abonnement Unibet Coolblue
pi_41985346
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Deeltje 20! Jubileumtopic


Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19

Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_41985765
Laatste post in het vorige topic:
quote:
Beste mensen, morgen ga ik naar het tgp post te almelo om eventueel een contact (eerst voor drie maand) te ondertekenen als zaterdagkracht voor de ochtend of middag (wat mij betreft allebei). Ik weet niet wat ik dan ga bezorgen. Ik heb begrepen dat dit kan verschillen tussen reclamebladen of andersoortige post of kranten?

Hoe het ook zij, ik ben benieuwd welk (bruto) uurloon ik kan verwachten en wat jullie ervaringen zijn met onderhandelingen daarover. Ik ben 21.

Bvd]
Als zaterdagpostbode zal je wijken gaan sorteren en wegbrengen. Je krijgt voornamelijk te maken met gewone briefpost, buspakketjes (pakketjes die in de brievenbus passen, dus waarvoor je niet hoeft aan te bellen) en aangetekende brieven waarvoor legitimatie getoond moet worden. Hier in Assen hebben ze zelden HAH op zaterdag.
Als zaterdagpostbode mag je ook door de weeks werken en dan heb je vaker te maken met HAH en krijg je ook andere soorten aangetekende brieven (normale aangetekende brieven, maar ook gerechtelijke brieven, aangetekende brieven met retourkaart, etc).
Ik denk dat het uurloon zo rond de ¤8 zit, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Als je wordt aangenomen als zaterdagbesteller of -postbezorger, breng je alleen wijken weg en heb je geen aangetekende brieven. Postbezorgers werken voor minimumloon. De post die door postbezorgers besteld wordt, is verder hetzelfde.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_41987940
Jordy-B heeft al een duidelijk antwoord gegeven Jasper op je vraag in je mailtje. Als je vragen hebt kan altijd mailen
pi_41989488
Het uurloon van een zaterdagpostbode die 21 is, zal inderdaad zo rond de 8 euro liggen, misschien iets hoger. Onderhandelen over je salaris heeft geen zin. Op een enkele uitzondering na, zal iedere zaterdagpostbode hetzelfde verdienen. Verder zal je op zaterdag zelden reclameblaadjes hoeven te bezorgen. Sommige mensen of bedrijven hebben nog wel eens kranten uit andere of verre gebieden, maar dat is verder niet te vergelijken met een krantenwijk.
pi_41989876
Oh ja... je hebt op zaterdag altijd grote hoeveelheden tijdschriften..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_41989982
En soms die pauper macro
pi_41990229
tvp

Overigens afgelopen week jarig geweest, dat betekend loonsverhoging
pi_41990820
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:21 schreef Carport het volgende:
Het uurloon van een zaterdagpostbode die 21 is, zal inderdaad zo rond de 8 euro liggen, misschien iets hoger. Onderhandelen over je salaris heeft geen zin. Op een enkele uitzondering na, zal iedere zaterdagpostbode hetzelfde verdienen. Verder zal je op zaterdag zelden reclameblaadjes hoeven te bezorgen. Sommige mensen of bedrijven hebben nog wel eens kranten uit andere of verre gebieden, maar dat is verder niet te vergelijken met een krantenwijk.
Gaat er niet een gerucht dat Albert Heijn voortaan op zaterdag zijn foldertjes besteld wilt hebben? Dat zou aardig balen zijn, eigenlijk...

Ik had vandaag een klacht gekregen, al vraag ik me af hoe gegrond die is. Het ging over de zaterdagbestelling volgens de klager: het bankafschrift was volgens hem elders bezorgd en was dus niet ontvangen. Verder ontving hij met grote regelmaat post van de buren in zijn bus.

Eh, wat?! Als je je bankafschrift niet hebt ontvangen, hoe weet je dan dat het elders is bezorgd? Daarbij vermoed ik dat de post van de buren concurrentiepost betreft, want het lijkt me heel sterk dat ik juist in dat kleine prutstraatje keer op keer fouten maak, terwijl ik normaliter enorm secuur ben.
pi_41990910
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:07 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Gaat er niet een gerucht dat Albert Heijn voortaan op zaterdag zijn foldertjes besteld wilt hebben? Dat zou aardig balen zijn, eigenlijk...
Dat zou zeker kut zijn! Gaan we in de volksmond straks eigenlijk Tee-En-Tee heten of Tie-En-Tie???
  woensdag 20 september 2006 @ 19:21:08 #10
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41991212
Ik hoop op het eerste, maar ik vrees het ergste. En folders op zaterdag... daar krijgen we dan natuurlijk ook niet voor betaald..
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_41991756
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:07 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Gaat er niet een gerucht dat Albert Heijn voortaan op zaterdag zijn foldertjes besteld wilt hebben? Dat zou aardig balen zijn, eigenlijk...
Ik hoop het niet.. Het gerucht ging inderdaad, maar volgens mij is dat of teruggefloten door een of andere OR, of AH vond de prijs te hoog. Eenmalige acties heb ik ook al een tijdje niet meer gezien (gelukkig!)
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:07 schreef MadGuy het volgende:
Ik had vandaag een klacht gekregen, al vraag ik me af hoe gegrond die is. Het ging over de zaterdagbestelling volgens de klager: het bankafschrift was volgens hem elders bezorgd en was dus niet ontvangen. Verder ontving hij met grote regelmaat post van de buren in zijn bus.

