abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:46:36 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42074789
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:42 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En zelf durven de meeste hun eigen studie niet eens op te noemen, waarschijnlijk omdat ze te dom zijn om een studie op te pakken en thuis lekker uitkering zitten te trekken.

Ik heb echt nog nooit zo'n zooitje mongolen bij elkaar gezien. De Jostiband is er namelijk niks bij.
.
Niet meer actief op Fok!
pi_42074808
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Zijn jullie nu allemaal studies aan het opnoemen waarvan je gewoon geen idee hebt wat ze inhouden en ze daarom bij voorbaat al als "belachelijk" ziet
neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijk
pi_42074824
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:42 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En zelf durven de meeste hun eigen studie niet eens op te noemen, waarschijnlijk omdat ze te dom zijn om een studie op te pakken en thuis lekker uitkering zitten te trekken.

Ik heb echt nog nooit zo'n zooitje mongolen bij elkaar gezien. De Jostiband is er namelijk niks bij.
Veiligheidskunde te Den Haag
pi_42074857
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijk
Zegt iemand met zo'n username het moet niet gekker worden hier.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42074883
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:48 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

Veiligheidskunde te Den Haag
En dat houd precies in...?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42074946
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En dat houd precies in...?
het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigen
pi_42074976
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En dat houd precies in...?
Leuke/interessante studie-richtingen?
pi_42075123
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:52 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigen
Kijk dat is inderdaad een redelijk interessante en belangrijke studie, maar dat maakt, naar mijn mening, de andere studies niet minder belangrijk. Ieder moet gewoon kunnen doen wat hem of haar leuk lijkt, en net als met muziek en/of film smaak is het niet aan een ander om te beoordelen of iets belachelijk is of niet.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:03:48 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075179
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat iedereen uiteindelijk wel een baan vindt die hij of zij leuk vindt en die bij hem/haar past en ook vind ik een studie nooit voor iets geweest, al heb je op je werkplek alleen maar iets aan de manier van denken die je geleerd hebt op het HBO of de universiteit.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:05:40 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075224
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijk
is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld? .

Ik ben benieuwd hoe gelukkig jij wordt als jij je krantje niet meer kunt lezen bij het ontbijt en niet meer naar een camping of vakantiepark kunt.

Want daar zijn nu eenmaal journalisten en vrijetijdsmanagers voor nodig.

Zinloos hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_42075239
Ze plakken overal het woord management aan.
pi_42075258
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is echter wel zo. Waarom zie je nooit een metselaar in een mooi groot huis wonen met een dikke BMW voor de deur, en waarom een manager van een bedrijf wel?

Arbeid is arbeid, of het nu fysiek of mentaal is. Van beide wordt je moe. Maar goed, van mensen zoals jou ook die totaal niet weten wat studies inhouden, wat anderen voor werk doen en wat het allemaal inhoud. Maar goed, blijf vooral zo denken, daar kom je heel ver mee.
Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.

Ik ben bijv functioneel systeembeheerder, woon best prima in een groot huis, leuke auto en evenleuke motor, verdien best aardig en kan alles er van doen. Links naast mij woont iemand die zit in 5 ploegen productiedienst, heeft idem en verdiend meer dan mij... rechts naast mij woont iemand die werkt bij de gemeentereiniging, heeft ook een leuk huis, goede auto en plezier in zn werk. Dan ook nog een HBO opleiding afgerond maar vond het niets. En dat merk je ook aan die mensen.

Verder in de straat woont zo'n zeikstraal "manager" die alles beter weet en zich blauw werkt om zn jaguar te betalen. Waarschijnlijk ooit is begonnen met "later wil ik veel verdienen dus die opleiding ga ik doen instelling" Is geen gesprek mee te voeren, snel op zn teentjes getrapt en kan tegen weinig. Als HEM iets niet zint dan staat ie alweer voor de deur. Lekker leven heb je dan...

