abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:01:07 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42887008
Vindt Fons geweldig echt het beeld stoere vent voor mijn ogen
dankzij happy days
pi_42896732
Bass miss fons is een mooie naam hoor.

Nou wat een namen geven sommigen hun kinderen toch zjuul

Ik ken een gezin en de ouders heten peter en petra en de kinderen sander en stein.
Dat is wel lekker makkelijk om te onthouden. Zelf zou ik het nooit zo doen.

pfff wat is het toch moeilijk om een jongens naam te vinden.
mama van 3 kids!
pi_42904306
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:33 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ik ken zo'n familie waar de ouders Dorina en Dick heten. Vervolgens noemen ze hun kinderen Dyone, Delano en Dena. Allemaal geen meerdere namen. Wat een crime als de post komt. D. de Vries (fictief) tja wie is het nou?
Mijn zus en ik hebben allebei dezelfde 1e letter van onze voornaam: Claudette & Cindy. Hey, dacht mijn vader..'dat is later lastig met de post' en zo werd ik de eigenaar van een 2e voornaam.

Een kennis van me J, trouwde met een J en beide kinderen beginnen òòk met een J. Lekker verwarrend!
pi_42904437
Yerinne dochtertje van een kennis van me
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2006 @ 07:13:52 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42909476
Dat is een aparte naam, Bar Mooi!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 23 oktober 2006 @ 08:58:17 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42910024
Het nichtje van mijn zwager heeft een zoontje gekregen: Tijme.

Op het geboortekaartje staat Tijmen, maar een dag later vonden ze het zonder 'n' toch leuker.

Ik vind het met of zonder 'n' sowieso niet zo leuk.
***
pi_42910057
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Het nichtje van mijn zwager heeft een zoontje gekregen: Tijme.

Op het geboortekaartje staat Tijmen, maar een dag later vonden ze het zonder 'n' toch leuker.

Ik vind het met of zonder 'n' sowieso niet zo leuk.
Dat is wel helemaal raar BE. Tijme ziet er toch uit alsof je iets vergeten bent
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:10:23 #108
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42910140
Je zou toch denken dat je daar tijdens de zwangerschap wel uit raakt, die ene n, toch? Raar. En dat je dat dan weer tegen iedereen moet gaan uitleggen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42911621
Ik kwam gisteren 3 meisjes (zusjes?) tegen CJ, Ginger en nog een met zo`n naam maar dat weet ik ff niet meer. Moeders heeft teveel tv gekeken waarschijnlijk
Saartje
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:09:08 #110
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_42922936
Ik was even aan het lurken en wilde toch wat toevoegen Grappigste combi die ik ken zijn broers die Jerry en Tom heten en de raarste naam voor een pasgeboren kindje bij ons in de straat: Ringo Laatst in het dorp trouwens ook nog een Piet, broertje van Léon. Die laatste vind ik wel oke, maar Piet vind ik niet meer echt van deze tijd...

Wat ik ook wel apart vond is dat ik op een gegeven moment twee meiden leerde kennen: Nieke en Marieken. Ik had echt het gevoel dat Marieken een n teveel had en die van Nieke had gejat (waren geen zusjes overigens hoor)

(sorry als ik met mijn 'lachertjes' mensen kwets, maar smaken verschillen nu eenmaal he?)

Overigens zijn mijn favorieten nog steeds Amber, Arwen & Ayla voor een meisje en Tygo (onder andere) voor een jongen. Maar goed, bij mij is het nog laaaaang niet zover
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 oktober 2006 @ 15:20:44 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42923329
Vandaag in de krant: Olive
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42923577
Nino
Yenz
Zavier
Dana (ikzelf)
Jade
Zasja
Tara
Bloys
Tosca

Een paar namen uit mijn omgeving
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:46:56 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_42924240
Mijn nichtje heet volgens het geboortekaartje Zwennemieke, maar ze heet toch echt Rachel. Moeders vond het toch niet meer zo leuk na de bevalling, die naam
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42924533
Tweelingcombi's.. De erste die ik ken zijn Ans(je) en Hans(je). Ze zijn inmiddels (bijna) volwassen maar vroeger was het dus met -je erachter.

