje voor halen bij de derma/huisarts, dat weet ik niet. Hielp bij mij wel goed.

Pomdi >> Die Differin heb ik gebruikt voordat ik aan de roa begon en het hielp bij mij niets. Een vriend van me heeft dat ook gebruikt en na een poosje snel de prullebak in gemikt. Leek niet erg effectief dus.
pi_43198985
Oh, en Octopussy en Anneloeke:

Looks good!!! Echt een mooie verbetering bij jullie allebei!
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:39:29 #59
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43200097
wel... bedankt voor de positieve reacties...

Ik ben nu zes weken gestopt.. het begint er nu pas echt beter uit te zien...
Je ziet de rode vlekjes nog wel als je van dichtbij kijkt, maar ze zijn niet meer opvallend.

Wat ik wel merk is dat mijn velletje zo glad aanvoelt... ik betrap er mezelf op dat ik steeds opnieuw aan mijn wangen zit te voelen.. die voelen als een baby velletje.. MIJN wangen, die sedert mijn kindertijd (jaja, lang geleden) nooit echt glad meer zijn geweest!!!
OK.. Ik veronderstel dat ik er dan wel gek uitzie, zo mezelf zitten strelen.. , maar ja...
pi_43201765
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:41 schreef anneloeke het volgende:
Hier is mijn voor en na!
Ik heb hier echt wel al mijn moed voor moeten verzamelen.
Ik wou er ook een foto van "tijdens" tussen zetten, maar die zijn toevallig allemaal al gewist

[afbeelding] voor = 1 januari 2006
[afbeelding] na =15 oktober 2006
Super!! Ziet er mooi uit. Maar is die 1e foto 'ervoor' Dan vond ik dat ook nog geeneens zo heel slecht hoor!? Ik ken mensen die zo'n huid hebben en er helemaal niets aan doen Mijn huid is nu (1.5 jaar na mijn ROA kuur) denk ik ook beetje te vergelijken met jouw 1e...

Ik zal denk ik ooit nog eens beginnen aan een 2e... enige probleem is het uitgaan met alcohol wat dan niet meer kan Maar dat moet ik er dan maar voor over hebben 6 maanden
Haleloeja
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:28:09 #61
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43204953
@ gelderland: je moet maar eens goed kijken naar de "voor" foto...
Het gaat hem niet over het aantal opengeprutste plekjes, maar heel mijn gezicht zat onder de kleine witte puntjes. ( "whiteheads" genaamd)
Dit blijkt ook een vorm van acne te zijn, zelfs nog hardnekkiger dan de gekende en meer opvallende vorm.
Mijn gezicht zag er uit als een velletje schuurpapier of rijstpapier, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik zou voor een tweede kuur gaan.. je weet zelf ook wel dat je nog kan drinken, al is het iets beperkter, en volgens mij is een tweede kuur ook minder intens en korter dan een eerste...

In elk geval.. als je er toch terug aan begint...heel veel succes!

Ikzelf ga mij nu op mijn volgende project gooien.. een 2e tattoo!!!
Ik weet nog steeds niet hoelang je na de ROA moet wachten, maar denk dat het over enkele weken toch moet kunnen..
pi_43267633
Dagboek is weer geupdate!

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com
pi_43274039
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:25 schreef lowietje30 het volgende:
Ik douche iedere dag voordat ik ga slapen, smeer voor het slapen gaan en 's ochtends een klein beetje Weleda Amandel Hydraterende Crème van drogisterij de Tuinen op mijn gezicht!
Misschien dat het ook komt omdat ik nu meer van die creme kan gebruiken (voorheen kreeg ik dan meteen weer overal extra puistjes etc.), maar ik ben iig tevreden!
Lowietje30, bedankt voor de tip.

Ik heb er nu bijna 2 weken op zitten.
Negatief:
- Lippen zijn er slecht aan toe, ik heb diverse Blistex spullen gekocht, zijn er andere dingen die beter werken? Ik heb gister Med Plus van Blistex gehaald, dat lijkt wel beter te werken dan Relief Cream maar zou ik niet op werk kunnen gebruiken: te glossy voor een man
- Ik heb een week lang enorme jeuk gehad op m'n hoofd, daar waar het haar groeit zeg maar. Heel veel schilfers (los van de schilfers op voorhoofd en rondom neus) , het lijkt wel alsof alles bovenop vervelt ... hopelijk is dat binnenkort over.

Positief:
- Het gaat inderdaad een beetje op een babyhuidje lijken, mooi glad, zeker na het scheren. In 2 weken 3 nieuwe puistjes, dat is voor mijn doen erg weinig.

Tot dusver best tevreden, wat de acne betreft.
pi_43279829
Ook even een update van mijn kant

Bij mij gaat alles top!! Gave huid maar helaas wel met de nodige vlekken, maar geen pukkels meer! Maar zoals de anderen het hier beschrijven over schilferen enzo heb ik dus nooit last van gehad.

Mijn huid glimt nog wel, maar meer op een gezonde manier zeg maar. Niet meer zo'n vette glans dat wanneer je er met je vinger overheen ging dat je gewoon de talg op je vinger had zitten en precies zien kon waar je met vinger langs was geweest. Slik het nu 4 maanden, nog 2 te gaan!! De tijd gaat snel.

Voor de mensen die nu klaar zijn, hoe gaat het met jullie huid? Is het nu ook weer veel vetter of niet? Daar ben ik dus bang voor, want wil eigenlijk straks helemaal niets meer gebruiken. Dus geen gewas meer met cleanser en gesmeer etc. Dus dat mijn huid dan weer meer talg gaat aanmaken vanwege die cleansers etc. Hoe gaat dit bij jullie?
pi_43289116
het is nu anderhalve maand geleden dat ik gestopt ben en het ziet er nog steeds prima uit Af en toe voel ik weleens een klein bobbeltje onder m'n huid maar deze zijn meestal na 1 dag weer weg.
M'n huid is nog steeds glad en ik betrap mezelf er ook af en toe op dat ik met m'n handen over m'n wangen zit te wrijven. Hopelijk is een 2e kuur niet nodig in de toekomst!
pi_43355347
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:58 schreef A_J_ het volgende:
Lowietje >> Oogdruppels: Ga even naar de apotheek voor Duratears. Misschien moet je hier wel even een receptje voor halen bij de derma/huisarts, dat weet ik niet. Hielp bij mij wel goed.

Pomdi >> Die Differin heb ik gebruikt voordat ik aan de roa begon en het hielp bij mij niets. Een vriend van me heeft dat ook gebruikt en na een poosje snel de prullebak in gemikt. Leek niet erg effectief dus.
thnx, ik wacht er nog heel even mee want op het moment gaat het weer redelijk goed, maar ik hou het zeker in mn achterhoofd!! Had wel al wat homeopatische oogdruppels geprobeerd maar zonder resultaat.

@kloontje_: Ik gebruik op het moment Carmex voor mijn lippen, kan je bij de Etos halen en werkt naar mijn idee ff beter dan blistex (het trekt ook echt ín je lippen). Verder kan je als het er erg aan toe is 's nachts bijvoorbeeld een dikke laag van het blauwe potje van blistex op smeren.
Ik smeer denk ongeveer om het uur Carmex op mn lippen en dan gaat het perfect; echter, ik was afgelopen week mn potje vergeten mee te nemen en dan gaat het dus meteen fout..
En voor de schilfers op je hoofd kan je bijv. Head&Shoulders gebruiken (en dan gewoon zorgen dat je de zeep niet in je gezicht krijgt want dat droogt je gezicht dan weer uit).

Bij mijzelf gaat het nog steeds de goede kant op; ik heb nog wel hier en daar een puistje en rode plekjes, maar ik heb er vertrouwen in dat dit steeds minder wordt! Zit alleen een beetje met mn ogen dus, mn oogleden zijn ook echt ontstoken en zie er altijd moe uit..
pi_43407417
mijn derma vindt het echt wonderbaarlijk hoe mijn lippen stand houden onder al het Roa geweld. Ziet ze niet vaak dat het er zo goed uitziet.
Ik gebruik Purol (stick, niet het potje). Dus zeker een aanrader!
pi_43413464
Hey ik herinner me ineens dat ik het potje purol nog heb liggen.. misschien wel fijn voor snachts zo'n dikke laag
pi_43430098
Mensen ik heb mijn dagboek (zie link hieronder) weer geupdate. Behalve de ervaringen van begin week 5 staat er ook een reactie op de comments.. Dus.. voor degene die even willen bijlezen, be my guest!
pi_43470391
Even een update.

Op 08/10 was ik klaar met mijn kuur Roa, 24 weken 60 mg. naar binnen gewerkt. Nu, 5 weken later, ziet mijn huid er nog steeds perfect uit. Ik had niet durven hopen dat het resultaat zo goed zou zijn. Geen enkel puistje erbij gehad, huid voelt heerlijk aan. Ik merk dat mijn huid structureel is verandererd; ook wat gevoeliger met scheren bijvoorbeeld. Ik ben supertevreden met het resultaat tot nu toe. Hopen dat dit ook blijvend is.

Succes en keep going all!!
pi_43471595
Goed nieuws AJ!

Ik moet nog een maandje en dan heb ik 140 mg/pk weggewerkt. De laatste maand gaat het echt super goed en ik heb volledig vertrouwen in een goede afloop! Nu ook maar hopen dat het zo blijft!
pi_43475181
Fijn man, deze succesverhalen, dat geeft goede hoop!
pi_43476994
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:41 schreef anneloeke het volgende:
Hier is mijn voor en na!
Ik heb hier echt wel al mijn moed voor moeten verzamelen.
Ik wou er ook een foto van "tijdens" tussen zetten, maar die zijn toevallig allemaal al gewist

[afbeelding] voor = 1 januari 2006
[afbeelding] na =15 oktober 2006
Nu ik!

Herfstvakantie 2003:



Tegenwoordig.



Hele vooruitgang.
pi_43479659
TVP'tje

Ben blij dat ik niet de enige ben met de meest verrotte lippen van Nederland *start Tros-tune*... Als het zo doorgaat kan Labello wat mij betreft echt naar de beurs
pi_43493755
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:46 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nu ik!

Herfstvakantie 2003:

[afbeelding]

Tegenwoordig.

[afbeelding]

Hele vooruitgang.
Oh, heb je hem/haar weer.....
pi_43541088
Ben nu 2 maand bezig met 10mg/dag, van de derma mag ik over 1 maand al weer stoppen. Klinkt weinig als ik jullie verhalen lees zo, maar het resultaat is er wel. Heb niet zoveel last van mijn lippen, smeer redelijk vaak mijn blistex, heb wel last van droge ogen.

Maar ik ben na 2 maand al aardig clean, nog beetje rode vlekjes enzo, maar verwacht wel helemaal clean te zijn als ik over 2.5maand weer bij de derma moet komen.
pi_43554630
Gister weer voor controle naar de derma geweest, verteld over mn droge ogen en nu heb ik ipv 20mg 10mg!
En duratears gekregen dus ben benieuwd..
pi_43593144
Argh, Labello kan straks echt naar de beurs... Nu heb ik eigenlijk nog een andere vraag, die vast al beantwoord zal zijn maar ik ben gewoon lui; ik heb nog wel veel littekens (hier en daar donkere "onderhuidse" plekken), en daar wil ik natuurlijk ook zsm van af, hoe krijg je die op een veilige manier weg?

Ik moet sowieso de zon vermijden tijdens deze kuur, en dat is natuurlijk niet zo moeilijk met dit snertweer , maar ik kan geen andere manier dan veel zonlicht bedenken... Tijdens en na mijn vakantietje naar Ibiza in 2005 waren flink wat plekken "weggebrand"... Iemand
pi_43600294
En ik heb weer een update in mn dagboek over week 5 en week 6... (zie undersign voor de link)
pi_43620496
Bij elkaar heb ik het 2 maanden gebruikt, ik ben er toen mee gestopt omdat ik zo een enorme last had van een droge huid dat ik het niet helemaal meer waard vond... buiten dat om was ik ook nog eens enorm verbrand op vakantie in tunesie ( ondanks factor 50 en veel schaduw).... ik kon het echt na 2 weken al weer merken dat ik gestopt was, veel vettere huid en zow, maar nu 2 maanden verder... nix meer helemaal nix.. ow ja vorrige week 1 puist laat ik daar nou net mee kunnen leven
ik denk dat ik net de boost gehad heb die ik nodig had... nu maar hopen dat het zow blijft
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:10:50 #81
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_43663795
**********

Ontopic: Ben inmiddels bijna klaar met mn derde (!) kuur en mn huid ziet er goed uit. Waar ik alleen wel vaak last van heb zijn een soort bultjes die je eigenlijk alleen in het licht ziet. Ze zijn niet rood, dus het zijn geen ontstekingen. Ook zit er geen talg in, je kunt het eigenlijk gewoon van je huid afkrabben, maar dan word het natuurlijk wel ff rood. Puistjes zijn het niet, soort van minipukkeltjes die je alleen in het licht ziet. Weet iemand wat dat is??

[ Bericht 35% gewijzigd door Mylene op 18-11-2006 21:29:38 (doe maar niet) ]
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:56 #82
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43666055
Ben nu 8 weken gestopt:
Ik nog steeds last van rode "restvlekjes". (Ik begin te vermoeden dat deze nooit meer weg zullen gaan) maar in ben nog steeds pukkel-vrij.

Dus voor degenen die nog bezig zijn... volhouden en vooral niet prutsen!
groetjes
pi_43738978
Wat versta jij onder prutsen?
pi_43754073
D'oh, eraan krabben, wrijven, pulken etc etc..Neem ik toch aan..
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:24:26 #85
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43763261
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:28 schreef meissie1981 het volgende:
D'oh, eraan krabben, wrijven, pulken etc etc..Neem ik toch aan..
yep.. nijpen, duwen, krabben, pulken, pietsen, wrijven, open steken met een naald,... je verzint het maar...

De letsels die ik mezelf toegebracht heb tijdens de roa kuur lijken maar niet te verdwijnen, terwijl die van ervoor (en ja ook al eentje van daarna ) al lang weg zijn.
Mijn dermatologe had mij daarvoor verwittigd, maar ja.. je weet hoe dat gaat..
pi_43763815
Grappig, ik had tijdens de kuur helemaal niet de neiging om te 'prutsen'. Waarschijnlijk ook omdat de puistjes snel verdwenen bij mij. Ik heb overigens wel last van lichte 'prutspaniek' als ik nu een puistje krijg, want ik wil niet terug naar de oude situatie. Gelukkig heb zeer zelden maar een pukkeltje, en mijn huid is nog steeds heerlijk zacht en niet vet
pi_43790865
hallo!

ik ben eergister begonnen met roaccutane en ik heb een paar vraagjes. hebben jullie misschien tips voor een GOEIE gezichtscreme die dus niet meteen je huid weer helemaal vettig maakt? vaseline voor mn hele lichaam heb ik al! en voor de lipjes? ik zit te denken aan purol, heb nu nog nergens last van. Mn ogen beginnen toch wel een beetje droog aan te voelen, ik heb ook lenzen dus dat moet ik ff in de gaten houden..misschien een goed idee om daar wat druppels voor te halen. alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte! (misschien wat foto's van hoe mn huid nu is..ofzo..:))
pi_43791183
Oke, ik ga hier ook maar posten.
Ik ben nu 21 en heb al jaren een k*thuid! Ik word er helemaal gek van. Het is vettig en het voelt de hele dag door vies, heb best veel puistjes voor mijn leeftijd.
Heb in het verleden al eens pilletjes ertegen gehad van de huisarts maar dit werkte niet, heb biergistpillen, grote klis, zinkzalf zowel in pil als zalfvorm, normaderm, Diane 35 pil, Benzoylperoxide 5 en 10% etc etc etc allemaal al geprobeerd en het blijft een vieze huid
Net na het douchen (vooral de wekelijkse scrub) en een zalfje voelt ie lekker aan en ziet er gezond uit, mooi rozig enzo maar na een tijdje wordt het weer grauwig en vettig. Bah bah, ik voel me de hele dag vies

Zal een huisarts of dermatoloog mij dit middel ook kunnen voorschrijven?

Is het de bedoeling dat je een mooei huid houdt na een kuur? En het dus niet moet onderhouden ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2006 19:04:41 ]
pi_43819654
Niemand?

Heb net een afspraak gemaakt bij de dokter voor volgende week donderdag.
pi_43821054
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:50 schreef heaven7 het volgende:
Oke, ik ga hier ook maar posten.
Ik ben nu 21 en heb al jaren een k*thuid! Ik word er helemaal gek van. Het is vettig en het voelt de hele dag door vies, heb best veel puistjes voor mijn leeftijd.
Heb in het verleden al eens pilletjes ertegen gehad van de huisarts maar dit werkte niet, heb biergistpillen, grote klis, zinkzalf zowel in pil als zalfvorm, normaderm, Diane 35 pil, Benzoylperoxide 5 en 10% etc etc etc allemaal al geprobeerd en het blijft een vieze huid
Net na het douchen (vooral de wekelijkse scrub) en een zalfje voelt ie lekker aan en ziet er gezond uit, mooi rozig enzo maar na een tijdje wordt het weer grauwig en vettig. Bah bah, ik voel me de hele dag vies

Zal een huisarts of dermatoloog mij dit middel ook kunnen voorschrijven?

