abonnement Unibet Coolblue
pi_42321931
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:38 schreef BobbyB het volgende:

Jij wil iets wat gewoon niet kan, punt uit.
Natuurlijk kan het wel. Waarom zou het niet kunnen.
Hij wilde het niet, dat is wat anders.
quote:
Maar dat wil hij niet omdat:
1. Jij geen bon hebt
2. Jij het artikel niet bij je hebt
Hij was bereid om mij zonder bon veel meer te vergoeden dan dat tientje.
Hij gaf mij geen enkele reden waarom ik de rest van het kapotte artikel zou moeten halen, ondanks dat ik daar specifiek naar vroeg.
quote:
Dat stukje plastic kan van van alles afkomen, hoezo zou hij jou vertrouwen en jouw iets vergoeden?
Nee, hij herkende het als zijnde een stuk Praxis lamellen.
quote:
Ohja, dus jij bent er zo eentje die denkt dat ie alles weet en de rest is maar dom en snapt het niet?
Nee, zeker niet alles. Maar wel veel, op dit punt. Meer in ieder geval dan de gemiddelde KLB-hoeren die nauwelijks verder lezen dan de eerste paar regels van een topic, en bijna automatisch "TS moet niet zeiken" gaan schreeuwen.
quote:
Ja sorry hoor, maar ik zou het probleem toch wel degelijk bij mezelf gaan zoeken als 90% zo zou reageren als hier. Iedereen is het er over eens dat jij totaal niet weet hoe het allemaal in elkaar zit, dat ligt niet aan ons, dat ligt gewoon aan jou.
Het feit alleen al dat 9 van de 10 users gaan zitten miepen over garantie en kassabonnen (terwijl het daar niet over gaat!) geeft al aan dat het niveau van de gemiddelde user hier niet al te hoog ligt. En dat ze in ieder geval te lui zijn om even goed te lezen.
quote:
Jij past je niet aan de regeltjes van het bedrijf, daar kan je alleen jezelf de schuld van geven.
Oh, regeltjes. Jaja, regels moeten gehoorzaamd worden, zum Befehl, etc etc.
Wanneer de (door het bedrijf verzonnen) regels van een bedrijf niet deugen, of niet flexibel genoeg zijn, dan hebben klanten álle recht daar commentaar op te hebben.
quote:
Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat de wet, en andere regeltjes niet voor jou gelden omdat ze maar stom zijn en de overheid maar moet vertrouwen dat je geen stoute dingen doet.
Ik ben inderdaad iemand die zin zou hebben een KLB-topic te openen wanneer hij midden in de nacht op een verlaten kruispunt bekeurd zou worden, omdat hij door rood fietst.
Maar ik begrijp dat jij blindelings en klakkeloos alle regeltjes volgt en je overal zonder morren bij neerlegt? Heerlijks slaafs. .
quote:
Dat het een ondeugdelijk product is weet ik niet, maar daar gaat het nu even niet om.
Jazeker wel, dat schept (ook zonder kassabon) een bijna (ik durf het bijna niet te zeggen:) 'morele' verplichting.
En het is blijkbaar troep, die kunststof lamellen, volgens een aantal users. Haal ze uit het assortiment, zou ik dan zeggen.
quote:
Wij leven in Nederland, hij in de VS. In de VS mag je vanaf je 16e auto rijden, mag hier ook niet. Met andere woorden; iets wat in een ander land zo is is daar zo, dat hoeft niet te betekenen dat dat hier ook maar zo moet zijn omdat dat jou beter uit komt.
Oei, weer zo'n heerlijk kromme vergelijking .
Het gaat hier echter om klantvriendelijkheid. Waarom kunnen bedrijven in de VS wél über-klantvriendelijk zijn, en kan dat hier in NL blijkbaar niet? Zijn Nederlanders vuile profiteurs die misbruik maken van klantvriendelijkheid, en zijn Amerikanen allemaal eerlijk?
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:56:48 #102
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42322091
hoe kun je nu in godsnaam klantvriendelijk blijven in dit geval

klant heeft geen bon
bedrijf erkent het probleem wil het oplossen maar heeft wel het hele artikel nodig en niet allen 1/200 deel

klant is te bedonderd om het hele defecte artikel te halen en en eist een 10tje korting anders gaat hij wel naar de gammel toe