Ontzettend debiele discussie hier in dit topic. Iedereen doet wat hij leuk vind, en als iemand een studie doet omdat het veel verdiend later dan komt hij/zij na 2 jaar werken lekker met een burnout thuis omdat elke dag met tegenzin naar het werk gaan ook niets is... Maar worden jullie later lekker als die manager hier een paar huizen verder, dan drinken de buren en ik nog een pilsje en draaien een worstje om op de BBQ op het mooie leven
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:08:15 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075280
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:52 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigen
ga dan gewoon bij de politie of MBO beveiliging .
Dat het nog een 'kunde' genoemd wordt is tot daar aan toe, want er valt geen flikker aan te theoretiseren.

en dat jij 'beveiligd' als voltooid deelwoord met een 't' schrijft laat maar weer eens zien waarom de studie journalistiek / Nederlands nog bestaat .

Zo, en nu jij weer .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:09:40 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075315
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.

Ik ben bijv functioneel systeembeheerder, woon best prima in een groot huis, leuke auto en evenleuke motor, verdien best aardig en kan alles er van doen. Links naast mij woont iemand die zit in 5 ploegen productiedienst, heeft idem en verdiend meer dan mij... rechts naast mij woont iemand die werkt bij de gemeentereiniging, heeft ook een leuk huis, goede auto en plezier in zn werk. En dat merk je ook aan die mensen.

Verder in de straat woont zo'n zeikstraal "manager" die alles beter weet en zich blauw werkt om zn jaguar te betalen. Is geen gesprek mee te voeren, snel op zn teentjes getrapt en kan tegen weinig. Als HEM iets niet zint dan staat ie alweer voor de deur. Lekker leven heb je dan...

Ontzettend debiele discussie hier in dit topic. Iedereen doet wat hij leuk vind, en als iemand een studie doet omdat het veel verdiend later dan komt hij/zij na 2 jaar werken lekker met een burnout thuis omdat elke dag met tegenzin naar het werk gaan ook niets is... Maar worden jullie later lekker als die manager hier een paar huizen verder, dan drinken de buren en ik nog een pilsje en draaien een worstje om op de BBQ op het mooie leven
en jouw straat is natuurlijk representatief voor de rest van Nederland .
Voor de rest ben ik het met je eens, hoor, alleen moet je niet alle managers in Nederland gaan vergeleken met die zeikstraal uit jouw straat .
Niet meer actief op Fok!
pi_42075450
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en jouw straat is natuurlijk representatief voor de rest van Nederland .
Voor de rest ben ik het met je eens, hoor, alleen moet je niet alle managers in Nederland gaan vergeleken met die zeikstraal uit jouw straat .
Ik zeg niet dat mijn straat representatief voor NL is. Het enige wat ik zeg is dat hier een zinloze discussie gevoerd wordt. Wie bepaald of een studierichting als communicatie of vrijetijdskunde een onzinnige studie is? Dat vind de persoon zelf die dat zegt, maar is het algemeen genomen dan ook zo? Prima hoor, een eigen mening, maar wat ik misschien onzinnig vind vind iemand anders weer ontzettend belangrijk.

Daarna de discussie over hoeveel men dan wel niet verdiend... Nou poeh. Liever wat minder geld en meer plezier in mn leven dan andersom.

Nog een voorbeeld: Op mn werk is een chirurg na 15 jaar ermee opgehouden... die runt nu een fietsenwinkel en is fietsenmaker geworden. Had ie al veel eerder moeten doen zei hij zelf... Uiteindelijk gaat het er om wat je doet een meerwaarde heeft voor je eigen leven en niet om de centen zoals veel hier blind op staren.
pi_42075456
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld? .

Ik ben benieuwd hoe gelukkig jij wordt als jij je krantje niet meer kunt lezen bij het ontbijt en niet meer naar een camping of vakantiepark kunt.

Want daar zijn nu eenmaal journalisten en vrijetijdsmanagers voor nodig.

Zinloos hè .
ja inderdaad ik weet waar ik over praat, heb vorig jaar die studie inderdaad een paar maanden gevolgd. En ben gestopt omdat je er totaal niets aan hebt en iedere gemiddelde vbo klant die studie met 2 vingers in de neus kan halen
pi_42075485
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijk
Journalistiek is volgens mij een behoorlijk zware studie.

Of je het wel/niet belachelijk wil vinden is uiteraard een persoolijke keus.
Krekker is de bom!
pi_42075506
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.

Ik ben bijv functioneel systeembeheerder, woon best prima in een groot huis, leuke auto en evenleuke motor, verdien best aardig en kan alles er van doen. Links naast mij woont iemand die zit in 5 ploegen productiedienst, heeft idem en verdiend meer dan mij... rechts naast mij woont iemand die werkt bij de gemeentereiniging, heeft ook een leuk huis, goede auto en plezier in zn werk. Dan ook nog een HBO opleiding afgerond maar vond het niets. En dat merk je ook aan die mensen.