Is het de bedoeling dat je een mooei huid houdt na een kuur? En het dus niet moet onderhouden ofzo?
de huisarts schrijft het in de meeste gevallen niet voor, maar die verwijst je door naar de dermatholoog oftewel de huiDarts..... Hij/zij zal bepalen of je aan de ROA gaat..... Gewoon je motivatie erbij zeggen (zoals je hier ook doet) en ik denk dat je het vast krijgt dan! Helaas kan het soms ff duren voordat je bij de huidarts terecht kan (hier is het soms 3-4 maanden wachten)....

En het is idd de bedoeling dat je een mooi babyhuidje (mits je geen littekens hebt) krijgt na de kuur!! In de meeste gevallen blijft het ergste acne gewoon weg, zo niet kan je altijd een 2e kuur beginnen! Ik zou zeggen ga z.s.m aan de ROA, want he verandert je leven
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:40 schreef sinasasappeltje het volgende:
hallo!

ik ben eergister begonnen met roaccutane en ik heb een paar vraagjes. hebben jullie misschien tips voor een GOEIE gezichtscreme die dus niet meteen je huid weer helemaal vettig maakt? vaseline voor mn hele lichaam heb ik al! en voor de lipjes? ik zit te denken aan purol, heb nu nog nergens last van. Mn ogen beginnen toch wel een beetje droog aan te voelen, ik heb ook lenzen dus dat moet ik ff in de gaten houden..misschien een goed idee om daar wat druppels voor te halen. alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte! (misschien wat foto's van hoe mn huid nu is..ofzo..:))
Je moet eigenlijk deze gezichtscremé halen bij de apotheek: Cetaphil - Hydraterende Lotion. Ik vind dat écht topspul. Het is dus om je droge huid te hydrateren en er zitten geen geur/kleur of andere domme (commerciële?) stoffen in zoals bij Niveauspul. Het is ook absoluut niet vet (non-comedogeen) en is ook speciaal voor huid onder behandeling! Kost 15 euro maar je doet er ook heeeeeeeel lang mee ! Heb in 2 jaar pas 2x zo'n flesje moeten kopen! Ideaal! aanrader voor iedereen die Roa gebruikt!

En voor de lipjes: probeer via Ebay.com het product; 'Aquaphor' te krijgen. Is soort vasaline alleen zit nog een ander bestandsdeel in. Ook een aanrader, echt top spul. Tijdens mijn kuur heb ik bijna geen droge lippen gehad... Beter spul als dat heb je niet. Het is alleen in de VS te verkrijgen en iedereen die daar ROA gebruikt, gebruikt ook Aquaphor. Kijk maar eens rond op internet
Haleloeja
pi_43825868
Dankje Gelderland!
pi_43825937
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:38 schreef heaven7 het volgende:
Dankje Gelderland!
geen dank hoor Heb al zoveel ervaring (door ervaringen/meningen etc. te lezen) dat ik mensen graag wil helpen! als je nog wat wilt weten o.i.d moet je maar toevoegen @ MSN (zie profiel)
Haleloeja
pi_43827821
@ heaven 7

Ik heb ook ROA gebruikt en tijdens mijn kuurt heb ik voor mijn gezichtshuid Happyderm van Loreal gebruik. ik heb daar ook erg goede ervaringingen mee:). Je kunt het bij elke drogist kopen:).
pi_43829118
Ik heb ook veel last van ace, als sinds mijn 15e ongeveer (ben nu ruim 19) en ondervindt er behoorlijk psychische problemen van. Heb er last van op mn gezicht (vooral de onderste helft), nek en hals en op mn schouders en rug zelfs van de zeer pijnlijke, hardnekkige en grote rode bulten.

Nu overweeg ik om dit middel te gebruiken, maar dit kan dus alleen via de huisarts/dermatoloog. Het probleem is alleen dat ik niet zo heel goed met mijn ouders kan praten en zie er dan ook behoorlijk tegenop om het hen te vertellen. Helaas zal dit wel moeten aangezien zijn de verzekering voor mij regelen en ik sowieso niet eens weet wie mijn dokter eigenlijk is.

Heeft iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten nog tips over hoe ik dit moet vertellen? Ik denk dat ik sowieso aan mijn moeder apart vertel, want dat lijkt me toch nog wat beter te doen dan bij mn vader. Maar ja, hoe breng je zoiets?
pi_43829572
Toen ik 15 was mocht ik absoluut niet naar de dokter want volgens mijn ouders kon er toch niks aan gedaan worden en moest ik er gewoon overheen groeien.
Gelukkig heb ik inmiddels mn eigen verzekering en heb ik geen toestemming meer nodig
pi_43829590
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:48 schreef iris89 het volgende:
@ heaven 7

Ik heb ook ROA gebruikt en tijdens mijn kuurt heb ik voor mijn gezichtshuid Happyderm van Loreal gebruik. ik heb daar ook erg goede ervaringingen mee:). Je kunt het bij elke drogist kopen:).
Dit is niet voor mij bedoeld?
pi_43829815
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:44 schreef heaven7 het volgende:
Toen ik 15 was mocht ik absoluut niet naar de dokter want volgens mijn ouders kon er toch niks aan gedaan worden en moest ik er gewoon overheen groeien.
Gelukkig heb ik inmiddels mn eigen verzekering en heb ik geen toestemming meer nodig
Ben ook allang geen 15 mee he Toen begon de ellende
Probleem is ook niet zo zeer de toestemming. Ten 1e komt die er wsl wel en ten 2e ben ik volwassen en kan ik dat dus zelf beslissen. Het is meer het erover praten waar ik behoorlijk tegenop zie.
pi_43835052
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:44 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dit is niet voor mij bedoeld?
Nee sorry is voor sinasappeltje bedoelt
pi_43836138
Thanks Gelderland! ik zal eens wat gaan rondzoeken op internet inderdaad..en die lotion klinkt goed! ik ga het morgen meteen halen verder nog interessante tips die ik (en anderen!) absoluut moeten weten?
pi_43836187
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:42 schreef sinasasappeltje het volgende:
Thanks Gelderland! ik zal eens wat gaan rondzoeken op internet inderdaad..en die lotion klinkt goed! ik ga het morgen meteen halen verder nog interessante tips die ik (en anderen!) absoluut moeten weten?
veel water drinken (in die tijd dronk ik zo'n 2 liter p/d) is ook een goede tip denk ik als me nog wat te binnenschiet laat ik het wel weten!
Haleloeja
pi_43836232
@ iris89

dankjewel voor de tip!
pi_43836292
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:43 schreef Gelderland het volgende:

[..]

veel water drinken (in die tijd dronk ik zo'n 2 liter p/d) is ook een goede tip denk ik als me nog wat te binnenschiet laat ik het wel weten!
haha ja ik doe mn best om aan de 2 liter te komen. dankjewel!
pi_43836463
Wat is nou een hele goede reden om er NIET aan te beginnen eigenlijk? Waarom zou de dokter het me niet willen voorschrijven als ik er zelf bewust wel voor kies?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2006 22:51:40 ]
pi_43837781
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:51 schreef heaven7 het volgende:
Wat is nou een hele goede reden om er NIET aan te beginnen eigenlijk? Waarom zou de dokter het me niet willen voorschrijven als ik er zelf bewust wel voor kies?
kijk eens naar de lijst met bijwerkingen.. das onderhand 4 a4-tjes lang... alles wat je aan je lichaam kán krijgen, kán je ook krijgen door dit medicijn (welliswaar zwaar overdreven maar 't is mogelijk, vandaar). Het is een ERG zwaar medicijn Er moet niet voor niets om de 2-3 maanden naar je lever/nier etc. functies gekeken worden...

vooral bij vrouwen zijn ze voorzichtig; als je zwanger wordt heb je een probleem.
Haleloeja
  donderdag 23 november 2006 @ 23:58:24 #105
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_43838649
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik na 3 kuren, het helemaal geen zwaar medicijn vind. Sterker, ik merk er geen ene flikker van.
Naja, de puisten zijn verwdwenen, dat heb ik dan wel gemerkt...
  donderdag 23 november 2006 @ 23:59:44 #106
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_43838690
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:46 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nu ik!

Herfstvakantie 2003:

[afbeelding]

Tegenwoordig.

[afbeelding]

Hele vooruitgang.
Ik vind het een behoorlijke achteruitgang
pi_43839026
In mijn pubertijd (13-16 á 17) heb ik veel last gehad van acne, als ik kijk naar hoe andere leeftijdsgenoten het er toendertijd vanaf brachten was mijn pubertijd echt slecht, nooit echt een vriendinnetje, altijd achter me rug om gepraat over mn acne enzo, maar Maar dat terzijde.

Sterke chemische middelen zoals roaccutane heb ik toendertijd nooit gebruikt, en dat had ik wel moeten gebruiken.

Nu ben ik 20 en heb niet veel acne meer. Ik vind ook niet dat het nog de moeite waard is om te gebruiken, want dingen als ontstekingen en grote puisten heb ik al jaren niet meer. Af en toe heb ik weleens irritaties, en het lijken periodes te zijn waarin het totaal niet aanwezig is, en dan weer een beetje. Maar het is sinds het eind van mijn pubertijd elk jaar afgenomen. Maar nog steeds niet compleet weg. Maar zijn er nog meer mensen van rond de 20 die nog steeds last hebben van jeugdpuistjes en overgaan op dit zware geschut? Niet dat ik het wil gaan gebruiken. De lasten zijn zwaarder dan de voordelen zo te lezen. En ik denk dat velen uit dit topic met me willen ruilen.
^_
pi_43865880
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:28 schreef Gelderland het volgende:

[..]

kijk eens naar de lijst met bijwerkingen.. das onderhand 4 a4-tjes lang... alles wat je aan je lichaam kán krijgen, kán je ook krijgen door dit medicijn (welliswaar zwaar overdreven maar 't is mogelijk, vandaar). Het is een ERG zwaar medicijn Er moet niet voor niets om de 2-3 maanden naar je lever/nier etc. functies gekeken worden...

vooral bij vrouwen zijn ze voorzichtig; als je zwanger wordt heb je een probleem.
Hmm oke, maar ik loop al jaren je kutten met mn huid Denk dat ik het er wel voor over heb. Nu is wel de goeie periode, hopelijk van de zomer dan mooi glad En zwanger worden staat voorlopig nog niet op het programma al ben ik wel recentelijk gestopt met de pil
pi_43865900
Maar heb ik kans dat mijn huisarts het voorschrijft? Als ik gewoon erg duidelijk ben en zeg dat ik dat wil en dat ik me goed in heb gelezen en ook aangeef al 1001 middelen (ook die van de huisarts!) geprobeerd heb en dat niets helpt? En hoe gaat dat dan met die controles?
pi_43872659
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:36 schreef heaven7 het volgende:
Maar heb ik kans dat mijn huisarts het voorschrijft?
Nee, eerst naar een derma... Huisartsen "mogen" het niet voorschrijven...
pi_43875077
Waarom nou weer zo'n stomme smiley?
pi_43897503
je moet eerst naar je huisarts dan zeg je, ik wil naar de huidarts, dan ga je naar de huidarts en zorg je dat je roa krijgt? Zo heb ik t ook gekregen, het zal je nog meevallen hoe snel de huidarts dat meegeeft.
pi_43900481
Ik ben alleen bang dat ik op de huidarts 3 maanden moet wachten We zullen het wel merken!
pi_43901402
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:59 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Ik vind het een behoorlijke achteruitgang
Whahah!
pi_43904574
Huisartsen mogen roaccutane wel voorschrijven hoor. Heeft mijne ook gedaan (3 keer zelfs).

Ik wil iedereen wel graag waarschuwen voor langdurige bijwerkingen. Ik heb een jaar lang extreem droge ogen gehad, nu valt het wel mee. En nu mijn ogen weer normaler zijn, is de acne ook weer terug. Maar ik ga absoluut niet nog een kuur roaccutane doen.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_43912407
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:34 schreef duuuuus het volgende:
Huisartsen mogen roaccutane wel voorschrijven hoor. Heeft mijne ook gedaan (3 keer zelfs).

Ik wil iedereen wel graag waarschuwen voor langdurige bijwerkingen. Ik heb een jaar lang extreem droge ogen gehad, nu valt het wel mee. En nu mijn ogen weer normaler zijn, is de acne ook weer terug. Maar ik ga absoluut niet nog een kuur roaccutane doen.
Hoe erg had jij het toen je naar de huisarts ging? Denk je dat hij het mij voorschrijft? Ik zal een lijstje voor hem maken met de dingen die ik allemaal al geprobeerd heb, hij hoeft iig niet met iets anders aan te komen. Ik weet nu al dat dat geen effect zal hebben.
pi_43912965
Hmm ik zit even de bijsluiter te lezen en ik ben 'een vrouw in de vruchtbare leeftijd' en ben eigenlijk net gestopt met de pil. Puur omdat ik de hormonen niet meer wil.. zal de dokter of de huidarts mij dan Roaccutane weigeren?
pi_43913569
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef heaven7 het volgende:
Hmm ik zit even de bijsluiter te lezen en ik ben 'een vrouw in de vruchtbare leeftijd' en ben eigenlijk net gestopt met de pil. Puur omdat ik de hormonen niet meer wil.. zal de dokter of de huidarts mij dan Roaccutane weigeren?
al bij een dermatoloog langs geweest? mijn huisarts wou me ook geen roa geven, maar 1e keer bij de dermatoloog en ik had n recept voor roa...
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_43913629
Nee, ik ga as donderdag voor het eerst hiermee naar de huisarts
pi_43913731
ah ok, heb je wel eerder medicijnen van de huisarts gekregen of ga je voor t eerst voor roa naar die pillendraaier.
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_43913934
Ik heb inderdaad ooit eerder anti biotica achtige pilletjes van de dokter gehad tegen acne, maar die werkten niet. Verder heb ik geprobeerd:
-Zinkpillen
-Zinkzalf
-Vitamine B complex
-Grote klis
-Vichy Normaderm
-Nivea Young
-Diane-35 pil
-Benzoylperoxide hydrogel 5% en 10%
-Biergisttabletten
-Weleda zalf
-Molkosan

En verder alle mogelijke merken die iets hier tegen in het assortiment hebben..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2006 20:03:40 ]
pi_43913983
En m'n huid is de laatste tijd erg vet
pi_43914081
hmm wie weet heeft die arts nog wat anders voor je, roa is echt de laatste optie...

ik kreeg echt droge pijnlijke lippen, veel hoofdpijn en een beetje depresief gevoel ik ben dr nu trouwens al 2 jaar vanaf en eigenlijk geen tot weinig puisten meer

edit:

al eens sebamed "zeep" geprobeerd? daar zit geen echte zeep in en kan dus geen kwaad voor je huid.
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_43914140
Mja, ik ben het gemodder een beetje zat. Ik ben inmiddels 21 en kamp al 8 jaar met een kuthuid. Het is veel erger geweest sure, maar ik baal er gewoon enorm van. Zo op het eerste gezicht lijkt het best mee te vallen maar in goed daglicht zie je natuurlijk alles, bovendien voelt m'n huid overal bobbelig als ik erover heen ga met mn vingers
pi_43914149
Ohja, Sebamed ookal geprobeerd..
pi_43914559
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:08 schreef heaven7 het volgende:
Mja, ik ben het gemodder een beetje zat. Ik ben inmiddels 21 en kamp al 8 jaar met een kuthuid. Het is veel erger geweest sure, maar ik baal er gewoon enorm van. Zo op het eerste gezicht lijkt het best mee te vallen maar in goed daglicht zie je natuurlijk alles, bovendien voelt m'n huid overal bobbelig als ik erover heen ga met mn vingers
ik ken het gevoel maar ik hoop voor je dat je roa voorgeschreven krijgt en dat je niet zoveel last van bijwerkingen hebt.... als je nog meer wil weten over bijwerkingen etc mail dan maar ff ofzo, kga niet alles op een forum neergooien (hoeft niet iedereen te weten)
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_43915827
ik ben nu ongeveer een week bezig..begin nu een beetje rare..vettige huid te krijgen?! ..verder nog niet echt veel verandering. beetje droge ogen maar dat valt wel mee
pi_43921034
Heaven7,

Ik heb denk ik eenzelfde soort huid als jij, was het ook beu en heb dat gewoon aangegeven aan de dermatoloog, waarop ik roa kreeg. Als je gestopt ben met de pil zullen ze je verplichten om buiten een condoom een ander voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken. Simpelweg om het feit dat ze op geen enkele manier verantwoordelijk willen zijn voor een eventuele zwangerschap.

Hou er rekening mee dat de kuur pittig kan zijn voor je lichaam. Te zien aan de lijst die je al uitgeprobeerd hebt, en de ergernis die je ondervind aan je acne nu, zou het echter (naar mijn idee) wel een goede keus kunnen zijn aan de roa te beginnen. Hoewel er veel bijwerkingen (kunnen) zijn, zijn die in nagenoeg alle gevallen tijdelijk.

