abonnement Unibet Coolblue
pi_44753076
Voor mensen die een leuk hotel/guesthouse zoeken bij Kao San road zoekt, kan ik 'My House' aanraden. Het zit niet op Kao San road, maar in een sfeervol zijstraatje (Pha road) aan het uiteinde van Kao San road. Goedkope kamers rond de 150 baht, met lekkere ligbanken en 's avonds films. De recreatieruimte is tevens een restaurant waar je voor een baht of 40 een bord vol curry hebt.
Ik vond die straat veel leuker dan Kao San road.

Weet er iemand een site met overzichten van de goedkoopste vluchten naar Thailand?
pi_44753482
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..] En nu wilde ik daar net heen gaan tijdens Songkran, dat is ook de reden dat ik vrij ben, en ik wilde eens wat anders zien, ik heb genoeg thaise contactpersonen, en een thaise reisgenote welke dan ook meegaat, en zo kan ik van tevoren e.e.a laten uitzoeken qua prijzen!
Songkran is errugg leuk Ook niet te vermijden trouwens als je in die tijd op straat loopt.. Ongelooflijk hoeveel energie die Thai in die periode opeens hebben en dat gaat dan dus zo dagenlang door.. Nadeel is wel dat in die periode honderden doden extra vallen.. Altijd raar te zien dat de politie dan gewoon strak doorgaat met het bekeuren van automobilisten zonder autogordel, terwijl er tig pickups voorbij rijden volgepropt met zatte gasten + flinke ton water los in de open achterbak Ook is het feestje ff minder als je met je nette pak en laptop de deur uit moet, niemand wordt gespaard.. Maar goed, dat weet je.. Met een dikke plastic tas of condoom om je camera en mobieltje kom je redelijk veilig de straat over..
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Waar ik echter niet naar opzoek ben qua toerisme is toestanden zoals pattaya, vandaar mijn vraag over Phuket...
Geen Pattaya toestanden in Phuket.. In Pattaya kan je dus echt niet om dat soort toestanden heen en daar vind je het op elke straathoek.. Phuket is voor iedereen geschikt en is er enig vrij onschuldig vermaak geconcentreerd in de zijstraten van Bangla Road in Patong met wat Beerbars en dansende travestieten.. Dat is eigenlijk alleen maar lachen en families en stelletjes zitten er tevens naar te kijken.. Als je daar geen behoefte aan hebt dan vermijd je dus deze straat..
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..] Normaliter vlieg ik met Air Asia, (als die een frequent flyer programma hadden gehad was ik inmiddels vier-dubbel gold member), maar ik zag dat one-two go en Nok Air er ook heen vliegen. De prijzen ontlopen elkaar niet heel erg veel, met Nok Air het goedkoopst, maar nog niet boekbaar, daarna Air Asia en tenslotte One-Two go.
Iemand enig idee met welk toestel one-two go naar Phuket vliegt? Ik kan me niet voortstellen dat dat de 747 is....
One-Two-Go is voordelig en zeker niet slecht maar vliegt met ouder materieel, 757-200 en MD-82.. Ik zal het maar bij Air Asia houden.. Handig te boeken, vrij betrouwbaar en voordelig (vooral bij vroeg boeken), alleen standaard een beetje vertraagd.. Air Asia vliegt nu ook op Krabi!
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:06:49 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44753867
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:49 schreef MrTH het volgende:

[..]

One-Two-Go is voordelig en zeker niet slecht maar vliegt met ouder materieel, 757-200 en MD-82.. Ik zal het maar bij Air Asia houden.. Handig te boeken, vrij betrouwbaar en voordelig (vooral bij vroeg boeken), alleen standaard een beetje vertraagd.. Air Asia vliegt nu ook op Krabi!
Nou ja, in een MD82 vliegen lijkt mij ook wel weer wat... Air Asia vlieg ik al regelmatig mee, bevalt mij prima, en zag inderdaad dat ze naar Krabi vlogen... aan de andere kant wordt het toch Phuket denk ik!

Maar goed, voordat ik verder ga eerst even 2 weken in de USA , kan ik mij daarna verder voorbereiden op Thailand, laat die THB maar weer gaan naar 50 THB voor 1 euro!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44758195
50 Baht en hoger zal niet verkeerd zijn idd.. De Thai Baht is hopeloos momenteel. 47,6 Baht nu voor een Euro.. Helaas ook niet echt aan de dollar gekoppeld.. Binnen een jaar zo'n 10% minder voor mijn Euro's!!
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 17:50:31 #180
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44768716
Yo APK, feliciteer Karn ff namens mij.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_44891040
7 aanslagen in Bangkok. Dat is helemaal geen leuk nieuws zo aan het einde van het jaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 31 december 2006 @ 15:07:20 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44891601
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:53 schreef marcb1974 het volgende:
7 aanslagen in Bangkok. Dat is helemaal geen leuk nieuws zo aan het einde van het jaar.
Ik hoorde het net, zijn maar kleine aanslagen gelukkig, gaat om het idee om e.e.a te verplaatsen naar de hoofdstad. MAar anders dan in Nederland zullen de Thaise militairen geen thee gaan drinken met de daders maar zullen met een tegenreactie komen....