ja dit gaat inderdaad over klantvriendelijkheid, de vriendelijkheid van de klant zelf dan wel
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:58:37 #103
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42322140
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het leuke aan KLB is gewoon om te zien waar mensen niet al om zeuren, meestal door hun eigen domheid of onwetendheid en als je ze er op wijst ontstaat er een hele discussie dat het aan iedereen ligt behalve aan hun zelf
hoax
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42322308
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het wel. Waarom zou het niet kunnen.
Hij wilde het niet, dat is wat anders.
Okee, hij wilde het niet, samen met 20.000 andere winkeliers in Nederland.
quote:
Hij was bereid om mij zonder bon veel meer te vergoeden dan dat tientje.
Hij gaf mij geen enkele reden waarom ik de rest van het kapotte artikel zou moeten halen, ondanks dat ik daar specifiek naar vroeg.
Tja zoiets is gewoon in mijn ogen.
quote:
Nee, hij herkende het als zijnde een stuk Praxis lamellen.
OK
quote:
Nee, zeker niet alles. Maar wel veel, op dit punt. Meer in ieder geval dan de gemiddelde KLB-hoeren die nauwelijks verder lezen dan de eerste paar regels van een topic, en bijna automatisch "TS moet niet zeiken" gaan schreeuwen.
Tja kan ze opzich geen ongelijk geven, jij bent degene die moeilijk doet en gek genoeg zit de praxis daar niet mee. Zoals ik al zei; je hebt alleen jezelf er mee
quote:
Het feit alleen al dat 9 van de 10 users gaan zitten miepen over garantie en kassabonnen (terwijl het daar niet over gaat!) geeft al aan dat het niveau van de gemiddelde user hier niet al te hoog ligt. En dat ze in ieder geval te lui zijn om even goed te lezen.
Omdat met garantie en kassabonnen een artikel te ruilen is. Zo simpel is het en dan had je dit hele moeilijke gedoe niet gehad.
quote:
Oh, regeltjes. Jaja, regels moeten gehoorzaamd worden, zum Befehl, etc etc.
Wanneer de (door het bedrijf verzonnen) regels van een bedrijf niet deugen, of niet flexibel genoeg zijn, dan hebben klanten álle recht daar commentaar op te hebben.
Regels zijn er niet voor niks en regels zijn ontstaan omdat mensen misbruik maken van situaties, daar kun je gewoon niet omheen. Daar kan ik niks aan doen, jij niet, de praxis niet... alleen de mensen die het vertrouwen bij andere wegnemen.
quote:
Ik ben inderdaad iemand die zin zou hebben een KLB-topic te openen wanneer hij midden in de nacht op een verlaten kruispunt bekeurd zou worden, omdat hij door rood fietst.
Maar ik begrijp dat jij blindelings en klakkeloos alle regeltjes volgt en je overal zonder morren bij neerlegt? Heerlijks slaafs. .
Dat zeg ik niet, maar je ziet hier ook genoeg KLBers die topics openen wanneer ze een regel overtreden hebben en het echt hun eigen domme schuld is. Het geval wat jij noemt zou ik je gelijk geven. Maar dan nog, ik blij erbij, die regeltjes zijn er niet voor niks hoewel ik sommige wat overdreven vind.
quote:
Jazeker wel, dat schept (ook zonder kassabon) een bijna (ik durf het bijna niet te zeggen:) 'morele' verplichting.
En het is blijkbaar troep, die kunststof lamellen, volgens een aantal users. Haal ze uit het assortiment, zou ik dan zeggen.
Er wordt zoveel troep verkocht en meestal kan je dat ook wel zien... okee jij hebt gewoon pech gehad met dit geval.
quote:
Oei, weer zo'n heerlijk kromme vergelijking .
Het gaat hier echter om klantvriendelijkheid. Waarom kunnen bedrijven in de VS wél über-klantvriendelijk zijn, en kan dat hier in NL blijkbaar niet? Zijn Nederlanders vuile profiteurs die misbruik maken van klantvriendelijkheid, en zijn Amerikanen allemaal eerlijk?
Waarom mag je hier wel legaal wiet roken en in de VS niet, waarom mag je in de VS wel al zo vroeg autorijden en hier niet.

Ander land, andere cultuur, andere regels.

Die laatste vraag weet ik geen antwoord op, maar het zal allemaal wel een reden hebben. Ik zou er maar mee leren leven want veranderen zal dat toch niet. En uiteraard is de VS over 1 kam scheren ook onzin want ook daar zijn lang niet alle bedrijven zo fexibel.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:10:55 #105
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42322495
in amerika is iedereen zo enorm klantvriendelijk hee

de winkels hebben er nog meer regels dan hier

enige verschil is dat je daar wel voor elke scheve scheet kan aangeklaagd kan worden en omdat te voorkomen zullen ze idd noitoire azijnpissers liever met en kortingsbon naar huis sturen

ik hou ook echt van die namaak klantvriendelijkheid in amerika, heerlijk hoe ze je al plastic glimlachend tegemoet komen, niet allen in winkels maar ook bij bedrijven.. heerlijk land toch waar iedereen zo bang is dat ze je maar een bon meegeven

ook leuk in amerika is dat je altijd in elke winkel op elk tijdstip wel een pissed off customer ziet.....zal wel goed werken dan dat nep glimlachen


There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42322632
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:56 schreef PeZu het volgende:

hoe kun je nu in godsnaam klantvriendelijk blijven in dit geval
Als je dom bent en niet kunt luisteren maar je standaard riedeltje afdraait, is dat inderdaad erg moeilijk.
quote:
klant heeft geen bon
Was blijkbaar geen probleem, want men wilde toch wel tot vergoeding overgaan.
quote:
bedrijf erkent het probleem wil het oplossen
Fout. Bedrijf luistert niet naar de wens van de klant (symbolische korting), maar komt met een oplossing waar de klant helemaal niet op zit te wachten, onder lastige voorwaarden.
quote:
maar heeft wel het hele artikel nodig en niet allen 1/200 deel
Bedrijf weigert uit te leggen waarom het hele artikel nodig is, in plaats van slechts een duidelijk afgebroken onderdeel.
quote:
klant is te bedonderd om het hele defecte artikel te halen
Klant heeft geen zin om zonder opgegeven reden in herfstweer heen en weer te gaan fietsen met een defect stuk onverpakte wapperende lamellen, terwijl uit het kleine afgebroken onderdeel ook overduidelijk te zien is dat het een ondeugdelijk product betreft.
quote:
en en eist een 10tje korting anders gaat hij wel naar de gammel toe
En stelt vriendelijk voor om alles af te doen met een symbolische korting op een aanschaf die hij per direct in dezelfde winkel wil gaan doen. Waarbij hij dezelfde winkel opnieuw zijn vertrouwen schenkt ditmaal wél een deugdelijk product te leveren. Klant zeikt hierbij heel schappelijk verder niet over de kutkwaliteit van het eerder gekochte product.
quote:
ja dit gaat inderdaad over klantvriendelijkheid, de vriendelijkheid van de klant zelf dan wel
Je zou zo bij de Praxis kunnen gaan werken.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:31:03 #107
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42323113
quote:
Was blijkbaar geen probleem, want men wilde toch wel tot vergoeding overgaan.
erg aardig van ze
quote:
Fout. Bedrijf luistert niet naar de wens van de klant (symbolische korting), maar komt met een oplossing waar de klant helemaal niet op zit te wachten, onder lastige voorwaarden.
ok jij zit niet te wachten op een nieuw product? wat toch erg klantvriendelijk is een nieuw product aanbieden zonder geldig garantiebewijs

en wat nu lastige voorwaarden..... hoe kan die beste man het nu verantwoorden om een gratis artikel mee te geven als hij alleen een stukje plastiek kan overhandigen als bewijs naar de fabriek/het hoofdkantoor
quote:
Bedrijf weigert uit te leggen waarom het hele artikel nodig is, in plaats van slechts een duidelijk afgebroken onderdeel.
het is toch niet meer dan logisch dat als er een artikel defect is je het hele artikel meeneemt? wat nu als ie had gezged, hee dat stukje heb ik wel, geeft het mee. blijkt het een ander type te zijn,kun jij weer terug en nog kwader, en ook hier geld het verhaal van een stukje verantwoording van de beste man

zie je het voor je, rayon manager komt langs:

zo mr klantenservice, je hebt dus 5 gratis lammelen weggeven, wat was de reden
uhm nou meneer het rayonhoofd, ik heb hier 5 stukjes plastic
quote:
Klant heeft geen zin om zonder opgegeven reden in herfstweer heen en weer te gaan fietsen met een defect stuk onverpakte wapperende lamellen, terwijl uit het kleine afgebroken onderdeel ook overduidelijk te zien is dat het een ondeugdelijk product betreft.
klant is lui en onwelwillend tegnover het uitermate genereuse aanbod van de winkelier, wapperende lamellen? bind ze vast, doe er een zak, kleine moeite voor nieuwe lamellen. nee lasik moet gaan fietsen voor nieuwe lamellen doe me dan maar een tientje
quote:
En stelt vriendelijk voor om alles af te doen met een symbolische korting op een aanschaf die hij per direct in dezelfde winkel wil gaan doen. Waarbij hij dezelfde winkel opnieuw zijn vertrouwen schenkt ditmaal wél een deugdelijk product te leveren. Klant zeikt hierbij heel schappelijk verder niet over de kutkwaliteit van het eerder gekochte product.
feit is dat hij met het HELE defecte artikel gewoon een reclamatie kan maken bij de leverancier. en dat hem die kortingsbon gewoon 10 euro kost zonder dat er daarvoor dan ook echt bewijs/reden voor is
quote:
Je zou zo bij de Praxis kunnen gaan werken.
hoe is het bij de plantsoenendienst dan?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42323618
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:31 schreef PeZu het volgende:

erg aardig van ze
Inderdaad, en dat zei ik ook tegen 'm. (Los daarvan leverden ze blijkbaar een kutproduct.)
quote:
ok jij zit niet te wachten op een nieuw product? wat toch erg klantvriendelijk is een nieuw product aanbieden zonder geldig garantiebewijs
Fout. Klantvriendelijkheid is luisteren naar de wens van de klant.
Niet met een oplossing komen die hij niet wil.
quote:
en wat nu lastige voorwaarden..... hoe kan die beste man het nu verantwoorden om een gratis artikel mee te geven als hij alleen een stukje plastiek kan overhandigen als bewijs naar de fabriek/het hoofdkantoor
Gratis artikel? Lees jij überhaupt wel? Waar spreek ik over een gratis artikel?
De grote baas van een Praxis-vestiging zal de autoriteit hebben om een tientje korting te geven.
quote:
het is toch niet meer dan logisch dat als er een artikel defect is je het hele artikel meeneemt?
Waarom is dat logisch? Hij kon er geen goede reden voor noemen.
quote:
wat nu als ie had gezged, hee dat stukje heb ik wel, geeft het mee. blijkt het een ander type te zijn,kun jij weer terug en nog kwader, en ook hier geld het verhaal van een stukje verantwoording van de beste man
Het was geen los onderdeel, het was het uiteinde van een afgebroken 'bovenbalk'.
Maar blijkbaar ben je zelfs te lam om even de foto in de OP te bekijken.
quote:
zie je het voor je, rayon manager komt langs:

zo mr klantenservice, je hebt dus 5 gratis lammelen weggeven, wat was de reden
uhm nou meneer het rayonhoofd, ik heb hier 5 stukjes plastic
Niks gratis lamellen...
quote:
klant is lui en onwelwillend tegnover het uitermate genereuse aanbod van de winkelier, wapperende lamellen? bind ze vast, doe er een zak, kleine moeite voor nieuwe lamellen. nee lasik moet gaan fietsen voor nieuwe lamellen doe me dan maar een tientje
Ik ontken nergens luiheid. Dat kost 'm slechts een symbolisch tientje. Minder dan vervangen van het product.
quote:
feit is dat hij met het HELE defecte artikel gewoon een reclamatie kan maken bij de leverancier.
Dan had hij dat als reden moeten opgeven.
"Ziet u, meneer, ik heb het complete artikel nodig om te reclameren bij mijn leverancier."
quote:
en dat hem die kortingsbon gewoon 10 euro kost zonder dat er daarvoor dan ook echt bewijs/reden voor is
Woei, 10 hele euro's.
quote:
hoe is het bij de plantsoenendienst dan?
Je gevoel voor humor past bij het beeld dat ik van je heb als ONZ/KLB-loser. .

Uit ervaring met zakelijke klanten weet ik dat coulance zóveel meer oplevert dan stompzinnig de regels blijven volgen. Ook al heeft de klant de fout gemaakt, dan nog geef je 'm in principe z'n zin. (Uiteraard niet ten koste van alles, zeg ik er maar even bij, anders begin je daar weer over te miepen.) Wanneer je daarbij bovendien de klant een beetje opvoedt/informeert, en vooral alles helder uitlegt, dan wint iedereen. M'goed... ik had verwachtingen van een bouwmarktbaas die blijkbaar te hoog gegrepen waren. .
pi_42323684
Service kent ook zo zijn grenzen en nee ze hebben geen uitzondering gemaakt voor je omdat je geen kassabon bij je je hebt omdat je niet de enige bent, ik doe dagelijks retouren en reparaties bij de service balie bij die leuke bouwmarkt en zonder bon kunnen we niks. Het is al een uitzondering dat die baas je tegemoed komt, dan is het wel vanzelfsprekend dat je dat hele ding moet inleveren.

Oh en die vestiging is misschien kut, niet alles van Praxis, behandel het dan ook zo.
Bram! Boterham!
pi_42323703
Graag in je volgende post met iets nieuws komen, want dit continu herhalen voor dovemansoren begint me eerlijk gezegd wat te vervelen. .
pi_42323771
Neeh lopen kankeren mopperen op iemand anders omdat jezelf zo'n lambal bent om even heen en weer te fietsen, en het dan 'geen service' noemen is goed. pauper .

[ Bericht 14% gewijzigd door lj_lightning op 02-10-2006 23:58:06 ]
Bram! Boterham!
pi_42323782
Consumentenrecht: bij een ondeugdelijk product kan de leverancier het product repareren of ruilen. Maar dat wil TS niet, hij wil heel rigide een tientje korting, waarom zou de Praxis hieraan beginnen in afwijking van het consumentenrecht?

De Praxis wil TS wel netjes schadeloos stellen tegen overlegging van het defecte product (en niet uitsluitend een lullig afgebroken stukje ervan) maar TS wil niet: hij is te beroerd om dit te regelen, hij is te gefixeerd op zijn tientje-kortingeis die nergens op slaat.
pi_42323808
Ah, een insider .
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:47 schreef lj_lightning het volgende:

zonder bon kunnen we niks.
Een meer rigide systeem dan ik dacht dus.
't Is natuurlijk geen Hubo, da's waar.
quote:
vanzelfsprekend dat je dat hele ding moet inleveren.
Waarom wist hij daarvoor geen reden te geven? Zit het 'm in het reclameren bij de leverancier van het kutproduct?
quote:
Oh en die vestiging is misschien kut, niet alles van Praxis, behandel het dan ook zo.
Een OP moet je altijd wat aandikken he?
Zoals ik al zei... wanneer ik de volgende keer een pot verf nodig heb, en ik ben in de buurt, dan loop ik gewoon vrolijk naar binnen hoort. .
pi_42323833
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:50 schreef r_one het volgende:

Consumentenrecht: bij een ondeugdelijk product kan de leverancier het product repareren of ruilen. Maar dat wil TS niet, hij wil heel rigide een tientje korting, waarom zou de Praxis hieraan beginnen in afwijking van het consumentenrecht?

De Praxis wil TS wel netjes schadeloos stellen tegen overlegging van het defecte product (en niet uitsluitend een lullig afgebroken stukje ervan) maar TS wil niet: hij is te beroerd om dit te regelen, hij is te gefixeerd op zijn tientje-kortingeis die nergens op slaat.
Ook voor jou: LE-ZEN.
Consumentenrecht is hier niet het onderwerp.
pi_42323892
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:50 schreef lj_lightning het volgende:

Neeh lopen kankeren op iemand anders omdat jezelf zo'n lambal bent om even heen en weer te fietsen, en het dan 'geen service' noemen is goed. pauper .
Ik kanker niet. Ik typte dat ik was teleurgesteld omdat de Praxis-baas m'n mooie voorzet niet inkopte in het klantvriendelijkheidsdoel.
pi_42324020
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:51 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, een insider .
[..]

Een meer rigide systeem dan ik dacht dus.
't Is natuurlijk geen Hubo, da's waar.
[..]