Lees anders mijn dagboek eens (zie link) als je een beetje een beeld wil krijgen.

Oh en voor de rest: update komt eraan, maar ik was op cursus en weinig tijd gehad. Huid is overigens erg aan het vooruit gaan.. Ben inmiddels week 8 ingegaan nu. Ik reken er niet op dat outbreaks weg zullen blijven om teleurstellingen te voorkomen.. maar als het zo doorgaat dan word ik een heel blij meisje :-)
pi_43923661
Dankje! Ik heb je blog gelegen.. best heftig zeg Ik zie wel erg op tegen die outbreaks want ik schaam me nu al!! Als je eraf blijft is het dan ook heel duidelijk zichtbaar? Als in grote rode bulten ofzo?
En hoe kunnen ze me verplichten een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken eigenlijk? Ik kan me zo gauw geen ander voorbehoedsmiddel dan het condoom bedenken.. En liegen over het pilgebruik? Of komen ze erachter door middel van de bloedonderzoeken? Ik vind het nogal wat om speciaal voor een eventueel kuurtje een spiraal te laten aanbrengen ofzo..
pi_43924123
Hey heaven,

Weet je wat het is met die outbreaks? Het verschilt per persoon of je die krijgt en hoe erg dat is.. Ik kan niet voorspellen hoe dat bij jou zal zijn. Wat mezelf betreft gebruik ik, bij goedkeuring van mn derma wel gewoon make up om het weg te werken. Bovendien denk ik dat je ook de instelling moet hebben dat je huid in de tijd van roa nu eenmaal is zoals ie is en dat je dat voor je doel op lange termijn voor lief moet nemen. Het is een instelling zeg maar en een stukje vertrouwen wat je nodig hebt.

Wat die voorbehoedsmiddelen betreft. Zwanger worden als je roa gebruikt betekent een zeer grote kans op kinderen met een zware afwijking. Ziekenhuizen willen niet dat ze daar verantwoordelijk voor worden gehouden en zijn daar dus heel erg voorzichtig hiermee. Om zichzelf in te dekken proberen ze bij patienten alles eraan te doen om te voorkomen dat ze zwanger worden (inclusief zwangerschapstesten). Als vrouw in vruchtbare leeftijd krijg je ook iedere keer maar pillen mee voor een maand. Ik heb het verhaal over zwanger worden en de risico;s minstens tien keer moeten horen, van de derma, van de assisistentes, van de apotheek etc etc. (Ik vroeg me op een gegeven moment af of ze dachten dat ik debiel was )
Maar goed, je kunt je wel indenken dat ze wellicht in het verleden zware claims aan hun broek hebben gehad en dat niet meer willen.

Natuurlijk is het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid, maar de arts probeert daar wel zoveel mogelijk invloed op te hebben. Als ze het idee hebben dat je risico loopt (om zwanger te worden) krijg je de medicatie gewoon niet. Voor je eigenbelang zou ik overigens toch bijvoorbeeld tijdelijk aan de pil gaan, want ik neem aan dat je zelf het risico ook niet wil lopen. En ja je bloed wordt gecontroleerd, of ze dan ook checken of je iets van een voorbehoedmiddel in je lijf hebt weet ik niet, het zou zomaar kunnen natuurlijk.
pi_43924226
Ja ik heb idd gelezen dat het erg gevaarlijk is voor een ongeboren vrucht, maar ik heb geen plannen om zwanger te worden en zelfs al gebeurt het wel, laat ik het kind überhaupt niet ter wereld komen. Bovendien is mijn seksuele leven niet heel erg actief enzo Ik zal ze wel overtuigen mocht ik een doorverwijzing krijgen.. maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje zit te twijfelen nu.. ik wil echt nog wel een beetje fatsoenlijk over straat durven, make up gebruik ik nu eigenlijk amper dus het zou gek zijn ineens met een dichtgeplamuurd gezicht te gaan lopen Dilemma's! Maar ik wil er wel vanaf.
Heb jij foto's van hoe je huid was voor je aan de roa ging? Ik weet namelijk niet of mijne wel ernstig genoeg is om eraan te mogen beginnen..
pi_43924891
uhm nee, geen foto;s waar het echt goed zichtbaar is. Ik ontwijk mn hele leven al cameras als ik in vol licht sta. Ernstig genoeg hangt af van hoe je je er zelf bij voelt. En wat de arts vind. Maw, een deel van de afweging ligt bij jezelf.. ernstig is deels subjectief natuurlijk..
  maandag 27 november 2006 @ 18:59:49 #133
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_43936703
Ik heb een tweetal vragen voor de mensen die de kuur hebben afgerond.
Ik zit op het moment in week 11 van de kuur en over 4 weken op de 120mg/kg. Maar mijn vraag is of dat voldoende is, of zijn er mensen met die hoeveelheid waarbij het voldoende is? Heeft het verder effect of je bijvoorbeeld 80mg per dag neemt of 40mg per dag wanneer je op die 120mg/kg zit, is het niet zo dat het eerder terugkomt bij hogere doseringen per dag?
In ieder geval succes iedereen.
Find hungry samurai...
pi_43943624
Hallo,
Ik ben laatst voor de tweede keer bij de dermatoloog geweest maar ik krijg helaas nog steeds geen roaccutane. hij vindt het niet erg genoeg. Nu heb ik weer een of andere creme die ik niet ken. De dermatoloog heeft m zelf samengesteld dus de creme heeft geen naam. Er zit in ieder geval acidum salicylicum, resorcinol en cremor lanette 1 in. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat t precies is?
  maandag 27 november 2006 @ 22:03:53 #135
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_43945381
Jongens en meisjes,

het valt allemaal reuze mee, echt waar.
Alleen niet zwanger worden, dan is er niks aan de hand en gewoon lekker kuren.
Je krijgt er een glad huidje voor terug
pi_43950161
ik heb wel echt reuze rugpijn. is dit normaal?!
pi_43950611
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:58 schreef sinasasappeltje het volgende:
ik heb wel echt reuze rugpijn. is dit normaal?!
had ik ook tijdens de kuur
pi_43952923
Yup ik ook.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:50:43 #139
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43958106
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:59 schreef CoJackso het volgende:
Ik heb een tweetal vragen voor de mensen die de kuur hebben afgerond.
Ik zit op het moment in week 11 van de kuur en over 4 weken op de 120mg/kg. Maar mijn vraag is of dat voldoende is, of zijn er mensen met die hoeveelheid waarbij het voldoende is? Heeft het verder effect of je bijvoorbeeld 80mg per dag neemt of 40mg per dag wanneer je op die 120mg/kg zit, is het niet zo dat het eerder terugkomt bij hogere doseringen per dag?
In ieder geval succes iedereen.
Ik heb veel meer dan 120 mg/kg moeten nemen. Ik zat aan bijna 190 mg/kg tegen dat ik stopte en heb dan nog 3 doosjes niet meer uitgenomen (ik was het beu!)
Volgens mijn derma had dit met mijn vorm van acne en leeftijd te maken. Acne die je krijgt op je 34e (in mijn geval) is volgens haar anders en hardnekkiger.
Het maakt niks uit hoeveel per dag je neemt, dit heeft enkel effect op de duur van de kuur en de heftigheid van de bijwerkingen.
Het al dan niet terugkomen van acne heeft volgens mij enkel te maken met dikke pech .
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:56:59 #140
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43958263
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:03 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Jongens en meisjes,

het valt allemaal reuze mee, echt waar.
Alleen niet zwanger worden, dan is er niks aan de hand en gewoon lekker kuren.
Je krijgt er een glad huidje voor terug
Sommige dan toch.. er zijn geen garanties hé.
Ik heb een glad huidje MET REST-LITTEKENS!
enne .. niet voor iedereen valt het mee... ik heb hier regelmatig gelezen dat sommigen de bijwerkingen niet meer konden verdragen, dus..
Het is inderdaad positief, maar je moet het nu ook weer niet TE rooskleurig voorstellen.
pi_43969441
en even wat anders: mijn dagboek is weer geupdate!
pi_43971964
Ik ga weer lezen!

Volgens mij verschilt het ook per arts/derma of hij of zij het wel of niet ernstig genoeg vindt om de kuur voor te schrijven of niet?
pi_43975020
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:56 schreef anneloeke het volgende:

[..]
Ik heb een glad huidje MET REST-LITTEKENS!
Ik kuur nu ongeveer een maand, en ben bijna van alle nare pukkels, vette huid en alle andere reutemeteut af... Nu die restpukkels nog, is jou verteld hoe je die weg krijgt of is dat gewoon een kwestie van geduld?
  woensdag 29 november 2006 @ 11:56:44 #144
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_43987115
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef Jerkmaine het volgende:

[..]

Ik kuur nu ongeveer een maand, en ben bijna van alle nare pukkels, vette huid en alle andere reutemeteut af... Nu die restpukkels nog, is jou verteld hoe je die weg krijgt of is dat gewoon een kwestie van geduld?
Ik ben pas echt pukkels beginnen krijgen na ongeveer een maand kuren.

Wel, een deel is kwestie van geduld... de rest kun je eventueel nog aanpakken, met chemische peelings enz...
Maar daar ga ik toch maar niet aan beginnen .

Het is gewoon een kwestie van: blijf tijdens de roa van de pukkels af!! Je huid is dan anders, en je krijgt gemakkelijker littekens (waar ik het bewijs van ben).
pi_43987201
Hmm, morgen dus naar de dokter! Ik zit op internet allemaal dagboeken te lezen met foto's maar iedereen heeft het zoveel erger dan ik Ik ben echt bang dat ik weer met een stom zalfje opgescheept kom te zitten!
pi_43987288
ik ben nu 2.5 maand bezig met 10 mg/dag, t begon wel aardig maar t verbetert nu niet echt meer, wel is mijn huid helemaal niet vet meer, zelfde geldt voor mijn ogen en lippen.

Nja over 2 maand moet ik weer naar de derma...
pi_43987367
Heaven7, ik denk dat je ook moet zeggen dat je er psychisch last van hebt. Dat je er helemaal depri van wordt. Ik denk dat je huisarts dan eerder geneigd zal zijn om het middel voor te schrijven.
pi_43987546
Hmm ja dat is wel zo, ik ben er echt de hele dag mee bezig, doe liever geen staart in want dan valt mn gezicht meer op. Let de hele dag op andermans huid en baal er dan 99% van de keren van dat die huid wél glad is en vaak zijn het nog meiden die 3 jaar jonger zijn dan ik

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2006 12:13:18 ]
pi_43988451
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:00 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, morgen dus naar de dokter! Ik zit op internet allemaal dagboeken te lezen met foto's maar iedereen heeft het zoveel erger dan ik Ik ben echt bang dat ik weer met een stom zalfje opgescheept kom te zitten!
Flink zeuren, zeggen dat de rest niet werkt... Het verlossende woord komt vanzelf
pi_43989668
Heaven7, ik zou gewoon kijken wat de dermatoloog te zeggen heeft, hij/zij weet echt wel wat voor jou het beste is. Ze doen niet voor niets voorzichtig met Roa voorschrijven. De middeltjes die jij hebt geprobeerd zijn grotendeels toch nog huis-, tuin- en keukenmiddeltjes, dus het zal me niks verbazen als hij eerst nog een andere antibiotica probeert.
Leg gewoon alles wat je hier op het forum heb geplaatst aan hem voor en laat hem de definitieve keuze maken voor wat in jouw geval het beste is. Roa heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. (Maar ik zou wel pushen bij de huisarts dat je echt naar de dermatoloog wil, want die weet er gewoon een stuk meer vanaf.)
pi_43996617
Ja dat snap ik. Ik heb 4 keer iets gehad van de dokter dus, niet allemaal huis tuin en keukenmiddeltjes maar iig genoeg geprobeerd om niet weer onverrichte zaken naar huis te gaan. Ik zie het wel.
pi_44020372
Nou, geen Roa gekregen maar een creme, Tretinoine creme 0,05% Kent iemand dit? Hij zegt dat in verband staat met Roa alleen is dit een lichtere concentratie en hij wil het eerst van buitenaf proberen te bestrijden omdat dit minder heftig is.
Hij stond niet afwijzend tegenover Roa maar het is het laatste middel wat we gaan proberen zegt ie.. Dus dit probeer ik tot de tube leeg is, dan moet ik weer terugkomen en bekijken we of het zin heeft door te gaan met deze creme daar er ook pas na 4 maanden optimaal resultaat zal zijn.
Voorlopig nog even wachten dus, maar ik hoop dat deze creme voldoende is.
Hij vertelde ook dat, mocht het aanslaan, ik het dan kan bijhouden met een nog lichtere concentratie, de 0,02% variant.
pi_44023363
Heaven7 ik heb ook eerst tretinoine creme gehad. Eerst 0,05 % en ben later overgestapt op de 0,02 versie omdat de hogere concentratie te sterk was. Ik vind het persoonlijk rotspul, je moet ook uitkijken dat je het niet op je kleren krijgt en altijd goed je handen wassen na het opsmeren. Het ruikt ook al niet erg fijn.

Ik kreeg er een verschrikkelijke droge schilverhuid van. Omdat de creme uitloopt in je mondhoeken gingen die scheuren (veel erger dan bij mijn roa kuur). Ik kon echt mijn mond nauwelijks nog opendoen omdat de hoeken anders weer openscheurden. Bij de 0,02% variant was dit gelukkig wel minder, maar daarbij kreeg ik weer puistjes!

Voordeel van deze creme is dat het heel plaatselijk helpt. Je hebt dan ook geen last van veel van de bijwerkingen die roaccutane wel heeft (rugpijn, zweten, uitdroging van slijmvliezen, geen vet haar meer). Ik ben dus uiteindelijk toch wel aan de roaccutane gegaan (overigens wel eerst een antibiotica kuur gedaan bij de dermatoloog).
  donderdag 30 november 2006 @ 14:36:31 #154
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44023440
Ik heb in 2005 een Roa kuur gehad en die werkt erg goed maar nu een jaar later komen er weer puistjes maar gelukkig niet zo erg en diep als voor de Roa kuur.

Ik ben duz afgelopen dinsdag weer naar mijn dermatoloog geweest en die heeft mij Differin Gel 1mg/g adapalene gegeven. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben of die het ook pas gebruiken? het was volgens mijn derma iets nieuws.

Ben benieuwd of het goed werkt en of er meer mensen zijn die het gebruiken.
pi_44025167
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:34 schreef octopussy het volgende:
Heaven7 ik heb ook eerst tretinoine creme gehad. Eerst 0,05 % en ben later overgestapt op de 0,02 versie omdat de hogere concentratie te sterk was. Ik vind het persoonlijk rotspul, je moet ook uitkijken dat je het niet op je kleren krijgt en altijd goed je handen wassen na het opsmeren. Het ruikt ook al niet erg fijn.

Ik kreeg er een verschrikkelijke droge schilverhuid van. Omdat de creme uitloopt in je mondhoeken gingen die scheuren (veel erger dan bij mijn roa kuur). Ik kon echt mijn mond nauwelijks nog opendoen omdat de hoeken anders weer openscheurden. Bij de 0,02% variant was dit gelukkig wel minder, maar daarbij kreeg ik weer puistjes!

Voordeel van deze creme is dat het heel plaatselijk helpt. Je hebt dan ook geen last van veel van de bijwerkingen die roaccutane wel heeft (rugpijn, zweten, uitdroging van slijmvliezen, geen vet haar meer). Ik ben dus uiteindelijk toch wel aan de roaccutane gegaan (overigens wel eerst een antibiotica kuur gedaan bij de dermatoloog).
Waarom moet je het niet op je kleren krijgen? En hoe zit het met beddengoed? Moet ik speciaal beddengoed gaan afschaffen hiervoor? En ik zou persoonlijk tekenen voor geen vet haar meer Maargoed, dit dus even een maandje proberen. Daarna wilde hij nog een keer een anti biotica achtige kuur doen, die had ik dus al gedaan maar volgens hem is 3 maanden niet lang genoeg en dat gaan we dus nog een keer proberen hierna Daarna pas de Roa. Ik kwam alleen aan van de pilletjes die ik de vorige keer had dus ik zal dit wel zeggen.
pi_44025269
Hmm ik zit nou ook te denken wanneer de beste tijd is om het op te smeren.. voor het slapen gaan? En er 's morgens weer afwassen? Of blijft het niet zo op de huid liggen als Benzoylperoxide?
pi_44026582
Hoi heaven 7,

Ik heb ook tretione creme gehad, en op zich werden mijn puistjes er wel minder door, maar mijn huid vond het wat minder fijn. Ik kreeg er een behoorlijke rode en geirriteerde huid van. Vooral op bij mijn ogen in de beurt en bij mijn wangen brandde het heel erg. Ik had geloof ik wel die creme van 0.05. En een tip, kijk uit met puistjes uitknijpen. Ik kon nooit van puistjes afblijven en kneep ze dus uit, en volgens mij wordt je huid door die creme wat dunner waardoor je sneller littekens krijgt en rode vlekjes. Volgens mij trok het wel snel in. Ik deed het altijd s'avonds op.
En flashermx: ik heb sinds 4 weken ook die differin gel en ik ben er op zich wel tevreden over. Mijn huid word er wel iets droger van maar alleen op mijn kin, waar ik ook last had van die puistjes. Ook naast mijn neus is mijn huid iets droger. Ik moet daar alleen nog een goede dagcreme voor vinden, die niet zo vet is waardoor die schilfertjes weggaan maar dat ik daarna niet de rest van de dag met een vette huid rond loop.
Succes ermee allebei!
pi_44026674
Bedankt! Ik zal idd gewoon van alles afblijven en kijken hoe het bij mij aanslaat. Ik heb ook de 0,05 variant.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:46:34 #159
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44027596
pompidompidom : thnx, hoeveel smeer jij eigenlijk op je gezicht dan ongeveer tergroote van een knikker of nog minder?
pi_44029359
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:36 schreef flashermx het volgende:
Ik heb in 2005 een Roa kuur gehad en die werkt erg goed maar nu een jaar later komen er weer puistjes maar gelukkig niet zo erg en diep als voor de Roa kuur.