Ik ken trouwens ook een Iris & Amber
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:56:31 #115
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42924584
Nou, dan ben ik best blij voor je nichtje. Maar raar toch, zoiets? Dat mensen dan bellen" We willen naar Zwennemieke komen kijken." "Ehm ja, die heet ei-gen-lijk Rachel."

Olive vind ik eigenlijk niks van. Niet mijn naam maar ook niet heel lelijk. En Danaa, ik vind Tara het leukst.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 oktober 2006 @ 15:57:58 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42924646
Zwennemieke? Ieuw...

Laatst was er bij 2 voor 12 een Swaentje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42924651
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:56 schreef Lishe het volgende:
Nou, dan ben ik best blij voor je nichtje. Maar raar toch, zoiets? Dat mensen dan bellen" We willen naar Zwennemieke komen kijken." "Ehm ja, die heet ei-gen-lijk Rachel."

Olive vind ik eigenlijk niks van. Niet mijn naam maar ook niet heel lelijk. En Danaa, ik vind Tara het leukst.
Mijn keus gaat ook daarnaar uit...
Ik kan nog wel heeeeeeeeel wat namen opnoemen, loop namelijk stage op een kinderdagverblijf dus daar komen heeeel wat kinderen.
pi_42924694
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:55 schreef lcicle het volgende:
Tweelingcombi's.. De erste die ik ken zijn Ans(je) en Hans(je). Ze zijn inmiddels (bijna) volwassen maar vroeger was het dus met -je erachter.

Ik ken trouwens ook een Iris & Amber
Ik ken een tweeling: Jill en Joy
Vind ik wel een leuke combi
pi_42924761
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:59 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ik ken een tweeling: Jill en Joy
Vind ik wel een leuke combi
Die ken ik ook 1.. Uit de buurt van Venlo?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42924803
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:01 schreef lcicle het volgende:

[..]

Die ken ik ook 1.. Uit de buurt van Venlo?
Nee, Beverwijk
pi_42925097
Toevallig dan!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42925134
Zwennemieke (sorry ik moest echt heel erg lachen..)

Jill vind ik wel erg leuk, Joy dan weer totaaaaal niet. en die namen dan al helemaal niet voor een tweeling.

Olive vind ik niks, Olivia weer wel
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_42925172
Danaa, van jou rijtje vind ik Tosca 't leukst.

en Olive vind ik ook niet fout. Olijfje

Troel, wat verschrikkelijk, Zwennemieke! gelukkig kwam de moeder daar ook nog achter (helaas niet net vóór ze het geboortekaartje verstuurde...)
pi_42925406
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:28 schreef Danaa het volgende:
Nino
Yenz
Zavier
Dana (ikzelf)
Jade
Zasja
Tara
Bloys
Tosca

Een paar namen uit mijn omgeving
Om hem aan te vullen:

Stefano
Lucas
Kelly
Jay
Pepijn
Saar
Norah
Maud
Thalia
Sophia
Mo
Beau/Bo
Eline
Elize
Mell
Gian
Marente
Esmee
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:28:56 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_42925596
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:14 schreef bixister het volgende:
Danaa, van jou rijtje vind ik Tosca 't leukst.

en Olive vind ik ook niet fout. Olijfje

Troel, wat verschrikkelijk, Zwennemieke! gelukkig kwam de moeder daar ook nog achter (helaas niet net vóór ze het geboortekaartje verstuurde...)
Ik weet niet of ze wel verstuurd zijn, volgens mij heb ik het nooit gezien
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42925723
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:28 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze wel verstuurd zijn, volgens mij heb ik het nooit gezien
Heb je geen contact met hen dan? Of heeft ze gewoon nooit naar niemand niet een kaartje gestuurd?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:41:27 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_42925973
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:31 schreef Neuk het volgende:

[..]