Verder in de straat woont zo'n zeikstraal "manager" die alles beter weet en zich blauw werkt om zn jaguar te betalen. Waarschijnlijk ooit is begonnen met "later wil ik veel verdienen dus die opleiding ga ik doen instelling" Is geen gesprek mee te voeren, snel op zn teentjes getrapt en kan tegen weinig. Als HEM iets niet zint dan staat ie alweer voor de deur. Lekker leven heb je dan...

Ontzettend debiele discussie hier in dit topic. Iedereen doet wat hij leuk vind, en als iemand een studie doet omdat het veel verdiend later dan komt hij/zij na 2 jaar werken lekker met een burnout thuis omdat elke dag met tegenzin naar het werk gaan ook niets is... Maar worden jullie later lekker als die manager hier een paar huizen verder, dan drinken de buren en ik nog een pilsje en draaien een worstje om op de BBQ op het mooie leven
Ik nam manager even als voorbeeld ik wil alles behalve worden zoals die manager. Daarbij bedoelde ik ook niet zozeer dat manager een beter beroep zou zijn dan bouwvakker oid, maar gewoon de vergelijking dat dus een bouwvakker minder verdient dan een manager (wat ik eigenlijk gewoon krom vind) maar je hebt wel gelijk, want dat werkvolk zoals bouwvakkers hebben wel meestal lol in hun werk, maar die komen ook op diverse plekken, terwijl een manager alleen maar achter zijn bureau zit.

Maar goed, dan nog maakt dat het ene beroep niet beter of belachelijker dan de anderen, je moet gewoon doen wat je leuk vind
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42075509
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ga dan gewoon bij de politie of MBO beveiliging .
Dat het nog een 'kunde' genoemd wordt is tot daar aan toe, want er valt geen flikker aan te theoretiseren.

en dat jij 'beveiligd' als voltooid deelwoord met een 't' schrijft laat maar weer eens zien waarom de studie journalistiek / Nederlands nog bestaat .

Zo, en nu jij weer .
hoe denk jij dat die mensen aangestuurd moeten worden? Die MBO beveiligers alles zelf kunnen bedenken? MBOérs zijn er om de taken uit te voeren, HBO'ers zijn er om de taken op te leggen. En als jij let op een spelfoutje, ach,

Zo en nu jij weer
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:16:37 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075513
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mijn straat representatief voor NL is. Het enige wat ik zeg is dat hier een zinloze discussie gevoerd wordt. Wie bepaald of een studierichitng als communicatie een onzinnige studie is? Dat vind de persoon zelf die dat zegt, maar is het algemeen genomen dan ook zo?

Daarna de discussie over hoeveel men dan wel niet verdiend... Nou poeh. Liever wat minder geld en meer plezier in mn leven dan andersom.

Nog een voorbeeld: Op mn werk is een chirurg na 15 jaar ermee opgehouden... die runt nu een fietsenwinkel en is fietsenmaker geworden. Had ie al veel eerder moeten doen zei hij zelf... Uiteindelijk gaat het er om wat je doet een meerwaarde heeft voor je eigen leven en niet om de centen zoals veel hier blind op staren.
ok, helder . Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die bij de gemeentereiniging werkt supergelukkig is. Er zullen vast genoeg mensen zijn die ook maar wat graag hadden willen studeren. Ook zijn niet alle managers per definitie ongelukkig op hun werk, omdat ze zo nodig veel geld willen verdienen.
Maar ik wil best geloven dat de kans op een burn-out bij een manager groter is dan bij een productiemedewerker. Een manager heeft tenslotte ook veel meer verantwoordelijkheid.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:16:49 #171
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42075521
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.
Daarom rijden al die metselaars zeker in mercedes 190D's?
Vampire Romance O+
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:17:45 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075545
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

hoe denk jij dat die mensen aangestuurd moeten worden? Die MBO beveiligers alles zelf kunnen bedenken? MBOérs zijn er om de taken uit te voeren, HBO'ers zijn er om de taken op te leggen. En als jij let op een spelfoutje, ach,

Zo en nu jij weer
jij stuurt ze aan zeker . Oh, wacht, dan ben jij in opleiding voor veiligheidsmanager .
Niet meer actief op Fok!
pi_42075588
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld? .