Eh, wat?! Als je je bankafschrift niet hebt ontvangen, hoe weet je dan dat het elders is bezorgd? Daarbij vermoed ik dat de post van de buren concurrentiepost betreft, want het lijkt me heel sterk dat ik juist in dat kleine prutstraatje keer op keer fouten maak, terwijl ik normaliter enorm secuur ben.
Doet me denken aan een vrouw uit mijn vaste wijk die ik vroeger liep. Echt elke week had ze wel een klacht. Belt m'n teamcoach me tijdens de bestelronde op met de vraag of ik al bij die vrouw was geweest (nee, nog niet) en of ik daar dan even langs wilde gaan. Bleek het iedere keer te gaan om post van de concurrent, maar ik mocht al die tijd de klachten incasseren
En die vrouw bleef door de telefoon maar volhouden dat het om TPG-post ging
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:11 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Dat zou zeker kut zijn! Gaan we in de volksmond straks eigenlijk Tee-En-Tee heten of Tie-En-Tie???
In de volksmond? PeeTeeTee
Bij ons rijdt (of reed misschien inmiddels) er een oranje bestelauto rond die eigenlijk wel een wasbeurt kan gebruiken. Staat er nu met een vinger geschreven: "Ook verkrijgbaar in PTT-rood"

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 20-09-2006 19:42:05 ]
pi_41993267
De AH heeft best een schattig klein foldertje... Da's niet zo'n ramp (en het zal een boel geklooi schelen op de dinsdag, omdat dat kleine AH-foldertje dan doorgaans tussen twee veel grotere folders gepropt wordt)... Je krijgt gewoon betaald voor HAH...
Voorheen (voor die debiele bonuspuntenactie) kreeg je een extra verlofuur, geloof ik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_41995373
Het rotte van dat foldertje is dat we het dan los mee moeten nemen. Dat is gewoon klote, omdat ik zowat mijn gehele wijk vanaf de fiets kan doen en dan niet meer.

@ Carport: zo'n vrouwtje hadden wij ook. Oud, grijzig, op zichzelf. Ze maakte er haar hobby van, denk ik.
pi_41995488
Ja, ik weet wel dat dat het rotte is, maar de AH-folder is een van de prettigste foldertjes (als het droog is, that is, want na drie losse druppels is je stapeltje folders veranderd in een heel artistiek papier maché kunstwerk)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_41995527
Ja, dan liggen er wel eens drie in een bus ja.
pi_42007087
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, ik weet wel dat dat het rotte is, maar de AH-folder is een van de prettigste foldertjes (als het droog is, that is, want na drie losse druppels is je stapeltje folders veranderd in een heel artistiek papier maché kunstwerk)
......en overal waar de AH-folder tegenaan komt, laat het bv. die Hamster achter, of welke actie er dan maar loopt.
pi_42018130
Ik zit enorm te wachten op mijn loon eigenlijk, hoeveel kans dat het vandaag nog binnenkomt? 21ste is toch de betaaldatum? Of is dat varierend?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_42018433
Ik had hem ook verwacht, eigenlijk.
pi_42018485
kans dat het vandaag no gkomt? ik wil de stad in
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  donderdag 21 september 2006 @ 16:41:09 #20
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_42018703
Zal zaterdag worden vrees ik
Schudden voor gebruik
pi_42018863
hoezo zaterdag pas en niet morgen?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  donderdag 21 september 2006 @ 16:48:49 #22
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_42018944
omdat ik het meestal de 23ste krijg, of de 21ste als die op een zaterdag valt... vaag enzo ik weet het,
....Het is eigenlijk altijd maar weer afwachten.
Schudden voor gebruik
pi_42019029
Stom is dat eigenlijk, er word gezegd dat je de 21ste je loon behoort te krijgen, en tis iedere keer maar hopen dat je het daadwerkelijk ook dan krijgt. Ze gaan er van ons toch ook vanuit dat wij de post (in mijngeval zaterdagpost) op zaterdag rondbrengen en niet een deel op zondag,het enige wat hun hoeven te doen is op tijd betalen.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_42019088
Dat werkt in elk bedrijf zo. Zo'n belofte is in feite loos.
  donderdag 21 september 2006 @ 16:55:22 #25
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_42019115
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:52 schreef Lanvin het volgende:
Stom is dat eigenlijk, er word gezegd dat je de 21ste je loon behoort te krijgen, en tis iedere keer maar hopen dat je het daadwerkelijk ook dan krijgt. Ze gaan er van ons toch ook vanuit dat wij de post (in mijngeval zaterdagpost) op zaterdag rondbrengen en niet een deel op zondag,het enige wat hun hoeven te doen is op tijd betalen.
Waar wordt dat gezegd? Dat wist ik niet... Dan hebben ze er hier al vele malen naast gezeten
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')