Alles beter dan de Jennifers en Sharona's
(ik hoop dat ik niemand voor de kop stoot )
hey thanx heet al 24 jaar Jennifer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:10:02 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_42930269
Omdat het toch nog wel een tijdje duurt voordat Ive een brusje krijgt en we waarschijnlijk al wel 20x van naam zijn veranderd dan:
Wat vinden jullie van de combinatie Ive met Isaäc? 2x maal een I maakt mij niet zoveel uit (Ive en brusje zullen beiden 3 voornamen hebben), maar ik vind het zulke verschillende type namen. Mijn man vindt Isaäc namelijk leuk en ik ook wel, het betekent: "hij moge lachen" wat ik een mooie wens vind voor een kind. We zouden het eventueel kunnen afkorten naar Ies. Maar ja, Ive en Ies, dat weet ik zo net ook nog niet.
Als Ive een zusje krijgt ooit, wordt het waarschijnlijk Linde. Ive en Linde vind ik wel een mooie combinatie.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:13:26 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_42932302
Ik vind Isaac heel mooi cattie ook bij Ive (ik heb ook geen moeite met 2 dezelfde begin letters)
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 00:05:27 #130
43556 miss_dynastie
pi_42940657
Uit de krant:
Kaelen (m) en Rover (j)

Isaac vind ik ook mooi
pi_42943908
In de Viva baby: Liztophe en Nemo
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:15:24 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_42944143
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:32 schreef Danaa het volgende:

[..]

Heb je geen contact met hen dan? Of heeft ze gewoon nooit naar niemand niet een kaartje gestuurd?
Nou, ik had toen niet echt de leeftijd dat ik zulke dingen erg interessant vond Als ze verstuurd zijn (en ik zie mijn tante ervoor aan om ze niet verstuurd te hebben hierom) dan ligt er echt wel eentje bij mijn ouders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42944208
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 07:28 schreef snoopy het volgende:
In de Viva baby: Liztophe en Nemo
ik ken ook een Nemo (van vóór de film, vernoemd naar Kapitein Nemo van Jules Verne) en ik vind 't een leuke naam! (en een leuk jongetje, dat scheelt natuurlijk).

ik vind Isaac & Ive heel goed bij elkaar passen hoor Cattie! mooie namen allebei.

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 26-10-2006 08:40:05 ]
pi_42948008
Cattie ik vind het ook prachtige namen bij Ive. Isaac vind ik een hele mooie naam.

Liztophe vind ik echt heel erg raar. Echt heel.

Dit was Lishe dus.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_42948196
Isaac vind ik ook wel erg mooi passen bij Ive
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_42948527
hebben we al een: Brennen ??
pi_42964779
Isaac vind ik ik ook mooi bij Ive.

Nog even deze uit de krant van gisteren: Poema
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 20:53:24 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42964868
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 07:28 schreef snoopy het volgende:
In de Viva baby: Liztophe
Liztophe Volgens mij hadden ze op een jongetje gehoopt (Christophe), maar het werd een meisje. Ach ja.... als het maar rijmt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:22:22 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_42966033
Zo, ik zie dat Isaäc is goedgekeurd! Kan die mooi op het lijstje.
Wat een vreselijke namen zie ik weer. Liztope, Poema, Nemo (dat betekent niemand in het Latijn als ik het goed heb, leuk hoor, je kind "niemand" noemen!).
pi_42966094
Dat is net zoiets als je kind Nada noemen.