Ik ben benieuwd hoe gelukkig jij wordt als jij je krantje niet meer kunt lezen bij het ontbijt en niet meer naar een camping of vakantiepark kunt.

Want daar zijn nu eenmaal journalisten en vrijetijdsmanagers voor nodig.

Zinloos hè .
laat dan 20 mensen per jaar op die opleiding toe, en niet ruim 1000!!! Veel afgestudeerde journalistiek studenten worden postbode oid omdat er verder geen werk is. Wat heb je in godsnaam aan die opleiding als er toch geen werk is?
pi_42075627
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

jij stuurt ze aan zeker . Oh, wacht, dan ben jij in opleiding voor veiligheidsmanager .
als jij het verschil niet ziet tussen een HBO'er en een MBO'er valt er moeilijk te discussieren met jou
pi_42075651
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:48 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

Veiligheidskunde te Den Haag
Ik ben trouwens benieuwd waarom veiligheidskunde minder belachelijk zou zijn dan journalistiek en vrijetijdskunde... vertel...
Krekker is de bom!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:21:23 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075670
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:20 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

als jij het verschil niet ziet tussen een HBO'er en een MBO'er valt er moeilijk te discussieren met jou
Heb je mij dat horen zeggen?

En ik kaats terug: als jij het verschil niet ziet tussen een HBO'er en een academicus, dan valt er weinig te discussiëren met jou.

Laten we het even op een rijtje zetten:

universiteit bedenkt
HBO legt op
MBO voert uit

.
Niet meer actief op Fok!
pi_42075691
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd waarom veiligheidskunde minder belachelijk zou zijn dan journalistiek en vrijetijdskunde... vertel...
omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
pi_42075752
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daarom rijden al die metselaars zeker in mercedes 190D's?
Sja, zou ik ook doen: liever met een 190D een bouwterrein op dan een VW golf, kan je ook meer in kwijt. Het is ook niet voor niets dat de meeste Turken een 190D gebruiken om op en neer naar turkije te rijden voor vakantie
pi_42075834
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
Volgens mij kun je met journalistiek als studie wel vrij makkelijk een baan krijgen. Wellicht niet als journalist, maar wel iets anders waar HBO denkniveau voor vereist is. Vrijetijdskunde geen idee.

Niet elke studie/opleiding leidt mensen op voor 1 specifiek beroep zoals bijvoorbeeld de kappersschool.
Krekker is de bom!
pi_42075859
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ok, helder . Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die bij de gemeentereiniging werkt supergelukkig is. Er zullen vast genoeg mensen zijn die ook maar wat graag hadden willen studeren. Ook zijn niet alle managers per definitie ongelukkig op hun werk, omdat ze zo nodig veel geld willen verdienen.
Maar ik wil best geloven dat de kans op een burn-out bij een manager groter is dan bij een productiemedewerker. Een manager heeft tenslotte ook veel meer verantwoordelijkheid.
Nee tuurlijk niet, maar uiteindelijk maak je zelf je eigen toekomst. Als die mensen iets willen wat ze leuk vinden dan moeten ze er ook iets voor doen... of dat nou rechten is of communcatie of putjesschepper. En de 1 kost het meer moeite dan de ander, true...
pi_42075891
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij kun je met journalistiek als studie wel vrij makkelijk een baan krijgen. Wellicht niet als journalist, maar wel iets anders waar HBO denkniveau voor vereist is. Vrijetijdskunde geen idee.

Niet elke studie/opleiding leidt mensen op voor 1 specifiek beroep zoals bijvoorbeeld de kappersschool.
als wat denk jij nog meer aan de slag te kunnen als journalistiek student? Sommigen komen terecht bij een reclamebureau, anderen bij een baan in de communicatie. Maar als je dat echt wil moet je geen journalistiek studeren. Journalistiek studeer je als je journalist wilt worden. Als je ergens anders terecht komt betekend dat, dat er geen werk is voor je in de journalistiek. Wat de opleiding overbodig maakt, want als je dan iets met reclame ging studeren je veel meer voorkennis zou hebben
pi_42075905
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
Vind je dan ook dat studies als filosofie en kunstgeschiedenis minder waarde hebben?
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:32:17 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42075924
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