Waarom wist hij daarvoor geen reden te geven? Zit het 'm in het reclameren bij de leverancier van het kutproduct?
[..]

Een OP moet je altijd wat aandikken he?
Zoals ik al zei... wanneer ik de volgende keer een pot verf nodig heb, en ik ben in de buurt, dan loop ik gewoon vrolijk naar binnen hoort. .
Ja een insider

De rede dat we een bon moeten hebben is:
A: het is een bewijs dat jij het gekocht heb en niet bij Praxis schubbekutteveen alsnog retour brengt
B: Met kassabon accepteerd de leverancier het product en kan het aan ons declareren of repareren als dat mogelijk is. Om dit te doen moeten ze uiteraard wel het hele product kunnen ontvangen, en niet alleen het achterdeurklemspiraal haakje dat los zit...

Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat maar bij ons gaat het zo dat we onder de 50 euro de afdelings verantwoordelijke mag bepalen (in dit gevan Sani-Deco verantwoordelijke) en anders de baas. Die KAN zeggen dat hij het vergoed, korting geeft of laat repareren zonder kassa bon maar hoeft hij/zij niet te doen.
Bram! Boterham!
pi_42324083
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik kanker niet. Ik typte dat ik was teleurgesteld omdat de Praxis-baas m'n mooie voorzet niet inkopte in het klantvriendelijkheidsdoel.
Okay, heb het voor je aangepast
Bram! Boterham!
pi_42324136
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:51 schreef DennisMoore het volgende:
Ook voor jou: LE-ZEN.
Consumentenrecht is hier niet het onderwerp.
Zeer zekers wel: het lijdend voorwerp is een afgebroken stuk ophanging, de vraag is hoe de Praxis dit dan dient op te lossen. Alleen wil jij daar niet aan, wilt wat anders en als je dat niet voor elkaar krijgt, noem je dat "klantonvriendelijk".
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:01:28 #119
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42324170
[qote]
knip
[/quote]

wel gratis lamellen, want jij kan niet bewijzen dat je er ook maar een cent voor hebt betaald en dat er zelfs nog garantie op zit

en de wens vd klant is zeker belangrijk maar de klant moet niet vergeten dat wensen niet altijd uitkomen en dat niet alleen de winkelier rekening hoeft te houden met zijn klant maar ook andersom, hij kon namelijk ook zeggen ja dag geen bon

dus jij voldoet niet aan meerde delen van de garantie bepaling en vervolgens ga je ook nog eisen/wensen stellen? terwijl er al een mooie oplossing aangeboden is...

woei 10 hele euro's, ze zouden maar de hele dag door onnodig in elke vestiging 10 hele euro's uitdelen aan jopie's zonder bonnen

het vervangen van het prduct kost hem niks, het symbolische tientje kost hem een tientje minder omzet? wat hier nu niet aan te snappen

hoe kun je nu verwachten dat iemand iets reclameert als je met 1/200 deel van het product aankomt ? dat is toch gewoon onmogeliijk?

btw je kan zakelijke klanten toch niet vergelijken met consumenten? in een bouwmarkt komen er de hele dag defecte/retouren binnen. de uitval binnen de retail ligt vele malen hoger dan in bijv in een fabriek voor houtbewerkingsmachines. en daar gaat dan ook eens om zulke hoge bedragen, lang lopende contacten/contracten dat je inderdaad flexibeler bent.

ps het beeld dat jij het bij een onz/klb loser? jij hebt beelden bij gebuikers van bepaalde onderdelen van een forum?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42324191
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:56 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Ja een insider

De rede dat we een bon moeten hebben is:
A: het is een bewijs dat jij het gekocht heb en niet bij Praxis schubbekutteveen alsnog retour brengt
B: Met kassabon accepteerd de leverancier het product en kan het aan ons declareren of repareren als dat mogelijk is. Om dit te doen moeten ze uiteraard wel het hele product kunnen ontvangen, en niet alleen het achterdeurklemspiraal haakje dat los zit...

Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat maar bij ons gaat het zo dat we onder de 50 euro de afdelings verantwoordelijke mag bepalen (in dit gevan Sani-Deco verantwoordelijke) en anders de baas. Die KAN zeggen dat hij het vergoed, korting geeft of laat repareren zonder kassa bon maar hoeft hij/zij niet te doen.
Waar je het hebt gekocht maar natuurlijk niks uit, ALS je het maar gekocht hebt. Want hoe kan je het bewijzen dat je het hebt gekocht bij de Praxis en dat je niet gewoon een onderdeeltje op straat hebt gevonden en hebt meegenomen? Vandaar dat de manager ook wilt dat hij alles meeneemt.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_42324253
Oh en als je echt heel erg wil klagen en het niet kan laten wil ik je het mail adres van de leverancier geven hoor
Bram! Boterham!
pi_42324316
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:01 schreef Roi het volgende:

[..]