Ik ben duz afgelopen dinsdag weer naar mijn dermatoloog geweest en die heeft mij Differin Gel 1mg/g adapalene gegeven. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben of die het ook pas gebruiken? het was volgens mijn derma iets nieuws.

Ben benieuwd of het goed werkt en of er meer mensen zijn die het gebruiken.
Ik ben het nu aan het gebruiken. Er is trouwens ook een website van, staat erg veel info over Differin, moet je maar even googlen

Het is een soort retinoid. Het is een stuk minder irriterend voor de huid als een tretinoine creme!
Ik gebruik het al een paar weken en het helpt wel, alleen moet je er geduld mee hebben. Het duurt echt een paar weken voordat je verbetering gaat zien en daarnaast kan het in het begin zelfs erger lijken omdat het alles naar het oppervlak brengt.
Ik heb er nog geen enkele keer een rode huid van gekregen, dus geen irritatie. Nu alleen een beetje drogere huid op mijn kin.
Ik ben het een beetje aan het combineren met BP, het beste is bp s'morgens en differin s'avonds gebruiken.
Maar aleen als het je huid niet te erg irriteert. Mijn dermatoloog zei dat ik moest beginnen met Differin om de dag te gebruiken, en als je huid niet geirriteerd raakt dan dagelijks s'avonds opsmeren.
En wat ik doe, ik gebruik niet teveel differin creme. Gewoon een heel klein beetje en dat smeer je dan voorzichtig uit op de huid die acne heeft. Dus géén dikke laag creme.

Trouwens voor de mensen die een bezig zijn met retinoid cremes (adapalene) ed. hier een leuk artikel (wel in het engels) staat ook wat in over ROA
http://www.hawaii.edu/hiv(...)apy%20for%20Acne.pdf

Ik heb nu niet zo heel veel last van acne gelukkig. Ik hoop dat het ook helpt tegen de rode vlekken, daar smeer ik het nu ook op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Poison-Ivy op 30-11-2006 17:57:10 ]
The secret of getting ahead is getting started
pi_44037212
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:12 schreef heaven7 het volgende:
Hmm ja dat is wel zo, ik ben er echt de hele dag mee bezig, doe liever geen staart in want dan valt mn gezicht meer op. Let de hele dag op andermans huid en baal er dan 99% van de keren van dat die huid wél glad is en vaak zijn het nog meiden die 3 jaar jonger zijn dan ik
Ik denk als je je meer dan een week druk maakt om naar de dokter te moeten, je helemaal niet aan Roa moet beginnen. Want dan heb je pas echt wat om over te zeiken en kunnen we beter een apart forum voor jou openen.

Wat ik probeer te zeggen, maak je er niet zo druk om, de mensen die zich enorm opwinden over het roa gebruik en er 24/7 mee bezig zijn hebben het 1) zwaarder 2) haken eerder af.

Het is gewoon een medicijn en hier kan je met andere roa vriendjes een beetje klagen over de bijwerkingen, that's it.
pi_44040123
Ehh, ik snap je post niet helemaal.. ik maakte me er alleen wat druk om omdat ik niet zeker wist of ik het zou krijgen of niet, ik zat in onzekerheid.
Verder vind ik je post nogal onaardig eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 22:57:51 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 23:49:27 #163
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44042667
hey oom govert..

Heb je je dag niet???

Wat dan nog als heaven zich nu druk maakt over zowat alles (OK, je hebt gelijk, over veel te veel), laat dat dan.... is toch niet zo erg zeker... die komt er zelf wel achter dat dit niet nodig is/was..

wees een beetje lief voor je medemens
pi_44042740
Alsof jij wel lief bent
pi_44043076
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:52 schreef heaven7 het volgende:
Alsof jij wel lief bent
je kan ook wel een beetje overgevoelig reageren hoor.


ben ik nu ook niet lief?
pi_44045852
Nee
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:24:43 #167
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44046199
hey heaven...
Ik bedoelde met lief: Iedereen laten zijn wie hij/zij is, laten denken wat hij/zij denkt, en daar niet zelf direct je (ongezouten) mening over geven "
Maar ik denk dat jij liever hebt dat we je betuttelen en paaien... wel dan vrees ik dat je pech hebt... daar begin ik nie aan hoor...
pi_44047548
Jongens jongens toch.. Geen ruzie maken hoor. Heaven7 heeft eindelijk een plek om zijn vragen en frustraties kwijt te kunnen en je kunt nogal in een vraag-maar-raak fase zitten als je aan het zoeken bent naar een oplossing voor je acne probleem.
Anderzijds heaven7, trek je niet te veel aan van een scherpe opmerking uit verschillende hoeken en kaats de bal gewoon lekker terug. Is goed voor je assertiviteit! ;-)

Overigens iets heel anders, schreef ik 2 dagen geleden in mijn dagboek dat het goed ging.. inmiddels ben ik erachter dat dat iets te optimtimistisch was.. een ontsteking op mijn neus was het eerste signaal voor een outbreak.. Overigens zijn ontstekingen op je bot erg pjinlijk merk ik.. Weer afwachten en hoop blijven hebben dus maar. Bij nader inzien blijf ik bij mijn punt dat mijn eindevaluatie over mijn huid moet wachten tot ik klaar ben met de kuur..
pi_44049598
Hallo mensen, nou ik ben vanmorgen eindelijk na 5 jaar langsgeweest bij de huisarts en die had het binnen 3 min wel gezien, ik kreeg meteen een kuur mee. Ik wilde roacutane maar hij heeft me eerst iets gegeven om de ontstekingen tegen te gaan: Doxycycline Alpharma. Dit moet ik dus 14 dagen lang innemen en daarna heb ik weer een afspraak. Ik ben aan de ene kant blij dat ik krijg wat ik wilde maar ik heb ook zeer sterk het gevoel dat ik veel te lang heb gewacht en er nu misschien wel nooit meer helemaal vanaf kom (littekens, ontstekingen etc.) Wordt dus wel spannend de komende tijd.

Iemand die dezelfde kuur heeft gehad voordat die aan ROA is begonnen en er hier iets over wil vertellen? Dat zou ik iig erg waarderen
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:55:21 #170
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44050074
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:02 schreef meissie1981 het volgende:
Jongens jongens toch.. Geen ruzie maken hoor. Heaven7 heeft eindelijk een plek om zijn vragen en frustraties kwijt te kunnen en je kunt nogal in een vraag-maar-raak fase zitten als je aan het zoeken bent naar een oplossing voor je acne probleem.

.. een ontsteking op mijn neus was het eerste signaal voor een outbreak.. Overigens zijn ontstekingen op je bot erg pjinlijk merk ik.. Weer afwachten en hoop blijven hebben dus maar. Bij nader inzien blijf ik bij mijn punt dat mijn eindevaluatie over mijn huid moet wachten tot ik klaar ben met de kuur..
wel... ik zou zelfs zeggen: wacht met je evaluatie best tot enkele maanden daarna...

enne... ik dacht dat dit in eerste instantie nou net mijn boodschap was ivm heaven.
Maarre.. als ze me dan "niet lief" noemen, dan word ik inderdaad een beetje minder lief he
dus... heaven... blijf maar vragen zenne...
pi_44052712
Zenne? En ik ben een zij
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:06:08 #172
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44056497
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:23 schreef heaven7 het volgende:
Zenne? En ik ben een zij
ik heb nooit het tegendeel gezegd, noch verondersteld hoor
pi_44057152
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:23 schreef heaven7 het volgende:
Zenne? En ik ben een zij
i rest my case
pi_44057361
update:

Ik ben nu 7 maanden bezig en zit rond de 140 mg/pk.
Ik dacht gaat errug lekker allemaal, dat was een maandje geleden, nu gaat het eigenlijk een stuk minder met mn huid...
Daarnaast ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Droge ogen, vermoeidheid, droge neus, dunne huid op mn handen, pijn in mn rug... Voel gewoon dat ik fysiek niet bepaald in top conditie ben.

Nu sta ik volgende week voor de keuze om nog even door te gaan tot bijvoorbeeld 160 mg/pk of te stoppen, terwijl het resultaat nog niet 100% is.

Zijn er mensen met ervaringen waarbij hun huid na het afronden van de kuur nog verder hersteld is? Of schep ik valse hoop en moet ik nog doorgaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oom_Govert op 01-12-2006 20:29:04 ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:59:27 #175
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44057676
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:49 schreef Oom_Govert het volgende:
update:

Nu sta ik volgende week voor de keuze om nog even door te gaan tot bijvoobeeld 160 mg/pk of te stoppen, terwijl het resultaat nog niet 100% is.

Zijn er mensen met ervaringen waarbij hun huid na het afronden van de kuur nog verder hersteld is? Of schep ik valse hoop en moet ik nog doorgaan?
Bij mij was het resultaat ook nog niet helemaal 100%, maar ik had het ook wel volledig gehad hoor (meer dan 180mg/kg!!).. en ben dus gestopt.

MIjn huid is er in de eerste weken/maanden nog op vooruitgegaan, en stagneert nu.

Ben nu blij dat ik toen gestopt ben... ik heb niet het perfecte babyhuidje waar ik van droomde, maar heb zeker geen probleemhuid meer.

Tja, Je moet zelf weten in hoeverre je het nog ziet zitten...
je kunt altijd later nog aan een 2e kuur beginnen
pi_44084392
na de eerste weekje roa beginnen bij mij ook de schraalheid toe te slaan, niets heftigs tot dus ver.

ik lees veel positieve reacties ondanks de ellende van de (lange) kuur,
zelf zit ik op de starters dosis van 30 mg per dag in een keer.
de dermatoloog heeft dit voorgeschreven zonder bloedcontrole, waarscheinlijk omdat ik
de Veluwse heuvel rug aan blauwpaarse driepinters in mn gezicht had op het mmnt van de afspraak. in januari de eerste controlebezoek en vooraf een bloedmonster laten afnemen.
kijken wat mn uitslag zal zijn.

al twee keer eerder een dergelijke (heftige) uitbraak gehad dit jaar, redelijk kalm weten te houden met
'PlanteSystem' lijn van 4 artikelen (Rode Pilaren) best duur á 15 eu per artikel werkt best goed;
als je er de tijd voor neemt, schuimgelletje, maskertje, kalmerend en herstellend zalfje loopt het vuil er afentoe van zelf uit! yugh!! ik denk dat dit zowiezo goed spul is, je betaald er genoeg voor!!
alleen jammer dan acne conglobata net ietwat te hardnekkig is, gezien de stugge talg (lees; stopverf) welke de ellende uiteindelijk veroorzaakt.

een klein beetje gerelativeert; hoewel ik al jaren last heb van normale acne, is het pas echt heftig
geworden nadat mn keelamandelen verweiderd waren begin dit jaar, is hier een verband misschien?
mensen zonder of met onrustige amandelen hebben (meer) last van acne (vulgaris / conglobata) ??


kan iemand zeggen welke waardes men controleerd? alleen het cholestrol of ook meer>?
moet je je eetpatroon/producten aan passen om hoog cholestrol te voorkomen>?
omdat ik wat ectomorph ben (mager) moet ik veel eten om op gewicht te blijven, laat staan aankomen
dat was ik een klein beetje vergeten te vragen aan die gast, hij had het druk en walste nogal door mn
'spreekuurtje' heen
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_44091649
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:06 schreef anneloeke het volgende:

[..]

ik heb nooit het tegendeel gezegd, noch verondersteld hoor
Was ook niet voor jou bedoeld, ik quote je niet
pi_44091720
Aaahh ik ben er al bijna een half jaar klaar mee. Heb alleen af een toe een (klein) puistje maar dat trekt gewoon snel weg. Heerlijk om een normale huid te hebben!

Ik wil ff iedereen een hart onder de riem steken, alles komt goed !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_44091778
Ik wil ook Roa Ik heb een belachelijke vette huid, de laatste 2 dagen valt het me ineens erg op, vetter dan normaal, kan dit door die zalf komen? Sorry, deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis Het is een beetje gek want na het reinigen van mn gezicht (nivea young wasgel) is mijn huid juist droog en móet ik er iets opsmeren. Een uurtje later kan ik met het vet van mn voorhoofd echter een ei bakken Ik word er niet goed van.
Is dit overigens ook een reden om met Roa te beginnen?
pi_44093023
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 23:00 schreef Roi het volgende:
Aaahh ik ben er al bijna een half jaar klaar mee. Heb alleen af een toe een (klein) puistje maar dat trekt gewoon snel weg. Heerlijk om een normale huid te hebben!

Ik wil ff iedereen een hart onder de riem steken, alles komt goed !
haha thanks, dat geeft weer wat hoop!

ik ben nu in mn tweede week en het gaat redelijk. alleen wat ik vreselijk vind is die rugpijn! élke dag weer..wat ik wilde weten, als je klaar bent met de kuur, gaat deze rugpijn vanzelf weer over?! ik hoop het wel namelijk!
pi_44120265
nha

nog ff doorzetten dan
het zal mijn tijd wel duren

het enige wat me zorgen baart, is de extra aanzet ah begin vd kuur
zijn jullie trouwens erg stipt met de pillen in nemen?
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_44120290
of gaat die regel hand in hand met het alcoholgebruik
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
pi_44129716
He heaven,
Ik heb nu geen last van een vette huid met die differin gel, dus misschien ligt het inderdaad aan die nivea young.
en Avaro: ik heb ook een Doxycycline kuur gehad en het heeft mij heel erg goed geholpen. Alleen lijkt mij 14 dagen veel te kort om resultaat te zien. Bij mij duurde het ongeveer 2 of 3 maanden voordat het begon te werken. Het werkte echt super goed alleen ik ben toen in de zomer gestopt en daarna weer begonnen. En toen werkte het helaas niet meer. Hoe noem je dat ook alweer? resistentie?
Echt heel vervelend.. Maar ik hoop dat het werkt bij jou, alleen het kan wel even duren..
pi_44130920
Ik moet eigenlijk even naar een apotheek om te vragen naar een ander reinigingsmiddel idd... maar ik ben zo bang weer veel geld uit te geven voor iets wat niet werkt..
pi_44132981
Nauw ik kom me hier ook maar even melden

Na aantal jaren last te hebben van lichte maar irritante ance toch maar weer na de dokter na alle bezolperioxide en minociline tertiorne creme ofzo:S uiteindelijk doorverwezen naar dermatoloog. zit serius 5 minuten binnen en meteen roa mee. mooi bloed laten prikken en nu dus 1x per dag 30 mg (3x 10 bij het avond eten) en over 3 maanden terug

Maargoed ben nu bijna 3 weken bezig:

Positief: Men huid begint zeker gladder te worden vooral men wangen kreeg vandaag al opmerking van mensen dat je echt ziet dat begint te werken je huid ziet er echt al gladder uit beter natuurlijk

Negatief:
Droge lippen natuurlijk vandaag maar van labbelo naar pural gegaan want labbelo is 3x niks
Schrale huid schilfers maar GELDERLAND bedankt voor de tip heb nu cetaphil lotion besteld en die is van de week binnen ben benieuwd
Pijn in onderrug vooral bij fitnisse
En natuurlijk erg moe vorige weeek 3 x verslapen hahaha naja
Alle meeeters komen eruit postief natuurlijk ook weer maja moet je er wel vanaf blijven

Verder iedreen suc6

[ Bericht 3% gewijzigd door Jeltos op 05-12-2006 22:01:28 ]
pi_44133089
Goed verhaal Jeltos! Veel succs met de rest van de kuur! Je huid klinkt enigszins hetzelfde als de mijne, ik heb lichte acne maar wel erg hardnekkig De dokter schilderde het echter wel af als "jeugdpuistjes"

Ik heb nu dus die Tretoinine creme, klotespul Maarja, als ik terugga wegens vervelende irritatie in het gezicht en vette maar tegelijk droge huid zal ik wel een de 0,02 variant meekrijgen

