abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2006 @ 17:10:05 #1
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_42116208
Wat is eigenlijk het verschil tussen de MAVO die hier en daar nog bestaat en VMBO-TL? Is het niveau hetzelfde? En hoe is het niveau van VMBO-gemengde leerweg? Ik heb deze info nodig voor mijn werk, ik word duizelig van al die VMBO-richtingen.
pi_42116694
vMBO TL is theoretisch havo, oftewel het oude mavo/havo. Volgens mijn zus dan die les geeft.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_42116829
maar de oude havo, blijft een havo diploma? hoe wordt dat dan opgelost? en wat is havo dan, vwo, en vwo is dan uber vwo?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 25 september 2006 @ 17:32:24 #4
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_42116918
Ik dacht dat VMBO-TL te vergelijken is met MAVO, maar omdat ze allebei bestaan lijkt het me dat er toch verschil moet zijn. Ik help een jongen die op een MAVO zit en daar graag weg wil. Ik ben benieuwd of hij gemakkelijk naar een VMBO-TL kan overstappen of dat het toch iets heel anders is.
Maken ze dezelfde examens?
pi_42116950
Havo bestaat toch nog? Alleen Mavo is toch opgezogen in het VMBO gebeuren?
pi_42117240
VMBO-tl is het oude mavo-d niveau.
You can either agree with me or be wrong
  maandag 25 september 2006 @ 17:54:25 #7
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_42117546
Van de NL wikipedia:
Middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (afkorting: Mavo of M.A.V.O.) is een niet meer bestaande Nederlandse onderwijsvorm.
  maandag 25 september 2006 @ 17:58:23 #8
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_42117629
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:54 schreef Liopleurodon het volgende:
Van de NL wikipedia:
Middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (afkorting: Mavo of M.A.V.O.) is een niet meer bestaande Nederlandse onderwijsvorm.
Het bestaat toch echt nog. Er zijn nog verschillende MAVO's, die niet op wilden gaan in een VMBO.
  maandag 25 september 2006 @ 18:54:20 #9
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_42118709
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:58 schreef Mjam het volgende:

[..]

Het bestaat toch echt nog. Er zijn nog verschillende MAVO's, die niet op wilden gaan in een VMBO.
nope bestaat niet meer, zijn gewoon fake scholen die de oude MAVO term gebruiken inverband het VMBO imago..
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 21:01:07 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42121699
Klopt, dat zijn scholen waar de VMBO niet is omdat het niet zo positief blijkt. VMBO TL is het oude mavo d
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42173599
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:24 schreef sjakie007 het volgende:
vMBO TL is theoretisch havo, oftewel het oude mavo/havo. Volgens mijn zus dan die les geeft.
nou neej
VMBO TL is vergelijkbaar als Mavo
VMBO KL is vergelijkbaar als VBO
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 17:24:15 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42173666
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:22 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

nou neej
VMBO TL is vergelijkbaar als Mavo
VMBO KL is vergelijkbaar als VBO
Nou.
Niet helemaal
TL is het bruggetje tussen Havo en Mavo, waar wel voornamelijk Mavo word gegeven - maar dan wel een verhoogd niveau eigenlijk.
GL is het oude mavo D met een gemengde scholing ofwel Mavo met VBO invloeden.
KL is het oude VBO
  donderdag 28 september 2006 @ 14:09:41 #13
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_42198465
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou.
Niet helemaal
TL is het bruggetje tussen Havo en Mavo, waar wel voornamelijk Mavo word gegeven - maar dan wel een verhoogd niveau eigenlijk.
KL is het oude VBO
en toch maakt al die vmbo stromingen geen moer uit, allemaal niv 3/4 mbo.
behalve vmbo b, dat is niv 2.
bah schrijft klote met een gebroken hand.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 14:52:33 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42199498
Klopt, dat vind ik een verslechtering. Het niveau van mijn diverse MBO opleidingen worden hierdoor bedroevend laag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rene op 29-09-2006 18:52:33 ]
pi_42229498
quote:

[..]

Nou.
Niet helemaal
KL is het oude VBO
TL is gewoon de oude mavo D hoor, niks verhoogd niveau. Kan ook niet, want mavo D zat al redelijk dicht bij de Havo.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theoretische_leerweg
pi_42233163
quote:

[..]

