abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:00:30 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42133802
quote:
'Aarde nog nooit zo warm'

Door de snelle temperatuurstijging dreigt de aarde het warmst te worden in een miljoen jaar tijd. Daarvoor waarschuwt de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA in een dinsdag gepubliceerde studie naar de verandering van het klimaat.

In de afgelopen drie decennia is de temperatuur met 0,6 graad Celsius gestegen. Daarmee is onze planeet nu al in 12.000 jaar niet zo warm geweest. Met een stijging van nog eens 1 graad word een gemiddelde temperatuur bereikt die vermoedelijk een miljoen jaar geleden voor het laatst heerste.

Als de opwarming onder dat niveau blijft, zijn de gevolgen relatief beheersbaar. Maar als door verdere opwarming de temperatuur 2 of 3 graden stijgt zullen we "een andere planeet krijgen dan die we nu kennen", aldus NASA.

In het midden van het plioceen ongeveer drie miljoen jaar geleden was het zo warm. De zeespiegel lag toen naar schatting 25 meter hoger dan vandaag de dag.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)g_nooit_zo_warm.html

http://www.youtube.com/watch?v=4iaG0a4iDqU

Laat de regeringen er maar eens iets aan doen, en dan bedoel ik niet aan de oorzaak. Maar aan de gevolgen. Aan de oorzaak kunnen we toch niets doen want het merendeel daarvan heeft de mens part nog deel. Zonnevlekken, vulkanen, lekken van methaangassen uit de (zee)bodem, etc, etc... zijn net als een miljoen jaar geleden de echte oorzaak van de opwarming.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:02:21 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42133833
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42133887
Tja, het wordt al jaren geroepen.
pi_42133926
Mijn aardrijkskunde leraar heeft me altijd verteld dat het broeikas-effect maar relatief is en dat we gewoon tussen 2 ijstijden inzitten.
Nu is er een relatief warme periode, maar die heeft volgens mij in het begin van de Middeleeuwen ook al eens plaats gevonden.
pi_42133955
Ik smeer me voor de zekerheid vast in met factor 30
pi_42133992
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:00 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://www.nieuwnieuws.nl(...)g_nooit_zo_warm.html

http://www.youtube.com/watch?v=4iaG0a4iDqU

Laat de regeringen er maar eens iets aan doen, en dan bedoel ik niet aan de oorzaak. Maar aan de gevolgen. Aan de oorzaak kunnen we toch niets doen want het merendeel daarvan heeft de mens part nog deel. Zonnevlekken, vulkanen, lekken van methaangassen uit de (zee)bodem, etc, etc... zijn net als een miljoen jaar geleden de echte oorzaak van de opwarming.
Nee want de afgelopen miljoen jaren hebben de natuurlijke processen ook geen invloed gehad en nu opeens de mensen erbij gekomen zijn en een heel berg vervuiling over de planeet uitstort is het nog steeds veroorzaakt door natuurlijke oorzaken.

De concensus onder de wetenschappers is toch echt dat de mens voor een redelijk gedeelte debet is aan de opwarming van onze planeet.
pi_42134024
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:08 schreef T1andonly het volgende:
Mijn aardrijkskunde leraar heeft me altijd verteld dat het broeikas-effect maar relatief is en dat we gewoon tussen 2 ijstijden inzitten.
Nu is er een relatief warme periode, maar die heeft volgens mij in het begin van de Middeleeuwen ook al eens plaats gevonden.
Weet je de tijd tussen twee ijstijden?

Denk je dat het natuurlijk is om in 30 jaar gelijk 12.000 jaar in temperatuur te stijgen?
Of heeft het heeeeeeeeel toevallig niet iets met de CO2 uitstoot van de laatste 30 jaar te maken?
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:18:35 #8
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42134071
De grootste temperatuurstijging van de laatste 100 jaar was in het begin van de 20ste eeuw, dus toen er nog niet zoveel auto's en industrie was.

Maar regeringen voeren wel allerlei heffingen in, maar doen verder niets aan daadwerkelijke preventie als de zeespiegel dadelijk gaat stijgen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:20:24 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_42134096
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:13 schreef Basp1 het volgende:
Nee want de afgelopen miljoen jaren hebben de natuurlijke processen ook geen invloed gehad en nu opeens de mensen erbij gekomen zijn en een heel berg vervuiling over de planeet uitstort is het nog steeds veroorzaakt door natuurlijke oorzaken.
Ehm.
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_42134406
Met de huidige hoge gasprijzen, is global warming alleen maar gunstig!
pi_42134439
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Ehm.
[afbeelding].
En wat heb ik aan de O18 atomen? Graag onderbouwing anders kan ik net zo goed een kleurboek van mijn neefje gaan inkijken...

Ik kan nu ook wel heel makkelijk een plaatje gaan neerzetten van de stijging van de CO2 concentratie veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen.

Of een nog ander plaatje over de CFK's die we nu bijna niet meer gebruiken en waardoor we door eerder gebruik een gat in onze ozon laag veroorzaakt hebben, en dat dit toch nog wat langer duurt voordat het gat hersteld is.

Of de zwavel uitstoot en de daarbij behorende zure regen.