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2006 15:15:16 ]
pi_44133396
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef heaven7 het volgende:
Goed verhaal Jeltos! Veel succs met de rest van de kuur! Je huid klinkt enigszins hetzelfde als de mijne, ik heb lichte acne maar wel erg hardnekkig De dokter schilderde het echter wel af als "jeugdpuistjes"

Ik heb nu dus die Tretoinine creme, klotespul Maarja, als ik terugga wegens vervelende irritatie in het gezicht en vette maar tegelijk droge huid zal ik wel een de 0,02 variant meekrijgen
tnx de dokter gaf mij ook eerst het advies ga maar naar de schoonheidspecialist ik had zoits van jaah daar schiet ik niks mee om toen naar 2 maandne terug gegaan (was door zonnebanken tijdje minder maja dat kwam natuurlijk allemaal weer terug).

toen naar vervangende dokter en die stuurde met door naar dermatoloog naja die deed helemaal niet moeilijk meteen roa (had ik niet verwacht want vriend van mij die het veel erger had kreeg eerst antibiotica en zalf en toen pas roa) denk dat het vooral aan de dermatoloog ligt

die tretoinine creme ja dat hielp bij mij niet echt meeeters werden er niet minder van terwijl dat wel zo moeten maja iedreens huid is anders maar gewoon doorgaan tis lange weg heb ook hele waslijst voor die roa gehad en mischien werkt het wel bij jouw

suc6 verder
pi_44133544
Dankje! Hoe lang heb jij de Tretioninecreme gebruikt? Mijn dokter geeft een beetje tegenstrijdige adviezen af want hij zegt nu dat ik de eerste tube moet opmaken en dan terug moet komen en dan kijken we of het zin heeft om door te gaan, valt het niet tegen dan wil hij er een half jaar!! ( ) door mee gaan en daarna pas anti biotica, hoewel ik dat 3 jaar geleden ook 3 maanden heb geslikt, er dikker van werd en het niet hielp, en daarna 'kijken we wel weer verder'.
Maar in de bijsluiter van de creme staat dat de eerste 3 tot 4 weken de acne kan verergeren en dat je het niet langer dan 3 maanden mag gebruiken.
Ook zei mijn huisarts dat de werking van Roa ook tijdelijk is.. terwijl ik van iedereen hoor dat het in principe voor altijd gedaan moet zijn met de acne? Hooguit nog een 2e kuur?
Lijkt er dus op dat mijn huisarts er geen verstand van heeft. Ik kan ook gaan vragen om een doorverwijzing natuurlijk.
Hoe lang moet je gemiddeld (klein ziekenhuis betreft het hier) wachten tot je bij een derma terecht kan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2006 15:27:33 ]
pi_44133807
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:26 schreef heaven7 het volgende:
Dankje! Hoe lang heb jij de Tretioninecreme gebruikt? Mijn dokter geeft een beetje tegenstrijdige adviezen af want hij zegt nu dat ik de eerste tube moet opmaken en dan terug moet komen en dan kijken we of het zin heeft om door te gaan, valt het niet tegen dan wil hij er een half jaar!! ( ) door mee gaan en daarna pas anti biotica, hoewel ik dat 3 jaar geleden ook 3 maanden heb geslikt, er dikker van werd en het niet hielp, en daarna 'kijken we wel weer verder'.
Maar in de bijsluiter van de creme staat dat de eerste 3 tot 4 weken de acne kan verergeren en dat je het niet langer dan 3 maanden mag gebruiken.
Ook zei mijn huisarts dat de werking van Roa ook tijdelijk is.. terwijl ik van iedereen hoor dat het in principe voor altijd gedaan moet zijn met de acne? Hooguit nog een 2e kuur?
Lijkt er dus op dat mijn huisarts er geen verstand van heeft. Ik kan ook gaan vragen om een doorverwijzing natuurlijk.
Hoe lang moet je gemiddeld (klein ziekenhuis betreft het hier) wachten tot je bij een derma terecht kan?
Ik geloof dat ik die tertionine creme naja in iedrer geval 1 heel tubentje heb opgemaakt ( 6 weken dacht ik weet ik niet zeker)
van die creme werdt mijn huid alleen droger maar het hielp niks verergerde niet in ieder geval. (vandaar ook mee gestopt toen kreeg ik advies kan niks meer voor je doen ofterwijl ik WIL niks meer voor je doen)

Huisartsen hebben er inderdaad geen verstand van die zeggen volgens mij maar wat omdat ze je niet zomaar willen doorverwijzen zoals mijn huisarts die izj kan er niks meer aan doen onzin maja daarom was ik ook blij dat ik vervangende huisarts had die snapte mij wel. die verwees mij gewoon door.

Ik kon gelukkig na 3.5 weken al terecht een vriend van mij (ook voor roa) 6 weken dus verschild heel erg per ziekenhuis.

ow ps ik had ziekenhuis in kleinere stad en hij in grotere stad (ik oosterhout hij breda)
pi_44133998
Ik kreeg vandaag weer een geweldige opmerking van de tandartsassistente, dat mijn huid er zo ontzettend goed uit ziet!

Jawel, ik ben nu ongeveer 6 maanden gestopt en ik heb nooit meer één pukkeltje gehad. Eindelijk een zacht huidje...
heb wel een paar heel lichte littekentjes, maar ach daar is prima mee te leven

Wil nog even alle Roa-gebruikers van nu een hart onder de riem steken: het komt allemaal goed!!
pi_44134111
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:34 schreef Jeltos het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik die tertionine creme naja in iedrer geval 1 heel tubentje heb opgemaakt ( 6 weken dacht ik weet ik niet zeker)
van die creme werdt mijn huid alleen droger maar het hielp niks verergerde niet in ieder geval. (vandaar ook mee gestopt toen kreeg ik advies kan niks meer voor je doen ofterwijl ik WIL niks meer voor je doen)

Huisartsen hebben er inderdaad geen verstand van die zeggen volgens mij maar wat omdat ze je niet zomaar willen doorverwijzen zoals mijn huisarts die izj kan er niks meer aan doen onzin maja daarom was ik ook blij dat ik vervangende huisarts had die snapte mij wel. die verwees mij gewoon door.

Ik kon gelukkig na 3.5 weken al terecht een vriend van mij (ook voor roa) 6 weken dus verschild heel erg per ziekenhuis.

ow ps ik had ziekenhuis in kleinere stad en hij in grotere stad (ik oosterhout hij breda)
Oké dan ga ik maar weer bellen voor een afspraak en vraag om een doorverwijzing! Ik ben het spuugzat Dit spul werkt toch niet, mn huid doet zeer als ik alleen al gaap, gevoel alsof het uit elkaar wordt getrokken maar anderzijds is het overdag wel loeivet Maar het blijft zeer doen.. niet echt normaal lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2006 15:41:33 ]
pi_44134454
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:41 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Oké dan ga ik maar weer bellen voor een afspraak en vraag om een doorverwijzing! Ik ben het spuugzat Dit spul werkt toch niet, mn huid doet zeer als ik alleen al gaap, gevoel alsof het uit elkaar wordt getrokken maar anderzijds is het overdag wel loeivet Maar het blijft zeer doen.. niet echt normaal lijkt me?
ik ben natuurlijk geen dokter maar als dit inderdaad ook geen effect heeft zou ik afspraak maken maar probeer eens bij een andere dokter als je normaal heb die wil je mischien wel doorverwijzen
suc 6
pi_44134670
Hoe ga ik naar een andere dokter dan mijn normale huisarts?
pi_44134759
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:55 schreef heaven7 het volgende:
Hoe ga ik naar een andere dokter dan mijn normale huisarts?
ow nauw bij ons hebben we huisartsen praktijk gewoon een gebouw waar stuk of 5 dokters zitten en toevallig was die van mij op vakantie en kreeg ik een andere maar je kunt dus ook gewoon voor een andere kiezen (als die bijvoorbeeld eerder tijd heeft)
pi_44134770
Ah oke, dat gaat bij ons helaas niet...
pi_44134900
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:58 schreef heaven7 het volgende:
Ah oke, dat gaat bij ons helaas niet...
owkay dat is minder mmmh dan zou ik gewoon even afwachten hoe die creme werkt wordt dat niks gewoon terug gaan en zegge dat je heel graag doorverwezen wil worden lijkt mij het beste suc6
pi_44134977
Dankje!
pi_44157172
Heb de huisarts weer gebeld en de assistent vertelde me te stoppen met die creme, mn huid doet continue pijn en tis net perkament, schilfers, rood etc. Behalve mn voorhoofd, die is nog steeds vet Met reinigen doet het pijn, met smeren (wat dan ook) doet het pijn en als ik die zalf net had opgesmeerd kon ik amper praten of het prikte alweer.

Nu nieuwe afspraak voor volgende week dinsdag, ik zal nu wel gewoon vragen om Roa of anders een doorverwijzing anders geeft hij me gegarandeerd de 0,02 variant mee. Uiteindelijk betaal ik nog alles zelf omdat het van mn no claim afgaat natuurlijk. En dit effect, als het al effect heeft, is toch maar tijdelijk.

Iemand het onomstotelijke bewijs dat het effect van Roa idd voor altijd moet zijn? Mijn huisarts beweerde dus dat ook dat maar tijdelijk helpt.. Ik wil hem het tegendeel kunnen zeggen.
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:00:38 #199
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_44161677
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:04 schreef heaven7 het volgende:
Heb de huisarts weer gebeld en de assistent vertelde me te stoppen met die creme, mn huid doet continue pijn en tis net perkament, schilfers, rood etc. Behalve mn voorhoofd, die is nog steeds vet Met reinigen doet het pijn, met smeren (wat dan ook) doet het pijn en als ik die zalf net had opgesmeerd kon ik amper praten of het prikte alweer.

Nu nieuwe afspraak voor volgende week dinsdag, ik zal nu wel gewoon vragen om Roa of anders een doorverwijzing anders geeft hij me gegarandeerd de 0,02 variant mee. Uiteindelijk betaal ik nog alles zelf omdat het van mn no claim afgaat natuurlijk. En dit effect, als het al effect heeft, is toch maar tijdelijk.

Iemand het onomstotelijke bewijs dat het effect van Roa idd voor altijd moet zijn? Mijn huisarts beweerde dus dat ook dat maar tijdelijk helpt.. Ik wil hem het tegendeel kunnen zeggen.
Ik heb een jaar of 3 geleden Roaccutane gebruikt en sindsdien heb ik alleen nog maar af en toe puistjes (na een tijdje weinig vitaminen/fruit of een keer schminck op mijn hoofd ), gewoon normaal dus.

Gelukkig wilde mijn huisarts mij wel doorverwijzen (nadat ik al wat minder zware mediceinen geprobeert had) naar een huidarts, want hij mocht het zelf niet voorschrijven, dat mocht alleen de huidarts.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_44162480
Klinkt goed, al zal mijn ha ervan maken dat de tijd dat gedaan heeft
pi_44168397
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:22 schreef pompidompidom het volgende:
He heaven,
Ik heb nu geen last van een vette huid met die differin gel, dus misschien ligt het inderdaad aan die nivea young.
en Avaro: ik heb ook een Doxycycline kuur gehad en het heeft mij heel erg goed geholpen. Alleen lijkt mij 14 dagen veel te kort om resultaat te zien. Bij mij duurde het ongeveer 2 of 3 maanden voordat het begon te werken. Het werkte echt super goed alleen ik ben toen in de zomer gestopt en daarna weer begonnen. En toen werkte het helaas niet meer. Hoe noem je dat ook alweer? resistentie?
Echt heel vervelend.. Maar ik hoop dat het werkt bij jou, alleen het kan wel even duren..
Yay, eindelijk een reactie, thanx!

Maar ik dacht dat dit middel juist was om de ontstekingen tegen te gaan en niet als kuur opzich? Het lijkt me best mogelijk dat de ontstekingen na 14 dagen een beetje verminderd zijn, waarna er veilig met de ROA kan worden begonnen.

Ik ga iig wel na afloop van deze periode vragen of ik roa mag als ik dat niet al krijg. Ik heb het toch vrij ernstig dus dat lijkt me wel gerechtvaardig.

Verer heb ik nog een vraagje waar hopelijk iemand anders een antwoord op heeft:

Ik zit dus ook met de noclaim en het is natuurlijk zonde om die twee weken voor het einde van het jaar op te maken. Hoe werkt dat met ROA? Betaal je in één keer een vet bedrag of betaal je bijv. 2 of 3 tientjes voor het eerste doosje? In het laatste geval kan ik halverwege deze maand gewoon beginnen en anders moet ik het even uitstellen tot januari.
pi_44168693
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:43 schreef Avaro het volgende:

[..]

Yay, eindelijk een reactie, thanx!

Maar ik dacht dat dit middel juist was om de ontstekingen tegen te gaan en niet als kuur opzich? Het lijkt me best mogelijk dat de ontstekingen na 14 dagen een beetje verminderd zijn, waarna er veilig met de ROA kan worden begonnen.

Ik ga iig wel na afloop van deze periode vragen of ik roa mag als ik dat niet al krijg. Ik heb het toch vrij ernstig dus dat lijkt me wel gerechtvaardig.

Verer heb ik nog een vraagje waar hopelijk iemand anders een antwoord op heeft:

Ik zit dus ook met de noclaim en het is natuurlijk zonde om die twee weken voor het einde van het jaar op te maken. Hoe werkt dat met ROA? Betaal je in één keer een vet bedrag of betaal je bijv. 2 of 3 tientjes voor het eerste doosje? In het laatste geval kan ik halverwege deze maand gewoon beginnen en anders moet ik het even uitstellen tot januari.
even reactie je no claim ben je zoizo kwijt dan omdat je die medicijnen krijgt (roa is duur 35 euro per doosje van 30 pillen) ik heb voor eerste 3 maanden alleen dus al 315 euro aan medicijnen doe met 1 doosje 10 dagen dusjaah die was ik helaas ook kwijt maar heb er zelf voor gekozen

2de ik denk dat wat je haalt bij de verzekering wordt gedeclareerd ik heb dus nu 3 doosjes gehaald van de totaal 9 (die andere 6 moet ik ophalen als die 3 op zijn) word er dnk dus 3x35 euro bij verzekering verhaalt precies weet ik het helaas niet
pi_44171434
Even een update !!

Met mijn huid gaat het ook goed. 18 December moet ik weer naar de derma voor de bloedtesten en dan zijn de doosjes ook bijna op. Ben ongeveer half januari klaar met de kuur en dan heb ik het een dik half jaar geslikt. (begin Juli tot half Januari) kan iemand voor mij uitrekenen op hoeveel ik zit mg/kg?Slik 40 MG per dag.

Over de NO-Claim vragen.

Als je dit jaar nog niet eerder bij de dokter oid bent geweest krijg je dus aan het eind van dit jaar je NO-Claim terug van de verzekering. Als je nog wilt wachten om je NO-Claim terug te krijgen en je het nog wel een maandje kan uitzingen zou ik dat zeker doen. Je moet namelijk een paar keer naar het ziekenhuis voor controle en bloedtesten. En idd die medicijnen zijn ook duur. Voor 240 originele Roaccutane wordt er 159,- nog iets gevraagd. Hiervoor had ik 2 maanden de nepvariant maar omdat ik die niet wilde heb ik de originele gekregen. Gewoon gevraagd bij de Apotheek.

Merk wel dat ik na een stuk of 10 biertjes en een paar berenburg cola de volgende dag dus echt wel verrot ben terwijl ik dat eerst nooit had. Maar goed, dat is het ergste niet. Lekker goedkoop ook! Ook al een paar keer flink gekotst daardoor en dat is ook niet een pretje. Maar goed... het is het allemaal waard! Het is een cliché ik weet het

@Heaven7,

Heb je ook al Minocycline gekregen? Dat is een antibotica (pillen) en die werken ook heel erg goed. Bij mij was het in combinatie met die Tretioïne een goed resultaat, alleen kwam het toen weer terug... Misschien dat dit bij jou niet zo is? En anders gewoon bij de dokter gaan zitten janken hoe je wel niet onder die huid lijd. Misschien dat dat helpt in jou geval.
pi_44171786
Oké, in dat geval zal ik aan de dokter vragen tijdens de afspraak of het goed als als ik de kuur start in januari. Dan zou ik nog voor de zomer ongeveer redelijk klaar kunnen zijn. Het zou gewoon zonde zijn om die 250 euro weg te gooien om een verschil van 14 dagen.
pi_44173253
Als je naar de dokter gaat is ook medische hulp én gaat dus ook van je NO-Claim af...
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:41:11 #206
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44176366
amai... als ik dit zo allemaal lees...
dan is het in België toch echt wel gemakkelijker
Je kiest hier gewoon naar welke huisdokter je gaat of naar welke specialist... waar je gewoon zelf, zonder doorverwijzing, een afspraak mee maakt.
Desnoods loop je gewoon bij 10 verschillende langs, tot je je zin krijg en uiteindelijk betaal je per doosje van 30 roa net geen 9 euro.
pi_44177019
Dankje Pupil! Ik heb Micocycline idd 3 maanden geslikt maar het hielp niks en ik werd er dikker van.. dus allemaal geen succes.
Mn huid doet erg veel zeer nu, is kurkdroog en rood, ben blij dat ik kan stoppen met die troep Ben ondertussen wel aan een stevig jankpartijtje toe dus dat ga ik maar proberen idd
pi_44177149
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:17 schreef Pupil het volgende:
Als je naar de dokter gaat is ook medische hulp én gaat dus ook van je NO-Claim af...
Nee, hoor het doktersbezoek op zich gaat niet van de no-claim af. Dat is gewoon een korte afspraak van slechts een minuutje of 5 waarin we bespreken wat we het beste kunnen gebruiken en dan schrijft hij wat voor.