Ik had trouwens verwacht dat ze de aanslag op het NANA=plaza zouden plegen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44893004
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik hoorde het net, zijn maar kleine aanslagen gelukkig
Kleine aanslagen? Ze waren welliswaar niet erg krachtig, maar er zijn er 7 tegelijkertijd afgegaan, dus sprake van goed georganiseerde bomaanslagen.. Ik woon vlakbij de Victory Monument, waar de zwaarste aanslag was met minimaal 2 doden zoals het er nu naar uit ziet. Daar was een bom geplaatst bij een zeer drukke bushalte en shopping area, direct onder de Skytrain.. Ik hoorde zelf een behoorlijke knal, veel zwaarder dan vuurwerk, zag rook, flinke brandlucht en direct daarna waren vele sirenes te horen.. Gisteren was ik toevallig ook nog in de Big C supermarkt in Saphan Kwai, waar vandaag ook een dode is gevallen door een bom. Vaaaggg!!

Het heeft me altijd al verbaasd dat dit nog niet eerder is gebeurd gezien de onrusten in Zuid Thailand en na de coup, maar nu is het dus daadwerkelijk het geval. Hopelijk wordt dit geen trend!

Ik dacht ook altijd dat Nana Plaza of MBK een leuk doel was, maar het schijnt dat deze bommen dus vooral de bedoeling hebben om de Thai te treffen en flink onrust te stoken..

Dat heeft gewerkt want het is behoorlijk onrustig hier! Kreeg ook al vele smsjes om op te passen en maar niet er op uit te gaan.. Maar goed, ik laat me niet weerhouden om straks toch maar een feestje te vieren, blijf niet thuiszitten op oudejaarsavond!!
pi_44893486
Kan je misschien een foto maken van de chaos?
Amstelveen de beste
pi_44894308
Ben geen ramptoerist, ondertussen is het hier over tienen en heb wel betere dingen te doen op oudejaarsavond De grote countdown feesten op Sanam Lung en Centrol World Plaza zijn overigens net afgelast door de politie en wordt aangeraden om drukke plaatsen te vermijden.

Kijk ff hier voor je plaatje..
  zondag 31 december 2006 @ 19:24:23 #186
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_44899708


Wat een ellende weer...

Heb de afgelopen week nabij Nana (Soi 11) verbleven op Sukhumvit, en vanochtend terug gevlogen. Gek om te horen dat daar nu bommen geplaatst zijn..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_44914108
Voor alle duidelijkheid, er waren dus geen bommen in Nana, MBK of andere toeristische plaatsen met veel buitenlanders. Alle bommen zijn afgegaan op Thaise plaatsen en had dus vooral het doel om onrust te stoken bij de Thai. Waarschijnlijk heeft het een politiek motief en zijn ze geplaatst door personen die het niet eens zijn met de huidige (coup)regering of van leden van politieke partijen die de macht hebben verloren sinds de coup van een paar maanden terug. Althans dat is nu in het nieuws in Thailand. Wel raar natuurlijk dat ze dat puur van de bommen kunnen afleiden

Gelukkig hebben ze gisteren trouwens het countdown feest bij Central World Plaza afgelast, want om middernacht zijn daar nog 2 extra bommen ontploft, bij de voetgangersbrug tussen Central World Plaza en Gaysorn Plaza en bij de Best Seafood restaurant aan de Pratunam Pier.

Maar goed, heb dus gisteren wel gewoon lekker gefeest in een relatief veilige toeristische plek, Twilo en Funky Dojo in Silom Later ben ik ook nog bij een andere afterparty geweest in Pratunam. Wist toen niet van die laatste bommen af.. Vaag ook, want ik ben om 6 uur 's morgens op weg naar die afterparty nog met de taxi langs Central World Plaza gereden en daar was me niks opgevallen qua politie enz..

[ Bericht 34% gewijzigd door MrTH op 01-01-2007 15:38:16 ]
  maandag 1 januari 2007 @ 15:35:29 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44915069
Dat het inderdaad tegen de thais gericht was klopt wel een beetje, omdat sommige bommen, handgranaten waren welke tegen politieboxen werden gegooid....

Maar goed, we zullen zien, Thailand is corrupt, maar als ze in moeten grijpen doen ze dat weer niet halfslachtig...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:51:58 #189
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_44935955
Roerige tijden in Bangkok dus.
Ben benieuwd of er ooit bekend wordt wie de aanslagen heeft gepleegd (verwacht het eigenlijk niet).
Explore the World
pi_44937459
Dat blijft speculeren en vooralsnog een mysterie. Maar waarschijnlijk wordt er een smerig politiek spelletje gespeeld. Alle 8 bommen waren niet erg krachtig, "homemade" eigenlijk en geplaatst in 3 x 5 inch boxen en gedetoneerd met een digitale alarmklok. Er zijn dus schijnbaar toch geen handgranaten gebruikt, waarbij 1 incident eerst het gerucht over ging.
In alle bommen zijn sporen van "M4 high explosive boosters" teruggevonden en deze worden door het Thaise leger en politie gebruikt. Er wordt dus geen link gelegd naar moslim Zuid Thailand, waar regelmatig aanslagen zijn, omdat de bommen afwijkend zijn. Dus verdenkingen alom hier in Thailand, zowel naar de oude president Thaksin zijn aanhang, om de huidige coupregering in diskrediet te brengen en aan te tonen dat ze de orde niet kunnen handhaven, als naar het Thaise leger zelf om het vingertje te laten wijzen naar Thaksin en zijn aanhang en om Thaksin nog harder aan te pakken.