laat dan 20 mensen per jaar op die opleiding toe, en niet ruim 1000!!! Veel afgestudeerde journalistiek studenten worden postbode oid omdat er verder geen werk is. Wat heb je in godsnaam aan die opleiding als er toch geen werk is?
whoah, we zijn het ergens over eens.
Dat is mij dus ook een doorn in het oog, maar dat is echt iets waar de regering iets aan zou moeten doen (wat ze dus niet doen).
Wel is het met betrekking tot journalistiek zo dat er op de universiteit geselecteerd wordt en dat er samengewerkt wordt met de grote kranten en tijdschriften van Nederland. Die lui die daar werken, behoren dus tot de top.
Maar tegenwoordig mag iedereen met geen greintje schrijftalent maar even journalist worden.
Helaas is een universiteit ook een commerciele instelling die ook zoveel mogelijk studenten wil werven, dus als een student geen werk kan vinden na afstuderen, zit de uni daar niet mee, helaas. Er zou veel strenger geselecteerd moeten worden aan de poort en er moet een numeris fixus voor meer studies komen. Ook moeten echte onzinstudies als management, economie en recht (waar je van alles wat leert, maar net niet genoeg) opgeheven worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_42075958
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:31 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Vind je dan ook dat studies als filosofie en kunstgeschiedenis minder waarde hebben?
ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.
pi_42076014
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

whoah, we zijn het ergens over eens.
Dat is mij dus ook een doorn in het oog, maar dat is echt iets waar de regering iets aan zou moeten doen (wat ze dus niet doen).
Wel is het met betrekking tot journalistiek zo dat er op de universiteit geselecteerd wordt en dat er samengewerkt wordt met de grote kranten en tijdschriften van Nederland. Die lui die daar werken, behoren dus tot de top.
Maar tegenwoordig mag iedereen met geen greintje schrijftalent maar even journalist worden.
Helaas is een universiteit ook een commerciele instelling die ook zoveel mogelijk studenten wil werven, dus als een student geen werk kan vinden na afstuderen, zit de uni daar niet mee, helaas. Er zou veel strenger geselecteerd moeten worden aan de poort en er moet een numeris fixus voor meer studies komen. Ook moeten echte onzinstudies als management, economie en recht (waar je van alles wat leert, maar net niet genoeg) opgeheven worden.


en veel kranten vragen eerder naar journalistiek studenten van de universiteit, dus ze kunnen het beste alle HBO studies journalistiek afschaffen
pi_42076029
Ik ken iemand, die doet HBO toerisme. Wat je daar leert? Vluchten regelen en reserveren met een computersysteem
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:37:52 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42076064
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
met dat laatste ben ik het wel eens, met dat eerste niet.
Heb jij je zo verdiept in de cijfers dat je precies weet met welke studie je een baan kunt krijgen en met welke niet?
Je moet trouwens niet afgaan op vacatures in kranten, want veel sectoren hebben een eigen blad of website waar vacatures in staan. Kijk maar eens op www.mediavacature.nl. Daar zie je allemaal vacatures die interessant zijn voor journalisten, neerlandici en communicatiespecialisten.
Overigens vind ik het zelf eerlijk gezegd ook merkwaardig dat ik met mijn studie Nederlands gewoon als communicatiespecialist aan de slag kan, terwijl ik veel minder voorkennis heb dan iemand die communicatiewetenschap heeft gestudeerd. Kennelijk kan deze kennis dus in de praktijk wel opgedaan worden, zodat je inderdaad je vraagtekens kunt zetten bij de meerwaarde van een studie communicatiewetenschap. Maar er zitten een heleboel mensen op plekken waar ze niet voor opgeleid zijn. Dat zal in de veiligheidsbranche vast ook zo zijn. Maakt dat een studie als veiligsheidskunde dan ook direct overbodig?
Niet meer actief op Fok!
pi_42076071
Loodgieters enz verdienen trouwens goed geld hoor, moet je maar eens iemand laten komen om je riolering te laten repareren thuis, kost je een godsvermogen.
pi_42076101
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Moet je wel beta-genen hebben.
Ik zou inderdaad naar de TU/E kunnen gaan, maar de enige studie die ze deeltijd aanbieden is Electro. En ik ben een meisje/vrouw. Mijn vriend heeft die studie gedaan en ik kan aardig inschatten dat 't met mij niets zou worden daar.
Helaas ben ik meer een alfa dan een beta. Ben met je eens dat we meer aan beta's hebben, maar dan moet je het wel kunnen.
hmm volgens mij is zo`n beetje elke studie bij de tu/e deeltijd te volgen (bachelor in ieder geval)