Maar bedankt dat er ff aangegeven is dat 1 doosje slechts ongeveer een tientje kost, dat kan nog wel van no-claim af.
pi_44177494
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:41 schreef anneloeke het volgende:
amai... als ik dit zo allemaal lees...
dan is het in België toch echt wel gemakkelijker
Je kiest hier gewoon naar welke huisdokter je gaat of naar welke specialist... waar je gewoon zelf, zonder doorverwijzing, een afspraak mee maakt.
Desnoods loop je gewoon bij 10 verschillende langs, tot je je zin krijg en uiteindelijk betaal je per doosje van 30 roa net geen 9 euro.
9 euro voor 1 doosje roa dat is weinig joh ik heb die van Alpharma 30 stuks 10 mg en daar staat toch echt 35,18 euro op das wel heel verschil dan met belgie nederland
pi_44196881
maf, misschien verschillende merken?
op het etiketje bij mij staat 60 caps 10mg Euro 25.63 van Roche.

omwille die noclaim is zeker te overwegen deze laatste weekjes, kan je tenminste nogwat
borrelen met de feestdagen :p
()))))))__whats_that_ina_name?__ )))~~~~
  woensdag 6 december 2006 @ 16:50:37 #211
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44197230
nee hoor.. zelfde merk!!
alleen capsules van 20mg...
Bij ons gaat er een deel ineens via de ziekteverzekering... moet ik dus zelf niet betalen.
pi_44197398
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:50 schreef anneloeke het volgende:
nee hoor.. zelfde merk!!
alleen capsules van 20mg...
Bij ons gaat er een deel ineens via de ziekteverzekering... moet ik dus zelf niet betalen.
owkay das anders dan naja ik krijg zoizo alles vergoed dus betaal niks maja wel no claim kwijt natuurlijk
pi_44197985
Je kan als Nederlander toch ook naar een huisarts in België?
  woensdag 6 december 2006 @ 19:35:16 #214
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44202802
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:14 schreef schatje het volgende:
Je kan als Nederlander toch ook naar een huisarts in België?
je hoor.. en naar de specialist ook... (zien wij regelmatig... Nederlanders in de wachtzaal bij een specialist!)
Ik weet alleen niet hoe het dan met de tussenkomst van de ziekteverzekering zit.
Als jullie bij ons de medicatie kopen is dit ook zonder tussenkomst en betaal je voor de roa ook 35.08.
Ik moest hiervan slechts 8.88.
Daarnaast heb je nog de maximumfactuur op jaarbasis en bijkomende verzekeringen, maar dat is veeeeeeell te saai en daar gaan we het hier dus niet over hebben

Ik was gewoon verbaasd over het niet vrij naar een andere huisarts kunnen gaan de genoemde kostprijs van de roa... da's al
pi_44231754
ik ben nu in de derde week en mn huid is schilferig en rood . en mn rug, pfffoe die doet me toch pijn! elke dag weer..van 's ochtends vroeg tot 's avonds..echt vréselijk! maar het hoort erbij, geloof ik.. hoop dat het binnenkort beter gaat

de rugpijn gaat toch wél weg als je met de kuur stopt he?
pi_44233550
Ik heb nog een vraagje Ik las in de bijsluiter geloof ik dat de dokter eerst het bloed controleert voor je met een kuur mag beginnen, hoe gaat dit dan? Moet je bloed laten prikken en dan wachten op de uitslag en pas als alles goed is krijg je pillen mee?
Is dit tevens een zwangerschapstest?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2006 21:08:07 ]
pi_44233730
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:07 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb nog een vraagje Ik las in de bijsluiter geloof ik dat de dokter eerst het bloed controleert voor je met een kuur mag beginnen, hoe gaat dit dan? Moet je bloed laten prikken en dan wachten op de uitslag en pas als alles goed is krijg je pillen mee?
Is dit tevens een zwangerschapstest?
Dat ligt een beetje aan je dermatoloog. Ik ben wel meteen geprikt (zwangerschap en leverwaarden) maar hoefde niet af te wachten op de resultaten. Ik kon meteen beginnen met de kuur.
Daarna heb ik steeds de ene maand een urine test (zwangerschap) gehad en de andere maand een bloedtest. Mijn cholesterol was trouwens perfect gedurende de hele kuur.
Ik moest dus wel elke maand naar de dermatoloog.

Oh en bij mijn apotheek controleerden ze ook elke keer of ik nog wel anticonceptie gebruik. Ik kreeg telkens voor 1 maand pilletjes mee (hoewel ze er vaak niet genoeg op voorraad hadden).
pi_44234672
Oke, bedankt Ik heb er nog steeds goede hoop op dat mijn huisarts het me voorschrijft volgende week Heb wat informatie gekopieerd uit de bijsluiter omdat ik het idee heb dat hij er geen verstand van heeft. En als hij het er niet mee eens is kan ik vragen om een doorverwijzing?
pi_44235593
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Oke, bedankt Ik heb er nog steeds goede hoop op dat mijn huisarts het me voorschrijft volgende week Heb wat informatie gekopieerd uit de bijsluiter omdat ik het idee heb dat hij er geen verstand van heeft. En als hij het er niet mee eens is kan ik vragen om een doorverwijzing?
Volgens mij schrijven huisartsen eigenlijk nooit roa voor. Ik zou als het even kan toch aandringen op een verwijzing naar een dermatoloog. Je hebt een huidprobleem waar je onder lijdt, dan is het alleen maar normaal dat je naar iemand gaat die gespecialiseerd is in huidproblemen. Je huisarts kan zich nou eenmaal niet overal in verdiepen, en daar heb jij alle begrip voor
pi_44236050
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Oke, bedankt Ik heb er nog steeds goede hoop op dat mijn huisarts het me voorschrijft volgende week Heb wat informatie gekopieerd uit de bijsluiter omdat ik het idee heb dat hij er geen verstand van heeft. En als hij het er niet mee eens is kan ik vragen om een doorverwijzing?
gewoon doen gewoon laten merken dat je erg mee zit dan moet hij het toch wel doen

en inderdaad huisartsen mogen geen roa voorschrijven alleen dermatoloog.
pi_44236616
Mijn huisarts impliceerde dat hij dat wel mag.. hij heeft het iig niet over een dermatoloog gehad. Maar ik zal em nogmaals aan zn verstand proberen te peuteren dat ik er 24/7 mee bezig ben en het een groot probleem voor me is, ookal ziet de rest van de wereld dat probleem niet.
Jullie horen het wel
pi_44264324
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:55 schreef heaven7 het volgende:
Mijn huisarts impliceerde dat hij dat wel mag.. hij heeft het iig niet over een dermatoloog gehad. Maar ik zal em nogmaals aan zn verstand proberen te peuteren dat ik er 24/7 mee bezig ben en het een groot probleem voor me is, ookal ziet de rest van de wereld dat probleem niet.
Jullie horen het wel
hopen dan maar
nauw men lippen zijn echt helemaal kapot kan smeren wat ik wil en vandaag alweer de volgende 90 pilltjes opgehaalt
pi_44265410
gwn zeggen tegen de huisarts dat je graag naar de derma wilt. Mijn huisarts was tof en die stelde het zelf voor, maar anders moet je hem natuurlijk ff een handje helpen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:08:18 #224
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44276054
ff een tussen stand van mijn Differin Gel 1mg/g adapalene 'kuur' na dat ik een jaar gelden een roa kuur hebt ondergaan. Ik gebruik het nu 2 week en de tweede week begin ik het gevoel te kijrgen dat het gaat werken, heb nu een beetje last van schilferige huid (als ik geen dagcreme gebruik) en verder verdwijnen langzaam de laatste puistjes en mee- eters

en na deze kuur ben ik van plan een peeling te nemen om de littekens weg te laten halen, zijn er nog mensen met tip's daarvoor?
pi_44279181
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:58 schreef heaven7 het volgende:
Dankje Pupil! Ik heb Micocycline idd 3 maanden geslikt maar het hielp niks en ik werd er dikker van.. dus allemaal geen succes.
Mn huid doet erg veel zeer nu, is kurkdroog en rood, ben blij dat ik kan stoppen met die troep Ben ondertussen wel aan een stevig jankpartijtje toe dus dat ga ik maar proberen idd
Hey Heaven,

Ja vervelend dat je dokter zo moeilijk doet.. Mijn dokter heeft me zelfs helemaal nooit gezien voordat ik een verwijzing kreeg! Belde op dat ik last had, hij vroeg wat voor soort het was en kreeg een antibiotica kuur van 3 maanden mee. Na die drie maanden was ik eigenlijk nog geen steek verder in de zin van dat het niet echt werkte. Ze gingen sneller weg maar ze bleven wel komen. Toen weer gebeld met hoe het ging en toen zei hij dat ik beter naar de Huidarts kon gaan. Verwijzing gemaakt en die kon ik de volgende dag al ophalen! Zulke dokters zijn er dus ook. En mijn dermatologe is ook heel chill die wilde het meteen al voorschrijven en toen ik vroeg waarom ze dat gelijk deed, omdat het in de bijsluiter stond dat het wel een heftig middel was en ik er niet denderd last van had, vertelde ze me dat ze het eigenlijk aan iedereen voorschreef omdat het zo goed helpt.

Succes iig!

Een update van mijn kant:

12 december weer naar het ziekenhuis voor de controle en hoef nog maar 2 doosjes! Heb wel uitgerekend dat ik wanneer ik klaar ben maar op 102mg/kg zit en dus niet op de 120.. Ben wel helemaal gaaf nu van ongeveer augustus/september. Zou ik dan alsnog meer pilletjes krijgen om op die 120 mg te komen? Krijg nu wel een andere arts want mijn afspraak van 18 december is verzet naar 12 omdat er iets was waardoor ik niet naar mijn eigen dermatologe kan..
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:55:11 #226
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_44279938
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:08 schreef flashermx het volgende:


en na deze kuur ben ik van plan een peeling te nemen om de littekens weg te laten halen, zijn er nog mensen met tip's daarvoor?
Ben dit zelf ook aan het overwegen...

Ik ben al eens gaan informeren en er is zoveel verschil...
Het gaat van een "lichte" diamant- peeling tot een extreem zware chemische peeling. En daar nog een hele reeks tussen.
Mijn derma raad aan het niet te doen. Lichte peelings hebben soms weinig effect (zou kunnen tegenvallen) en zware kunnen lelijk mislopen (zou ook kunnen tegenvallen dus).
pi_44280630
Ben nu een dikke twee maanden bezig met een kuur. Twee keer per dag een tablet met 20 mg. Tot nu toe niet zo gek veel gebeurd, droge lippen en de onderhuidse zijn er iets meer uit, maar qua aanblik nog vrijwel hetzelfde.

Ik lees hier nu verhalen van capsules met 40 en 60 mg, hier heb ik mijn dokter nooit over gehoord. Aangezien mijn volgende afspraak pas over twee maanden is: moet ik gewoon wat meer geduld hebben of toch maar zelf naar de dokter stappen voor een hogere dosis?
// Last.fm
pi_44284009
@ Pim,

er zijn geen capsules met 40 of 60 MG. Als iemand 40 of 60 MG gebruikt, slikt diegene dus bij 40 2 capules (zoals jij) of 3 capsules bij 60 MG.

Je moet niet zomaar je dosis zelf opvoeren, ik zit zelf nog op de 40 MG en heb een paar weken de 60 MG gelikt maar daar werd alles zo droog van dat ik op het laatst bloed in de urine had door de Roa.
pi_44290040
Hallo mensen,

Ook ik heb al vanaf mn 11e last van puistjes op mn rud biorst armen schouders..

En ben na een paar jaar (veels te laat) naar de huisarts gegaan die mij toen Dalacin-T voorschoot.
heb dat een paar maanden geprobeerd en het lukte voor geen meter en ben er dus maar mee gestopt.
Een jaartje niks aan gedaan want ik had er niet echt last van maar het zg er niet uit en ben dus weer terug naar de dokter gegaan die me pillen meegaf (kom ff niet op de naam) waren van die kleine oranje/gele pillen. Dat lukte helemaal voor geen meter waarna hij mn door verstuurde naar de derma.

2 maanden later eindelijk een afspraak krijg ik gelijk Roa (wat ik al verwachte) want het was zeer ernstig.
Dus van Februari 2006 tot Augustus 2006 lopen slikken eerste maand begonnen met 30mg per dag en de rest van de maanden 60 mg.
Uiteraard loast van de bekende bijwerkingen droge bek etc etc...

Kuur was voorbij en ik helemal blij, maar blijkt dat er allemaal littekens waren ontstaan dus die gast geeft me weer van die kleine pilletjes mee (tegen ontstekingen) en Differin Gel en kom later weer terug en hij stuurt me een maand later naar de Huidarts.

Ze begint te praten over peelings en microdermabrasie ofzo maar ze wou eerst die vette dikke bobbels (littekens) behandelen met Scarban© waar ik nu een maand mee bezig ben.
En iets van een half jaar weer mee aan de gang moet.

Dit vind ik weer zeer klote aangezien ik liever die dermobrasie gelul wou ondanks dat dat aardig wat centjes kost (90 euro a behandling)

Ik ben echt zwaar niet blij met dit ik ben hier *^&&*^* al jaren mee bezig en het word alleen maar erger.
pi_44349381
Ik kom net terug van de huisarts en heb Roa gekregen Althans, ik kan het morgen ophalen. Over 2 weken moet ik een aantal dingen laten controleren door bloed te prikken, over zwangerschap heeft hij het niet gehad maar ik gaf aan de gevaren zelf goed te kennen dus dat was wellicht voldoende.
Ik krijg net een hele nette mail terug van de fabrikant die ook heeft verteld hoeveel mg er nodig is voor een goede kuur, ik hoop maar dat mijn arts het goed heeft gedaan...
pi_44349467
Goed zo

Je bent zeker best wel opgelucht?

pi_44349571
Enorm Scheet eerst nog wel even 7 kleuren want ik had de afspraak blijkbaar verkeerd en was 20 minuten te laat, kreeg een sneer alsof ik een klein kind was in het bijzijn van 6 andere mensen die in de wachtkamer zaten te wachten en of ik een andere afspraak wilde maken 'Liever niet' dus toen was ie nog meer pissed. Heb wel even gezegd dat ik het niet zo netjes vind om mij zo toe te snauwen in het bijzijn van al die mensen en dat ie me best even mee had kunnen nemen naar de gang om het er even over te hebben.
Maargoed, ik heb waar ik voor kwam dus screw it!
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:47:57 #233
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_44367277
Heey Heaven leuk dat je hebt gekregen wat je wilt. Maar wat is dan de hoeveelheid mg die de fabrikant heeft aangeraden??
Ikzelf zit nu rond de dag 90, waarvan de eerst 80 dagen 80mg was en nu dus 60mg. De volgende afspraak is eind januari zodat ik ruim over de 120mg/kg zit. Ik denk dat ik dan wel klaar ben. Qua bijwerkingen valt het allemaal mee (behalve week 2 en 3). Al een aantal weken geen nieuwe acné, wel vaak na 10en heel moe en mag niet te hard trainen vanwege gewrichtspijnen. Het meest lastige is volgens mij nog steeds de uitdroging van de lippen en het gedeelte daaromheen (tot halverwege de wangen). Maar gek genoeg wen je eraan (of ik ga beter smeren ).
In ieder geval succes met de kuur en gelukkig doe je het in de winter, want ik moet me geen zomer van 30graden voorstellen waarbij je niet naar buiten mag en levend verbrand.
Find hungry samurai...
pi_44368059
Nee precies, dat was ook mijn idee! Ik zal een gedeelte van de mail even quoten:
quote:
De uitspraak van de huisarts, dat Roaccutane® te drastisch is en dat het effect ervan net zo tijdelijk is als wat hij heeft gedaan slaat helemaal nergens op. Vast te stellen is, dat hij over Roaccutane® dus niets weet en dat mag jij als patient hem erg kwalijk nemen. In deze is hij voor jou een slechte arts geweest. Nu de feiten over Roaccutane®
In 80 % van alle patienten, die een Roaccutane® kuur hebben gekregen, die op een goede manier is gegeven en ook helemaal is afgemaakt zal 1 kuur voldoende zijn om helemaal te genezen van acne. Hierover is al meer dan 20 jaar ruime ervaring over de gehele wereld. Hierbij wordt uitgegaan van een dosering van 0,5 mg - 1,0 mg per kg lichaamsgewicht gedurende resp. 240 - 120 dagen. Tijdens de kuur mogen vrouwen absoluut niet zwanger worden tot 1 maand na het stoppen met de kuur. Hiervoor zijn richtlijnen aangegeven door de europese commissie. Daar houden zich alle dermatologen aan.
pi_44370823
Sjesus, wat ik ben blij dat jij eindelijk je roa hebt Heaven7, en niet alleen voor jou

Vreemd bericht van de fabrikant overigens over de dosering. Volgens mij zitten een hoop mensen daar wel overheen.
Ik zelf zit inmiddels op 1,75 mg/pk, maar ga precies de 2 halen. Dan ben ik daar 270 dagen mee bezig geweest.
Tot op heden nog niet het gewenste resultaat helaas...
pi_44372561
Ik dacht dat je klaar was? Hou dan ook op met vervelende opmerkingen
pi_44372766
Heaven7, fijn dat je nu aan de roa kan! over een halfjaar heb jij een mooi huidje, het is alleen even door de zure appel bijten.