Maar blijf maar jullie struisvogel gedrag vertonen, alles voor een goede economie zolang het de consument bedrijfsleven maar niets kost voor een beter milleu.
pi_42134457
Overdrijf niet zo we zeker nog 900 jaar te gaan
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_42134462
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De concensus onder de wetenschappers is toch echt dat de mens voor een redelijk gedeelte debet is aan de opwarming van onze planeet.
Integendeel zelfs...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_42134479
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:18 schreef Kadesh het volgende:


Maar regeringen voeren wel allerlei heffingen in, maar doen verder niets aan daadwerkelijke preventie als de zeespiegel dadelijk gaat stijgen.
Jij snapt het! Het probleem wat eigenlijk geen probleem is maar een natuurlijk proces, wordt aangewendt om veel belastinggeld binnen te halen.
pi_42134633
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat heb ik aan de O18 atomen? Graag onderbouwing anders kan ik net zo goed een kleurboek van mijn neefje gaan inkijken...
Dacht je dat ze de temperatuur van duizenden jaren geleden konden meten door gewoon een thermometer in de grond te douwen?

Er wordt gekeken naar de 18O/16O-verhouding en dat geeft een maat voor de temperatuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 26-09-2006 10:01:18 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:57:14 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_42134705
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:41 schreef Basp1 het volgende:
En wat heb ik aan de O18 atomen? Graag onderbouwing anders kan ik net zo goed een kleurboek van mijn neefje gaan inkijken...
Je moet toch aardig blind zijn als je dat HOT en COLD niet ziet staan.

Ik wil helemaal niet zeggen dat de mens geen invloed heeft, ik wil alleen zeggen dat de natuur prima gigantische temperatuurfluctuaties helemaal in z'n eentje kan doen, en op veel grotere schaal dan wij ooit voor elkaar krijgen. En dat natuurlijke veranderingen geen effect hebben, ik denk dat we als mens onszelf aardig op de borst kunnen kloppen als we de Perm-Triassische uitsterving kunnen nadoen, ik denk het niet namelijk.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we dat ook moeten proberen, en wel dat we de opwarming zoveel mogelijk tegen moeten gaan. Maar meer omdat we anders economisch slecht boeren omdat ons land onder water staat, dan dat het nou zo'n ramp voor de natuur is.
Oh, en grote zoogdieren bewaren is ook wel leuk, anders wordt de wereld straks overheerst door insecten. En die zijn vies.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:57:31 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42134710
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:43 schreef more het volgende:

[..]

Jij snapt het! Het probleem wat eigenlijk geen probleem is maar een natuurlijk proces, wordt aangewendt om veel belastinggeld binnen te halen.
Daar komt het wel op neer

Al moet ik wel zeggen dat de aanleg van regenwaterbekkens ongewoon voortvarend is aangepakt.
Vampire Romance O+
pi_42134797
Die bekkens zijn ook gewoon nodig... Of het nou een natuurlijk proces is of het gevolg van onze vervuiling, feit blijft dat de boel warmer wordt en dat we in Nederland meer problemen met wateroverlast kunnen gaan verwachten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:03:19 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42134810
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:02 schreef Jordy-B het volgende:
Die bekkens zijn ook gewoon nodig... Of het nou een natuurlijk proces is of het gevolg van onze vervuiling, feit blijft dat de boel warmer wordt en dat we in Nederland meer problemen met wateroverlast kunnen gaan verwachten.
Dat klopt, maar ze liggen er ondertussen toch wel maar mooi. Zo vanzelfsprekend is dat niet hier.
Vampire Romance O+
pi_42134888
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Je moet toch aardig blind zijn als je dat HOT en COLD niet ziet staan.
Tuurlijk zie ik die wel wel, maar als er alleen O18 in een grafiek staat en geen onderbouwing, kan ik daar weinig mee.

Maar in die periodes die daar aangeven staan zagen de werelddelen er ook totaal anders uit en hadden we over de wereld ook heel andere klimaten door de landsverdeling.



Door het uit elkaar schuiven de werelddelen zijn in die periodes grote vulkaanische activteiten geweest waarvan de wetenschappers denken dat deze een grote rol gespeeld hebben in de uitstervingen van die periodes.
pi_42134909
De temperatuur stijgt wel hard!


pi_42135076
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:00 schreef Kadesh het volgende:

vulkanen
Vulkanen kunnen inderdaad een grote invloed hebben op het mondiale klimaat, maar niet zoals jij het stelt. Alle vulkanen ter wereld stoten per jaar ongeveer honderdvijftig maal minder koolstofdioxide, het belangrijkste broeikasgas, uit dan de gehele mensheid. Een grote uitbarsting, echter, kan er onder andere voor zorgen dat de mondiale temperatuur drastisch verlaagt: "For example, the large explosive eruption of Mount Pinatubo on 15 June 1991 expelled 3-5 km 3 of dacite magma and injected about 17 million tonnes of SO2 into the stratosphere. The sulfur aerosols resulted in a 0.5-0.6°C cooling of the Earth's surface in the Northern Hemisphere. The sulfate aerosols also accelerated chemical reactions that, together with the increased stratospheric chlorine levels from human-made chlorofluorocarbon (CFC) pollution, destroyed ozone and led to some of the lowest ozone levels ever observed in the atmosphere." Dit zijn echter effecten van hoogstens enkele jaren, terwijl koolstofdioxide minstens honderd jaar in de atmosfeer blijft hangen.
pi_42135252
Kom ik met helm op het topic binnen... ter bescherming natuurlijk... de titel straalt gevaar uit immers...... is het gewoon te warm !!!

Veel te warm voor een helm dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:26:02 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_42135275
We didn't listen!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')