Leuk voor een tweeling misschien! Nemo en Nada
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42966297
Niks en Niemand ach schattig
Saartje
pi_42967103
Over tweelingnamen: We hadden al jaren als meisjes naam Romée. Toen ik zwanger bleek van 2 babies zei ik voor de gein: Dan noemen we de andere Britt, grappig, dubbel e en dubbel t. Na 3 dagen zei mijn man vanuit het niets: Ik vind Britt een hele leuke naam en ik denk dat we dat maar moeten doen! Dus zo zijn we aan de combi Britt en Romée gekomen.
Toen ze geboren waren hoorden we echt van verschillende kanten dat er hier in Enschede (waar we dus wonen) nóg een tweeling bestaat die stomtoevallig óók Britt en Romée heten! Ook een 1 eiige meisjes tweeling. Alleen zijn ze 3 jaar ouder

Mijn zwager stond bij iemand in de tuin toen er een meisje aan kwam lopen. Met achter haar een tweeling zusje. Dus dat meisje zegt: Ik heet Britt. Zegt mn zwager uit de gein: En je zusje heet zeker Romée. Zegt ze ja
Mn zwager zijn mond viel open! En ik heb ze ooit in een dierenpark even geroepen en toen werd ik aangesproken door een vrouw, haar zoon zat bij een Britt en Romée in de klas maar niet die! Dat was erg toevallig. Hoop ze nog steeds een keertje tegen te komen
Screw them.
We're going home.
pi_42970295
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef CarOnline het volgende:
Over tweelingnamen: We hadden al jaren als meisjes naam Romée. Toen ik zwanger bleek van 2 babies zei ik voor de gein: Dan noemen we de andere Britt, grappig, dubbel e en dubbel t. Na 3 dagen zei mijn man vanuit het niets: Ik vind Britt een hele leuke naam en ik denk dat we dat maar moeten doen! Dus zo zijn we aan de combi Britt en Romée gekomen.
Toen ze geboren waren hoorden we echt van verschillende kanten dat er hier in Enschede (waar we dus wonen) nóg een tweeling bestaat die stomtoevallig óók Britt en Romée heten! Ook een 1 eiige meisjes tweeling. Alleen zijn ze 3 jaar ouder

Mijn zwager stond bij iemand in de tuin toen er een meisje aan kwam lopen. Met achter haar een tweeling zusje. Dus dat meisje zegt: Ik heet Britt. Zegt mn zwager uit de gein: En je zusje heet zeker Romée. Zegt ze ja
Mn zwager zijn mond viel open! En ik heb ze ooit in een dierenpark even geroepen en toen werd ik aangesproken door een vrouw, haar zoon zat bij een Britt en Romée in de klas maar niet die! Dat was erg toevallig. Hoop ze nog steeds een keertje tegen te komen
Ik doe vrijwilligerswerk bij een sportclub in Enschede en hier kwam ik hun namen ook tegen! Ik heb wel een paar keer gekeken of het niet jouw Britt en Romée waren! Maar deze tweeling is inderdaad ouder. Hoezo toeval
pi_42977807
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:17 schreef Lonely het volgende:

[..]

Ik doe vrijwilligerswerk bij een sportclub in Enschede en hier kwam ik hun namen ook tegen! Ik heb wel een paar keer gekeken of het niet jouw Britt en Romée waren! Maar deze tweeling is inderdaad ouder. Hoezo toeval

Ja zie! Ik hoor van alle kanten dat ze bestaan, heb ze zelf alleen nog nooit gezien!
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:53:40 #145
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_42987158
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef sjak het volgende:
Rod Young
spuit elf-reaktieHahahaaa, ge-wel-dig!! komisch dan...
Evenals een verkouden moeder die Mick of Nick roept (Igraine)

Car_Online, waar komt de naam Romée vandaan?
pi_43142569
In mijn familie is een jongetje die Oliver heet. Hij heeft eergisteren een broertje gekregen. Mogen jullie raden hoe die heet..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43142642
adriaan? bommel? het beest?
pi_43142684
Nee nee..
Schijnt dat ze van koken houden..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43142715
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:08 schreef lcicle het volgende:
In mijn familie is een jongetje die Oliver heet. Hij heeft eergisteren een broertje gekregen. Mogen jullie raden hoe die heet..
Jamie?
Van jamie oliver
pi_43142725
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:11 schreef lcicle het volgende:
Nee nee..
Schijnt dat ze van koken houden..
D8 het al
pi_43142728
Ja!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43192935
haha nou ach ja, best geinig toch. (ik had olivier gelezen, vandaar dat ik in een wat andere hoek zocht).