Btw. Ik heb de hele zomer door roa geslikt en geen last gehad van verbranding ofzo. En ik ben best wel veel buiten geweest! Wel veel preventief gesmeerd met zonnebrandcreme, dit mengde ik dan met Happy Derm gezichtscreme (aanrader!).
pi_44373020
Ik heb een tijdje Roa gebruikt, en gebruik nu Differin hebben jullie ook zon jeukende gevoel rondom je mond?(eczeeem ofzo)
pi_44373829
oh jongens. week 3 en het is vreselijk rood en stom en bleh. ik ben zo bang dat het niet gaat helpen! maargoed..heeft iemand trouwens nog een tip voor een goeie bodylotion? mn benen beginnen aardig uit te drogen.
thanks!
pi_44373873
Ik heb hier een pot hand and bodycreme staan met aloë vera, kost ¤8,- en is echt supergoed spul! Te koop bij De Tuinen enzo.
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:06:24 #241
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44375902
Na de derde kuur weer glad als een aaltje.

Zie dr weer toppie uit!!
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:15:00 #242
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_44376238
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Na de derde kuur weer glad als een aaltje.

Zie dr weer toppie uit!!
Wat zijn dan jouw ervaringen met meerdere kuren? Gebruik je dan een minder zware dosis in kortere tijd zodat de bijwerkingen minder zijn?
Find hungry samurai...
  woensdag 13 december 2006 @ 13:35:01 #243
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44390136
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:58 schreef Buakaw het volgende:
Ik heb een tijdje Roa gebruikt, en gebruik nu Differin hebben jullie ook zon jeukende gevoel rondom je mond?(eczeeem ofzo)
Ik ben nu bijna 3 weken bezig met Differin en vorige week had ik een jeukend gevoel maar nu niet meer
Hoe lang gebruik jij het al dan en werkt het goed? en zie je nog steeds resultaat?
pi_44394091
Hmm, is het erg als ik niet Roa heb meegekregen maar een doosje met alleen de naam van de werkzame stof isotretinoïne?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 15:37:19 ]
pi_44394926
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:36 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, is het erg als ik niet Roa heb meegekregen maar een doosje met alleen de naam van de werkzame stof isotretinoïne?
nee, zelfde werkzame stof..... alleen goedkoper voor de apotheek (overigens had ik wel de echte )

[ Bericht 4% gewijzigd door Gelderland op 13-12-2006 16:19:34 ]
Haleloeja
pi_44395694
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:36 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, is het erg als ik niet Roa heb meegekregen maar een doosje met alleen de naam van de werkzame stof isotretinoïne?
Volgens de apotheek niet, maar volgens mijn dokter wel. Hij zei er specifiek bij dat ik me niet moest laten "afschepen" door de apotheek met die andere variant.

Geen idee wat nou waar is, maar ik vraag altijd specifiek om Roa
// Last.fm
pi_44395746
Trouwens, kan het kwaad om 1 / 2 avonden per week redelijk wat bier te drinken? Meestal niet ladderzat maar toch wel redelijk aangeschoten
// Last.fm
pi_44396241
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

nee, zelfde werkzame stof..... alleen goedkoper voor de apotheek (overigens had ik wel de echte )
Zucht, het zal ook eens goed gaan Ik probeer het wel hoor, ik hoop dat het niks uitmaakt..

Overigens staat er 10pch op het doosje en ik moet er 2 per dag slikken, is dit een beetje normaal om mee te beginnen? Wordt het nog opgebouwd?
pi_44396259
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:18 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Volgens de apotheek niet, maar volgens mijn dokter wel. Hij zei er specifiek bij dat ik me niet moest laten "afschepen" door de apotheek met die andere variant.

Geen idee wat nou waar is, maar ik vraag altijd specifiek om Roa
Apotheek en dokter spelen toch allemaal onder één hoedje bij ons Ik heb niks te vragen, de dokter schrijft een recept uit en ik kan de boel afhalen..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 16:33:49 ]
pi_44399057
Ik heb ook de generieke variant gehad (dus niet de originele), maar ze hebben prima gewerkt. Ik vind het dus een beetje onzin om speciaal de dure te nemen. En ik denk dat je verzekering dat ook niet leuk vind.
pi_44399426
Dat klinkt positief Je betaalt toch alles gewoon zelf via de no claim? Had er nog geen gebruik van gemaakt dit jaar.. Pil uit eigen zak betaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 18:05:48 ]
pi_44400827
quote:
Yay, eindelijk een reactie, thanx!

Maar ik dacht dat dit middel juist was om de ontstekingen tegen te gaan en niet als kuur opzich? Het lijkt me best mogelijk dat de ontstekingen na 14 dagen een beetje verminderd zijn, waarna er veilig met de ROA kan worden begonnen.
Mijn huisarts heeft het toen voorgeschreven. Omdat mijn acne vrij mild is heeft ze het niet voorgeschreven om onstekingen tegen te gaan maar echt als kuur geloof ik. Ik weet inderdaad wel dat het helpt tegen onstekingen maar ik had vooral last van meeeters maar geen onstekingen. Maar bij mij hielp het dus supergoed. Na 3 maanden ongeveer had ik geen puistjes meer. Ik weet dus niet of het werkt tegen onstekingen.
pi_44403472
Hm en wat is nu het beste middel om je gezicht mee te reinigen en te hydrateren tijdens zo'n kuur?
pi_44403646
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:33 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Zucht, het zal ook eens goed gaan Ik probeer het wel hoor, ik hoop dat het niks uitmaakt..

Overigens staat er 10pch op het doosje en ik moet er 2 per dag slikken, is dit een beetje normaal om mee te beginnen? Wordt het nog opgebouwd?
20 mg per dag, is heel laag... ik begon ff kijken met 40 ofzo en heb zelfs nog wat hoger gehad dacht ik... maargoed, Good Luck
Haleloeja
pi_44403942
Dankjewel! Ik neem aan dat ik een hogere dosis krijg als dit op is aangezien hij beaamde dat je het op moet bouwen toen ik dat zei..
pi_44412498
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef heaven7 het volgende:
Dat klinkt positief Je betaalt toch alles gewoon zelf via de no claim? Had er nog geen gebruik van gemaakt dit jaar.. Pil uit eigen zak betaald.
Nouja het zal best wel van mijn no-claim zijn afgegaan, maar als je 6 keer naar een dermatoloog ben geweest dan heb je toch geen no-claim meer over.

Heb overigens nooit een rekening gezien van de roa en van de derma, dat ging allemaal direct naar mijn verzekering.
pi_44412598
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:04 schreef octopussy het volgende:

[..]

Nouja het zal best wel van mijn no-claim zijn afgegaan, maar als je 6 keer naar een dermatoloog ben geweest dan heb je toch geen no-claim meer over.

Heb overigens nooit een rekening gezien van de roa en van de derma, dat ging allemaal direct naar mijn verzekering.
Dat is ook zo ja.

Bij ons staat de prijs ook niet op het etiket, dat is wel vrij gangbaar geloof ik.
pi_44429565
Nauw ben alweer 4 weken aan de roa langzaam gaat men huid vooruit (kreeg vandaag weer te horen je ziet echt veel verschil) dus dat is goed
maar vraagje meeeters trekken die vanzelf weg of wat gebeurt daarmee???

Verder iedreen suc6
pi_44429686
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:21 schreef heaven7 het volgende:
Hm en wat is nu het beste middel om je gezicht mee te reinigen en te hydrateren tijdens zo'n kuur?
zelf heb ik advies van Gelderland gevolged en CETAPHIL HYDRATERENDE LOTION 200 ml gehaald bij appotheek en moet zeggen echt super fijn spul je hebt er maar weinig van nodig en is hypo-allergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum speciaal voor huid onder dermatolgische behandeling dus perfect ik vindt het super
Gelderland bedankt nog
pi_44432478
Fijn dat je al complimentjes krijgt Jeltos!

Ik zal die lotion even opschrijven, dus je reinigt je huid echt alleen daarmee? Dus geen wasgel ofzo? En waarmee hydrateer je het?
Van de fabrikant kreeg ik vandaag weer een mail en die raden Bepanthen aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2006 18:20:34 ]
pi_44432773
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:46 schreef Jeltos het volgende:

[..]

zelf heb ik advies van Gelderland gevolged en CETAPHIL HYDRATERENDE LOTION 200 ml gehaald bij appotheek en moet zeggen echt super fijn spul je hebt er maar weinig van nodig en is hypo-allergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum speciaal voor huid onder dermatolgische behandeling dus perfect ik vindt het super
Gelderland bedankt nog
Graag gedaan man! is idd fijn spul
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:20 schreef heaven7 het volgende:
Fijn dat je al complimentjes krijgt Jeltos!

Ik zal die lotion even opschrijven, dus je reinigt je huid echt alleen daarmee? Dus geen wasgel ofzo? En waarmee hydrateer je het?
Van de fabrikant kreeg ik vandaag weer een mail en die raden Bepanthen aan.
die lotion is geen reinigende lotion.... alleeen om te hydrateren hoor... Dus dáármee hydrateer je het (bijv 's ochtends ff als je naar school gaat).... Ik reinigde mijn huid altijd met dat spul van Niveau: 'voor de gevoelige huid, zónder toegevoegde stoffen'. Kost iets van 8 euro ofzo, maar je doet er ook lang mee.

Nog een TIP: gebruik niet téveel verschillende spulletjes tijdens ROA. Alleen wat noodzakelijk is (bijv, hydrateren af en toe). Mijn motto was altijd: 'laat ROA het werk doen'.. Roa reinigd je huid wel.... doe dat 1x per week zelf, laat ROA het voor de rest doen
Haleloeja
pi_44432977
Ja maar mn gezicht moet toch gewassen worden Ik vraag me af wat daarvoor het beste spul is! Je hebt wel gelijk dat er niet teveel op gesmeerd en mee gedaan moet worden, daarom alleen het noodzakelijke maar wel goed spul.
pi_44441053
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Ja maar mn gezicht moet toch gewassen worden Ik vraag me af wat daarvoor het beste spul is! Je hebt wel gelijk dat er niet teveel op gesmeerd en mee gedaan moet worden, daarom alleen het noodzakelijke maar wel goed spul.
mmmh jaah ik was het zelf alleen met water omdat ik het beetje heb gehad met al die washes enzo het droogt je huid vaak erg uit . wat ook al erg gebeurt door de roa verder gebruik ik alleen hyderatheerden lotion (cetaphil)

gebruik zoizo niks van SCRUB tijdens roa (beschadigt je huid heel erg ivm je al hele dunne huid hebt)
verder tjaa moeilijk ik zou iets heel milds kiezen zoals gelderland al zij waar geen rotzooi zoals parfum ectra in zit ik hoor het wel
suc 6

[ Bericht 8% gewijzigd door Jeltos op 14-12-2006 22:38:39 ]
pi_44444439
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:38 schreef heaven7 het volgende:
Ja maar mn gezicht moet toch gewassen worden Ik vraag me af wat daarvoor het beste spul is! Je hebt wel gelijk dat er niet teveel op gesmeerd en mee gedaan moet worden, daarom alleen het noodzakelijke maar wel goed spul.
wat dacht je van gewoon ff je kop onder de douchekraan houden? Je huid wordt al zo droog als een kurk als het goed is, die hoef je echt niet met allerlei middeltjes te gaan wassen hoor (waarom zou je? ):

- Voor minder talgproductie? -> zorgt ROA al voor
- Voor minder vette huid? -> zorgt ROA al voor
- Voor dat je minder puistjes hebt de volgende dag -> zorgt ROA al voor...

Dus.... gewoon kop onder de kraan als je douched en klaar. Als je het toch wilt gaan wassen met een 'middel' dan staat er hierboven wat ik toen gebruikte Maar laat ROA gewoon zijn werk doen en hydrateer het alleen zodat je er minder last van hebt...
Haleloeja
pi_44447097
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 00:05 schreef Gelderland het volgende:

[..]

wat dacht je van gewoon ff je kop onder de douchekraan houden? Je huid wordt al zo droog als een kurk als het goed is, die hoef je echt niet met allerlei middeltjes te gaan wassen hoor (waarom zou je? ):

- Voor minder talgproductie? -> zorgt ROA al voor
- Voor minder vette huid? -> zorgt ROA al voor
- Voor dat je minder puistjes hebt de volgende dag -> zorgt ROA al voor...

Dus.... gewoon kop onder de kraan als je douched en klaar. Als je het toch wilt gaan wassen met een 'middel' dan staat er hierboven wat ik toen gebruikte Maar laat ROA gewoon zijn werk doen en hydrateer het alleen zodat je er minder last van hebt...
Oke, dan zal ik dat gaan doen.

Wel wil ik even voorzichtig opmerken dat je smileykeuze niet helemaal gepast is imho, beetje sarcastisch komt het over.
pi_44461394
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 07:34 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Oke, dan zal ik dat gaan doen.

Wel wil ik even voorzichtig opmerken dat je smileykeuze niet helemaal gepast is imho, beetje sarcastisch komt het over.
Hoe serieus 't onderwerp ook is, we zitten wel op Fok hè
// Last.fm
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:35:16 #267
63732 Ogrefish
King of fish
pi_44464385
Ik gebruik nu geloof ik al iets meer dan een maand roaccutane. En afgezien van een erg droge huid en kapotte lippen merk ik weinig tot geen verschil. Laatst was het toevallig een paar dagen achter elkaar erg rustig, maar er blijven nieuwe onderhuidse bultjes bijkomen. Hoe lang duurt het voordat het écht over is?

En gaat die transitie snel? Of is dat een kwestie van maanden, en kan ik daarom nog niet echt een verschil zien?

Mijn dokter heeft me dit vast allemaal verteld, maar ik weet niet alles meer Dank voor uitleg..

EDIT: Ik heb trouwens ook dat iso-nogwattus, in plaats van de originele versie. Dit maakt dus wel of niet veel uit..?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ogrefish op 15-12-2006 19:03:49 ]
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
pi_44466344
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:35 schreef Ogrefish het volgende:
Ik gebruik nu geloof ik al iets meer dan een maand roaccutane. En afgezien van een erg droge huid en kapotte lippen merk ik weinig tot geen verschil. Laatst was het toevallig een paar dagen achter elkaar erg rustig, maar er blijven nieuwe onderhuidse bultjes bijkomen. Hoe lang duurt het voordat het écht over is?

En gaat die transitie snel? Of is dat een kwestie van maanden, en kan ik daarom nog niet echt een verschil zien?

Mijn dokter heeft me dit vast allemaal verteld, maar ik weet niet alles meer Dank voor uitleg..

EDIT: Ik heb trouwens ook dat iso-nogwattus, in plaats van de originele versie. Dit maakt dus wel of niet veel uit..?
Ik heb ongeveer dezelfde situatie, alleen ik slik het nu bijna een maand! vooral veel rode vlekjes en nog een wat bultjes die soms iets groter zijn.

ik was gister bij de huidarts en die zei wel dat het goed ging, maar dat ik nog een lange weg te gaan had! vooral omdat het in de winter nooog langer duurt voordat de rooie/paarse vlekjes weggaan.
ik zit nu op 30 mg per dag en ze heeft het ook niet verhoogd. weet iemand hoelang het duurt voordat de rooie vlekjes minder worden?!

ik heb idd ook dat iso-gebeuren, haha. volgens mij maakt het niks uit hoor .
pi_44477476
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:40 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Hoe serieus 't onderwerp ook is, we zitten wel op Fok hè
Dus hoef je geen respect voor elkaar te hebben?
pi_44477487
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer dezelfde situatie, alleen ik slik het nu bijna een maand! vooral veel rode vlekjes en nog een wat bultjes die soms iets groter zijn.

ik was gister bij de huidarts en die zei wel dat het goed ging, maar dat ik nog een lange weg te gaan had! vooral omdat het in de winter nooog langer duurt voordat de rooie/paarse vlekjes weggaan.
ik zit nu op 30 mg per dag en ze heeft het ook niet verhoogd. weet iemand hoelang het duurt voordat de rooie vlekjes minder worden?!

ik heb idd ook dat iso-gebeuren, haha. volgens mij maakt het niks uit hoor .
Volgens de apotheek maakt het niets uit maarja..
pi_44479119
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dus hoef je geen respect voor elkaar te hebben?