Waar je het hebt gekocht maar natuurlijk niks uit, ALS je het maar gekocht hebt. Want hoe kan je het bewijzen dat je het hebt gekocht bij de Praxis en dat je niet gewoon een onderdeeltje op straat hebt gevonden en hebt meegenomen? Vandaar dat de manager ook wilt dat hij alles meeneemt.
Het is een aankoopbewijs en dat moeten ze hebben om te kunnen achterhalen of het product in die vestiging is gekocht en op de bon wordt ook genoteerd dat een bepaald product is terug genomen om er voor te zorgen dat ze niet bij een ander filliaal gaan zeuren om geld terug
Bram! Boterham!
pi_42324493
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:03 schreef lj_lightning het volgende:

Oh en als je echt heel erg wil klagen en het niet kan laten wil ik je het mail adres van de leverancier geven hoor
Neuh, het boeit me allemaal niet zo. 'k Vind het wel vermakelijk (en een tikkie triest) om te zien hoe men hier reageert en krom redeneert, en vooral: niet leest. Het scherpt de geest ietwat, 'discussies' op internetfora.

'k Zal binnenkort eerst even bij de Gamma kijken of ze daar goed-lijkende aluminium lamellen hebben. En anders haal ik ze gewoon weer bij de Praxis. Trouwens, www.sundiscount.nl ziet er ook wel geinig uit. Alleen moet je dan natuurlijk weer een dag vrij nemen als ze die dingen komen bezorgen.

Als die kunststof lamellen echt zo slecht zijn (heb nu al vaker gelezen dat ze kapot gaan), waarom verkoopt de Praxis ze dan überhaupt nog? Ik bedoel, zo'n U-profiel dat zomaar afbreekt na een paar maanden, dat kan toch niet...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:13:50 #124
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42324553
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Neuh, het boeit me allemaal niet zo. 'k Vind het wel vermakelijk te zien hoe men hier reageert en krom redeneert, en vooral: niet leest. Het scherpt de geest ietwat, 'discussies' op internetfora.

'k Zal binnenkort eerst even bij de Gamma kijken of ze daar goed-lijkende aluminium lamellen hebben. En anders haal ik ze gewoon weer bij de Praxis. Trouwens, www.sundiscount.nl ziet er ook wel geinig uit. Alleen moet je dan natuurlijk weer een dag vrij nemen als ze die dingen komen bezorgen.

Als die kunststof lamellen echt zo slecht zijn (heb nu al vaker gelezen dat ze kapot gaan), waarom verkoopt de Praxis ze dan überhaupt nog? Ik bedoel, zo'n U-profiel dat zomaar afbreekt na een paar maanden, dat kan toch niet...
omdat er altijd wel sloebers rond lopen die voor een dubbeltje hun ramen bekleed willen hebben
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42324573
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:05 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Het is een aankoopbewijs en dat moeten ze hebben om te kunnen achterhalen of het product in die vestiging is gekocht en op de bon wordt ook genoteerd dat een bepaald product is terug genomen om er voor te zorgen dat ze niet bij een ander filliaal gaan zeuren om geld terug
Je mag gewoon spullen bij Praxis A kopen en het bij Praxis B retouren hoor
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_42324576
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:11 schreef DennisMoore het volgende:
krom redeneert, en vooral: niet leest.
Zelfkennis
pi_42324616
Trouwens, Utrecht heeft twee vestigingen, dus je moet wel bijzonder sneu zijn als klant, als je daarmee grof wil gaan frauderen.

Maar misschien ben ik wel te goedhartig...
pi_42324669
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:13 schreef PeZu het volgende:

omdat er altijd wel sloebers rond lopen die voor een dubbeltje hun ramen bekleed willen hebben
Als het voor een dubbeltje kan, waarom niet.
Het vragen van een dubbeltje als prijs is geen excuus om een product te verkopen dat na een paar maanden uit elkaar valt, lijkt me. Over consumentenrecht gesproken...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:18:40 #129
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42324678
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:16 schreef DennisMoore het volgende:
Trouwens, Utrecht heeft twee vestigingen, dus je moet wel bijzonder sneu zijn als klant, als je daarmee grof wil gaan frauderen.

Maar misschien ben ik wel te goedhartig...
ik denk het wel ja

je moest eens weten wat er gestolen wordt of geprobeerd wordt om winkels geld afhandig te maken alleen maar onder het excuus ooh dat merken die grote bedrijven toch niet

kijk vd grap eens of een verslag van mkb nederland op de kop kan tikken met een soortgelijk onderzoek

je gaat huilen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:21:28 #130
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42324740
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als het voor een dubbeltje kan, waarom niet.
Het vragen van een dubbeltje als prijs is geen excuus om een product te verkopen dat na een paar maanden uit elkaar valt, lijkt me. Over consumentenrecht gesproken...
je krijgt waarvoor je betaald toch

prijs/kwaliteits verhouding

ik verwacht niet dat een waterkoker van 10 euro het lang volhoudt

je kan auto ruitenwissers kopen voor 2,50 (geen grap) als deze het na 3 maanden begeven zou je dan terug gaan?

ik zou igg met een klein stukje afgebroken plastic van budget product na een paar maanden al niet meer terug gaan, had ik maar kwaliteit moeten kopen

maar goed as weer een heel ander verhaal
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42324834
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:14 schreef Roi het volgende:

[..]