ik zag vandaag ook nog een bijzondere naam in een geboorte aankondiging: sweder. wel mooi vind ik!
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:18:23 #153
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43215988
Zojuist elders gelezen.... een moeder die een berichtje had gepost en dat had ondertekent met

"moeder van Draychelle en Kreychelle (12 mei 2003)"

Haar verklaring toen men vroeg of dat serieus de namen van haar kinderen waren:

"Mijn vader heeft hun namen uit klank-geluid verzonnen. Hij had al heel goed gedaan met zijn eigen dochters' namen .. dat het makkelijk was om mijn overtuigen ... om mijn vader wat te laten verzinnen. "
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43216176
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:18 schreef Ireth het volgende:
Zojuist elders gelezen.... een moeder die een berichtje had gepost en dat had ondertekent met

"moeder van Draychelle en Kreychelle (12 mei 2003)"

Haar verklaring toen men vroeg of dat serieus de namen van haar kinderen waren:

"Mijn vader heeft hun namen uit klank-geluid verzonnen. Hij had al heel goed gedaan met zijn eigen dochters' namen .. dat het makkelijk was om mijn overtuigen ... om mijn vader wat te laten verzinnen. "
Nou sorry pa, maarreh... doe toch maar liever niet. Het maakt ook niet uit hoe je het uitspreekt, het blijft
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:28:08 #155
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_43216263
Mijn reactie was al dat ze gewoon wat medeklinkers en klinkers uit Scrabble op de tafel hebben neergegooid net zolang tot er een uitspreekbaar iets was ontstaan..
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_43216447
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:28 schreef Ireth het volgende:
Mijn reactie was al dat ze gewoon wat medeklinkers en klinkers uit Scrabble op de tafel hebben neergegooid net zolang tot er een uitspreekbaar iets was ontstaan..
Vraag me toch af wat je dan zegt...dreeeejsjelle en kraajjjsjelle?

Mijn vriendin belde me laatst, dat een oud-klasgenote ook was bevallen. Het was toen al een na-aapster, ze had haar zoontje ook Sten willen noemen (zoals het zoontje van mijn vriendin heet dus). Het was echter een meisje geworden, en nu hebben ze haar Stenna genoemd...

Verhaal kwam van de vader van mijn vriendin, die de moeder van de oud-klasgenote op een feestje had getroffen, dus echt zeker weten we het niet Mijn vriendin leek het stug, mij leek het zeer plausibel (maar ik ken de oud-klasgenote wat beter )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 6 november 2006 @ 11:00:24 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_43285430
Zoontje van mijn ex-collegaatje:

Ciarán Shea

(Kierun Sjhee)

Ierse naam. Ik vind het super klinken, maar ik ben bang dat hij altijd zijn naam zal moeten spellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43285571
Ierse namen vind ik ook geweldig maar in Nederland moet je het inderdaad altijd spellen en je krijgt al gauw het imago van trailertrash e.d. No offence trouwens naar mensen hier. Ik bedoel de buitenwereld die er snel een stickertje op plakt.
Syllables govern the world
  maandag 6 november 2006 @ 11:09:10 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43285638
Ik vind het ook niet super klinken, eerlijk gezegd. En het is niet alleen zo dat hij zijn naam altijd moet spellen (en hoe spel je zo'n a met een streepje naar rechts, het heeft ongetwijfeld een naam, maar ik weet het even niet?) maar ook dat hij altijd moet zeggen hoe het uitgesproken moet worden.