Ik zit heel vaak bij deel tijders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:39:33 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42076113
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:35 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]



en veel kranten vragen eerder naar journalistiek studenten van de universiteit, dus ze kunnen het beste alle HBO studies journalistiek afschaffen
nou nee, dat ook weer niet meteen, want HBO'ers kunnen wel weer prima terecht in het bedrijfsleven. Het huis-aan-huis-krantje heeft ook journalisten nodig. Bovendien denk ik dat een journalist ook prima als communicatiedeskundige kan optreden.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:42:22 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42076189
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:33 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.
precies.
Er wordt nooit naar een filosoof gevraagd in de krant. Ik heb er eens op gelet en het valt mij op dat veel schrijvers filosofie gestudeerd hebben. Dus je mag hopen dat je naast filosoferen ook nog een beetje kunt schrijven, want dan kun je nog wel eens een column in een tijdschrift of een krant krijgen. Maar verder zou ik het ook niet weten. Het is een tamelijk vage studie.

En met kunstgeschiedenis kun je waarschijnlijk conservator oid worden van een museum .
Niet meer actief op Fok!
pi_42076232
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:33 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.
In de door mij genoemde studies is abstract en systematisch denken zeer belangrijk. Die eigenschappen worden wel door de arbeidsmarkt gewaardeerd, maar er zijn niet direct functies die zich binnen deze vakgebieden bevinden. Afgestudeerde filosofen belanden dus zelden in een functie als filosoof, maar hebben volgens mij weinig moeite met het vinden van een baan. Ik zou het eeuwig zonde vinden als er enkel waardering bestaat voor studies met een goed arbeidsperspectief.
pi_42076316
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

precies.
Er wordt nooit naar een filosoof gevraagd in de krant. Ik heb er eens op gelet en het valt mij op dat veel schrijvers filosofie gestudeerd hebben. Dus je mag hopen dat je naast filosoferen ook nog een beetje kunt schrijven, want dan kun je nog wel eens een column in een tijdschrift of een krant krijgen. Maar verder zou ik het ook niet weten. Het is een tamelijk vage studie.
Moet het volgen van de studie filosofie dan ontmoedigd worden volgens jou?
quote:
En met kunstgeschiedenis kun je waarschijnlijk conservator oid worden van een museum .
Naar mijn weten zijn die functies met name bezet door promovendi en zijn het er ook niet veel.
pi_42076415
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is echter wel zo. Waarom zie je nooit een metselaar in een mooi groot huis wonen met een dikke BMW voor de deur, en waarom een manager van een bedrijf wel?

Arbeid is arbeid, of het nu fysiek of mentaal is. Van beide wordt je moe. Maar goed, van mensen zoals jou ook die totaal niet weten wat studies inhouden, wat anderen voor werk doen en wat het allemaal inhoud. Maar goed, blijf vooral zo denken, daar kom je heel ver mee.
omdat jij bij de verkeerde metselaars komt, ik zie meer metselaars met een dikke bak rijden dan managers
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:51:03 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42076417
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:47 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Moet het volgen van de studie filosofie dan ontmoedigd worden volgens jou?
[..]

Naar mijn weten zijn die functies met name bezet door promovendi en zijn het er ook niet veel.
wat heeft het voor nut dan? Leg me dat eens uit?