Ondertussen is het spelletje dus wel letterlijk over lijken gespeeld en zijn deze aanslagen natuurlijk megaslecht voor de Thaise economie en toerisme.. Het is nu hoogseizoen in Thailand en nu moet het geld verdiend worden. Morgen gaan de beurzen en reisbranche weer open en zal duidelijk worden wat de gevolgen zijn.

Het oudejaarsfeestje was voor velen dus ook behoorlijk verpest, omdat vele activiteiten waren gecancelled.. Veel paniek ook door mogelijke bommen, die achteraf loos alarm waren. Hierdoor is bijvoorbeeld Khao Sarn Road en Suan Lum Night Bazaar gedeeltelijk ontruimd.. Lekker sfeertje dus en laten we hopen dat het een eenmalige actie was.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:49:43 #191
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44992369
Hmm, als ik dit lees lijkt het me beter om Thailand dit jaar nog maar ff niet te doen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:36:11 #192
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_44993807
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:49 schreef Zwansen het volgende:
Hmm, als ik dit lees lijkt het me beter om Thailand dit jaar nog maar ff niet te doen...
dude

Dan kan je nergens meer naartoe. Het is overal wel wat. Gewoon gaan!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:36:55 #193
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_44993827
-dubbel-
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_45016131
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:36 schreef Sosa het volgende:
dude

Dan kan je nergens meer naartoe. Het is overal wel wat. Gewoon gaan!
Ja, ik zou me niet teveel zorgen maken. Thais zijn bijzonder pragmatisch ingesteld dus ze zullen niet zo snel toeristen als doelwit voor een aanslag nemen. Die paar farangs die gewond zijn geraakt op Oudejaarsavond waren waarschijnlijk net op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
pi_45017523
Ik weet vrij weinig van Thailand. Maar wij willen in de zomer op safari gaan. Thailand het juiste land hiervoor? En ik lees hier dat ik in ieder geval niet naar Pattaya moet, vanwege de prositutie.

We willen een combi relax & cultuur vakantie voor ongeveer 2 weken. Dus wel op een mooi plekje zitten. Is Thailand aan te raden? En welke streek precies? Aanvliegen op Bangkok? En over al die drugs verhalen, van toeristen die worden opgepakt met drugs in hun koffer, overdreven?

Hoor graag wat globale info .
pi_45017681
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef Nouk het volgende:
Ik weet vrij weinig van Thailand. Maar wij willen in de zomer op safari gaan. Thailand het juiste land hiervoor? En ik lees hier dat ik in ieder geval niet naar Pattaya moet, vanwege de prositutie.

We willen een combi relax & cultuur vakantie voor ongeveer 2 weken. Dus wel op een mooi plekje zitten. Is Thailand aan te raden? En welke streek precies? Aanvliegen op Bangkok? En over al die drugs verhalen, van toeristen die worden opgepakt met drugs in hun koffer, overdreven?

Hoor graag wat globale info .
Hoe bedoel je op safari?
En thailand in de zomer is niet echt het belangrijke reisseizoen daar, dat is van november tot maart
stupidity has become as common as common sense was before
pi_45017785
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je op safari?
En thailand in de zomer is niet echt het belangrijke reisseizoen daar, dat is van november tot maart
Ja dat is zo. Ik denk toch dat we dan meer richting Afrika moeten gaan.
pi_45017812
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef Nouk het volgende:
Ik weet vrij weinig van Thailand. Maar wij willen in de zomer op safari gaan. Thailand het juiste land hiervoor? En ik lees hier dat ik in ieder geval niet naar Pattaya moet, vanwege de prositutie.

We willen een combi relax & cultuur vakantie voor ongeveer 2 weken. Dus wel op een mooi plekje zitten. Is Thailand aan te raden? En welke streek precies? Aanvliegen op Bangkok? En over al die drugs verhalen, van toeristen die worden opgepakt met drugs in hun koffer, overdreven?

Hoor graag wat globale info .
op safari kan je niet in thailand voor zover ik weet
plekken om te relaxen zijn er genoeg, evenals cultuur
en overdreven ja
pi_45017873
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

op safari kan je niet in thailand voor zover ik weet
plekken om te relaxen zijn er genoeg, evenals cultuur
en overdreven ja
Ik bedoelde meer met olifanten e.d. Beetje het verkeerde woord.
Ik check ff verder!
pi_45017948
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:53 schreef Nouk het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer met olifanten e.d. Beetje het verkeerde woord.
Ik check ff verder!
dat kan zeker
ik heb anderhalf jaar terug olifant gereden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')