Je mag gewoon spullen bij Praxis A kopen en het bij Praxis B retouren hoor
Ja maar niet een nieuwe krijgen bij A omdat je geen bon hebt en bij B je geld claimen met bon en kapot product
Bram! Boterham!
pi_42324916
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:18 schreef PeZu het volgende:

ik denk het wel ja
Ik ben een uitstervende soort.
En bedriegen is slecht voor je karma. .
quote:
je moest eens weten wat er gestolen wordt of geprobeerd wordt om winkels geld afhandig te maken alleen maar onder het excuus ooh dat merken die grote bedrijven toch niet
Mja, ik ben wel een voorstander van het uitdelen van nekschoten.
Bijv onmensen die onderdelen van geparkeerde fietsen gaan jatten omdat ze te ... zijn om voor een paar euro zelf even een remkabeltje te gaan kopen. Zinloos spullen van anderen vernielen, tegen autospiegels trappen. Koperen bliksemafleiding van gebouwen jatten. Voor de lol eenden stenigen. Etc etc... Stof voor wel tig KLB-topics.

Homo homini lupus est... Ofzo. .
quote:
kijk vd grap eens of een verslag van mkb nederland op de kop kan tikken met een soortgelijk onderzoek

je gaat huilen
Nederland verloedert.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:30:31 #133
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42324966
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik ben een uitstervende soort.
En bedriegen is slecht voor je karma. .
[..]

Mja, ik ben wel een voorstander van het uitdelen van nekschoten.
Bijv onmensen die onderdelen van geparkeerde fietsen gaan jatten omdat ze te ... zijn om voor een paar euro zelf even een remkabeltje te gaan kopen. Zinloos spullen van anderen vernielen, tegen autospiegels trappen. Koperen bliksemafleiding van gebouwen jatten. Voor de lol eenden stenigen. Etc etc... Stof voor wel tig KLB-topics.

Homo homini lupus est... Ofzo. .
[..]

Nederland verloedert.
ok laatste poging

als je zelf dondersgoed weet wat er allenmaal gedaan wordt in Nl om geld te besparen/verdienen is het dan teveel gevraagd om ook eens aan die bereidwillige winkelier te denken ?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42325109
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:21 schreef PeZu het volgende:

je krijgt waarvoor je betaald toch
'k Weet niet hoe dat wettelijk zit.
Zal een rechter zeggen: "Het kostte maar een tientje, dus dan mag het stuk gaan"?
De winkelier kiest ervoor om rotzooi te verkopen alsof het deugdelijke waar is. Een soort misleiding.
quote:
ik verwacht niet dat een waterkoker van 10 euro het lang volhoudt
M'n Blokker-boormachientje van 45 gulden doet het nog steeds prima. .
quote:
je kan auto ruitenwissers kopen voor 2,50 (geen grap) als deze het na 3 maanden begeven zou je dan terug gaan?
Als ik toevallig in de buurt zou zijn, zou ik het eens aankaarten, kijken hoe men reageert.
quote:
ik zou igg met een klein stukje afgebroken plastic van budget product na een paar maanden al niet meer terug gaan, had ik maar kwaliteit moeten kopen
Ik ben iemand die heel makkelijk zijn financiële verlies neemt: pech, who cares.
Het ging me meer om het idee... ik had graag iets gezien als:
- Zomaar kapot, wat nu?
- Hmm, heel vervelend, dat mag niet gebeuren. Wilt u een nieuw exemplaar?
- Nou, ik vertrouw die kunststof dingen niet meer, ik denk dat ik maar aluminium koop.
- Dan bieden we u graag een bescheiden korting aan van 10 euro, voor het ongemak.
- Dat vind ik heel aardig van u.
- Geen probleem, en excuses nogmaals, we zullen dit kortsluiten met onze leverancier.
- Fijn! Tot ziens!

Etc etc.

Kut-fraudeurs die bovenstaande blijkbaar onmogelijk maken! !
pi_42325149
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:30 schreef PeZu het volgende:

als je zelf dondersgoed weet wat er allenmaal gedaan wordt in Nl om geld te besparen/verdienen is het dan teveel gevraagd om ook eens aan die bereidwillige winkelier te denken ?
De winkelier had in mijn onschuldige reebruine ogen moeten kijken en moeten zien dat ik rechtschapen ben.
Het idee al dat ik heel bescheiden met een stuk afgebroken lamel-u-balk bij 'm kom... daar zou geen fraudeur de moeite voor nemen...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:40:49 #136
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42325193
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De winkelier had in mijn onschuldige reebruine ogen moeten kijken en moeten zien dat ik rechtschapen ben.
Het idee al dat ik heel bescheiden met een stuk afgebroken lamel-u-balk bij 'm kom... daar zou geen fraudeur de moeite voor nemen...
je moest eens weten wat ze allemaal niet proberen om een tientje te verdienen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:43:24 #137
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42325242
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Weet niet hoe dat wettelijk zit.
Zal een rechter zeggen: "Het kostte maar een tientje, dus dan mag het stuk gaan"?
De winkelier kiest ervoor om rotzooi te verkopen alsof het deugdelijke waar is. Een soort misleiding.
[..]

M'n Blokker-boormachientje van 45 gulden doet het nog steeds prima. .
[..]

Als ik toevallig in de buurt zou zijn, zou ik het eens aankaarten, kijken hoe men reageert.
[..]

Ik ben iemand die heel makkelijk zijn financiële verlies neemt: pech, who cares.
Het ging me meer om het idee... ik had graag iets gezien als:
- Zomaar kapot, wat nu?
- Hmm, heel vervelend, dat mag niet gebeuren. Wilt u een nieuw exemplaar?
- Nou, ik vertrouw die kunststof dingen niet meer, ik denk dat ik maar aluminium koop.
- Dan bieden we u graag een bescheiden korting aan van 10 euro, voor het ongemak.
- Dat vind ik heel aardig van u.
- Geen probleem, en excuses nogmaals, we zullen dit kortsluiten met onze leverancier.
- Fijn! Tot ziens!