Nou.
Niet helemaal
KL is het oude VBO C/D nivo
BL is het oude VBO A/B nivo
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 18:52:05 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42238837
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:18 schreef DaForZz het volgende:

[..]

TL is gewoon de oude mavo D hoor, niks verhoogd niveau. Kan ook niet, want mavo D zat al redelijk dicht bij de Havo.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theoretische_leerweg
Dat werd mij verteld altijd door de decaan op school, mijn mentor etcetera.
Maar dat is op elke school anders tegenwoordig, iedereen lult er een staart aan..
pi_42270733
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:43 schreef Carolina123 het volgende:
VMBO-tl is het oude mavo-d niveau.
jep
toevoeging: op de mavo hoefte je maar in 6 vakken examen te doen (en je kon dan natuurlijk ook 7 vakken kiezen) en bij havo tl moet je in 7 vakken examen doen
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:30:28 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42270764
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:24 schreef sjakie007 het volgende:
Dan is jouw zus behoorlijk dom. HAVO = HAVO, en géén VMBO 2000 pro.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_42275110
quote:

[..]

Nou.
Niet helemaal
KL is het oude VBO
Volgens mij zit het ook zo. Ik sta voor de klas in de onderbouw van het VMBO, daar zitten alle leerlingen (Bl/Kl/GT) bij elkaar in de klas. maar hoor van mijn collega's dat het niveau van het eindexamen TL iets boven het oude MAVO-niveau ligt. Wij moeten aan het eind van de tweede klas determineren (bepalen welke leerweg een leerling aan kan) en houden dan ook rekening met een echt oud MAVO-niveau voor de kinderen die naat TL kunnen. Is het allemaal maar net aan, dan adviseren we eerder GL, want anders vallen ze in de derde erg snel uit en moeten ze toch nog teruggeplaatst. Maar dit zal vast ook per school verschillend zijn.

De oude term MAVO wordt inderdaad nog wel eens gebruikt door scholen die alleen TL aanbieden, meestal in combinatie met HAVO en VWO. Eigenlijk mag die term niet meer, want officieel bestaat hij niet meer. Eigenlijk was het de bedoeling dat op een school die vroeger MAVO gaf, ook VMBO B/K/G en TL zou worden gegeven. Het complete aanbod, maar daar hebben die scholen dus niet voor gekozen. Dit draagt i.m.o. bij aan het slechte imago dat VMBO op dit moment heeft. Ouders willen hun kind met TL advies liever op een school die TL, HAVO en VWO aanbied, dan een school met VMBO B, K, GL en TL. Op mijn school hebben we in de eerste klassen erg weinig TL leerlingen, want die gaan meestal naar een brede scholengemeenschap in de stad. In de tweede krijgen we vaak een hele berg instromers van die school, van kinderen die het toch niet aankunnen. Vaak met motivatieproblemen door gebrek aan succeservaring. Het VMBO is op zich een goed schoolsysteem, maar omdat de minister heeft toegestaan dat scholen alleen TL mogen aanbieden, wordt het idee een stuk minder.
  Moderator zondag 1 oktober 2006 @ 12:01:18 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42276950
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:29 schreef Lisanne__tje het volgende:

[..]

jep
toevoeging: op de mavo hoefte je maar in 6 vakken examen te doen (en je kon dan natuurlijk ook 7 vakken kiezen) en bij havo tl moet je in 7 vakken examen doen
Ik deed examen in: Aardrijkskunde wiskunde economie natuurkunde engels nederlands duits
pi_42293104
Ikzelf heb mavo-4 gedaan. Zo heette dat toen. Ik heb in 7 vakken examen gedaan en ben daarna naar de havo gegaan en deed daar examen in 6 vakken. Ik heb nu een zoon die in de brugklas zit. Er zijn op die school meerdere klassen, maar hij zit in een aparte TL-klas. Voorheen noemde men het kader/TL, maar nu hebben ze zijn klas gewoon weer de mavo-klas genoemd. Ik heb begrepen dat dat hetzelfde is als mavo-d (whatever that may be )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')