Van mij mag iedereen de studie volgen die hij wil, maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:

1) het hele land betaalt, zodat jij die studie kunt volgen
2) het hele land betaalt als jij werkloos bent, omdat je met die studie geen werk kunt vinden

als je miljonair bent en je betaalt het allemaal zelf, dan vind ik het prima, maar ik vind dat je het tegenover de maatschappij verplicht bent om iets te studeren wat een béétje rendabel is.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:53:19 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42076463
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

In de door mij genoemde studies is abstract en systematisch denken zeer belangrijk. Die eigenschappen worden wel door de arbeidsmarkt gewaardeerd, maar er zijn niet direct functies die zich binnen deze vakgebieden bevinden. Afgestudeerde filosofen belanden dus zelden in een functie als filosoof, maar hebben volgens mij weinig moeite met het vinden van een baan. Ik zou het eeuwig zonde vinden als er enkel waardering bestaat voor studies met een goed arbeidsperspectief.
maar als je verder geen vakkennis hebt, wat kun je dan worden? Want voor alle gebieden zijn specialisten beschikbaar. Als filosoof kun je het daar toch niet van winnen.
Je wordt keihard uitgelachen als je als filosoof solliciteert naar een functie als salesmanager . Als je filosofie doet, doe er dan een andere studie bij .
Niet meer actief op Fok!
pi_42076553
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat heeft het voor nut dan?

Van mij mag iedereen de studie volgen die hij wil, maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:

1) het hele land betaalt, zodat jij die studie kunt volgen
2) het hele land betaalt als jij werkloos bent, omdat je met die studie geen werk kunt vinden

als je miljonair bent en je betaalt het allemaal zelf, dan vind ik het prima, maar ik vind dat je het tegenover de maatschappij verplicht bent om iets te studeren wat een béétje rendabel is.
Dan is het volgen van een studie filosofie een elitaire aangelegenheid? Ik verschil met jou van mening dat een studie met name bedoeld is om in de toekomst een economische bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het moet net zoveel een intellectuele horizonsverbreding zijn. Daarentegen worden er al eisen gesteld aan opleiding met betrekking tot de kwaliteit. Ik had al gezegd dat ze toch wel hun plaats vinden op de arbeidsmarkt vanwege opgedane competenties, alleen lang niet altijd in het vakgebied van hun opleiding. Die competenties vind ik belangrijker dan een economisch (wisselend) gemotiveerde vrijheidsbeperking met betrekking tot studiekeuze.

- Kennis is eenvoudiger te verwerven dan competenties.
pi_42076607
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat heeft het voor nut dan? Leg me dat eens uit?

Van mij mag iedereen de studie volgen die hij wil, maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:

1) het hele land betaalt, zodat jij die studie kunt volgen
2) het hele land betaalt als jij werkloos bent, omdat je met die studie geen werk kunt vinden

als je miljonair bent en je betaalt het allemaal zelf, dan vind ik het prima, maar ik vind dat je het tegenover de maatschappij verplicht bent om iets te studeren wat een béétje rendabel is.
ik heb een docu gezien iemand filosofie gestudeerd want dat had de toekomst staat nu elke dag koekjes in te pakken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42076651
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:57 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dan is het volgen van een studie filosofie een elitaire aangelegenheid? Ik verschil met jou van mening dat een studie met name bedoeld is om in de toekomst een economische bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het moet net zoveel een intellectuele horizonsverbreding zijn. Daarentegen worden er al eisen gesteld aan opleiding met betrekking tot de kwaliteit. Ik had al gezegd dat ze toch wel hun plaats vinden op de arbeidsmarkt vanwege opgedane competenties, alleen lang niet altijd in het vakgebied van hun opleiding. Die competenties vind ik belangrijker dan een economisch (wisselend) gemotiveerde vrijheidsbeperking met betrekking tot studiekeuze.

- Kennis is eenvoudiger te verwerven dan competenties.
jij denkt zeker: "Ik gooi zoveel mogelijk onnodig moeilijke woorden in een zin zodat de helft afhaakt bij de discussie"
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:03:43 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42076708
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 04:38 schreef wickiedeviking het volgende:
wtf kan je met geologie worden dan?
Shell en andere oliebedrijven hebben er een aantal in dienst en die worden flink betaald! (helemaal nu)

Mijn pa is oa een paleobotanist (mix van geoloog en botanist) en behalve de leuke reisjes naar bv de Galapagos en IJsland is ie er nooit rijk van geworden.

Gaat het niet vooral om het 'universitair denkniveau'? Het is alleen een groot verschil met de meeste opleidingen en het echte bedrijfsleven. Hoeveel mensen doen eigenlijk waar ze voor gestudeerd hebben? Het laatste dat ik heb gestudeerd was credit management en nu werk ik in marketing.

Studenten krijgen een gratis vakantie van 3-5 jaar. Een soort van 'pensioenering' voordat je begint ipv erna.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')