Ik vind Sten en Stenna allebei geen leuke namen, overigens. Bij Sten krijg ik de associatie met een wapen en bij Stenna de associatie met Stennis. Maar dan vind ik Stenna nog wel leuker (minder gewelddadig) dan Sten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 november 2006 @ 11:15:04 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_43285792
a accent aigu

of a met een streepje naar rechts
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar maandag 6 november 2006 @ 11:16:53 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43285831
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:09 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook niet super klinken, eerlijk gezegd. En het is niet alleen zo dat hij zijn naam altijd moet spellen (en hoe spel je zo'n a met een streepje naar rechts, het heeft ongetwijfeld een naam, maar ik weet het even niet?) maar ook dat hij altijd moet zeggen hoe het uitgesproken moet worden.

Ik vind Sten en Stenna allebei geen leuke namen, overigens. Bij Sten krijg ik de associatie met een wapen en bij Stenna de associatie met Stennis. Maar dan vind ik Stenna nog wel leuker (minder gewelddadig) dan Sten.
Ik vind Stenna erg gezocht eerlijk gezegd. Sten... ik vind Stef veel leuker eigenlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 november 2006 @ 11:17:35 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43285846
Vandaag in de krant een foto van een paar kinderen met een kat: een meisje Ea
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 november 2006 @ 11:18:34 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43285866
Ja, blijft toch lastig. Als je accent aigu zegt weet nog niemand het. Ooit had ik bij Frans wel een ezelsbruggetje voor de accent grave en accent aigu, maar ook dat ezelsbruggetje is mij ontglipt.

Dus moet je je naam altijd maar spellen met het lullige streepje naar rechts op de a.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 november 2006 @ 11:20:21 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43285911
Ik heb ook zo'n streepje.

"Ik ben Renée met 3 e's (standaardvraag: met twee e's? nee, met 3 ) en een streepje op de middelste"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 november 2006 @ 11:20:52 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_43285925
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:18 schreef livelink het volgende:
Ja, blijft toch lastig. Als je accent aigu zegt weet nog niemand het. Ooit had ik bij Frans wel een ezelsbruggetje voor de accent grave en accent aigu, maar ook dat ezelsbruggetje is mij ontglipt.

Dus moet je je naam altijd maar spellen met het lullige streepje naar rechts op de a.
tja, dat heb ik ook met mijn e

Overigens gebruik ik de streepjes op mijn naam lang niet altijd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43285928
rewimo, dan zou je toch haast denken dat ze de v zijn vergeten...
  maandag 6 november 2006 @ 11:25:37 #167
101884 PeRi
Allons-y!
pi_43286036
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:18 schreef Ireth het volgende:
Zojuist elders gelezen.... een moeder die een berichtje had gepost en dat had ondertekent met

"moeder van Draychelle en Kreychelle (12 mei 2003)"

Haar verklaring toen men vroeg of dat serieus de namen van haar kinderen waren:

"Mijn vader heeft hun namen uit klank-geluid verzonnen. Hij had al heel goed gedaan met zijn eigen dochters' namen .. dat het makkelijk was om mijn overtuigen ... om mijn vader wat te laten verzinnen. "
Lijken wel Pokèmon namen joh. .
Whatever I want.
  maandag 6 november 2006 @ 11:27:05 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43286070
Ach, ik loop ook wel een beetje te zeiken over het streepje, maar het is ook zo'n naam waarbij alles ingewikkeld is. De uitspraak en de spelling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43299798
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:00 schreef Troel het volgende:
Zoontje van mijn ex-collegaatje:

Ciarán Shea

(Kierun Sjhee)

Ierse naam. Ik vind het super klinken, maar ik ben bang dat hij altijd zijn naam zal moeten spellen.
Leuke naam, maar niet in Nederland Ik dacht zelfs heel eventjes dat het een meisjesnaam was, totdat ik 'zoontje' zag staan
pi_43308791
Vandaag in de supermarkt: Dior...
pi_43309165
quote:
Op maandag 6 november 2006 22:31 schreef LadyDanae het volgende:
Vandaag in de supermarkt: Dior...
Ik ken een jongen van 14 die zo heet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 november 2006 @ 22:41:26 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43309244
Met een zusje Chanel?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 november 2006 @ 22:41:53 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_43309264
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:11 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Leuke naam, maar niet in Nederland Ik dacht zelfs heel eventjes dat het een meisjesnaam was, totdat ik 'zoontje' zag staan
Vader is dan ook een Ier, dus ik kan er wel bij inkomen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43309341
quote:
Op maandag 6 november 2006 22:39 schreef QTPi het volgende:

[..]