Dit slaat echt alles! Een niet gepaste smiley keuze
Mijn dag kan niet meer stuk...

[ Bericht 3% gewijzigd door Oom_Govert op 16-12-2006 12:23:16 ]
pi_44479185
on-topic:

Ben terug gegaan van 60 mg/pd naar 30! Duurt namelijk allemaal wat langer dan gehoopt, inmiddels ruim 7,5 maand. Dus nu een halvering van de dosis om de boel rustig te houden.
Wat een feest! Echt een groot verschil in de bijwerking, die zijn ook zeker gehalveerd. Mn lippen houden het weer prima uit en ben een stuk minder moe!
Iemand van jullie ook zo een aparte dosering gehad? Volgens mij is het niet echt gebruikelijk om afbouwend voor te schrijven?
pi_44483017
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dus hoef je geen respect voor elkaar te hebben?
het is een forum hoor (en wat voor één , een JONGEREN-forum)... wie zegt dat ik geen respect heb ... OMG heeft ROA nu al invloed op je gesteldheid ofzo Ga naar een ROA congress ofzo, daar zullen ze miss wé; aan je behoefte voldoen
Haleloeja
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:52:44 #274
163653 ikke_93
Fokforum Devil
pi_44484927
Beste fokkers,
Ik heb vandaag mijn 18e pilletje geslikt (20 mg/dag)
Zoals bekent is verergert de situatie in het begin van de kuur, dat bevestig ik alleen maar... Maar sinds een dag of 3 begint het toch al beter te worden, de situatie van mijn huid op mn gezicht is ongeveer hetzelfde als op dag 1.. (voorlopig)
bijwerkingen die ik heb gehad: lichtjes droge lippen (viel mee, daar ik maar 20 mg slik) heel lichtjes schilferende huid, op eht einde van de 2e week had ik heel wat klachten van vermoeidheid, ik was zeer moe, maar dat was maar van korte duur. Soms ook een raar gevoel in mijn rug.. Maar je lichaam wend aan de roaccutane waardoor de bijwerkingen relatiever worden. (hoe minder je slikt, hoe minder bijwerkingen of er minder resultaat is dat weet ik niet, waarschijnlijk zal na de eerste maand mijn dosis ook nog verhoogd worden..)
Anyway, dit is een wonderproduct om aan te raden het zijn de bijwerkingen zeker waard!
Ik gebruik een lipenbalsem (weet niet precies wat) en zeep zonder zeep van het merk lutsine voor smorgens en savonds en een dagcreme tegen uitrdoging (hydraterend) eveneens van lutsine..
Het is leuk om te weten dat nog mensen hier last mee hebben.. en ook aan de ROA gaan
In elk geval wens ik iedereen hier veel sucees bij het volgen van zijn kuur!!
groetjes Mathias

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_93 op 16-12-2006 16:57:03 (spelling) ]
Si vis pacem, para bellum...
pi_44488743
@Oom_Govert

Wel appart jaah dat je de helft terug gaat maar waren de bijwerkinge dan te erg?
Opzich niet erg zolang het resultaat maar blijf en je bent denk langer aan kuuren suc6 verder

@ sinasasappeltje
ik zit nu ook op maand (30mg) bij mij begint egt alles goed glad te worden maar moet egt oppassen men huid is super dun maak zo een rood vlek en huid is zo kapot id wegtrekken duurt wat langer maja heb er wel vertrouwen in maja kost gewoon tijd suc6 verder

@ ikke_93
Zelfde bijwerking ook drogge lippen schilferige huid ook last van pijn vooral in men onderug vooral na het fitnisse had ik voor roa nooit is ook een bijwerking
Moeheid damn erg joh hahaha ik heb me de eerste 2 weken zekers 8 keer verslapen voor school
en id ook snel moe
soms ook snel geirriteerd maja dat is nu al minder omdat men huid echt stuk gladder is en ik ook opmerkingen over krijg wordt je weer vorlijk van he
verder suc6 met jouw kuur (ow ps ik heb 30 mg)

[ Bericht 34% gewijzigd door Jeltos op 16-12-2006 19:31:10 ]
  zondag 17 december 2006 @ 00:25:31 #276
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44496734
Ik heb vooral last van harde bultjes op mn huid....
Maar puisten krijg ik niet meer...
pi_44544688
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:22 schreef Oom_Govert het volgende:
on-topic:

Ben terug gegaan van 60 mg/pd naar 30! Duurt namelijk allemaal wat langer dan gehoopt, inmiddels ruim 7,5 maand. Dus nu een halvering van de dosis om de boel rustig te houden.
Wat een feest! Echt een groot verschil in de bijwerking, die zijn ook zeker gehalveerd. Mn lippen houden het weer prima uit en ben een stuk minder moe!
Iemand van jullie ook zo een aparte dosering gehad? Volgens mij is het niet echt gebruikelijk om afbouwend voor te schrijven?
Ik zit ook op 30, de huidarts wil het hier ook bij laten voorlopig. Ze zei wel dat ze aan het einde van mn kuur het wil gaan afbouwen naar 20..ik vroeg me dus ook af of het gebruikelijk was, maar volgens haar gaan steeds meer huidartsen dat doen..ik vond het wel goed klinken opzich! op deze manier zou het minder snel terugkomen.

succes nog
pi_44546301
Ik slik nu 5 dagen maar merk helemaal niks. Geen drogere huid, geen drogere lippen, puistjes niet verminderd of vermeerderd. Mijn voorhoofd is weer helemaal terug naar vet, na 5 dagen smeren met die creme was dat wel weg, dat was heerlijk
Kan het nog binnenkort veranderen of is de dosering gewoon te laag?
pi_44546361
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:57 schreef heaven7 het volgende:
Ik slik nu 5 dagen maar merk helemaal niks. Geen drogere huid, geen drogere lippen, puistjes niet verminderd of vermeerderd. Mijn voorhoofd is weer helemaal terug naar vet, na 5 dagen smeren met die creme was dat wel weg, dat was heerlijk
Kan het nog binnenkort veranderen of is de dosering gewoon te laag?
OMG 5 dagen post hier over 6 maanden nog iets....... dán pas zie je het resultaat (bij mij ging het pas na 5 maanden werken)
Haleloeja
pi_44546580
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

OMG 5 dagen post hier over 6 maanden nog iets....... dán pas zie je het resultaat (bij mij ging het pas na 5 maanden werken)
Nondeju Ik heb het over bijwerkingen.
pi_44548505
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:04 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nondeju Ik heb het over bijwerkingen.
Dan nog, gewoon geduld Ik kreeg na een week langzaam last van m'n lippen en tot nu toe, 3 maanden later, nog echt meer bijwerkingen gehad. Gewoon m'n lippen de hele dag invetten en dan gaat het perfect
// Last.fm
  maandag 18 december 2006 @ 19:56:33 #282
163653 ikke_93
Fokforum Devil
pi_44548625
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:04 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nondeju Ik heb het over bijwerkingen.
Inderdaad het is vreemd , ik had na de tweede dag al droge lippen (20 mg).
Niemand reageert hetzelfde op een product hé.

[ Bericht 2% gewijzigd door ikke_93 op 18-12-2006 19:57:33 (spelling) ]
Si vis pacem, para bellum...
pi_44549607
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:04 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nondeju Ik heb het over bijwerkingen.
Dan nog, gewoon geduld........ Dan nog, gewoon geduld............. Dan nog, gewoon geduld

Haleloeja
pi_44549998
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:56 schreef ikke_93 het volgende:

[..]

Inderdaad het is vreemd , ik had na de tweede dag al droge lippen (20 mg).
Niemand reageert hetzelfde op een product hé.
Dat is zo. Ik denk dat het iig wel verhoogd kan worden als ik weer terugga over een paar weken.
pi_44555338
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:29 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is zo. Ik denk dat het iig wel verhoogd kan worden als ik weer terugga over een paar weken.
ligt eraan hoe erg het is ik moet nu 3 maandne 30 mg zit nu op 5 weken maar begint bij mij al goed te werken veel gladder huid (denk ook als ik over 3 weken terug ga na dermatoloog dat hij mij gewoon nog 3 maandne 30 mg meejgeeft)
tja bijwerkingen egt na 2 weken waren men lippen pas droog en nu na 5 weken egt helemaal erg maja na paar dagen merk je nog niks maar berijd je er maar op voor het eerst erger wordt was bij mij ook (alles moet eruit) merk nu nog steeds (na 5 weken) dat er nog steeds zooi eruit moet al is men huid gladder en krijg ik van veel mensen te horen dat het echt minder is geworden

suc 6
pi_44575587
Okeeeee mensen. Eindelijk weer eens een update van mijn blog!!! Check it als je wil weten hoe ik ervoor sta na een week of 12!!

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com
pi_44583518
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:46 schreef Jeltos het volgende:

[..]

ligt eraan hoe erg het is ik moet nu 3 maandne 30 mg zit nu op 5 weken maar begint bij mij al goed te werken veel gladder huid (denk ook als ik over 3 weken terug ga na dermatoloog dat hij mij gewoon nog 3 maandne 30 mg meejgeeft)
tja bijwerkingen egt na 2 weken waren men lippen pas droog en nu na 5 weken egt helemaal erg maja na paar dagen merk je nog niks maar berijd je er maar op voor het eerst erger wordt was bij mij ook (alles moet eruit) merk nu nog steeds (na 5 weken) dat er nog steeds zooi eruit moet al is men huid gladder en krijg ik van veel mensen te horen dat het echt minder is geworden

suc 6
wij zitten op één lijn, haha. alleen ik zit nu op 4 weken, begon met 30 en moet nog zeker 2 maanden door op 30!
  donderdag 21 december 2006 @ 00:30:19 #288
163653 ikke_93
Fokforum Devil
pi_44616300
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest.
Slik nu 3 weken 20mg, en dat blijft 20 mg.
Voor de eerste keer bloed laten trekken, ge voelt er helemaal niex van..
Hij heeft wel in alle acne gestekt en uitgeduwd :s pijnlijk was dat, maar enfin..
Verbetering is op komst en dat wens ik iedereen hier ook van harte toe!!
groetjes Mathias.
Si vis pacem, para bellum...
pi_44637279
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:18 schreef meissie1981 het volgende:
Okeeeee mensen. Eindelijk weer eens een update van mijn blog!!! Check it als je wil weten hoe ik ervoor sta na een week of 12!!

http://roaccutane-dagboek.blogspot.com
mooi verhaal gewoon volhouden hoorde van sommige dat pas na maandje of 5 ging werken
ik merk na 5 weken al dat het gladder is maar steeds nog ups en downs beetje huid is wel stukken gladder maja gewoon door gaan suc 6
pi_44637357
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:20 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

wij zitten op één lijn, haha. alleen ik zit nu op 4 weken, begon met 30 en moet nog zeker 2 maanden door op 30!
hahahah owkay en hoe werkt het bij jouw? bij mij is men huid zkers gladder maar IK MOET ER VANAF BLIJVEN maja die meeeters die gaan iet vanzelf weg heb ik idee tus maak ik onnodig huid kapot zekers door de roa is men huid snel rood en erg dun maar ben benieuwd waneer het echt gaat werken dat ik niks meer krijg gewoon

suc 6
pi_44661253
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:05 schreef Jeltos het volgende:

[..]

hahahah owkay en hoe werkt het bij jouw? bij mij is men huid zkers gladder maar IK MOET ER VANAF BLIJVEN maja die meeeters die gaan iet vanzelf weg heb ik idee tus maak ik onnodig huid kapot zekers door de roa is men huid snel rood en erg dun maar ben benieuwd waneer het echt gaat werken dat ik niks meer krijg gewoon

suc 6
jaa het gaat best goed, het is echt al een heel stuk gladder maar ik moet inderdaad ook echt vanaf blijven! volgens mij trekken die meeeter ook wel weg hoor, na een tijdje! geduld! ik heb vooral veel rooie vlekjes! best irritant. maar die zijn met wat make-up wel bij te werken, ik denk helaas dat het nog wel ff gaat duren voordat ze helemaal weg zijn!
ook af en toe nog wat bultjes opeens, maar kheb nietmeer van die ontstekingen!
pi_44670647
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:28 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

jaa het gaat best goed, het is echt al een heel stuk gladder maar ik moet inderdaad ook echt vanaf blijven! volgens mij trekken die meeeter ook wel weg hoor, na een tijdje! geduld! ik heb vooral veel rooie vlekjes! best irritant. maar die zijn met wat make-up wel bij te werken, ik denk helaas dat het nog wel ff gaat duren voordat ze helemaal weg zijn!
ook af en toe nog wat bultjes opeens, maar kheb nietmeer van die ontstekingen!
hahah id geduld he tja ik kan geen make up gebruiken hahah maja trekt bij mij ook goed weg af en toe nog wel klein puistje maar niet meer zo als vroeger alleen id rode vlekjes duurt gewoon lang zekers in winten en zonnebank is geen optie he dusjaa helaas gewoon wachten
  zaterdag 23 december 2006 @ 03:41:16 #293
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44675108
uhm misschien ben ik wel iets te voorbaarig maar ik gebruik nu al bijna 4 weken Differin (komende dinsdag is het 4 weken), in het begin gingen de laatste puitjes die ik nog had weg, maar de eersten steken weer de kop op terwijl ik netjes differin gebruik.
zou het dan kunnen zijn dat het niet meer werkt of moet ik nog ff een paar weken volhouden?

Want ik zit er dan over te twijfelen of ik dan weer naar de derma moet gaan of toch nog een paar weken moet wachten?
pi_44683528
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 03:41 schreef flashermx het volgende:
uhm misschien ben ik wel iets te voorbaarig maar ik gebruik nu al bijna 4 weken Differin (komende dinsdag is het 4 weken), in het begin gingen de laatste puitjes die ik nog had weg, maar de eersten steken weer de kop op terwijl ik netjes differin gebruik.
zou het dan kunnen zijn dat het niet meer werkt of moet ik nog ff een paar weken volhouden?

Want ik zit er dan over te twijfelen of ik dan weer naar de derma moet gaan of toch nog een paar weken moet wachten?
Nog weken, zoniet maanden, wachten. Het gaat gewoon nooit zo snel als je hoopt dat het gaat
// Last.fm
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:15:37 #295
163653 ikke_93
Fokforum Devil
pi_44683814
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 03:41 schreef flashermx het volgende:
uhm misschien ben ik wel iets te voorbaarig maar ik gebruik nu al bijna 4 weken Differin (komende dinsdag is het 4 weken), in het begin gingen de laatste puitjes die ik nog had weg, maar de eersten steken weer de kop op terwijl ik netjes differin gebruik.
zou het dan kunnen zijn dat het niet meer werkt of moet ik nog ff een paar weken volhouden?

Want ik zit er dan over te twijfelen of ik dan weer naar de derma moet gaan of toch nog een paar weken moet wachten?
Wat is Differin??
Si vis pacem, para bellum...
pi_44688359
Ben nu vanaf Juli bezig en moet nog tot ongeveer half januari!!

Ben laatst naar de Derma geweest en alles was goed. Krijg inderm mee na de kuur, mocht het nodig zijn en anders zouden we weer gewoon met een nieuwe kuur Roaccutane beginnen.

Mijn huid is nu helemaal gaaf alleen wat vlekjes maar die vind ik lang niet zo erg als die puistjes!!
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:41:35 #297
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
  zondag 24 december 2006 @ 13:07:04 #298
163653 ikke_93
Fokforum Devil
pi_44704014
quote:
Ah danku, als ik het goed versta een beetje uitwendige roaccutane (niet?)
Si vis pacem, para bellum...
  zondag 24 december 2006 @ 13:57:42 #299
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44705706
Jah zo zou je het kunnen noemen, maar denk wel minder zwaar dan Roa.

Wat ik trouwns niet helemaal snap he, Als je Benzoylperoxide gebruikt dan voelt je huid strak aan, is dat wel goed voor je huid op langertermijn? (ik heb Benzoylperoxide ooit gebruikt).
pi_44707429
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:57 schreef flashermx het volgende:
Jah zo zou je het kunnen noemen, maar denk wel minder zwaar dan Roa.

Wat ik trouwns niet helemaal snap he, Als je Benzoylperoxide gebruikt dan voelt je huid strak aan, is dat wel goed voor je huid op langertermijn? (ik heb Benzoylperoxide ooit gebruikt).
Dat was dat spul dat je kleren bleekt als 't er op komt?

Heb ik ook gebruikt, vond 't zwaar kut. Het hielp opzich wel maar je huid werd er zo klote door dat ik daarom gestopt ben
// Last.fm
  zondag 24 december 2006 @ 16:01:30 #301
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44710404
jah dat spul, je ik had ook rodeen schilferige huid, maar het hielp bij mij in het begin wel maar later niet meer voor acne dan wel maar het bleef wel goe werken tegen mee eters op mijn neus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')