Etc etc.

Kut-fraudeurs die bovenstaande blijkbaar onmogelijk maken! !
ja kut fraudeurs maar ook lompe harry die zijn bon niet heeft.....het mes snijdt in dit geval zeker aan 2 kanten

btw de rechter kijkt naar de levensverwacting van een bepaald product bij garantie kwestie hierbij wordt idd ook naar aanschafwaarde gekeken
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42325331
Mensen die van producten onder de 100 euro een kassabon gaan bewaren... .
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:49:07 #139
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42325359
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:48 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die van producten onder de 100 euro een kassabon gaan bewaren... .
moeten niet zeuren
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42325371
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:49 schreef PeZu het volgende:

moeten niet zeuren
Maar mogen wel verwachten.
  Eindredactie Games dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:54:28 #141
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42325460
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:48 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die van producten onder de 100 euro een kassabon gaan bewaren... .
wat zeur je,koop dan gewoon een nieuwe als je dat soort bedragen niet belangrijk vindt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_42325485
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:54 schreef donald_dick het volgende:

wat zeur je,koop dan gewoon een nieuwe als je dat soort bedragen niet belangrijk vindt
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:11 schreef DennisMoore het volgende:

'k Zal binnenkort eerst even bij de Gamma kijken of ze daar goed-lijkende aluminium lamellen hebben. En anders haal ik ze gewoon weer bij de Praxis. Trouwens, www.sundiscount.nl ziet er ook wel geinig uit. Alleen moet je dan natuurlijk weer een dag vrij nemen als ze die dingen komen bezorgen.
LE-ZEN.
pi_42325534
Wat is de TS een sukkel.

Ga gewoon iets zinnigs doen ipv oeverloos lopen zeiken over iets wat JIJ fout doet.

Product is kapot, ga met compleet product terug naar de de winkel(met bon) zo niet, =edit= strooi met bloemetjes /edit en hou je bek

[ Bericht 6% gewijzigd door Janetje op 03-10-2006 01:25:56 ]
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:05:55 #144
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42325621
Hoe dan ook, welke pauper gaat er nou naar zo´n grote doe het zelf zaak. Je weet gewoon bij voorbaat al dat ze zooi verkopen.

Wat een slap geouwehoer allemaal over een kutartikel van ik weet niet hoe weinig euri`s. Het is blijkbaar belangrijker om achter die bagger pc van je te hangen en die hele stukken tekst te typen dan ff die fiets te pakken en dat artikel terug te brengen, had je een HEEL HOOP TIJD gescheeld. Tijd die kostbaar is, je leeft alleen vandaag, morgen bestaat niet en gisteren ook niet.....steek je tijd in dingen die belangrijk zijn.....en niet in van die onzinnige zooi hier....
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:06:43 #145
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42325631
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:00 schreef JimDavis het volgende:
Wat is de TS een sukkel.

Ga gewoon iets zinnigs doen ipv oeverloos lopen zeiken over iets wat JIJ fout doet.

Product is kapot, ga met compleet product terug naar de de winkel(met bon) zo niet, val dood en hou je bek
What he says
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_42325658
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:00 schreef JimDavis het volgende:

val dood en hou je bek
Stoere bink .
Oja, uiteraard ook effe een topic-report gemaakt. .
pi_42325681
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:05 schreef CamelNL het volgende:

Hoe dan ook, welke pauper gaat er nou naar zo´n grote doe het zelf zaak. Je weet gewoon bij voorbaat al dat ze zooi verkopen.

Wat een slap geouwehoer allemaal over een kutartikel van ik weet niet hoe weinig euri`s. Het is blijkbaar belangrijker om achter die bagger pc van je te hangen en die hele stukken tekst te typen dan ff die fiets te pakken en dat artikel terug te brengen, had je een HEEL HOOP TIJD gescheeld. Tijd die kostbaar is, je leeft alleen vandaag, morgen bestaat niet en gisteren ook niet.....steek je tijd in dingen die belangrijk zijn.....en niet in van die onzinnige zooi hier....
Lees het topic maar even goed door. Daarin beantwoord ik al je vragen.
Maar daar heb je natuurlijk geen tijd voor, jouw tijd is te kostbaar.
Een beetje een loze reactie in een topic plempen, ach, dat kan nog net... .
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:09:29 #148
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42325684
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Stoere bink .
Oja, uiteraard ook effe een topic-report gemaakt. .
Je hapt wel lekker zie ik
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:11:08 #149
15609 CamelNL
A la chingada
pi_42325703
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Lees het topic maar even goed door. Daarin beantwoord ik al je vragen.
Maar daar heb je natuurlijk geen tijd voor, jouw tijd is te kostbaar.
Een beetje een loze reactie in een topic plempen, ach, dat kan nog net... .
Topic gelezen, en blijf bij m´n standpunt
Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_42325713
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:09 schreef CamelNL het volgende:

Je hapt wel lekker zie ik
Och, dat soort zou ik graag van Fok! getrapt zien.
Kansloze "val dood"-scheldende pubertjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')