Ik ken een jongen van 14 die zo heet.
Het was een klein meisje..
  maandag 6 november 2006 @ 23:30:39 #175
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43311555
Brent: Vurig, dwars en driftig en zoon van een koning
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43311769
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:30 schreef Neuk het volgende:
Brent: Vurig, dwars en driftig en zoon van een koning
Sterke, stoere naam.
pi_43311877
Fons: Bereid tot de strijd.
  maandag 6 november 2006 @ 23:48:10 #178
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43312304
Da's ook al een heel oude naam niet? Fons? Vrij internationaal ook. Daar houd ik wel van.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43312871
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:48 schreef Neuk het volgende:
Da's ook al een heel oude naam niet? Fons? Vrij internationaal ook. Daar houd ik wel van.
Komt van Alfonsius, wat ik eigenlijk wel wou als officiele naam. Maar mijn lief was daar niet zo voor te vinden en heeft me kunnen overtuigen door te zeggen dat Fons zich als puber dan misschien wel 'Al' (op zijn amerikaans) ging laten noemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 november 2006 @ 08:28:48 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43316352
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:30 schreef Neuk het volgende:
Brent: Vurig, dwars en driftig en zoon van een koning
Grappig, Christan is een oude Scandinavische vorstennaam Ik vind Brent een hele leuke, stoere naam
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 november 2006 @ 08:50:48 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43629364
In de krant vandaag:

Aaliah Scarlett

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43629530
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 00:04 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Komt van Alfonsius, wat ik eigenlijk wel wou als officiele naam. Maar mijn lief was daar niet zo voor te vinden en heeft me kunnen overtuigen door te zeggen dat Fons zich als puber dan misschien wel 'Al' (op zijn amerikaans) ging laten noemen.
of Alf

maar Fons vind ik leuk!
pi_43634745
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:04 schreef bixister het volgende:

[..]

of Alf
Ja, stel je voor.
Zo een pukkelige puber: ''Hai, ik ben Alf."
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:28:25 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43652034
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:50 schreef Rewimo het volgende:
In de krant vandaag:

Aaliah Scarlett

Scarlett vind ik wel leuk!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43653121
Ik lees net in een tijdschrift: 'met haar dochter Pim'
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:14:46 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43653197
Leuk, een echte Cissy van Marxveltnaam
Als ik gedurfd zou hebben zou ik ook voor zo'n naam gekozen hebben voor mijn dochter. Net zoals Joop
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43653222
ik ken ook wel een vrouwelijke pim, niks mis mee hoor.
pi_43653957
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:14 schreef livelink het volgende:
Leuk, een echte Cissy van Marxveltnaam
Als ik gedurfd zou hebben zou ik ook voor zo'n naam gekozen hebben voor mijn dochter. Net zoals Joop
Joop is tevens een meisjesnaam. Pim niet
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:45:23 #189
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43654056
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Joop is tevens een meisjesnaam. Pim niet
Dat vind jij, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het per definitie zo is.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43654147
volgens de nederlandse voornamen databank van 't meertens instituut (wel een link om aan de openingspost toe te voegen misschien?) is het inderdaad alleen een jongensnaam (afgeleid van wim/willem). maar omdat ik die mevrouw Pim al zolang ken ik vind ik 't heel gewoon eigenlijk voor een meisje. net als Joost. terwijl dat volgens die databank ook alleen een jongensnaam is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:00:17 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43654457
Vroeger werd Pim wel degelijk ook als meisjesnaam gebruikt. Waar het dan van afgeleid was weet ik ook niet. Dat dat inmiddels in onbruik is geraakt is een ander verhaal.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43654777
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:00 schreef livelink het volgende:
Vroeger werd Pim wel degelijk ook als meisjesnaam gebruikt. Waar het dan van afgeleid was weet ik ook niet. Dat dat inmiddels in onbruik is geraakt is een ander verhaal.

[afbeelding]
Nou, vooruit dan maar...
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:12:23 #193
161903 NaatjeAron
Het wonder dat Aron heet.
pi_43654788
Me nichtje van 8 heeft als 3de naam ook pimmetje, vernoemt naar haar oma Pim ;-) dus het is wel een meisjesnaam hoor.

Oud klasgenootje heette Eva..... HIJ vond het niet zo leuke naam ;-)
Ook wel bekend als Renegate
pi_43654947
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:12 schreef NaatjeAron het volgende:

Oud klasgenootje heette Eva..... HIJ vond het niet zo leuke naam ;-)
Pim, vooruit. Maar Eva??? Of is het Chinees ofzo?
pi_43654983
misschien afgeleid van evald, of evaristus, evart/everhard?
kvinnutsneu!
pi_43655175
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:06 schreef reese.com het volgende:
Ierse namen vind ik ook geweldig maar in Nederland moet je het inderdaad altijd spellen en je krijgt al gauw het imago van trailertrash e.d. No offence trouwens naar mensen hier. Ik bedoel de buitenwereld die er snel een stickertje op plakt.
Een vriend van mij is dus vast van plan zijn kinderen júíst dat soort namen te geven, "om de juf te treiteren". Dat zijn kind nog wat langer met die naam door het leven moet dan de basisschool, is nog niet helemaal doorgedrongen geloof ik.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:11 schreef ChrisJX het volgende:
Ik lees net in een tijdschrift: 'met haar dochter Pim'
Ik ga ook al jaren met een jongensnaam door het leven... Niet zo bedacht door mijn ouders, wel zo gegroeid. Past beter bij me dan mijn echte naam, als mensen me zo noemen voelt dat heel onnatuurlijk. Alleen wel grappig als ik soms vreemden mail, studiegenoten ofzo. Dan zet ik toch altijd even (v) of - ja, een meisje, ja! achter mijn naam.
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:46:42 #197
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43655656
Bix, ik heb het linkje erbij gezet. Is idd een leuke

Ik geloof trouwens dat wij uit de jongensnaam zijn!

Ik kende Pim trouwens ook niet als vrouwelijke naam. Joop (of Jopie) wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43655865
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:46 schreef E.T. het volgende:
Bix, ik heb het linkje erbij gezet. Is idd een leuke

Ik geloof trouwens dat wij uit de jongensnaam zijn!

Ik kende Pim trouwens ook niet als vrouwelijke naam. Joop (of Jopie) wel
jopie ken ik ook, leuk!

ET, ah, een jongensnaam, fijn! en een meisjesnaam hadden jullie al dacht ik? ben zeer benieuwd naar jullie tweede ukkie!

en ET, misschien toch dat laatste stukje (/VNB) van 't linkje afhalen, dan heb je een mooier overzichtspagina (zag ik ook net pas hoor). dus deze: http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/
  zaterdag 18 november 2006 @ 13:56:45 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43655899
ik kreeg vandaag via een hobby van mij een kaartje van een meisje uit Finland, en haar naam is Silja, erg mooi
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_43656077
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:26 schreef innovative het volgende:

[..]

Een vriend van mij is dus vast van plan zijn kinderen júíst dat soort namen te geven, "om de juf te treiteren". Dat zijn kind nog wat langer met die naam door het leven moet dan de basisschool, is nog niet helemaal doorgedrongen geloof ik.
Mijn moeder is juf en die zegt hooguit thuis of tegen collega's iets in de trant van 'ouders verzinnen ook steeds gekkere namen/spellingen, arm kind' maar verder weet ze het na 1x opschrijven en uitspreken wel en ik denk dan ook dat je er meer je eigen kind mee treitert. Om nog maar niet te beginnen over naamgrapjes van medeleerlingen.
Syllables govern the world
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')